Ai niin, tarviihan sitä vaipanvaihtajan...
http://www.iltalehti.fi/viihde/2016060421677638_vi.shtml
Mitä järkeä mennä vanhuksena naimisiin?
64
617
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
Tuo eikös ala olla vähitellen siinä rajamailla, että uskaltaa jo luvata; "kunnes kuolema meidät erottaa". Kunhan nyt vielä muutaman vuoden miettisivät.
Enemmän ihmettelen, kun jotkut jo parikymppisinä terveinä ihmisinä menevät tekemään niin eliniäksi sitovan lupauksen.- siilimuori3
Tuo "kunnes kuolema meidät erottaa" pitäis poistaa siitä vihkikaavasta. Eiköhän se fraasi ole jo aikansa elänyt.
- PidinLupaukseniLoppuun
siilimuori3 kirjoitti:
Tuo "kunnes kuolema meidät erottaa" pitäis poistaa siitä vihkikaavasta. Eiköhän se fraasi ole jo aikansa elänyt.
Jokainen ajattelee asioista oman kokemuksensa ja näkemyksensä mukaisesti. Sinulle fraasi, oli minulle eletty tosi ja pidetty lupaus.
- MitäTavoitteletItse
Eihän sitä "fraasia" ole mikään pakko lausua vihittäessä, ellei itse halua. - Ellei vihittäessä ajattele niin, olisi varmaan parempi jättää solmimatta moista liittoa.
- siilimuori3
PidinLupaukseniLoppuun kirjoitti:
Jokainen ajattelee asioista oman kokemuksensa ja näkemyksensä mukaisesti. Sinulle fraasi, oli minulle eletty tosi ja pidetty lupaus.
Juu ut kun katsoo tänä päivänä aviperotilastoja, ainakin minä koen et fraasi mikä fraasi. Eihän kukaannaimisiin mennessään ajattele eroa mut nitä vaan tapahtuu.
- siilimuori3
MitäTavoitteletItse kirjoitti:
Eihän sitä "fraasia" ole mikään pakko lausua vihittäessä, ellei itse halua. - Ellei vihittäessä ajattele niin, olisi varmaan parempi jättää solmimatta moista liittoa.
Moni nykysin jättääkin sen osuuden pois.
- Päivitys-tarpeen
Vihkikaavan uusi muoto:
"Minä lupaan rakastaa niin kauan kun saan, tai kunnes elämä, kolmas pyörä, syrjähyppy, vittuuntuminen meidät erottaa, ja missään nimessä en pysty vannoa, että elämäni loppuun asti jaksaisin tuota samaa naamaa katsella". - Siilimuori3
Päivitys-tarpeen kirjoitti:
Vihkikaavan uusi muoto:
"Minä lupaan rakastaa niin kauan kun saan, tai kunnes elämä, kolmas pyörä, syrjähyppy, vittuuntuminen meidät erottaa, ja missään nimessä en pysty vannoa, että elämäni loppuun asti jaksaisin tuota samaa naamaa katsella".Vannomatta paras. En ihan noinkaan muotoilisi, jättäisin vain kuoleman maininnan kokonaan pois.
- ent.siivoojaparka
Siilimuori3 kirjoitti:
Vannomatta paras. En ihan noinkaan muotoilisi, jättäisin vain kuoleman maininnan kokonaan pois.
Minusta taas olisi ihan sama, mitä pappi höpöttäisi. Kuunteleeko sitä edes kukaan?
Se, minkä voisi jättää pois, on se "tahdon". Siihen paikalle voisi valinnallisesti saada sanoa miten itse ajattelee.
Saisi sanoa vaikkapa; Noh, katsotaan. Taikka; Noh, sithän sen näkee. Taikka; Nyt just tuntuu sellaiselta, mutta ... - On-niitä-kaavoja
"Onhan se kaunis tässä ja nyt mut antaas ajan katsoo kun se alkaa rupsahtamaan..."
"Komeahan tuo mies on nyt mutta katsotaan kun kaljuuntuminen alkaa ja libido laskee..." - bessie-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minusta taas olisi ihan sama, mitä pappi höpöttäisi. Kuunteleeko sitä edes kukaan?
Se, minkä voisi jättää pois, on se "tahdon". Siihen paikalle voisi valinnallisesti saada sanoa miten itse ajattelee.
Saisi sanoa vaikkapa; Noh, katsotaan. Taikka; Noh, sithän sen näkee. Taikka; Nyt just tuntuu sellaiselta, mutta ..."Tahdon" sanan pois jättämisessä nyt ei olisi mitään järkeä. Eiköhän kumpikin vihittävistä jo siinä vaiheessa tiedä, että tahtoo? Toisekseen, ei sana "tahdon" niin kovin sitova ja velvoittava ole, etteikö sitä voisi sanoa vaikka tietäisi melko varmasti eroavansa heti kun tahtotila muuttuu. Alunperinkin pari voi valita kuinka haluaa papin kysyvän, sama vastaus sopii eri vaihtoehtoihin.
Kuka nyt jaksaisi kuunnella jos vielä hääparikin siinä rupeaisi joutavanpäiväisiä jaarittelemaan ajattelemalla ääneen arkisen yksinkertaisia ajatuksia.
- LueJaKuuntele
Jokainen arvioi ja arvostelee asioita omien kokemustensa ja näkemystensä mukaan. Pirkko Mannola kertoo linkissä, miksi hän valitsi uuden avioliiton ja miltä se hänestä tuntuu. - Iloitsen hänen puolestaan. Ei olisi yhtään hassumpaa, jos omallekin kohdalle osuisi vielä jotain vastaavaa.
- NiinSeVaanOnTai
Todennäköisesti pariskunnalla on edessä rikkaita vuosia. Voi olla enemmänkin yhteisiä ja rakkaudentäyteisiä kuin monilla nuoremmilla. :)
- siilimuori3
Samaa mieltä, Onnea parille ja paljon yhteisiä vuosia.
Samaa mieltä, Kaikkea hyvää heille molemmille. Asiallisesti ja kauniisti Pirkko Mannola kertoi oman kantansa.
Jos haluaa iäkkäänä naimisiin mennä, niin voihan sen tehdä maistraatissa jne ja juridinen puoli hoituu, mutta kyse useinkin on siitä, että he kaksi onnellista haluavat jakaa juhlansa koko perheen ja suvun kanssa kauniilla tavalla.- Neitsytmorsian
Aikookohan Pirkko laittaa pitkän valkoisen puvun ja hunnun?;DD
Nykyäänhän tehdään immenkalvoleikkauksiakin ja tekoimmenkalvoja saa tilata netistä että hääyö olis aito... - Eijunalauta
Sangen sairas ajatusilmasto "neitsytmorsiamella". Mihähän helweetteä se kuuluu sinulle miten joku pukeutuu ja miten panee vai tekeekö kumpaakaan.
- bessie-
Eijunalauta kirjoitti:
Sangen sairas ajatusilmasto "neitsytmorsiamella". Mihähän helweetteä se kuuluu sinulle miten joku pukeutuu ja miten panee vai tekeekö kumpaakaan.
Jos noin ajattelet, niin miksi nostat vanhan ketjusi ja yhden sen mauttomimmista kommenteista ylös?
Aiheetta enempään. Laita haukkumaviestisi muualle jos toivot minun näkevän sen:) - Oletkovieläkinhumalassa
Minkä "vanhan ketjusi"? En ole ikipäivänä aloittanut yhtäkään, miten nostelisin niitä?
Huomenta. Huvittanut papin rooli jossa vihkii samojakin ihmisiä montakertaa "kunnes kuolema erottaa". Siitä pappi voi kieltäytyä ilmanmuuta. Se tekee vihkiparinkin, toisella suupielellä hymyiltäväksi :-\ ent.siivoojaparka tuolla ylläp. ilmaisi mielestäni hyvin ettei nuoren ihmisen pidä moista lupausta tehdä tänäpäivänä "kunnes kuolema..." On senverran kertakäyttöisiä ihmissuhteet nykyisin, pari-kolme v. kestää jos sitäkään. Kun lapset alkaa parkumaan, ei oo enää Siistii!
- OnneaJaIloaHeille
Pirkko Mannola on tietääkseni pitänyt edellisenkin lupauksensa.
Miksi kummassa tämän palstan kirjoittajien enemmistö kirjoittelee asioista tavattoman negatiivisesti.
Iloitsen parin puolesta ja toivon heille onnea. - Heillä saattaa olla edessään enemmän hyviä vuosia kuin keskiverto-pariskunnalla Suomessa. - reppuriika
Niin kuin kateus paistaisi muutamien kommenteista. Eikö omassa parisuhteessa ole ollut tai ole onnea. Kokeeko jääneensä ruikuttamaan rannalle, kun sitä onnea ei ole astunut kohdalle?
Avioliitto on laillinen sopimus joka helpottaa monissa asioissa. Puoliso on kaikissa tilanteissa lähin omainen, eikä lapset. Nopeuttaa varmaan monen asian hoito, eikä tule tulkintavaikeuksia. Myös kun toinen kuolee on helpompaa, vaikka kuinka laatisi testamentteja. Puolisolla on paremmat mahikset pärjätä nälkäisten poikaisten kynsissä. Kuitenkin kummallakin usein on lapsia tahoillaan kun tuossa iässä ruvetaan suhteeseen, mikä vaikeuttaa jäljelle jäävän asemaa. Mun nähdäkseni naimisiin meno on kummankin turva.
Ja onhan se juhlista jaloimpia. Miksei juhlia kun voi ja pystyy? Vielä kun tuo taitaa olla joka tapauksessa pysyvä suhde. Vai luuletko että nuo vuoden päästä jo eroaa?- siiimuori3
Nii ja voi tehdä testamentin tai/ja avioehdon.
- Aina-mahdollista
Lööppi vuodelta 2017.
"Shokkiero! Pirkko löysi nuoremman"
Tai
"Shokkiero! Göran vaihtoi 40 vuotta nuorempaan" Aina-mahdollista kirjoitti:
Lööppi vuodelta 2017.
"Shokkiero! Pirkko löysi nuoremman"
Tai
"Shokkiero! Göran vaihtoi 40 vuotta nuorempaan""Kiistelevät oikeudessa mitkä hampaat lasissa oli kumman."
- vanhusjaMeeri
hmp.f kirjoitti:
"Kiistelevät oikeudessa mitkä hampaat lasissa oli kumman."
Tökeröä.
- Tottahan-se-on
Eihän.
"Birkko vei Körilään hampaat. Välimiesoikeus ratkaisee hampaiden kohtalon"
" Görän: minulla on hieman hampaaton olo uuden nuorikkoni kanssa" vanhusjaMeeri kirjoitti:
Tökeröä.
Vaan jotta osaisin käyttäytyä täällä toivomanne tavalla - vaipoista saa puhua mutta hampaista ei?
Tottahan-se-on kirjoitti:
Eihän.
"Birkko vei Körilään hampaat. Välimiesoikeus ratkaisee hampaiden kohtalon"
" Görän: minulla on hieman hampaaton olo uuden nuorikkoni kanssa"Olkoon sulla nyt plussattu olo :))
- vanhusjaMeeri
hmp.f kirjoitti:
Vaan jotta osaisin käyttäytyä täällä toivomanne tavalla - vaipoista saa puhua mutta hampaista ei?
Alotus on tökerö mut tarviiko sitä jatkaa.
- Hihhei-vitsin-vei
Huulenheitto on kokolailla toinen laji ja se loistaa täällä poissaolollaan. Sitä ei ole liikaa, luulisi tarvittavan. Mutta palstan kuusikymppiset ovat päättäneet kuolla turpa mutrussa. Paitsi minä.
Pilkkaaminen on eri juttu, avaus saattaisi hipoa sitä vaippakommentilla? - Tottahan-se-on
hmp.f kirjoitti:
Olkoon sulla nyt plussattu olo :))
Minä olen tupaten täynnä plussapisteitä :)
- Vanhusmorsianjasulho
Hihhei-vitsin-vei kirjoitti:
Huulenheitto on kokolailla toinen laji ja se loistaa täällä poissaolollaan. Sitä ei ole liikaa, luulisi tarvittavan. Mutta palstan kuusikymppiset ovat päättäneet kuolla turpa mutrussa. Paitsi minä.
Pilkkaaminen on eri juttu, avaus saattaisi hipoa sitä vaippakommentilla?Ai miten niin pilkkaamista jos totean että tarvitaanhan vaipanvaihtaja? Tuon ikäisillä ei montaa vuotta mene kun jompi kumpi saattaa tarvitakin vaipanvaihtajaa. Vaikka aivohalvaus saattaa viedä siihen kuntoon.
- olpolp
Ovat molemmat iäkkäitä, menevät sitten yhdessä hoitokotiin mikäli kuolema ei erota aikaisemmin.
- Siilimuori3
Hoitokotiin joutuminen ainakin siirtyy kun löysivät toisensa. Varmemmin säilyy iloa elämässä ja pilkettä silmäkulmassa.
- vhimsf
Ihminen saa rauhassa mitata omien tunteittensa ja sanojensa sisällön
- raamattu eikyllä kerro mitään että ihmisen pitää olla sanojensa mittainen tai sanojensa
syönnistä - siinäkään tapauksessa että hurskaus härskiydeksi ajan saatossa saattaa muuttua tai valintaperusteet - järkperusteisiin yleensä kai aina liitetään joku mammona-arvo - siis rahassa mitattu - tai ajassa ja iässä - korkojen kera tai ilman.
Onnea silti kaikille avioituville vilpittömästi - älköön juhlaanne sumentako kaikenmaailman tarvikemyyntikeskustelujen sisällöt vaikka ne aina arkeen kuuluvia juttuja ovatkin - ei silti jokamiehen tai -naisen käytössä. - de-meter
Viisaitahan Pirkko tuossa linkissä puhui. Onnea vain. Hyväkuntoinen pari. Heillä voi olla vielä monia "oireettomia" vuosia edessä päin.
P.s. Elämä näyttäisi erottavan ihmisiä useammin ja perusteellisemmin kuin kuolema... - höpön-höpö-sanon-heille-
Ei mitään järkeä noitten ole enää mennä naimisiin,
lähinnä tulee irvokas vaikutelma koko asiasta,
mutta avo-liittona voisivat elää loppuelämänsä,
--- kerran vain ihminen voi papinedessä sanoa tahdon,
se ensimmäinen avioliitto on se oikea ,vilpitön ja koko elämän kaaren kestävä kunnes kuolema erottaa,
Pirkon on jo kuolema erottanu Okesta,
joten nyt voisi vain elää avo-liitossa,
niin minä tekisin,
en enään papaineteen menisi,
koska aina vanhana sotkeentuu lähi-suku asiaan jollain tavoin,- ent.siivoojaparka
Raamatun mukaan se ei mene niin kuin sanot. Papit nyt sitten on erikseen. "Papin edessä", pyh! Raamatun mukaan se liitto solmitaan Jumalan edessä.
Jos puoliso kuolee tai tekee aviorikoksen, niin silloin on vapaa ottamaan uuden puolison.
Oikein perimmältään kaikkein raamatullisinta olisi Pirkon kuolleen puolison veljen (Vanhan Testamentin mukaan, jos hänellä veli on) ollut ottaa Pirkko vaimokseen.
e.sp (lähes pappi) - hoit_su
Sinusta irvokasta, muiden mielestä kahden aikuisen ihmisen yhteinen päätös.
- eivät-sovi-yhteen
pyh sanon mä,
jostain syystä niitten rakkaus ei vaikuta ulkopuolisesta puhtaalta oikealta,
sori vaan,
näkemykselle ei kertakaikkiaan voi mitään,
eivät näytä luollollisesti sopivalta pariskunnalta,
- vanhusjaMeeri
Täältä olis ensin pitäny kysyy ja vasta sitte päättää mennäkö vai ei.
- Ei-aviossa-koskaan
Ehdottomasti.
Vain noin kuusikymppiset nuorikot osaavat ratkaista kunkin avioliiton kohtalon myötä- ja hyppyrimäessä. - vanhusjaMeeri
Ei-aviossa-koskaan kirjoitti:
Ehdottomasti.
Vain noin kuusikymppiset nuorikot osaavat ratkaista kunkin avioliiton kohtalon myötä- ja hyppyrimäessä.Osa lähentelee seittemääkymmentä tai on sen jo ylittänyt, mutts tietoa löytyy.
- Ei-aviossa-koskaan
Lähentelee lähentelee, siksipä ehtineet erotakin jopa muutamaan kertaan ja he jos ketkä ovat viisaita kaikessa karuudessaan-kin.
- vanhuksia-ovat-
vanhusjaMeeri kirjoitti:
Osa lähentelee seittemääkymmentä tai on sen jo ylittänyt, mutts tietoa löytyy.
Pirkko on kahdeksankymmpinen tai ainaki hyvin lähellä,
koska tiedän hänen olevan mua vanhempi muutaman vuoden ja olen seitenseiten, - vanhusjaMeeri
vanhuksia-ovat- kirjoitti:
Pirkko on kahdeksankymmpinen tai ainaki hyvin lähellä,
koska tiedän hänen olevan mua vanhempi muutaman vuoden ja olen seitenseiten,Oli kyse palstan morsiamista eikä Pirkosta.
- tööttt
Tietyst on järkeä - lainaisin Jaakko Löytyn virren sanoja
- rakkautta ja armoa kyllä löytyy
- jos pakonne nykypäiväin Baabelista onnistuu , viimeinen lause kyllä mukaelma ko. virrestä Kyllä syntisetkin veisata saa. Onnea juhlapäivänänne! Itse menin 49-vuotiaana avikseen. Mies oli silloin 58-vee. Noo, me laskettiin, että toinen saa leskeneläkettä.
Pirkon ja G:n tuskin tarvitsee miettiä taloudellisia seikkoja, Että taitaa olla syvää ystävyyttä ja rakkautta ilmassa. Onnea!- TuskinMoniSaa
Niinpä. Saa leskeneläkettä, jos oma eläke on todella pieni. Muuten ei saa.
Ai niin, aloittaja tarvitsee jo tuossa iässä vaippoja ja vaipanvaihtajaa.
Miksi muuten olettaisit ko henkilöiden menevän naimisiin, Ehkäpä heillä on jokin tähdellisempi syy, vaikkapa rakkaus.- Pisteiden.keräilyä
Taitaa koko häät olla taas jokin mainoskampanja eli Alexander Stubbin yritys päästä uudelleen valituksi kokoomuksen puheenjohtajaksi. Isukki kerää vähän huomiota tällä vanhusavioliitollaan ja taas ollaan otsikoissa....
http://yle.fi/ylex/uutiset/alexander_stubb_tuo_politiikan_kanye_west_kokoomuksen_puheenjohtaja_napaytti_haastajiaan/3-8892091- VikutAikuisetMuka
Voisko typerämpää enää keksiä?
Mitä se olisi? Jatkakaa vaan älyttömyyksien kirjoittamista.
- hyiii-ei-luonnollista-
alotukseen,
ei mitään järkeä, koko Pirkon touhu vaikuttaa höperehtimiseltä,
vanhuus tekee tepposet yhdelle jos toiselle silloin tällöin,- vai-mikä-oot
ootko vaipoissa kieriskelevä ja piereskelevä peräkylän pirkko, vanhuus tehnyt jaakko ja matti tepposet?
- konkariesh
Minä ilahdun aina, kun kuulen tai luen, että ikääntyneet ovat löytäneet toisensa ja avioituvat tai muuttavat yhteen.
Toivon onnea pariskunnalle runsain mitoin :)
Elämää pitää elää täysillä, eikä miettiä mitä kannattaa "enää tehdä". Kuka meistä tietää tai arvais elinpäiviemme määrän? Tai mihin vielä sairastuu ym...
Aika ajoin kuulee mukavia uutisia ikäihmistenkin arjen onnesta. Mikä sen mukavampaa kuin elää seesteistä elämää elämänkumppanin kanssa. Silloin kun kemiat kohtaa, sen tuntee ja uskaltaa mennä jopa avioon. Jokaisen pitää elää näköisensä elämä, viimeiseksi ajatella mitä muut ajattelevat, kun/jos teen niin tai näin. - reppuriika
Mikäs ettei, jo se molemmin puolin kolahtaa. Missä on sanottu, että on liian vanha avioon. Olen hyvin iloinen Pirkon ja Göranin puolesta. Voihan heillä olla vielä monta hyvää, onnellista jopa kymmenen viisitoista vuotta elämää yhdessä. Ihana esimerkki nuoremille, että halutaan sitoutua kun välitetään toinen toisesta.
Tässähän saattaa olla vielä itselläkin toivoa. No jos ei, niin joka tapauksessa, onnen heille suon.
Onnea, terveyttä ja pitkää ikää toivon sydämestäni molemmille!- Papin.siunaus
Noihan voi toteuttaa ilman papin aamentakin. Vai eikö voi?
- Ahdasta-ajattelua
Voi kyllä. Mutta ko. iäkkäitten ihmisten kyseessä ollessa tapakulttuuri ja yhteiskunnan luomat paineet sääntöineen ja sopivuuksineen luovat sellaisen mentaliteetin aiheeseen, että halutaan virallistaa suhde. Sitten on on hyvä ja ollaan mieliksi kaikille.
- Kalteritangou
No mitä järkeä on mennä nuorena naimisiin? Kahlita itsensä ja elämänsä johonkin kulahtaneeseen, iänikuiseen, kaavamaiseen institutionaaliseen malliin, joka yhäkin on liian monelle tapa hallita ja käyttää valtaansa väärin. Ts. vankila.
Järkeä kenellä sitä on.
- Ikäpari
Me, 60- ja 68- v. "vanhukset" menimme naimisiin siksi, että jos toiselle jotain sattuu, niin toinen on virallisesti se lähin omainen ja voi pitää toisen puolta esim. sairaalassa. Muutoin oltaisiin voitu toki jatkaa ihan vain seurustelevana parina. Omissa asunnoissamme asumme yhä edelleen, emmekä sitä tilannetta aio muuttaa, ellei toinen joudu tilanteeseen, jossa tarvitsee runsaasti toisen apua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2774336Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1202364Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva562346Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta832246Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1372218Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit2702155Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1551911Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b751852Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem4171387Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1511291