Miksiköhän Suomessa seurataan 1966 syntyneitä? Kai siihen nyt joku todellinen syykin löytyy?
"Kohortti 1966-tutkimus kiinnostaa koko ajan isompaa tutkijajoukkoa, sillä 46 vuoden iässä tutkittavissa on alkanut näkyä sairauksien merkkejä. Nyt saatavia tutkimustuloksia on mahdollista verrata aikaisemmin kerättyihin tietoihin, jotta saadaan selville sairauksien syntyyn vaikuttavia tekijöitä."
http://www.oulu.fi/yliopisto/tutkimus/tutkimuksen-esittely/tutkimusartikkelit/kohortti-1966
KOHORTTI 1966 - KOHDUSTA HAUTAAN
31
441
Vastaukset
- perusta
Nehän täyttää tänä vuonna 50. Sen ikäinen kutsutaan terveystarkastukseen jokaisessa kunnassa.
- 60kymppinen
Ei ainakaan meidän kunnassa kymmenenvuotta sitten eikä kymmenenvuotta sen jälkeen
- felge
Tuo on höpöpuhetta, ei minuakaan 2013 Ilmajoen tk:een kutsuttu....
- lkjhkjhj
Kyllä maar kannattaisi suorittaa terveystarkastukset ja näin voitaisiin välttää kalliimpia sairaudenhoitoja ja äkillisiä poismenoja.
Suomi on ay-maa joten toki työläisillä on kaikki edut kuten työterveydenhoito mutta kukapa esim. yrittäjille soisi terveystarkastuksen? Mitäpä yrittäjistä, äärisosialistisessa työväenvaltiossa.
Toisaalta yrittäjä voi itse maksaa omasta pussista ja näin valtio saa siitä verotuloja. (ilmainen terveydenhoito!?)
- kutosia
mikäs meissä 66 on vikana sarviako ne odottaa päähän tulevan.
- museo.tiede
Niin mitä? Etkö käsittänyt, että tuossa artikkelissa nimenomaan todettiin virheellisiksi ne vanhat käsitykset, joiden mukaan yliannostus D-vitamiinia olisi ollut SAS- syndrooman syynä.
- Xexcd
Mutta josko tässä olisi nyt henkilö jolla on enemmän tietoa, 1966 kohortista... jos näin niin varmaan moni olisi kiitollinen saadessaan vastauksia.
- ViljaLivear
Formalin.
- ownwfrjne
Mitä oli se muovipullossa oleva tökötti jota penskana juotettiin kun jokin villitys tuolloin oli.
- Timo_XL_
Mölleriä?
- äkphogh
tonkivat tedän penskoja, tsernopylin takia
- HumanGuineaPigs
Näköongelmia? Diabetestä? Astmaa? Ylipainoa? Syöpää... !?
- InjectedSF
HPV. Kohortti. Injektointi. Vertailuryhmä.
- Lassegerhard
"Data collection
Detailed information was obtained (1966-1971) from hospital records of hospitals in Oulu and Lapland districts on children who had visited ten hospitals because of neurological disease.
Diagnoses in the following table were defined as a neurolocical disease accordinsg to the finnisch disease classification ICD-8 (1969)."
http://www.oulu.fi/nfbc/node/29504
- bvcvbncb
Tutkitaan mitä vasemmistoenemmistöinen eduskunta 1966-70 aiheutti näiden lasten henkiseen kehittymiseen.
- L.Brezhnev
tuohan oli hyvä pointti..................
- Anonyymi
En minä vielä 4-vuotiaana päässyt äänestämään...
- WTFinjections
Oisko jotain kemikaalia (D) dumpattu lapsiin, ihan kokeilumielessä?
Myös ulkomaisista artikkeleista löytyi yllättävän paljon informaatiota cohort 1966 lapland finland aineistoa mutta niissä oli jotain aivan muuta...
http://www.d-vitamiini.fi/tietoa_d-vitamiinista/nuoruustyypin_diabetes.php# - Jaciex
Suuria annoksia 25-Hydroxyvitamin D?
Hypervitaminosis D.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_D - Sdicen2017
Free article
http://www.hindawi.com/journals/schizort/2015/524875/ - SFpuppets
"Epilepsy in the northern Finland birth cohort 1966 with special reference to fertility"
https://www.researchgate.net/publication/222056057_Epilepsy_in_the_northern_Finland_birth_cohort_1966_with_special_reference_to_fertility - SqualeneUSA
Kyllä vain kun näin jälkeenpäin muistelee niin
oli monen moista terveysongelmaa juuri tässä ikäryhmässä...
Mitäköhän "testailivat?" - Anonyymi
Viiskympisenä alkaa terveystarkastuksissa ravaus ajokortin takia, mutta tiedä missään erityisesti 50-v kutsuttavan terveystarkastuksiin.
Työelämässä työnantajan tarjoamat ikäkausi tarkastukset alkoi 35-v... - Anonyymi
..tuliko moni vastanneeksi "koronavirustutkimukseen" ? Jätin väliin tieto suorilta meni Cambridgelle, yliopistolle, jos ymmärsin oikein. Luulisi suomenmaassa olevan laskentatehoa, jos asia on tärkeä.
Itseasiassa yleensä voivat samointein myydä keräämänsä tietokannan minne vain..
Jostakin ne tietää, mullekin tuli muinoin tilastoimista varten kaljuuntumisen ja keskivartalolihavuuden yhdistämiseen tähtäävä "soopaa" kysely, jotta näin yliopistollisen tason tutkimusta ihmisten karsinoitiin. Kovin vahvaa osaamista ei toiminnasta paista.- Anonyymi
Olen -66 vuosikertaa. Tukka päässä ja kaljamaha.
Mihin voi ilmoittautua?
- Anonyymi
tervys tarkastus kulkee 50v saman oide kaavan mukaan, hyvänlaatuinen liikakasvu pissalla huono uni masennus lasit lukemiseen,
- Anonyymi
Vuonna 1987 syntyneet ovat myös terveysviranomaisten erityitarkkailussa läpi elämänsä.
- Anonyymi
Terveiset vuodelta 2022!
Olen syntynyt 1966 ja yhä elossa! Täytän tässä kuussa 56. - Anonyymi
saahan sitä tarkastukseen kutsua. olen kuitenkin sitä mieltä että tarkastavat vaan keskenään preikiään
- Anonyymi
Tuossa tutkittiin mielenterveyden häiriöitä.
- Anonyymi
..."tutkittiin" eli onko tulokset luettavissa, jossain?
vuosia sitten oli "silmänpohja" tutkimus valokuvasivat silmiä... ja sittemmin tuli kysely johon saattoi laittaa ehdotuksia, kirjoitin, jotta heiltä olisi asiallista, jos kertoisivat missä kohortti tutkimuksien tuloksia saattaisi katsella.. onko kellään havaintoa?
Kohorttitutkimuksissa /-ryhmää kohtaan olisi asiallista ja kohteliasta käytöstä tutkimusryhmän vedolta, sillä tavanomainen huono ihminen joutuu näkemään vaivaa ja tuhlaan työaikaansa tutkittavana olemiseen.
Ainakaan itse en usko "tietojen käsittelyklausaaleihin", ja he keräävät jokaisen terveyskeskuskäynnin kohorttien jäljiltä, miten lie yksityispuolelta.. esim työnantajien työterveyshuollot on pääasiassa yksityispuolella..
..homma toimii..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769