KOHORTTI 1966 - KOHDUSTA HAUTAAN

VictimSF

Miksiköhän Suomessa seurataan 1966 syntyneitä? Kai siihen nyt joku todellinen syykin löytyy?

"Kohortti 1966-tutkimus kiinnostaa koko ajan isompaa tutkijajoukkoa, sillä 46 vuoden iässä tutkittavissa on alkanut näkyä sairauksien merkkejä. Nyt saatavia tutkimustuloksia on mahdollista verrata aikaisemmin kerättyihin tietoihin, jotta saadaan selville sairauksien syntyyn vaikuttavia tekijöitä."

http://www.oulu.fi/yliopisto/tutkimus/tutkimuksen-esittely/tutkimusartikkelit/kohortti-1966

31

441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusta

Nehän täyttää tänä vuonna 50. Sen ikäinen kutsutaan terveystarkastukseen jokaisessa kunnassa.

• 60kymppinen

Ei ainakaan meidän kunnassa kymmenenvuotta sitten eikä kymmenenvuotta sen jälkeen

• felge

Tuo on höpöpuhetta, ei minuakaan 2013 Ilmajoen tk:een kutsuttu....

• lkjhkjhj

Kyllä maar kannattaisi suorittaa terveystarkastukset ja näin voitaisiin välttää kalliimpia sairaudenhoitoja ja äkillisiä poismenoja.

Suomi on ay-maa joten toki työläisillä on kaikki edut kuten työterveydenhoito mutta kukapa esim. yrittäjille soisi terveystarkastuksen? Mitäpä yrittäjistä, äärisosialistisessa työväenvaltiossa.

Toisaalta yrittäjä voi itse maksaa omasta pussista ja näin valtio saa siitä verotuloja. (ilmainen terveydenhoito!?)

• kutosia

mikäs meissä 66 on vikana sarviako ne odottaa päähän tulevan.

• museo.tiede

Niin mitä? Etkö käsittänyt, että tuossa artikkelissa nimenomaan todettiin virheellisiksi ne vanhat käsitykset, joiden mukaan yliannostus D-vitamiinia olisi ollut SAS- syndrooman syynä.

• Xexcd

Mutta josko tässä olisi nyt henkilö jolla on enemmän tietoa, 1966 kohortista... jos näin niin varmaan moni olisi kiitollinen saadessaan vastauksia.

• ViljaLivear

Formalin.

• ownwfrjne

Mitä oli se muovipullossa oleva tökötti jota penskana juotettiin kun jokin villitys tuolloin oli.

• Timo_XL_

Mölleriä?

• äkphogh

tonkivat tedän penskoja, tsernopylin takia

• HumanGuineaPigs

Näköongelmia? Diabetestä? Astmaa? Ylipainoa? Syöpää... !?

• InjectedSF

HPV. Kohortti. Injektointi. Vertailuryhmä.

• Lassegerhard

"Data collection
        Detailed information was obtained (1966-1971) from hospital records of hospitals in Oulu and Lapland districts on children who had visited ten hospitals because of neurological disease.
        Diagnoses in the following table were defined as a neurolocical disease accordinsg to the finnisch disease classification ICD-8 (1969)."

http://www.oulu.fi/nfbc/node/29504

• bvcvbncb

Tutkitaan mitä vasemmistoenemmistöinen eduskunta 1966-70 aiheutti näiden lasten henkiseen kehittymiseen.

• L.Brezhnev

tuohan oli hyvä pointti..................

• Anonyymi

En minä vielä 4-vuotiaana päässyt äänestämään...

• WTFinjections
    • Jaciex
    • Sdicen2017
    • SFpuppets
    • SqualeneUSA

Kyllä vain kun näin jälkeenpäin muistelee niin
      oli monen moista terveysongelmaa juuri tässä ikäryhmässä...

Mitäköhän "testailivat?"

• Anonyymi

Viiskympisenä alkaa terveystarkastuksissa ravaus ajokortin takia, mutta tiedä missään erityisesti 50-v kutsuttavan terveystarkastuksiin.
      Työelämässä työnantajan tarjoamat ikäkausi tarkastukset alkoi 35-v...

• Anonyymi

..tuliko moni vastanneeksi "koronavirustutkimukseen" ? Jätin väliin tieto suorilta meni Cambridgelle, yliopistolle, jos ymmärsin oikein. Luulisi suomenmaassa olevan laskentatehoa, jos asia on tärkeä.
      Itseasiassa yleensä voivat samointein myydä keräämänsä tietokannan minne vain..
      Jostakin ne tietää, mullekin tuli muinoin tilastoimista varten kaljuuntumisen ja keskivartalolihavuuden yhdistämiseen tähtäävä "soopaa" kysely, jotta näin yliopistollisen tason tutkimusta ihmisten karsinoitiin. Kovin vahvaa osaamista ei toiminnasta paista.

• Anonyymi

Olen -66 vuosikertaa. Tukka päässä ja kaljamaha.
        Mihin voi ilmoittautua?

• Anonyymi

tervys tarkastus kulkee 50v saman oide kaavan mukaan, hyvänlaatuinen liikakasvu pissalla huono uni masennus lasit lukemiseen,

• Anonyymi

Vuonna 1987 syntyneet ovat myös terveysviranomaisten erityitarkkailussa läpi elämänsä.

• Anonyymi

Terveiset vuodelta 2022!

Olen syntynyt 1966 ja yhä elossa! Täytän tässä kuussa 56.

• Anonyymi

saahan sitä tarkastukseen kutsua. olen kuitenkin sitä mieltä että tarkastavat vaan keskenään preikiään

• Anonyymi

Tuossa tutkittiin mielenterveyden häiriöitä.

• Anonyymi

..."tutkittiin" eli onko tulokset luettavissa, jossain?
      vuosia sitten oli "silmänpohja" tutkimus valokuvasivat silmiä... ja sittemmin tuli kysely johon saattoi laittaa ehdotuksia, kirjoitin, jotta heiltä olisi asiallista, jos kertoisivat missä kohortti tutkimuksien tuloksia saattaisi katsella.. onko kellään havaintoa?
      Kohorttitutkimuksissa /-ryhmää kohtaan olisi asiallista ja kohteliasta käytöstä tutkimusryhmän vedolta, sillä tavanomainen huono ihminen joutuu näkemään vaivaa ja tuhlaan työaikaansa tutkittavana olemiseen.
      Ainakaan itse en usko "tietojen käsittelyklausaaleihin", ja he keräävät jokaisen terveyskeskuskäynnin kohorttien jäljiltä, miten lie yksityispuolelta.. esim työnantajien työterveyshuollot on pääasiassa yksityispuolella..
      ..homma toimii..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe