Ei voi olla oikeuksia ilman velvollisuuksia.
Niinpä niiltä, jotka eivät ole valmiita puolustamaan maataan, eli viime kädessä omaa itseään ja omaa elämäänsä, pitää myös evätä oikeudet maan asioihin.
Eli äänioikeudesta pitää tehdä ansaittava asia. Vain armeijan käyneellä olisi oikeus äänestää.
Tila, jossa kansakunnan hajoamista toivovat rappioainekset pääsevät levittämään syöpäänsä äänioikeutensa kautta koko yhteiskuntaa on pitkäkestoisesti täysin mahdoton.
Samoin sosiaalipummeilta ja valtion työntekijöiltä äänioikeus pois. Ei voi olla oikein että ihminen pääsee äänestämään rahaa omaan taskuunsa.
Näin valtioon muodostuisi järkevästi ajattelevien tuottavien ihmisten oikeuksilla siunattu velvollinen yläluokka, ja sitten loppusaasta jolla on vain velvollisuuksia noudattaa vallassaolevaa järjestystä, mutta ei oikeuksia, koska eivät ole halukas ottamana velvollisuuksiakaan.
Näinhän oikea demokratia Platon Kreikassa toimi. Oli vapaat miehet ja sitten erikseen orjat, epäkelvot ja puolihullut.
Oikeudet ja velvollisuudet
10
609
Vastaukset
- Suomi poika
Ei nykyaikana tarvii enään mitään pakosta tehdä.
Mä olen luonteeltani sellainen että mä viittin tehdä asiota vasta pakonedessä.
Siksi olen työtön,läski,huonokuntonen ja mikään ei kiinosta
Tämä nykyinen yhteiskunta on syylinen.
Armeija aika oli elämäni parasta aikaa.
Olisinpa elänyt 300 vuotta sitten!!! - sivari
sepustuksestasi ota selvää, mitä yrität sanoa, mutta vastaan kuitenkin, että niin kauan kuin tuon valtiolle rahaa verotuksen kautta, äänestän myös.
Oletko sitäpaitsi tullut ajatelleeksi, kuinka paljon ihannoimasi lapsellinen sotaleikki kuluttaa valtion rahoja "varusmiestä" kohden (myös minun perse hiessä ansaituista tuloistani kerättyjä veroeuroja)?
Että älä lapsi edes viitsi esittää tuollaista soopaa vakavin äänenpainoin, kun ainoa asia joka valtiolle jotain oikeasti merkitsee, on kassaan kilahtava veroeuro. - ...
Kerrassaan naurettavaa. Sut on totaalisesti aivopesty.
- C-luokitus
Suomessa on jo muutenkin verojen takia hullua asua. Eiköhän niiden maksaminen kiltisti kata jo kaikki velvollisuudet valtiolle.
- Nitti
Mutta voi olla velvollisuuksia ilman oikeuksia.
Yhteiskunta velvoittaa aina johonkin, niin kyllä sen pitäsisi myös huolehtia. Vaikka en senttiäkään käyttäisi valtion varoja, niin aina minulle jotain velvoitteita asetettaisiin. Ajatellaampa, että haluaisin elää fatalistina Lapin metsissä kalastellen ja metsästellen, niin ei se onnistu. Yhteiskunta tunkeutuu sinne kaikkineen kieltoineen, rajoituksineen ja velvoituksineen. Ihmisille ei täällä anneta muita vaihtoehtoja kuin elää yhteiskunnan kirisnarussa ja silloin tällainen mainitsemani "lapineläjä" joutuu samaan joukkoon loisten ja pummien kanssa.
Ensimmäinen loisten siivous tosin pitäsi tehdä arkadianmäella. - Jussi
Tässäpä oli mainio idea. Kehitetään sitä vielä hieman. Äänioikeutettuja saisivat olla vain:
- Armeijan käyneet
- 24 vuotta täyttäneet
- Miehet
- Veriryhmään AB kuuluvat
- Yliopistotutkinnon suorittaneet
- Valkoihoiset
- Oikeistolaiset
- Älykkyysosamäärä vähintään 150
Puolestaan äänioikeuden veisi:
- Rikosrekisteri
- Työttömyys
- Vasemmistolaisuus
- Vanhempien alhaiset tulot
- Tyttöystävän / vaimon rinnanympärys
- Pikkurillin pituus alle 3 cm
- Punainen lempivärinä
- Naapurin sukunimi alkaa S:llä- A. Hitler
Minä kannatan!
Terveisin A. Hitler
- Feministi
"Ei voi olla oikeuksia ilman velvollisuuksia.
Niinpä niiltä, jotka eivät ole valmiita puolustamaan maataan, eli viime kädessä omaa itseään ja omaa elämäänsä, pitää myös evätä oikeudet maan asioihin.
Eli äänioikeudesta pitää tehdä ansaittava asia. Vain armeijan käyneellä olisi oikeus äänestää"
Eli naisilta äänioikeus ja muut oikeudet maan asioihin pois?- Oikeaa Demokratiaa
Naisilla on oikeus käydä armeija jo nykyään. Armeijan käynti olisi tällaisessa mallissa vapaaehtoista kaikille.
Äänestysoikeus tulee olla vain ihmisillä jotka ovat valmiita laittamaan henkensä sanojensa pantiksi oman isänmaan puolustamisessa. Valta heille jotka ovat valmiita sen puolesta kuolemaan ase kädessä.
Vain tällaiset ihmiset ovat oikeita kansalaisia. Muut ovat pelkkiä käskyläisiä. - realisti
Perustuslain 127 §:n 1 momentissa ei erotella kansalaisia sukupuolen perusteella:
"Jokainen Suomen KANSALAINEN on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään."
Naisten kohdalla tätä valmiutta ei siis edes muodollisesti koetella rauhan aikana, mutta tarvittaessa velvollisuus maanpuolustukseen on myös naisilla.
P.S. En siis ota kantaa tähän oikeuksien ansaitsemiskysymykseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100895
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 46777
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701