Ihan mukavan suuruinen perintö tuli. En siitä mitään kertonut mutta kyllähän sukulaiset siitä "ystävilleni" kertoivat. Nyt ollaan sitten niin hyviä kavereita vaikka ikinä eivät ole minua auttaneet. Minun pitäisi näille ystäville ja sukulaisille rahaa antaa ja "lainata".
Asun aika pienellä paikkakunnalla vuokralla. Taidan muuttaa pk-seudulle, pääsen eroon noista vitun pummeista. Ovat kuin iilimatoja.
Tuli perintö, ystävät ja sukulaiset kimpussa
18
413
Vastaukset
- Perin.kyllästynyt
Sairaseläkkeellä olen, ei minua täällä mikään pidä. Nuorempana tuli Helsingissä opiskeltua.
- Pitkäaikatyötön
Sen kun sanot vain, että pankista saa lainaa, jos on takaisinmaksuun edellytyksiä. Eikä kukaan muukaan normaali ihminen rahojaan ympäriinsä jakele. Jos ottavat nokkiinsa, niin mitäpä sellaisen seuraa kaipailemaankaan.
Kannattaa sitä asuinpaikkaa miettiä kaikessa rauhassa. Helsinki on sentään yksi Suomen rumimpia ja meluisimpia paikkakuntia. Ja muualla asuu samalla rahalla väljemmin, sekä naapurit saattavat puhua ymmärrettävää suomea. - äläjaksahöpöttää
Höpö höpö! Olen minäkin saanut perintöä muttei yksikään tuttu tai sukulainen ole multa pyytänyt yhtään mitään. Kunhan taas kehuskelet ja puhut potaskaa. Hih...
Monet just keksii tomosia tarinoita jotta saavat paljon vastauksia yksinäisyyteen. - niijustiina
Taitaa sinulla olla sukuvika tuo sinuakin ennen vaivannut köyhyys ja pummeilu. Ystävät tietysti samaa maata.
Koita vaan pitää sukulaiset ja ystävät tyytyväisinä, sillä vauraampiin piireihin ei sinusta ole. - mikäperintö
Mikä ihmeen perintö tuollainen nyt sitten on jos sukulaisetkin pyytävät rahaa.
- Perin.kyllästynyt
Kun on ainoa lapsi niin silloin perii vanhempansa, ei siitä muille sukulaisille mitään jää. Serkut kyllä ovat rahaa pummaamassa, samoin ns. ystävät. Ostan ison yksiön pk-seudulta, jostain Espoosta tai Vantaalta missä on halvempaa. Talvet etelässä, keväällä Suomeen.
- Amazooni
Jos sait perinnön, niin sait hieman taloudellista helpotusta laillisesti.
Älä hyvänen aika ole niin tyhmä, että jakelet sen valheellisille, jotka halveksisivat vain hyväntahtoisuuttasi! Luuletko heidän kunnioituksensa rahasta kasvavan sinua kohtaan?
He tietäisivät olevansa itse valheellisia ja syyttävänsä sinua jos lisäät heidän omantunnontuskaansa - vihaa saisit osaksesi tyhjän kukkaron lisäksi.
Varo myös kaiken maailman pankkivirkailijoita, jotka "sijoittaisivat" rahasi, niin että olisitkin velallinen yks´kaks!
Etsi kaunis, rauhaisa paikka, missä haluat viettää vuotesi.
Et sinä maailmasta köyhyyttä poista lainaamalla ja koskaan takaisin saamalla enää omiasi.
Minulla on tästä kokemuksia. Rahat saatuaan, näin niistä vain kantapäät pölypilvessä ;D- Perin.kyllästynyt
"He tietäisivät olevansa itse valheellisia ja syyttävänsä sinua jos lisäät heidän omantunnontuskaansa - vihaa saisit osaksesi tyhjän kukkaron lisäksi."
Tuota mieltä minäkin. "Ystävät" ja sukulaiset pitävät minua ahneena kun en heille rahojani syydä. Ennen perintöä eivät piitanneet minusta pätkän vertaa, nyt ovat käsi ojossa, aika helvetin röyhkeätä. - Amazooni
Perin.kyllästynyt kirjoitti:
"He tietäisivät olevansa itse valheellisia ja syyttävänsä sinua jos lisäät heidän omantunnontuskaansa - vihaa saisit osaksesi tyhjän kukkaron lisäksi."
Tuota mieltä minäkin. "Ystävät" ja sukulaiset pitävät minua ahneena kun en heille rahojani syydä. Ennen perintöä eivät piitanneet minusta pätkän vertaa, nyt ovat käsi ojossa, aika helvetin röyhkeätä.Suuri helpotus, että ymmärsit vähäiset kokemukseni.
Kyllä sinulla sairaseläkeläisenä on ollut vastoinkäymisiä ja nöyryytyksiä varmasti oma osasi.
Varo myös kaikkia hemaisevia "hienohelmoja", jotka mielellään istuisivat polvellsi kukkaroasi lähempänä!
Mieti nyt tarkkaan, mitä todella haluat ja sijoita ne hyvinvointiisi terveellisellä tavalla.
Toivon sinulle mukavaa kotia kauniissa, rauhaisassa paikassa:-)
- tyhmäkansa
100% perintövero, niin ei ole perinnöstä enää huolta. Eipähän pummit odottelis mitää kun rikas sukulainen kuolee.
- AhneVerottaja
Ainoa, joka perintösi kimppuun tulee väkisin on verottaja. Verottaja verottaa vielä viimeisen kerran omaisuutta, josta on jo kertaalleen maksettu verot, kun omaisuus on aikoinaan tienattu kovalla työllä.
- köyhilleverovaroinamenee
Kyllä näin on, ensin tulee perintöverot ja sitten veilä tulee omaisuusvero mikäli rahaa on paljon eikä sitä heti tuhlaa...
- Pitkäaikatyötön
köyhilleverovaroinamenee kirjoitti:
Kyllä näin on, ensin tulee perintöverot ja sitten veilä tulee omaisuusvero mikäli rahaa on paljon eikä sitä heti tuhlaa...
Aika uskomatonta tietämättömyyttä! Omaisuus- eli varallisuusvero poistui 10 vuotta sitten: https://fi.wikipedia.org/wiki/Varallisuusvero
Perintöverossa turhaa rikkaiden pillitystä on juuri tuo "vero on jo kertaalleen maksettu". Valtio ja kunnat perii veroja tyypillisesti aina, kun raha vaihtaa omistajaa. Juuri niinhän perinnön kohdalla tapahtuu, kun vainajan omaisuutta jaetaan perillisille. Suku ei omista mitään, vaan suvun jäsenet.
Samalla tavoin palkansaaja voisi vinkua veroista, että kun työnantaja on jo maksanut tuloksestaan verot, niin mitä niitä toiseen kertaan maksetaan. Ja marketti, joka myy jotain palkansaajalle, voi valittaa hänen jo maksaneen verot. Edelleen, tukkuliike, joka myy kaupalle tavaraa, piipittäisi marketin jo maksaneen verot. Ja niin edelleen, veronmaksu loppuisi kuin seinään. - Perin.kyllästynyt
Rintaperillisille perintövero on pieni eikä omaisuusveroa enää ole.
- Amazooni
Perin.kyllästynyt kirjoitti:
Rintaperillisille perintövero on pieni eikä omaisuusveroa enää ole.
Täytyyhän varakkaiden suojella oma omaisuutensa ja hehän ne lait ja säännökset luovat.
Miten perintösi vaikuttaa tuloihisi?
Varo, että eivät ota pois asuntotukea tai muuta, jokasinulla on.
Sijoita ne viisaasti ja harkitusti, niin että hyödyt niistä! - Köyhätpäättäälakeja
Amazooni kirjoitti:
Täytyyhän varakkaiden suojella oma omaisuutensa ja hehän ne lait ja säännökset luovat.
Miten perintösi vaikuttaa tuloihisi?
Varo, että eivät ota pois asuntotukea tai muuta, jokasinulla on.
Sijoita ne viisaasti ja harkitusti, niin että hyödyt niistä!Ei varakkaat pelkästään ole lakeja luonneet tai olleet niitä säätämässä. Kansanedustajat on ihan tavallisia kansalaisia,osa köyhiä.
- Amazooni
Köyhätpäättäälakeja kirjoitti:
Ei varakkaat pelkästään ole lakeja luonneet tai olleet niitä säätämässä. Kansanedustajat on ihan tavallisia kansalaisia,osa köyhiä.
Todellisuudessa en tiedä, kuka niitä lakeja väsää.
Mielessä on vain ne kaikki johtajat, jotka veljeilevät päättäjien kanssa.
Siitä vähän yliammuttu kommenttini.
Ottaa vaan niin päähän, kun työntekijältä vaaditaan niin paljon -
samalla kun johtavat käärivät miljoonia bonuksina ja palkkoina.
No, jos ministerit ovat köyhiä niillä palkiollaan, niin ymmärtäähän sen, että verrahoista otetaan heidän huvimatkoihinsa, vaimoineen, rentoutumisiinsa po*klubeissa ja mitä vielä.
Tuskin ne kansanedustajat yksinensä huushollaa, vaan korvat ovat johtavien luona, jalat nopeana juoksupoikana viemässä kuiskauksia ja kädet täyttämässä määräyksiä.
On mennyt vähän luottamus ja arvostus asiainhoitajiin vanhempana.
- Kyllänäitäruinaajia
Sen kun annat heidän pummata. Ei ole pakko jakaa rahaa tai edes lainata.
Olen nähnyt näitä perinön kärkkyjiä, toisilla on sellainen tapa, että pyydetän rahaa, kun tiedetään jollekin tulleen rahaa. Jo edes menyt tätini oli miehensä kanssa pahinta sorttia kinuamassa rahaa lainaksi toisten perinnöistä. Niitä rahoja vain oli tosi vaikea saada takaisin tädin porukalta. Tti sai itse monasti samat perinnöt, mutta ne menivät aina sen sileän tien ja sitten oltiin pyytämässä lainaa toisilta perillisiltä. Tädin kuollessa sukulaiset joutuivat vielä lainaamaan rahat hautajaisiinkin, kun tädin perilliset eivät tajunneet maksattaa sossulla niitä peijaisia. Tädin perillisetkin olivat ihan kopsullaan olevia tyhjätaskuja, joilla ei mikään raha pysy käsissä, joten ne lainatut rahat hautajaisiin tuli takaisin sukulaisille vasta parin vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö28010306K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2445993Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1735424PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *955048Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193315Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92714- 2142622
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.172434- 282284
Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3822217