Laiton irtisanominen tuli kalliiksi

Viestin_Tuoja

LAITAN TÄHÄN LINKIN JOS HALUATTE TUTUSTUA TUUSULALAISEN FIRMAN SAAMAAN TUOMIOON.
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/tt/2016/20160064

Tuomiolauselma

Työtuomioistuin

- velvoittaa Axx Oy:n suorittamaan A:lle korvausta työsopimuksen perusteettomasta päättämisestä 14.308,50 euroa korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen haasteen tiedoksiannosta 20.10.2015 lukien;

- velvoittaa Axx Oy:n suorittamaan Työttömyysvakuutusrahastolle (tilinumero FI60 2001 1800 1235 91) korvauksesta vähennetyn määrän 8.272,50 euroa korkolain 4 §:n 1 momentinmukaisine viivästyskorkoineen kuukauden kuluttua tuomion antopäivästä lukien; ja

- velvoittaa Axx Oy:n korvaamaan Metallityöväen Liitto ry:n oikeudenkäyntikulut 13.647,30 eurolla korkolain 4 §:n 1 momentin mukaisine viivästyskorkoineen kuukauden kuluttua tuomion antopäivästä lukien.

4

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritin

Itse olen duunarista siirtynyt yrittäjäksi ja jaksan ihmetellä tätä lainsäädäntöä.
      Tunnen siis olot työn tekijän, että teettäjän näkökulmista.
      Työntekijä on yhdenlainen kuningas, vaikka olisi minkälainen paskapate, lintsar ja jopa varas. Työnantaja ei voi, eikä saa reagoida, kuten pitäisi, eli poistaa listoiltaan huono aines.

Jos minulle kävisi noin, lopettaisin firman toiminnan mahdollisimman nopeasti ja jättäisin työntekijät työttömiksi ja valtion vaille alveja sunmuita julkismaksuja.

Ihan perC;stä !

• nehalustätä

Joo, mulla vähän sama, lakimiehille 43500€, minulle 28000€, ja kaikki pienen työhäikän takia, jonka arvo oli n. 300€.

• jyrkkälinja

Täysi sympatia Alupron porukalle, siis sille työn-antajapuolelle.

On tossa rosvouksen maku.
      Tämähän johtaa tietty siihen, ettei firmat palkkaa kuin ihan ydinporukan ja sitten eletään tilanteen mukaan vuokrafirmojen avustuksella.
      Vuokraduunarin voi sanoa irti milloin haluaa ja jos joku irtisanomisaika asetetaan, niin sanotaan päivää ennen irti ja otetaan uusi tilalle.

Pitkässä juoksussa työntekijäpuoli on se häviävä osapuoli, vaikka yksittäisiä oikeudenkäyntejä saattaa voittaakin ja pikavoittoja, jotka takaa lokoisat työttömyyspäivät.

Onneksi ammattiliitot ovat hätää kärsimässä ja joutumassa ahdinkoon.
      Kuoleva systeemi. Onneksi.

• kiinnostavakysymys

Tuo edelläkirjoitettu taitaa täyttää herjauksen tunnusmerkit.

Koskettaa minua sen verran, että kirjoittaja saa alkuun kuulustelupyynnön.

Sitä saa, mitä tilaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe