"Alussa loi Jumala maan ja taivaan"
Tämän lauseen voi tulkita monella tavalla. Jotkut kreationistit väittävät, että se tarkoittaa, että Jumala loi koko universumin alussa. Teologit sanovat että Jumala on luonut maailman tyhjästä. Cretio ex nihilo.
Luontevinta olisi kuitenkin ajatella, että Jumala loi tämän nykyisen maailmamme järjestyksen, eli kyse on maapallosta ja taivaasta sen kannalta. Luominen ei tarkoita luomista tyhjästä vaan olemassaolevien elementtien järjestämistä.
Maapallon ihmisen kokemusmaailmalle Jumala ja henkimaailma ovat transkendentteja, ulkopuolisia ja tämä ulkopuolinen maailma on luonut meidän maailmamme. Mutta koko universumille ei ole mitään ulkopuolista. Vasta maailmamme, Jumala ja Jumalan maailma ovat koko universumi, se on ne kaikki yhdessä. Ei Jumala ole mitään luonut tyhjästä vaan Jumalan maailmasta on tuotu asioita ihmisen maailmaan, ja on järjestetty eri tavoin tässä maailmassa olevia elementtejä. Mitään tyhjästä luomista ei tietenkään ole, se on pelkkä erehdys ja mahdottomuus ajatella sillä tavoin.
Galakseja on ollut miljardeja vuosia. Raamatun luominen ei puhu niiden luomisesta, eikä kerro miten se on tapahtunut, puhutaan vain asioista maapallolla ja tähtien tulemisesta näkyviin täältä katsoen. Nekin ovat Jumalan luomia, järjestämiä muttei juuri nyt vaan paljon aikaisemmin.
Gro Magnon ihmisiä on ollut 50.000 vuotta. Aatamin ihmiskuntaa on ollut vain n. 6000 vuotta, mikä voidaan laskea Raamatun sukuluetteloista. Miten tämä ristiriita ratkaistaan? Ainoa ratkaisu, jos uskossa pysytään ja tiede otetaan tosissaan, on se, että Aatamia ennen on ollut edellisiä ihmiskuntia. Nämä ovat sitten katastrofeissa tuhoutuneet, tai sitten jäännökset ovat sekoittuneet Aatamin jälkeläisiin.
Mitä "alku" Raamatussa tarkoittaa?
75
704
Vastaukset
- epiphaniuseikirj
"Tämän lauseen voi tulkita monella tavalla. Jotkut kreationistit väittävät, että se tarkoittaa, että Jumala loi koko universumin alussa. Teologit sanovat että Jumala on luonut maailman tyhjästä. Cretio ex nihilo."
Omia uskonkäsityksiäni:
Uskon että se tarkoittaa ajan alkua, universumin, tilan ja materian luomista.
Uskoisin että teologit perustavat tuon tyhjästä luomisen esim. Tähän raamatun kohtaan:
"3 Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä"
Tuosta voi sitten kukin miettiä että tarkoittaako näkymätön tyhjyyttä.
Lisää asiasta:
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen"
"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa"
"meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."
Tuossa uskon tuon "näkyväisiä "tarkoittavan sitä mitä me nyt voimme fyysisillä silmillämme nähdä. Kaikki se on ajallista ja katoavaa, koko universumi.
Apokryfeissä mainitaan että hän kuvitteli kuvitelman perustusten asettamisesta ja näkyväisen(meille) luomisesta. Raamatussa sanotaan että hänen tekonsa olivat valmiina jo maailman perustamisesta asti. Hän siis näki kaiken mitä on ollut(meistä katsottuna) ja mitä tulee olemaan, jo ennenkuin mitään oltiin luotu.
Kaikki olemassaolo on siis Jumalasta ja kaikki on hänessä. Siinä syy miksi hän ilmoitti nimeksensä "Minä olen" kun ihmiset hänen nimeänsä kysyivät. Hän siis on olevaisuus ja syy miksi mitään on. Kuitenkin vaikka kaikki luotu on hänestä lähtöisin, niin kaikki asiat ei kuitenkaan ole hänestä lähtöisin. Esim. valheet. Vaan ne ovat hänen luoduistansa, yksilöllisistä, tietoisista, enemmän tai vähemmän vapaista, hyvän ja pahan kanssa sähläävistä olennoista lähtöisin. Sen takia Jeesus sanoi ettei kaikki ole Jumalasta:
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
Jeesus oli ainoa joka ei ainoastaan tahtonut, vaan myös täydellisesti toteutti Isänsä tahdon. Paavalikin tahtoi(kiitos lunastajan, se riittää) mutta ei pystynyt:
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?- epiphaniuseikirj
"Gro Magnon ihmisiä on ollut 50.000 vuotta. Aatamin ihmiskuntaa on ollut vain n. 6000 vuotta, mikä voidaan laskea Raamatun sukuluetteloista. Miten tämä ristiriita ratkaistaan? Ainoa ratkaisu, jos uskossa pysytään ja tiede otetaan tosissaan, on se, että Aatamia ennen on ollut edellisiä ihmiskuntia. Nämä ovat sitten katastrofeissa tuhoutuneet, tai sitten jäännökset ovat sekoittuneet Aatamin jälkeläisiin."
Itse pidän raamattua hengellisenä oppaana Jumalan luo.
En tieteellisenä kirjana. Mutta en silti aseta tiedettäkään raamatun yläpuolelle, vaan yritän pitää itseni ja muut ihmiset pieninä. En silti myöskään väitä etteikö ihmisten kirjoittamassa raamatussa voisi olla virheitä (ainakin tieteellisesti katsoen :D ).
Mitä enemmän yritän kokemuksellista todellisuuttamme, raamattua ja Jumalaa pohtia, niin sitä vauvemmaksi olo muuttuu.
Pystyn helposti yhtymään saarnaajan ajatuksiin:
"niin minä tulin näkemään kaikista Jumalan teoista, että ihminen ei voi käsittää sitä, mitä tapahtuu auringon alla; sillä ihminen saa kyllä nähdä vaivaa etsiessään, mutta ei hän käsitä. Ja jos viisas luuleekin tietävänsä, ei hän kuitenkaan voi käsittää." - muuanmiäs
"sitä vauvemmaksi olo muuttuu"
Lopulta taannut vauvan tasolle?
Heh, en malttanut;) - epiphaniuseikirj
muuanmiäs kirjoitti:
"sitä vauvemmaksi olo muuttuu"
Lopulta taannut vauvan tasolle?
Heh, en malttanut;)"Lopulta taannut vauvan tasolle?
Heh, en malttanut;)"
No eikös se monesti mene niin, että jokeltaen tänne tullaan ja jos tarpeeksi vanhoiksi eletään niin jokeltaen täältä lähdetään. Siinä välissä voidaan sitten kuvitella olevamme vaikka mitä ;) Epiphanius... jne kirjoitti ansiokkaan kommentin. Siinä on monta raamatunlausetta, jotka ovat huomionarvoisia. Mutta on väärin väittää että luomiskertomus koskisi koko universumin luomista. Se koskee tämän maailman luomista ja on tietysti huomioitava, että asiat on ensin luotu henkimaailmassa ja sitten tuotu tähän maailmaan niinkuin noissa lauseissa todetaan.
Se asia ei kuitenkaan muutu miksikään, että Jumala ja hänen maailmansa oli olemassa jo hänen luodessaan tämän maailman. Se ei siis tullut tyhjästä vaan tuotiin näkyväksi Jumalan maailmasta. Vasta Jumala, Jumalan maailma ja tämä näkyvä maailma ovat universumi, kaikkeus, jonka ulkopuolella ei mitään ole. Meille on transkendentti maailma, mutta universumille sitä ei ole, vaan se transkendentti maailma kuuluu universumiin, kun tarkoitamme universumia kaikkeus-mielessä.
POHDIN
Sana kandee ottaa niinkuin se on annettu. Jos alamme pähkäillä, tulemme törmäämään rajanveto-ongelmaan.
ALUSSA...
https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4
Maa luotiin ekana. On luonnollista, että maa on keskellä (alk. 2:12:36).
https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s
JÄRJESTYS
1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
3 Ja Jumala sanoi: Tulkoon valkeus. Ja valkeus tuli.
4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
6 Ja Jumala sanoi: Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä.
7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
9 Ja Jumala sanoi: Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin. Ja tapahtui niin.
10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
11 Ja Jumala sanoi: Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on. Ja tapahtui niin:
12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
14 Ja Jumala sanoi: Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle. Ja tapahtui niin:
16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
20 Ja Jumala sanoi: Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla.
21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä.
23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
24 Ja Jumala sanoi: Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan. Ja tapahtui niin:
25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
26 Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.
29 Ja Jumala sanoi: Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi. Ja tapahtui niin.
31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
Päivä (yom) = päivä. Yö ja päivä = 24h.
> When Moses, under the inspiration of God, compiled the account of creation in Genesis 1, he used the Hebrew word yôm for ‘day’. He combined yôm with numbers (‘first day’, ‘second day’, ‘third day’, etc.) and with the words ‘evening and morning’, and the first time he employed it he carefully defined the meaning of yôm (used in this way) as being one night/day cycle (Genesis 1:5). Thereafter, throughout the Bible, yôm used in this way always refers to a normal 24–hour day.2,3 There is thus a prima facie case that, when God used the word yôm in this way, He intended to convey that the days of creation were 24 hours long. <
http://creation.com/how-long-were-the-days-of-genesis-1Nämä nuoren maan kreationistit tuntuvat perustavan teoriansa siihen mitä luomiskertomuksessa kirjaimellisesti sanotaan. En ole aikaisemmin perehtynyt heidän käsityksiinsä, kun olen pitänyt niitä niin epä-älyllisinä ja mahdottomina. Tuntuukin kyllä aika mielenkiintoiselta.
Jos maailma on todella luotu kuudessa päivässä, niin silloin on täytynyt tapahtua niin, että asiat on silloin tuotu henkimaailmasta. Evoluutio tähdillä ja lajeilla on jossakin väistämättä täytynyt olla kuitenkin. Tämä selittäisi kyllä miksi aurinko, kuu ja tähdet luotiin neljäntenä päivänä, mikä muuten tuntuu mahdottomalta. Galakseja ei kuitenkaan ole voitu luoda päivässä. Ne ovat todistettavasti olleet olemassa miljardeja vuosia.
Täytyy kai ruveta perehtymään tarkemmin erilaisiin kreationisteihin.Olli.S kirjoitti:
Nämä nuoren maan kreationistit tuntuvat perustavan teoriansa siihen mitä luomiskertomuksessa kirjaimellisesti sanotaan. En ole aikaisemmin perehtynyt heidän käsityksiinsä, kun olen pitänyt niitä niin epä-älyllisinä ja mahdottomina. Tuntuukin kyllä aika mielenkiintoiselta.
Jos maailma on todella luotu kuudessa päivässä, niin silloin on täytynyt tapahtua niin, että asiat on silloin tuotu henkimaailmasta. Evoluutio tähdillä ja lajeilla on jossakin väistämättä täytynyt olla kuitenkin. Tämä selittäisi kyllä miksi aurinko, kuu ja tähdet luotiin neljäntenä päivänä, mikä muuten tuntuu mahdottomalta. Galakseja ei kuitenkaan ole voitu luoda päivässä. Ne ovat todistettavasti olleet olemassa miljardeja vuosia.
Täytyy kai ruveta perehtymään tarkemmin erilaisiin kreationisteihin.Olli. Älä luota ateisteihin. He pokkuroivat vanhaa matoa. Universumi voi näyttää vaikka kuinka vanhalta, mutta alä mene halpaan. PIDÄ KIINNI SANASTA. Kuis vanhalta Aatami näytti vastaluotuna?
"TIEDE"
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
Lohikäärmeen hallitsema maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...
https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge
...ja TYHMENTÄÄ.
https://www.google.fi/#q=population dumbing- DRHouse
Kuule jyri, milloin aiot lopetta sisävessan käytön ja alkaa pukeutua kaapuun?
13 "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. 15 Herra, teidän Jumalanne, kulkee leirissänne, suojelee teitä ja antaa vihollisenne teidän käsiinne. Sen tähden leirin on oltava pyhä, niin ettei hän näe siellä mitään sopimatonta eikä jätä teitä.
Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. DRHouse kirjoitti:
Kuule jyri, milloin aiot lopetta sisävessan käytön ja alkaa pukeutua kaapuun?
13 "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. 15 Herra, teidän Jumalanne, kulkee leirissänne, suojelee teitä ja antaa vihollisenne teidän käsiinne. Sen tähden leirin on oltava pyhä, niin ettei hän näe siellä mitään sopimatonta eikä jätä teitä.
Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta.DR. Vaikutat sivistyneeltä. Onko sinulla tupsu?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/0/06/Teekkarilakki.jpg- DRHouse
yurki1000js kirjoitti:
DR. Vaikutat sivistyneeltä. Onko sinulla tupsu?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/0/06/Teekkarilakki.jpgEi, mutta historian kandi löytyy.
- DRHouse
Kumpi niistä kahdesta luomiskertomuksesta olikaan oikea?
JÄRJESTYS
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
6 Ja Jumala sanoi: Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä.
7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
9 Ja Jumala sanoi: Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin. Ja tapahtui niin.
10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
11 Ja Jumala sanoi: Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on. Ja tapahtui niin:
12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
14 Ja Jumala sanoi: Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle. Ja tapahtui niin:
16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
20 Ja Jumala sanoi: Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla.
21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä.
24 Ja Jumala sanoi: Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan. Ja tapahtui niin:
25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
26 Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.
29 Ja Jumala sanoi: Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi. Ja tapahtui niin.
31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
Aikuisjärki ei auta. Siirry lapsenuskoon:)
https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g
Biblia (1776) Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.- DRHouse
Niin ja sitten tulee se seuraava tuon kanssa ristiriidassa oleva luomistaru... Katso vaikka sieltä raamatusta.
DRHouse kirjoitti:
Niin ja sitten tulee se seuraava tuon kanssa ristiriidassa oleva luomistaru... Katso vaikka sieltä raamatusta.
sanoo ateisti
- DRHouse
yurki1000js kirjoitti:
sanoo ateisti
Joka on lukenut Raamatun kannesta kanteen kymmenen kertaa. Koraaninkin kahdesti. Joten tiedän mistä puhun.
DRHouse kirjoitti:
Joka on lukenut Raamatun kannesta kanteen kymmenen kertaa. Koraaninkin kahdesti. Joten tiedän mistä puhun.
dr älä jaksa
vain yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
JÄRJESTYS
Biblia (1776) Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.Ja sitten tuli seitsemäspäivä. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän. Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten.
Onko yurkin kirkon ovat sapattisin auki jumalanpalveluksille ? Pitääkö yurkki Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä ?
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä sapatti mukaan lukien, ei ole Hänen omansa. yurki1000js kirjoitti:
JÄRJESTYS
Biblia (1776) Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.Pelastukselle on suurinpiirtein sama mitä luomiskertomuksesta ajattelee tai esim sapatista. Jeesuksen sovitustyöhön pitää uskoa ja mennä kasteelle. Sitten tulee tuli ja Pyhä henki ja pitää lapsenkaltaisesti kaikki ottaa vastaan. Ja tässä uskossa pitää pysyä loppuun asti. Eikä pelastumisesta saa opettaa enempää eikä vähempää. Muuten ei ole Jeesuksen puolella vaan Jeesusta vastaan.
1234567--- kirjoitti:
Ja sitten tuli seitsemäspäivä. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän. Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten.
Onko yurkin kirkon ovat sapattisin auki jumalanpalveluksille ? Pitääkö yurkki Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä ?
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä sapatti mukaan lukien, ei ole Hänen omansa.1234567... Jos Jeesuksen omilla on pelastustehtävä, he luonnollisesti toimittavat tehtäväänsä sapattinakin. Juutalaisetkin pelastavat kaivoon pudonneen lampaan sapattina:)
Ps. Pyrin välttämään burnoutia. Herra minua siinä auttakoon.Olli.S kirjoitti:
Pelastukselle on suurinpiirtein sama mitä luomiskertomuksesta ajattelee tai esim sapatista. Jeesuksen sovitustyöhön pitää uskoa ja mennä kasteelle. Sitten tulee tuli ja Pyhä henki ja pitää lapsenkaltaisesti kaikki ottaa vastaan. Ja tässä uskossa pitää pysyä loppuun asti. Eikä pelastumisesta saa opettaa enempää eikä vähempää. Muuten ei ole Jeesuksen puolella vaan Jeesusta vastaan.
Olli. Olet oikeassa. Pelastus on tärkein asia. Ongelma on siinä, että "teistinen evolutionismi" hämmentää kristikuntaa. Jumala ei luonut evoluutiota eikä evoluutiota ole. Luonnossa on havaittu VAIN mikroevoluutiota, joka ei ole OIKEAA kehitystä, koska siinä perimä SUPISTUU.
http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP08.htm
MAHDOTON
https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio
IMPOSSIBLE
https://www.google.fi/#q=impossible evolution- DRHouse
yurki1000js kirjoitti:
dr älä jaksa
vain yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikkiSinulta puuttu järki ja sen myötä kaikki...
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
1234567... Jos Jeesuksen omilla on pelastustehtävä, he luonnollisesti toimittavat tehtäväänsä sapattinakin. Juutalaisetkin pelastavat kaivoon pudonneen lampaan sapattina:)
Ps. Pyrin välttämään burnoutia. Herra minua siinä auttakoon.Haluan suoran vastauksen pitääkö yurkki Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä kyllä vai ei ? Olkoon puheenne kyllä kyllä tahi ei ei.
Tottakai Jumalan sanaa pidetään esillä sapattisinkin.
"POHDIN"
Varmaan alusta asti.
"Sana kandee ottaa niinkuin se on annettu. Jos alamme pähkäillä, tulemme törmäämään rajanveto-ongelmaan."
Turha pähkäily on turhaa.
Pohtiminen ei tuota mitään ongelmia.
"ALUSSA..."
Alussa oli alku.
"Maa luotiin ekana."
Mitäs jos se olikin kuu?
" On luonnollista, että maa on keskellä"
Mun mielestä vielä luonnollisempaa on , että maa on veden alla.
"JÄRJESTYS"
Hienoa että tulee taas 700 sivua copy-pastea kansakunnalle.
HEH- Yourfriend
Suosittelisin Ollille huolellista tutustumista iänmääritysmenetelmiin.Voisit yllättyä siitä että kuinka äärettömän epämääräistä touhua se todellisuudessa on.
- DRHouse
Muttei läheskään yhtä epämääräistä kuin raamattuun perustuvat sepustukset. Ne vasta epämääräisiä ovat.
DRHouse kirjoitti:
Muttei läheskään yhtä epämääräistä kuin raamattuun perustuvat sepustukset. Ne vasta epämääräisiä ovat.
DR. Älä enää jaksa.
- DRHouse
yurki1000js kirjoitti:
DR. Älä enää jaksa.
Totuus kirpaisee, eikö vaikka?
Olen samaa mieltä. Filosofi Georg von Wright'kin on sanonut, että iänmäärityksiä tieteessä varmasti tullaan paljon tarkistamaan. Se ei muuta sitä, että maapllo on n. 5 miljardia vanha ja Gro Magnon ihminen n. 50.000 v vanha. Nämä lienevät suurin piirtein tosiasioita. Eri asia on sitten jos evoluutio onkin tapahtunut henkimaailmassa ja kaikki on sieltä tuotu tähän näkyvään maailmaan. Taitavat jäädä salaisuuksiksi kunnes Jumala ne ilmoittaa.
DRHouse kirjoitti:
Hyvällä tahdolla sieltä on järkevä tulkinta kaivettavissa esille ja silloin jatkuvasti Raamattu paljastuu luotettavammaksi kuin on aikaisemmin ajateltu.
- Pieni-oikaisu
Olli.S kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Filosofi Georg von Wright'kin on sanonut, että iänmäärityksiä tieteessä varmasti tullaan paljon tarkistamaan. Se ei muuta sitä, että maapllo on n. 5 miljardia vanha ja Gro Magnon ihminen n. 50.000 v vanha. Nämä lienevät suurin piirtein tosiasioita. Eri asia on sitten jos evoluutio onkin tapahtunut henkimaailmassa ja kaikki on sieltä tuotu tähän näkyvään maailmaan. Taitavat jäädä salaisuuksiksi kunnes Jumala ne ilmoittaa.
Idästä Eurooppaan levinneen Cro-Magnonin vanhimmat fossiilit ovat n. 40 000 vuotta vanhoja, kun huomioidaan eurooppalaiset löydökset, joista cromagnon sai nimensä. Cromagnon (yleisempi kirjoitusasu) on kuitenkin nykyihminen erotuksena osin samaan aikaan eläneistä H. heidelbergensista tai H. Neanderhalista. Nykyihminen on lajina lähes 200 000 vuotta vanha ja vaikka pieniä muutoksia on ollut, on laji sama. Cromagnon on paremminkin nykyihmisen kulttuuri tai etninen ryhmä kuin toinen ihmislaji, vaikka erojakin tuon aikaisen ihmisen ja nykyisen eurooppalaisen välillä löytyy. Esimerkiksi cromagnonin aivot olivat keskimäärin n. 150 kuutiosenttiä SUUREMMAT kuin meillä.
Niin tai näin, niin YEC:n tuhannet vuodet eivät missään tapauksessa pidä paikkaansa. Eivät ajanmääritykset niin paljoa heitä ja lisäksi useat päällekkäin menevät ajanmääritystavat antavat hyvin samansuuntaisia tuloksia. Kreationistien esimerkit vääristä määritteistä perustuvat kontaminoituneisiin näytteisin. Ihmissuku on vanha ja maapallo vielä tuhansia kertoja vanhempi. - DRHouse
Olli.S kirjoitti:
Hyvällä tahdolla sieltä on järkevä tulkinta kaivettavissa esille ja silloin jatkuvasti Raamattu paljastuu luotettavammaksi kuin on aikaisemmin ajateltu.
Eli kun itsensä suggeroi niin että tahtoo löytää järkevän, ristiriidattoman tulkinnan, sellainen löytyy. Valitettavasti se ei mene ihan noin, Joko raamattu on aina ja joka tilanteessa ristiriidaton ja järkevä tai ei. Ja valitettavasti sinun kannaltasi, jälkimmääinen on se oikea vaihtoehto.
Pieni-oikaisu kirjoitti:
Idästä Eurooppaan levinneen Cro-Magnonin vanhimmat fossiilit ovat n. 40 000 vuotta vanhoja, kun huomioidaan eurooppalaiset löydökset, joista cromagnon sai nimensä. Cromagnon (yleisempi kirjoitusasu) on kuitenkin nykyihminen erotuksena osin samaan aikaan eläneistä H. heidelbergensista tai H. Neanderhalista. Nykyihminen on lajina lähes 200 000 vuotta vanha ja vaikka pieniä muutoksia on ollut, on laji sama. Cromagnon on paremminkin nykyihmisen kulttuuri tai etninen ryhmä kuin toinen ihmislaji, vaikka erojakin tuon aikaisen ihmisen ja nykyisen eurooppalaisen välillä löytyy. Esimerkiksi cromagnonin aivot olivat keskimäärin n. 150 kuutiosenttiä SUUREMMAT kuin meillä.
Niin tai näin, niin YEC:n tuhannet vuodet eivät missään tapauksessa pidä paikkaansa. Eivät ajanmääritykset niin paljoa heitä ja lisäksi useat päällekkäin menevät ajanmääritystavat antavat hyvin samansuuntaisia tuloksia. Kreationistien esimerkit vääristä määritteistä perustuvat kontaminoituneisiin näytteisin. Ihmissuku on vanha ja maapallo vielä tuhansia kertoja vanhempi.Miksi luottaisimme ateisteihin?
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0DRHouse kirjoitti:
Eli kun itsensä suggeroi niin että tahtoo löytää järkevän, ristiriidattoman tulkinnan, sellainen löytyy. Valitettavasti se ei mene ihan noin, Joko raamattu on aina ja joka tilanteessa ristiriidaton ja järkevä tai ei. Ja valitettavasti sinun kannaltasi, jälkimmääinen on se oikea vaihtoehto.
Ei sen mitään tarvitse olla joka suhteessa aina järkevä ja ristiriidaton. Se on ihmisten tekemä ja tottakai siellä on virheitä, legendaa ja vertauskuvallista puhetta jne. Luomiskertomus ei missään mielessä ole tieteellinen teksti vaan pyhä temppeliteksti. Taiteellinen, lähinnä draamallinen esitys maailman synnyn luomispuolesta, teologisesta puolesta. On naurettavaa tulkita sitä pelkästään tieteelliseksi tekstiksi. Meidän tehtävämme on ympätä siihen nykyaikaiset tieteet.
Ihmeitä luomisessa on myös tapahtunut, joita tiede ei voi vielä ymmärtää. Asioita on Jumalan sanalla ja voimalla tuotu henkimaailmasta tähän maailmaan. Se on myös näyttö Jumalan voimasta ja valtasuuruudesta. Tästähän ei tiede tiedä vielä yhtään mitään.- DRHouse
Olli.S kirjoitti:
Ei sen mitään tarvitse olla joka suhteessa aina järkevä ja ristiriidaton. Se on ihmisten tekemä ja tottakai siellä on virheitä, legendaa ja vertauskuvallista puhetta jne. Luomiskertomus ei missään mielessä ole tieteellinen teksti vaan pyhä temppeliteksti. Taiteellinen, lähinnä draamallinen esitys maailman synnyn luomispuolesta, teologisesta puolesta. On naurettavaa tulkita sitä pelkästään tieteelliseksi tekstiksi. Meidän tehtävämme on ympätä siihen nykyaikaiset tieteet.
Ihmeitä luomisessa on myös tapahtunut, joita tiede ei voi vielä ymmärtää. Asioita on Jumalan sanalla ja voimalla tuotu henkimaailmasta tähän maailmaan. Se on myös näyttö Jumalan voimasta ja valtasuuruudesta. Tästähän ei tiede tiedä vielä yhtään mitään.Nyt törmätään siihen pieneen esteeseen että tulisi olettaa henkimaailma, jotta noin voisi ajatella. Itse pidän raamattua joissain kohdin ihan fiksunakin taruna, mutten enempänä.
- onneksi_ymmärrän
Omien uskomusteorioiden laatijat nyt sekoilee pahemman kerran. Kyllä toisilla on tosi huono kyky ymmärtää lukemaansa tekstiä.
Miksi tekstin lukuun tarvitsee sekoittaa oma hörhöinen mielikuvitus?
Raamatun teksti "alussa loi Jumala taivaan ja maan" on täysin selkeää tekstiä.- tieteenharrastaja
Vähemmän selkeää on, mitä "alussa" tarkoittaa:
"Raamatun teksti "alussa loi Jumala taivaan ja maan" on täysin selkeää tekstiä."
Ilmoitus luomakunnassa kertoo kiistattomasti, että taivaan (aika-avaruuden) synnyn ja nykyhetken välisestä ajasta oli kaksi kolmannesta kulunut Maan syntyessä. Ja hyvin paljon asioita tapahtunut. - epiphaniuseikirj
"Omien uskomusteorioiden laatijat nyt sekoilee pahemman kerran. Kyllä toisilla on tosi huono kyky ymmärtää lukemaansa tekstiä.
Miksi tekstin lukuun tarvitsee sekoittaa oma hörhöinen mielikuvitus?"
Eikö tekstin lukeminen automaattisesti aiheuta mielikuvia? Miten käsitellä lukemaansa informaatiota, ellei sitä näe mielessänsä?
Nimimerkistäsi päätellen "onneksi_ymmärrän" sinä Jyri?, ilmeisesti näet oikeammin kuin muut? Itsellänikin välillä taipumus ajatella samoin, mutta käsittääkseni se on typeryyttä, ainakin jos näkymyksiensä ja sanojensa takana ei ole voimaa jolla osoittaa se hyväksi. Ja jos joskus jotain hyvää saakin kakistettua ulos, niin ei se hyvyys ollut lähtöisin meistä, vaan se sointui instrumentin lävitse, instrumentin luvalla. Tämä siis uskon kautta syntynyt näkemys, jota katselen enemmänkin arvoituksen tavoin, kuin henkseleitä paukutellen, kuvitellen selvittäneeni totuuden ja halveksien niitä jotka näkevät eri tavalla.
Minun näkemykseni sinusta joka perustuu ulosantiisi palstalla, on se, että osaat olla terävä ajattelija, mutta olisit uskottavampi jos et räkisi sieltä kuvitteelliselta tiedonharjaltasi tänne alas.
- Jobinpostia
Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Biblia. Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
- IlkimyksenTeologitäti
---"Alussa loi Jumala maan ja taivaan"---
"Tämän lauseen voi tulkita monella tavalla."
Ei ihme, että kristinusko on hajonnut tuhansiksi lahkoiksi, kun Raamatun ensimmäinenkään lause ei kaikille tarkoita samaa.- toiminnan_alku
Raamatun teksti on varsin selkeä. Alussa tarkoittaa todella luomistöiden alkua.
Luomistöilläkin on ollut oma alkunsa eli se alku jona Jumala ryhtyi näihin luomisen töihin.
Te tyhmät ette edes enää ymmärrä mitä jokin toiminnan alku merkitsee. - Teekkari-X
toiminnan_alku kirjoitti:
Raamatun teksti on varsin selkeä. Alussa tarkoittaa todella luomistöiden alkua.
Luomistöilläkin on ollut oma alkunsa eli se alku jona Jumala ryhtyi näihin luomisen töihin.
Te tyhmät ette edes enää ymmärrä mitä jokin toiminnan alku merkitsee.Teksti on erittäin on selkeä. Taivaan ja maan jälkeen Jahve luo elektromagneettisen säteilyn, mutta rajoittaa sen taajuuden 430–770 THz kaistalle.
Entäs ne muut osat tunnetusta spekristä?
- Voihanvitalis
Matt.13:49. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista. Biblia. Näin on tapahuva maailman lopulla: Enkelit menevät ulos, ja erottavat pahat vanhurskaisten keskeltä. Ristiriitaista kirjoitusta.
"Gro Magnon ihmisiä on ollut 50.000 vuotta. Aatamin ihmiskuntaa on ollut vain n. 6000 vuotta, mikä voidaan laskea Raamatun sukuluetteloista. Miten tämä ristiriita ratkaistaan?"
"Ristiriita" ratkeaa, kun tiedämme, että mitään "Gro Magnon" ihmisiä ei ole koskaan ollutkaan.Kiitos Mark. Trey Smith jatkaa...
"Nephilim: TRUE STORY of Satan, Fallen Angels, Giants, Aliens, Hybrids, Elongated Skulls & Nephilim"
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
Kuvat valaisevat aikatauluja.
https://biblicalstuff.files.wordpress.com/2011/04/genesipicture1.jpg
Aatamista Jeesukseen:
https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg- DRHouse
Vaikka fyysiset todisteet ihan muuta väittävät. Uskovaiselle tyypillisesti, kun todellisuus on ristiriidassa raamatun kanssa, teidän kahden mielestä todellisuudessa on virhe...
DRHouse kirjoitti:
Vaikka fyysiset todisteet ihan muuta väittävät. Uskovaiselle tyypillisesti, kun todellisuus on ristiriidassa raamatun kanssa, teidän kahden mielestä todellisuudessa on virhe...
DR. Herää jo. Evoluutiota ei ole. Hyppää pois lohikäärmeen haavista. PIAN! Aika käy vähiin. Nämä asiat tiijetään Suomessa, koska Raamattu tuli tänne jo kauan sitten. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
TRIBULATION (vaivanaika)
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
PEACE (maailmanrauha)
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth- DRHouse
yurki1000js kirjoitti:
DR. Herää jo. Evoluutiota ei ole. Hyppää pois lohikäärmeen haavista. PIAN! Aika käy vähiin. Nämä asiat tiijetään Suomessa, koska Raamattu tuli tänne jo kauan sitten. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
TRIBULATION (vaivanaika)
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.
PEACE (maailmanrauha)
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earthSaatana on fiktiivinen hahmo jalinkkisi lähinnä naurattavat. Evoluutio sattuu olemaan empiirinen fakta, raamattu hyvää grillin sytykettä.
- Rima-pysyy-paikallaan
...kun riman alittaa, lauloi Juice.
""Ristiriita" ratkeaa, kun tiedämme, että mitään "Gro Magnon" ihmisiä ei ole koskaan ollutkaan. "
Ristiriita siis ratkeaa, kun työnnetään pää pensaaseen ja kielletään tosiasiat. Cromagnonien kanssa samaan aikaan eleli neanderdahl väestön viimeiset jäsenet. Neanderdahlien fossiileja on löydetty lähes sadasta eri kohteesta ja yli eljästäsadasta yksilöstä. Osa luurangoista on ollut täydellisiä. Väität varmaan myös, ettei neanderdahleja ole ollut olemassa. - 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
RAPTURE (tempaus)
TRIBULATION (vaivanaika)
PEACE (maailmanrauha)
https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earthOlet yurkki pahasti harhassa mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan. Pakene pois harhoista !
- vhnjbvnbnbnbn
Toivottavasti Yurki saa sopivan lääkityksen harhoihinsa..
DRHouse kirjoitti:
Saatana on fiktiivinen hahmo jalinkkisi lähinnä naurattavat. Evoluutio sattuu olemaan empiirinen fakta, raamattu hyvää grillin sytykettä.
Kuiteski palstan ateisteja on informoitu. Heidän on turha käydä selittämään taivaanportilla Pietarille YHTÄÄN MITÄÄN.
Suomi. HERÄÄ!1234567--- kirjoitti:
Olet yurkki pahasti harhassa mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan. Pakene pois harhoista !
Milloin alat siteerata Raamattua? VT:kin kertoo millainen on tuleva maailmanrauha.
vhnjbvnbnbnbn kirjoitti:
Toivottavasti Yurki saa sopivan lääkityksen harhoihinsa..
Mikä on SINUN kaikenteoriasi?
Rima-pysyy-paikallaan kirjoitti:
...kun riman alittaa, lauloi Juice.
""Ristiriita" ratkeaa, kun tiedämme, että mitään "Gro Magnon" ihmisiä ei ole koskaan ollutkaan. "
Ristiriita siis ratkeaa, kun työnnetään pää pensaaseen ja kielletään tosiasiat. Cromagnonien kanssa samaan aikaan eleli neanderdahl väestön viimeiset jäsenet. Neanderdahlien fossiileja on löydetty lähes sadasta eri kohteesta ja yli eljästäsadasta yksilöstä. Osa luurangoista on ollut täydellisiä. Väität varmaan myös, ettei neanderdahleja ole ollut olemassa.Mitä esi-ihmiset ovat? Trey-setä kertoo. Hän ei hidastele. Kandee välillä kelata taakse ja kuunnella toistamiseen:)
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY- Olet.Sairas.Harhainen
yurki1000js kirjoitti:
Mikä on SINUN kaikenteoriasi?
Suuresta pamauksesta löytyy ihan todisteita mutta ethän sinä tyhjääpää sitä tajua. Minä uskon faktoihin en satuihin, säälittää tuollainen harhoissa elävä ihminen. Pystytkö live-elämässä keskustelemaan muiden ihmisten kanssa ihan normaalisti?
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Milloin alat siteerata Raamattua? VT:kin kertoo millainen on tuleva maailmanrauha.
Tuhatvuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut, koska Jeesus naulittiin ristille yli 2000 vuotta sitten. Messias ennustus päättyi ristille, eikä sitä voi mitenkään siirtää nykyaikaan.
Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja myöskin paholainen sidotaan. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema. Jumala on armollinen myöskin jumalattomille, joten heillä ei ole ikuista tuskaa, vaan tuli tekee heistä lopun.
HUOM ! Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa Jumalan omat asustavat täydessä rauhassa halki ikuisuuksien.
yurkinkin tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.
yurkinkin tulee paeta pois harhoista, ja opettaa totuutta. - Jesusalamanan
DRHouse kirjoitti:
Saatana on fiktiivinen hahmo jalinkkisi lähinnä naurattavat. Evoluutio sattuu olemaan empiirinen fakta, raamattu hyvää grillin sytykettä.
Dr olet oikeassa, olen 100% uskovainen mutta evoluutio teoria on totta, uskovaiset pelkäävät ja lopulta eivät edes luota edes jumalaansa oli se sitten totta tai ei. He eivät luota uskoonsa vaan koettavat haastaa todellisuuden, ikävää heidän itsensä kannalta sillä he menettävät maailmasta ja elämästä paljon.
Olet.Sairas.Harhainen kirjoitti:
Suuresta pamauksesta löytyy ihan todisteita mutta ethän sinä tyhjääpää sitä tajua. Minä uskon faktoihin en satuihin, säälittää tuollainen harhoissa elävä ihminen. Pystytkö live-elämässä keskustelemaan muiden ihmisten kanssa ihan normaalisti?
Osaanko keskustella asiasta? Riippuu asiasta. Ateistien kanssa ei voi keskustella tosiasioista, koska he ovat sokeita. Ai miks? Koska he edustavat langennutta maailmaa.
FAKTAT:
- Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.
Evoluutioon liittyvän luonnonlain oikukkuus:
> Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.
Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <1234567--- kirjoitti:
Tuhatvuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut, koska Jeesus naulittiin ristille yli 2000 vuotta sitten. Messias ennustus päättyi ristille, eikä sitä voi mitenkään siirtää nykyaikaan.
Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja myöskin paholainen sidotaan. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema. Jumala on armollinen myöskin jumalattomille, joten heillä ei ole ikuista tuskaa, vaan tuli tekee heistä lopun.
HUOM ! Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa Jumalan omat asustavat täydessä rauhassa halki ikuisuuksien.
yurkinkin tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.
yurkinkin tulee paeta pois harhoista, ja opettaa totuutta.Ollaan loogisia. 1000-vuotisen rauhan ei alunperinkään pitänyt toteutua 2000 vuotta sitten, koska silloin Luojan säätämät aikataulut olisivat pettäneet.
KAAVA. Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.
Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.
Raamatun mukaan Maa ei tyhjene ihmisistä. Maanpäällinen rauha:
Jes. 11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
Jes. 65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
Hoos. 2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
- Jobinpostia
Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Job.40:14. Se oli Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Tietenkään ei mitään ristiriitaa.
Olkaamme siis kiitollisia:)
Job 1:21 Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."
- Puhuva-aasi
Voisiko joku kertoa, miten nähdään näkymättömiä. 2Kor.4:18. Meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
- Rupatteleva-kärmes
En tiedä, miten siihen tilaan pääsee, mutta tiedän, miten sitä voi testata. Kun näet jotain sellaista, jota pidät vaikeana uskoa, sulje silmäsi. Jos kyseinen näky senkin jälkeen jatkuu, näet näkymättömiä.
Olet ateisti. Et voi ymmärtää. Rukoilen sinulle kutsua.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmRupatteleva-kärmes kirjoitti:
En tiedä, miten siihen tilaan pääsee, mutta tiedän, miten sitä voi testata. Kun näet jotain sellaista, jota pidät vaikeana uskoa, sulje silmäsi. Jos kyseinen näky senkin jälkeen jatkuu, näet näkymättömiä.
Juuri sitä ateismi ON.
http://luznemysli.pl/wp-content/uploads/2015/12/Atheism_7328df_2046191.jpg
Evoluutio on ihan jees. Ai miks? Koska evoluutiossa ei ole ajatuksia eikä ongelmia. Siinä on vain AINETTA ja KEHITYSTÄ :D:D:D- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Olet ateisti. Et voi ymmärtää. Rukoilen sinulle kutsua.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmyurkin tulisi uskovana ymmärtää, mutta näin ei näytä olevan asian laita. Raamattua tulisi yurkinkin tutkia paljon, paljon tarkemmin niin pääsisit pois harhoistasi.
1234567--- kirjoitti:
yurkin tulisi uskovana ymmärtää, mutta näin ei näytä olevan asian laita. Raamattua tulisi yurkinkin tutkia paljon, paljon tarkemmin niin pääsisit pois harhoistasi.
Odotan Jeesusta ja ruumiini lunastusta. En odota Antikristusta. Harhaako? Raamatullinen näkemys lähitulevaisuudesta:
RAPTURE (tempaus)
TRIBULATION (vaivanaika)
PEACE (maailmanrauha)
https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth
- Haluatietää
"Alussa loi Jumala maan ja taivaan"
Kuka oli tuo henkilö joka tuon lauseen ensiksi kirjoitti ylös ja milloin? Mistä tuo tieto tuli ja millä tavalla? Jos tuota tietoa ei löydy saattaa tuossa lauseessa olla hiukan klappia.Mitä jos joku sanoo sinulle, ettei Raamattuun kande luottaa? Ja hetken päästä suuri määrä ihmisiä katoaa maan päältä. Ketä kuuntelet sitten?
"After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"
https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8- klappiheittoa_tuotatte
Klappia on sinun omassa ajattelussa. Mietihän milloin se evoluutioteorian mukainen alku oli jolloin ensimmäinen elävä alkusolu ilmaantui.
Mistä tuo tieto tuli ja millä tavalla?
Eiköhän se tullut jonkun klappipäisen tiedeuskovan päästä eli aivan virheellisestä päättelyprosessista. Tuollaista klappiajattelua ei olisi kannattanut edes julkaista missään.
Millä tavalla eloton materia (aine) voi muuttua itsestää eläväksi? Eläväksi soluksi. Hörhöimpiä ajatuksia ei kannata edes julkaista, mutta tätähän ei klappipäiset tiedeuskovat tajua.
- Alussapa_hyvinkin
ALUSSA Jumala loi Aatamin ja sitten hänen kylkiluustaan Eevan. Jumalalla ei ollut tuossa vaiheessa ei siten niin minkäänlaista praktiikkaa ja vituiksi ja deletoitavaksi tuo luomis tohelointi meni.
Seuraavaksi Jumala loi ensin Eevan, jonka vitusta kiskottiin Aatami maailmaa pilaamaan. Siitos oli tietty pyhästä hengestä ja synnytys oli tottakai neitseellinen, niinkuin noihin aikoihin ja jonkin verran myöheminkin oli tapana. Melko pienipäisiä ja luiskaotsaisia kyllä olivat nuo esijuutalaiset. Olisiko jo silloin ollut zica-virus vaeltelemassa maan päällä, tai jopa taivaissa. - Miä_se_on_se_oikea
Kyllä tuo Jumala satu on sisältänyt pirun paljon klaffivirheitä ALUSSA, LOPUSSA ja SILLÄ VÄLILLÄ.
Jumala on ollut saatanan avuton, kun sen on pitänyt korjata kuudessa päivässä tekemiään virheitä. Useinmiten se on joutunut käyttämään melko maallisia keinoja, vaikka omaa taikakeinot, joilla luodaan kokonainen universumi hetkessä. Miksei se tuhoa esim tappajia - zim-zala-bim! Hänhän on varta-vasten kieltänyt ihmisiltä tappamisen rangaistuksen uhalla. Tai poista vääräuskoisia?
Tuo panee vahvasti epäilemään, että täällä rukoillaan edelleen väärää Jumalaa saatana. - Miten_Klingoniksi
TRIBULATION (vaivanaika)
OVULATION (hillopäivät)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37239559Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1148056Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315830Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214338Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi603764Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523427Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D742971- 262702
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182361En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122184