tulla Suomeen taas jokavuotiselle vierailulle?
Lakka-aikaan? Pohjois-Hämeen ja Satakunna soille?
Himoksen festareille?
Savonlinnan kesätorille syömään muikkuja?
Paras aika kesästä
30
388
Vastaukset
Tässä pohja-tietoa aluksi.
Varmaan on tässä tietäjiäkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14217685/tarvitsen-lomaa
H.Paikat on valmiina ja "hotellit" buukattu, mutta tänä kesänä satsaan sisävessoihin. Jos sattuu sadesäitä "loman" ajaksi. Minä kiertelen aina samat paikat Länsi-Suomesta Keski-Suomeen ja sieltä Etelä-Karjalaan ja sitten samaa reittiä takaisin Naantaliin ja laivaan. Nyt mietimme että jos ajaisi ympäri Tornion kautta ja piipahtaisi Kukkolankoskella Lutusen siskoa moikkaamassa ja hakemassa muutaman savusiian evääksi. Ajaako Torniosta päivässä alas Tampereen korkeudelle?
Ihanaa... satsaat sisävessoihin...just juu... eiks sitä voi sananjalan katveessa piipahtaa...
Olisikin hyvä keksiä matkailureitti suloisessa suomessamme, joka perustuisi sisävessoihin... Tule ja tutustu, meillä on hyvät sisävessat, kuva esitteeseen.
Miksi ihmeessä tämä asia minua kiinnostaa ja huvittaa kovin...
No, toki ajaa Tornipsta Tampereelle... alamäkeä vielä...rosaliiin kirjoitti:
Ihanaa... satsaat sisävessoihin...just juu... eiks sitä voi sananjalan katveessa piipahtaa...
Olisikin hyvä keksiä matkailureitti suloisessa suomessamme, joka perustuisi sisävessoihin... Tule ja tutustu, meillä on hyvät sisävessat, kuva esitteeseen.
Miksi ihmeessä tämä asia minua kiinnostaa ja huvittaa kovin...
No, toki ajaa Tornipsta Tampereelle... alamäkeä vielä...Minä lähinnä viittasin siihen että huonojen kokemuksien ja haavoittuneen ylpeyden sanelemien ehtojen mukaan niljakkaat, sateiden syövyttämät ulkohuussin raput ei enää jaksa kiinnostaa ja nokkospuskakin on kasvanut uudelleen jyrkän pe(rr) n(L)nkereen reunalle (sanoinhan että sieluuni on jäänyt pysyvä haava?)
Sananjalan katve ok, mutta ainoastaan tilapäisenä ratkaisuna. Metsä viehättää, mutta mieluummin vain polkuja myöten. Risukossa rämpiminen ei enää oikein niin paljon. Kaksi reissua lakkasuolle autotien varteen on rajana.- raskassuomemme
Kyl oot liian hienohepene suomen rajojen sisälle, älä tuu haaras jäätyy ja itikat syö häpärit
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä lähinnä viittasin siihen että huonojen kokemuksien ja haavoittuneen ylpeyden sanelemien ehtojen mukaan niljakkaat, sateiden syövyttämät ulkohuussin raput ei enää jaksa kiinnostaa ja nokkospuskakin on kasvanut uudelleen jyrkän pe(rr) n(L)nkereen reunalle (sanoinhan että sieluuni on jäänyt pysyvä haava?)
Sananjalan katve ok, mutta ainoastaan tilapäisenä ratkaisuna. Metsä viehättää, mutta mieluummin vain polkuja myöten. Risukossa rämpiminen ei enää oikein niin paljon. Kaksi reissua lakkasuolle autotien varteen on rajana.Just, toivottavasti siellä autiotien varressa on hyvä hillavuosi, miten lie kukinta onnistunut.
Himokselle kannattaa aina tulla, itsekin katsoin olisko Eppu Normaali siellä, mutta eipä ollut.
Eput pitivät akustisen laivalla kun tulin kotiin, ja heistä tulee mieleen , en tiedä nuoruusko vai hulluusko, jotain mahottoman mukavaa kuitenkin ja heillä pyörii kohta 40 vuotisjuhlakonsertit.
Jos heistä ei muu tule mieleen niin ainakin Tiitiäisen satupuu.
Hyvää lomareissua vaan tänne päin, lomalaisia aina odotetaan.rosaliiin kirjoitti:
Just, toivottavasti siellä autiotien varressa on hyvä hillavuosi, miten lie kukinta onnistunut.
Himokselle kannattaa aina tulla, itsekin katsoin olisko Eppu Normaali siellä, mutta eipä ollut.
Eput pitivät akustisen laivalla kun tulin kotiin, ja heistä tulee mieleen , en tiedä nuoruusko vai hulluusko, jotain mahottoman mukavaa kuitenkin ja heillä pyörii kohta 40 vuotisjuhlakonsertit.
Jos heistä ei muu tule mieleen niin ainakin Tiitiäisen satupuu.
Hyvää lomareissua vaan tänne päin, lomalaisia aina odotetaan.Kiitos rosaliin. Niin ei, välttämättä autiotie, riittää kunhan on vain autotie ;) Vaikka ne lakkasuot ovat kyllä usein hyvinkin autioiden autoteiden varressa. Valitettavasti ainakin siellä Parkanossa missä käymme siskon kaa lakkoja poimimassa kaikki muutkin tuntuvat tietävän missä ne hyvät lakkapaikat on....jopa ulkomaita myöten.
Himoksella olen ollut talvella kun mun hotelli siinä lähellä ei oo oikein talviasuttavassa kunnossa :)raskassuomemme kirjoitti:
Kyl oot liian hienohepene suomen rajojen sisälle, älä tuu haaras jäätyy ja itikat syö häpärit
Ymmärrän kyllä että on vastoin omaa parastani erottautua liikaa massasta pakkaan siis tuulipuvun ja antennipipon matkalaukkuun ja vaihdan jo laivassa valmiiksi.
- laita.lippalakki
Paloma.se.co kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että on vastoin omaa parastani erottautua liikaa massasta pakkaan siis tuulipuvun ja antennipipon matkalaukkuun ja vaihdan jo laivassa valmiiksi.
En ole pariin kymmeneen vuoteen nähnyt kellään antennipipoa, älä laita sellasta, sitten sä vasta erotutkin.
laita.lippalakki kirjoitti:
En ole pariin kymmeneen vuoteen nähnyt kellään antennipipoa, älä laita sellasta, sitten sä vasta erotutkin.
Ok, lippis sitten :) Etuperin vai takaperin, kumpi on tän kesän viimeisin muoti?
- laita.lippalakki
Paloma.se.co kirjoitti:
Ok, lippis sitten :) Etuperin vai takaperin, kumpi on tän kesän viimeisin muoti?
Suosittelen lippa eteen tyyliä, sopii varmaan paremmin :) Tervetuloa Suomeen.
Kiitos!
- NykyäänNikitönVieras
Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos rosaliin. Niin ei, välttämättä autiotie, riittää kunhan on vain autotie ;) Vaikka ne lakkasuot ovat kyllä usein hyvinkin autioiden autoteiden varressa. Valitettavasti ainakin siellä Parkanossa missä käymme siskon kaa lakkoja poimimassa kaikki muutkin tuntuvat tietävän missä ne hyvät lakkapaikat on....jopa ulkomaita myöten.
Himoksella olen ollut talvella kun mun hotelli siinä lähellä ei oo oikein talviasuttavassa kunnossa :)Lakan kukinta kärsi myrskystä ja lumisateesta. Marjasato saattaa jäädä olemattomaksi. Varaudu suunnitelmien muutoksiin.
NykyäänNikitönVieras kirjoitti:
Lakan kukinta kärsi myrskystä ja lumisateesta. Marjasato saattaa jäädä olemattomaksi. Varaudu suunnitelmien muutoksiin.
Siskoja ja muita lähisukulaisia me tullaan nyt kuitenkin moikkaamaan, ensi kädessä. Viime kesänä keitin monta pullollista erittäin hyvää mustaviinimarjamehua mehumaijalla mamman marjapensaista. Kiva sivujuoni. Muuten kokoonnumme kesäisin yleensä heinäkuun lopulla tai elokuun alussa muiden ulkosuomalaissukulaisten kanssa landella.
Lakkoja olemme joskus poimineet....ja mustikoita. Puolukkaa ja mustikkaa saa ihan riittävästi meidän lähimetsästä, pienemmällä vaivalla.- jymmärrättekö
Väärin. Lippa suorassa oikean tai vasemman silmän ja korvan välissä, siis vinossa viistottain. Tai kokonaan poikittain.
Kysyit ajaako Torniosta alaspäin Tampereen seuduille päivässä. Ajaa, ajoin Seinäjoelta Kiirunaan päiväsaikaan. Muistaakseni reipas 800 kilometriä suunta.
Tervetuloa Suomeen, jos ohitatte Korven kirkonkylän, tulkaa rantasaunomaan ; )- suositellen
Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos rosaliin. Niin ei, välttämättä autiotie, riittää kunhan on vain autotie ;) Vaikka ne lakkasuot ovat kyllä usein hyvinkin autioiden autoteiden varressa. Valitettavasti ainakin siellä Parkanossa missä käymme siskon kaa lakkoja poimimassa kaikki muutkin tuntuvat tietävän missä ne hyvät lakkapaikat on....jopa ulkomaita myöten.
Himoksella olen ollut talvella kun mun hotelli siinä lähellä ei oo oikein talviasuttavassa kunnossa :)autotien varteen vaan lakkoja poimimaan sieltä löytyy ehdottomasti parhaat lyijylakat, tuntuvat olevan kovasti turistien mieleen
- eppu2
suositellen kirjoitti:
autotien varteen vaan lakkoja poimimaan sieltä löytyy ehdottomasti parhaat lyijylakat, tuntuvat olevan kovasti turistien mieleen
Eihän polttoaineessa lyijyä ole ollut vuosikausiin.
- ei-niin
eppu2 kirjoitti:
Eihän polttoaineessa lyijyä ole ollut vuosikausiin.
eivätkä ne vanha lyijyt sieltä maaperästä ole mihinkään kadonneet
- Oma-maa-perunamaa
Yritä ny pysyä siellä ruotsissa ja käy vaan vilkuttamassa lauttarannassa. Terminaalissa Meillä on sosiaalipummeja täällä ihan omasta takaakin että kuokkavieraita emme tarvitse.
- Pirrepä
Että joku viitsii aina*...huos*.
- jepuli.s
Olen kierrellyt ympäri suomea autolla joka kesä, aina on yöpaikka löytynyt. Minusta Heinäkuu on paras lomakuukausi.
Nyt aion pyhittää koko kesän oman mökkini ja lähiseudun varaan. Olenko tullut vanhaksi, ei huvita lähteä vaivalloisempiin paikkoihin kun kotona on niin mukavaa, mökilläkin sisävessa. Vai kukkolankoskella, nyt täytyy olla varovainen sanojen kanssa--hyvä tietää.
Olen tosi kyllästynyt Suomeen en Teihin en musiikkiin vaan tapahtumiin jotka ovat koskeneet minua.Ei sinun minun takiani kannata olla varovainen....saat puhua pehmeitä ihan vapaasti. En pidä kirjaa kenestäkään. ;)
- Heikunkeikku
No paras aika tulla Suomeen on silloin, kun ilimoja piisaa.
On ikävää jos sattuu loman ajaksi sateita ja kylmyyttä.
Minä tulin eilen illalla myöhään reissusta ja osui lomaan niin lämmintä, kuin koleaakin. Ja yhtenä päiväni satoi. Yöllä heräsin kovaan ukkosen jyrinään.
Pikkusen piti hienosäätää menemisiä säiden mukaan, mutta onnistui kyllä muutoksista huolimatta hyvin.
Oli ihanaa köllähtää Omaan, ikiomaan, ihanaan sänkyyn kissin kans nukkumaan :)
Omaa sänkyä ei mikään voita, vaikka en kovin nirso sänkyjen suhteen olekaan. Hieman liian pehmeässä sängyssä sain nukkua viikon ajan, mutta menihän se jotenkin.
Tervetuloa Suomeen !kiitos!
ilmoja on vaikea etukäteen ennustaa ja meillä on suunnitelmat aivan levällään vielä, mutta käymme joka kesänä siskoja moikkaamassa ja jos sattuu, lakkasuolla tai marjapuskissa. Rantasaunan lämmittäminen ja nakuna uinti saunasta kuuluu myös traditioihin. Tytär perheineen lähtee jonnekin Montenegroon viikoksi elokuun alusta anopin kutsumana joten se viikko voitaisi olla ihan hyvin matkalla kun pienet pojatkaan ei ole täällä.Paloma.se.co kirjoitti:
kiitos!
ilmoja on vaikea etukäteen ennustaa ja meillä on suunnitelmat aivan levällään vielä, mutta käymme joka kesänä siskoja moikkaamassa ja jos sattuu, lakkasuolla tai marjapuskissa. Rantasaunan lämmittäminen ja nakuna uinti saunasta kuuluu myös traditioihin. Tytär perheineen lähtee jonnekin Montenegroon viikoksi elokuun alusta anopin kutsumana joten se viikko voitaisi olla ihan hyvin matkalla kun pienet pojatkaan ei ole täällä."Paloma.se.co"
Missä on se kirkko, minne luotasi johtaa
Katkeamaton tukesi virta?
Koskaan ei ajoissa varoita aika.
Ei lumous ei taika.
-
Kun kansasi jätät älä odota enää
koti-maasi rakkauden näytelmää.
-
Sinä joudut kirjoittaa sanoiksi omat
epä-toivoiset lohduttomat armoa anovat.
jotka toivoa enää eivät anna.
H.- Heikunkeikku
Paloma.se.co kirjoitti:
kiitos!
ilmoja on vaikea etukäteen ennustaa ja meillä on suunnitelmat aivan levällään vielä, mutta käymme joka kesänä siskoja moikkaamassa ja jos sattuu, lakkasuolla tai marjapuskissa. Rantasaunan lämmittäminen ja nakuna uinti saunasta kuuluu myös traditioihin. Tytär perheineen lähtee jonnekin Montenegroon viikoksi elokuun alusta anopin kutsumana joten se viikko voitaisi olla ihan hyvin matkalla kun pienet pojatkaan ei ole täällä.Minä oon tullut siihen tulokseen, että elokuu on kaikkein mukavin kuukausi ilmojen suhteen. Monena vuotena oon juuri elokuussa sopinut ystävättäreni kanssa, että hän tulee vierailulle saareen ja aina-aina on ollut, mitä parahin ilma. Myös senkin puoleen, kun on pimeämpää iltayöstä ja silloin on mukavaa nuotion ympärillä tanssahdella ja terassin kynttilätkin iloisesti loistavat.
Ehkä epävakaisin sää on juuri tää kesäkuu. Soittelin juuri pojalle Helsinkiin ja siellä oli kaatamalla satanut vettä. Onneksi pääsi kaatosateelta pois. Tällä kun ei sateesta tietoakaan. Tosin kovin lämmintäkään ei ole.
Rantasaunan ihanuuteen on mahtavaa mennä oli ilma sitten mikä tahansa. Löylyä kun paiskoo hartiavoimin, niin kyllä siinä jo lujaa tekee mieli pulahtaa nakuna uimaan. Mukava traditio sinulla. hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Missä on se kirkko, minne luotasi johtaa
Katkeamaton tukesi virta?
Koskaan ei ajoissa varoita aika.
Ei lumous ei taika.
-
Kun kansasi jätät älä odota enää
koti-maasi rakkauden näytelmää.
-
Sinä joudut kirjoittaa sanoiksi omat
epä-toivoiset lohduttomat armoa anovat.
jotka toivoa enää eivät anna.
H.ajatuksiemme solisevat purot
ovat kuin aamiaismurot
sinulle niissä on multaa
minulle puhdasta kultaa
sinun teitäsi johdattaa pakko
minua ei peloita sakko
sydän on minulla lämmin ja hellä
kauneus ja lämpö aina jos kellä
sinä olet marsin mies
minä venuksesta, kenties.
(Runo elämän sietämättömästä pinnallisuudesta)
MVH,
P
- Vattan_pörinää
Ruiskutettiin sinne Iiskan kans reppuruiskuilla norovirusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2774336Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1202364Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva562346Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta832246Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1372218Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit2702155Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1551911Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b751852Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem4171387Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1511291