Hyundai alkaa parantamaan laatuaan!

Hienoahyndai

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/eurooppalaiset-liian-vaativia-hyundai-lykkaa-premium-brandinsa-lanseerausta Halpa-automerkki hyundai alkaa parantamaan laatuaan ja vasta kun laatu ja tarvittavat moottorit on kehitetty tullaan markkinoille. Jopa itäauto skodaakin halvempi ja heikompi hyundai todella aikoo saada premium mallin aikaseksi. Mikroaaltouunin valmistus on hanskassa mutta auton tekeminen vaatii vähän muutakin.

24

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliskoideaa

      Skoda ja hyundai voisi alkaa tekemään yhdessä autoja. Näin saataisiin halpikset muiden autojen joukkoon.

      • DQWqqq

        Hyundai ja Kia on jo samaa firmaa.


    • Uunitienpäällä

      Hyundai on tämän ajan lada. Dacian jälkeen epähaluttavin automerkki tai mikromerkki

      • kfeqq

        Hyundai ollut Suomessa myydyistä 30 automerkeistä yleensä 13-15 myydyimmän paikkeilla.


      • hhjljlnlnlnl

        Ei nykyään olekaan niin huonoja autoja kuin Lada aikoinaan. Ja varsinkaan ei ole niin huonoja autoja kuin muut itäautot, esim. Moskvits ja FSO Polonez, Ladakin oli niitä parempi. Skoda on nykyään hyvä auto mutta vielä 80-luvulla kommarien käsissä Ladaakin heikompi esitys.
        Dacia on ehkä lähinnä Ladaa mutta se lienee tarkoitettukin karuksi peruskulkineeksi.
        Hyundai ja Kia ovat kyllä selvästi hienompia autoja kuin Lada ja Dacia. Toyotaan vertaisin minä niitä. Hyundai on ehkä hieman suoraviivaisemmin muotoiltu, Kiassa on taas panostettu enemmän muotoiluun.


    • Kake1212

      HYUNDAI PALKINNOT:
      https://www.hyundaiusa.com/research-tools/reviews-awards.aspx

    • tuubaa

      Tietysti tuossa aloittajan linkissä ei puhuttu mitään laadun puutteesta, mutta totuushan ei ole koskaan ollut trollaajilla esteenä. Jutussa ei moitita teknistä laatua, eikä laatuvaikutelmaa sisustuksessa, muotoilussa tai moottorin tuottamassa suorituskyvyssä, vaan moottoria, voimansiirtoa ja mahdollisesti myös alkuun saatavilla olevia korimalleja ja näiden asioiden osalta ensimmäiset mallit eivät täytä eurooppalaisten toiveita niin, että merkkiä kannattaisi lanseerata tässä vaiheessa.
      Eurooppalaiset ovat monia muita maita ja maanosia vaativampia siitä, että premium autokaan ei hörpi menovettä kohtuuttomasti. Se taitaa olla näiden Genesiksen ensimmäisten mallien suurin ongelma, epäeurooppalaisen muotoilun lisäksi. Nykyset moottorit ja laatikot ovat todennäköisesti teknisen laadun näkövinkkelistä hyvää tavaraa. Vanhahtavaa tekniikkaa sekä moottorissa, että vaihdelaatikossa voidaan kompensoida nostamalla kulutusta muutamalla litralla/100km. Ratkaisu on ihan ok amerikkalaisille ja aasialaisille, joille auton päästöt tai kulutus ei ole ikinä ollut ihan yhtä tärkeä valintaperuste kuin eurooppalaisille. Voi olla tietysti että eurooppalainen viherpiperrys on yhtä kova pala myös amerikkalaisille autonvalmistajille, on sieltäkin moni Euroopan automarkkinoiden valloitusyritys karahtanut kiville.
      Onko automaattilaatikko huonolaatuinen jos siinä on kaksi lovea vähemmän kuin verrokkipremiumissa?
      Onko moottori huonolaatuinen, jos sama teho tehdään vähän enemmän polttoainetta kuluttaen kuin verrokkipremiumissa?
      Onko auto huonolaatuinen jos sen korimalli ei ole euroopan markkinoille parhaiten soveltuva?

      • laadun_puute

        Seli seli seli. Laatu ei ole sama asia kuin luotettavuus. Eikä se myöskään ole sama asia kuin laatuvaikutelma = mutu tuntuma, oven sulkeutumiääni tai miltä vaihdekepin nahka tuntuu käpälään.

        Laatu = vaatimuksenmukaisuus. Jos asiakaskunta vaatii siististi vaihtavia automaatteja, joiden polttoaineenkulutus ei vie vararikkoon, eikä hyny kykene sellaisia valmistamaan, ei hynyn laatu ole vaatimukset täyttävää.


      • skodyrpäaudiVW
        laadun_puute kirjoitti:

        Seli seli seli. Laatu ei ole sama asia kuin luotettavuus. Eikä se myöskään ole sama asia kuin laatuvaikutelma = mutu tuntuma, oven sulkeutumiääni tai miltä vaihdekepin nahka tuntuu käpälään.

        Laatu = vaatimuksenmukaisuus. Jos asiakaskunta vaatii siististi vaihtavia automaatteja, joiden polttoaineenkulutus ei vie vararikkoon, eikä hyny kykene sellaisia valmistamaan, ei hynyn laatu ole vaatimukset täyttävää.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284


        VW on luonut vain sitä vaikutelmaa?Asiakkaat kärsii tuhansia e.
        Tosin Usassa maksetaan jo siitä että omistaa VW tuotteen..


      • seataudiskodaVWsama

      • laadun_puute
        dwdwWW kirjoitti:

        Kulutuksesta:
        http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=51.30

        Niin, siinä on 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Vaan ei ole kauaa sitä, kun samassa automallissa rasti ruutuun automaatti = 2 l bensakone 4-vaihteinen "mehumaija". Eikä taida kaksoiskytkinvaihteistot olla vielä joka malliin tarjolla?

        Dieselinkin parina tuollaisella saatiin pöytään aika miehekkäät kaupunkikulutukset. Olikohan jotain 8 litraa ... ja jos/kun todellinen kulutus vielä litran normikulutusta suurempi, kuten tapana on...

        BTW, se siististi vaihtaminenkin on Suomessa jäänyt haaveeksi ainakin talvella - jopa liikkeelle pääsy on osoittatunut haastavaksi.


    • tgggt

      Katsokaa Hyundai hintataulukoita. Näyttääkö halvalta. Minusta ei. Mihin halpuusväite perustuu?

    • pop98

      "Katsokaa Hyundai hintataulukoita. Näyttääkö halvalta. Minusta ei. Mihin halpuusväite perustuu? "

      No vaikka Tucson 27000e.
      Ulkomailla lehdet järkiään laittaa vertailuun Tiguan, Rav4, Honda CRV luokan autoja, jotka on 5000e kalliimpia Suomessa.
      Ja Hyndailla on koko ajan 2000-3000euron arvoisia kampanjoita meneillään.
      Autoon saa ulos kaupasta 5000e-8000ehalvemmalla kuin verrokit.

      Se on sitten toinen asia on viiteryhmä oikea,
      Suomessa ainakin tuntuu että verrataan ennemmin Kia Sportage, Mazda 3 -maasturi, Nissan kakskai..luokassa, jotka pääosin halvempiakin.

      Ulkomailla Hyndaita pidetään lähinnä Toyotan kanssa vastaavana laatumerkkinä, ehkä hiukan euroautoja huonommilla ominaisuuksilla, mutta kuitenkin samassa kategoriassa.

      Suomessa taas Hyndai laitetaan Kia Nissan rupuautoluokkaan.

      Kumpihan sitten lienee oikea viiteryhmä, kun omakohtaista kokemusta merkistä ei ole ja hyvin vähän siitä keskustellaan palstoillakaan kun ei kovin hyvin Suomessa myy.

      Onko muna-kana ilmiö;
      Ei ole kokemuksia historiasta -> ei myy ->ei tule kokemuksia(laatu, yms, positiivisia siis) -> ei myy.

    • pop98

      Ja vielä lisäyksenä, että joku Wetteri ainoana(tallä) jälleenmyyjänä ei ainakaan myyntituloksia paranna. Ei ollut edes yhtään Hyndai myyjää paikalla koko talossa kun kävin ja muut (muiden merkkien myyjät)ei hallunneet ottaa mitään kantaa aiheeseen kun joku vuosi sitten olisin I40 halunnut koeajaa ja saada tarjousta, jäi ostamatta.

      Sentään yli 300 000 ihmisen markkinalueella ainut myyjäliike merkille, eikä paikalla ainuttakaan myyjää joka olisi voinut myydä auton asiakkaalle!?
      Ei ihme jos kauppa ei käy..

    • Jebbha

      Eikös tämän automerkin luotettavuus muutenkin oo ollu paremmalla tasolla kun premiumien? Itellä ainakin bemarit reistaillu koko ajan vaikka merkkihuollossa aina tunnollisesti käyttänyt, mm. pakkasella jäätyi huohotin ja matka päättyi siihen.
      Mersu seuraava auto.

    • Huihai-Sonata-3.3

      Hehheh...
      Hauska lukea näitä postauksia.
      Meikäläisen Hynynen (v-6, 235hp automaatti) on ihan mukava laitos. Saksantuotokset haistelevat pakokaasujani kos haluan...
      Ei pienintäkään vikaa koskasn, vm-2006.
      11 litraa keskikulutus, joka naurattaa vain :-) Lisää saa bensiksiltä.

    • i40far

      Nettiautosta vilkaisin skodia -15 octaviaa yli 100kpl ja hynyjä i40 2kpl , kaippa se jotain kertoo .

      • romu.huihai

        Eihän Hyihaita kukaan täyspäinen osta.


      • kiatakuuvoittaavwskoda
        romu.huihai kirjoitti:

        Eihän Hyihaita kukaan täyspäinen osta.

        Niin kuka haluaa huolettomia km pitkällä takuulla. Ja kia sisarmallia vielä pitemmällä takuulla.
        Ei kestävällä ole mukavaa ajaa.


    • vvcv

      KIA ja Hyundai nykypäivän parhaita autoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe