NCIS eli Naval Criminal Investigative Service

Scifisti1977

Kuinkas moni täällä on seurannut tätä originaalia NCIS (2003-) sarjaa? Sarjaa on tehty 13 kautta ja sopimukset on jo tehty kahdelle lisävuodelle eli 14. (2016-2017) ja 15. (2017-2018) kausillekin.

Itse joskus muinoin seurasin tätä ja katselin muistaakseni kuusi kautta kokonaan ja 7.kaudesta muutaman jakson. Sitten ei enää jaksanut. Mutta muistan tykänneeni sarjasta jo silloin. En niin paljoa kuitenkaan, että olisin alkanut katsomaan sitä ihan kunnolla. Nyt sitten on seitsemän vuotta jäänyt katsomatta ja nuo kuusi ekaa kautta unohtunut. Tempasin ja aloin ostamaan dvd-bokseja sarjasta. Hyllystä löytyy nyt kuusi ekaa kautta ja olen ehtinyt katsoa melkein kolme kautta. Vielä puuttu neljä viimeistä jaksoa 3.kaudesta. Sit pääsee katsomaan 4.kautta.

Sarja on minusta kyllä aivan loistava! Jaksojen juonet ovat mielenkiintoisia ja jännittäviä ja roolihahmojen välinen kemia ja huumori on jotain aivan omaa luokkaansa. Koitin joskus vilkaista NCIS Los Angeles -sarjaa, enkä oikein syttynyt siihen. Tämä originaali NCIS: Mark Harmon agentti Leroy Jethro Gibbsinä sekä muut roolihahmot: agentit Kate Todd (1.-2.kaudet), Anthony DiNozzo, Ziva David ja Timothy McGee, rikostekninen tutkija Abigail "Abby" Sciuto, oikeuslääkäri Donald "Ducky" Mallard ja oikeuslääkärin avustaja Jimmy Palmer...on jotain spesiaalia. Erittäin laadukas sarja.

Yleensä en ole syttynyt tällaisiin rikossarjoihin. Scifi ja toiminta jne on enemmänkin minun juttuni. Mutta tässä vaan on jotain koukuttavaa. Päätinkin hommata kaikki kaudet mitä on ilmestynyt eli 12 tuotantokautta. 13.Kausi julkaistaan jossain vaiheessa tätä vuotta dvd:nä.

Suosittelen sarjaa kaikille!

Tuossa lisätietoa: https://fi.wikipedia.org/wiki/NCIS_Rikostutkijat

20

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navyrulaa

      Sitten kun olet katsonut NCIS:n kokonaisuudessaan, suosittelen sinulle sarjaa JAG/Kunnian miehet, joka oli samantyylinen, humoristinen ja kieli poskessa tyyliin tehty, muistaakseni laivaston lakimiessarja, kuin NCIS. Tässä wiki- ja imdb-tiedot
      https://en.wikipedia.org/wiki/JAG_(TV_series)
      https://www.google.fi/search?q=JAG&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=r5lnV9SeOaer8we-toHoCQ
      Sarjaa dumppausmyydään jo nettikaupoissa ja koko sarjan saa halvimmillaan parikymppiä vajaalla satasella alemyynnistä esim. discsopitista.

      • navyrulaa

        Oi, sen saa näköjään paljon halvemmallakin! Googleta hintaseuranta.


      • Scifisti1977

        Joo, tämä NCIS onkin itseasiassa JAG:n spin off. JAG:n 8.kaudella on pari jaksoa missä tutustutaan ekaa kertaa Gibbsiin ja Ducky:n kun he auttavat jossain jutussa. Olen joitakin jaksoja sarjaa nähnyt. Ehkä kiinnostun joskus sitäkin hankkimaan.


      • navyrulaa

        Jep. Eri asia sitten onko enää näitä tosihalpoja complete boxeja jäljellä, mutta saapihan sarjan varmaan muutenkin näkyville... Itse juuri hankin complete, 10 kauden boxin hintaan 35 erkkiläistä eli ei ollut paha lainkaan ;).


    • eioleikuista

      Katsoin aikoinani kaikki jaksot. Oli todella hyvä sarja. Oikeastaan niin hyvä sarja ja porukka tuossa, ettei enää muut ole kelvanneet.

      • Scifisti1977

        JAG -sarjan siis? NCIS kun ei ole vielä loppunut ja uusia jaksoja tulee vielä. :D


      • eioleikuista

        No tuo NCIS missä oli tämä Leroy Jethro agenttina. Tuleeko sitä sarjaa vielä tuolla porukalla ja missä??? En ole telkkarista huomannu.


      • Scifisti1977

        Nelosella kai on esitetty 11 kautta ilmeisesti ja on nyt tauolla. Itse en ole televisiosta seuraillut. Tuossa pari linkkiä eli eka NCIS:n kaikki tähän mennessä ilmestyneet jaksot (huomaa vuosiluvut...eli uusia on tullut) ja toinen linkki on tuonne nelosen sarjan sivuille:

        Episode guide (jakso-opas): http://epguides.com/NCIS/

        Nelosen sivu: http://www.nelonen.fi/ohjelmat/ncis-rikostutkijat

        Eli sarja ei ole vielä loppunut ja sitä tehdään lisää koko ajan. 13.Kausi ilmestyy tänä vuonna dvd:lle ja 14. ja 15.kausi on tulossa kuten tuossa aloitusviestissä sanoin.

        TV tulee aina vähän jäljessä. En tiedä onko muilla kanavilla kuin Nelosella NCIS:ää esitetty, mutta joka tapauksessa sarja voi hyvin edelleen. On USA:ssa menestynyt parhaiten. Joten tottakai sen tekemistä kannattaa jatkaa!

        Pointtini oli siis, että et ole voinut koko sarjaa katsoa vielä koska sen tekeminen ei ole vielä loppunut. :D

        DVD:nä saa 12 kautta jo ostettua suomi-tekstein ja tosiaan Nelosella on esitetty 11 kautta. Eli jos haluat katsoa lisää, kannattaa ostaa tuo 12. ja pian ilmestyvä 13. kausi. Sitten voit sanoa katsoneesi kaikki mitä sarjasta on TÄHÄN MENNESSÄ ilmestynyt. :D

        Mä tilasin sitten nuo loputkin ilmestyneet dvd-boksit sarjasta eli kohta olisi hyllys 12 kautta. Nyt olen katsomassa 6.kautta ja puolessa välissä . On se hyvä!


      • youknowtäh

        Tarkoitin, että olen katsonut kaikki mitä on telkkarista vaan tullut.


    • Katsokaapa

      NCIS New Orleans on näistä sarjoista ehdottomasti paras. Siinä on asennetta ja rentoa meininkiä itse asian lisäksi. Suosittelen lämpimästi.

      • Scifisti1977

        Saatan antaa mahdollisuuden vielä noille spin offeillekin. Scott Bakula on kyllä hyvä näyttelijä. Tunnen hänen työtään scifi-sarjojen parissa. Muistaako kukaan vuosina 1989-1993 esitettyä Quantum Leap eli suomeksi Aikahyppy -tvsarjaa. Pidin sarjasta paljon. Tuossa episode guide:

        http://epguides.com/QuantumLeap/

        Tai tuoreempana uusin Star Trek tv-sarja, jota esitettiin vuosina 2001-2004. Siinä hän näytteli Enterprise NX-01:n Kapteeni Archer:ia. Tuossa linkkin tämänkin sarjan jaksoihin:

        http://epguides.com/StarTrekEnterprise/

        Voisi ehkä jossain vaiheessa hommata tätäkin sarjaa hyllyyn.

        Kattellaan!


      • parassarja

        "NCIS New Orleans on näistä sarjoista ehdottomasti paras. Siinä on asennetta ja rentoa meininkiä itse asian lisäksi". Juuri näin! Tämä sarja pitäisi olla tv:ssä parhaalla katseluajalla eikä keskellä yötä. Paras sarja pitkään aikaan! Kannattaa ehdottomasti katsoa!


    • eetusenollapitää

      Originaali NCIS päihittää NCIS Los Angelesin ja New Orleansin kybällä mun mielestäni ainakin.

    • navyrulaa

      Psst Scifisti1977, ne halvat JAG dvd-boxit sieltä nettikaupasta oli loppuneet jo, mutta kuten sanoin niin saahan sen sarjan muutenkin näkyville.

      • Scifisti1977

        En tiedä jaksanko sitä sarjaa katsella. Kunhan nyt eka ton NCIS ja mahdollisesti nuo spin-off-sarjat siitä.


    • NCIS oli muuten aika hauska seurata, mutta se DiNozzon hahmo oli rasittava. Jätkä on täysi mulkku.

      • Scifisti1977

        No sitten sulle on hyviä uutisia ja muille spoilereita...

        Spoilervaroitus!

        13.Kauden (2015-2016) lopussa DiNozzo lopettaa NCIS agentin hommat. Eli Michael Weatherly päätti lopettaa sarjassa.

        Sarja jatkuu vielä kuitenkin ja Tony DiNozzon tilalle tulee joku toinen agentti. En ole itse vielä sarjaa katsellut kuin 7 kautta kokonaan ja nyt on menossa minulla 8.kausi. Mutta tuollaiseen spoileriin törmäsin. Niin ja aikaisemmin Ziva lähti sarjasta myös eli näyttelijä Cote de Pablo.

        Mutta kuten sanottu, sarja jatkuu ja sopimukset on tehty 14. ja 15. kausille!

        Ei täs muuta!


    • Scifisti1977

      Päivitystä. Nyt olisi katseltu sarjasta 12 kokonaista tuotantokautta ja tällä hetkellä menee 13.kauden loppupään jaksoja. Taitaa olla vielä 6 jaksoa katsomatta tuosta 13.kaudesta. Viimeisin jakso jonka katsoin oli sarjan 300.jakso nimeltä "Scope". On kyllä pitkän matkan tämä sarja tullut. DVD -bokseina olen siis sarjaa seuraillut. Hahmoja on poistunut sarjasta ja uusia tullut lisää. Tässä vaiheessa Ziva David:n hahmo häipyi 10.kauden alusta ja tilalle tuli Emily Wickershamin näyttelemä entinen NSA:n analyytikko Eleanor Bishop, joka liittyi NCIS:ään. Hyvä hahmo sekin. Spoilerina mainitsin jo tuossa aikaisemmin, että tämän 13.kauden lopussa Anthony DiNozzo, jota näyttelee Michael Weatherly, lähtee sarjasta pois. Amerikassa pyörii parhaillaan sarjan 14. kausi ja se varmaan ilmestyy vuoden lopussa vasta DVD:lle. Mietin tässä että hommaan Netflixin, jota kautta sitä varmaan voisi seurata.

      Anyways sellaista. NCIS hyvä sarja. NCIS Los Angelesia olen katsellut 2 kautta ja oli ihan ok. Ehkä jossain vaiheessa hommaan lisää. NCIS New Orleans vaikuttaa ihan ok:lta, mitä nyt parin jakson verran NCIS -sarjassa on sitä esitelty. Ehkä ostan siitäkin ne ilmestyneet pari kautta. Pitää katsella.

      Scifin pariin taitaa kuitenkin kohta matkani taas viedä, kun uusi Star Trek Discovery -sarja alkaa toukokuussa. :)

      Katsellaan!

      • Scifisti1977

        Päivitys 2. No niin! Nyt on katsottu kaikki dvd:nä ilmestyneet 13. kautta. Olihan tuo pitkä projekti, mutta tulipahan tehtyä. 306 jaksoa tuli katseltua ja siinä meni vajaa vuosi. Keskiverrosti 2 jaksoa päivässä. Useimmiten 1 jakso arkipäivisin ja viikonloppuisin useampikin jakso. Tänään kattelin viimeiset neljä jaksoa 13. kaudesta ja se olikin quadrilogia eli 4-osainen jakso. Oli hyvä!

        13.Kauden spoilereita!!

        Spoiler 1:.....Joe Spanon näyttelemä FBI -agentti Fornell sai kolmesta luodista rintakehäänsä...ei kuollut mutta toipuu hitaasti.

        Spoiler 2: Alan Dale:n näyttelemä Tom Morrow (NCIS:n johtaja kausina 1-3) kuoli saatuaan tarkka-ampujan luodista päähän 13. kauden loppu quadrilogiassa.

        Spoiler 3: Cote DePablon näyttelemä entinen Mossadin agentti, sittemmin NCIS:n agentiksi ryhtynyt Ziva David (kaudet 3-10) kuoli hänen kotiinsa tehdyssä kranaatti-iskussa. Yksi eloonjäänyt oli hänen tyttärensä Tali, joka paljastui NCIS agentti Tony DiNozzon tyttäreksi. 10.Kauden lopussa ja 11. kauden alussa annetaan ymmärtää, että Zivalla ja Tonylla oli jotain sutinaa, mutta että tällaista! Huh! No tästä päästäänkin jo kertomaani spoileriin eli että Tony DiNozzo lopetti NCIS:ssä 13. kauden lopussa, koska hän päätti alkaa isäksi ja ottaa sen vakavasti.

        Siinäpä jotain spoilereita/mieleenpainuvia hetkiä 13. kaudelta.

        En yhtään ihmettele, että NCIS on Yhdysvaltojen ja ilmeisestikin maailman katsotuin draama-/toimintasarja. Suosittelen!


    • Scifisti1977

      Nyt on katteltu NCIS: Los Angelesia se 6 kautta ja onhan se hyvä sarja! Samoin olen katsellut sen 1.kauden sitä NCIS: New Orleansiakin ja sekin on loistava. Tykkään kaikista. Vielä pitäisi katsella 7.kausi Los Angelesia ja 2.kausi New Orleansia, niin oltaisiin siinä mitä on dvd:lle ilmestynyt. Uudet kaudet (2016-2017) ilmestyvät loppuvuodesta dvd:lle joten täytynee nekin ostaa. Amerikan telkussa alkaa jo 15. kausi NCIS originaalisarjaa, 9. kausi Los Angelesia ja 4. kausi New Orleansia. Pitkälle ovat ehtineet. HUH!

      Aloin myös seurailemaan muitakin sarjoja ja nyt on Numb3rs eil Num3rot -sarja menossa. Sen kuudesta kaudesta olen nyt 2.kautta katselemassa. Sekin on hyvä.

      Kattellaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe