Joko kirkko ei saa verottaa, tai ateisteille osa.
ateisteille kuuluu osa kirkollisverosta
9
94
Vastaukset
Tätä maata verotetaan jo ihan tarpeeksi joten kirkollisvero voitaisiin poistaa kaikilta ja kirkko voisi toimia vapaaehtoisten lahjoitusten varassa.
Tietenkin alussa kirkko olisi kevyessä budjetti epätasapainossa mutta on huomioitava kirkon erittäin huomattava omaisuus minkä se on kerännyt vuosisatojen aikana. Myymällä markkinahintaan osan maa, metsä, kiinteistö tai finanssivarallisuudestaan kirkolla ei ole mitään hätää, pitkään aikaan.
Tavallinen tallaaja, joka maksaa kirkollisveroa satoja ellei tuhansia euroja vuodessa voisi halutessaan maksaa sopivaksi katsoman summan ja käytää loput rahat muuhun elämiseen.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos kirkko alkaa perimään periaatteellista/vapaaehtoista maksua toimituksistaan tai tapahtumistaan.
Eihän hautapaikatkaan ole välttämättä ikuisia vaikka henkilö olisi maksanut kirkollisveroa kehdosta hautaan, koska hautuumaalle haudataan toisten päälle ja hautakivet poistetaan.
Tästä olisi hyvä käydä yhteiskunnallinen keskustelu, varsinkin kun kansalle halutaan ostovoimaa ja tästä sitä osaltaan saataisiin.- että.provotti.taas
Milloin sinäkin idiootti menet oikeisiin töihin? Tai no joo, tuolla aivotoiminnalla on meille kaikille parempi, että sinä et ole missään tiellä..
- joopajootaas
Quo.Vadis kirjoitti:
22 vuotta tuli yrittäjä ja työllistäjänä täyteen. On tässä jotain koitettu huhkia.
Rahan nostaminen tyhmiltä tuollaisesta paskanpuhumisesta ei ole oikeaa työtä. Kevyttä hommaa tuo huulien heiluttaminen on, ei sitä kannata muutenkaan huhkimiseksi kutsua.
- näinseon
Miksi ateistin pitäisi maksaa kirkollisveroja kun meille jumalia ei ole edes olemassa? Maksakaa vain itse kirkollisveronne, ja rakentakaa pienempiä kirkkoja.
- yrto69
että.provotti.taas kirjoitti:
Milloin sinäkin idiootti menet oikeisiin töihin? Tai no joo, tuolla aivotoiminnalla on meille kaikille parempi, että sinä et ole missään tiellä..
Kyllä se sun aivotoiminnan peittoaa mennen tullen. Osuipa taas uskovaisella arkaan paikkaan, kun muistutetaan kirkon etuoikeuksista. Kerätköön jäsenmaksunsa ihan itse, eikä verona.
Mitä tulee kirkon keräämään omaisuuteen, niin ei se ole sitä itse omilla ansioillaan ja teoillaan kerännyt, vaan saanut suurelta osin ihan ilmaiseksi mm. 1860-luvun pitäjä-/kuntauudistuksessa, jolloin kunnat ja seurakunnat erotettiin toisistaan.
Pitäjänkokouksia jossa maita, metsiä ja omiasuuksia jaettiin oli pj:na aina paikallinen kirkkoherra, joka haali parhaat päältä kirkolle, seurakunnalleen.
Samalla sovittiin, että kirkon on tultava vastaisuudessa omillaan toimeen. Onko toteutunut? Ei sinne päinkään. Koko ajan on senkin jälkeen kirkko ollut valtion, (ja kuntienkin ja monen muun) kukkarolla tahmaisine sormineen. - fda
joopajootaas kirjoitti:
Rahan nostaminen tyhmiltä tuollaisesta paskanpuhumisesta ei ole oikeaa työtä. Kevyttä hommaa tuo huulien heiluttaminen on, ei sitä kannata muutenkaan huhkimiseksi kutsua.
Omien viestiesi mitätön sisältö ja pelkkä päänaukominenko pitäisi olla esimerkillistä?
- asasdsadaadasdasdsdasdsa
Kun se kirkkoon kuuluminen ja veron maksaminen on kuitenkin ihan vapaaehtoista, minulle on hiukan epäselvää, miksi sitä rahaa pitäisi jakaa jonnekin muualle kuin sille kerholle, jonka jäsenet sitä ovat maksaneet?
Toki kaikki kerhot voisivat kerätä jäsenmaksunsa itse, mutta ei minua kyllä oikeasti häiritse, vaikka verottaja tarjoaisi kaikille uskonnollisille yhdistyksille mahdollisuuden kerätä ansiosidonnaiset maksut verojen mukana.
Ehkä en vain jaksa olla riittävän kiukkuinen ateisti.Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Yhtiöt maksavat kirkollisveroa, vaikka yksikään omistajista tai työntekijöistä ei haluaisi olla missään tekemisissä uskonharhaisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti31337037Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s895955Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos294964Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2584142Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213498Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori1053403Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta662828Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi512352En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122084Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4731845