Länsi-metro /Espoo on fiasko - H:gin Sauri pesee

Kaikki-ulos-ja-uusiksi

---> Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri (fil. tri psykologi) ja Vihreät - "pesee" kätösensä, vaikka on osaltaan täysin vastuussa metroliikenteen sujumisesta HSL:n ja kaupungin kautta virassaan!

Kukaan ei tässä miljoonahankkeessa ollut kiinnostunut rakentamisen VALVONNASTA ja valvonnan ja kokonaisvaltaisesta vastuusta eri osa-alueilla!

Seuraavasta "fiaskosta" ja kansalaisten maksettavasta Jokeri-raitiolinjasta jo päätettiinkin H:gin valtuustossa kuluneella viikolla, vaikka länsimetron aloittamisen ajankohdasta ei ole vielä hajukaan, sen alkuun asetetun alkamisen ajankohdan 15.8.2016 nyt peruunnuttua!

Pekka Sauri ja Länsimetron tj. ym. johdon nahjukset levittelevät käsiään - niitä tahmaisia!
Muistatte jokaisen "lumisen talven" liikenne-ym. vaikeudet H:gissä joista tämä twiittaaja- johtaja on ollut myös vastuussa!

"Potkuja tulossa"? Mutta Sauri ja muut piipertäjät jatkaa entisellään ainakin!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061521737016_uu.shtml

Länsimetron viivästyminen saattaa tuoda potkuja: "Joku ei ole ollut tehtäviensä tasalla"

Keskiviikko 15.6.2016 klo 21.20

Ensi viikolla kerrotaan miten korvaava liikenne järjestetään, mutta kukaan ei vielä tiedä milloin länsimetro käynnistyy. Poliitikot tiukkaavat metroyhtiön johtoa vastuuseen.

Länsimetron viivästyminen saattaa tuoda potkuja: "Joku ei ole ollut tehtäviensä tasalla"

Ensi viikolla kerrotaan miten korvaava liikenne järjestetään, mutta kukaan ei vielä tiedä milloin länsimetro käynnistyy. Poliitikot tiukkaavat metroyhtiön johtoa vastuuseen.
Länsimetro-yhtiö on jatkanut tällä viikolla sen selvittämistä, miksi tieto länsimetron elokuun avajaisten myöhästymisestä tuli julki niin myöhään.

Yhtiö on kuullut rakennuttajakonsulttiaan Swecoa. Kuuleminen jatkuu perjantaina. Länsimetro kommentoi asiaa tarkemmin vasta sen jälkeen.

Länsimetron hallituksen puheenjohtajan Olli Isotalon mukaan yhtiö on luottanut asiassa Swecoon.

- Vika löytyy raportointiketjusta. Kun raportointi pettää, joku ei ole ollut tehtävänsä tasalla.

Isotalo ei halunnut kertoa, missä kohtaa asiat ovat menneet vikaan.

- Olemme saaneet lisätietoa, mutta asia ei ole maalissa.

Helsingin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Mari Puoskari (vihr) ei ole tyytyväinen alihankkija Swecon toimintaan.

- Jos tässä kaksi kuukautta ennen laajasti julkistettua avaamista tulee tieto, että avaus myöhästyy, niin alihankkija ei ole tehtäviensä tasalla.

"Pitkään huhuja"

Koska selvitys ei ole vielä valmis, ei ole myöskään tietoa siitä, kuka kantaa vastuun viivästymisestä.

Espoon kaupunginvaltuuston puheenjohtajan Maria Guzeninan (sd) mukaan toimitusjohtajan erottaminen on mahdollista. Ensin täytyy kuitenkin selvittää, kuka viivästyksestä on tiennyt ja kuinka pitkään. Guzeninan mukaan maanantaina tapahtuneessa Länsimetron kuulemisessa ei saatu kokonaiskuvaa asiasta.

- Todella pitkään on liikkunut huhuja metron viivästymisestä ja on vakuuteltu, että huhut eivät ole todenperäisiä. Nämä vakuuttelut ovat tulleet nimenomaan Länsimetrolta.

Myös Puoskari sanoo, että Länsimetron johto on viime kädessä vastuussa viivästymisestä.

- Kyllähän tässä ryhtyy pohtimaan, että henkilövaihdoksia täytyy tulla, hän sanoo.

Länsimetrolta ei haluttu kommentoida henkilöstövaihdoksia, kunnes asia on selvitetty.

Metron startti yhä auki
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨?
Myös henkilöstövaihdokset vievät aikaa eivätkä välttämättä nopeuttaisi metron valmistumista.

Länsimetro ja HSL kertovat ensi tiistaina, miten länsimetron korvaava liikenne järjestetään. Ainakaan sitä ennen ei ole luvassa tietoja, milloin metron on lopulta määrä valmistua.

Helsingin seudun liikenne HSL joutuu nyt järjestämään pikavauhtia korvaavaa liikennettä Espoosta Helsinkiin, sillä vanha bussiliikenne on joka tapauksessa syksyllä päättymässä.

- Ihmiset tekevät nyt töitä yötä päivää. On todella haastavaa, että erityisesti Lauttasaaren ja Etelä-Espoon liikenne saadaan pelaamaan, sanoo HSL:n hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava.

- Ei tämä ihan niin kuin Strömsössä mennyt, hän lisää.

Vielä ei tiedetä, kenen maksettavaksi lisäbussien kulut lankeavat. Länsimetro ei halunnut kommentoida asiaa ennen kuin selvitys viivästymisen syystä on valmis. Rautava on suorempi.

- Tässä voi retorisesti kysyä, että jos Länsimetro ei ole pitänyt lupauksiaan, niin lasku lähtee sinne suuntaan.

STT

15

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttakunonunelmia

      Tyypillistä vihreitä unelmia tarjoileville utopisteille. Yhteys reaalielämään ja varsinkin talouden karuihin rajoituksiin puuttuu. Näiden maailmanparantajien tekemiä fiaskoja joutuu kerta toisensa jälkeen korjailemaan juuri ne jalat maassa kulkevat tosielämän toimijat joita vihreät eniten vihaavat ja vastustavat.
      Jo nyt on nähty että vihreiden ympäristönsuojelupolitiikka lisää hiilidioksidipäästöjä. Päästessään päättämään asioista näennäisen harmittomat mutta raa'an vallanhimoiset hömelöt ovat äärimmäisen haitallisia, jopa vaarallisia.

      • Huonoa_hallintoa_kaikki

        Kyllä näin ja nimenomaan nämä "urbaani-vihreät" maailmasta erkaantuneet ovat pahimmasta päästä!
        Luonto ja ympäristö on kaikkien ihmisten etu ja huoli tulevaisuudesta, ne asiat eivät ole Vihreiden etuoikeus millään muotoa.

        Nyt kun Helsingissä siirrytään pormestari-mallin johdon hallintoon eli määräaikaisiin johtajuuksiin on kiinnostava ja ainakin kuulostaa demokraattiselta ratkaisulta.
        Mutta jos siihen päätyy nyt "harjoitteleva" suunsa aukoja isosuu Anni tanni talleroinen -Sinnemäki ollaan huonolla tiellä!
        Häntä ja muitakaan ei pätevöitä tehtäviin kuuluminen johonkin puolueeseen, se ei anna mitään oikeutta toimia oikein, ja sehän nyt tässäkin länsimetron tapauksessa nähtiin!
        Yllättävää ei ole että H:gin valtuustossa johtava puh. joht. Puoskari - Vihreät eivät syytä omiaan millään muotoa metron viivästyksestä, vaan vaatii Länsimetron tj.tä vastuuseen!

        Itsellä on ollut näille em. henkilöille asiaa mm. kaupungin omistamien kiinteistöjen eli uudisrakentamisen tasosta ja huonosta vastuuttomasta rakentamisesta kertomalla!
        Ja voitte arvata, kukaan ei vastaa ja edes kysy tai ota kantaa, ei hallinnon virastoissa ei missään ketään ei kiinnosta silloin kun vastuut ovat vielä voimassa esim. juuri takuiden yms. kohdalla!

        Toisella tavalla asioita ovat ilmaisseet kaup. halliuksessa Kokoomuksen Rautava ja Lasse Männistö yllätys sekin, vaativat vastuunottoa joka on aina muodollinen sillä kansalaiset jotka koko lystin maksavat kantaa vastuun viimekädessä, tässä ja monissa muissa eli kaikissa hankkeissa!


    • tyhjiäpuheita

      Vastuuta perätään, mutta miten vastuut pystytään hoitamaan käytännössä? Isojen hankkeiden korvaukset jäävät joka tapauksessa veronmaksajille, vaikka luotaisiin millainen organisaatio.

      • Jussi..Pussi

        Aika halvallahan tuo Espoon metro on rakennettu, jos sitä vertaa pakolaisten aiheuttamiin kustannuksiin. Metroa on sentään rakennettu 10 vuotta, mutta pakolaiset vievät saman summan jo vuodessa.


    • Metrosaurus

      Metron kulunvalvonnan automatisointia koskeva saaga sai sunnuntaina jälleen uuden käänteen.

      Rakennus- ja ympäristötoimen apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri (vihr) ilmoitti esittävänsä kaupunginhallitukselle metrohankkeen jatkamista Siemensin kanssa.

    • ..juttu on niin, että Espoon johtajat vastustivat hanketta loppuun asti. Valitukset maksoivat miljoonia.
      Koko hanke ei olisi lähtenyt käyntiin, jos olisi kerrottu paljonko se maksaa. hyvä asia saadaan kohta päätökseen. Suomessa rakentaminen maksaa ja se tehdään kansalaisille turvallisesti.
      Ihmisten pitäisi laittaa turparullalle ja rulla taskuun. Ja Saurille jokin palkinto siitä, että sai homattua metron ahneille Espoon kapitalisteille ja tyhmälle kansalle..Metroa pitäisi olla joka suuntaan Helsingissä. Kehätiet leveämpiä ja niitäkin ainakin yksi lisää, liikenne ei toimi pääkaupunkiseudulla..

      • Tuoko_uudistus_muutoksen

        Toden totta hyvä oivallus "liikenne ei toimi pks:la"... ja syynä on Helsingin Vihreät valtuutetut ja kaupungin johtoon kevyin avuin alan osaamisellaan päässeet hullujen auttaja Pekka Sauri ja nyt myös vihr. (se suurisuinen isovittu jo 16-vuotiaasta jakanut au-emona) apujohtajana rakennus -ja kiinteistöpuolelle päässyt nauta! (Nauta syö vain ruohoa ja heinää).

        Nämä ja valtuusto enemmistö haluavat sulkea esim. Helsingin keskustan autoliikenteeltä täysin, suunnitelmat ovat jo pitkällä ja toteutuvat vaiheittain.

        Satunnaiset matkaajat eivät osaa autoilla ja käyttää mm. parkkiluolia joista harvoilla tietoa jotka ulkopuolelta tai ulkomailta tulevat.

        Samoin julkisen liikenteen kertamatkan maksaminen on vaikeutettu niin ettei kuljettajat möisi enää lippuja ja kas sitten kun joku onneton jää kiinni liputta matkustamisesta se on kallista ylihinnoiteltua jopa 80 e sakkomaksulla!

        Täysin hullua touhua, mutta Sauri onkin väärällä alalla kun hoidettavia olisi sairaaloissa ja avohoidossa - mies nauttii ja chattailee kivasti toimistossaan ja pitää hauskaa!
        Onneksi sentään haluaa olla kansalaisiin ja palkkansa maksaviin yhteyttä, sitä eivät tee ne muut suojatyöläiset kaupungin taholla, vaikka syytä olisi olla aktiivinen kaupunkilaisiin joilla on heille asiaa!


    • PyöräillenPutkessa

      Ehdotan, että tuo hukkaputki, jonka valmistuminen metroksi on hyvin epävärmaa, muunnetaan kävely&pyöräilyputkeksi. On niin mukavaa kävellä ja pyöräillä sisätiloissa Espoosta Helsinkiin talven tuiskuissa kylmän viiman puhallellessa yli putken.

    • Kaveriyölinjalla

      Kyllä tää jumalauta naurattaisi, jos tapahtuisi banaanivaltiossa. Mutta meidän pisaneronokiainnovaatiolandiassa, kukaan ei kulmiaan lupsauta, siistin coolisti vaan eteenpäin vihreässä helvetissä.

    • Aihetta_kritiikkiin

      http://www.lansimetro.fi/
      Ruoholahdesta Kivenlahteen

      13 uutta asemaa, 21 kilometriä

      Pääkaupunkiseudun metroa rakennetaan Ruoholahdesta Lauttasaaren kautta Espooseen. Ensimmäisessä vaiheessa valmistuu 14 kilometriä pitkä ratalinja Ruoholahdesta Matinkylään ja kahdeksan uutta asemaa. Asemat ovat Helsingissä Koivusaari ja Lauttasaari sekä Espoossa Keilaniemi, Aalto-yliopisto, Tapiola, Urheilupuisto, Niittykumpu ja Matinkylä.

      Länsimetron Matinkylä - Kivenlahti osuus on länsimetron seitsemän kilometriä pitkä seuraava rakennusvaihe. Uudet asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------

      https://www.hsl.fi/lansimetro

      Länsimetron käyttöönotto viivästyy, mistä aiheutuu muutoksia bussilinjastoon - sivustoa päivitetään

      Länsimetron myötä metro laajenee 14 kilometrin maanalaisella osuudella länteen ja kulkee jatkossa Espoon Matinkylään asti. Lisätietoja metroliikenteen muutoksista: https://www.hsl.fi/lansimetro/metro.

      Etelä-Espoon, Kauniaisten ja Lauttasaaren bussilinjasto uudistuu 15.8.2016. Uutta bussilinjastoa muokataan tarvittavin osin, jotta Etelä-Espoosta, Lauttasaaresta ja Kirkkonummelta tarjotaan myös metroa korvaavat yhteydet Helsinkiin. Reittien ja aikataulujen suunnittelu on parhaillaan käynnissä.

      00000
      Kritiikki ja kysymykset ovat melkoisia!

      Kysymyksiä ja vastauksia edellisessä linkissä HSL

    • Mäkelä69

      Ei tuosta metrosta kannata kovin paljon innostua, sehän palvelee vain Helsingin seudun ihmisiä. Suurin osa suomea on kuitenkin metrojen ulottumattomissa. Harvalla paikkakunnalla on edes bussiliikennettä tai edes rautatietä.

      • raha-raha

        Siis se palvelee etelä-espoolaisia, hanke on ihan järketön.
        Kaikken järjettömintä on se että miten ihmiset ei enempää reakoi tälläiseen, suorastaan järkyttävää.

        Ettei joku unohda, kun metro toimii espoossa, niin silti edelleen vieläkin tarvitaan bussi liikennettä.


    • 34w5g43444

      Tälle matkustaja määrälle, katsokaa katukuvassa paikailliset että mitä järkeä tehdä tunnelia kun meillä on autotiet.

      Järki on se että, jotkut asiaa lobbaavat on tehneet tiliä tästä.
      Kuka alkaisia tutkia tätä ja tuoda nämä ihmiset esille. Toinen vaihtoehtokin on olemassa että sitten on niin toivottaman tyhmiä ihmisiä mitkä ei tajua mistään mitään, poliittinenkin päätös voi olla sitä.

      Meillä on bussiliikenne, joka on 20 x halvempi.
      Millä kriteereillä voi perustella tarpeen metrolle?????????

      JOS MINÄ liikkuisin bussilla työmatkaa etelä-espoosta itään päin eli helsingin suuntaan niin tarvitsen yhden vaihdon työmatkalla. Kun metro valmistuu niin se tuo yhden vaihdon vielä lisää! Eli matka-aika ei edes lyhene metron myötä, onko metrossa mitään hyviä puolia miksi se piti tehdä, olisi kiva tietää.

      • täysinjärjetän

        1 400 miljoonaa yhteen espoon pätkään, vaikka liput ei ikinä kata edes käyttökuluja. Samat idiootit jotka puoltaa tuota, vinkuneet Talvivaarasta ja Terrafamesta jatkuvasti vaikka se sentään tuottaa tuloja valtiolle ja työllistää tuhansia.


    • leppoistakaajo

      Yhteiskunta on sitä pahemmin pieleen suunniteltu, mitä enemmän se tarvitsee liikennettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe