Moottoripyörä ei näy

exmotoristi

liikenteessä. Minulla ei ole mitään negatiivista motoristeja kohtaan, mutta. Tehkää jotain että teidät näkee. KÄyttäkää kirkasta kypärää, turvaliiviä, tuplavaloja edessä ym. Liian usein on tilanne että moottoripyörä ilmestyy kuin tyhjästä-luojan kiitos etten ole vielä törmännyt.

14

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäAiotTehdäItse

Mitä itse ajattelit tehdä näkökykysi suhteen?

• MotoristiHautajaiset

suosittelen ostamaan silmäläsit jos näkö paranisi, jos ei auta suosittelen siirtymään julkiseen liikenteesen, että et auheittaisi vaaratilanteita enempää. Tässä tietenkin hyvä se että tajusit itse että sinulla on huono näkö ennen kuin tapatat liikenteessä jonkun.

• Ååååööö

Ja sinä autoilija koita ymmärtää ettei se lähestyvä 2pyöräinen ole aina mopo/fillari!

• se-viimeinen_kerta

Todella motoristit jotka käyttää mustia ajokamppeita ja mustaa kypärää ei ole liialla älyllä siunattu ja heitähän näkyy riittävän kunnes jäävät kääntyvän auton alle tms vain siksi ettei heitä huomattu!

• LiikenteessäTÄYTYYnähdä

Ehkä sinunkin pitäisi viedä se ajokortti jo suosiolla poliisille enempien vahinkojen välttämiseksi......

• se-viimeinen_kerta

Olen ajanut moottoripyörällä noin 100000 km joten tiedän tilanteet moottoripyöräilijänkin kantilta ja edelleen ihmettelen itseäni tyhmempien motoristien asuja!

• mistä.löytyy
        se-viimeinen_kerta kirjoitti:

Olen ajanut moottoripyörällä noin 100000 km joten tiedän tilanteet moottoripyöräilijänkin kantilta ja edelleen ihmettelen itseäni tyhmempien motoristien asuja!

" ja edelleen ihmettelen itseäni tyhmempien motoristien asuja!"
        Onko sellaisia?

• M_I_B

Ne ovat juuri niitä jotka haluavat olla erottumatta liikenteessä millään tavoin

• SeAjotapa

Ja siihen motoristien perussynti eli huimat tilannenopeudet ja ohittelu/koukkiminen, joten pyörä tulee usein yllätyksenä ja sopivasti kun jää ns. pimeään kulmaan, niin onkin viikatemiestä vaille.

• MietiMitäKirjoittelet

No onneksi sentään autoilijat noudattavat liikennesääntöjä karvan tarkasti, eivätkä koskaan ajele ylinopeutta, eivätkä koskaan yllättäen kouki, tai ohittele. Eivätkä kolaroi viikatemiehen arvoisesti. Niinpä siis olemmekin turvassa autoilijoiden suhteen, kun vain saisi kiellettyä nuo moottoripyörät liikenteessä.......

• MotoristillakinVastuuta
    • EntinenMotoristi

Aloittaja on aivan oikeassa, eikä pelkällä näkökyvyn parantelulla ole paskaakaan merkitystä. Ja se johtuu yksinkertaisesti siitä että kaikenlaiset esteet peittävät motoristin paljon helpommin kuin auton, joka on isompi. Siksi ne kirkkaat kypärät ja liivit ovat hyväksi, koska se yksi hetki saattaa ratkaista koko havainnoimisen.

Mikäli motoristi itse tajuaa ongelman, on se myös puolivoittoa, mutta eiväthän he kaikki sitä tajua. Tälläkin palstalla on muutama sen oloinen kommentoija, joiden mielestä kaikki vastuu on vain muilla. "MotoristillakinVastuuta " nimimerkki on siis aivan oikeassa.

• samaa.mieltä

Tyhmimmät patapäät ovat pian mullan alla.

• Cemetery

Hautaavatkohan ne motoristit sinne autoilijoiden haudan viereen?.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      182
      7720
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      92
      3816
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      67
      2589
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      73
      1630
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      386
      1564
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1447
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1436
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1111
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1050
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe