Trollaus vähentää älykkyyttä

fda

"actual-evidence-shows-trolling-makes-you-stupid"

Ilmeisesti palstan trolli on matkalla kohti ÄO 50 tai alemmas. Siltä ne jutut vaikuttavat. Välillä esittää vääryyttä itkevää teistiä, välillä nikkivarastaa teistien ja ateistien nimimerkkejä uhkauksia varten ja välillä esittää ateistia, jolla tuntuu olevan väärinkäsitys siitä mitä kyseinen sana edes tarkoittaa.

50

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi.todellakin.olla

      Kyllä tämän havaitsee pallihikinikkivarkaan viesteistä aivan selvästi.

      Syy saattaa olle henkilön maailmankuvassa. Ehkä ateismi on ihan yleisesti älykkyyttä alentava tekijä.

      • fda

        "Ehkä ateismi on ihan yleisesti älykkyyttä alentava tekijä. "

        Kyseinen trolli on ateistia teeskentelevä teisti. Sen näkee aika helposti.


      • pitää.muistaa
        fda kirjoitti:

        "Ehkä ateismi on ihan yleisesti älykkyyttä alentava tekijä. "

        Kyseinen trolli on ateistia teeskentelevä teisti. Sen näkee aika helposti.

        Sulkemalla silmänsä näkee mitä tahansa. Normaalit ihmiset kutsuvat niitä uniksi.


      • fda
        pitää.muistaa kirjoitti:

        Sulkemalla silmänsä näkee mitä tahansa. Normaalit ihmiset kutsuvat niitä uniksi.

        Nukkumalla voi kuvitella kameli-phtrollinkin ateistiksi.


      • uskonratkaisu111111111
        pitää.muistaa kirjoitti:

        Sulkemalla silmänsä näkee mitä tahansa. Normaalit ihmiset kutsuvat niitä uniksi.

        Kummasti nikki "p.m" alkoi puolustaa trollia ja puhua unelona epäolennaista.


      • uskonhaluton

        "pitää.muistaa" kirjoitti ihan asiaa siitä että ihminen näkee mitä haluaa. "uskonratkaisu11.." taas on yksi monista ph-trollin kaappaamista nimimerkeistä.

        Ihminen myös uskoo mitä haluaa. Kuten "fda" joka haluaa kaikkia todisteita vastoin uskoa ph-trollia ja sitä että hän on tosikristitty.


      • fda

        Et ole esittänyt mitään todisteita.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14338424/uskovaiset-ovat-aivopesseet-poliisit

        Tuollahan se taas kirjoittaa. Kuten itse totesit, "ateistitrollii" parodioi uusateisteja. Tällä uunolla on käynyt pari lipsahdusta jossa kamelitrolli, ph-trolli ja ateistitrollii persoonat ovat menneet sekaisin.

        "tosikristitty"

        Sitä en ole sanonut. Tuo voi hyvin vain vihata ateisteja ja kuvitella pitävänsä kristinuskon puolia teeskentelemällä ateistia.


      • fda

        Eikö sinustakin ole mielenkiintoista, että syyttelijäteistien joukkue niin tyypillisesti ilmestyy käyttämään ph-trollia esimerkkinä kaikista ateisteista tai palstan ilmapiiristä? Kun koko juttu on trollin tekosia, joka on ilmoittanut sotkevansa palstaa kuvittelemiensa vääryksien perusteella joita hänelle sattui kirkko kuulolla-nimisellä palstalla...

        Huomiotta sinulta aina jää myös ne kirjoitukset, joissa ph-trolli kertoi teloittavansa minut haulikolla. Puhui ateistipaskoista. Kirjoittaa ateismin syntyneen kamelin perseessä.

        Viime vuoden puolella hän yritti lavastaa minut henkilöksi omien trolliensa takana ja tätä komppaava syyttelyteistipersoona joko meni vipuun tai jatkaa edelleen samalla linjalla.

        Sitä voi vain miettiä mitä todisteita sinulla on, että hän on ateisti? Sekö, että hän pyrkii pilaamaan ateistien maineen palstalla kaappaamalla hyvin näkyvästi ja kiinnijääden nimimerkkejä teisteiltäkin (kuten välillä ateisteilta). Ei, se näyttää aivan toiseen suuntaan.

        Kenties et kykene hyväksymään, että ateisteja vihaavia keinoja kaihtamattomia teistejä on vielä olemassa. Sinä vaan jotenkin kuvittelet, että teistit ovat kaikki puhtaita pulmusia ja siirrät vastuun ateisteille.


      • fda
        uskonratkaisu111111111 kirjoitti:

        Kummasti nikki "p.m" alkoi puolustaa trollia ja puhua unelona epäolennaista.

        Sinun ajatuksiasi ei kukaan kaipaa. Millainen kasvatus sinulla mahtaakaan olla ja kuinka voit noin hölmönä pitää itseäsi ylivertaisena? Läpinäkyviä juttusi ovat.


      • voi.todellakin.olla

        ateismi on epäaviollista etanansontaa. Kristinusko voittaa pakanalooserit


      • fda
        voi.todellakin.olla kirjoitti:

        ateismi on epäaviollista etanansontaa. Kristinusko voittaa pakanalooserit

        Läpinäkyvyys edelleenkin


    • vm41

      Ei trollaus ole vaikuttanut mun älykkyyteen mitään. Olen lukenut satoja ellen tuhansia trolleja, eikä älykkyys "viisari" ole värähtänyt ollenkaan.

      • fda

        Ei se lukeminen vaan kirjoittaminen.


      • ei.ole.uskottavaa
        fda kirjoitti:

        Ei se lukeminen vaan kirjoittaminen.

        En usko tuohon, ateistit täälläkin osaavat edelleen kirjoittaa kohtuullisen virheettömästi.


      • fda
        ei.ole.uskottavaa kirjoitti:

        En usko tuohon, ateistit täälläkin osaavat edelleen kirjoittaa kohtuullisen virheettömästi.

        "Kehua" ja "haukkua" samassa. Tyypillinen teistitrollaus.


    • Ateistitrollii

      Nimimerkki "fda" :n kannattaisi käydä tarkistuttamaassa kyllä päänsä sen verran viettänyt liikaa aikaa S24 sivuston palstoilla että polo alkaa olemaan vainoharhainen. Suosittelen psykiatria hyvän sään aikaan ettet valln hurahda ateistista uskovaiseksi seinähulluksi tai vilä pahempaa, lesta-paskaksi.

      • uskonratkaisu111111111

        "palstoilla että polo," aika teistisen huono olo, kirjoitusvihreitä täynnä koko hontelo hikihihumolo.

        "hyvän sään aikaan ettet valln hurahda" - aapisenyhdis sana sivut eivät perkeleen voimastatällä hi hulla kulahda

        Jumla,peini,töä, :D hih huh


      • Ateistitrollii
        uskonratkaisu111111111 kirjoitti:

        "palstoilla että polo," aika teistisen huono olo, kirjoitusvihreitä täynnä koko hontelo hikihihumolo.

        "hyvän sään aikaan ettet valln hurahda" - aapisenyhdis sana sivut eivät perkeleen voimastatällä hi hulla kulahda

        Jumla,peini,töä, :D hih huh

        Nimimerkki "fda" :n kannattaisi käydä tarkistuttamassa kyllä päänsä. Sen verran viettänyt liikaa aikaa S24 sivuston palstoilla, että polo alkaa olemaan vainoharhainen. Suosittelen psykiatria hyvän sään aikaan, ettet vallan hurahda ateistista uskovaiseksi seinähulluksi tai vielä pahempaa, lesta-paskaksi.

        Korjattu. Onko nyt parempi? Kirjoitappa itse nakkisormin pienellä näytöllä.


      • fda

        "Nimimerkki "fda" :n kannattaisi käydä tarkistuttamaassa kyllä päänsä sen verran viettänyt liikaa aikaa S24 sivuston palstoilla että polo alkaa olemaan vainoharhainen. Suosittelen psykiatria hyvän sään aikaan ettet valln hurahda ateistista uskovaiseksi seinähulluksi tai vilä pahempaa, lesta-paskaksi. "

        Tässä arvio viimeisestä teeskentelystäsi:

        Teeskentely
        Läpinäkyvyys
        Ymmärrys -----


      • Ateistitrollii
        fda kirjoitti:

        "Nimimerkki "fda" :n kannattaisi käydä tarkistuttamaassa kyllä päänsä sen verran viettänyt liikaa aikaa S24 sivuston palstoilla että polo alkaa olemaan vainoharhainen. Suosittelen psykiatria hyvän sään aikaan ettet valln hurahda ateistista uskovaiseksi seinähulluksi tai vilä pahempaa, lesta-paskaksi. "

        Tässä arvio viimeisestä teeskentelystäsi:

        Teeskentely
        Läpinäkyvyys
        Ymmärrys -----

        Kovin olet vainoharhainen sillä EN TEESKENTELE UUSATEUSTIA!


    • menace.from.ten.down

      Itestäs pellen teet tuollaisilla aloituksilla. Hittoako edes noteeraat trolleja, saati näin noloja aloituksia teet.

      • menace.from.ten.down

        Jos pallihikitrolli pääsee noin ihon alle niin vikaa löytyy sinustakin.


      • menace.from.ten.down

        Tules nyt fda näyttämään oletko järkesi valon kadottanut.


      • fda

        "Itestäs pellen teet tuollaisilla aloituksilla."

        En välitä, sanon asiat rehellisesti niin kuin ne ovat.

        "Hittoako edes noteeraat trolleja"

        En yleensä noteeraakaan. Tuon yliherkän sätkynuken nappien painelu ei ole se miten mieluiten vietän aikaa netissä, mielummin keskustelisin tosiasioista ilman tuollaisia jotka ovat ilmoittaneet sotkevansa palstaa. Syyttelyteistit ovat täällä monesti valehdelleet, että palstan ateistit (tai minä erityisesti) muka kannattavat ph-trollin toimia tai yleistäneet muita syytöksiä tuon teistitrollin perusteella. Tällä jutulla on pointti ja se näyttää toimivan... ;)


      • menace.from.ten.down
        fda kirjoitti:

        "Itestäs pellen teet tuollaisilla aloituksilla."

        En välitä, sanon asiat rehellisesti niin kuin ne ovat.

        "Hittoako edes noteeraat trolleja"

        En yleensä noteeraakaan. Tuon yliherkän sätkynuken nappien painelu ei ole se miten mieluiten vietän aikaa netissä, mielummin keskustelisin tosiasioista ilman tuollaisia jotka ovat ilmoittaneet sotkevansa palstaa. Syyttelyteistit ovat täällä monesti valehdelleet, että palstan ateistit (tai minä erityisesti) muka kannattavat ph-trollin toimia tai yleistäneet muita syytöksiä tuon teistitrollin perusteella. Tällä jutulla on pointti ja se näyttää toimivan... ;)

        "En välitä, sanon asiat rehellisesti niin kuin ne ovat."

        Alentumalle trollin tasolle. Ketään ei oikeasti pitäisi kiinnostaa tuon ph:n litaniat mitä tässäkin ketjussa on nähty. Tuo mitä teet on mielestäni sen vajakin innostamista.

        "Tällä jutulla on pointti ja se näyttää toimivan... ;)"

        Olet harhainen, että noihin järjettömiin mölinöihin vastaaminen on jonkin merkityksellisen asian edistämistä. Olet tehnyt osallistumisella itsestäsi älyllisen narrin.


      • fda

        "Alentumalle trollin tasolle."

        Missä erityisesti?

        "Tuo mitä teet on mielestäni sen vajakin innostamista."

        Ymmärrän kyllä näkökulmasi. Lopetan tämän "innostamisen" kohtapuoliin kun se on ajanut tarkoituksensa. Ei sillä, että hän olisi sitä innostusta kaivannut kun on massapostittanut samalla tahdilla jo aiemmin. Olen ilmoittanut välillä parisenkymmentä hänen viestiä päivässä ennen kuin tästä tuli "juttu". Ainoa millä tämän saa kuriin on sheriffi.

        "Olet harhainen, että noihin järjettömiin mölinöihin vastaaminen on jonkin merkityksellisen asian edistämistä. Olet tehnyt osallistumisella itsestäsi älyllisen narrin."

        No se on sinun mielipiteesi. Ota myös huomioon, että kaikki jotka kirjoittavat tällä nimimerkillä eivät ole minä vaan sama trolli on ajoittain "lainannut" tätä nimimerkkiä.


      • menace.from.ten.down
        fda kirjoitti:

        "Alentumalle trollin tasolle."

        Missä erityisesti?

        "Tuo mitä teet on mielestäni sen vajakin innostamista."

        Ymmärrän kyllä näkökulmasi. Lopetan tämän "innostamisen" kohtapuoliin kun se on ajanut tarkoituksensa. Ei sillä, että hän olisi sitä innostusta kaivannut kun on massapostittanut samalla tahdilla jo aiemmin. Olen ilmoittanut välillä parisenkymmentä hänen viestiä päivässä ennen kuin tästä tuli "juttu". Ainoa millä tämän saa kuriin on sheriffi.

        "Olet harhainen, että noihin järjettömiin mölinöihin vastaaminen on jonkin merkityksellisen asian edistämistä. Olet tehnyt osallistumisella itsestäsi älyllisen narrin."

        No se on sinun mielipiteesi. Ota myös huomioon, että kaikki jotka kirjoittavat tällä nimimerkillä eivät ole minä vaan sama trolli on ajoittain "lainannut" tätä nimimerkkiä.

        "Missä erityisesti?"

        Tällaisilla täysin aiheeseen kuulumattomilla aloituksilla. Oletko oikeasti noin sekaisin mennyt ettet sitä itse tajua – muistaakseni sinulla oli järkeä päässä joskus. Sinä teet nyt osaasi palstan tason alentamisessa tällaisilla ulostuloilla, mikä varmasti pelautuu yksi jos toisenkin ei-ateistin pussiin.

        "Lopetan tämän "innostamisen" kohtapuoliin kun se on ajanut tarkoituksensa."

        Jos sellainen on, se ei välity satunnaisille seuraajille, kun se ei välity minulle päivittäiselle seuraajalle.

        "No se on sinun mielipiteesi. "

        Totta. Nyt se on vissiin kokonaan sanottu.


      • fda

        "Tällaisilla täysin aiheeseen kuulumattomilla aloituksilla. Oletko oikeasti noin sekaisin mennyt ettet sitä itse tajua – muistaakseni sinulla oli järkeä päässä joskus."

        Millä nimimerkillä olet keskustellut aikaisemmin?

        "Sinä teet nyt osaasi palstan tason alentamisessa tällaisilla ulostuloilla, mikä varmasti pelautuu yksi jos toisenkin ei-ateistin pussiin."

        Aika isoksi paisuttelet tämän yhden avauksen merkityksen.

        "Jos sellainen on, se ei välity satunnaisille seuraajille, kun se ei välity minulle päivittäiselle seuraajalle."

        Ei se ollut tarkoituskaan. Tämä on minun ja syyttelyteistin välinen juttu, joka ei ole vielä oivaltanut tuon trollin agendaa vaan on jatkanut minun sättimistäni ja solvausta aiheesta. Tuo trolli on vain sätkynukke joka reagoi. Jos tämä ketju ei miellytä lue muita ketjuja.


      • menace.from.ten.down
        fda kirjoitti:

        "Tällaisilla täysin aiheeseen kuulumattomilla aloituksilla. Oletko oikeasti noin sekaisin mennyt ettet sitä itse tajua – muistaakseni sinulla oli järkeä päässä joskus."

        Millä nimimerkillä olet keskustellut aikaisemmin?

        "Sinä teet nyt osaasi palstan tason alentamisessa tällaisilla ulostuloilla, mikä varmasti pelautuu yksi jos toisenkin ei-ateistin pussiin."

        Aika isoksi paisuttelet tämän yhden avauksen merkityksen.

        "Jos sellainen on, se ei välity satunnaisille seuraajille, kun se ei välity minulle päivittäiselle seuraajalle."

        Ei se ollut tarkoituskaan. Tämä on minun ja syyttelyteistin välinen juttu, joka ei ole vielä oivaltanut tuon trollin agendaa vaan on jatkanut minun sättimistäni ja solvausta aiheesta. Tuo trolli on vain sätkynukke joka reagoi. Jos tämä ketju ei miellytä lue muita ketjuja.

        "Aika isoksi paisuttelet tämän yhden avauksen merkityksen."

        Ei ole ensimmäinen kerta kun jonkun häirikön edesottamuksia täällä ruoditaan.

        I'm Out...


    • voi.hallelujaatia.sentäs

      "Trollaus vähentää älykkyyttä"

      Ilmankos sinä olet niin "älykäs". Sanoinko ilmankos? Ilmankos aivoja sinä päästelet.

    • Lyhyesti ja lainaten.

      "Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä."
      (B. Russell)

      • menace.from.ten.down

        Keroppa vielä ihan mitä tuolla on tekemistä aloituksen kanssa.


      • fda
        menace.from.ten.down kirjoitti:

        Keroppa vielä ihan mitä tuolla on tekemistä aloituksen kanssa.

        Eikö se ole melko itsestäänselvää. Ateistitrollii/ph/kameli ei ole koskaan ymmärtänyt asioita, sen takia hän on varma tuomiostaan ateisteille. Kuten sekin fundis oli, joka esitti minulle tappouhkauksen kun olin nuorempi.


      • menace.from.ten.down
        fda kirjoitti:

        Eikö se ole melko itsestäänselvää. Ateistitrollii/ph/kameli ei ole koskaan ymmärtänyt asioita, sen takia hän on varma tuomiostaan ateisteille. Kuten sekin fundis oli, joka esitti minulle tappouhkauksen kun olin nuorempi.

        Trolli ei käsittele asioita kuten hän oikeasti ne näkee, vaan määritelmässä olevan agendan mukaisesti. Russelin lause ei mitenkään sivuuta tällaista valheellista keskuteluun osallistumista.

        "Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa." https://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)

        Käytätkö muitakin vakinikkejä toisaalla?


      • fda

        "Trolli ei käsittele asioita kuten hän oikeasti ne näkee, vaan määritelmässä olevan agendan mukaisesti. Russelin lause ei mitenkään sivuuta tällaista valheellista keskuteluun osallistumista."

        Jep, ei tietenkään. Tämä henkilö esittää aikalailla päinvastaista kuin oikeasti haluaisi olla. Tämän trollin tapauksessa on selvä tiedonpuutekin ja fanaattiset todellisuuden vastaiset uskomukset "uusateisteista", hän on myös keskustellut täällä myös vaihtonikeillä jotka peilaavat tämän trollin esitystä.

        "Käytätkö muitakin vakinikkejä toisaalla?"

        Tätä nimimerkkiä käytän täällä, yleistä uskonnoista ja yleistä kristinuskosta alueilla.


      • Ateistitrollii
        fda kirjoitti:

        Eikö se ole melko itsestäänselvää. Ateistitrollii/ph/kameli ei ole koskaan ymmärtänyt asioita, sen takia hän on varma tuomiostaan ateisteille. Kuten sekin fundis oli, joka esitti minulle tappouhkauksen kun olin nuorempi.

        Ph-trolli/kameli/nikkivaras on idootti kuten näköjään vainoharhainen fda. Miksi olet nyt päättänyt että minä olisin se idiootti teisti pelle?


      • fda
        Ateistitrollii kirjoitti:

        Ph-trolli/kameli/nikkivaras on idootti kuten näköjään vainoharhainen fda. Miksi olet nyt päättänyt että minä olisin se idiootti teisti pelle?

        "Miksi olet nyt päättänyt että minä olisin se idiootti teisti pelle?"

        Arvio tämän kerran uunoilustasi:

        Läpinäkyvyys


      • Ateistitrollii
        fda kirjoitti:

        "Miksi olet nyt päättänyt että minä olisin se idiootti teisti pelle?"

        Arvio tämän kerran uunoilustasi:

        Läpinäkyvyys

        Et vastannut kysymykseeni miksi pidät minua PH-trollina. Ellei sitten käyttäjänimi fda ole itse sama henkilö kuin PH-trolli/kameli/nikkivaras. Siltä ainakin vaikutat esim haukut kaikkia jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä tai vastaa käsitystäsi ateisteista. Puhkaseppas kuplas sillä olet pahasti vainoharhainen.


      • menace.from.ten.down
        fda kirjoitti:

        "Trolli ei käsittele asioita kuten hän oikeasti ne näkee, vaan määritelmässä olevan agendan mukaisesti. Russelin lause ei mitenkään sivuuta tällaista valheellista keskuteluun osallistumista."

        Jep, ei tietenkään. Tämä henkilö esittää aikalailla päinvastaista kuin oikeasti haluaisi olla. Tämän trollin tapauksessa on selvä tiedonpuutekin ja fanaattiset todellisuuden vastaiset uskomukset "uusateisteista", hän on myös keskustellut täällä myös vaihtonikeillä jotka peilaavat tämän trollin esitystä.

        "Käytätkö muitakin vakinikkejä toisaalla?"

        Tätä nimimerkkiä käytän täällä, yleistä uskonnoista ja yleistä kristinuskosta alueilla.

        Lueppa se trollin määritelmä nyt huolella, koska ilmeisesti et ole sitä sisäistänyt ja heittelet sitä ympäriinsä tajuamatta mitä se tarkoittaa. Sitten huomannet kuinka trollin älykkyydestä ei voi tehdä arvioita, muuta kuin hänen onnistumisensa määrässä, mitä sinä juurikin tuotat koko ajan tällaisilla aloituksilla.


      • menace.from.ten.down
        menace.from.ten.down kirjoitti:

        Lueppa se trollin määritelmä nyt huolella, koska ilmeisesti et ole sitä sisäistänyt ja heittelet sitä ympäriinsä tajuamatta mitä se tarkoittaa. Sitten huomannet kuinka trollin älykkyydestä ei voi tehdä arvioita, muuta kuin hänen onnistumisensa määrässä, mitä sinä juurikin tuotat koko ajan tällaisilla aloituksilla.

        Eli käytät sanaa väärin tai pelaat hänen pussiin.


      • fda
        Ateistitrollii kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni miksi pidät minua PH-trollina. Ellei sitten käyttäjänimi fda ole itse sama henkilö kuin PH-trolli/kameli/nikkivaras. Siltä ainakin vaikutat esim haukut kaikkia jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä tai vastaa käsitystäsi ateisteista. Puhkaseppas kuplas sillä olet pahasti vainoharhainen.

        Sielläpä taas riehut yksin taas yhdessä uudessa omassa avauksessasi muiden persooniesi kanssa. Suosittelen hoitoon hakeutumista.


    • fda

      KUOLAVALLLUUGLUGLLLLUGGLLUGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PRRÖÖTT GLUGLLLGUGLUGGLLLL.HIHHULIHULIHULIHIHHULIHEIGLLLLUGGGLLLUGGGLLLLUGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PRÖÖTPRÖÖT PRÖÖTPRÖÖRTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Mistä sitten johtuu että Socrates oli niin viisas? Socrateshan oli kuuluisa trolli vanhaan aikaan. Hän kyseenalaisti kaikkea, mikä ärsytti ihmisiä. Trollit on usein vain ihmisiä jotka kyseenalaistaa asioita ja puhuu kiistanalaisista asioista.

      • fda

        Sokrates kysyi, trolli toitottaa omaa torveaan.


    • infoa.reflektoikaa

      Venäjän johdon propagandaviestejä levittävät trollit yrittävät vaientaa ja harhauttaa suomalaisia sekä manipuloida verkon kansalaiskeskustelua, ilmenee Kioskin selvityksestä. Keinoina trollaajat käyttävät nimittelyä, viestien vääristelyä ja massiivista disinformaation levitystä.

      Suomeksi, englanniksi ja venäjäksi kirjoittavien kommentaattoreiden viestitulvassa toistuvat samat hokemat.
      Sama viesti voidaan kopioida tismalleen tai lähes samansisältöisenä usealle eri Facebook- ja uutissivustolle tai lähettää Twitterissä useille käyttäjlle.
      Venäjä-mieliset trollaajat ohjaavat usein kommentointia muihin aiheisiin.

      Trolliviesteissä argumentaatiovirheet ovat tavallisia, ja niiden sävy on usein propagandalle tyypillinen: paasaava ja kömpelö, kertoo yksi Ylelle kokemuksensa jakanut suomalainen.
      – Tunnistan trollauksissa vastenmielisen sävyn, joka muistuttaa vanhaa neuvostoliittolaista propagandaa. Totuudella ei ole mitään itseisarvoa.
      Muilta keskustelijoilta trollaajat vaativat jatkuvasti todisteita, mutta eivät pysty itse esittämään pitäviä todisteita omista väitteistään.
      Facebookissa toimii myös useita salaisia ja julkisia ryhmiä, joissa levitetään aggressiivista virhetietoa ja tunteisiin vetoavaa Venäjän propagandaa. Näistä ryhmistä Venäjä-kriittiset, maltilliset keskustelijat yleensä potkitaan pois, blokataan tai kiusataan ulos. Ryhmät ovat aina harhauttavasti nimettyjä.

      Tiina Santala kertoo, että jo ennen Ukrainan sotaa Helsingin Sanomia pommitettiin Venäjä-mielisillä, aivopesumaisilla ja propagandistisilla viesteillä aamusta iltaan joka päivä vuoden ympäri.
      -- haukkuvien viestien tulva ei laantunut edes juhlapäivinä.

      – Venäjä-mielisessä trollauksessa käytetään samoja keinoja kuin koulukiusaamisessa. Psykologiseksi väkivallaksi luokiteltava nimittely on yksi tällainen keino, Riiheläinen sanoo.

      Eräs järjestelmällisesti Venäjän puolesta propagoiva salaprofiili on nimitellyt Riiheläistä satoja kertoja muun muassa “russofobiksi” ja “natsiksi”. Trollaajat ovat leimanneet varsin maltillisesti turvallisuuspolitiikkaa ja Venäjää kommentoivan Riiheläisen myös “sotakiihkoilijaksi” ja “sodanlietsojaksi”.
      Eihän tavallinen ihminen nimittelyn jälkeen halua enää keskustella koko asiasta, Riiheläinen sanoo.
      "[Trollien] pyrkimys on pysäyttää kaikki suora ja selvä kritiikki Venäjää vastaan. Kun aloin kritisoida suoraan Venäjää sen arvaamattomuudesta, röyhkeydestä, uhkailevuudesta muita länsivaltoja ja varsinkin pieniä ja itsenäisiä demokratioita vastaan, selvyyden ja suoruuden pysäyttivät Venäjä-mieliset kirjoittajat. Tai tähän ainakin kirjoittajat pyrkivät: hiljentämään kaiken kritiikin."
      "Nimimerkit tai tekaistut nimet kirjoittelevat aivan päättömiä horinoita. He ylistävät Putinia ja haukkuvat Ukrainaa, esimerkiksi "Ukrainan p***asakki hävisi sodan” jne."

      " - - rakennettuja “trolli-persoonia” on kymmeniä. Jos joku tuo keskustelussa esiin vahvasti Kiovan-hallintoa positiivisesti kommentoivia viestejä, lukuisat trollit hyökkäävät yhtä aikaa tuon kimppuun. Ja hyökkäykset eivät ole pelkkää “räksytystä”, vaan huolellisesti rakennettuja ajatuskuvioita, joilla tarkemmin tarkasteltaessa ei ole mitään todellisuuspohjaa. Lisäksi säännöllisesti julkaistaan mitä julmimpia videoita pommitusten siviiliuhreista - tietysti kaikki, mitään poikkeuksia vailla - väitettynä Kiovan hallinnon tekemiä. Toiminta on suorastaan pelottavan järjestelmällistä, jatkuvaa ja intensiivistä. Kaikki psykologiset keinot otetaan käyttöön hyökkäyksissä toisin ajattelevia kohtaan."

      http://kioski.yle.fi/omat/venaja-trollit-suomessa

      • infoa.reflektoikaa

      • Ateistitrollii

      • Ateistitrollii

        Nikkivaras ole hiljaa!


    • Ositain_totta

      Pelkosi ei liene aiheeton. Ainakin kohdallasi kaikki kauhuskenaariot ovat toteutuneet.

    • uskonhaluton

      fda: "Tämä on minun ja syyttelyteistin välinen juttu, joka ei ole vielä oivaltanut tuon trollin agendaa vaan on jatkanut minun sättimistäni ja solvausta aiheesta."

      Olen yksi niistä joita olet syytellyt syyttelyteistikisi. Koska en usko sinun uskomukseesi.

      Ph-trolli ilmaisee viesteillään kristinuskon vastaisuutta, ja jollakin täysin vinksahtaneella logiikalla väität sen olevan osoitus siitä, että hän on kristitty. Et ole osoittanut ainuttakaan todistetta siitä, että ph-trolli olisi minkäänlainen teisti. Pelkästään väität. Väitteesi osoittaa sinun lukutaidottomuutesi.

      En ole koskaan sinua sättinyt tai solvannut tästä aiheesta. Sinä sen sijaan solvaat täällä useita ihmisiä, niputat kaikki yhdeksi henkilöksi, joka on sinun mielikuvituksesi luomus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      364
      8336
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2334
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1702
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1314
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1302
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      352
      1148
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1015
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe