Kaiki uskonnot ovat ihmisen keksimiä

MalikX

Kaikki uskonnot, niiden pyhät kirjoitukset ja tuhannet eri jumalat sekä kaikenmaailman henkiolennot ovat kaikki ihmisten mielikuvituksen tulosta.

Zeuksesta Odiniin. Horuksesta Allahiin.

Vai kumpi on teistä todennäköisempää, että vain yksi tuhansista uskonnoista olisi oikeassa ja muut ihmisen keksimiä - vai se että ne kaikki ovat ihmisen sepustuksia..?

13

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Jeshuan veljen Jaakobin mukaan Jumala kyllä antaa viisautta jokaiselle, joka rukoilee sitä ketään soimaamatta. Se ei kuitenkaan saa rukoilemaansa joka epäilee tai joka omiin himoihinsa käyttäisi. Myös Koraani kertoo, että Voimallinen, Viisas on antanut paljon niin maan päälle kuin jopa sen alle.
      Eivät kaikki uskonnot voi mitenkään olla ihmislähtöisiä varsinaisesti. Monet uskonnolliset tekstit seuraavat Heenokin kirjaa, joka ilmeisesti kirjoitettiin ennen vedenpaisumusta. Tuo kirja tuntuisi olevan liian mahtava työ yhden ihmisen tekemäksi. Jos on joku toinen ihminen, joka on Heenokin veroinen ollut niin aivan hyvin voidaan kyllä sanoa, että suurin osa uskonnoista on lähtöisin parista merkittävästä lähteestä.

      Mutta asian varsinainen merkitys Bhagavadgitan mukaan on siinä, että jonakin päivänä kaikki uskonnot ja pyhät kirjoitukset otetaan pois. Onko se mittaamista samalla mitalla islamin tuhoamisen tähden. Sillä eräät ennustavat Mekan tuhottavan, Koraanin katoavan ja islamin uskontona jäävän uskontunnustuksen varaan. Nuo tapahtumat eivät jää maksamatta takaisin? Ja kyse on siitä, että islam ajautuu taisteluun Karitsaa vastaan, jonka taistelun islam häviää. Mutta Karitsalla on tiedossa karman laki ja siksi Bhagavadgita on ennakoinut tuon lain mukaan myös kaikki muut uskonnot saavat kokea saman kohtalon.

      En minä todellisuudessa usko ihmisten olleen merkittävä pyhien kirjoitusten SISÄLLÖN JA VIISAUKSIEN kannalta. Ne ovat aarteita, joiden menettäminen on valitettavaa. Mutta ihminen on esikuva ja matkimiskohde kuitenkin noiden teosten kirjoittajille ollut. Kaikki viisaus on yksin Jumalan. Ja jossain määrin ehkä Karitsan.

      • Päivystäväskitsofreeni

        Mitä vi**ua? :D

        " Tuo kirja tuntuisi olevan liian mahtava työ yhden ihmisen tekemäksi."

        Miksi ihmeessä?


    • alfa123om2222

      Siinä sanotaan mm.:

      Ja hän sanoi minulle: "Tarkkaile, Eenok, näitä taivaallisia tauluja, ja lue, mitä siihen on kirjoitettu, ja huomioi jokainen yksittäinen tosiasia." Ja minä tarkkailin niitä taivaallisia tauluja ja luin kaiken, mitä siihen oli kirjoitettu, ja ymmärsin kaiken, ja luin kirjan ihmissuvun kaikista teoista - kaikkien lihan lasten, jotka tulevat olemaan maan päällä, kaukaisimpiin sukupolviin saakka. Ja sitten minä siunasin suurta, iankaikkista Herraa, kirkkauden Kuningasta, että Hän on tehnyt kaikki maailman teot, ja minä ylistin Herraa Hänen pitkämielisyydestään, ja siunasin Häntä ihmislasten tähden. Ja sen jälkeen minä sanoin: "Autuas on se ihminen, joka kuolee vanhurskaudessa ja hyvyydessä, josta ei ole vääryyden kirjaa kirjoitettu, ja jota vastaan tuomiopäivä ei ole!"

      Tämä luku kertoo determinismistä. Kertoo myös, että Heenok sai taivaassa pääsyn tiedon salattuihin aarteisiin. Eräänlaiseen koko ihmissuvun rippikirjaan tutustua.

      • Raaka-Eenok

        Taisipa siinä mennä Eenokilta muutama tuhat ihmisikää ja olla mielenterveys koetuksella sellaista kirjaa lukiessa. Respect :D


    • KehoituksenSanaa

      Nämä keskustelut johtavat useimmiten harhaan.
      Parasta olisi tutkia omaa sydämentilaansa ja keskittää katseensa yksin Kristukseen.
      Ei niinkään täälläkin esiintyviin keskusteluihin, sillä jos näitä juttuja liikaa alkaa lukemaan, on vaara, että menettää sen sinapinsiementäkin pienemmän uskonsa.
      Niin kummallisia nämä jutut ovat.

      Jeesus on tie.
      Hän on lammasten ovi käydä taivaallisiin.

      Uudestisyntynyt Jumalan lapsi on uusi luomus, katso, mikä vanhaa on, on kadonnut ja uusi on sijaan tullut.

      Se uusi ihminen, uudestisyntynyt käyttäytyykin hiukan eri tavalla kuin ns maailman lapset ja olisi hyvä, jos täällä yksikin uskovainen kirjoittaa, käyttäytyä sen kutsumuksen arvon mukaisesti.
      Ei siis kaiken aikaa heitellä lokaa ja leikkiä kuralammikossa.

      Kehoitan: -Ole ja käyttäydy lähdekristityn tavoin.

      Kuralammikossa jos ja kun räpiköi, niin vesi on ilman muuta sameaa.

      Lähdekristitty on ja pysyy ja käyttäytyy lähdekristittynä, eli hänen tarjoamansa vesikin on puhdasta, kirkasta ja selkeää.
      Täynnä totuutta ja täynnä armoa, täynnä iloa ja täynnä rauhaa, jotka hän on lahjaksi Herraltaan saanut.
      Kuin myös täynnä rakkautta, kärsivällisyyttä, itsehillintää, pitkämielisyyttä, laupeutta.

      Ylhäältä tuleva viisaus on ensinnäkin lempeä.... puhdasta...täynnä hyviä hedelmiä.

      Alhaalta tuleva viisaus taas on riitaisaa...apostoli sanoo sitä riivaajien viisaudeksi.

      Ole Kristuksen palvelija ja palvele iloiten Herraasi.

      • Jeesus on pelkkä tarina, yksikään aikalainen ei väitetystä jeesusapinasta viitsinyt mitään kirjata ylös. Mieti sitä ja uskoasi tuohon tarinaan.

        Mieluummin uskoisin Nalle Puhiin.


    • alfa123om2222

      Usko on hieno asia. Muut vain kykenevät sitä turmelemaan. Ja uskot taistelevat toista uskoa vastaan. Niin, että jonkun usko voi jäädä häviölle ja silloin tuo tuntee olonsa kurjaksi. Itse olen tämän kokenut, että kun uskon johonkin niin muut pyrkivät tuota uskoa horjuttamaan ja kykenevät siihen. Älä sinä tunne oloasi kurjaksi. Usko Kristukseen, jos hän on puolellasi voittaa kyllä monia muita uskoja. Mutta verratomin teistä on kuitenkin rakkaus, joka uskoo kaiken.

      Tarkoitan. Sinun uskosi voi turmella yhtä paljon minun uskoani, jos minun uskonikin heikentää omaa uskoasi. Kuinka löydämme sovun? Yhteisen uskon? Sinä sanot, että kaikki ajatukset Kristukseen? Mutta minulle hän on myös Daavidin juuriverso ja suku. Hän on Profeetta Isa, hän on kuningas Salomo, hän on valo. Kun kehotat minua keskittämään ajatukset Kristukseen niin keskitän ne Profeetta Isaan. Käykö tämä sinulle? Sitä en tiedä.

      Tässä on kuva profeetta Isasta rukoilemassa Mahdin johdolla:

      https://d.ibtimes.co.uk/en/full/1401257/face-mars.jpg

      On upeita ikoneja, joiden avulla voi metidoida Kristusta. Voisitko näyttää minulle suosikki ikonisi ja kertoa siitä? Kerro kuinka itse metidoit Kristusta?

      • zZZZzZZZzz....Z

        Hei kaveri. Mun ajatusten telepaattinen metakanava on ns. roskalähetys - eli kaikki mitä sieltä sulle mahdollisesti kuuluu on silkkaa ylijäämää tai bulkkiroskaa. Älä ota niitä lainkaan tosissaan.
        Se on tää ufo-dna, katos.


    • KOKENUTJANÄHNYT

      Ihmisillä jo sisimmässä kaipuu luojansa luo ja perustettu kaikenlaisia uskomuksia itse ihmiset ja paholainen [joka alussa luojan enkeli ] avituksella joissa häntä palvotaan jumalana juka halusi olla jumala.

      Evankeliumi Johanneksen mukaan
      Sana tuli ihmiseksi

      1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
      2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
      3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
      Mikään, mikä on syntynyt,
      ei ole syntynyt ilman häntä.
      4 Hänessä oli elämä,
      ja elämä oli ihmisten valo.
      5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

      TÄSSÄ on Luojamme ilmoitus meille ITSESTÄÄN ... Raamattu erityisesti UUSI-TESTAMENTTI

    • alfa123om2222

      Eipä tuo paljoa kerro Luojasta. Sanan SANA tilalle voisi laittaa sanan ID ja sanan ELÄMÄ tilalle sanan EGO???

      Valo on kyllä jo saatu valtaan. Kun väännän valokatkaisinta niin valo syttyy. Jo fuusioreaktoreitakin suunnittelaan. Eli tuo jae 5 on jo vanhentunut.
      Tuli kesytettiin noin 300 000 vuotta sitten.

      En tiedä mitä alussa oli;
      Minua ei ollut silloin;
      Synnyin maailmaan muiden armon
      varaan; he olivat täällä jo ennen minua.
      Onneksi synnyin ei-uskovaisten pariin
      niin, että minua ei heti tapettu esim.
      sukupuolivietin tähden, joka on normaali
      asia minulle.
      Synnyin onneksi ei-kristilliseen maahan,
      jota valistus oli saanut parantaa.

      En tiedä mitä alussa oli; Minua kiinnostaa
      enemmän se millaiseksi voin luoda
      tulevaisuuden. Sitä vain estävät ne ennen
      minua maailmassa olleet henkilöt.
      He ovat jo päättäneet luoda tulevaisuudesta
      itselleen parhaan mahdollisen.
      Joudun pahimmassa tapauksessa tyytymään
      rippeisiin kun en syntynyt rikkaista vanhemmista.
      En pidä niistä, jotka syntyivät ennen minua.
      He kaikki ovat tehneet sotia, inkvisitiota ja riistoa vain
      Itse olen parempi kuin he. Heillä on hyviä
      sanontoja tosin kuten: Pojasta se polvi paranee!
      Joten heidän keskuudessaan on joskus elänyt
      myös hyviä ihmisiä.

      Kiitos Luojalle krisitityt eivät ole saaneet
      jatkaa hirmuhallintoaan, vaan hyvien työ
      kantaa usein hedelmää ja hirmuisin hallinto
      on saatu kukistettua. jne.

    • Jaska.jokunnen

      Joopa joo. Uskonto voi olla hieno juttu yhdelle ihmiselle ja etenkin skitsofreenikolle, mutta se ei taatusti ole hieno juttu yhteiskunnalle. Siitä tulee väkivallan ja vallankäytön väline alta aikayksikön.
      Sellaiseksihan se suunniteltiin alun perin, ratsastamaan ihmisen eksistentiaalisella epätoivolla ja pitämään tämä uskonnon kehittäjän ruodussa.

      Menkää johonkin islamilaiseen maahan katsomaan kuinka hienoa on kun uskonto otetaan niin vakavasti, että se määrää ja puuttuu kaikkeen elämässä :p

      Jeesus ja Buddha olivat tietysti sinällään esimerkillisempiä epäitsekkäämpiä oikeuden puolustajia, mutta koittakaapa mennä selittämään asia jollekin joka uskoo vaikkapa muuan sotamies profeettaan..

    • alfa123om2222

      Ei vika varsinaisesti ole uskonnossa. Voin tältä istumalta sanoa, että yksikään armeijan käynyt ei ole kristitty, vaan matkalla helvettiin. Silti väittävät, että Suomen miehistä 70-90 prosenttia on kristittyjä. Mitä potaskaa!!!

      Jeesus varoitti ennalta, että jumalattomat ottavat valtakunnan haltuunsa ja tekevät mitä tahtovat. Mikään liha ei pelastuisi jollei niitä päiviä olisi lyhennetty.

      On kuin olisit auton omistaja. Ja voit ajaa minne ikinä tahdot. Mutta tulee pyssymies takapenkille väkivalloin ja sanoo nyt ajetaan lentokentälle. Et voikaan enää itse päättää mihin auton nokka osoittaa. Niin on käynyt uskontojen. Itse olen yrittänyt perustaa omaa seurakuntaan, mutta jokaista joka olisi halunnut liittyä on vainottu ja kiristetty. Kukaan ei uskalla liittyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe