En vaan jaksa enää

mitäteen

Ahdistaa ihan mielettömästi.. oon itkeny monta päivää (varsinki iltasin).
Kaikki tuntuu niin turhalta, ei mitään järkeä missään, en jaksa enää elää.. eihän tässä elämässä oon mitään järkeä ku on tämmönen olo kokoajan eikä kiinnosta mikään ja kaikki on niin *******stä..
Mietin jo mielenterveyspäivystykseen soittamista, onko jollain kokemusta siitä? Mitä ne sanoo sieltä, ottaako ne tosissaan, pitääkö mun raahautua johonki vai tuleeko joku hakemaan jnejne.. haluttais ees hetki olla niin et joku muu huolehtis ja sais helpotettua mun oloa.. masennusta siis sairastan ja nyt tää on menny ihan sietämättömäksi. Avohoidossa oon jo mutta sitä apua tarvis NYT , en jaksa enää hetkeekään..

5

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhaajalepoa

      Jos et jaksa yksin, niin kyllä sinun kannattaa soittaa. Meneekö sinulla paha olo välistä ohi? Jospa kuuntelet vaikka hyvää musiikkia. Ajattele jotain kaunista: kukkaniitty, ihanine tuoksuineen ja perhosineen. Ja linnut laulavat, hyönteiset surisevat ja vieno tuuli lehyttää hiuksiasi.

      • mitäteen

        Aamulla ja päivällä ei niin paha, ja pystyy pidättämään itkua mutta illat ja yöt ihan hirveitä.. kiitos vinkeistä, pitää kokeilla. Ehkä pärjää taas vähän eteenpäin


    • Hei,

      akuutissa tilanteessa päivystys on toki oikea paikka. Mutta jos kynnys siihen on liian suuri ja tunnet kuitenkin tarvetta keskustella ulkopuolisen kanssa tilanteestasi, yksi vaihtoehto voisi olla Suomen Mielenterveysseuran Valtakunnallinen kriisipuhelin, joka päivystää numerossa 010195202. Tästä ja muista palveluista voi lukea lisää seuraavasta linkistä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua

      Ystävällisin terveisin,
      Sos-kriisikeskus

      • mitäteen

        Okei kiitos, vois harkita..


    • Feeniksin_kyynel

      "Mietin jo mielenterveyspäivystykseen soittamista, onko jollain kokemusta siitä? Mitä ne sanoo sieltä, ottaako ne tosissaan, pitääkö mun raahautua johonki vai tuleeko joku hakemaan jnejne.. "

      Kannattaa soittaa joko sinne tai sitten jollekin muulle kuten sos-kriisikeskus kertoi. Voit tietysti jutella jonkun auttavan henkilön kanssa ensin ja voitte yhdessä hakea apua, jos yksin soittaminen on haastavaa. Sut kyllä otetaan tosissaan, soitat sitten minne tahansa. Ainakin pitäis ottaa. Kukaan ei voi päättää mitään sun puolesta. Kukaan ei voi pakottaa sua mihinkään ilman sun tahtoa, eikä kukaan voi hakea sua noin vain. Älä siitä huolehdi. Vähän kuin menisit lääkärille näyttämään kipeää jalkaa. EI se lääkäri voi sitä korjata jos sä et anna lupaa.

      Tärkeää olis varmaan kuitenkin se, että hakeudut jonkin avun piiriin. Sieltä sitten ammattilaiset tai muuten tietävät ihmiset osaavat opastaa sua sulle sopivaan hoitotapaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe