Mitä meinasitte tänään tehdä

1eero

Kun herää näin ajoissa ku minä ni saap hirveesti aikaa, jos nyt alan paiskimaan muutaman tunnin työt, voin pitää loppupäivän vapaata.

25

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

Minäki heräsin jo puol neljä ja päivän ohjelma on muualta määrätty. Helppoa on kun ei tarvitse kuin noudattaa toisten asettamia aikatauluja. Ihana kun aurinko paitaa ja eilen puutarhalta haetut kukat kukkivat kilpa auringossa. Minä en nyt tälle eksälle enää paiski :). Tämä kesä on minun.

• siilimuori3

Eksälle, no en sillekkään mutta tarkoitin kyllä kesää :D. Ja aurinkokin paistaa.

• Maanantai-ei-mittään

Me. Djoo. Minä ja kahtiajakautunut persoonani aiomme miettiä kuinka laiskotella loppuviikko. Perjantai onkin kinkkinen päivä jos juhlakokko on märkä. Ehkä sitä voisi ilmauttaa patterivetoisella hiustenkuivaajalla, tukan tupeeraajalla.

• ent.siivoojaparka

Ihan mieluiten en tekisi yhtään mitään.
      Pitää, pitäisi, pakko kai se on ...
      Lapset ovat taas kutsuneet itsensä illanviettoon vanhaan lapsuuskotiinsa. Pitää lähteä kaupoille, jos saisi jotain suuhun työnnettävää niille ja lapioida kämppää jonkunlaiseen kuntoon.
      Tuota tiskiäkin tuossa taas ...
      Ihan ensin tässä juon aamukahvit ja pelaan muutaman Candy Crushin. Jos sit ...

• Heikunkeikku

Jos et menisi laisinkaan nukkumaan, niin saisit päiväsi To-del-la pitkäksi:)
      Minun mielestäni olet herännyt "yösyrännä". Minä en noin aikaisin herää koskaan ja jos herään, niin pissulla käyn ja tallustan takaisin kissin viereen. Monasti luen kirjaakin niin myöhään, että melkein tohon asti, kun sinä nouset ylös. Meitä on moneksi :)
      Minä "luen" kehoani ja meen nukkumaan silloin, kun kehoni ilmoittaa, että meehän muori maata. Onneksi en ole sellaisessa työssä, että pitäisi mennä aamulla jo töihin.
      Nyt on kesäloma ja nukkumaanmenot ja nousemiset heittelevät paljon.
      Tänään kaapasen hyllystä kasan valokuva-albumeja. Vanhoja albumeja. Vien ne äitini luo palvelutaloon ja katselemme niitä. Reissuja, joissa äitinikin oli meidän mukana. Lapissa oli mukana aika monta kertaa ja sitten yhden kerran oli Kanarialla meidän kanssa. Äiti tykkää katsoa kuvia ja itsekään en ole noita albumin kuvia katsonut vuosiin. Varmaan kolme vuotta sitten tai enemmänkin.
      Muutakin meinaan tänään tehdä, vaan ihan kaikkia en kerro :) Pitää katsos jotakin pitää "salaisuutena".

• rosaliiin

Suunnittelin, että tänään meinaan vain meinata koko päivän.
      Meinaan vahata terassini, siinä onkin jo liikaa meinaamista yhdelle päivälle.
      Sitten meinaan, että käydään ulkona syömässä kun en kehtaa laittaa ruokaa.
      Muita meinaamisia vielä mietin.

• nuormieli

Minäkin ajattelin vain meinata koko päivän (mitä se sit pitääkään sisällään?). huomenna pitää pikkuhiljaa ja varovasti alkaa suunnitella ruoka-juoma ja viihdyke listaa juhannuksen viettoon mökille.

• kesi.vä

Minä pidän vapaapäivän, kaikesta. En laita rikkaa ristiin. Olen viilettänyt vesselien kanssa niin, että sukanpohjaan tuli reikä.

• Haen huomenna kaupasta kaksi puu-tynnyri-Silliä ja siivoan ne.
      Roippeet on vietävä heti roskiin.
      Muuten täällä haisee erilaiselle.
      Tiedossa on aitoja maalais-uusio-Perunoita kilo.
      Olisin saanut enemmänkin, mutta kun tuota Sokeria pitää valvoa.
      Luomu-Kirnu-Voita on n.300gr.
      Maailman parasta kuivattua Tilliäkin on.
      -
      Eli tännään mennään suunnitellen.
      Näköjään niin menee moni muukin.
      Huomenna aloitellaan Juhannustelemaan.
      -
      Pahvi-laatikollinen valkkaria on(yäk)
      Sokerin kiusaksi ostin 2 pulloa Baijerilaista vuoden-olutta.
      Niin on tummaa, että tiedä miten panee veren kiertämään.
      -

H.

• Tarkennus:
        "Niin on tummaa, että tiedä miten panee veren kiertämään."

Tämä on rasistinen lause :)

H.

• mä.oon.ostanut

Eikö torilta saa jo tuorettakin tilliä?

• mä.oon.ostanut kirjoitti:

Eikö torilta saa jo tuorettakin tilliä?

"mä.oon.ostanut"

Kaikki Tillit eivät ole yhden-vertaisia.

H.

• Ei-o-kiirusta

Pitäisi. Kai. Alkaa vähän pakata. Ne vähät, mitä kassissani möksälle kannan. Läppärin. Piuhat. Yhdet farkut. Ehkä. Ja lippis. Tupakkiaski ja sytkäri. Junaliput.
      Mutta ehdin huomennakin, vielä.

• Psykoterapeutitar

Heräsin ihan ajoissa (puol kuus) ja keitin kaffet ja luin Hesarin. Sitten soittikin jo entinen duunikaveri ja ilmoitti olevansa sairaslomalla, kun on käsi kipsissä rannemurtuman takia. Olis kesäloma ja ulkomaille reissuun lähtö.
      Soitin viikonlopun kuumetta poteneelle pojalleni. Oli lekurissa ja tuloksena keuhkokuume! Tarjouduin avuksi perheelle, jos tarvitsevat.
      Voi voi sairauksia ja tässä nyt odotan, jos kutsu apuun käy.
      Jäätelön ajattelin käydä ostamassa :)

• 1eero

Lepposaa näkyy muillakin olemaa joo kiireen saa tekemälläkin, mitäs meillä eihän meillä kiirettä varsinkaan täällä hiekkarannalla lepotuolissa. Aamusella tahtooo herätellä kolmen aikaan tarpeille sitä sitten voi virkistyä, juhannus alusviikko lopulla viikkoo alkaa näkymää liikennettä vesillä maanteillä miten kukin, ehkä juhannus saunaan Mallulle Rokansaareen, saattaa olla tanssit Mallun kuppilassa jalalla koriasti ja kokkoa tietysti katellaa.

• Kiva päivä, hyvä sää, matot ulkona tuulettumassa, pientä siivousta juhannusta ajatellen, pyykki liehuu tuulessa narulla. Autohuollon tilasin, katsastuksen hoitavat, kaikki käy niin kätevästi nykyään. Hakevat auton ja tuovat sen pihaan.

• entinenmiäs

Johan ne tehty onkin, mitä on meinattu, tai sitten ei. Vaan eipä noita taho tunteja vuorokauteen yhtään enempää saada vaikka heräisi jo edellisen päivän puolella kun sitä joskus pitäs taas maatekkin mennä.

• 1eero

Joo ei niitä tuu valvoessa ei nukkuessa, mulla on ollu harmia vuoden vanha matkajääkaappi teki tenän se onkin hankala homma ruokien puoleen.
        Ei siinä pidä hermostua, vaikeudet on sen takia et ne voitetaan.
        Nii ilomaja luvattu ihan jopa helteitä tulevaksi kohti juhannusta.

• entinenmiäs
        1eero kirjoitti:

Joo ei niitä tuu valvoessa ei nukkuessa, mulla on ollu harmia vuoden vanha matkajääkaappi teki tenän se onkin hankala homma ruokien puoleen.
        Ei siinä pidä hermostua, vaikeudet on sen takia et ne voitetaan.
        Nii ilomaja luvattu ihan jopa helteitä tulevaksi kohti juhannusta.

Niinhän se on, monenmoista mahtuu harmiakin elämän varrelle. Itellä vesipumppu alko vuotamaan, vähiäkin vesiä pumpatessa. Vaan onneksi ei ollut peukalo ihan keskellä kämmentä ja siitä selvittiin.
        Niistä helteistä niin perustaisi, meikäläiselle kelpaisi kun olisi 22 astetta koko kesän ja sataisi tasaisesti koko yön kaksi kertaa viikossa. Kovat on vaatimukset.

• 1eero
        entinenmiäs kirjoitti:

Niinhän se on, monenmoista mahtuu harmiakin elämän varrelle. Itellä vesipumppu alko vuotamaan, vähiäkin vesiä pumpatessa. Vaan onneksi ei ollut peukalo ihan keskellä kämmentä ja siitä selvittiin.
        Niistä helteistä niin perustaisi, meikäläiselle kelpaisi kun olisi 22 astetta koko kesän ja sataisi tasaisesti koko yön kaksi kertaa viikossa. Kovat on vaatimukset.

Aikoinaan asuin syrjäässä, veipumppu ongelmia oli joskus silloin tunsi miten tärkeää on vesi tai putket oli jäässä mutta aina löytyi konstit. Tämä jääkaappi ongelma merkki huollossa sanoi että palataan juhannuksen jälkeen hoh hoh kai niistä jotenki.

• flegmaatti

Ei uutta kaakkoisrintamalta.
      1,5h:n liikuntarupeama klo9:n jälkeen. Ojentajat, olkapäät, aerobinen 30min.
      Rutiinista poiketen apteekki, nivelhölvö.
      Marketti, jauheliha, maito.
      Turhanpäiväistä höpötystä vaimon kanssa.
      Makaronilaatikon valmistelu ja uuniin.
      Nettiaikaa tai höpötystä.
      Herkkulounaan jälkeen lueskelua vaaka-asennossa.
      Seurustelua ( mahdollisesti ).
      Video, nettiaikaa yms.
      Lisää höpötystä.
      Jne. turhanpäiväistä kotona tussurointia ilman suunnitelmaa tai tavoitteita.
      Ikääntyvän ilmiön vähenevät vuodet kuluvat turhanpäiväisssä ajan tappamisessa ja huolestuttavinta kaikessa on, että se tuntuu jopa mukavalle!

Klo 6.40 tv:n duunikunto vaikka se ei olekaan kohdallani ajankohtainen asia.

• reppuriika

Heräsin kahdeksan aikaan. Keittelin kahvit ja katselin TV:n kautta aamu-uutiset. Sitten meni pari tuntia kun kävin ottamassa vastaan elintarvikkeita ja laitoimme ne pakkaseen seurakunnan ruokajakelua varten.
      Sieltä tultua tein vähän ruokaa, keittelin kahvia jota juon tässä netin ääressä.
      Pitäisi lähteä kauppaan, toimitella muutama juttu ja siivottakin pitäisi.
      Hieno sää ja siitä pitää ottaa myös osansa ja nauttia.
      Pitäisi viedä eräälle ystävälle lankaa ja illalla on sitten seurakunnan rukoustilaisuus. Ja tietenkin reipas lenkki ja suihku. Sitten menee hetki netillä ja lueskelen, teen sanaristikoita ja nukkumattia odottelemaan.

• kuutamollamaija

Nyt kun ei enää ole palkkaorjan työaikaa niin kai se on sama mistä kohtaa kellotaulua sen 8-9 tunnin unen ottaa, eh? Minä heräsin 8.30 ja känny pimpitti 8.45. Ei se päivä sen pidemmäksi muutu vaikka nousisi viideltä.

Kolmannesvuosisadan ajan toisten laatimat aikataulut määräsivät ylösnousuni pääosan vuotta, mutta lomilla päivärytmini lipsahti heti siihen, että menin nukkumaan puoliyön jälkeen.

• ihanailma

Odotan että pyykinpesukone lopettaa ja sen jälkeen lenkille, pyöräilyä ja kävelyä. Sen jälkeen kotitöitä.

• Kodin olen nyt siivonnut kuntoon, liinan silitän ruokapöytään, en vielä tänään. Nyt lähden pyöräilemään kaupoille on niin ihanailma, kesän hienot hetket, pitkä päivä :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      167
      2624
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      94
      2448
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      77
      2070
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      139
      1976
    5. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      113
      1863
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1587
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1574
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      47
      1508
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1234
    10. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1221
    Aihe