Suvaitsevaisuudesta

Valon juhlaa tässä valmistelen, ja tuli herkkä hetki kun kynsi katkesi sohvanpäällistä vaihtaessa.

Haluan sanoa, että olette kivoja ihmisiä kaikki! Vaikka välillä väittelenkin ja kalistelen sapeleita teidän kanssanne, niin mukavia olette silti.

Arvelen että tästä ei hirveästi keskustelua synny, eipä tähän kai paljon voi vastata. Ei sillä ole väliä, kunhan pääsin sanomaan. Mä pakahdun muuten.

Kiitos ja näkemiin, nyt menen kasvattamaan uutta kynttä.

78

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täystohelo

Eikö tuo maailmoja syleilevä rakkaus joskus väsytä?

• Ei, se on kuules ihme juttu, rakkaudesta saa energiaa ja tulee iloiseksi. Ne vihaiset jutut vetää enempi alas. Ne sellaiset kaikki-on-ihan-paskaa. Tulee surulliseksi ja tekee mieli vaan kaivautua peiton alle

• siilimuori3

Eikö ole ihana et joillekin vielä tulee tuollaisi maailmaasyleileviä pakahduttavia rakkauden tunteita. Siis että joku vielä tuntee.

• siilimuori3 kirjoitti:

Eikö ole ihana et joillekin vielä tulee tuollaisi maailmaasyleileviä pakahduttavia rakkauden tunteita. Siis että joku vielä tuntee.

Tattis Siilis :) Ja eikö ole ihanaa kun ihmiset on niin erilaiset! Ei olis mitään mistä puhua muuten, tietäis heti mitä muut ajattelee, koska samaahan ne miettii kuin minäkin.

• KurjaJuttuMenetys

Onpa sinulla rankat päivät, toivottavasti kynnen kasvattaminen ei ota liikaa voimille.

Voisko ihanammin päivä enää alkaa, olisko ihanampa a aamunakin tää?

Minua ketuttaa, että unohdin lähteä ulos katselemaan harvinaisen upeaa täysikuuta klo 1.36. Ensi yönä ei ilmeisesti ole yhtä upea, eikä muutamaan vuosikymmeneen.

• KetuttaaKauniinakinAa

Ja ketuttaa tämä tablettini tekstinkorjausohjelma, jota en ole saanut poistetuksi käytöstä. Se tekee välillä todella ihmeellisiä muunnoksia, enkä aina huomaa niitä, enkä varsinkaan huomaa korjata moneen kertaan samaa sanaa.

• Pois.linjoilta

Mene
        Asetukset / kieli ja syöttötapa / klikkaa Oikeinkirjoituksen tarkastukset / klikkaa Ei käytössä.

• Ei se herkkä hetki rankka ollut, vaikka olet oikeassa, voi se ollakin joskus.

Ei tainnut näkyä koko kuuta viime yönä. Meillä ainakin oli pilvessä. Pestyt matot piti pelastaa sisätiloihin. Mä pesen villalankamatotkin mattolaiturilla, vaikkei sitä suositella. Onneksi ne on sen verran pienet että vielä jaksaa nostella niitä märkinäkin. Vaik pientä taistelua se on, kylmä vesi saa ne niin kauhean kankeiksi. Ketä se nyt ei kangistaisi...

• Iloa ja valoa kasvatuspuuhiisi. Jutuistasi olen huomannut, että taidatkin olla hyvä kasvattaja monessa suhteessa.
      Ja juttujasi on aina niin mukavan mukava lukea.
      Täälläkin on' kasvatuspuuhia' kaksi päivää olen asentanut kymppiä ja kehuu vaan aina aloittavansa, varsinainen meinaaja, joku ohjelma varmaan estää, olisiko jokin virusten torjunta, en tiedä. Siinäpähän asentelee.

• Tacktack, Rosaliiin :) Ja mun mielestä on ihanaa kun joku tuo vähän romantiikkaa tänne!

Auts, joko latasi? Mä olen kiertänyt kymppiä kuin ruttoa, ja aina se vainoaa mua. Viimeksi kun pyrki koneelle, huudahdin onnesta. Nyt löytyi nappi mistä pystyi peruuttamaan koko asennuksen! Ei sellaisia ollut edellisillä kerroilla. Oisko joku vähän valittanut....

Meillä on niin paljon laitteita joiden ohjureita joutuu samalla päivittämään vastaamaan 10, että en ole ryhtynyt. En tiedä löytyykö edes kaikkiin se vaihtoehto. Mutta pomo päivitti koneensa ja on tyytyväinen, ei ole tullut ongelmia.

• Kuokkija54v

Mun koneeseen tuo W10 tuli puoliväkisin. Painoin aina nappia, ettei päivitys tule, sitten kerran jäi painamatta ja nyt takkuan sitten kympin kanssa! Olen hermostunut siihen jo useamman kerran.
        Kai sitten ehkäisee dementiaa tää sopeutuminen uuteen juttuun!

• Kuokkija54v kirjoitti:

Mun koneeseen tuo W10 tuli puoliväkisin. Painoin aina nappia, ettei päivitys tule, sitten kerran jäi painamatta ja nyt takkuan sitten kympin kanssa! Olen hermostunut siihen jo useamman kerran.
        Kai sitten ehkäisee dementiaa tää sopeutuminen uuteen juttuun!

Noin meinasi mullekin käydä, kauhea kaivaminen netin uumenista, että kuinka sen kybän estää. Täältäkin sain ohjeita.

Eikö sitä voi peruuttaa? Niinhän ne ainakin kehuu.

• Tässäpä-tänään

Minulle tuli aamuaivastuskohtaus, sitä on liikkeellä näin kesällä, tuuletusikkunasta puuttuu hiukkas-suodatin, sellainen pitäisi keksiä ja patentoida ja tulla rikkaaksi heti. On minulla moottoroitu ilmaputsari, mikä tuo on OXYGEN (sellainen balsami oli joskus, salva?) mutta taitaa olla lelu tosi peleissä.
      Sunnuntaina pesin ikkunoita ja nyt huomasin, että kynsien alla on mustia juovia, likaa. Kuinka se on mahdollista? Kynnet leikkaan kerran viikossa, ei tule vahinkoja, esimerkiksi unissaan saattaa raapia itseään. Sopisiko miehille kynsien pidennys tai laittaminen, vai onko se homojen hommaa?
      Huomenna lähden mökille katsomaan onko siellä valoja ja valoisaa, vai tuleeko märkä ja pilvinen juhannus. Eipä haittaa mikään vaihtoehto.

• Käytä kynsiharjaa, osta jos ei ole, se on hyödyllinen.

• Taitaa timotei kukkia nyt? Menikö koivu jo?

Apteekeissa myydän sellaista suodatinkangasta tuuletusikkunoille allergisia varten. Käy kysymyssä. Yhdessä paikassa jossa joskus aikoinaan siivosin jotta sain extra-rahaa, käytti niitä lasten huoneissa. Oli niissä sen verran siitepölyä ulkopuolelta, että taisi jotain suodattaakin.

Kato, jos sulla on ongelma, niin mikset sä multa kysy ensin??? :))

• Hoppsan, kuinka se viesti nyt tolleen kesken läks?

Piti vielä lisätä että jotkut miehet käyttää mustaa kynsilakkaa, liekö just kynsiharjaan puutteesta?

• Jepjob

Lakatut varpaankynnet lauloi joku Tinko yhtye aikoinaan 30 vuotta sitten. Me miehet emme lakkaile kuin...joku venettään joku lattiaa joku jotain muuta. Eilen illalla suoritin maniky ryynit vai mannaryynit kynsileikkurilla ja ongelma ratkesi. Nyt istun junassa matkalla edemmäksi.

• Niin ja joskus lakkaatte puhumasta ja pussaamasta :))

Mökille menossa? Hyvää matkaa!

• Jepjob

Puhumasta en lakkaa, pussaus ei ole ajankohtainen määre, tulee jos on tullakseen, eikä se nuolu ole kuin nuoruudessa...jospa ikäpolvet pitää sitä hölmönä. En ole nähnyt ensimmäistäkään onnellisuutta näyttävää vanhaa pariskuntaa en puistoissa, en laivoilla, en lentokoneissa, en ulkomailla... Vakio metri niillä on ollut pussaus välimatka kun kulkevat. Viime syksynä yksi pariskunta laivalla käveli käsi kädessä, meinasin tippua reelingin yli hämmästyksestä.
        Juna kulkee ihka aikataulussa jopa hieman edellä. Soitin jo tutun taksinkin odottamaan määränpäähän.

• Jepjob kirjoitti:

Puhumasta en lakkaa, pussaus ei ole ajankohtainen määre, tulee jos on tullakseen, eikä se nuolu ole kuin nuoruudessa...jospa ikäpolvet pitää sitä hölmönä. En ole nähnyt ensimmäistäkään onnellisuutta näyttävää vanhaa pariskuntaa en puistoissa, en laivoilla, en lentokoneissa, en ulkomailla... Vakio metri niillä on ollut pussaus välimatka kun kulkevat. Viime syksynä yksi pariskunta laivalla käveli käsi kädessä, meinasin tippua reelingin yli hämmästyksestä.
        Juna kulkee ihka aikataulussa jopa hieman edellä. Soitin jo tutun taksinkin odottamaan määränpäähän.

Nauratti tuo metrin pussausväli :) Mutta totta puhut, kaikki pariskunnat kulkee hajuvälin kanssa. Maantielläkin jos joku erehtyy puolison kanssa lenkille, mies kulkee edellä ja tiirailee vastaantulevaa rinta-öhm-maa, nainen puuskuttelee perässä.

Onneksi et tippunut :)

Ah kun salaatti on hyvää kuules kun on omat yrtit... saa kirsikkatomaatin (kaupan vielä) maistumaan melkein kirsikalta. Maiskuttelen tässä välissä.

Kivaa mökkeilyä sulle!

• jepuli.s

Ei ole mitään ketään vastaan. Asiat riitelee ei ihmiset.
      Olen monessa asiassa eri mieltä, loppupelissä meidän mielipiteemme se ei vaikuta lopputulokseen kuinka asiat menee. Jos murehtii maailman menoa koko ajan oma elämä sitä kärsii.
      Jälkikasvu tule Juhannusta viettämään, onneksi me ei riidellä mamuista eikä suvakeista.
      Vaikka oltaisiin eri mieltä suvaitaan toistemme mielipiteet.
      Kelitkin suosivat Juhannusta, hyttysiä sisi olla vähemmän.

• Se on just tasan näin! Mutta aika usein kiivaat keskustelut loppuu täällä henkilökohtaisuuksiin. Vois pitää yhden solvaamattomuuspäivän :)

Vaikea taito tuo, suvaita toisten mielipiteitä. Sä oot onnistunut kasvatuksessa.

Meillä ei ole hyndysiä, ei pahemmin ainakaan. Mutta se sade vasta kävi täällä, kai ne on jossain kuoriutumassa.

• Hyvää kynnenkasvatusviikkoa humpsilaiselle ja juhannuksen alusviikkoa kaikille muillekin "asioille" jotka keskustelette keskenänne ja välillä minunkin kanssani.
      Jälkikasvu on täällä jo osittain; loput tulee perjantaina. Maalien, pensseleiden, tärpättien, huonekalujen, pressujen, lattialistojen, verhotankojen, boordirullien, lattiapakettien, huonekasvien, maksettujen laskujen, saunapyyhhkeiden, lippalakkien ja tennareiden, onkivapojen, takkapuiden, koriste-esineiden, kirjojen, taulujen ja kaiken muun sensellaisen keskellä. Remontti menossa ja talo täynnä pieniä poikia ja kaupassa tarvii käydä täydentämässä joka päivä ja kasvimaalla rehoittavat rikkaruohot ja pyykit odottavat pesijäänsä ja saunavihtoja pitäis tehdä ja pakastaa ja lettuja paistaa ja raparperikiisseliä keittää ja........
      mutta perjantaina on juhannusaatto ja sitten pitäisi olla kaikki paikat järjestyksessä ja sapuskat ja juomat varattu, sauna lämmitetty ja kukkapenkki loistossaan. Muttakun....pojat tahtoo uimaan ja onkimaan laiturille ja vene pitäis saada vesille ja pensasaidan trimmaaminen on kesken ja telkusta tulee jalkapalloa ja palstallakin tulee kommenttia koko ajan niin että ei tahdo kahvikupposta juoda välissä.
      Onneksi ilmoja pitelee....
      ota iisisti mormor, sanoo isompi poika.
      Joo.

• se-onki-i-mato

oot sitten tuonut koko ruotsin suomeen, vai päinvastoin?
        eikö työleirien aika ole menneisyyttä, täs vanhemmas väessä?

• täystohelo

Onhan tuokin tapa tuntea itsensä hyvin tärkeäksi.

• se-onki-i-mato kirjoitti:

oot sitten tuonut koko ruotsin suomeen, vai päinvastoin?
        eikö työleirien aika ole menneisyyttä, täs vanhemmas väessä?

Ei, omat lapsenlapset ja niiden vieraat elikkä siis naapurien pikkupojat sattui vain niin pahaan saumaan kun meillä on remontti menossa ja futiksen eurooppacuppi. Tänään olen laittanut lapset naapurien riesaksi sillä aikaa kun laitamme boordia paikalleen. Olohuone on nyt melkein tyhjä ja odottelenvain tietoa lattianlaittajalta koska hän tulee tai sitten laitamme jengillä lattian juhannusaattona.

• Huhhuh, Paloma, alkoi jo hikea pukkaamaan täällä päässä. Tekemättömät hommat stressaa aina. Mullakin meinasi kaikki kaatua niskaan tässä alkukesästä, mutta nyt olen painannut hommia iltamyöhään, eilen jopa aamu-viideltä. Sitten on tyytyväinen mieli.

Aika paljon on sellaisia hommia, ainakin mulla, joita ei olisi pakko tehdä. Pitäis vaan hyväksyä että tulee se kesä ensi vuonnakin, jos tänä kesänä en ehdi. Että ensi jussina on siivotumpaa, esim. Tehdä sydämellä eikä vaan aivoilla, niin nauttis tekemisestäkin enemmän. Sinusta ne pikku-pojat ja lapsesi nauttii enemmän, kuin mistään siististä kukkapenkistä :)

• expimot

Tunnen myötätuntoa kynsiongelmasi vuoksi.
      Itse onnistuin jotenkin lenkillä vammauttamaan pottuvarpaan kynnen ja se alkoi parin viikon kuluttua repsottamaan toisesta reunasta.
      Tarttui ikävästi sukkaan, joten repäisin kokonaan pois. Sattui niin että meinasi taju lähteä, mutta muutaman päivän rauhoittumisen jälkeen ei kynnetön alue tunnu yhtään pahalta, tai edes herkältä kosketukselle.

Kynsien laikkaamiseen kuluu nykyään vähemmän aikaa.

• Kuokkija54v

Käytiin Keskisen Vesan valikoimia katsomassa viikko sitten ja sain rakon vaivaisenluun päälle. Olin valinnut mokkasiinityyppiset matalat kengät jalkaan. Ne eivät ole aikaisemmin rakkoja tehneet, mutten kai ole niillä hehtaarihalleissa kävellytkään. Oli käsilaukussa laastariakin, mutten ymmärtänyt sitä laittaa ajoissa. Eikös ollutkin pöhköä? No, kyllä se nyt on parantunut. Pitää laittaa lenkkarit seuraavalle ostoskierroksellekin.

• Kiitos myötätunnosta, expimot. Kysyisit sääkin multa ohjeita ennen kuin teet jotain, niin olisin sanonut että kynsiä ei revitä irti, se jutska lopetettiin toisen maailmansodan myötä.

Laastaria varpaaseen, kunnes kynsi kasvaa. Ootko kuullut laastarista ikinä? Taidat olla mies, joten veikkaan että et ole.

• expimot
        hmp.f kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta, expimot. Kysyisit sääkin multa ohjeita ennen kuin teet jotain, niin olisin sanonut että kynsiä ei revitä irti, se jutska lopetettiin toisen maailmansodan myötä.

Laastaria varpaaseen, kunnes kynsi kasvaa. Ootko kuullut laastarista ikinä? Taidat olla mies, joten veikkaan että et ole.

Olenko kuullut laastarista? No tottakai olen, mulla on paketillinen valmiina jos sattuu tulemaan murtuma johonkin, eikä jaksa lääkäriin lähteä... prkl...formulat... talvisota.. attanas..

• expimot kirjoitti:

Olenko kuullut laastarista? No tottakai olen, mulla on paketillinen valmiina jos sattuu tulemaan murtuma johonkin, eikä jaksa lääkäriin lähteä... prkl...formulat... talvisota.. attanas..

Hahhah ;) Niin ja "lasta"kin tarkoittaa jotain remonttiin liittyvää.

• Jepsjobsjipposjuu

Mikään maailmassa ei ole niin elin tärkeää kuin oma tärkeä. Äsken luin jalkapallo fanista joka jätti syöpähoitonsa hyllylle lepäämään, että pääsi EM kisoihin "kannustamaan" maansa joukkueen pelaamista.

• Jepsjobsjipposjuu kirjoitti:

Mikään maailmassa ei ole niin elin tärkeää kuin oma tärkeä. Äsken luin jalkapallo fanista joka jätti syöpähoitonsa hyllylle lepäämään, että pääsi EM kisoihin "kannustamaan" maansa joukkueen pelaamista.

Ehkä hän oli kuullut että positiivisuus on myös tärkeä syöpälääke :)

• kesi.vä

Kiitos kiittämästä, minäkin tulen tähän loisteeseen, vaikka usein tuolla taustalla vain lueskelen juttujanne ja osallistun kevyisiin aiheisiin.
      Siis kiitos Sinulle, kun hämmennät ja kyselet ja selität aiheita. Olen saanut monta erilaista näkökulmaa omiin ajatuksiini ja muuttanut näkökantaani. Tässä samassa yhteydessä on kyllä kiittäminen esp:tä, koska hänellä on sellaisia terveitä huomioita ajatustapoihin, jotka jos omaksuisin, niin välttyisin monelta mielipahalta.
      Että osaakin kynnen katkeaminen sattua, jos se katkeaa liian lyhyeksi.
      Juhannuksen vietän isseksein, minkä juhnnuskokkoa käyn väijymässä. Ensiviikolla alkaa lastenhoitopestini päiväkotien kesäsulun vuoksi.

• Sulla on kesi.vä, hauskoja kommentteja, ja espistä olen samaa mieltä. Lisäpojot hän saa siitä että on harvinaisen pitkäpinnainen mun kanssa :)

Pyhät itsekseen on myös kivaa, mulla on perinteisesti ollut sitä tarjolla. Nyt tulee ystävä kylään, harvinaista herkkua. Omaa kokkopaikka en saanut valmiiksi, piti suurista kivistä ja sorasta rakentaa sellainen potero missä voisi ruusun- ja orapihlajanoksat polttaa. Ensi mittumaarina sitten...

• Jos ihmiset tuntevat toisensa voi sanoa vapaammin, tietää mitä toinen kestää. Vieraan kohdalla kannattaa olla varovainen, jos ei halua pahoittamaan hänen mieltään. En tunne täältä ketään. Omista kuvioistani vain kirjoitan.

• Joo, tuo pitää paikkansa. Ja kehonkieli auttaa myös, hymyt ja otsarypyt ja sen sellaiset. Aika lailla netissä menee omilla ehdoilla.

Toisaalta oppii vähän ajan saatossa, että kuka on millainen tyyppi.

• Hyvää ja kunista juhannusviikkon alkua sinullekin vähäosaisten puolustaja. Minusta ei nyt vain tule tekemälläkään kaiken suvaitsevaista, joten näillä menen.

Juhannussiivousta aloittelen, kynsiä ei minun tarvitse suojella muilta kuin hampailtani jotka tykkää nakerrella olemattomia kynnen alkuja.

Olen silloin tällöin laitattanut tekokynnet esim. ulkomaille matkustamisen edellä, silloin kynteni ovat hienon naisen kynnet. Kesällä on turha hienostella kun sormet ovat pääsääntöisesti mullassa.

Ei minulla ole antipatioita ketään kohtaan. Olen oppinut vastaamaan jonninjoutaviin huomautuksiin jopa kohteliaasti. Pyrin, etten nimitttelisi rumasti muita toisin ajattelevia. Usein pitäydyn omissa mielipiteissäni, jotka ei silti ovat joustavia silleen, että osaan muuttaa mielipiteitäni loivemmiksi.

Kun ihminen henkilökohtaisesti kokee jonkun asian tulevan iholleen, asian jota kiihkeästi vastustaa, vastustus muuttuu hyväksymiseksi.

• Kiitos samoin, Korppis! Kaikilla ihmisillä on ruma ja kaunis puoli, kumpikin löytyy kaivamalla. En minäkään mikään pyhäkoulun tyttö ole.

Talvisin nautin kun saa lakata puutarhuitelemasta ja lakata kynsiä :) Mutta ei ne tosiaan kesäisin kasva. Tyttärellä on sellainen geelikynsistudio UV-valolla, mutta kiesus mikä duuni! En ala. Ei me varmaan kertaakaan olla kokeiltu sitä, turha lahja. Minä sen vielä ostin kun hän sellaisen toivoi joululahjaksi.

Mä muistan kun palstalle pörähdin joskus, että sulla oli joku kiihkeästi kintereillä, ja joskus otit sellaisen suhtautumisen, että vastasit puhumalla jotain ihan muuta. Lepertelit puuta heinää :) Se oli minusta hauskaa, hyvä suhtautuminen.

• kylmätotuus

Kylläpäs sinulle kävi pahasti, kun kyntesi katkesi.
      Kai muistit manata sohvasi alimpaan kattilaan ja potkaista sitä pari kertaa oikein topakasti!
      Syyllinen karmeaan tapahtumaanhan on holtiton sohvasi.

Nyt on juhannuksesi aivan pilalla.
      Muista laittaa reklamaatio valmistajalle! Äläkä pieneen korvaussummaan tyydy!

Otan osaa menetykseesi ja toivon, että joulusi sujuu paremmissa merkeissä! Ehkäpä vaurioitunut kyntesikin on jo silloin saanut entisen pituutensa takaisin.

Ole kiitollinen, etteivät aivosi sentään nyrjähtäneet!

Minun ongelmani ovat älyttömän paksut ukkovarpaankynnet, joita ei tahdo saada poikki millään ilveellä.

Ensin jalkoja pitää liotella vedessä pari vuorokautta ja sitten yrittää leikata.
      Sakset menevät solmuun ja leikkureita ei edes kannata yrittää käyttää, koska kädessä ei ole tarpeeksi puristusvoimaa leikkaamiseen.
      Olenkin harkinnut ostaa sellaisen välineen, jolla hevosten kaviokynsiä lyhennetään.
      Muutenkin kynteni ja hiukseni kasvavat sellaista vauhtia, ettei mitään rajaa.

Ketä syyttäisin, onkin vähän kinkkinen juttu, mutta kyllä minä vielä jotain keksin.

Tällä kirjoituksellani ei tainnut olla mitään tekemistä suvaitsevaisuuden kanssa.

Kaikkihan me olemme suvaitsevaisia ihmisiä, eikö vain?
      Suvaitsevaisuuden kohde on vaan erilainen.

Näin räpläili tänään savolainen suvakki.

Avointa mieltä ja kauniita kesäpäiviä toivottelen jokaiselle palstalaiselle!

• sivuehdotus

Ainahan voi katkenneen kynnen korjata rakennekynnellä.

@kylmätotuus
        Oletkos koskaan kokeillut sivuleikkureita varpaankynsien leikkaamiseen?

• kylmätotuus
        sivuehdotus kirjoitti:

Ainahan voi katkenneen kynnen korjata rakennekynnellä.

@kylmätotuus
        Oletkos koskaan kokeillut sivuleikkureita varpaankynsien leikkaamiseen?

En ole, mutta laitanpa harkintaan ehdotuksesi!

• Kiitos myötätunnosta, kylmätotuus! Laastaria sekin :)

Oot ihan oikeassa, sohvaryökäleen syytä se on. Mä löysin TAAS sen uumenista poppareita ja karkkia, sillä on tapana popsia niitä, ihmekös tuo jos se lihoo. Olen puhunut sille, että kohta ei mahdu mekko päälle, mitäs sitten! Se vastaa kuin mikäkin puoliso, mykkäkoululla. Taitaa venyttää käsinojiaan vielä vähän enemmän, kiusallaan. Pöllähtelee niitä höyheniään pihalle, niin kuin SE olis allerginen MEILLE. Pyh.

No eilen kävin ostamassa kellariin uusi sohva, ehkä rupeaa yhteistyökykyiseksi kun saa kilpailijan.

Vai sulla on tuollaiset mukavat geenit. Syytä niitä vaan :) Mun naapurissa asui kerran Thaimaalainen nainen, hän valitti että tukka kasvaa niin hirveesti. Mä hymyilin kohteliaasti, että no onpa tosiaan paha ongelma ;) Mutta oli se! Kun hän leikkasi tukkansa, se kasvoi puolessa vuodessa 10 senttiä. Mulle tulee sen verran kolmessa vuodessa. Eikä tämä ole edes mikään kalavale, käsi sydämellä. Ehkä sulla on jotain etelän geenejä?

• Tuli minullekin herkkä hetki, ihan haikeeksi veti.
      Minulle tehty pumppuosastolle operaatio. ja nyt on autonrattiin ilmestynyt sydämenkuva.
      Ei se mitään lemmenjuttuja ole.
      Joku minustakin huolta kantaa, en vaan tiedä kuka.
      Se on tarkoitettu muistutukseksi.
      Kyllä se silti nainen on, ei miehet tämmösiä harrasta.

• Nyt mä ruttaan sua. Jos tälleen virtuaalista halaa, ne se ei satu, eihän :)

Hyvä että ne pitää susta huolta. Ja tsemppiä! Sydänleikkauksen jälkeen mahtaa olla hatara olo, kaikin puolin.

• kylmätotuus

Nyt sitten suvaitsevaisuuteen ja pakolaisuuteen.

Omavaltaisesti päätin kirjoittaa siitä tälle palstalle, koska Paloman ketju on niin pitkä, että sinne hukkuu minun viisaat ajatukseni.

Maailmassa on 65 miljoonaa pakolaista.
      Heistä noin 80% asuu köyhissä naapurivaltioissa pakolaisleireissä ja 20% rikkaissa valtioissa, lähes yhtä kurjissa oloissa.

Jos on minkäänlaista suhteellisuudentajua, niin ymmärtää, että esim. Suomeen tulleiden pakolaisten määrä on hyppysellinen pakolaisista.

Kuitenkin heidät syyllistetään tietyissä piireissä koko Suomen yhteiskunnan kurjaan tilaan.

He ovat vieneet työpaikat suomalaisilta, tuhonneet sosiaaliturvamme, täyttävät terveyskeskukset ja vievät nuoriltamme koulutuspaikat. Asunnotkin vievät nenämme edestä. Kai he ovat huomaamattamme siirtäneet teollisuudenkin pois Suomesta, liittäneet meidät EU:niin ja tuoneet tullessaan euron kiusaksemme. Kaiken kukkuraksi he ovat valinneet meille törtöt kansanedustajat ja soutavan ja huopaavan hallituksen. Paljon muutakin pahaa ovat saaneet aikaan. Lista on loputon.

Eihän meillä kantasuomalaisilla ole enää mitään jäljellä entisestä hyvinvointivaltiostamme.

Kaekki o männy päe hatelikkoo,ku nuo muutama kymmenetuhatta elättijä tuljvat muaha.
      Kyllä se o kaaheta, mite nuinnii pien porukka sua koko muan asijat nuri!

Vua pittäähä ne syylliset aena jostae löytee, ku ej itellä riitä kanttija kahtoo peilii!
      Näehä se o ennennii ollu tapana tehä!

Ai niin, onhan se sanonta, että hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.
      Pitää paikkansa edelleen.

• luvutesille

Kuinka monta pakolaista olisi sopiva määrä meille ? Selviä lukuja eikä mitään pehmopuppua .

• expimot
        luvutesille kirjoitti:

Kuinka monta pakolaista olisi sopiva määrä meille ? Selviä lukuja eikä mitään pehmopuppua .

Sopiva määrä pakolaisia olisi sama kuin köyhien, työttömien tai asunnottomienkin kohdalla - nolla.

Tähän ei kuitenkaan koskaan päästä joten täytyy vain toivoa että päättäjät onnistuvat minimoimaan haitat ja ongelmat. En kyllä ole kovin toiveikas, sen verran vähän näyttää huono-osaisten hyvinvointi kiinnostavan.

• Aamen! Tää oli hyvä puheenvuoro, johon yhdyn täysin rinnoin.

Totta kai on aina sopeutumiskynnys, puolin ja toisin. Kun pyllynsä iskee jorpakkoon, kyllä se vesi vähän rannoilla läikkyy.

• expimot kirjoitti:

Sopiva määrä pakolaisia olisi sama kuin köyhien, työttömien tai asunnottomienkin kohdalla - nolla.

Tähän ei kuitenkaan koskaan päästä joten täytyy vain toivoa että päättäjät onnistuvat minimoimaan haitat ja ongelmat. En kyllä ole kovin toiveikas, sen verran vähän näyttää huono-osaisten hyvinvointi kiinnostavan.

Peukun sait. Parasta olisi kun pakolaisiksi ei kenenkään tarttis ryhtyä.

• "Kylmätotuus", kyselit toisaalla siitä mielipidekirjoituksesta.
        Etsin jos löydän, mutta kyse oli tukien jakamisesta, kirjoittaja väitti, ettei Suomessa kukaan/mikään muu ala, kuin maatalous, saa minkäänlaisia tukia.
        Sehän ei todellakaan pidä paikkaansa.

• Kylmätotuus@ Jostain se raha pakolaisten elämän takaamiseksi on otettava. Saamme toki kerta-avustusta muutaman tonnin per/pää jostain Euroopan pakolaisrahastosta, mutta kauanko tuo muutama tonni kestää. Tiedät itse, että ei kauaa Suomen hintatasolla, joka on korkeampi kuin Euroopassa. Jostai se lisärahoitus on tultava. Se otetaan leikkausten myötä ja veroina suomalaisilta.

Kai ymmärrät, että raha ei kasva saappaanvarressa, mutta sitä voi pistää saappaanvarteen.

• kylmätotuus
        Ancelina kirjoitti:

"Kylmätotuus", kyselit toisaalla siitä mielipidekirjoituksesta.
        Etsin jos löydän, mutta kyse oli tukien jakamisesta, kirjoittaja väitti, ettei Suomessa kukaan/mikään muu ala, kuin maatalous, saa minkäänlaisia tukia.
        Sehän ei todellakaan pidä paikkaansa.

Tuo uskomus elää vahvasti monien mielikuvissa. On se oletus tullut esille usein myös täällä.

Viljelijät ja karjankasvattajat kylpevät tukirahoissa. Ajelevat hienoilla ja kalliilla autoilla. Jokaisella perheenjäsenellä on tietenkin omansa.

Talvet he viettävät etelän auringossa. Lomittajat hoitavat karjankin ilmaiseksi, jotta yrittäjät voivat rentoutua kaukomailla.

Joskus harvoin, joku maatalousyrittäjä saattaa piipahtaa Suomessa keväällä katsastamassa, miten viljelykset orastavat.
        Pellothan tuottavat satoa aivan itsestään. Ei niitä tarvitse kyntää, eikä kylvää.

Loppukesällä tai syksyllä he saattavat käydä pikaisesti piipahtamassa tilallaan tarkastamassa sadonsaldon. Viljelykasvithan on aivan omatoimisesti siirtyneet säilytystiloihinsa-fiksuja kun ovat. Hyppysiään hyristellen viljelijät sitten palaavatkin takaisin etelään tekemään uusia tukianomuksia.

Helppoa on heidän elämänsä. Oikeen kateeksi käy!
        Tahdon ja vaadin, että saan omakseni 100 hehtaaria kivetöntä, multavaa, hikevää viljelysmaata, joka hoitaa itse itsensä!
        Enhän pyydä liikoja, enhän?

No se tästä utopiasta!

Mitenkähän kävisi, jos suomalaiset viljelijät pistäisivät pillit pussiin tai tulisi peräkkäin pari katovuotta?

Kynsiämme joutuisimme pureskelemaan nälissämme.
        Tätä en toivo, mutta se saattaisi olla terveellinen opetus kaikille maataloustuista narisoijille.

Erilaisia tukia saavat lähes kaikki yrittäjät. Niistä ei vain paljon mediassa toitoteta.

• kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

Kylmätotuus@ Jostain se raha pakolaisten elämän takaamiseksi on otettava. Saamme toki kerta-avustusta muutaman tonnin per/pää jostain Euroopan pakolaisrahastosta, mutta kauanko tuo muutama tonni kestää. Tiedät itse, että ei kauaa Suomen hintatasolla, joka on korkeampi kuin Euroopassa. Jostai se lisärahoitus on tultava. Se otetaan leikkausten myötä ja veroina suomalaisilta.

Kai ymmärrät, että raha ei kasva saappaanvarressa, mutta sitä voi pistää saappaanvarteen.

Tietysti rahaa tarvitaan pakolaisten elämän turvaamiseen. Sitä tarvitaan myös suomalaisten köyhien toimeentulon turvaamiseen.

Suomessa riittää rahaa molempien asioiden hoitamiseen ilman leikkauksia.

Kyse on vain omasta arvomaailmastamme ja valinnoistamme.

Jos luovumme turhista ostoksista esim. 1 €/pv./henkilö säästöä syntyy runsaat 5 milj. euroa päivässä.
        Laske, mitä se tekee vuodessa!

Ei tuo euron säästäminen päivässä liene suurikaan ongelma useimmille meistä? Sillä vaivaisella eurolla saamme kuitenkin paljon hyvä aikaan, jos vaan haluamme.

Ei nyt asiasta enempää, koska aiemmin kirjoitit, että suljette silmänne maailman ongelmilta.

Minä en niin tee, koska tiedän, että pienikin apu on tarpeen hädänalaisille. Pienistä puroista syntyy suuri virta, kuten joku viisas on joskus todennut.

• kylmätotuus kirjoitti:

Tuo uskomus elää vahvasti monien mielikuvissa. On se oletus tullut esille usein myös täällä.

Viljelijät ja karjankasvattajat kylpevät tukirahoissa. Ajelevat hienoilla ja kalliilla autoilla. Jokaisella perheenjäsenellä on tietenkin omansa.

Talvet he viettävät etelän auringossa. Lomittajat hoitavat karjankin ilmaiseksi, jotta yrittäjät voivat rentoutua kaukomailla.

Joskus harvoin, joku maatalousyrittäjä saattaa piipahtaa Suomessa keväällä katsastamassa, miten viljelykset orastavat.
        Pellothan tuottavat satoa aivan itsestään. Ei niitä tarvitse kyntää, eikä kylvää.

Loppukesällä tai syksyllä he saattavat käydä pikaisesti piipahtamassa tilallaan tarkastamassa sadonsaldon. Viljelykasvithan on aivan omatoimisesti siirtyneet säilytystiloihinsa-fiksuja kun ovat. Hyppysiään hyristellen viljelijät sitten palaavatkin takaisin etelään tekemään uusia tukianomuksia.

Tahdon ja vaadin, että saan omakseni 100 hehtaaria kivetöntä, multavaa, hikevää viljelysmaata, joka hoitaa itse itsensä!

No se tästä utopiasta!

Mitenkähän kävisi, jos suomalaiset viljelijät pistäisivät pillit pussiin tai tulisi peräkkäin pari katovuotta?

Tätä en toivo, mutta se saattaisi olla terveellinen opetus kaikille maataloustuista narisoijille.

Erilaisia tukia saavat lähes kaikki yrittäjät. Niistä ei vain paljon mediassa toitoteta.

Mä tartun tuohon viimeiseen lauseeseen: "Erilaisia tukia saavat lähes kaikki yrittäjät. Niistä ei vain paljon mediassa toitoteta." Kyllä yrittäjä voi saada tukia, jos on valmis ottamaan riskejä kuten palkata jonkun leipiinsä, tai investoimaan jollain tavalla, joka taas maksaa yrittäjälle ainakin osan.

Mutta sellaista tukea ei ole, joka vaan papereita täyttämällä toisi rahaa tilille, vuodesta toiseen. Tai jos tiedät jotain mitä mä en tiedä, niin pliiiis, kerro heti :)

• kylmätotuus kirjoitti:

Tietysti rahaa tarvitaan pakolaisten elämän turvaamiseen. Sitä tarvitaan myös suomalaisten köyhien toimeentulon turvaamiseen.

Suomessa riittää rahaa molempien asioiden hoitamiseen ilman leikkauksia.

Kyse on vain omasta arvomaailmastamme ja valinnoistamme.

Jos luovumme turhista ostoksista esim. 1 €/pv./henkilö säästöä syntyy runsaat 5 milj. euroa päivässä.
        Laske, mitä se tekee vuodessa!

Ei tuo euron säästäminen päivässä liene suurikaan ongelma useimmille meistä? Sillä vaivaisella eurolla saamme kuitenkin paljon hyvä aikaan, jos vaan haluamme.

Ei nyt asiasta enempää, koska aiemmin kirjoitit, että suljette silmänne maailman ongelmilta.

Minä en niin tee, koska tiedän, että pienikin apu on tarpeen hädänalaisille. Pienistä puroista syntyy suuri virta, kuten joku viisas on joskus todennut.

Unohdin sanoa, että tätä kirjoitusta Korppikselle, kannatan täysin. Järkevää puhetta.

• hmp.f kirjoitti:

Mä tartun tuohon viimeiseen lauseeseen: "Erilaisia tukia saavat lähes kaikki yrittäjät. Niistä ei vain paljon mediassa toitoteta." Kyllä yrittäjä voi saada tukia, jos on valmis ottamaan riskejä kuten palkata jonkun leipiinsä, tai investoimaan jollain tavalla, joka taas maksaa yrittäjälle ainakin osan.

Mutta sellaista tukea ei ole, joka vaan papereita täyttämällä toisi rahaa tilille, vuodesta toiseen. Tai jos tiedät jotain mitä mä en tiedä, niin pliiiis, kerro heti :)

Meinaat ettei maataloudessa ole mitään riskejä. Sääolot ym. joille ei edes mitään voi.
        Tukea saavat laivanrakennus, kuljetusala jne.

• Ancelina kirjoitti:

Meinaat ettei maataloudessa ole mitään riskejä. Sääolot ym. joille ei edes mitään voi.
        Tukea saavat laivanrakennus, kuljetusala jne.

En mä niin kirjoittanut, vaikka rivienväleistä saattaa niin tulkita jos haluaa.

Kaikessa liiketoiminnassa on riskinsä, mutta vain yksi ala saa tukea noin laakisti. Ei se kuljetustukikaan kaikkia koske. Jos olet valmis ottamaan lisäriskin joka saattaa kaataa koko laivan, saatat saada jotain tukea, vaikkapa puoleksi vuodeksi. Sitten saat pärjätä omillasi.

En ole maataloustukea vastaan. Vanhin siskoni on sillä alalla, ei se taida ihan helppoa olla. Lähinnä tässä halusin korjata sitä näkemystä, että yrittäjä (varsinkin pk-kokoinen) saa ilmaista rahaa. Yrittäjänä oleminen on ihan samanlaista raatamista ilman sairauspäiviä kuin maajussillakin. Itse asiassa yhden miehen firmoilla on vielä vaikeampaa, kukaan ei tule lomittamaan jos keuhkokuume iskee.

Joka alalla on omat vastatuulensa, omat mahdolliset pakkaset ja tulvat. Voinhan mä ne tässä luetellakin, mutta kun se riippuu niin paljon alasta. Mä laitoin oman firmani pussiin, tuli liikaa vastatuulta. Siellä se kuitenkin edelleen kummittelee, jos tulen työttömäksi en saa mitään työttömyystukea. Oletetaan että kannattamaton firma elättää mua. Tämä yhteiskunta perustuu sellaiseen toisten kateelliseen kyttäämiseen ja olettamuksiin.

• hmp.f kirjoitti:

Kaikessa liiketoiminnassa on riskinsä, mutta vain yksi ala saa tukea noin laakisti. Ei se kuljetustukikaan kaikkia koske. Jos olet valmis ottamaan lisäriskin joka saattaa kaataa koko laivan, saatat saada jotain tukea, vaikkapa puoleksi vuodeksi. Sitten saat pärjätä omillasi.

En ole maataloustukea vastaan. Vanhin siskoni on sillä alalla, ei se taida ihan helppoa olla. Lähinnä tässä halusin korjata sitä näkemystä, että yrittäjä (varsinkin pk-kokoinen) saa ilmaista rahaa. Yrittäjänä oleminen on ihan samanlaista raatamista ilman sairauspäiviä kuin maajussillakin. Itse asiassa yhden miehen firmoilla on vielä vaikeampaa, kukaan ei tule lomittamaan jos keuhkokuume iskee.

Joka alalla on omat vastatuulensa, omat mahdolliset pakkaset ja tulvat. Voinhan mä ne tässä luetellakin, mutta kun se riippuu niin paljon alasta. Mä laitoin oman firmani pussiin, tuli liikaa vastatuulta. Siellä se kuitenkin edelleen kummittelee, jos tulen työttömäksi en saa mitään työttömyystukea. Oletetaan että kannattamaton firma elättää mua. Tämä yhteiskunta perustuu sellaiseen toisten kateelliseen kyttäämiseen ja olettamuksiin.

Kyllä maatalous voisi toimia ilman mitään tukia, hinnat vaan olisivat ihan toista luokkaa, kuin mitä nyt ovat.
        Niistä tuista menee iso osa kuluihin, ei se ole mitään ilmaista rahaa.
        Eräs tanskalainen maanviljelijä sanoi, että kaikki muu saa maksaa, etelänmatkat, talot ja tavarat, vain ruoka pitäisi saada ilmaiseksi.

• hmp.f kirjoitti:

Unohdin sanoa, että tätä kirjoitusta Korppikselle, kannatan täysin. Järkevää puhetta.

No, nyt kun olet kylmän totuuden kanssa samaa mieltä vapaaehtoisesta rahan keruusta Suomessa hengaileville elintasopakolaisille niin ei kun toimeksi.

Perheeseesi kuuluu kolme jäsentä plus koira. Kaikilta euro päivässä säästöpossuun ja vuoden lopulla säästöt jakoon. Teidän perheessa koirineen se tekee vajaa 1500 ekua. Sillä rahalla kaunis katukuvaamme koristava irakilaispoika pääsee joka kahden viikon välein parturiin toispuoleista töyhtökampausta huoltamaan ja partaa leikkuuttamaan. Häneltä eikulu rahaa asumiseen eikä viinoihin. Hänen elintasonsa nousee, voi vaikka matkustaa lomalla Irakiin ja naida sukulaistytön, jota sitten alkaa perheenyhdistämisen nimissä anomaan sumalaisten elätettäväksi. lapsi tietenkin kuuluu kuvaan heti miten.

Minulta yksineläjältä euro päivässä tietäisi yhden kuukauden leivätöntä pöytää. Ei oikein tee mieli näihin talkoisiin, mutta te sinä ja kylmä totuus tuumasta toimeen. Kertokaa sitten tuliko siitä mitään ja mihin rahanne meni vai oliko se vain laskennallinen kylmä totuus.

• luvutesiin
        kylmätotuus kirjoitti:

No se tästä utopiasta!

Kylmätotuus !!!!!!!!!!!!!
        Juuri sinulle , joka jätti vastaamatta kysymykseen .
        Montako pakolaista on sopiva määrä maallemme ? Vastaa äläkä lusmuile .

• korppis kirjoitti:

No, nyt kun olet kylmän totuuden kanssa samaa mieltä vapaaehtoisesta rahan keruusta Suomessa hengaileville elintasopakolaisille niin ei kun toimeksi.

Perheeseesi kuuluu kolme jäsentä plus koira. Kaikilta euro päivässä säästöpossuun ja vuoden lopulla säästöt jakoon. Teidän perheessa koirineen se tekee vajaa 1500 ekua. Sillä rahalla kaunis katukuvaamme koristava irakilaispoika pääsee joka kahden viikon välein parturiin toispuoleista töyhtökampausta huoltamaan ja partaa leikkuuttamaan. Häneltä eikulu rahaa asumiseen eikä viinoihin. Hänen elintasonsa nousee, voi vaikka matkustaa lomalla Irakiin ja naida sukulaistytön, jota sitten alkaa perheenyhdistämisen nimissä anomaan sumalaisten elätettäväksi. lapsi tietenkin kuuluu kuvaan heti miten.

Minulta yksineläjältä euro päivässä tietäisi yhden kuukauden leivätöntä pöytää. Ei oikein tee mieli näihin talkoisiin, mutta te sinä ja kylmä totuus tuumasta toimeen. Kertokaa sitten tuliko siitä mitään ja mihin rahanne meni vai oliko se vain laskennallinen kylmä totuus.

Mietin että millä tavalla me se kylmän totuuden kanssa toteutetaan? Ruvetaanko polttamaan tupakkaa? Kumia asvaltilla? Jos mä suhahtelen Korpeen joka viikonloppua kaffelle, niin valtio saisi aika paljon bensaveroja? Voisin tuoda sulle paketin Tummaa Paahtoa. Sullakin olisi hyvä mieli kun tavallaan auttaisit pakolaisten tukanleikkuussa :))

Härnään vaan, älä pelkää.

• korppis1
        hmp.f kirjoitti:

Mietin että millä tavalla me se kylmän totuuden kanssa toteutetaan? Ruvetaanko polttamaan tupakkaa? Kumia asvaltilla? Jos mä suhahtelen Korpeen joka viikonloppua kaffelle, niin valtio saisi aika paljon bensaveroja? Voisin tuoda sulle paketin Tummaa Paahtoa. Sullakin olisi hyvä mieli kun tavallaan auttaisit pakolaisten tukanleikkuussa :))

Härnään vaan, älä pelkää.

Jaa, mietit kuinka ylimääräisiä rahojasi alkaisit kuluttamaan, miksi ihmeessä? Ei kulutuksesi auta sinua ei pakolaisia. Elän määrättyjen normien mukaan. Ylimääräistä ei jää jakoon, riittää joskus ei riitä. Visalla kinkkuset tilanteet siirtyy etiäpäin.

• Yrittänyt-tä-ei-lahdata
        hmp.f kirjoitti:

Laitoitko firmasi vaan pussiin mutta et lopettanut, huono veto jos niin on. Byrokratia iskee kuon Hai ahteriin. Jos firma ei kanna, on syytä lopettaa se, niin ei tule tupenrapinaa jos leipätyökin lakkaa.

• kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

Aivan lyhykäinen kommentti kysymykseesi.

Kyllä viljelijät ja karjatilallisetkin joutuvat tekemään investointeja. Koneet ja laitteet eivät ole halpoja, eivätkä ne ikuisuuksia toimintakykyisinä pysy, vaan niitä on uusittava määräajoin.
        Siemenet, lannoitteet ja karjan rehukin on ostettava, jos mielii jatkaa toimintaa.

Tukiaiset tulevat myöhässä.
        Jos olen yhtään kärryillä ,niin vuoden 2015 tuet maksetaan vasta tänä vuonna.
        Oikaiskaa, jos olen väärässä. En nyt jaksa etsiä faktaa tähän hätään!

EU:n kehittämä paperisota maataloustukea haettaessa on aivan järjetöntä.
        Eräässä tv- ohjelmassa aivan hiljattain näytettiin, miten valtavasti erilaisia hakemuksia ja selvityksiä EU vaatii.
        Paperit kiinnitettiin ko. ohjelmassa pyykkipojilla naruille roikkumaan. Naruja tarvittiin niin paljon, että niillä olisi voinut kuivattaa suurehkon kerrostalon asukkaiden pyykit.
        Sen jälkeen paperimäärää on vielä lisätty rutkasti entisestään.

Yksikin puuttuva ruksi tässä paperimäärässä saattaa koitua koko tilan tuhoksi.

Tuo paperien kanssa pelleily se vasta kalliiksi tulee. Saavathan siitä vielä lisäksi huikeat palkkansa joutavat EU- virkailijat.

Tukea toki tarvitsevat monet yrittäjät, sitä en edes yritä kieltääkään.

Itse kannan huolta Suomen omavaraisuudesta elintarvikkeissa, energiassa ja lääkkeissä. Tärkeää on myös huolehtia maamme varmuusvarastoista.
        Varastoja pienennettiin jo hälyttävän paljon.

Suomessa taidetaan suhtautua yhtä huolettomasti "laihoihin vuosiin" kuin laulussa, joka kertoo heinäsirkasta ja muurahaisesta!

• kylmätotuus
        luvutesiin kirjoitti:

Kylmätotuus !!!!!!!!!!!!!
        Juuri sinulle , joka jätti vastaamatta kysymykseen .
        Montako pakolaista on sopiva määrä maallemme ? Vastaa äläkä lusmuile .

Elä hyvä immeine huuva!

Ensiksikin lainasit kirjoitustani, mikä ei liittynyt millään tavoin pakolaisiin, vaan viljelijöihin.

Toiseksi kirjoituksesi sävy on sellainen, etten katso aiheelliseksi vastata huutoosi kovinkaan syvällisesti!

Sen verran joustan periaatteistani, että voin kertoa sinulle tuntemattomalle nimimerkille, että Suomen talous kestää sen mainitsemani "hyppysellisen" pakolaisia.

Laske ensin itse, mikä se määrä on, joka laskujesi mukaan ei kaada maamme taloutta!
        Kerro se sitten minullekin!

Hyvää juhannusta sinullekin!

• korppis1 kirjoitti:

Jaa, mietit kuinka ylimääräisiä rahojasi alkaisit kuluttamaan, miksi ihmeessä? Ei kulutuksesi auta sinua ei pakolaisia. Elän määrättyjen normien mukaan. Ylimääräistä ei jää jakoon, riittää joskus ei riitä. Visalla kinkkuset tilanteet siirtyy etiäpäin.

En mä sitä mieti, mun roposet uppoaa kyllä, ei sijoitusvaikeuksia.

Lähinnä mietin sitä, kun sanoit että säästäkää se raha ja antakaa valtiolle, että miten sen toteuttaa? Tuo oli yksi vaihtoehto.

• Yrittänyt-tä-ei-lahdata kirjoitti:

Laitoitko firmasi vaan pussiin mutta et lopettanut, huono veto jos niin on. Byrokratia iskee kuon Hai ahteriin. Jos firma ei kanna, on syytä lopettaa se, niin ei tule tupenrapinaa jos leipätyökin lakkaa.

Mulla oli osakeyhtiö, tai siis on, oli sen verran työlästä startata, että säästin. Yleensä kai niitä ei lopeteta kokonaan, vaan myydän.

Mutta totta, byrokratia pyörii. Joka vuosi pitää tehdä veronilmoitus, vaikka mitään liiketoimintaa ei ole, ja firma on rekistereistä poistunut.

• kylmätotuus kirjoitti:

Aivan lyhykäinen kommentti kysymykseesi.

Kyllä viljelijät ja karjatilallisetkin joutuvat tekemään investointeja. Koneet ja laitteet eivät ole halpoja, eivätkä ne ikuisuuksia toimintakykyisinä pysy, vaan niitä on uusittava määräajoin.
        Siemenet, lannoitteet ja karjan rehukin on ostettava, jos mielii jatkaa toimintaa.

Tukiaiset tulevat myöhässä.
        Jos olen yhtään kärryillä ,niin vuoden 2015 tuet maksetaan vasta tänä vuonna.
        Oikaiskaa, jos olen väärässä. En nyt jaksa etsiä faktaa tähän hätään!

EU:n kehittämä paperisota maataloustukea haettaessa on aivan järjetöntä.
        Eräässä tv- ohjelmassa aivan hiljattain näytettiin, miten valtavasti erilaisia hakemuksia ja selvityksiä EU vaatii.
        Paperit kiinnitettiin ko. ohjelmassa pyykkipojilla naruille roikkumaan. Naruja tarvittiin niin paljon, että niillä olisi voinut kuivattaa suurehkon kerrostalon asukkaiden pyykit.
        Sen jälkeen paperimäärää on vielä lisätty rutkasti entisestään.

Yksikin puuttuva ruksi tässä paperimäärässä saattaa koitua koko tilan tuhoksi.

Tuo paperien kanssa pelleily se vasta kalliiksi tulee. Saavathan siitä vielä lisäksi huikeat palkkansa joutavat EU- virkailijat.

Tukea toki tarvitsevat monet yrittäjät, sitä en edes yritä kieltääkään.

Itse kannan huolta Suomen omavaraisuudesta elintarvikkeissa, energiassa ja lääkkeissä. Tärkeää on myös huolehtia maamme varmuusvarastoista.
        Varastoja pienennettiin jo hälyttävän paljon.

Suomessa taidetaan suhtautua yhtä huolettomasti "laihoihin vuosiin" kuin laulussa, joka kertoo heinäsirkasta ja muurahaisesta!

En minä ollenkaan ole ottamassa tukia pois maataloudesta, minusta tuet on perusteltuja. Sitä mä hangottelin tässä vastaan, kun sanot että muutkin yritykset niitä saa. Se on luulo, ei tieto.

• ent.siivoojaparka

Jaa, että semmosta painajaisunta kerkesit jo näkemään?
      Minä en vielä ole mennyt nukkumaankaan.

• Joo :)) Isoäitikin olis lykännyt jotain töitä käteen, että tässä sulle, pakahdu siihen.

Älä sä vaan tyynyyn pakahdu, ikävä tulis :/

• Jatkuvasti tuottaa ihastusta ihmisten tiedot ja taidot. Yllätyksiä tulee kun kuuntelee. Ihmiset on hyvin tasaväkisiä tiedoissa ja taidoissa. Jokaisella on vaan omat alueensa ja vahvuutensa, ihmisen mitta on melko sama. Jokaisella on oma loisteensa, säteilynsä. Toiset tuovat itsensä esille paremmin, sekin on taito, eikä sen takana aina muuta ole, tai on. En kyllä menisi ketään vähättelemään, monella ei vaan ole sitä esilletulon taitoa.
      Mensan testitkään eivät auta elämän kilpailussa, onhan se Enbuskestakin huomattu :-)

• Tuo on niin totta, on meillä kaikilla etu- ja takapuoli, ja lisäksi jokainen katsoja arvostaa vähän eri juttuja.

• Mä.teen.näin

Etupuolelta ehdottelen takapuolelta taputtelen koko pakettia katselelen...

• Mä.teen.näin kirjoitti:

Etupuolelta ehdottelen takapuolelta taputtelen koko pakettia katselelen...

Tuosta voi saada palkkioksi kahdenlaista korvapuustia, kanelilla tai kynsillä.

• Mä.valitsen.näin

En pure korvia. Valitsen peppupuustin, on pehmeänpää. Korva on sitkeää.

• Mä.valitsen.näin kirjoitti:

En pure korvia. Valitsen peppupuustin, on pehmeänpää. Korva on sitkeää.

Aika vähäkalorista läskiä taitaa olla myös :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      173
      3164
    2. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      129
      2346
    3. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      87
      2043
    4. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      49
      1788
    5. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      62
      1657
    6. Kuka on Farmi Suomi Riiko?

Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe
      Tv-sarjat
      20
      1599
    7. Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä

Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään
      Kankaanpää
      33
      1508
    8. Vastuuhenkilöt

Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.
      Lapua
      75
      1318
    9. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      71
      1309
    10. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      29
      1064
    Aihe