Tuomas Enbuske kirkon tekopyhyydestä...

botom.line

Tuomas Enbuskelta suorat sanat kirkon, arkkipiispa Kari Mäkisen ja Irja Askolan sekoilusta.

"Verrataan kirkon ja yritysten ahneutta. Kirkon sanotaan tuovan ihmisille toivoa. Varmasti. Mutta ainoa lupaus paratiisista, jonka kirkko voi varmuudella lunastaa, on veroparatiisi. Sille itselleen."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016062221777984_uu.shtml

6

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgf

Asiaa!

• "Kirkolla on rahaa enemmän kuin Jumalalla, Jari Tervon egon kokoinen osakesalkku ja aikoinaan orjatyövoimalla rakennettuja vanhoja kirkkoja niin paljon, että jokainen Suomen asunnoton ja maahanmuuttaja mahtuisi niihin asumaan."

Tämä on se joka on kaikkein kuvottavinta koko kirkon touhuissa.

Ajetaan syrjäkylien kirkot alas, myydään pois ja lakkautetaan, koska on liian suuret sähkölaskut.

WHAT!

liian suuret sähkölaskut.

WHAT....

Ymmärtäisin, jos kirkko haluaisi "kantaa huolta" vaikkapa ilmastonmuutoksesta ja säästää energiaa, mutta

WHAT!!!

liian suuret sähkölaskut ovat vaan säälittävyydessään aivan omaa luokkaansa kirkon sooloilussa sen mitä kusipäinen valtakoneisto oikeasti on ja mitä se esittää olevansa, ristiriidassa.

Kaikki pitää saada ilmaiseksi
      ja saadaankin

lisäksi kirkko Verottaa

lopulta se potkii pikkuseurakuntien työntekijät YT-neuvotteluihin ja ulos palkkalistoilta.

Samalla se rakentaa kymmenien miljoonien hintaisia yltiöliiansuuria ulkokullitettuja sisäisen kullituksen temppeleitä ihan vaan koska se on mahdollista.

• Veroparasiitista
    • Epäjumalienkieltäjä

Jossain kirjassa sanottiin, että "hedelmistään puu tunnetaan." Miten käyttäytyy kirkon rälssi? Minäkin olen matkustellut aika paljon työnantajan piikkiin, mutta ihan varmasti olisi tullut kysymistä, jos lentokentän välipala (matkalla josta saa päivärahan) olisi laitettu työnantajan piikkiin.

Itse asiassa työnantajan kustantamat ylimääräiset oluet ja välipalat, pääsiäismunat sun muut ovat työsuhde etuus, josta ei kuitenkaan makseta veroa. Miksei kirkkoon tehdä verotarkastusta?

• turkkulainen2

"Hyvää Ukon juhlaa! Muistakaa naida ja juoda. Omaan piikkiinne. "

Ai, mää vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2116
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2022
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1439
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1413
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      457
      1254
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      70
      1002
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      769
    Aihe