Aika tappaa

Timeisgone

Taisin juuri ymmärtää mitä kouluampujien mielessä liikkui. Heidät saatiin kiusaamalla ja sekoittamalla ajattelemaan että vain tappamalla tuska lähtee. Itse olen siinä pisteessä nyt että pelkään yrittäväni itsemurhaa, jotenkin en vaan usko että pääsen tästä helvetin karusellista muuten pois. Jos pääsen sittenkään. Enemmän kuin kuolemaa pelkään että tämä on joku ikuinen pyöritysleikki josta ei pääse pois ollenkaan.

34

2158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joiäkkäämpi

      Ei kuolema ole ratkaisu paeta kärsimystä. Jospa kerrot nyt millaisessa helvetissä pyörit. Oletko jo kirjoitellut täällä jollain nimimerkillä? Jo se että kirjoittaa helpottaa kummasti.
      Voi juhannukseesi?

      • sgerg

        Mitenniin kuolema ei muka ole ratkaisu, kuolemahan lopettaa kaikki tuskat kun ihmisen tietoisuus lakkaa olemasta, joten vaikuttaa melko ratkaisevalta ainakin minusta.


      • Anonyymi
        sgerg kirjoitti:

        Mitenniin kuolema ei muka ole ratkaisu, kuolemahan lopettaa kaikki tuskat kun ihmisen tietoisuus lakkaa olemasta, joten vaikuttaa melko ratkaisevalta ainakin minusta.

        Itsemurha on itsekäs teko. Silloin siirrät tuskan vain läheisillesi ja se tuska moninkertaistuu. Mieti ennen kuin teet mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on itsekäs teko. Silloin siirrät tuskan vain läheisillesi ja se tuska moninkertaistuu. Mieti ennen kuin teet mitään

        Ehkä noin, kun ihmisellä impulsiivisiia piirteitä. Mutta kun omat oireet jo todettu krooniseksi ja isosti elämää haittaaviksi psyykkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti vailla mitään r toivoa paremmasta koskaan sekä em. johdosta vielä yksinäisyyttä, syrjäytymistä, köyhyyttä eikä ole aidosti välittäviä vaan niin teennäisiä ihmisiä elämässä, niin on todellakin ratkaisu. Sopisi kuin nenä päähän myös omaan elämään😭
        Varmasti helpottaa pidemmän päälle montaa läheistäkin. Joku toki voi kokea tuskaa, mutta miksi pitäisi elää vain jonkun toisen takia - tämäkin on itsekkyyttä. Ihminen elää yleensä ensijassa itselle ja toissijaisesti muita varten.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on itsekäs teko. Silloin siirrät tuskan vain läheisillesi ja se tuska moninkertaistuu. Mieti ennen kuin teet mitään

        Haista vittu.

        Minä teen itsemurhan jos haluan ja se on minun oikeuteni.

        Ja toivon, että muutkin tekevät näin, jos haluavat.


    • Valitettavasti on juurikin noin; "harmiton" koulukiusaaminen, johon opettajia ei edes huvita puuttua koska sehän on vain leikkiä, luo vihaisia ihmisiä, jotka himoavat kostoa. Jos aikuiset olisivat toisiaan kohtaan sellaisia kuin koulukiusaajat uhrejaan kohtaan, se olisi rikos.

    • sohvaprofessori

      Tappaminen, myös lajitoverin tappaminen, on ihmisessä sisäänrakennettu asia. Ihmiset on tappaneet toisiaan koko historian ajan. Eri tavoin. Sivistyneisyys on uusi elämänsuunta, jossa pyritään pitämään se sisäänrakennettu luonteenpiirre piilossa, ja luomaan ymmärrys, että tappaminen on väärin. Sitä tuetaan laein, asetuksin, normein yms. Silti se "tarve" puskee esiin aika-ajoin. Joku saa päähänsä hyökätä armeijan avulla toiseen maahan, joku toinen saa päähänsä ampua jonkun, joku useamman, joku räjäyttää pommin ihmisten keskellä jne. Se piirre ihmisessä poistuu evoluution edetessä, mutta hitaasti, mutta vain sivistyneiden toimenpiteiden avulla.

      Tappajan mielessä liikkuu juuri se, halu toimia ko. luonteenpiirteen mukaisesti. Tappamisesta voi tulla tunne, että se on "ratkaisu" johonkin, jonka kokee häiriöksi. Esim. vahvat itsenäiset ihmiset voi kärsineessä ihmisessä herättää halun tai tarpeen tehdä "ratkaisu", jonka kokee oikeutetuksi omien kärsimystensä tähden. Palkkatappaja voi tuntea tehneensä palveluksen ja ansainneensa palkkionsa. Velkojaan perivä huumediileri voi kokea velallisen hengen oikeutetuksi maksuksi.

      Ihminen on vielä suht nuori ja primitiivinen olento. Siitäkin huolimatta, että ollaan teknologiassa yms. pitkällä. Voi mennä vielä tuhansia vuosia, ennen kuin ihminen on lähelläkään ns. täydellistä ihmistä. Maailman meno kuitenkin antaa signaalia siitä, että ihmiskunnan elo ei tule jatkumaan pitkään.

      • Koulukiusauksenuhri

        En tunnista itsessäni tällaista perimmäistä halua tappaa. Silloin, kun olin koulukiusattu, halusin rakentaa pommin ja tappaa kiusaajani. Tämä halu tappaa lähti pois, kun pääsin pois kyseisten henkilöiden vaikutuspiiristä.


      • sohvaprofessori

        En puhunut halusta, vaan lähinnä kyvystä ja ominaisuudesta. Ja myönsithän tunteneesi halua tappaa kiusaajasi. Mistä se tulee, ellei se ole sisäänrakennettu ominaisuus? Sotaan jos lähdet, niin takuulla koet oikeutetuksi vihollisen tappamisen, ja tarpeelliseksi. Mutta kuten sanoin, sivistys on se, jolla kyseinen ominaisuus ja kyky pyritään pitämään piilossa. Ja näin kävi sullekkin.


      • Taneli777

        Niinpä. On muistettava, että sanallinen mielikuva ihmisestä ei välttämättä ole sama, kuin ulkoinen habitus, joka perustuu näköhavaintoon lajitoverista. Ihminen on ihminen ja ehkä tuhansien vuosien kuluessa ihmisen genomi muuttuu ja ihmisestä tulee vähemmän erilaisuuteen negatiivisesti reagoiva olento. Kiusaamisia ym. ei saada koskaan hallintaan, koska kyse ei välttämättä ole yhden tai muutaman ihmisen tekemästä nähtävillä olevasta rikkeestä. Kyse on pitkälti syrjinnästä. Ihminen syrjii myös siten, että ns. " antaa hiljaisen " hyväksynnän ihmiselle, eli on jäävi. Syrjinnän kohteena oleva ihminen joutuu sopeutumaan yksin elämiseen ja ympäristö on "kuulolla" Joku lainalaisuus tähän tilanteeseen pätee lajitoverien suunnalta, vaikkei se ole tiedostettua. Jos ihmislauma ei yksilöä hyväksy, niin yksilö vääjäämättä syrjäytyy ilman hyväksyntää. Esim. Yksilön yksinäisyyden tunne ymmärretään ja koetaan empaattisena tunteena, mutta yksinäisen ihmisen kanssa ei kumminkaan haluta olla. Miksi ?. Monissa esim. taloyhtiöissä on vanhuksia, joiden yksinäisyys ymmärrettään, mutta miksi heidän kanssa ei kukaan halua olla tekemisissä ? Ihminen lajina on jostain syystä ohjelmoitu syrjäyttämään tietyt ihmiset - liekö syrjinnän kohteena olevat ihmiset ihmisiä, jotka geneettisellä tasolla saavat torjuntareaktion aikaiseksi? Omaa torjuvaa käytöstämme emme välttämättä huomaa, mutta itsetarkastelulla huomaamme, että olemme itsekin torjuneet ainakin tiedostamattamme. Torjuva ihminen ei osuuttaan tilanteeseen tunnista, koska kyse ei välttämättä ole reaktioista ja toimista, vaan reagoimattomuudesta ja tiedostamattomasta passiivisuudesta.


      • Anonyymi

        Halu tappaa, mikä voi aktivoitua ihmisessä, aktivoituu eri ihmisillä erilaisissa tilanteissa. Nämä tilanteet voidaan karkeasti jakaa kahteen ryhmään: reaktiiviseen haluun tappaa ja proaktiiviseen haluun tappaa.

        Kun koulukiusattua on provosoitu vuosia ja hän tuntee halua puolustautua ja ääritilanteessa jopa tappaa kiusaajansa, kyseessä on reaktiivinen halu tappaa.

        Kun taas jos joku haluaa tappaa ihmisen, joka ei ole tehnyt hänelle mitään pahaa, mutta on hänen mielestään jostain syystä sietämättömän häiritsevä tai ärsyttävä, kyse on proaktiivisesta halusta tappaa.

        Jälkimmäiset ovat vaarallisia yksilöitä, aiheuttaen paljon tuhoa ja kärsimystä. Ehkä tulevaisuudessa heidät voidaan seuloa vaikkapa geenitestin aivojen rakenne- ja toimintatutkimusten avulla sekä eristää yhteisöstä ennalta ehkäisevästi?


    • Vallkoinenraivo
    • mortal3

      Tiedän, mitä tunnet. Itsellä syy vihaan ja epätoivoon ei ole tosin koulukiusaaminen, vaan elämän muut vastoinkäymiset ja nykyinen upottava yksinäisyys. Tunnen vihaa ja katkeruutta siitä etten ikinä päässyt käsiksi ns. normaalielämään vaan syrjäydyin muista ja elämästä yleensä. Ketään ei tunnu kiinnostavan olemassaoloni ja vaikeuteni, vain itse olen yrittänyt tässä elämän ristiaallokossa jotenkin selvitä. Itsetuhoiset ajatukset ovat itselleni arkipäivää, olen myös pyöritellyt päässäni muita tappoajatuksiaa. En niitä kuitenkaan lähtisi toteuttamaan, koska toisaalta kammoksun kaikkea väkivaltaa. Kaipa niiden avulla yritän vain hetkeksi helpottaa oloani tässä jumittuneessa tilanteessani.

      Päivistä selviämiseen auttaa edes joidenkin mukavien asioiden tekeminen. Liikunta, lukeminen, musan kuuntelu, netissä surffailu. Väkivaltaa ja kuolemaa on maailmassa jo ihan tarpeeksi, joten eipä sitä kannata ruveta omilla toimillaan lisäämäänkään. Vaikeaa on hyväksyä oma kohtalonsa, mutta kaipa sitä aina voisi olla pahemminkin, asua jossain sota-alueella tms. Toisaalta omaa pään sisäistä helvettiään ei mihinkään pääse pakenemaan, ikävä kyllä.

      • harkintaonohi

        Sitä vaan ihmettelen että eikö näillä kiusaajilla ole mitään itsesuojeluvaistoa? En minä ainakaan mene enää lisää ärsyttämään jos näkee että joku on räjähtämispisteessä. Itse pelkään että vielä tapan jonkun jos tämä vittuilu jatkuu.. Ehkä sitä tällä haetaankin.


    • AhdistunutMies

      Kun ei tästä elämästä mitään näytä tulevan ja kiusaaminen tuhosi itetunnon lopullisesti eikä kukaan tunne myötätuntoa minua kohtaan niin aivan varmasti vielä joskus kostan tappamalla kiusaajani. En tyydy pelkästään itsemurhaan ja se on minun mielestäni pelkästään ihan oikein. Tai ehkä ei sittenkään, pahoina päivinä vain alan olla siitä aika varma että minusta vielä tulee massamurhaaja kun pistää niin vihaksi että kaikki ihmiset ovat minut tällä tavalla hylänneet ja minun jatkuva kärsimykseni on heille täysin samantekevää.

      • Mielisairaspotilas

        Saanko liittyä seuraan?


    • turvakristuksessa

      Siitä ne yleensä ihmiskunnan sodat tulevat: kosto vaatii kostoa. Jos ihmiset toimivat ihmisyyden tavoin, ja antavat anteeksi, niin kiusaaminen vähentyy.
      Jos tapat syyttömiä ihmisiä ja lopussa vielä itsesi, et voita mitään ja saatat itsesi ikuiseen helvetin tuleen. Jos sattuisin olemaan yksi uhrisi, niin siitä koituisi minulle vain ennenaikainen pääsy Jumalan valtakuntaan. En siis loppujen lopuksi kärsisi ja kun ei ole enää läheisiä biologisia sukulaisia, niin kostosi ainakin minun kohdalla menisi hukkaan.

      • Anonyymi

        Ei vaan ole mitään helvettiä.


        Muuten paska puheenvuoro.


    • katkerakalkki

      Koulukiusaajat sinne helvetin tuleen joutaisivat ensimmäisinä. Muutenkin ihan liikaa vähätellään kiusaamisen haittoja. Tiedän ihmisiä jotka sen myötä ovat täysin syrjäytyneet. Oon ollut yli 15.v tosi yksinäinen, mulla ei ole kunnon ammattia (ei voimia opiskella ja ahdistaa olla ihmisten parissa), jokin paskatutkinto on, jostain aikuisopistosta tosin. En ole ollut juurikaan töissä, mua ahdistaa jatkuvasti ja kavereitakin on vain muutama. Kaveritkin oon löytänyt lähinnä netin kautta, kasvotusten en osaa kehenkään oikein tutustua. Vituttaa kuinka kiusaajani ovat vakitöissä, heillä on omistusasuntoja, oon lapsia ja perheet. Oon tosin itsekin parisuhteessa, mutta oon tosi katkera että mä tässä olen eniten kärsinyt. Miksi kiusaajillani pitää mennä hyvin? En heitä lähtisi tappamaan, mutta kieltämättä sadistista nautintoa varmaan saisin, jos tietäisin etteivät he voi hyvin.

      • stubidos

        Joo on se väärin et kiusaajat menestyy elämässä ja kiusaamansa henkilöt syrjäytyy, kärsii vakavista mielenterveysongelmista jne. Löytyyhän meiltä hallituksestakin eräs nimeltä mainitsematon entinen kiusaaja, mitenhän sen uhrit nykyään voi? Ei oo tainnu enää herraa itseään pahemmin kiinnostaa.
        Kiusaajathan usein on just "paremmista perheistä", ei paljon empatiaa muille ja varsinkaan jotenkin erilaisille tai huonompiosaisille heru. Saaneet tehdä koko elämänsä mitä huvittaa ja vanhemmat vaan silittelee päätä. Näistä sitten tulee narsistisia poliitikkoja ja liike- elämän johtajia. Kiusaajille pitäis antaa kunnon rangaistukset ja kiusatuille heti terapiaa tms. keskusteluapua ettei loppuelämä mee potiessa. Nykyisellään kiusaaminen aiheuttaa liikaa traumatisoituneita yksilöitä kun ei oteta tarpeeksi vakavasti.


      • Anonyymi
        stubidos kirjoitti:

        Joo on se väärin et kiusaajat menestyy elämässä ja kiusaamansa henkilöt syrjäytyy, kärsii vakavista mielenterveysongelmista jne. Löytyyhän meiltä hallituksestakin eräs nimeltä mainitsematon entinen kiusaaja, mitenhän sen uhrit nykyään voi? Ei oo tainnu enää herraa itseään pahemmin kiinnostaa.
        Kiusaajathan usein on just "paremmista perheistä", ei paljon empatiaa muille ja varsinkaan jotenkin erilaisille tai huonompiosaisille heru. Saaneet tehdä koko elämänsä mitä huvittaa ja vanhemmat vaan silittelee päätä. Näistä sitten tulee narsistisia poliitikkoja ja liike- elämän johtajia. Kiusaajille pitäis antaa kunnon rangaistukset ja kiusatuille heti terapiaa tms. keskusteluapua ettei loppuelämä mee potiessa. Nykyisellään kiusaaminen aiheuttaa liikaa traumatisoituneita yksilöitä kun ei oteta tarpeeksi vakavasti.

        Anna nimi niin käyn tekemässä jotain kivaa sille.


    • Mäkin oon yksinäinen ja tuli täs mieleen sellainen ajatus, että saisko täältä porukan kasaan jos kävis yhdessä viettää päivän tai puolipäivää jossain?

      Lähinnä nyt ajattelin jotain jollaintavalla kiinnostavaa paikkaa, luontokohdetta, tms.

      Onko kiinnostusta? Esim. nyt syksyllä vaikka ens kuussa, syyskuussa?

    • Ajatus123

      Tutkimuksen mukaan kiusaajat imevät uhrista jotakin, niin että menestyvät elämässä,se tais näkyä jossakin veri arvoissakin myöhemmässä elämässä. Kun taas kiusatulla se näkyy myöhemmässä elässä käänteisesti. Se on oikeasti aika surullista, siinä on se fyysinen, että henkinen vaikutus.

      • Eergivamppi

        Olisiko laittaa jotain linkkiä tähän aiheeseen kunkiinnostaisi kovasti juuri tuo fyysisen puolen vaikutukset.


    • kyllä38

      Jeesus on vaihtoehto....

    • Faktat_esiin

      Kiusaaminen vahvistaa kiusaajaa loppu elämän ajan, myös immuniteetti on vahva, eikö meidän pitäisi ajatella tätäkin??

    • PaskaÄiti

      Kiusaajat pitäisi kiduttaa Saw:n kaltaisilla laitteilla ja elvyttää ja kiduttaa ikuisesti.

    • Hiljainenkostaja

      Itseäni on kiusattu noin 10 vuotta ja sen vuoksi jäin yhden luokan, kiusaajat sai siitä lisää ns. Valtaa ja vahingon iloa. Raivarit vaan pahentuvat päivä päivältä ja alkaa pää hajota... Nykyään jos minuun kohdistuu MINKÄÄN näköistä uhkaavaa paskaa niin käyn päälle. Mun koulu piiloutuu kivakaveri paskan taakse ja väittää isommille tahoille ettei kiusaamista muka ole.... Kiusaamiseeni on puututtu joka vain pahensi asiaa.... ja nykyään päihteet vie vaihteex kaiken edelle... Tää teksti on sekavaa tiiän nää valvotut tunnit muuttuu pikkuhiljaa vuorokausix... Pysykää vahvoina, kuolema ei ole ratkaisu kuitenkaan vaikka se kävisikin joka päivä, tunti ja minuutti mielessä...

      • hiljainentoinen

        tsemppiä sulle,haleja


    • Anonyymi

      Olet oikeassa.

      Kouluampumiset ovat usein kiusaajien syytå ja jos ampumiset halutaan pois, kiusaajat pitää saada kuriin.

      Yhteiskuntaa ei vain kiinnosta ja siksi nämä tulevat jatkumaan.

    • Anonyymi

      Onnettomuuksia on helppo järjestää.


      Työntäkää ne portaita alas ja sanokaa että se itse kompuroi portaissa.

    • Anonyymi

      Ei pidä pelätä kostaa. Pahoinpitelijällesi. Hehän hallitsevat liehittelijöineen nimenomaan pelolla. Mitä tahansa tekemällä saat itseltäsi pois paljon omaa pelkoadi väkivallan tekijää kohtaan. Myös heikoimmat mukana olleet, kuten opettajasi tai esimies alkavat varoa tekojaan, koska et ole enää riskitön kohde. Et missään nimessä saa itseäsi enää vahingoittaa. Ole rohkea ja anna vihallesi valta. Kyllä järkesi auttaa sinus välttämään typeryydet. Jos ja kun heidän väkivallalleen oli joskus todistajiakin, aikaa on 2 vuotta.

      • Anonyymi

        Eli sarjapahoinpitelyissäkin normaali rikosilmoituksen jättöaika vanhenee 2 vuodessa viimeisestä todistettavasta tapahtumasta. Ei ensimmäisestä.


    • Anonyymi

      Älä kuvittele, että ihminen, joka on ollut väkivaltainen kuukausia tai vuosia äkkiä muuttuisi kunnialliseksi kun kerran lyöt. Hän tulee tekemään 110 pros varmuudella rikosilmoituksen, eli sen takia myös sinun pitää tehdä. Mutta ensin se kosto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe