http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/54158-juuri-nyt-euroopan-unioni-sai-nobelin
"Toisen maailmansodan jälkeen Euroopan unioni ja sen edeltäjät ovat pyrkineet sitomaan Saksan ja Ranskan toisiinsa poliittisesti, kulttuurisesti ja taloudellisesti. Tavoite on ollut rauha. Tässä EU on Nobel-komitean mukaan onnistuttu."
Olisiko mahdollista luoda lähi-itään vastaavanlainen unioni, joka yhdistäisi sotaisan historian omaavia kansoja ja aikaansaisi rauhan alueelle?
Lähi-idän unioni
14
90
Vastaukset
Ei ole. Koska arabit ei hyväksy eikä tunnusta Israelin valtiota.
- vittuakosMenivätSinne
terrorisoimaan,
heittelemään ihmisten sekaan pommeja,
virittelemään helvetinkoneita...
- jauhatPaskaa
antiokia,
"sotaisan historian omaavia kansoja",
alue oli rauhallinen egyptistä turkiin,
kunnes ranskalaiset jakoi sen mielivaltaisesti
ja manipuloi ihmiset toisiaan vastaan,
sitä satoa nyt nautitaan pakolais tulvan muodossa,
zionin fasistien terrori ei helpota tilannetta... - Liittoumia
voi aina syntyä, mutta vastakkainasettelut eivät kuitenkaan samalla lopu. Jatkossa Lähi-idässä suuri kysymys on sunnien ja shijojen ristiriita. Kun Israelin pääministerin lausuntoja lukee rivien välistä, niin huomaa, että Israel ja sunnimaat ovat hyvin läheisissä väleissä.
- tapetaan
sunnien kanssa shijat,
sit sunnitkin voi tappaa,
arabi kysymykseen lopullista ratkaisua,
voi sitä fasistien murhanhimoa... - Sentään
myönnät fasistisuutesi. Tavoittelet kaikkien arabien tappamista. Kiihottaminen kansanosaa vastaan on rikos ja sinun kohdallasi raja on jo ylitetty.
- luetunymmärtäminen
on niin kauheen vaikeeta...
- Pinnistä
niin selviät. Ihan normaalia tekstiä tuo on. Vastaavasti sinulla näyttää olevan vaikeuksia myös kirjoittamisessa.
- pinnistäPinnistä
lue uudestaan,
jos se teksti siitä vaikka aukeaa... - En_luottaisi
pinnistäPinnistä kirjoitti:
lue uudestaan,
jos se teksti siitä vaikka aukeaa...liikaa kyseisen kirjoittajan kykyyn ymmärtää kirjoitettua tekstiä. Tuntuu, että hän ei ymmärrä edes omaa tekstiään. Toivotonta!
- kunEtYmmärrä
sanon suoraa,
zioni fasistit tappaa naisia ja lapsia,
silkasta murhanhimosta... - Voi_ressukkaa
Et elä enää edes reaalimaailmassa. Sillä nurkkakunnalla esim. Syyriassa teurastetaan ihmisiä niin paljon kuin vaan ehditään. Sinä pyörittelet sisällyksettömiä fraaseja, jotka liittyvät ainoastaan omiin kuvitelmiisi.
- nuvuitinuatätiä
kerrot itsellesi ihania tarinoita,
rauhaa rakstavista juutalaisista,
kun todellisuudessa,
oma kenraalikin vertaa menoa natseihin,
rauhasta arabien kanssa puhuvaa,
selkään ammutaan...
- Jeesus_Rauhanruhtinas
Yhteinen vihollinen (Israel) tuleekin yhdistämään kansoja toisiinsa, mutta ei mitenkään miellyttävällä tavalla.
"Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.57.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup325111Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su783137Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene182859Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252565- 452371
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321831Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?751821Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731526- 661314
- 821251