Mietiskelin tässä oman aikani vähyyttä ja kiirettä ja tulin siihen tulokseen, että menossa on niin minun kuin lukemattomien muidenkin kohdalla suuri huijaus, ryöstö suorastaan.
Meiltä viedään aika - oikeastaan arvokkain, mitä meillä on, erilaisin hyvin suunnitelluin keinoin. Kaikenlainen tyhjänpäiväinen viihde, TV:ssä radiossa lehdissä, urheilussa ja ns. kulttuurissa houkuttelee ihmisiä tuhlaamaan vähää aikaansa niiden seuraamiseen. - Mitä ne lopulta antavat ryöstämänsä ajan tilalle? Eivät mitään!
Jos itse haluaisin keskittyä tekemään jotain "omaa" vaikkapa viulua tai kirjahyllyä, onko nykyaikaisessa kerrostalossa siihen sopivaa tilaa, yleensä ei. Miehelle sopivat työtilat on vuokrattu pois. Yleensäkin miehet on ajettu pois harrstustilojen puutteessa.
Ei ihme, että ainoa paikka, mihin voi mennä on lähikapakka.
Olen taipuvainen uskomaan, että omaehtoinen tekeminen, vähäinenkin, on tärkeämpää kuin kuin olo muiden viihdytettävänä. Mutta siihen tämä nykyinen elämä tuntuu erityisesti panostavan. Miksi? Luulen että monet kaupunkien ongelmat pohjaavat ongelmaan ajasta, koska täynnä tarkoitusta aikaa ei ole tuhlattavaksi, ilman tarkoitusta siitä ei ole muuhun.
Ajasta
3
178
Vastaukset
- poisto
vastuu omasta itsestään on otettu pois, tilalle leivoksia ja sirkushuveja.
taloyhtöillä on tavoitteena olla tehokas, ei miellyttävä. työssäkäynti, siitä saatava palkka on korvaus menetetystä vapaa-ajasta. varakkaammilla on aikaa, työttömillä on aikaa, vanhuksilla on aikaa, mutta mihin? - mökkiläin.
Tässä urbanisoituminen meni rankasti
mettähallituksen puolelle.
Kaltaiseni maalla, vieläpä korvessa syntyneenä
kerrostaloasuminen ei pitemmän päälle ole
hyväksi terveydelle.
Hyviäkin puolia siinäkin on.
Kun pitkää päivää aikanaan tein, kaikki oli
kotiin tullessa valmiina.
Kotihengetär tykkäsi asua kerrostalossa.
Eikö aika ole omissa käsissä?
Voi kalastaa, harrastaa kodin ulkopuolisia
harrastuksia.
Olen samaa mieltä siinä, että
kerrostaloasuminen on syypää omien taitojen
ja kykyjen ruostumiseen, elämän tylsistymiseen.
Ilmiöhän on luonteeltaan globaali.Valitettavasti.
Omassa mökissä on hyvä asua.Oma tupa oma lupa.
Oli järkee säästää kun rahaa vielä oli.
Vaikka velatonta aikaa ei ole ollut 30v:n
en silti mökkiäni vaihtais
suurelliseenkaan lukaaliin.
Niissä ei ole omaa tahtoa eikä sielua. - totuusupseeri
mutta kun ajattelet vähän lisää, huomaat että viihde on välttämätöntä sillä ihminen tarvitsee aikaa pistääkseen aivonsa järjestykseen. Miten tämän toteutat saat ihan itse päättää. Voit katsella televisiolaitetta tai puuhata jotain. Niin ja onhan kaikella sosiaalista merkitystä; muut hyväksyvät sinut kun teet jotain mitä hekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2893557Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard422557SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän912169Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1091983Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --471892Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂311687Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1301532Tulli ja Poliisi HAZMAT-suojauksin varustettuna omakotitaloa tutkimassa.
Todennäköisesti kysymyksessä huumelaboratorio, jossa käsitellään tappavia ja vaarallisia kemikaaleja. Tulli ja poliisi221243Nainen sä olet
Ihailtava ihminen siinä mielessä että teet miten sydän käskee ja toisaalta taas pidättäydyt kaikesta. Pakenet ja lähest651177Oho! Martina Aitolehti uhoaa ex-mies Esko Eerikäiselle: "Sata tonnii, niin..."
Martina Aitolehti pitää ex-miehensä Esko Eerikäisen kanssa Martina & Esko podcastia. Pariskunta on ollut naimisissa ja h1221161