Kyllä Suomi on takapajuinen maa siinäkin suhteessa, että jottain helevetin juhannusta vietämme.
Juhannus - Suomi lyödään lukkoon, kaikki niinsanottu normaali elämä pysähtyy.
Uskonto on vähän hellittänyt, mutta käsittämätöntä on edelleen Suomen kulkuyhteyksien lyöminen lukkoon , bussit eivät kulje jne.
Suomi sulkeutuu, seisahtuu pariksi vuorokaudeksi - älytöntä.
Kokemusta on , kun Kämmenniemestä olisi virolaisen henkilön ollut jouduttava Viroon, muttei mitään kulkuyhteyksiä saatu. Henkilöautoa kun ei ollut saatavilla, ei takseja, ei busseja. No, henkilömme käveli Tampereelle, keltä suomalaiselta se olisi onnistunut, mukavuuksiin tottuneilta.
Miten muinaususkonnolla on näin suuri valta muutamassa maassa, Suomi, Ruotsi, Baltian maat.
Muinaususkonto
22
223
Vastaukset
Onko törkeetä, jos lopetetaan koko juhannuken vietto?
- iitin.iikka
Kun eletään vielä joku vuosi eteenpäin, kaikkina allakan päivinä kaupat voivat niin halutessaan pitää ovensa avoinna.
Hyvä askel eteenpäin tuokin. Muuten kirkko vastusti ärhäkästi myyntiaikalain murentamista.
Pääsen nastolalaisen veljeni siivelle. Sillä on katiskoita Ruotsalaisen järvessä ja verkkojakin sillä on.
Joudun mopolla ajamaan sinne 40 km. (jos mopon päällä pysyn) - tervemenoovaan
Eipä tuo ketään kiinnosta vaikka nostat kytkintä ja muutat sellaiseen maahan jossa ei kristillisiä juhlia ole riesanasi. Kummasti ne vaan sellaisiata maista tänne Suomeen änkee, minkähän takia.
- capt_cöpenick
Hyväksyn vielä kesäaikaiset seisokkipäivät. Joskus on vielä sekä lämmintä että valoisaa.
Onnettomin on vuoden pimeimpänä aika kun Suomi lukkiutuu puoleksi viikoksi seinien sisälle monilla pöydät herkuista notkuen.
Toisilla vaan niukat arkiruuat ja yksinäisyys.
Nyt voi lähteä vaikka matoongelle jos on vielä hyttyskarkotetta kesän varalle ostettuna.
Tietysti juhannuskin on pakanallinen juhla kuten joulukin. Siispä pakanoikaamme. Huomenna monia kauppoja auki. Voi hakea vaikka parit pilsnerit jos pätäkkää riittää. - Entäs-ramadan
Lopetetaan ensin tuo mutujen ramadan. Kokonaisen kuukauden ne terrorisoi kerrostaloja syömällä ja metelöimällä öisin. Vokeissa pitää niille tarjota yöllä ruokaa, henkilökunta on kovilla.
- kerroppa
Asutko heidän kanssaan, miten muuten pärjäät niitten luona.
- tavat.meilläkin
Eikös maassa pitäisi asua maan tavalla! Tai maasta pois!
- mulle.ei.harmia
Voisit valistaa kun siellä heidän kenskellä pyörit että pitäisivät pienempää meteliä.
- ketkunen
Taitavat työmarkkinajärjestöt olla noiden "pyhyyksien" takana.
- jakolasku
On niin Juhlavaa todeta että kolmeen päivään ei tule sanomalehtiä.
- synkkä.juhannus
Aattoiltaan mennessä jo 6 hukkunutta. Uimavedet liian lämpöisiä eikä rännän hiutalettakaan ilmassa.
- surullista.silti
synkkä.juhannus kirjoitti:
Aattoiltaan mennessä jo 6 hukkunutta. Uimavedet liian lämpöisiä eikä rännän hiutalettakaan ilmassa.
Nyt saldo taitaa olla, 6 hukkunutta, 4 tieliikenteessä menehtynyttä. Aatonaattokin tässä mukana.
- suomalaineneeva
Eikös ikäihmisillä ole vapaus liikkua niin että voi mennä erimaahan jossa ei kirkollia juhlia tunneta, siellä olisi lämmintä ja tulisia miehiäkin jotka kunnioittaa naisia ja palvolvat suorastaan naiset pilalle.
HYMY.No mutta sus! Muistaakseni Johannes Kastaja kuului kristinuskoon? Suomen lipun päivä on mitä on, mutta onneksi se ei ole nimetty vielä pakolliseksi EU-lipuksi.
Harmi, että en paljonkaan tiedä tuosta Johannes Kastajasta, mutta eikös hänen pää viety jollekin keisarille, vai mitä ne silloin oli?
Sitä en tiedä, mikä oli syy Johanneksen pään menoon, joten sanon, kuin siinä vanhassa elokuvassa, kun se ukko raahasi lehmän makuukamariin, että pääsi vaimolleen sanomaan, että "kyllä minä tiedän"! Vaimon kysyessä;" kuinka aiot sen pois saada"? Pakko oli taas miehen alistua. En minä sitä tiedä!:))
Eikö Tampareella taxit kulje? Luulisi olevan heilläkin sesonkiaika.- hörönlöröt
Ainakin Tammelan torin liepeillä olevat ruokakaupat on auki, kuten muinakin pyhäpäivinä. Yks jopa 00.00 asti. Keskiyöllä nuoriso piipahtaa hakemassa sapuskansa. Mummot ja papat kuorsaa jo siihen aikaan!
Mutta kummallisesti nämä vapaapäivat kelpaavat työläisillekin, jopa bussikuskit ovat vapaalla. Ne jotka ovat töissä, saavat kivan sunnuntailisän palkkoihinsa! - Kehitymme-alaspäin
Kristiina23 kirjoitti:
No mutta sus! Muistaakseni Johannes Kastaja kuului kristinuskoon? Suomen lipun päivä on mitä on, mutta onneksi se ei ole nimetty vielä pakolliseksi EU-lipuksi.
Harmi, että en paljonkaan tiedä tuosta Johannes Kastajasta, mutta eikös hänen pää viety jollekin keisarille, vai mitä ne silloin oli?
Sitä en tiedä, mikä oli syy Johanneksen pään menoon, joten sanon, kuin siinä vanhassa elokuvassa, kun se ukko raahasi lehmän makuukamariin, että pääsi vaimolleen sanomaan, että "kyllä minä tiedän"! Vaimon kysyessä;" kuinka aiot sen pois saada"? Pakko oli taas miehen alistua. En minä sitä tiedä!:))
Eikö Tampareella taxit kulje? Luulisi olevan heilläkin sesonkiaika.Suomen televisiossa ympärileikkausta selostetaan juhannuspäivänä.
Johannes oli silloin 8 päivää vanha vauva.
Jätettäisiin jo Lähi-Idän tavat ja uskonnot, molemmat, vähemmälle Suomessa!
Lähi-Idässä on sodittu AINA. Siellä on itsemurhapommittajia
ja kaikkea muuta pahaa.
Jospa se johtuukin siitä, että vastasyntynyt vauva kokee jo 8 päivän ikäisenä omien vanhempiensa taholta viiltävää kipua kaikkein herkimmässä elimessään, jossa kipu tuntuu todella kovasti.
Nojatuolikirkkolaiset vain lässyttivät sitä ikivanhaa Johannes Kastajan tuomista ympärileikattavaksi niin kuin ulkoaopittua pakollista litaniaa !!!
AJATTELEMATTA yhtään, miten se pikkuvauva kiljui, kun sitä viilleltiin ja silvottiin.
Eikö ne Allahin luomistyöt olekaan Lähi-Idän miesten mielestä hyviä,
kun heti pitää silpomaan ryhtyä?
Nythän tänne tulee jo Suurmoskeijakin. Kohta alkavat kuulua imaamien jolseat huudot aamuyössä.
zzz
TÄSTÄ on TULTAVA LOPPU! Kehitymme-alaspäin
Ilmeisesti kirjoituksesi ei ollut minulle tarkoitettu henkilökohtaisesti, koska kirjoitin;
"Harmi, että en paljonkaan tiedä tuosta Johannes Kastajasta, mutta eikös hänen pää viety jollekin keisarille, vai mitä ne silloin oli"?
Jatkossa seuraakin sinulta tietoa, että hänet on ympärileikattu 8-v??
Voi, että inhoan tuollaisia uskontoja ja myös tapoja, että tyttö-lapsilta leikataa klitoris jo vauvana?
Hiiteen uutiset jostain Britanian "Brexit"! Mitä tekee maailman "mahtivaltiot" tämän kaiken lopettamiseksi ja nyt tarkoitan myös näitä Afriikan maita? Joskus luin/kuulin, että sinne toimitettava viljakin on käsitelty niin, että se ei idä? Miksi?
Ei, ei, ei. Kaikki on minun järjen vastaista toimintaa, mutta Väyrystä ja Kekkosta en siihen asiaan halua avuksi. No, Kekkoselle kiitos, että luovi Suomen ns.puhtaille vesille valtiosella tasolla, mutta ei hänenkään aikanaan ollut se työllisyys kovinkaan mairitteleva, koska silloin alöas-ajettiin pientilalliset, joista moni lähti Ruotsiin.- naisten_alistamista
Kehitymme-alaspäin kirjoitti:
Suomen televisiossa ympärileikkausta selostetaan juhannuspäivänä.
Johannes oli silloin 8 päivää vanha vauva.
Jätettäisiin jo Lähi-Idän tavat ja uskonnot, molemmat, vähemmälle Suomessa!
Lähi-Idässä on sodittu AINA. Siellä on itsemurhapommittajia
ja kaikkea muuta pahaa.
Jospa se johtuukin siitä, että vastasyntynyt vauva kokee jo 8 päivän ikäisenä omien vanhempiensa taholta viiltävää kipua kaikkein herkimmässä elimessään, jossa kipu tuntuu todella kovasti.
Nojatuolikirkkolaiset vain lässyttivät sitä ikivanhaa Johannes Kastajan tuomista ympärileikattavaksi niin kuin ulkoaopittua pakollista litaniaa !!!
AJATTELEMATTA yhtään, miten se pikkuvauva kiljui, kun sitä viilleltiin ja silvottiin.
Eikö ne Allahin luomistyöt olekaan Lähi-Idän miesten mielestä hyviä,
kun heti pitää silpomaan ryhtyä?
Nythän tänne tulee jo Suurmoskeijakin. Kohta alkavat kuulua imaamien jolseat huudot aamuyössä.
zzz
TÄSTÄ on TULTAVA LOPPU!Tuolla Lähi-Idän alueella myös monet kristityt ympärileikkaavat tyttölapsiaan. Rikoshan se silpominen oikeasti on. Vaikea kokonaan kitkeä pois.
- MYÖS_monet
kristityt ? Voiko olla totta? Voi maailman pahuutta!
- vanhatihmiset.muistavat
Kirkko hyökkäsi täyslaidalta suomen luonnonuskontoja vastaan mm. Saamenalueella. Seitakiviä hävitettiin. Ihmisiä pakkokäännytettiin kristinuskoon.
- Se-on-väärin
ettei anna ihmisen elää tätä elämäänsä niin kuin oikeaksi kokee.
- julmaa.touhua
Suomen kirkko ei kuitenkaan listinyt päitä pois ellei ottanut miekkalähetystön kastetta vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241207
- 1181048
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97884- 112818
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa270744- 48685
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17667- 41594
- 49579
- 25545