Saunakallio/Jamppa

Elämänkovakoulu

Vietin lapsuuteni Saunakalliossa vuosina 74-82. Mitä kuuluu sen aikaisille lapsille/nuorille? Nimiä muistan Mustosen veljekset, Paaselat, Mattila, Iski, Sirpa Korhonen/Kuparinen?, Rouvinen.... Meitä oli sekalainen sakki. Osa kävi normisti koulua ja osa
nuorista oli talvet huostassa, kesäksi pääsivät kotiin. Oi niitä aikoja... Muutin pois 1982.

16

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna1966A2

      Joo, muistan noi tyypit. Ja myös Niirasen veljekset. Oisko ollu Timo, Jari ja Juha. Sit oli Taru niminen, joka asu Iskin kanssa samassa talossa. Ite muutin pois kans 82. Asuin koulua vastapäätä Pepen viereisessä talossa. Mun perhe oli ok, minen muun ei. Alko näytteli suurta osaa, eikä lapsuus ollut kovinkaan turvallinen monessakaan perheessä.

    • Mattilansussu1966

      Vainionpäät myös oli. Tuula muistaakseni ja Tuulalla monta broidia. Nimiä en muista. Olin kerran niillä yötä, nukuttiin partsilla. Herättiin yöllä meteliin. Viereisestä talosta heitettiin telkkaria myöten kamat ulos partsilta. Olin rakastunut palavasti Tuulan isobroidiin. En kyl muista nimeä. Muutin pois 86.

    • Hienoja_aikoja

      Alkoholi ja huume, sekä pillerihuuruinen jamppa. Siellä oli kaikilla elämänvalttikorteilla tenupullo kerran handussa. Jos ei sitten imppaus rätti.

    • SannaTölli

      Muistan sut Minna. Asuin teitä vastapäätä olevassa talossa. Muistan sun perheen ja teidän kodin sellasena rauhallisena. Teillä sai aina ruokaa. Muistatko Sannan?
      Mö olin koulukodissa 78-82.
      Niirasilla ei vissiin oo menny ihan putkeen. Paaselan Tiinan näin keran Stadissa, oliVR:llä siivoojana ja kertoi asuvansa muistaakseni Korsossa.

    • Saunis6688

      Aika moni saunislainen oli ainakin 79-89-luvulla duunissa Vr:llä. Aika monessa perheessä oli vakavia päihdeongelmia. Ite asuin lähellä saunista, kävin myös ala-asteen 5-6 lkt sauniksen koulussa. Vietin aikaani siellä 11-14 vuotiaana. Mun kavereihin lukeutui noi aiemmin mainitut Tuula, Tiina, Taru ja Sirpa. Tiina ja Sirpa asuivat samassa talossa. Muistan meidän touhunneen kaikenmoista. Oli siellä paljon mukavaakin. Ja niiden päihdeongelmaisten lisäksi myös mukavia ja huolehtivia vanhempiakin. Muistan kyllä kokeneeni kaksi itsaria. Toisen teki alle 20 v kundi. Asui Mattilan ja Vainionpäiden kanssa samassa talossa. Toisen taas mua vuotta nuorempi tyttö toiselta puolelta ostarin viereisestä talosta. Ne kosketti todella kun olin jotain 14-vuotias.
      Kun menin yläasteelle väheni roikkuminen Sauniksessa ja kaverit löytyivät muualta.
      Diskossa kävin kuitenkin vielä myöhemmässäkin vaiheessa.

    • OnnekasJ

      Niirasen Jari veti meikäläistä jotain v. 1976 alakiskalla daijuun, kun fillarissa oli jotain tarroja, jotka ei miellyttänyt.
      N. 10 v. myöhemmin iskin sen muijan ja styylasin sen kanssa.. Jaria en onneksi koskaan enää nähnyt.

    • PeTeJäKe

      Joo! Tiedän yhen kaverin kans, joka oli huostas kans vähäst välii. Mut nykyään on oppinu tavoille ja leikkii iskän kans samoi leikkejä, mitä 100kg pienempänä. Kaveri vissiin tykkää.

    • inva8184

      kivelän jonna,ja veljensä pete,Lamppu,hårtenin tomppa,nurmen pete,(ville vuori,tai joku sinnepäin..)niiraset,ja enoni wode..olihan noita...

    • Poistunut

      Onx alue edelleen samas jamas

    • syntyjamppalainen

      niin kiinnostas tietää myös nimim. 92-98 lapsuuteni viettänyt.

    • montaeriosotetta

      Alueella kasvaa samanlaisia elämän alkuja kuin silloin vuosina 74-82 kerrostalojen pihamaita kuluttaneet olivat. Kotioloista paljon tulevaisuus kiinni ja kaveriporukasta. Kysytyistä...Osa kävi koulut, osa ei. Osa aloitti laitos kierteen, osa ei, Osa työllistyi, osa ei, Osa elää edelleen, osa ei. Osa on edelleen Sauniksessa, osa ei. Paikallisesta löytyy varmaan juttu seuraa, jonka kanssa voi asioita muistella, mutta tuskin sielläkään muiden asioista sen enempää puhutaan. Rauha etenkin jo joukosta poistuneille. Tuttuja nimiä, mutta kertokoon jokainen itse jos haluaa, miten se on elämä vienyt. Samat talot on pystyssä edelleen, samat lähimetsiköt ja kalliot. Ei lähiö miksikään muutu, ihmiset vaihtuu ja elämä kulkee eteenpäin. Mukava törmätä vanhoihin tuttuihin

    • ooook

      FB:stä löytyy lähes jokainen...

    • eikäsomeaollut

      Me käytiin Galaxyssa joka viikonloppu ja pitää vieläkin ihmetellä miten ne sai sinne niin nimekkäitä esiintyjiä.
      Silloin elämä hymyili, muijia ja viinaa piisasi ja kaikilla oli hauskaa.
      Jokelan Tuija oli tavoittamaton unelma..

    • Jamppa_orginaali

      Metsälän veljekset joista Kimmo piti kioskia pitkään jampassa. Rouvisen pepe, Ohtosen keke, Paaselan siskokset oli samallla luokalla hetken,
      Kivisotaa naavatie vastaan kaarnapolku. Pesistä ja fudista sauniksen kentällä. Galaxy, galtsit aseman vieressä ja autiotalot siinä vieress. Nuoriso kokoontu ostarille tai isännöitsijän toimiston päätyyn, kilinkalin keikkoja,Suikki,Mustosen Pete, poliisi häätämässä jokapaikasta, Majoja metsissä, lumisotaa, fikkarisotaa.
      Haltianpolun kohdilla oli loistavat marja ja sienipaikat 70 luvun alussa.
      Hyvä peruskoulu, hyvä mesta asua. Lämpimät muistot!!

    • Saunis-onmymind

      Muutettiin 73 jolloin vain naavatiellä oli talot ja kaarnapolkua rakennettiin. Ostarin kohdalla oli lämpövoimala. Pieni lampi kaarnapolun parkkipaikan kohdilla. Dösät kääntyi koulun pihalla. Skidejä oli aivan perkeleesti joka talossa. Oli juoppojakin mutta enemmistö oli ihan tavallisia duunareiden kakaroita. Perhepäivähoitajia oli tosi paljon.
      Leppäsen kioski oli pitkään ainoa palvelu koko alueella. Nyt sekin jo kadonnut.
      Saunis oli tosiaan loistava koulu. Metsää oli paljon. Nyt samat metsät ovat jotenkin pusikoituneet. Ei taida skidit enään metsissä leikkiä?
      Sauniksen sen uudenmman jo puretun parakin takana oli iso sulamisalue keväisin missä seilattiin styrokslautoilla. Nykyisen koulun paikalla oli samanlainen.
      Rehtorina oli Korpelaisen Esa. Kukkonen vaksina.

    • JsilenceL

      Olin Rouvisen Pepen kamuja joskus, vaikka en Jampassa asunutkaan.
      Olin Helsingissä duunissa 81-85 ja muistan kun eräänä perjantaina Matchbox esiintyi Galaxyssa ja arvatkaa oliko juna pikkuisen täynnä.
      Konkka ei päässy ku suunnilleen metrin eteenpäin aseman väleissä.
      Noh matka tuli ainakin monelle halvaksi, kun niitä julmetun tarkastajia odoteltiin vasta maailmaan.
      Kaverit vaan sitten lisääntyi tuon jälkeen, mutta ne ovatkin sitten ihan eri tarinoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe