Nettiveneen oikea hinta

eivedätys

Koska Suomi24/Veneily lukijoissa on niin paljon asiantuntijoita veneiden hinnoittelun suhteen niin mikä nyt sitten olisi oikea hinta tälle veneelle.
Finnsailer 35 vuodelta 1973
Moottori Perkins 4.236 v.m. -73
Moottori perusteellisesti peruskunnostettu kunnostettu 2007, mm uudet lämmönvaihtimet, pakosarja, koneistukset, ym.
Polttoainesäiliöt uusittu ja polttoaineen suodatusjärjestelmä kahdella rinnakkaisella esisuodattamella.
WC septi järjestelmä rakennettu uudestaan 80l säiliöllä.
Viimeisen 10v aikana uusittu mm:
- Navigointi elektroniikkaa; Plotteri, VHF, autopilotti.
- Kuomu, purjeet ja juoksevaa köysistöä.
- Sisustusta, mm. verhoilut
Lisäksi toimivat; Maasähkö, painevesi, kaasuliesi ja –jääkaappi
Katsastus ja merenkulkuvarustus

Tarkoitus olisi välirahalla vaihtaa pienempään ja uudempaan mutta ei huonompaan. Kuitenkin kyse on siis suorasta myynnistä.

68

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden_myynyt

      Toteutuneet kaupat 20 000 ja 30 000 euron välillä. Pyynnit -70 luvun Finnsailereista näyttää olevan 20 000 ja 40 000 välillä. Tuon ikäisessä ei vuosimallilla ole enään väliä. -80 luvun yksilöistä pyydetään enemmän. Jos se on hyvä niin hintakattona voisi olla 40 000 sopiva pyynti yli 30 000 kunnon mukaan.

      • Mistä tiedät tai luulet nuo "toteutuneet kaupat"?


      • yhden_myynyt

        Katsoin nettiveneen toteutuneet. Ne on tietenkin aivan myyjän ilmoituksen rehellisyyden varassa mutta miksi ilmoittaa väärin jos on jo veneen myynyt.


      • KusetustaKerrakseen

        Miksi ei ilmoittaisi ? Ei omaa "kauppaansa" halua julkisesti huonoksi mainostaa.


      • yhden_myynyt

        No jo on heikko itsetunto


      • NiinSeVaanO
        yhden_myynyt kirjoitti:

        No jo on heikko itsetunto

        Mitä tekemistä sillä on itsetunnon kanssa ? Se vaan on ihmisluoto.


    • fseilor

      Valitettavasti vaikka tuollaisen veneen hyvään käyttökuntoon laittaminen maksaa niin harvoin niistä saa rahojaan takaisin. Jos löydät ostajan joka arvostaa venettäsi voit reilu 30t€ saada.

    • satuntainainen

      Jossain veneily lehdessä tai olla käytetyn osto ohjeita, muistaakseni esin 5 vuotta ja vanhemmalle elektroniikalle, eli plotterille,kaiulle yms, ei kannata enää laskea arvoa ollenkaan.

      • Takethemoney

        Nää nyrkkisäännöt tavaran arvosta voit unohtaa heti miten. Ne eivät perustu kuin esittäjänsä mielipiteeseen, joka parhaassa tapauksessa on vain valistunut arvaus. Usein taustalla hyörii itse myyntimies, joka haluaisi saada jo uudet varusteet myytyä asiakkaalleen.

        Joskus vene lehdessa esitettiin nyrkkisääntönä käytetttyjen veneiden ostajanoppaassa, ettei yli 10 vuotta vanhalla raakavesijäähdytteisellä dieselmoottorilla ole arvoa. Kuitenkin tiedän useammankin tuollaisen ns. "arvottoman" moottorin, jonka sylinterinkansi (siis se mainittu heikko kohta) on kestänyt yli 30 vuotta. Aika hyvin on "arvoton" moottori palvellut.

        Tuon sylinterinkannen saa vaihdetua ja koneen korjattua ale 1/4 osa hintaan uuden koneen arvosta ja taas kulkee toiset yli 30 vuotta hyvin pidettynä. Tiedänpä tapauksen, missä asentaja moottorin kampea pyörittämällä päätyi arvioon, että väljä on eikä kannata korjata. Ei tuollaista voi päätellä ulkopuolelta "katsomalla" vaan kone tulee avata ja selvittää mikä siellä todellisuudessa on vikana. Tuollainen asentaja on pikimmiten masentaja.

        Kyllä tyhmä saa rahansa kauppiaalle hukata, mutta mitään järkeä ei siinä ole.


      • voivoisenttä

        Viisi vuotta vanhalla elektroniikalla on kyllä käyttö arvoa jos toimii, mutta ei suurta rahallista arvoa paitsi nettivaraosa palstalla ääliöt luulevat saavansa vanhoista paskoista lähes uuden hintaa...

        Pistä netto hinta sille veneellesi 15000€ voisi joku hakee pois...


      • vanha.paska
        voivoisenttä kirjoitti:

        Viisi vuotta vanhalla elektroniikalla on kyllä käyttö arvoa jos toimii, mutta ei suurta rahallista arvoa paitsi nettivaraosa palstalla ääliöt luulevat saavansa vanhoista paskoista lähes uuden hintaa...

        Pistä netto hinta sille veneellesi 15000€ voisi joku hakee pois...

        Sinulla on tuulianturi, jota ei enää varaosana saa. Kaverilta on sellainen tuulianturi hajonnut. Vaihtoehdot ovat ostaa se vanha käytetty tai koko mittaristo. Minkä arvoinen se tuulianturi on?


      • Gilliant
        vanha.paska kirjoitti:

        Sinulla on tuulianturi, jota ei enää varaosana saa. Kaverilta on sellainen tuulianturi hajonnut. Vaihtoehdot ovat ostaa se vanha käytetty tai koko mittaristo. Minkä arvoinen se tuulianturi on?

        Nykyaikaistaa mittaristo olisi melkein se järkevä vaihtoehto, varsinkin joa "kaveri" on tietoinen ettei osaa ole saatavissa, on luultavasti hinnoitellut sen osan sen mukaan ;D


      • arvoako
        Takethemoney kirjoitti:

        Nää nyrkkisäännöt tavaran arvosta voit unohtaa heti miten. Ne eivät perustu kuin esittäjänsä mielipiteeseen, joka parhaassa tapauksessa on vain valistunut arvaus. Usein taustalla hyörii itse myyntimies, joka haluaisi saada jo uudet varusteet myytyä asiakkaalleen.

        Joskus vene lehdessa esitettiin nyrkkisääntönä käytetttyjen veneiden ostajanoppaassa, ettei yli 10 vuotta vanhalla raakavesijäähdytteisellä dieselmoottorilla ole arvoa. Kuitenkin tiedän useammankin tuollaisen ns. "arvottoman" moottorin, jonka sylinterinkansi (siis se mainittu heikko kohta) on kestänyt yli 30 vuotta. Aika hyvin on "arvoton" moottori palvellut.

        Tuon sylinterinkannen saa vaihdetua ja koneen korjattua ale 1/4 osa hintaan uuden koneen arvosta ja taas kulkee toiset yli 30 vuotta hyvin pidettynä. Tiedänpä tapauksen, missä asentaja moottorin kampea pyörittämällä päätyi arvioon, että väljä on eikä kannata korjata. Ei tuollaista voi päätellä ulkopuolelta "katsomalla" vaan kone tulee avata ja selvittää mikä siellä todellisuudessa on vikana. Tuollainen asentaja on pikimmiten masentaja.

        Kyllä tyhmä saa rahansa kauppiaalle hukata, mutta mitään järkeä ei siinä ole.

        Mutta jos se yli 10 vuotta vanha kone otetaan ulos veneestä ja lähdetään myymään niin paljonko siitä saa? Sehän on sen arvo eikä se, että kauan se kestää käytössä.


      • Kartatplussaa

        Ei tunnu silti annetaan -palstoilta löytyvän viisivuotiaita elektroniikkalaitteita.

        Itseäni kiinnostaisi tuonikäinen 12" plotteri ja tutka. Jos löytyy ilmaiseksi jostain niin voin maksaa pk:t!


    • JokuRajaX

      Siis kyseessä on 43 vuotta eli melkein puoli vuosisataa vanha vene ja moottori! Jos joku on valmis maksamaan tuosta hyvä uuden henkilöauton hinnan, siitä vaan. Mutta ihmettelen...

      • kuis_tää

        Minkähän arvoiseksi arvioisit mun -38 rakennetun veneen? Moottoria ei ole lainkaan, eikä sisätilat asuttavat.


      • ikävähennys

        Vähän jäi nyt epäselväksi miten 43 vuotta vanha vene olisi huonompi kuin vaikkapa 27 vuotta vanha.


      • JotainRajaaX
        ikävähennys kirjoitti:

        Vähän jäi nyt epäselväksi miten 43 vuotta vanha vene olisi huonompi kuin vaikkapa 27 vuotta vanha.

        Ehkäpä siksi että kaikki on 16 vuotta vanhempaa. Runko, läpiviennit, helat, moottori, sisustus - kaikki on kulunut 16 vuotta lisää ja kaikki ovat 16 vuotta lähempänä käyttöikänsä loppua. Lukuunottamatta uusittuja osia. Vähän kuin autoissa että v. 90 Corollalla on pienempi arvo kuin vuoden -00 Corollalla.


      • ei.käyttöikää
        JotainRajaaX kirjoitti:

        Ehkäpä siksi että kaikki on 16 vuotta vanhempaa. Runko, läpiviennit, helat, moottori, sisustus - kaikki on kulunut 16 vuotta lisää ja kaikki ovat 16 vuotta lähempänä käyttöikänsä loppua. Lukuunottamatta uusittuja osia. Vähän kuin autoissa että v. 90 Corollalla on pienempi arvo kuin vuoden -00 Corollalla.

        Autovertaukset ovat erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta täysin epäsopivia. Eikä tuo todellakaan kuulunut niihin harvoihin poikkeuksiin. Lentokoneet ovat huomattavasti lähempiä verrokkeja. Niissä myyntihinta on melkoisen suoraan riippuvainen isoon huoltoon jäljellä olevista lentotunneista. Veneillä sen enempää kuin lentokoneillakaan ei ole suunniteltua käyttöikää kuten autoilla. Käytännössä vuotuiset huoltokulut ovat samat 43 ja 27 vuotta vanhoissa veneissä. Tämän olen ihan omallakin kokemuksella voinut todeta pitävän paikkansa.


      • EntropianLaki
        ei.käyttöikää kirjoitti:

        Autovertaukset ovat erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta täysin epäsopivia. Eikä tuo todellakaan kuulunut niihin harvoihin poikkeuksiin. Lentokoneet ovat huomattavasti lähempiä verrokkeja. Niissä myyntihinta on melkoisen suoraan riippuvainen isoon huoltoon jäljellä olevista lentotunneista. Veneillä sen enempää kuin lentokoneillakaan ei ole suunniteltua käyttöikää kuten autoilla. Käytännössä vuotuiset huoltokulut ovat samat 43 ja 27 vuotta vanhoissa veneissä. Tämän olen ihan omallakin kokemuksella voinut todeta pitävän paikkansa.

        Ei. Esim. läpivienneillä on tietty käyttöikä, ja onnettomuustutkintakeskuksen sivuilta voi lukea miten käy kun ikä täyttyy vesillä. Lentokoneilla ja laivoillakin on muuten käyttöikä mm. metallin väsymisen takia. Vanhoja lentokoneita kyllä on, mutta niillä lennetään harvoin jos ollenkaan. Lasikuitu ruttoutuu ja hapertuu pikkuhiljaa. Vanha elektroniikka ja vanha moottori on arvoton. Käyttöarvo nillä toki on, kuten on esim. purkukuntoisella talollakin ja 500€ autolla.


      • ikävähennys

        Eikös ne läpiviennit voi uusia varsin helposti ja pienin kustannuksin. Lentokoneista sen verran että esimerkiksi lähes kaikki koskaan valmistetut Cesnat ovat yhä aktiivikäytössä, olen myös keskustellut eläkkeellä olevan Cesnalla uransa tehneen tuotekehitysinsinöörin kanssa jonka kanta oli että näillä lentokoneilla ei ole varsinaista käyttöikää kunhan niihin tehdään huolto-ohjelman mukaiset toiminpiteet. Ajatus veneen rungon kulumisesta on myös omituinen, en ole koskaan kuulut että lasikuituveneen runko olisi vanhentunut käyttökelvottomaksi edes osmoosin seurauksena. Jos mietiään tuollaisekin veneen tulevaa käyttöikää mitä aloituksessa on kuvattu en näe mitään syytä etteikö sillä voisi olla käyttövuosia vielä edessä aivan yhtälailla kuin uudellakin veneellä. Kyseisen venetyypiin perehtyneenä, runko kun on nimittäin huomattavasti parempaa tekoa kuin monen nykyveneen. Moottoreista taas, joskus venenäyttelyssä VP:n edustajalta tiedustellessani nykyaikaisten venemoottorien käyttöiästä sanoi 20 vuotta vanhan moottorin olevan viimmeistään jo vaihdon tarpeessa. Toisaalta monet asiantuntiat myös sanovat tuollaisen matalakierroksisen ahtamattoman Perkinssin vaativan peruskunnostusta 8000 käyttötunnin välein, normaalin viikonloppuveneiliän ajolla tuo on 40 vuotta ja yleensä peruskunnostuksen yhteydessä niissä ei ole ollut mitään hälyyttävää havaittavissa moottorin sisällä. Ainoa mitä aika syö on marinointiosat, niiden uusiminen tietää usean tuhannen euron kuluja, mutta aloituksen esimerkissähän näyttä tämä olevan tehty. Peruskunnostuksen jälkeen ei ole olemassa mitään syytä miksei moottori toimisi taas seuraavat 8000 tuntia. Ainoa todellinen ongelma vanhoissa matkaveneissä on sähköt joita yleensä on jokainen omistaja muutellut vuosien saatossa ja lopputuloksena on sellainen sekasotku että monessakin tapauksessa olisi parempi repiä kaikki johdot pois ja aloittaa alusta. Epämääräiset sähkötyöt on paloriski, oleelliseenhan se ei vaikuta näissä veneissähän moottori toimii ilman sähköäkin, toisin kuin uudenaikaiset dieselit.
        Itselläni on nyt kolmas matkamoottorivene menossa ja huonoin niistä oli -80 luvulla valmistettu, kaksi muuta on ollut vanhempia. Vene saadaan hyvinkin laiminlyötyä 20 vuodessa niin että sitä ei ole enään järkeä lähteä tekohengittämään, toisaalta moni yli 40 vuotias matkavene mitä olen katsonut on ollut hyvässä kunnossa. Jos valita saa otan kokemusteni perusteella mielummin tuplasti vanhemman hyvin pidetyn kuin uudemman veneen jota on laiminlyöty. Monet moottorit ovat myös jo 20 vuoden käyön jälkeen lopussa kun taas toisia ei saa ajettua loppuun millään.
        Olen aina epäillyt että näiden vanhojen matkaveneiden aliarvostuksessa on jonkinlainen hämärä mielleyhtymä autojen arvokehitykseen. Sinänsä aivan ymmärrettävää veneilyn pariin hakeutavan taholta verrata autoihin mutta kun se ei vaan oikein toimi.
        Tuollaisilla vanhemmilla matkaveneillä on oma käyttäjäkuntansa joka niitä arvostaa, jos hyvän löytää ei kannata hirveästi tinkiä, toiset taas näkee ne ymärtämättömyyttään lähinnä ongelmajätteenä. Tietenkin jos on ostamassa statussymboolia ei noista ole siihen. Myyniajat näillä on pitkiä koska harvat näitä arvostaa mutta aloituksen vene on sitä arvostavalle ei nyt ehkä ihan 30 tuhannen arvoinen mutta selkeästi yli 25 kuitenkin, vaika sanoa näkemättä.. Kummallista että asiaa ymmärtämättömien pitää sivusta huudella ja itkeä väärää hinnoittelua. Ostaisivan uudemman vaikka ulkomailta, sieltä niitä saa, auringon polttamia ja suolaveden syömiä, ei tarvitse kuin ajaa tänne.
        Kumma muuten että käytetyn vennen arvostuksessa nousee esiin aina navigointielektroniikka jota loppupelissä saa oleelliset melko halvalla uusittuakin. Kuitenkin jos esimerkiksi plotterin välttämättä tarvitsee ja jos se hankittavassa veneessä jo on tietää se ostajalle uuden plotterin hinnan suuruista säästöä jos tuollaisella pikkuasialla on sitten vaikutusta kaupan syntymiseen.


      • ei.käyttöikää
        ikävähennys kirjoitti:

        Eikös ne läpiviennit voi uusia varsin helposti ja pienin kustannuksin. Lentokoneista sen verran että esimerkiksi lähes kaikki koskaan valmistetut Cesnat ovat yhä aktiivikäytössä, olen myös keskustellut eläkkeellä olevan Cesnalla uransa tehneen tuotekehitysinsinöörin kanssa jonka kanta oli että näillä lentokoneilla ei ole varsinaista käyttöikää kunhan niihin tehdään huolto-ohjelman mukaiset toiminpiteet. Ajatus veneen rungon kulumisesta on myös omituinen, en ole koskaan kuulut että lasikuituveneen runko olisi vanhentunut käyttökelvottomaksi edes osmoosin seurauksena. Jos mietiään tuollaisekin veneen tulevaa käyttöikää mitä aloituksessa on kuvattu en näe mitään syytä etteikö sillä voisi olla käyttövuosia vielä edessä aivan yhtälailla kuin uudellakin veneellä. Kyseisen venetyypiin perehtyneenä, runko kun on nimittäin huomattavasti parempaa tekoa kuin monen nykyveneen. Moottoreista taas, joskus venenäyttelyssä VP:n edustajalta tiedustellessani nykyaikaisten venemoottorien käyttöiästä sanoi 20 vuotta vanhan moottorin olevan viimmeistään jo vaihdon tarpeessa. Toisaalta monet asiantuntiat myös sanovat tuollaisen matalakierroksisen ahtamattoman Perkinssin vaativan peruskunnostusta 8000 käyttötunnin välein, normaalin viikonloppuveneiliän ajolla tuo on 40 vuotta ja yleensä peruskunnostuksen yhteydessä niissä ei ole ollut mitään hälyyttävää havaittavissa moottorin sisällä. Ainoa mitä aika syö on marinointiosat, niiden uusiminen tietää usean tuhannen euron kuluja, mutta aloituksen esimerkissähän näyttä tämä olevan tehty. Peruskunnostuksen jälkeen ei ole olemassa mitään syytä miksei moottori toimisi taas seuraavat 8000 tuntia. Ainoa todellinen ongelma vanhoissa matkaveneissä on sähköt joita yleensä on jokainen omistaja muutellut vuosien saatossa ja lopputuloksena on sellainen sekasotku että monessakin tapauksessa olisi parempi repiä kaikki johdot pois ja aloittaa alusta. Epämääräiset sähkötyöt on paloriski, oleelliseenhan se ei vaikuta näissä veneissähän moottori toimii ilman sähköäkin, toisin kuin uudenaikaiset dieselit.
        Itselläni on nyt kolmas matkamoottorivene menossa ja huonoin niistä oli -80 luvulla valmistettu, kaksi muuta on ollut vanhempia. Vene saadaan hyvinkin laiminlyötyä 20 vuodessa niin että sitä ei ole enään järkeä lähteä tekohengittämään, toisaalta moni yli 40 vuotias matkavene mitä olen katsonut on ollut hyvässä kunnossa. Jos valita saa otan kokemusteni perusteella mielummin tuplasti vanhemman hyvin pidetyn kuin uudemman veneen jota on laiminlyöty. Monet moottorit ovat myös jo 20 vuoden käyön jälkeen lopussa kun taas toisia ei saa ajettua loppuun millään.
        Olen aina epäillyt että näiden vanhojen matkaveneiden aliarvostuksessa on jonkinlainen hämärä mielleyhtymä autojen arvokehitykseen. Sinänsä aivan ymmärrettävää veneilyn pariin hakeutavan taholta verrata autoihin mutta kun se ei vaan oikein toimi.
        Tuollaisilla vanhemmilla matkaveneillä on oma käyttäjäkuntansa joka niitä arvostaa, jos hyvän löytää ei kannata hirveästi tinkiä, toiset taas näkee ne ymärtämättömyyttään lähinnä ongelmajätteenä. Tietenkin jos on ostamassa statussymboolia ei noista ole siihen. Myyniajat näillä on pitkiä koska harvat näitä arvostaa mutta aloituksen vene on sitä arvostavalle ei nyt ehkä ihan 30 tuhannen arvoinen mutta selkeästi yli 25 kuitenkin, vaika sanoa näkemättä.. Kummallista että asiaa ymmärtämättömien pitää sivusta huudella ja itkeä väärää hinnoittelua. Ostaisivan uudemman vaikka ulkomailta, sieltä niitä saa, auringon polttamia ja suolaveden syömiä, ei tarvitse kuin ajaa tänne.
        Kumma muuten että käytetyn vennen arvostuksessa nousee esiin aina navigointielektroniikka jota loppupelissä saa oleelliset melko halvalla uusittuakin. Kuitenkin jos esimerkiksi plotterin välttämättä tarvitsee ja jos se hankittavassa veneessä jo on tietää se ostajalle uuden plotterin hinnan suuruista säästöä jos tuollaisella pikkuasialla on sitten vaikutusta kaupan syntymiseen.

        Ruotsalaiset taannoin laskivat hieman arveluttavilla perusteilla lasikuiturungon käyttöiäksi yli 1000 v. Jos ottaa siitä turhat pois ja sanoo käyttöiän olevan vaikka 100 v, on aivan samantekevää, onko rungolla ostohetkellä takana 43 vai 27 vuotta. Eikä sen suhteen 2 v ikäinen vene ole sen parempi.

        Pronssiset läpiviennit, joita Finnsailerissakin on käytetty, kestävät sen kuin runkokin. Voihan tietysti halutessaan laskea niinkin, ettei veneellä itsellään ole muuta arvoa kuin käyttöarvoa. Se käyttöarvo voi sitten hyvinkin olla se 25000-30000, miten vain.

        Vanhin lentokone muuten, jolla olen tyypit lentänyt, on 50-luvulta oleva Tiger Moth. Ja sekin yksilö oli lentokerhossa päivittäisessä käytössä. Ja harva se viikko näkyy tai kuuluu taivaalla Air Veteranin DC-3.


      • Vainiinkö
        ei.käyttöikää kirjoitti:

        Ruotsalaiset taannoin laskivat hieman arveluttavilla perusteilla lasikuiturungon käyttöiäksi yli 1000 v. Jos ottaa siitä turhat pois ja sanoo käyttöiän olevan vaikka 100 v, on aivan samantekevää, onko rungolla ostohetkellä takana 43 vai 27 vuotta. Eikä sen suhteen 2 v ikäinen vene ole sen parempi.

        Pronssiset läpiviennit, joita Finnsailerissakin on käytetty, kestävät sen kuin runkokin. Voihan tietysti halutessaan laskea niinkin, ettei veneellä itsellään ole muuta arvoa kuin käyttöarvoa. Se käyttöarvo voi sitten hyvinkin olla se 25000-30000, miten vain.

        Vanhin lentokone muuten, jolla olen tyypit lentänyt, on 50-luvulta oleva Tiger Moth. Ja sekin yksilö oli lentokerhossa päivittäisessä käytössä. Ja harva se viikko näkyy tai kuuluu taivaalla Air Veteranin DC-3.

        Vai lasikuidulle 1000 vuotta??

        Siitä pitäisi rakennuksia tehdä, kun niin kestävää betoniakaan ei tehdä. Luonnonkivi kestää, mutta ei siitä tehdyt rakennukset.


    • NiinSeVaanO

      Voi kai todeta, että vaikka pistäisit siihen kultapollarit, tuskinpa 20.000,- rajaa saat poikki.

      • Olisin kyllä taipuvainen samalle ajatukselle. Vaikeaa on, kalliimpaan vaihdossa jonkinlaista arvoa, muuten tuo 20 t€ taitaa olla valitettavasti maksimi.


    • eivedätys

      Aika paljon hajontaa. Taidan laittaa syksyllä hinnaksi 28 000 e ja pitää myynnissä ensi kesään asti. Jos ei mene kaupaksi niin ei ole mitään järkeä ruveta halvemmallakaan myymään.

      • PitkäMyyntiaika

        Hyvä taktiikka. Itse olen pitänyt venettä myynnissä jo pitkään, varsin korkealla hinnalla. Eipä siinä mitään häviäkään, kun ei ole pakko myydä. Jos joku sitten sattuu pyyntihinnan maksamaan, hyvä vain.


      • SiinäSeSyy
        PitkäMyyntiaika kirjoitti:

        Hyvä taktiikka. Itse olen pitänyt venettä myynnissä jo pitkään, varsin korkealla hinnalla. Eipä siinä mitään häviäkään, kun ei ole pakko myydä. Jos joku sitten sattuu pyyntihinnan maksamaan, hyvä vain.

        Kaltaistesi vuoksi, myös venemarkkinat Suomessa näyttää omituiselta ja ylihintaisilta. Ei edes olla venettä myymässä, mutta roikotetaan myynnissä hulluun hintaan, jos vaikka joku sattuisi sekoamaan ja muinaismuistoja kovaan hintaan hankkimaan.


      • eivedätys

        Ensinnäkin veneeni ei ole mikään muinaismuisto vaan hyväkuntoinen matkavene jossa kaikki järjestelmät toimivat moitteetta. Miksi myisin halvemmalla, vai oletko sitä mieltä että en saisi laittaa venettä myyntiin lainkaan.


      • pekkaat

        Älä välitä katkeroituneista wana-be veneilijöistä. Ainoa tapa selvittää veneen arvo on laittaa se myyntiin.


      • SiinäSeSyy
        eivedätys kirjoitti:

        Ensinnäkin veneeni ei ole mikään muinaismuisto vaan hyväkuntoinen matkavene jossa kaikki järjestelmät toimivat moitteetta. Miksi myisin halvemmalla, vai oletko sitä mieltä että en saisi laittaa venettä myyntiin lainkaan.

        Ensinnäkin, viesti ei ollut sinulle !
        Jokainen voi tehdä veneelleen aivan mitä haluaa, mutta merkkinat siinä ovat sekaisin, kun on noita "arvon määrittelijöitä", eli hinnoittelevat veneensä päin helvettiä ja odottelevat ihmettä tapahtuvaksi. Kuitenkin vene vanhenee joka vuosi "myynnissä" ollessaan.


      • veneilijä_
        SiinäSeSyy kirjoitti:

        Ensinnäkin, viesti ei ollut sinulle !
        Jokainen voi tehdä veneelleen aivan mitä haluaa, mutta merkkinat siinä ovat sekaisin, kun on noita "arvon määrittelijöitä", eli hinnoittelevat veneensä päin helvettiä ja odottelevat ihmettä tapahtuvaksi. Kuitenkin vene vanhenee joka vuosi "myynnissä" ollessaan.

        Markkinat eivät yhdestä miten tahansa hinnpoitellusta veneestä sekaisin mene, ainoastaan jonkun pää saattaa mennä sekaisin.


      • SiinäSeSyy
        veneilijä_ kirjoitti:

        Markkinat eivät yhdestä miten tahansa hinnpoitellusta veneestä sekaisin mene, ainoastaan jonkun pää saattaa mennä sekaisin.

        Yhdestä ? Paas kattoen vaikkapa Nettivene.comia, sillä niitä riittää, päin helvettiä hinnoiteltuja aarteita.


      • asiaan_
        SiinäSeSyy kirjoitti:

        Yhdestä ? Paas kattoen vaikkapa Nettivene.comia, sillä niitä riittää, päin helvettiä hinnoiteltuja aarteita.

        Oletko ostamassa venettä vai järjestelemässä markkinoita? Ensimmäiseen saattaa olla mahdollisuuksia, toinen on toivoton tehtävä. Se, joka on ostamassa venettä, sulkee osan tarjonnasta pois, valitsee sopivan ja ostaa. Se, joka pyrkii järjestelemään markkinoita, vain ruikuttaa, ja jatkaa kivien potkimista rannalla.
        Koko ajan tehdään venekauppoja kyvykkäiden ostajien toimesta.


      • SiinäSeSyy
        asiaan_ kirjoitti:

        Oletko ostamassa venettä vai järjestelemässä markkinoita? Ensimmäiseen saattaa olla mahdollisuuksia, toinen on toivoton tehtävä. Se, joka on ostamassa venettä, sulkee osan tarjonnasta pois, valitsee sopivan ja ostaa. Se, joka pyrkii järjestelemään markkinoita, vain ruikuttaa, ja jatkaa kivien potkimista rannalla.
        Koko ajan tehdään venekauppoja kyvykkäiden ostajien toimesta.

        Anti tuolla kommentillasi oli siis mikä ?


      • SiinäSeSyy
        SiinäSeSyy kirjoitti:

        Anti tuolla kommentillasi oli siis mikä ?

        Sen lisäksi, että venekauppa on aika hiljaista.


      • yhden_myynyt
        SiinäSeSyy kirjoitti:

        Anti tuolla kommentillasi oli siis mikä ?

        "asiaan_" taisi osua liiankin asian ytimeen.


      • yhden_myynyt
        SiinäSeSyy kirjoitti:

        Yhdestä ? Paas kattoen vaikkapa Nettivene.comia, sillä niitä riittää, päin helvettiä hinnoiteltuja aarteita.

        Kaikki muut väärässä ja sinä vain oikeassa?


      • SiinäSeSyy
        yhden_myynyt kirjoitti:

        Kaikki muut väärässä ja sinä vain oikeassa?

        Tässä tapauksessa ainakin, hyvinnii pitkälti niin.


      • käytävälittäjää
        PitkäMyyntiaika kirjoitti:

        Hyvä taktiikka. Itse olen pitänyt venettä myynnissä jo pitkään, varsin korkealla hinnalla. Eipä siinä mitään häviäkään, kun ei ole pakko myydä. Jos joku sitten sattuu pyyntihinnan maksamaan, hyvä vain.

        Lisä arvoa tuo ajatus, että aarteeni on arvokas ja ostaja ovat köyhiä ja ostokyvyttömiä köyhiä, jotka vain ruikuttavat eivätkä ymmärrä veneistä mitään.

        Kuka se kissanhännän nostaa jollei kisu itse....


    • KahdetMarkkinat

      Pitäisi olla omat markkinapaikat niille jotka ovat oikeasti myymässä venettään ja niille jotka vain odottelevat vuosikausia sitä hullua joka on valmis maksamaan järjettömän ylihinnan.

      • entäs

        Jos joku myy hyväkuntoista matkavenettä 30 000 euron hintaan niin eikös se ole silloin naurettavan halpa.


      • KahdetMarkkinat
        entäs kirjoitti:

        Jos joku myy hyväkuntoista matkavenettä 30 000 euron hintaan niin eikös se ole silloin naurettavan halpa.

        Jos se menee kaupaksi niin silloin hinta on oikea. Jos seisoo vuosikaudet myymättä niin hinta on liian kallis. Niin yksinkertaista se on.


      • entäs

        Ei pidä paikkansa. Ei mene kaupaksi vaikka antaisi ilmaiseksi, jos ei ole kiinnostunutta ostajaa.


      • KahdetMarkkinat
        entäs kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Ei mene kaupaksi vaikka antaisi ilmaiseksi, jos ei ole kiinnostunutta ostajaa.

        Silloin on myytävässä veneessä jotain pahasti vialla.


      • entäs

        Voihan se olla vaikka kuinka hyvä mutta jos ostajaa ei ole niin ei mene kaupaksi.


      • MaceMace

        Tähän on helppo ratkaisu. Venepalstoilla pitäisi olla maksu, esim. 10€/kk. Näin päästäisiin suurelta osin eroon noista roikottajista jotka pilaavat näkemyksen oikeasta hintasosta ja siten haittaavat suuresti kaupankäyntiä.


    • vitunköyhätinisijät

      Kaikki menee kaupaksi jos hinta on oikea.

      • noiknkohanon

        Tahkolla lomaosake VK40 ei vaihtokelpoinen, 1e ostatisitko?
        Entäs jos 50% alennusta?


    • Soita venevälittäjälle ja kysy.

    • Lahoraato

      Talla pohjaan ja kohti juhannuskokkoa,muista hypätä ajoissa pois!

    • Bootman

      Katso suomalaisten vakuutusyhtiöitten korvaustaulukoitten ikävähennys prosentit niin huomaat minkä arvoinen veneesi on .tuon ikäisestä saa suurinpiirtein maksaa jos upottaa sen vaikka käyttöarvoa olisi vielä vaikka kuinka paljon.yli5v elektroniikkaa ei arvosteta noitten nilviäisten mielestä enää minkään arvoiseksi.siksi olen oman vanhukseni vakuuttanut yatch pool finlandissa joka ei tunne ikävähennyksiä.muuten en saisi mitään enää mistään.tosi asia on vaan se että ns tavallisia vahhoja veneitä ei arvosteta vaikka olisivat missä kunnossa hyvänsä.klassikot tietysti erikseen.

      • Reaaliteetteja

      • ReaaliteetitTosiaan

      • Alandiassa ei mun mielestä ole myöskään ikävähennyksiä, ainakaan samassa mittakaavassa kuin monilla muilla. Lisäksi niillä on maine, etteivät nipota, kun vahinko sattuu.


      • VaikeaAsia
        Bossu kirjoitti:

        Alandiassa ei mun mielestä ole myöskään ikävähennyksiä, ainakaan samassa mittakaavassa kuin monilla muilla. Lisäksi niillä on maine, etteivät nipota, kun vahinko sattuu.

        On vaan 35 % korkeampi vakuutusmaksu kuin Yacht Poolilla. (omassa veneessäni).


      • VaikeaAsia kirjoitti:

        On vaan 35 % korkeampi vakuutusmaksu kuin Yacht Poolilla. (omassa veneessäni).

        On varmaan. Halvassa veneessä mulla oli vain täystuhovakuutus, nykyisin toivottavasti saa korvauksia pienemmistäkin vahingoista. Jos vakuutusyhtiöllä on maine, että ne yrittää yleensä livetä korvauksista, silloinhan siitä vakuutuksesta ei kannata maksaa juuri mitään, kun taas jos vakuutuksesta voi oikeasti saada korvauksia, se on arvokkaampi.


      • vain.oikeusteitse
        VaikeaAsia kirjoitti:

        On vaan 35 % korkeampi vakuutusmaksu kuin Yacht Poolilla. (omassa veneessäni).

        Ei ole Pilgrim ainoa Yacht Poolin korvauksiin tympääntynyt. Usea tuntemani on niiden kanssa tapellut oikeudessa saakka ja sen jälkeen päättänyt asiakkuuden. Oikeus tai sen oikeuskäsittelyn uhka on kyllä sitten ne korvaukset tuonut. Kyllä vakuutuksesta kannattaa 35 % enemmän maksaa saadakseen toimivan vakuutuksen.


      • Realiteetteja
        ReaaliteetitTosiaan kirjoitti:

        Eiköhän noita helmiä löydy enemmän muista yhtiöistä ! Selvittele ne ennen kuin rikeut.

        Eipä ole muiden yhtiöiden osalta tosielämän tietoa. Onko sinulla :-) ?


      • ReaaliteetitTosiaan
        Realiteetteja kirjoitti:

        Eipä ole muiden yhtiöiden osalta tosielämän tietoa. Onko sinulla :-) ?

        Googleta, sieltä niitä tarinoita löytynee. :-) !


      • VaikeaAsia
        vain.oikeusteitse kirjoitti:

        Ei ole Pilgrim ainoa Yacht Poolin korvauksiin tympääntynyt. Usea tuntemani on niiden kanssa tapellut oikeudessa saakka ja sen jälkeen päättänyt asiakkuuden. Oikeus tai sen oikeuskäsittelyn uhka on kyllä sitten ne korvaukset tuonut. Kyllä vakuutuksesta kannattaa 35 % enemmän maksaa saadakseen toimivan vakuutuksen.

        Siitähän kysymys onkin, saako sillä ?


      • Reiska2K
        Bossu kirjoitti:

        On varmaan. Halvassa veneessä mulla oli vain täystuhovakuutus, nykyisin toivottavasti saa korvauksia pienemmistäkin vahingoista. Jos vakuutusyhtiöllä on maine, että ne yrittää yleensä livetä korvauksista, silloinhan siitä vakuutuksesta ei kannata maksaa juuri mitään, kun taas jos vakuutuksesta voi oikeasti saada korvauksia, se on arvokkaampi.

        Oletko tutustunut heidän ikävähennyssääntöihin? Jos mikään muu ei auta vetäytymään korvauksista, niin sitten otetaan ikävähennykset käyttöön.
        Minulla on mökillä "harrastelijan" puusepänverstas ja päätin kysyä vakuutusyhtiöltäni kuinkas ne korvaukset sitten menevät jos nämä vaeltavat tavaran "keräilijät" sattuisivat sinne eksymään.
        Kovien selittelyjen kera selvisi, että ainoastaan alle kaksivuotta vanha työkone korvataan täydestä arvosta.
        Sen jälkeen prosenttipelin jälkeen todetaan, että viisivuotias kone ei ole heille minkään arvoinen.
        Se on kovaa peliä tämä vakuuttaminen, totesin siihen ja vähensin vakuutukset minimiin.


      • jo.vain
        VaikeaAsia kirjoitti:

        Siitähän kysymys onkin, saako sillä ?

        Saa, sen olen itse kokenut jopa pari kertaa. Ilman mitään venkoiluja asiat ovat sujuneet.


    • 22222

      Aloittajalle: Onko mitään ns. oikeita hintoja missään olemassa, nämä asuntojen ylihinnat yms. ovat jatkuva puheenaihe monilla foorumeilla. Mutta mikä on sen oikeampi hinta kuin se kysynnän ja tarjonnan seurauksena määrittyvä kauppahinta, olipa siinä kyseessä tavara tai palvelu. Voidaan toki kiistellä pyyntihintojen oikeellisuudesta, mutta taas päädytään siihen, että joka tapauksessa myyjä ja ostaja keskenään sittenkin määrittelevät juuri siinä tapauksessa sen ihan oikean hinnan, kaikki muu on saivartelua!.

      • Oikeahinta ja pyyntihinta ovat valitettavan usein niin kaukana toisistaan, niin veneissä kuin asunnoissakin, ettei sellaista viitsi edes alkaa neuvottelemaan. Mikäli alkuhinta asetetaan totaalisen pieleen, ei ostajaa löydy, ennen kuin hinta pudotetaan "oikealle" tasolle, josta kukaan edes viitsi alkaa keskusteluja käymään.

        On siis olemassa niin sanottu "oikea hintataso", sellaisille, jotka haluavat myydä, ja sellaisille oma, jotka haaveilevat saavansa, jotain "voittoa", jonka sitten laskevet mitä moninaisimmin kaavoin. Heillä yleensä jää tavara myymättä, ja se polttaa jopa sen "oikean arvonsa" roikkuessaan ylihintaisena vuositolkulla "myynnissä".


      • Veikko6700

        Tämän minäkin ymmärsin, vaikka en ole mikään kokenut myyjä. Hyvin selvitetty, kiitos.


      • Fseilori
        MustaPetteri kirjoitti:

        Oikeahinta ja pyyntihinta ovat valitettavan usein niin kaukana toisistaan, niin veneissä kuin asunnoissakin, ettei sellaista viitsi edes alkaa neuvottelemaan. Mikäli alkuhinta asetetaan totaalisen pieleen, ei ostajaa löydy, ennen kuin hinta pudotetaan "oikealle" tasolle, josta kukaan edes viitsi alkaa keskusteluja käymään.

        On siis olemassa niin sanottu "oikea hintataso", sellaisille, jotka haluavat myydä, ja sellaisille oma, jotka haaveilevat saavansa, jotain "voittoa", jonka sitten laskevet mitä moninaisimmin kaavoin. Heillä yleensä jää tavara myymättä, ja se polttaa jopa sen "oikean arvonsa" roikkuessaan ylihintaisena vuositolkulla "myynnissä".

        Niin mutta mikä se "oikeahinta" tässä tapauksessa sitten on. Se 20 000...30 000 millä kauppoja on tehty?


      • Fseilori kirjoitti:

        Niin mutta mikä se "oikeahinta" tässä tapauksessa sitten on. Se 20 000...30 000 millä kauppoja on tehty?

        Kyse on siitä, haluatko myydä ja kuinka nopeasti. Valitettavasti kyllä tuon ikäiset veneet alkavat olla hankalia myydä, edes noilla hinnoilla. Kauppa ei yksinkertaiesti käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      331
      11156
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      56
      2293
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1870
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1364
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1359
    Aihe