Onko Teboil Diamond Diesel hyvää?

kustaa

Eli minkälaisia kokemuksia teilä on yleensäkin TB:n öljyistä. Tähän asti olen käyttänyt Mobil 1 ja mobil delvac 1:stä. Ajattelin kuitenkin vaihtaa Diamondiin
5w-40. Kannattaako näitä mehuja koneeseen laittaa? Entä kuinka soveltuu esim. suuremmissa tynnysreissä myytävä raskaankaluston SHPD-täyssynt.? Auto -94 vw

65

24554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9d

      Teboil Diamond Diesel on just pikkudieselille parasta.
      Taitaa olla niitä harvoja ha-pa dsl-moottoreille optimoituja öljyjä. Ne SHPD:t ja Delvacit on tarkoitettu vähän isommille myllyille (ja maailman ympäri vaihtoväleille). Myös VW-luokitukset (pumppusuutin) mutta muistaakseni ei uusinta "Long-Life" luokitusta.
      Ite oon em öljyä testannut "vasta" 250 tkm. Ainakaan vielä ei ole vaihtovälillä tarvinnut öljyä lisätä (no ei noilla km:llä pitäisikään).
      TDD:tä saa myös 10l kanistereissa (markettihinta noin 60€/10L kannu) joten hintakin kohtuullinen.

      • Öljymiäs

        Diamond diesel 2 on just longlife öljy. Etiketissä on erikseen mainittu VW, Seat, Skoda huoltovälin valolla varustetut mallit. Bueno


      • Tumppi-82
        Öljymiäs kirjoitti:

        Diamond diesel 2 on just longlife öljy. Etiketissä on erikseen mainittu VW, Seat, Skoda huoltovälin valolla varustetut mallit. Bueno

        Lukeekos purkin kyljessä 506.01??? ja minkähän hintaista litku on?


      • 1.9d
        Öljymiäs kirjoitti:

        Diamond diesel 2 on just longlife öljy. Etiketissä on erikseen mainittu VW, Seat, Skoda huoltovälin valolla varustetut mallit. Bueno

        Siis ilmeisesti tarkoitat:
        "Diamond Plus II 0W-30" :sta.
        Sillä on VW 503 00, 506 00, 506 01 -luokitukset, ja myös sitten hintaa. Eli tuskin kannattaa uhrata tätä alkup. kysyjän -94 Wolkkariin ...


      • Öljymiäs
        1.9d kirjoitti:

        Siis ilmeisesti tarkoitat:
        "Diamond Plus II 0W-30" :sta.
        Sillä on VW 503 00, 506 00, 506 01 -luokitukset, ja myös sitten hintaa. Eli tuskin kannattaa uhrata tätä alkup. kysyjän -94 Wolkkariin ...

        1,9d vaan arveli ettei longlifelle käy ja ajattelin "mainostaa" merkkiä mikä käy...tais menne sitte merkkikin väärin...


    • fireblade

      Moi

      Teppo-Oilin tuotteista voit kurkata ominaisuuksia vaikka netistä.

      Diamond Diesel:

      http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;4408

      Ja sitten toi SHPD:

      http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4354;4432

      Toi Diamondi käy siis vallan mainiosti, ihan niin kuin noi Mobilitkin. Jos saat tota SHPD litkua kustannustehokkaaseen hintaan, niin kyllähän sekin voitelee tollasessa -94 Vokkelossa ihan mainiosti.

      Enemmän toi on yleensä sellanen psykologinen juttu ton öljymerkin kanssa.....eli jos vaihdat merkkiä....niin kuuntelet koneen ääntä ihan eri intensiteetillä....

      • öljyläiskätesti

        Mää en osta tota sun psygologiaa shpd on lisäaineistettu isommille koneille joita rasitetaan reilummalla kuormalla matalilla kierroksilla, estää lasituksen sylinteri putkissa ja pesee reilusti noki paskaa yms...

        Ei varmasti hajota paikkoja, mutta mitä järkeä laittaa muita öljyjä koneeseen, kuin koneen valmistaja ajatellut?


    • merkki kun merkki

      ollaanko huolestuneita että X merkkinen öljy "särkee" koneen, vai mistä johtuu kun jotkut eivät esim. käytä muuta kuin Mobil 1:sta.KUn katsoo valmistajien sivuja kaikki täytää "moninkertaisesti"normit, joita asetetaan Suomessa myytäviin öljytuotteisiin. Milloin tulee esille , se että tuo ja tuo öljy on aiheuttanut esim. moottorivaurion?Kyllä minulla on käsitys, että jos noudatetaan moottorivalmistajan(autonvalmistajan)ja öljynvalmistajan ohjeita, ei synny ongelmia.

      • Tumppi-82

        Ongelma on se että pienet öljy-yhtiöillä on tapana väärentää luokituksia, siis luokitukset painetaan purkin kylkeen ilman ainuttakaan testiä.

        Ja öljyissä on eroja vaikka luokitukset olisivat samat. Toisella merkillä hydrauliset venan"nostimet" kilisevät ja toisella merkillä taas ei.
        Ja voihan täyssynteettisellä ja mineraali öljyllä olla samat luokitukset mutta silti (yleensä) täyssynteettinen on parempaa (ei hapetu niin nopeasti, kone pysyy puhtaampana, kylmäkäynnisominaisuudet).


      • kariV
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Ongelma on se että pienet öljy-yhtiöillä on tapana väärentää luokituksia, siis luokitukset painetaan purkin kylkeen ilman ainuttakaan testiä.

        Ja öljyissä on eroja vaikka luokitukset olisivat samat. Toisella merkillä hydrauliset venan"nostimet" kilisevät ja toisella merkillä taas ei.
        Ja voihan täyssynteettisellä ja mineraali öljyllä olla samat luokitukset mutta silti (yleensä) täyssynteettinen on parempaa (ei hapetu niin nopeasti, kone pysyy puhtaampana, kylmäkäynnisominaisuudet).

        ... että jos käyttää tunnetun öljyvalmistajan tuotetta, joka täyttää autonvalmistajan vaatimukset ja viskositeettisuositukset, on herttasen yhdentekevää mitä tavaraa autoonsa laittaa.

        Moottorin kulumisen kannalta on siis aivan sama, onko koneessa Shell Helix 5W-40, Teboil Diamond 5W-40 tai vaikka Mobil 1 5W-40. Kaikki mainioita laatuöljyjä, ja samaan listaa voisi jatkaa vaikka Castrolilla ja Nesteellä.


      • pitää sisällään

        kun puhutaan(monet talhot näin ilmoittavat,mm. autolehdet)että kaupallisten öljyjenlaatuluokat ylittyvät reippaassti(jopa moninkertaisesti).Montako ominaisuutta öljyltä vaaditaan?Mikä niistä on kuluttajan hoppamopossa se kriittinen ominaisuuus?(ettei esim. venttiilit kilise,ettei kulutus lisäänny, voitelee "heti" vai mikä?



        ps.ennnen puhuttiin, että Naton panssarit käyttää just normin täyttäviä öljyjä,kustannussyistä???


      • Tumppi-82
        kariV kirjoitti:

        ... että jos käyttää tunnetun öljyvalmistajan tuotetta, joka täyttää autonvalmistajan vaatimukset ja viskositeettisuositukset, on herttasen yhdentekevää mitä tavaraa autoonsa laittaa.

        Moottorin kulumisen kannalta on siis aivan sama, onko koneessa Shell Helix 5W-40, Teboil Diamond 5W-40 tai vaikka Mobil 1 5W-40. Kaikki mainioita laatuöljyjä, ja samaan listaa voisi jatkaa vaikka Castrolilla ja Nesteellä.

        Totta, tunnetut öljy-yhtiöt eivät uskalla väärentää tuloksia. Siksi itsekin luotan castrolin öljyihin.

        Nesteen öljyyn suhtaudun varauksella, koska se pärjäsi todella heikosti TM:n öljy testissä.


      • Tumppi-82
        pitää sisällään kirjoitti:

        kun puhutaan(monet talhot näin ilmoittavat,mm. autolehdet)että kaupallisten öljyjenlaatuluokat ylittyvät reippaassti(jopa moninkertaisesti).Montako ominaisuutta öljyltä vaaditaan?Mikä niistä on kuluttajan hoppamopossa se kriittinen ominaisuuus?(ettei esim. venttiilit kilise,ettei kulutus lisäänny, voitelee "heti" vai mikä?



        ps.ennnen puhuttiin, että Naton panssarit käyttää just normin täyttäviä öljyjä,kustannussyistä???

        Itse pidän täreimpinä hyvää kylmäkäynnistyvyyttä ja ehkäisee venttiilien kilinää.
        Öljy ei myöskään saa karstoittua helposti.
        Ja ehkä tärkein kaikista on kunnolline kulumisen esto.
        Yhdessä API:n testissähän öljyä testataan Fordin OHC-moottorissa joka syö nokka-akseleita ja keinuvipuja. Testissä kulumista ei saa tapahtua yli määrätyn arvon.


      • Pena
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Totta, tunnetut öljy-yhtiöt eivät uskalla väärentää tuloksia. Siksi itsekin luotan castrolin öljyihin.

        Nesteen öljyyn suhtaudun varauksella, koska se pärjäsi todella heikosti TM:n öljy testissä.

        Missä lehdessä se TM:n öljytesti olikaan? Mikä numero, mikä vuosi, edes suunnilleen?


      • Kustaa

        naapuri osti aikonaan mitsun dieselin ja vaihtoi öljymerkkiä 100tkm:n kohdalla. Öljyt olivat kyseiset öljyt eli Diamondit. Kone haukkasi 8200km:n matkalla 1.5l tavaraa. Vaihtoi sen jälkeen castroliin eikä ole sen koommin tarvinnut öljytikkuun kurkistaa.
        Lisäksi sen takia, että kyseinen öljy on saman hintaista monien muiden öljyjen kanssa, että saako halvemmalla hintaa saman väärttistä tavaraa.
        Sitä en epäile hetkeäkään, etteikö laatuvaatimukset ja voiteluominaisuudet muuten piisaisi.


      • 1000000km kokemus
        Pena kirjoitti:

        Missä lehdessä se TM:n öljytesti olikaan? Mikä numero, mikä vuosi, edes suunnilleen?

        Noin vuosi sitten tähän aikaan. Ja tulosten mukaan öljyjen erot olivat niin mitättömät, että minkäänlaista moottorin kulumiseroa ei pysty havaitsemaan kyseisten öljyjen käytöllä miljoonan ajokilometrin jälkeenkään.
        Aivan muut ovat ne seikat, jotka moottoria tuhoavat: kylmän moottorin liikarasitus ja moottoritieajon jälkeinen tai asuntoauton vedon jälkeinen äkkisammutus, vesiletkun halkeamisen jälkeinen lyhytkin moottorinkäyttö, vierastöhkän joutuminen öljyn sekaan esimerkiksi huolimattomassa (=tavanomaisessa) öljynvaihdossa tai jonkin tiivisteen vaihdossa.


      • ei ölyä kulu
        Kustaa kirjoitti:

        naapuri osti aikonaan mitsun dieselin ja vaihtoi öljymerkkiä 100tkm:n kohdalla. Öljyt olivat kyseiset öljyt eli Diamondit. Kone haukkasi 8200km:n matkalla 1.5l tavaraa. Vaihtoi sen jälkeen castroliin eikä ole sen koommin tarvinnut öljytikkuun kurkistaa.
        Lisäksi sen takia, että kyseinen öljy on saman hintaista monien muiden öljyjen kanssa, että saako halvemmalla hintaa saman väärttistä tavaraa.
        Sitä en epäile hetkeäkään, etteikö laatuvaatimukset ja voiteluominaisuudet muuten piisaisi.

        Käytän diamond dieseliä,ei ole tarvinnut juurikaan lisäillä ,ö-vaihtoväli n7000 km talvella.Ellen olisi valin y.m öljyä,olisin päätynyt castroliin


      • tek nikko
        ei ölyä kulu kirjoitti:

        Käytän diamond dieseliä,ei ole tarvinnut juurikaan lisäillä ,ö-vaihtoväli n7000 km talvella.Ellen olisi valin y.m öljyä,olisin päätynyt castroliin

        en suin surminkaan laittaisi mihinkään toimivaan härveliini. pikeää ajan kanssa mootorin, niin ettei auta kuin pistää kone paloiksi ja pesuun.


      • --------
        tek nikko kirjoitti:

        en suin surminkaan laittaisi mihinkään toimivaan härveliini. pikeää ajan kanssa mootorin, niin ettei auta kuin pistää kone paloiksi ja pesuun.

        onko teknikolla kokemusta vaiko vain sympatiaa ,kannan otto on aika totinen?


      • eiCastroitu
        Kustaa kirjoitti:

        naapuri osti aikonaan mitsun dieselin ja vaihtoi öljymerkkiä 100tkm:n kohdalla. Öljyt olivat kyseiset öljyt eli Diamondit. Kone haukkasi 8200km:n matkalla 1.5l tavaraa. Vaihtoi sen jälkeen castroliin eikä ole sen koommin tarvinnut öljytikkuun kurkistaa.
        Lisäksi sen takia, että kyseinen öljy on saman hintaista monien muiden öljyjen kanssa, että saako halvemmalla hintaa saman väärttistä tavaraa.
        Sitä en epäile hetkeäkään, etteikö laatuvaatimukset ja voiteluominaisuudet muuten piisaisi.

        Mielenkiintoosta, itselläni päin vastoin Castrol:lia kului vaihtovälillä TB diamont dieseliä ei. Auto BMW 530 ajettu vajaa 100 000km.

        Kone käy muutenkin pehmiämmin...


      • munami
        eiCastroitu kirjoitti:

        Mielenkiintoosta, itselläni päin vastoin Castrol:lia kului vaihtovälillä TB diamont dieseliä ei. Auto BMW 530 ajettu vajaa 100 000km.

        Kone käy muutenkin pehmiämmin...

        Oliko molemmissa öljyissä sama viskositeetti?Epäilen ettei. . .


      • Orjallinen-kuluttaja
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Totta, tunnetut öljy-yhtiöt eivät uskalla väärentää tuloksia. Siksi itsekin luotan castrolin öljyihin.

        Nesteen öljyyn suhtaudun varauksella, koska se pärjäsi todella heikosti TM:n öljy testissä.

        Koskaan en ole nesteen öljyjä laittanut mihinkään laitteeseen. Käytän vai tunnettujen öljyvalmistajien tuotteita nimeä mainitsematta.


    • 2 x PSA

      Vaihdoin muutama vuosi sitten Mobil 1:stä TB Diamond Dieseliin, meillä on ajossa kaksi PSA:n 1,9 TD - koneista autoa. Ei moitteen sijaa öljyssä, eí sen puoleen Mobilissakaan. Syy vaihtoon oli se, että TB Diamond Dieseliä myydään 10 l astioissa ja siitä saa kaksi öljynvaihtoa kun PSA 1,9 Td:ssä on viiden litran öljytila. Lisäksi ammattiliiton jäsenkortilla saa 10 % alennuksen TB:n öljyistä.

    • pkkkk

      Toimi ainakin Nissanissa 2.2 cDI: ssä hyvin

    • toimivaöljy

      Ja 12.12.2015 vastaus: on hyvä öljy. Ajettu niin monta vuotta .

    • navigare

      Minä kuulun lentäjäliittoon ja mitään alennuksia ei meille tipu. Onneksi Teslassani ei niitä tarvita.

      • lntojätkä

        Laita Man-oilin öljyä siihen toslaan. Vois löytyä viel sheikin jäämistöstä.


      • PAOrunkkari
        lntojätkä kirjoitti:

        Laita Man-oilin öljyä siihen toslaan. Vois löytyä viel sheikin jäämistöstä.

        Jos voi vielä todistaa olevansa runkkari, niin saa ilman postimaksua saksasta.

        http://www.amazon.de/MANNOL-DEFENDER-Motoröl-10W-40-teilsynthetisch/dp/B00CKRCUBS

        Vaikkei ole ihan ehtaa, niin kyllä on liukasta ja lutisevaa, kylliki nykii...


    • kotkotkotimaista

      Se on parasta mitä rahalla saa, tällä hetkellä!

    • Samperin_tyhmät

      Saakelin tyhmää porukkaa,kun jokai täytyy erikseen kysyä onko se ja se öljymerkki hyvä ja sopiiko siihen ja siihen automerkkiin

      • Skod

        VAG-moottoreihin Teboil diamond CARAT III on hieman halvempaa kuin Castrolin öljy. Hiukkassuodattimethan vaativat 507.00 merkinnän. Kun on hieman halvempaa öljyä, niin voi vaihtaa vähän useammin esim. 25000 välein, jos huoltoväli 30 000km. Siitä tulee ainakin pieni etu ?


      • VWtbtdikestää
        Skod kirjoitti:

        VAG-moottoreihin Teboil diamond CARAT III on hieman halvempaa kuin Castrolin öljy. Hiukkassuodattimethan vaativat 507.00 merkinnän. Kun on hieman halvempaa öljyä, niin voi vaihtaa vähän useammin esim. 25000 välein, jos huoltoväli 30 000km. Siitä tulee ainakin pieni etu ?

        Noo VW 1.9 tdi koneet kestäneet TB öljyillä kun vaihtaa vähintään 15tkm välein.

        Longlifestä seuraa talvioloissa ja lyhyessä ajossa mahdollinen konerikko.Vesi on huono ystävä moottorissa.


      • kysytuoltaVW
        VWtbtdikestää kirjoitti:

        Noo VW 1.9 tdi koneet kestäneet TB öljyillä kun vaihtaa vähintään 15tkm välein.

        Longlifestä seuraa talvioloissa ja lyhyessä ajossa mahdollinen konerikko.Vesi on huono ystävä moottorissa.

        http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html


        longlife tappaa moottorin...


    • ToimiiKuHäkä

      Ainaki baijerilaisissa pelannu hyvin, eioo tarvinnu lisäillä. N.10tkm. Öljyn-vaihtoväli.

    • Analyysitulos

      Carat ja Diamond on krakattuja mineraaliöljyjä.

      • yry34

        Ja hyviä öljyjä ovatkin kuten Teboilin koko tuotevalikoima.


      • Bluokanautoilija

        Ai, luulin Teboil dieselin diamond olevan PAO öljyä, koska kuulemma täyssynteettisistä jäteöljyistä uudelleen puhdistettu ja lisäaineistettua. PAOpelle on näin valistanut

        Onko tämä nyt hyvä vai huonompi asia?

        Mulla BMW530xDa ainakin käy kauniisti, eikä öljyä ole tarvinnut lisäillä, nyt ajettu hieman vajaa 20 000km tällä TEBOIL diesel diamontilla. Ajo tietokone kertoo öljynvaihdon olevan n.14 000 päässä...

        Voin suositella kaikille diesel autoille jolle luokitukset sopivat!!!

        Pannassa Mobil esp
        Pannassa Castrol (en muista laatua, mutta maahan tuojan huollosta)

        Näillä öljyillä alkoi kone kolisemaan


      • Hhjyva

        Volkkarill ajettu 430 tuhattadiamondii oon kokoajan käytetty eikä oo tarvinnu lisäillä vaihtoväleillä hyvä öljy on!


      • PAO-pelleonhomo

        Joo ja silti parempia, kuin PAO-öljyt.


      • PAOPAOPAO
        Bluokanautoilija kirjoitti:

        Ai, luulin Teboil dieselin diamond olevan PAO öljyä, koska kuulemma täyssynteettisistä jäteöljyistä uudelleen puhdistettu ja lisäaineistettua. PAOpelle on näin valistanut

        Onko tämä nyt hyvä vai huonompi asia?

        Mulla BMW530xDa ainakin käy kauniisti, eikä öljyä ole tarvinnut lisäillä, nyt ajettu hieman vajaa 20 000km tällä TEBOIL diesel diamontilla. Ajo tietokone kertoo öljynvaihdon olevan n.14 000 päässä...

        Voin suositella kaikille diesel autoille jolle luokitukset sopivat!!!

        Pannassa Mobil esp
        Pannassa Castrol (en muista laatua, mutta maahan tuojan huollosta)

        Näillä öljyillä alkoi kone kolisemaan

        No just joo vai ihan jäteöljystä tehtyä jos Pao HERÄÄÄ PAHVI!!!!PAO-pohjaiset perusöljyt
        PAO (Polyalfaolefiini) -pohjaiset perusöljyt valmistetaan ohjaamalla eteenikaasu monimutkaisen käsittelyprosessin läpi. PAO-öljystä saadaan valmistettua erittäin tasalaatuista ja prosessissa saadaan juuri halutunlaisia hiilivetyjä. PAO-öljyjen haittana on korkeampi hinta. PAO-pohjaiset perusöljyt omaavat hyvät ominaisuudet kuumassa ja kylmässä, sekä niiden hapettumisenkesto on hyvä ja ne soveltuvatkin lähes kaikenlaiseen käyttötarkoitukseen perusöljyksi. PAO-pohjaiset perusöljyt ovat yleisiä esimerkiksi laadukkaissa liikenteen moottoriöljyissä.


    • VaheetEiAuta

      Teboil Diamond öljyt on todistetusti mineraaliöljyjä.

      • VWtbtdikestääskoda

        ainakin diesel syn ja vaihtoväli vähintään 15tkm niin ei ole tdi sipannu..

        satojatuhansia tdiVW koneella menty.

        Eli TB luotan kyllä.Suomessahan tuo on kehitetty..


      • ddfydetyetyr

        Kannun kyljessä lukee selkeästi mitä tuo on.


    • Masentajaa

      En ole maistanu mutta samaa kuraa kun castrol..

      • HyvääFaktaa

        Ai ne on kuraa.


    • VWtbtdikestääskoda

      Jopa VW tdi toimii

    • omakokemusVWskoda
      • Enlaittaisi

        Huonoa on teboilin öljyt. Parempi tietysti kuin ei tikussa yhtään öljyä.


      • jooselväse
        Enlaittaisi kirjoitti:

        Huonoa on teboilin öljyt. Parempi tietysti kuin ei tikussa yhtään öljyä.

        Saisiko jotain perustelujakin?


    • corollatykkää

      oma tojo hyrränny tb litkuilla ja 5000km välillä vaihtoon öljyt.
      enpä uskalla moittia

    • konemenikö
      • öljynkulutusTSIVWautot

    • PDVaggine

      Teboil Diamond Diesel on ainut kiinteän huoltovälin(15tkm) öljy, jossa on Vag:n luokitus ja lisäaineistus nimenomaan pumppusuutin TDI moottoreille. Erittäin hyvä TDI PD öljy,jota olen käyttänyt ja tulen käyttämään omassa neloskoppasessa vm. 2003 VW Golf Variant 1.9TDI:ssä (74kW,AXR) Auto on ohjelmoitu CelticTuningin softalla ja hyvin on TDD öljy hoitanut hommansa.

      • KdF.KdF.KdF

        Ei se nyt ihan ainoa ole...

        ALPET Cronos 5W/30 Longlife LDI (VW 502.00/505.00/505.01)
        ELF Solaris LLX 5W-30 (VW 500.00/501.01/502.00/503.00/505.00/505.01/506.00/506.01/507.00)
        Texaco Havoline 505.01 (VW 505.00/505.01)
        BP Visco Special V 5W-40 PDI (VW 500.00/505.00/505.01)
        Castrol TXT 505 01 5W-40
        Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
        Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40 (VW 505.00/505.01)
        Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 (VW 502.00/505.00/505.01)
        Millers Oils XFS 0W-40 (VW 502.00/505.00/505.01)
        Millers Oils XFE-PD 5W-40 (VW 505.00/505.01)
        Mobil Synt S Special V 5W-40 (VW 505.00/505.01)
        Motox DieselSyn 5W-40 (VW 502.00/505.00/505.01)
        Motox TurboDI 5W-40 (VW 500.00/505.00/505.01)
        Neste City Standard 5W-40 (VW 500.00/505.00/505.01)
        Selenia Performer 5W-40 (VW 500.00/505.00/505.01)
        Sunoco Synturo Xenon 5W-40 (VW 501.01/502.00/505.01)
        Teboil Diamond Diesel 5W-40 (VW 505.00/505.01) [1]
        Teboil Turbosync 5W-40 (uusi)
        Total Quartz 505.01 5W-40 (VW 500.00/505.00/505.01)
        Total Quartz Ineo MC3 5W-30 (VW 502.00/505.00/505.01)
        Total Quartz Ineo 504-507 5W-30 (VW 500.00/501.01/502.00/503.00/505.00/505.01/506.00/506.01/507.00)
        Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 (VW 505.00/505.10)
        TB Lubricants Elatus HP 5w-40 (VW 502.00/505.00/505.01)
        TB Lubricants Elatus HP 5w-30 (VW 502.00/505.00/505.01)

        Eikä tuossa ole edes täydellinen lista 505.01 öljyistä...


      • rr1002

        Huom Huom Teboil eli Lukoil ei haen mitään autonvalmistajan suosituksia!!!! Takaa itse eli jos hajoaa niin turha odottaa että Merkkikorjaamossa Takuu voimassa Pitää hakee Teboilista/Lukoilista.Etsippä autonvalmistajan sivuilta mitkä yhtiöt ovat hakenee luokitukset? löytyykö sieltä Teboil merkkiä???


    • A4audi

      VAG 1.9tdi 200-500tkm Tb diamond dieselillä 15tkm vaihto välillä ja matka jatkuu. Ekat 200tkm Saksassa käytetty eri öljyjä.

    • tböljyVWskoda

      VW tdi 1,9 kohta ajettu 350000km tb öljyllä ja kone kunnossa
      tiedä hyvyydestä vai onko vaihtoväli 10000km ratkaiseva..

    • analyysitulosLabrasta

      Teboil Diamond on mineraaliöljypohjaista krakattua mineraaliöljyä. Se on huonoa. Käytä aitosynteettisiä öljyjä.

      • llflfealdfjavh

        Mene sinä aitosynteettinen koeputkilapsi nyt takaisin runkille sinne Lempäälän minimanin öljyhyllyille.


    • 5-tähteä

      On hyvää, öljystä erotin muutamia vivahteita:
      Erittäin täyteläinen, tanniininen, runsaan marjainen, tumman luumuinen, mausteinen, tamminen, lämmin

      • Öljymiäs

        Ja edellisen lisäksi kantsii ottaa tippa öljyä peukalon ja etusormen väliin, jos se tuntuu niinkö semmoiselta liukkaalta ni hyvvää on.


      • Labrassakintestaavatnäin
        Öljymiäs kirjoitti:

        Ja edellisen lisäksi kantsii ottaa tippa öljyä peukalon ja etusormen väliin, jos se tuntuu niinkö semmoiselta liukkaalta ni hyvvää on.

        Ja edellisen tavan harrastajien tapaan kannattaa lipsautta tilkka myös peräaukkoon ja lipsutella sormella eestaas, jos se tuntuu niinkö semmoselta liukkaalta ni hyvvää on.


    • Anonyymi

      Volvo S80 2,5 tdi 1999 ajettu nyt Teboil Diamond diesel 5w-40 öljyillä 400 000 km. Vaihdan öljyt aina 5000 - 7000 km välein suodattimineen. Ei kuluta öljyä vielä.

      • Anonyymi

        Ja uutinen oli...? Kunhan öljy täyttää auton luokitukset ja se vaihdetaan riittävän usein niin ei tule ongelmia.

        Meneekö öljyvaihto kerran vuoteen kun n. 6 tkm välein vaihdat? En ainakaan paljon ajavana voisi niin usein ajatella vaihtaa.


    • Anonyymi

      Parasta paljon ajetulle pysyy autolle myös vähän hyvä voitelu ominaiuus , ei sylje eikä ole kovaa katoamista ole kuten Ranskalaisissa öljyissä ne ovat Ligquir laatua en koskaan eksy niihin enään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe