Suomalainen "Olut"

Niin-Suomalainen

Olettekos katsoneet minkä maalaisia noi firmat on? Olvi ja Kukko taitaa olla melkein ainoita Suomalaisia oluita. Muut on ulkomaalaisia, vaikka tehtäisiinkin Suomessa. (Poislukien luonnollisesti monet aivan mainiot pienpanimot ja oikeasti Suomalaiset tuotteet.)

Vähän kuin Suomalainen CocaCola tai Pepsi. On sitä Suomalaisiakin kolia, mutta nuo edellämainitut ei sitä ole, vaikka ne pullotetaankin Suomessa.

5

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KotimaistaKo

Kaikki Suomessa pantu olut on Suomessa pantua...mikä tässä on vaiketa?
      Aivan yksi lysti kuka panimon omistaa. Suurin osa painimoista on pörssissä ja kuka tahansa ja missä tahansa voi olla osakkeen omistaja.
      Olvia pannaan myös Virossa ja Olvilla eri tyyppisiä omistuksia useaan panimoon - onko nämäkin Suomalaisia oluita?
      Kukko on Laitilan oluita ja omistus on ainakin pääosin kotimaista tahoa.
      Juokaa kotimaista hyvää olutta, pienpanimot ovat hyvä vaihtoehto jos haluaa panostaa laatuun määrän sijaan.

• BissePää

Samoin siis monet isot globaalit merkit ovat Suomalalsia, jos ne täällä tehdään.

• JyrkiSmuugula

Fosters on Keravan Cappuccinoa

• Student_of_distributions

Kirjoitetaan pienellä 'suomalainen' ja sitäpaitsi suomalaiset oluttehtaat tekevät bulkkiroskaa. Ei voi kutsua panimoksi

• Studen_st_distribution

Kirjoitusvirheistä kannattaa kinata jossain muualla, esim ala-asteella kavereiden kanssa. Oluttehdas on terminä väärä, kyseessä on panimo. Olut valmistetaan panemalla...

http://www.sinebrychoff.fi/juomamme/oluesta/Pages/oluenvalmistus.aspx

Bulkkiroskasta voidaan olla montaa mieltä. Osa pienpanimoiden tuotteista on varsin heikkoja laadultaan. Koko ei takaa laatua, kaikki isot eivät ole huonoja eikä kaikki pienet hyviä. Suomalainen olut on aivan kilpailukykyistä ja laadultaa vähintääkin kelvollista, joskus jopa erittäin hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe