Britanniassa (ja monessa muussa länsimaassa.) Hän ennusti että 50 v. kuluttua kristityt ovat pieni vähemmistö UK:ssa, jos kehitys jatkuu nykyisen kalaisena, eikä muutosta toiseen suuntaa tapahdu, mitä mikään ei puolla.
Uskonnottomissa perheissä lapsista tulee 95%:sesti uskonnottomia. Uskovaisissa, kristillisissä, perheissä lapsista tulee 40%:sesti uskonnottomia.
Aika suuri ero, varsinkin kun ottaa huomioon että uskonnolliset vanhemmat tuputtavat uskoaan lasilleen paljon useammin, kuin uskonnottamat vanhemmat uskonnottomuutta omille lapsilleen. Uskonto ei vain tule niissä perheissä esille juuri millään tavalla, niin ei sitten lapsistakaan tule uskovaisia.
Niinhän uskovaisetkin sanovat että jumala on voimaton, jos ihminen ei itse halua tulla uskoon, hakeudu jumalan luo, halua kuunnella jumalaa. Mitenpä sitä hakeutuu luo ja/tai kuuntelee sellaista mitä ei autuaan onnellisena tiedä olevankaan/ jota ei ole olemassakaan. Siksi tarvitaan uskonnon tuputusta.
Ja eihän se olematon kaikkivoipainen jumala tosiaan voi itse mitään tehdä, sada aikaan. Ainoa mahis on että ihminen päättää itse haluata kuulla mielikuvitusolenon surinaa korvissaan, ja ruveta tottelemaan näitä ääniä. Tarvitaan siis tuputusta. Ja lupaus suuresta palkkiosta sitä oikeaa uskoa vastaan.
Kaikki uskonnottomat eivät toki ole ateisteja, monelaista porukka jotka uskonnottomiksi itsensä mieltävät. Individualisteja voisi yleistää. Jos uskovat niin uskovat niin kuin itse haluavat.
Oleellista on että järjestäytyneen uskonnollisuuden merkitys on vähenemässä ja se vähentää uskonnollisten yhteisöjen, kirkkojen, vaikutusvaltaa, ja sehän on pelkästään hyvä asia se!
Juttu oli YLE Radio Suomen Ajantasa-lähetyksessä tänään klo 10-11. Olisikohan jo tullut Areenaan? Se oli loppupuolella lähetystä, jossain 35-45 min. kohdalla.
Brittitutkija: Uskonnottomuus lisääntyy
43
390
Vastaukset
- järjenvoitto
Uskonnottomuus ei voi kuin lisääntyä, koska kaikki uskovaisten väitteet jumalistaan ovat valehtelua ja huijausta. Paremminkin ihmetyttää, että vielä on niinkin paljon herkkäuskoisia uskontojen valheeseen jumalista uskovia, satuihin uskovia aikuisiakin(!?)
- 12__13
"ja sehän on pelkästään hyvä asia se! "
Riippuu siitä mitä haluaa. Itse en halauisi jumalatonta maailmaa, koska se tuhoaa itse itsensä, tai tekee elämästä kärsimyksen.Uskominen Jumalaan on eniten tuhonnut maailmaa kautta aikojen. Uskominen jo itsessään on aiheuttanut jopa monia maailmansotia! En todellakaan voi ymmärtää, mitä tarkoitat sillä että jumalaton maailma tuhoaa itse itsensä vaikka jumalallinen maailma on jo NYT tuhonnut itse itsensä, jota ei koskaan ole edes ollut kuin korkeintaan sun omassa päässäsi!
Se kristinuskoinen Jumalallisuus ja fasismi/nationalismi vaikuttavat esimerkiksi kovin suuresti Suomessa maahanmuutto- tai homovastaisuuteen. Se lienee jokin suurempikin mielenterveydellinen ongelma ainakin Suomessa ihan tulevina kuukausina ja viimeistään 3/2017 jälkeen?!
Suomessa haukutaan sitten ihmisiä, jotka eivät hyväksy miltään osin väkivaltaa ja haluavat elää suvaitsevaisesti ollessaan ateisteja kenenkään noiden muiden mainitsemieni ryhmien "ehdottomuuksia" ja "järjettömyyksiä" pahemmin hyväksymättä (kts. edellinen kappaleen alku)!
Herätkää pahvit uskovat, nyt on tosi kyseessä! Kaikki Raamatussa mainitut satuolennot on teidät jo hylännyt, mutta silti jaksatte yhä puhua hyvin ristiriitaisesti vastoin totuuden kanssa!?Mikä on uskontojen rooli nykypäivän maailman sodissa ja väkivallassa?
Eikö siellä missä on vähiten uskontoa ole myös kaikkein paras elämä ja vähiten väkivaltaa?- ateistin.unelma
Quo.Vadis kirjoitti:
Mikä on uskontojen rooli nykypäivän maailman sodissa ja väkivallassa?
Eikö siellä missä on vähiten uskontoa ole myös kaikkein paras elämä ja vähiten väkivaltaa?Netissä ainakin tääollä, missä on vähiten uskontoa ja uskovaisia, on ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa. Ja siitä ei ole pitkä matika vielä pahempaan.
- Christian.2016
ateisti1982 kirjoitti:
Uskominen Jumalaan on eniten tuhonnut maailmaa kautta aikojen. Uskominen jo itsessään on aiheuttanut jopa monia maailmansotia! En todellakaan voi ymmärtää, mitä tarkoitat sillä että jumalaton maailma tuhoaa itse itsensä vaikka jumalallinen maailma on jo NYT tuhonnut itse itsensä, jota ei koskaan ole edes ollut kuin korkeintaan sun omassa päässäsi!
Se kristinuskoinen Jumalallisuus ja fasismi/nationalismi vaikuttavat esimerkiksi kovin suuresti Suomessa maahanmuutto- tai homovastaisuuteen. Se lienee jokin suurempikin mielenterveydellinen ongelma ainakin Suomessa ihan tulevina kuukausina ja viimeistään 3/2017 jälkeen?!
Suomessa haukutaan sitten ihmisiä, jotka eivät hyväksy miltään osin väkivaltaa ja haluavat elää suvaitsevaisesti ollessaan ateisteja kenenkään noiden muiden mainitsemieni ryhmien "ehdottomuuksia" ja "järjettömyyksiä" pahemmin hyväksymättä (kts. edellinen kappaleen alku)!
Herätkää pahvit uskovat, nyt on tosi kyseessä! Kaikki Raamatussa mainitut satuolennot on teidät jo hylännyt, mutta silti jaksatte yhä puhua hyvin ristiriitaisesti vastoin totuuden kanssa!?Nimim. ateisti1982: Missä vietät iäisyytesi?
- iäisyysontässä
Christian.2016 kirjoitti:
Nimim. ateisti1982: Missä vietät iäisyytesi?
Ihminen syntyy, elää ja kuolee, siinä koko ihmisen iäisyys. Kaikki taivaat, helvetit, ikuinen elämä jne ovat ihmisen keksimää hölynpölyä.
Christian.2016 kirjoitti:
Nimim. ateisti1982: Missä vietät iäisyytesi?
Ihminen kuoltuu maatuu, eikä siihen kulu iäisyyttä!
ateistin.unelma kirjoitti:
Netissä ainakin tääollä, missä on vähiten uskontoa ja uskovaisia, on ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa. Ja siitä ei ole pitkä matika vielä pahempaan.
"Netissä ainakin tääollä, missä on vähiten uskontoa ja uskovaisia, on ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa."
Syystä, että te sitä väkivaltaa kaikkein eniten uskovat kerjäätte ateisteilta, kunnette koskaan pysty todistamaan Raamattua sen ulkopuolelta faktaksi ja lopulta vaikenemaan kannoistanne iäksi eli pitämään sitä turpaanne kiinni ja aukotte päätänne joillakin uskonnollisilla fraaseillanne!
Raamattu ei koskaan voi todistaa itseään vaan sen todistearvo tulee olla Raamatun ulkopuolinen eikä sen muka "todistuksen" tulla myöskään uskovien uskonnon homettamasta ja psykoosin hapettamasta aivoista!
Mainitaako Raamatussa nettiä, mutta sen uskovana silti itsellesi sallit?! Luuletko sillä omaavasi muka jonkun taivaspaikan, kunnet pysty elämään Raamatun mukaisesti, hah-hah-hah?! Eikö Raamatussa vain jostakin savumerkeistä mainita ihmisen viestinnäksesi?! Olet siis itsesi Jumala, etkä noudata Raamattua?! Mene Roviolle!- dgyi
ateistin.unelma kirjoitti:
Netissä ainakin tääollä, missä on vähiten uskontoa ja uskovaisia, on ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa. Ja siitä ei ole pitkä matika vielä pahempaan.
Uskovaisethan ovat pahimpia henkisen väkivallan harjoittajia, ja tuomioiden langettajia niille, jotka eivät ole kuin he - niin netissäkin kuin kaikkialla muuallakin.
Oli sitten kyse ateismi-palstasta tai muusta aihetta liippaavasta palstasta tai uskovaistenpalstoista. - eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
"Netissä ainakin tääollä, missä on vähiten uskontoa ja uskovaisia, on ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa."
Syystä, että te sitä väkivaltaa kaikkein eniten uskovat kerjäätte ateisteilta, kunnette koskaan pysty todistamaan Raamattua sen ulkopuolelta faktaksi ja lopulta vaikenemaan kannoistanne iäksi eli pitämään sitä turpaanne kiinni ja aukotte päätänne joillakin uskonnollisilla fraaseillanne!
Raamattu ei koskaan voi todistaa itseään vaan sen todistearvo tulee olla Raamatun ulkopuolinen eikä sen muka "todistuksen" tulla myöskään uskovien uskonnon homettamasta ja psykoosin hapettamasta aivoista!
Mainitaako Raamatussa nettiä, mutta sen uskovana silti itsellesi sallit?! Luuletko sillä omaavasi muka jonkun taivaspaikan, kunnet pysty elämään Raamatun mukaisesti, hah-hah-hah?! Eikö Raamatussa vain jostakin savumerkeistä mainita ihmisen viestinnäksesi?! Olet siis itsesi Jumala, etkä noudata Raamattua?! Mene Roviolle!Argumentointisi jopa ateistiksi on poikkeuksellisen ponneton. Kirjoituksistasi lähes aina löytyvät juuri ne elementit, joissa ateismi kompastelee vahvimmin.
Tekstisi sisältää jo itsessään filosofisia ristiriitoja, jotka ovat jokaisen rehellisen etsijän tai kieltäjän riesana. Lisäksi lähes täydellisenä poissaolollaan loistava emotionaalinen tyhjiö suorastaan huutaa. eikömuuta kirjoitti:
Argumentointisi jopa ateistiksi on poikkeuksellisen ponneton. Kirjoituksistasi lähes aina löytyvät juuri ne elementit, joissa ateismi kompastelee vahvimmin.
Tekstisi sisältää jo itsessään filosofisia ristiriitoja, jotka ovat jokaisen rehellisen etsijän tai kieltäjän riesana. Lisäksi lähes täydellisenä poissaolollaan loistava emotionaalinen tyhjiö suorastaan huutaa.Tarviiko uskonnottomuuteen argumentointia?!
- eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
Tarviiko uskonnottomuuteen argumentointia?!
"Argumentti (lat. arguo, väittää, osoittaa) on perusteltu väite tai mielipide jonkin asian puolesta tai sitä vastaan."
Edelleen ponneton. eikömuuta kirjoitti:
"Argumentti (lat. arguo, väittää, osoittaa) on perusteltu väite tai mielipide jonkin asian puolesta tai sitä vastaan."
Edelleen ponneton.raamattu ja siihen uskovat tässä ovat täysin ponnettomia!
eikömuuta kirjoitti:
Edelleen ponneton.Edelleenkään itsestään selvyydet eivät vaadi argumentointeja!
- eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
Edelleenkään itsestään selvyydet eivät vaadi argumentointeja!
Ateistille selvää ei ole muu kuin ymmällään oleminen ja epäily.
eikömuuta kirjoitti:
Ateistille selvää ei ole muu kuin ymmällään oleminen ja epäily.
en epäile tai ole ollut ymmälläni muusta kuin uskovien uskomisesta jumaliin ja uskontoon, että voiko aikuiset ihmiset oikeesti uskoa johonkin satuun!!
- eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
en epäile tai ole ollut ymmälläni muusta kuin uskovien uskomisesta jumaliin ja uskontoon, että voiko aikuiset ihmiset oikeesti uskoa johonkin satuun!!
"että voiko aikuiset ihmiset oikeesti uskoa johonkin satuun!!"
Ei satuun vaan Jumalaan. eikömuuta kirjoitti:
"että voiko aikuiset ihmiset oikeesti uskoa johonkin satuun!!"
Ei satuun vaan Jumalaan.Siihen Raamattuun kuuluu Jumala ja ne kaikki on satua!
- eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
Siihen Raamattuun kuuluu Jumala ja ne kaikki on satua!
Et voi vakuuttaa itseäsi millään. Minähän jo totesin, että emotionaalinen tyhjiö huutaa, ja huutaminen on pelon seurausta.
eikömuuta kirjoitti:
Et voi vakuuttaa itseäsi millään. Minähän jo totesin, että emotionaalinen tyhjiö huutaa, ja huutaminen on pelon seurausta.
"Et voi vakuuttaa itseäsi millään."
Voinpas minä elän, Jumalasi ei!
VINKKI: Älä sekoile niin kuin hihhuli, jos HALUAT keskustella tällä palstalla vielä jonkun kanssa, äläkä tee itsestäsi ainakaan mitään martyyria!
Tyhjiö huutaa miten?
Te hihhulit, ette ymmärrä, että tyhjiössä voi syntyä elämää.
On keritty jo osoittamaan kvanttifysikaallisin tuloksin, vaikka eräät hihhulit tuhosivat viimeisimmän hiukkaskoelabran tutkimusaineiston terroristihyökkäyksellään. Sen hiukkaskoelabran tuhoaminen oli selvä osoitus siitä, että terroristit kykenivät olemaan melko suuresti varmoja, että todellisuus tulisi paljastumaan jos totuus uusimmista hiukkaskokeista kävisi ilmi! Äkkiäkö sellainen uusi labra maan alle pykätään, jonne ei kukaan pääse sisään, vaikkei ne ole samat olosuhteet vielä siellä maan alla kuin tyhjiössä siinä missä se hiukkasanalyysi tehtäisi.
Eli ainoa tyhjiöhiukkanen, joka on syntynyt on sinusta ja muistakin hihhuleista vain se Jumala joka tuolla parhaillaan hiihottelee, josta kukaan ei ole nähnyt koskaan konkreettista hiukkastakaan vaikka voitte väittää että ilman muuta se aina olemassa on ollut vaikkei mikään elävä ole koskaan ollut?! :D
"Syö hatullisen hevonpaskaa, hävisit jo vedon", toteisi sulle joku maajussi ja pieraisisi päälle sun lakkiis!- eikömuuta
ateisti1982 kirjoitti:
"Et voi vakuuttaa itseäsi millään."
Voinpas minä elän, Jumalasi ei!
VINKKI: Älä sekoile niin kuin hihhuli, jos HALUAT keskustella tällä palstalla vielä jonkun kanssa, äläkä tee itsestäsi ainakaan mitään martyyria!
Tyhjiö huutaa miten?
Te hihhulit, ette ymmärrä, että tyhjiössä voi syntyä elämää.
On keritty jo osoittamaan kvanttifysikaallisin tuloksin, vaikka eräät hihhulit tuhosivat viimeisimmän hiukkaskoelabran tutkimusaineiston terroristihyökkäyksellään. Sen hiukkaskoelabran tuhoaminen oli selvä osoitus siitä, että terroristit kykenivät olemaan melko suuresti varmoja, että todellisuus tulisi paljastumaan jos totuus uusimmista hiukkaskokeista kävisi ilmi! Äkkiäkö sellainen uusi labra maan alle pykätään, jonne ei kukaan pääse sisään, vaikkei ne ole samat olosuhteet vielä siellä maan alla kuin tyhjiössä siinä missä se hiukkasanalyysi tehtäisi.
Eli ainoa tyhjiöhiukkanen, joka on syntynyt on sinusta ja muistakin hihhuleista vain se Jumala joka tuolla parhaillaan hiihottelee, josta kukaan ei ole nähnyt koskaan konkreettista hiukkastakaan vaikka voitte väittää että ilman muuta se aina olemassa on ollut vaikkei mikään elävä ole koskaan ollut?! :D
"Syö hatullisen hevonpaskaa, hävisit jo vedon", toteisi sulle joku maajussi ja pieraisisi päälle sun lakkiis!"äläkä tee itsestäsi ainakaan mitään martyyria!"
Ei ole mitään syytä, kun pikaisesti silmäilin vanttifysiikan tietämystäsi. - eikömuuta
eikömuuta kirjoitti:
"äläkä tee itsestäsi ainakaan mitään martyyria!"
Ei ole mitään syytä, kun pikaisesti silmäilin vanttifysiikan tietämystäsi.Pahoittelen edellistä kommenttiani. Hyvää jatkoa sinulle!
eikömuuta kirjoitti:
"äläkä tee itsestäsi ainakaan mitään martyyria!"
Ei ole mitään syytä, kun pikaisesti silmäilin vanttifysiikan tietämystäsi.Saatan toki myöntää ettei se ole ihan parhaimpia puoliani, mutta mitäs se uskova koskaan myöntää kun omasta mielestään kaiken osaa.
Marttyyreiksi kutsutaan henkilöä, joka tekee itsestään uhrin vaikka todellisuudessa on syyllinen ja toteaa että muissa on vika! Uskova osaa tehdä itsestään marttyyrin kaikkein parhaiten.
- järjenvoitto
Näihin keksittyihin jumaliin, joita kaikki jumalat ovat, uskomisessa ei ole sinäänsä mitään pahaa. Ihminen voi uskoa, mitä haluaa.
Ongelmat tulevatkin silloin, kun omaa oikeaa totuutta aletaan väkisin syöttämään muille ja kaikkia muita pidetään harhauskovina. Valitettavasti uskovaisilla on tapana näin tehdä omassa epätoivoisessa pelastuksen uskossaan. - vmoo
Yhä laajemmin ymmärretään että niin potkupallossa kuin muissa jumaluuksissa jääkiekossa, onnistuminen on sen varassa että "pelataan joukkueelle". Uskonnollisuus joka perustuu "vain minä olen oikeassa" (vmoo) joutaakin mennä. Käytäntö opettaa että kukaan ei pärjää yksin. On vain niin että se on yksilön valinta ei uskonnon. Kukaan ei valitse sinun mieltäsi pelaatko joukkueelle vai itelles.
"Uskovaisen tavara (suoritus) on yhteistä! ei tässä mitään uutta oppia ole?- järjenvoitto
Jalkapallo jne ei kyllä liity uskonnollisuuteen mitenkään. tietysti joku pelaaja/urheilija voi olla uskovainen.
Onneksi Suomessa yksilö voi itse päättää, kuuluuko uskonnolliseen yhteisöön ja uskooko niiden väitteisiin jumalista.
Ihminen tarvitsee muita ihmisiä, ei mitään keksittyjä valheellisia jumalia (ihminen on luonut itse kaikki jumalansa). - vmoo
järjenvoitto kirjoitti:
Jalkapallo jne ei kyllä liity uskonnollisuuteen mitenkään. tietysti joku pelaaja/urheilija voi olla uskovainen.
Onneksi Suomessa yksilö voi itse päättää, kuuluuko uskonnolliseen yhteisöön ja uskooko niiden väitteisiin jumalista.
Ihminen tarvitsee muita ihmisiä, ei mitään keksittyjä valheellisia jumalia (ihminen on luonut itse kaikki jumalansa).(ihminen on luonut itse kaikki jumalansa).
kuten jalkapallon - järjenvoitto
vmoo kirjoitti:
(ihminen on luonut itse kaikki jumalansa).
kuten jalkapallonTästä olen samaa mieltä vaikka asiahan ei muutu vaikka olisin mitä mieltä tahansa.
- seeioleväärinnnnnnnnn
järjenvoitto kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä vaikka asiahan ei muutu vaikka olisin mitä mieltä tahansa.
Jalkapalloväkivallalle luontiin säännöt uskonnoillei luotu
- Jeesus.Pelastaa
Kun uskonto ja uskonnollisuus väistyvät, niin Jeesukselle tulee tilaa ihmissydämissä!
- jeesushuijaa
Kun uskonto ja uskonnollisuus katoaa, katoaa jumalat ja jeesukset niiden mukana.
Myöhemmin tarkasteltuna uskontoja /jumalia pidetään ihmiskunnan suurimpana huijauksena, jolla on sumutettu herkkäuskoisia ihmisiä.
Uskonnot ja jumalat ihminen on keksinyt epätoivoissaan vain ja ainoastaan omaa pelastusta varten ja/tai omaa vallan halua varten.
Canada - In the province of Quebec one Catholic Church is closed every week. Church attendance has gone from 85% a few decades ago to 6% today. This is told by group "Church Militant" which is a fundamentalist Catholic organization. (youtube.com)
https://youtu.be/noThcP_z3aU
Yksi suljettu kirkko joka viikko. Loppuu kohta kirkot kesken...
Eikä tämä trendi ole pelkästään katolisia koskeva. Eikä pelkästään Kanadaa koskeva.
Jos Suomen kirkoista suljettaisiin yhdeksän kymmenestä niin mitä hyötykäyttöä niille kiinteistöille löytyisi?- fda
"Canada - In the province of Quebec one Catholic Church is closed every week. Church attendance has gone from 85% a few decades ago to 6% today."
Pappien raiskausskandaalit ovat ihan hyvin tuolla pudottaneet kirkon suosiota. Jenkeissä uhreille maksetut korvaukset ovat aiheuttaneet rahapulan kirkoille, vaikka ihmiset olisivat säilyttäneet uskonsa näiden tapausten jälkeen.
- uskotonuskovainen
Oikeastaan kun aatellaan kristinuskoa ja Jeesuksen opetuksia, niin nehän pyrkivät oikeasti uskonnottomuuteen. Opettiko Jeesus uskoa vaiko uskontoa?
Jeesuksen paluu johtaisi siis siihen, että uskonnot katovaisivat Jumalan valtakunnan tieltä. Uskonnot ovat muutenkin vallankäytön välineitä, ja ilman valtaa niitä ei enää ole.
Ihmisellä on kuitenkin myös henkinen/hengellinen tarve johonkin mikä ylittää käsityskykymme. Itse määrittelisin itseni uskonnollisesti moderniksi, voin liikkua jokaisen uskonnon alueella ja imeä niistä vaikutteita. Minua ei voi siksi uskonnollisesti hallita mitenkään. Voin mennä kirkkoon tai yhtä hyvin jonkin muun uskonnon pyhättöön ja saada niistä molemmista pyhyyden tunteen. Tosin uudemmat uskonnot eivät oikein omalla kohdallani toimi, kuten mormonismi tai Jehovan todistajuus, pystyn toki heidänkin kanssa vuoropuheluun, mutta en löydä heidän luotaan pyhän tunnetta, vaan pelkän kuolleen muodon.
Jos te hyvät ihmiset luulette, että pyhä ja pyhyys ovat olemattomia asioita, niin olette pahasti väärässä.
Valitettavasti uskonnot ovat pilanneet Jumalan maineen.- NoJuuEi
"Valitettavasti uskonnot ovat pilanneet Jumalan maineen."
Ehei, kyllä sen ovat tehneet Jumalaansa uskovat, tälläkin palstalla päivittäin.
Ja pyhä ja pyhyys ovat niitä samoja korvien välisiä fiiliksiä kuin se näkymätön taikaheppulikin, siis se mitä uskovat kutsuvat jumalaksi. Eivätkä tunteet tietenkään ole olemattomia, mutta se mikä nämä tunteet tosiallisesti aiheuttaa onkin sitten kokonaan toinen juttu.
On aina niin helppoa väittää että juuri minun tunteeni ovat ainoita oikeita ja ne aiheuttaa juuri se ainoa oikea jumala. Mutta todistapa tämä - tai todista se että minun todella vahva fiilikseni siitä että jumalat ovat kaikki ihmisen mielikuvituksen keksintöä ja pelkkää lapsellista satua, onkin täysi väärä fiilis. Et kykene todistamaan kumpaakaan millään lailla, pelkkää tyhjää puhetta vailla mitään merkitystä. - uskotonuskovainen
NoJuuEi kirjoitti:
"Valitettavasti uskonnot ovat pilanneet Jumalan maineen."
Ehei, kyllä sen ovat tehneet Jumalaansa uskovat, tälläkin palstalla päivittäin.
Ja pyhä ja pyhyys ovat niitä samoja korvien välisiä fiiliksiä kuin se näkymätön taikaheppulikin, siis se mitä uskovat kutsuvat jumalaksi. Eivätkä tunteet tietenkään ole olemattomia, mutta se mikä nämä tunteet tosiallisesti aiheuttaa onkin sitten kokonaan toinen juttu.
On aina niin helppoa väittää että juuri minun tunteeni ovat ainoita oikeita ja ne aiheuttaa juuri se ainoa oikea jumala. Mutta todistapa tämä - tai todista se että minun todella vahva fiilikseni siitä että jumalat ovat kaikki ihmisen mielikuvituksen keksintöä ja pelkkää lapsellista satua, onkin täysi väärä fiilis. Et kykene todistamaan kumpaakaan millään lailla, pelkkää tyhjää puhetta vailla mitään merkitystä.Pyhyyden tunteen tuntee jokainen luonnossa. Ei se sen kummempi juttu tartte olla.
Jumala on meille ihmisille hyvin hankala asia. Vähän kun muurahainen yrittäis ottaa selvää ihmisestä. Ei se oikein tahdo onnistua. Meille jää vaihtoehdoksi vain se, että kannatta uskoa, jos ei siitä mitään haittaakaan ole. Ehkä sun olis helpompi uskoa vaikka viikinkien Odiniin. Sehän on sellanen supersankari, jota on nastaa digata.
Enkä mäkään väitä Jumalaa tuntevani, mutta koen "kohdanneeni" jotain mikä vahvasti viittaa siihen, että on olemassa toisiakin todellisuuksia. Me olemme tämän yhden maailman vankeja näissä kehoissamme, eikä tämä ole ainoa maailma maailmankaikkeudessa. On tietenkin helpompaa ajatella, että ei ole mitään muuta maailmaa kuin tämä maailma. Ei ole Jumalaa, ei ole muuta kuin tämä materiaalinen olemassaolomme. Olemme pelkkiä biologisia robottieläimiä. Kyynistä nihilismiä.
Oma kokemukseni viittaisi myös siihen, että meissä ihmisissäkin on pieni osa Jumalaa, jonka avulla voimme olla yhteydessä korkeampaan minäämme, joka on paljon enemmän kuin normaali tajuntamme. Sitä voisi kutsua vaikka "jumalsiruksi".
Jokainen saa olla sellainen kuin on ja näin sen on oltavakin. En usko, että Jumala välittää siitä, onko ihminen ateisti tai mikä tahansa. Ihmisen pitäs välttää pahaa ja pyrkiä hyvään, mikä ei kuitenkaan ole ihan yksinkertaista. Itse en ajattele asioita Raamatun kautta, vaikka joitain juttuja sieltäkin toki lainaan. Mielestäni hyvä ohje kaikkeen on se Raamatustakin löytyvä; koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä on hyvää ja oikein. Kaikkea ei pidä uskoa ja omaksua, vain se mikä tuntuu oikealta. Omien aivojen käyttö on sallittua.
Hedelmistään puu tunnetaan.
"Britanniassa (ja monessa muussa länsimaassa.) Hän ennusti että 50 v. kuluttua kristityt ovat pieni vähemmistö UK:ssa, jos kehitys jatkuu nykyisen kalaisena, eikä muutosta toiseen suuntaa tapahdu, mitä mikään ei puolla"
Ateistien kannalta ongelma on vain siinä, että Jumala on olemassa, vaikka kaikista ihmisistä tulisi uskonnottomia. Tästä syystä ei ole mitään perustetta olla ateisti."Ateistien kannalta ongelma on vain siinä, että Jumala on olemassa, vaikka kaikista ihmisistä tulisi uskonnottomia."
Missä hemmetissä se Jumala on olemassa, jollei se sitten ole vain sun ja muiden uskovien päässä?!" Tästä syystä ei ole mitään perustetta olla ateisti. "
Aina on olemassa perusteita olla ateisti. Jumalaa ei vain ole, eikä sitä tarvitse mistään alkaa "hankkia"!!
Esimerkiksi jos mies on kalju, niin sä pakotat sitä hankkimaan vähintään peruukin päähän! Mikä tällöin on sulla perusteena sille, ettei mies voi olla kalju vaan sen pitäisi hankkia sinusta se perukki?!
Siis kunnette itte osaa perustella kuin Raamattu jauhannalla sitä, miksi uskotte Jumalaan niin vaaditte silti muilta syitä siihen miksi Jumalaan ei satu uskomaan!?!?
- sfdfgg
Ei ole noin yksiviivaista.
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/uskonnottomuutta-vai-multi-uskonnollisuutta- totinentosi
Näin se menee, että ihmiset ovat luonnostaan taipuvaisia henkisyyteen ja hengellisyyteen. Ei tarvita uskontoja, ei kirkkoja, se riittää mitä ihminen sisällään tuntee ja kokee. Aikoinaan kirkko ei pitänyt siitä, että ihmiset osaisivat lukea, koska silloin he voisivat lukea Raamattua ja tehdä kiusallisia kysymyksiä papeille. Nyt kaikki osaavat länsimaissa lukea ja kirkot ovat menettämässä valtansa ihmisissä. Ihmiset lukevat ja myös ajattelevat lukemaansa. Tämän pitäisi johtaa vähitellen rauhaan ja rakkauteen, sekä uskontojen loppuun, kuten tuossa artikelissakin epäsuorasti todetaan. Meillä on vanhat kirjoitukset ja kaikki uusi tietommekin, mihin me tarvitsemme enää ulkopuolisia pappeja, jotka kertoisivat mihin uskoa ja mihin ei pitäisi uskoa. Eivät papitkaan tiedä sen paremmin kuin muutkaan ihmiset. Paratiisi maan päällä, kun ihmiset ovat vapaita uskontojen kahleista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38540580Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1189084Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316120Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224788Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623895Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543720Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D773310- 352914
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192468Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192292