Ns. "korvaustelogia" on israelfanittajien nimitys raamatulliselle opille, jossa taivaaseen pääsyn ehtona on suhde Jeesukseen Kristukseen eikä lihalliseen, syntiseen kansaan. Tämä jälkimmäinen harahaoppi saakoon nimekseen Lorvausteologia, koska siinä vain fanitetaan, lorvaillaan eikä kirkasteta Kristusta.
HYVÄ!
Lorvausteologia
24
218
Vastaukset
- Setä.neuvoo
Pappeus on muuttunut (Hebrealaiskirje ja Kol 2). Mutta se ei tarkoita, että Israel olisi lopullisesti hylätty (Room 11).
Aiheesta on kirjoittanut mm. Paavo Hiltunen kirjan nimeltä Israel ja aamuruskon peura. - capiche
Israelilla tulee aina olemaan oma osansa tässä suuressa näytelmässä. Mutta ei se tarkoita, että Israelia pitäisi kritiikittömästi jumaloida sen vuoksi. Juutalaisilta vaaditaan lopultakin samaa kuin meiltä kristityiltäkin: heidän tulee tunnistaa ja ottaa vastaan Messiaansa.
- NimiElämänKirjaan
Pyhä Henki avaa heillekin Kirjoitukset, aikanaan. Tänäänkin joku juutalainen jossain on tullut uskoon!
Myös muslimi, myös joku lapsikastettu jossain...Taivaassa tilaa vielä, mutta Aika loppumassa. - ValtavaKääpiö
Siis mikä ihmeen taivas? Osa uskovaisista jauhaa taivaasta, osa paratiisista ja kolmannet uudesta maasta. Koettakaa nyt päästä edes jostakin yhteisymmärrykseen!
- Jumalantarkoitus
Iankaikkisuus vietetään uuden maan päällä, joten jumalallinen tilakysymys lasketaankin siltä osin. Uusi maakin on rajallinen ja siksi iankaikkisen elämän osallisten määräkin on rajallinen.
Iankaikkisuudessa ei enää lisäännytä, joten lukumäärä lienee taivaallisissa laskukoneissa määritelty valmiiksi. Vai onko se joku määrättyjen rajojen sisällä oleva luku - voipihan se olla niinkin, eihän sitä nyt ole Raamatusta oikeasti selkeästi sanottu, koska pelastuneita tulee loppuun asti vielä, armo on voimassa ihan tuomion hetkeen asti, vasta sitten tulee piste kaikelle.
Jumalalliseksi arvoitukseksi jää kaikkien näiden galaksien tarkoitus, joita maailmankaikkeudessa on. Mitään ei ole luotu turhaan, kaikella on tarkoituksensa.- olen.miettinyt
Mistä tiedämme luomisen kun raamatun kertomukset ovat vain kertomuksia ja taivaasta sen mitä kerrotaan. Pitäisikö vain uskoa vaikka järki sanoo toisin.
- JärjenpäätelmätMurskaksi
Usko ei olekaan järjen asia. Hengellisyyttä ei voi järjellä arvioida, hengellisyys on vähän kuin 'yliluonnollisuus'. Siihen tarvitaan nöyrtyminen JeesusJumalamme eteen, Hänen sovitusverensä puhdistus. Sitten 'lamppu syttyy ja Valo loistaa, kaikille huoneessakin oleville'!
- Saatana.on.Herra
olen.miettinyt kirjoitti:
Mistä tiedämme luomisen kun raamatun kertomukset ovat vain kertomuksia ja taivaasta sen mitä kerrotaan. Pitäisikö vain uskoa vaikka järki sanoo toisin.
Jos Jumala on käskenyt laatia raamatun huijatakseen tyhmää kansaa sortonsa alle. Uskovan vapaus on sitä - orjuutta Jumalassa.
Kooteeässä nyt vaan on Jeesuksen Kristuksen omaisuutta ja Hänen verensä täydellisesti puhdistama israelfanittajien ankarasta kiukuttelusta huolimatta.
Kooteeässä ei tarvitse israelfanitusta vaikka toivookin Israelin jäännöksen ja ripeksen pelastuvan israelfanittajien ankarasta vastustuksesta huolimatta.
HYVÄ!- SIUNAUSTA.LUJAT.ARMOT
Kooteeässä, me uskotaan Sun todistus! Olen ainaki kokenut, että Jeesus on tahtonut tehdä juuri sinusta puhtaan, uuden luomuksen! Muista, että matka on kesken, Sanassa on että "PYRKIKÄÄ pyhitykseen, sillä sitä ilman ei KUKAAN ole näkevä HERRAA."kR38 Hebr12:14
Onneksi pelkkä PYRKIMINENKIN riittää..tuo kohta tuli sydämestä, HYVÄ ois tutkia miten siinä tarkemmin lukee.:)
- Tietäjä-Merlin
Jokaiselle kansalle on oma messias. Suomella se on Väinämöinen.
On Väinämöinen mutta joutui Kalevalan loppusivuilla vähän siirtymään takavasemmalle kun Marjatan Poika astui näyttämölle ja otti viestikapulan kouraansa.
;)- Väärennetty.Kalevala
Se on kristittyjen omaa lisää se.
Sinänsä huvittavaa tää että tälle israelfanittajalössille ja ties mille laitalahkolle pitäisi muka jokseenkin joka viikko todistella kristillisyyttään.
He elävät vielä Vanhan Testamentin kahleissa ja tuon tuostakin kipuilevat riittämättömyydessään kuten antiikin Israel toistuvien eläinuhriensa kanssa, joista ei ollut mitään hyötyä mihinkään.
Hebr.
10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
KTS on kerran pyhitetty ja sillä siisti.
Kaikki muu on bonusta.- SE.ON.TÄYTETTY
Tuo Hebr10 on täyskymppi todistus Jeesuksesta, jonka itsekin olen syvästi sisäistänyt! Pyhän Hengen vaikutuksesta..Muuta uhria ei tarvita, Jeesus antoi Itsensä meidän kaikkien edestä..juutalaisille ensin, sitten myös kreikkalaisille ;)
Jeesuksen veri on kaikkiriittävä, hyvä kommentti kooteeäs, olet tullut Herran opettamaksi. Askeleet jatkukoot Hänen seuraamisessaan..Hän Rakastaa sinua virheistäsi huolimatta, samoin jokaista muutakin kulkijaa!
JUMALA ON RAKKAUS (kirkot eivät).
- Setä.neuvoo
http://biblehub.com/pr38/hebrews/10.htm
Eihän tuossa sanota, ettei eläinuhreista ollut mitään hyötyä mihinkään. Niissä oli jokavuotista muistutusta synneistä. PH todisti synneistä vertauskuvallisesti jo silloin, VT:n aikana. Ja eikö järjestys ollut tämä, että lain mukaan saivat uhraamisella anteeksi - menneisyyden yksittäisiä syntejä?
Heb 10 puhuikin siitä, ettei täydellisyyteen (taivaskelpoisuuteen?) päästy VT:n uhrimenoilla. Jos siis VT:n aikaisista juutalaisista joku pelastuu, sekin on armon ja uskon kautta, vai kuinka.
Mitäs mieltä olette tulkinnastani, että Ilm 7 tarkoittaa 144 000 juutalaisella VT:n aikaisia juutalaisia, ja lukematon joukko kaikista kansoista tarkoittaa UT:n aikaa - siis myös juutalaiskansaa mukana.
http://biblehub.com/pr38/revelation/7.htm- HoseeHalapenjo
Nähdäkseni 144 000 tarkoittaa juutalaisia kristittyjä Israelin tuomion kontekstissa. Huomaa, että he ovat sinetillä merkittyjä, ts. Kristuksen omia. Seuraavissa luvuissa Israel saa tuta kiroukset, joista Mooses ennusti, esim. 3. Moos. 26 ja 5. Moos. 28 & 29.
- Ice-bondica
Onks tää kirkastettava kristus joku pontikan kemiallinen johdannainen, vähä niing jHV kannabiksest?
https://www.youtube.com/watch?v=3RKY0LRXIq4- Setä.neuvoo
Kristus on sinällään kirkas, mutta onko sinulla kirkas käsitys itselläsi, se on eri asia.
Vanha ystäväni Kooteeässähän se täällä on edelleen täysissä ruumiin, sielun ja hengen voimissa!
HYVÄ!- Rok.rok.rok.rok
Muistui mieleen Black Sabbath -yhtyeen Vol 4 -levyn kansikuva.
http://www.bing.com/images/search?q=black sabbath vol 4&FORM=HDRSC2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673