Mitään kriittistä niistä ei saa sanoa ilman että asia otetaan Henkilökohtaisesti.
Maataloustuet Tuo Pyhä Lehmä
15
148
Vastaukset
- 30062016
Minulle riittäisi se ettei tukia annettaisi niille, jotka vievät tuotteensa ulkomaille. Miksi suomalainen maksaa tukia siitä että ulkomaalainen saa halvempaa ruokaa?
- glx
Se on elintarvike teollisuus kun vie ulkomaille, ei yksittäinen viljelijä. Tosin elintarviketeollisuus on suuri tuen saaja. Kymmenen suurimman tuen saajan joukossa ei tainnut olla yhtään varsinaista viljelijää.
- Faktaapukkaa
Minulle riittäisi, että etelän loisijoille ei annettaisi muiden tienaamia asumistukia.
- ammupyhälehmä
Kun persut hetken huseeraavat hallituksessa, niin ehkä asumistuet karsitaan pois. Kovahan oli yritys ainakin leikata eläkeläisten asumistuista. Sitä saa mitä tilaa.
Mutta eihän kukaan ole kepulta tilannut maataloustukien lopettamista. Tai ei se ole kääntänyt takkiaan sen suhteen.
Ei tarvittaisi kuin että kepu tekisi persut, niin loppuisi tuet siihen paikkaan ja Sipilä vielä kehuisi päälle, että saahan sitä ennen vaaleja nyt vähän valehdella että muka tukia maksettaisiin. - glx
Olen lukenut usein kaikkien nykyisten eduskuntapuolueiden palstoja. Ainoastaan tällä Keskustan palstalla haukutaan koko ajan viljelijöitä. Näin ei ole Sdp:n Vasemmistoliiton, vihreiden, Perussuomalaisten, Kokoomuksen Jne. Ainoastaan Keskustan palstalla muutamat häiriköt räksyttävät koko ajan.
- naivivaityhmä
Minkäs puolueen vaalikarjaa tukiviljelijät ovat?
Olenko minä haukkunut Viljelijöitä. En. Juuri tätä tarkoitin avauksessani. Ei kai Maataloustukijärjestelmä ole kanonisoitu kaiken kritiikin ulkopuolelle. Mahtaisiko myös olla jotain tekemistä sillä että Kepulaiset ovat kovin herkkähipiäistä porukka. Vaikka louskutetaan itse Punikeista ym. Sinä et sitä tee.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Olenko minä haukkunut Viljelijöitä. En. Juuri tätä tarkoitin avauksessani. Ei kai Maataloustukijärjestelmä ole kanonisoitu kaiken kritiikin ulkopuolelle. Mahtaisiko myös olla jotain tekemistä sillä että Kepulaiset ovat kovin herkkähipiäistä porukka. Vaikka louskutetaan itse Punikeista ym. Sinä et sitä tee.
Palkansaajia Keskustan palstalla saa kyllä haukkua. Samaten homoja, naispoliitikkoja, sossuja ym. Kaksinaismoralismi on aina tympeää.
- glx
En sinua tarkoittanut, sinä et hauku itse viljelijöitä, vaan arvostelet tukijärjestelmää, mikä on ihan okei, mutta muutamat muut kyllä latelevat aika ala arvoista tekstiä viljelijöistä tällä palstalla. Myös se punikiksi haukkuminen on ala arvoista sen olen sanonut ennenkin.
glx kirjoitti:
En sinua tarkoittanut, sinä et hauku itse viljelijöitä, vaan arvostelet tukijärjestelmää, mikä on ihan okei, mutta muutamat muut kyllä latelevat aika ala arvoista tekstiä viljelijöistä tällä palstalla. Myös se punikiksi haukkuminen on ala arvoista sen olen sanonut ennenkin.
Sori. Olet palstan asiallisimpia keskustelijoita. Ehkä tässä on vähän läikkynyt yli itse kullakin.
- glx
naivivaityhmä kirjoitti:
Minkäs puolueen vaalikarjaa tukiviljelijät ovat?
Kyllä viljelijöitä on lähes joka puolueessa. Tässäkin on 10 km säteellä Useita Kokoomuslaisia, aika monta Perussuomalaista, muutama vihreä viljelijä, pari vasemmistoliittolaista, yksi suhteellisen isoviljelijä on demari ja on niitä Keskustalaisiakin mukana liuta.
glx kirjoitti:
Kyllä viljelijöitä on lähes joka puolueessa. Tässäkin on 10 km säteellä Useita Kokoomuslaisia, aika monta Perussuomalaista, muutama vihreä viljelijä, pari vasemmistoliittolaista, yksi suhteellisen isoviljelijä on demari ja on niitä Keskustalaisiakin mukana liuta.
Kait tämä Maataloustukidilemma on koko Läntisen Maailman Yhteinen. Tuotamme liikaa ruokaa. Kun taas kolmannessa maailmassa siitä on pula.
- Suo61mlaineN
Pian koko maailmassa on pula ruasta. Kuivuus ja väestönkasvu aiheuttaa katastrofin. Jos silloin ei ole omaa tuotantoa ei ole myöhäistä rypistää, koska rypistettävää ei ole. Tyhjästä suolesta ei liru.
- glx
Kait tämä Maataloustukidilemma on koko Läntisen Maailman Yhteinen. Tuotamme liikaa ruokaa. Kun taas kolmannessa maailmassa siitä on pula.
Tuotantoon sidotut tuet ovat ylituotannon pääsyy. Eli mitä enemmän tuotat sitä enemmän saat tukea. Siksi ainoa oikea tukimuoto tuotannosta riippumaton hehtaarituki ja siinäkin pitäisi olla tukikatto, eli määrättyjen hehtaarien jälkeen ei saisi tukea esim. 200 hehtaariin saakka saisi tuen, mutta sen ylittävä ala muuttuisi tuettomaksi. Ylituotannon kasvaessa Eu tulee ottamaan tämän käyttöön viimeistään seuraavassa tukiuudistuksessa 2021, on myös mahdollista, ylituotannon kasvaessa asiaan joudutaan palaaman aiemmin. Maidon tuotantorajoitukset ovat tulossa jo lähiaikoina Eu:ssa.
glx kirjoitti:
Tuotantoon sidotut tuet ovat ylituotannon pääsyy. Eli mitä enemmän tuotat sitä enemmän saat tukea. Siksi ainoa oikea tukimuoto tuotannosta riippumaton hehtaarituki ja siinäkin pitäisi olla tukikatto, eli määrättyjen hehtaarien jälkeen ei saisi tukea esim. 200 hehtaariin saakka saisi tuen, mutta sen ylittävä ala muuttuisi tuettomaksi. Ylituotannon kasvaessa Eu tulee ottamaan tämän käyttöön viimeistään seuraavassa tukiuudistuksessa 2021, on myös mahdollista, ylituotannon kasvaessa asiaan joudutaan palaaman aiemmin. Maidon tuotantorajoitukset ovat tulossa jo lähiaikoina Eu:ssa.
Asianhan pitäisi olla täysin päinvastoin. Luulisi että niitä tukia tarvitsee eniten aloitteleva viljelijä jonka tuotantomäärät ovat liian pieniä että niillä eläisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604