Joskohan nyt voisin lopettaa tältä kesältä omien projektien suunnittelun ja keskittyisin vaikkapa kotiseutu matkailuun esim. Oulujärven höyrylaivaristeilyyn tai kulttuuriin vaikkapa Kuhmon kamarimusiikkijuhliin tai..tai..tai..
Palan intoa, poltan energiaa, etenen "mahan alus täynnä jalkoja" kuten Heikku asian kivasti ilmaisisi ; ) Kaikki tämä vouhotus kun vien kutakin profektia eteenpäin. Kun vihdoin saatan projektin onnistuneesti loppuun, olen rättiväsynyt ja vetäydyn hiljaisuuteen, sammutan valot ja nukun pari päivää jäsenet oikosenaan.
Nyt on taas aika vetäytyä peittojen alle lataamaan projektiakkuja.
Synttärit juhlittu (tarjottavien projekti) herkut syöty, emännänviiri (viimeisin projekti) nostettu kuohuvin maljoin ja juhlamenoin salkoon. Tosin sadekuuro tuli häiritsemään juhlavaa tilannetta ja ladyjen hiukset, jotka olivat aamulla kammattu kiekuroille, papiljotit päässä nukutun yön jälkeen, kärsivät lievät lässähdyksen.
Sadekuurot ja tuulet riepotti ensimmäisen tunnin viiriä, mutta se kesti kovan koettelemuksen urheasti, säilyttäen muotonsa yhtä komeana kuin emäntänsäkin.
On tosi kiva vetäytyä ylisille, väsyttää, huomen aamuna pirteänä ylös, auton katsastus kello 9.30.
Projektiblogi
90
942
Vastaukset
- korppis1
Odottelen autoani huollosta ja katsastuksesta. Heti kun saan auton alleni palaan ylisille maate. Satelee, on koleaa, mutta mökillä on suloisen lämmintä, kiitos sähkötakan. Miten sinä vietät päivääsi. Miten sään Jumala sinua hellii tai piiskaa?
Dalajoen alajuoksulla on päivä valjennut aurinkoisena ja tuulisena. Hieman viileää, siis 16-18 astetta on luvassa ja vaihtelevaa pilvisyyttä, mahdollinen sadekuurokin on luvassa. Pionit ovat vielä kukassa, samoin ruusut ja jasmikkeet. Pikkuruisesta mansikkamaastani haen tuoreet oman maan mansikat aamuviiliini.
Siivottu, rempattu, siivottu ja jatkettu rempaa....nyt pidämme paussin ja tänään otamme illalla vastaan rakkaat vieraat Suomesta, siskoni ja hänen miehensä. Tää loppuviikko meneekin sitten seurustellessa ja kahvia juodessa, saunoen, päuväretkiä tehden ja sitten viikonlopulla kun talo on taas tyhjä ehtii valmistautua elikkä siis täyttämään jääkaappia seuraavia kesävieraita varten: pienet pojat tulevat kahdeksi viikoksi mummilaan.- korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Dalajoen alajuoksulla on päivä valjennut aurinkoisena ja tuulisena. Hieman viileää, siis 16-18 astetta on luvassa ja vaihtelevaa pilvisyyttä, mahdollinen sadekuurokin on luvassa. Pionit ovat vielä kukassa, samoin ruusut ja jasmikkeet. Pikkuruisesta mansikkamaastani haen tuoreet oman maan mansikat aamuviiliini.
Siivottu, rempattu, siivottu ja jatkettu rempaa....nyt pidämme paussin ja tänään otamme illalla vastaan rakkaat vieraat Suomesta, siskoni ja hänen miehensä. Tää loppuviikko meneekin sitten seurustellessa ja kahvia juodessa, saunoen, päuväretkiä tehden ja sitten viikonlopulla kun talo on taas tyhjä ehtii valmistautua elikkä siis täyttämään jääkaappia seuraavia kesävieraita varten: pienet pojat tulevat kahdeksi viikoksi mummilaan.Puutarhurini, ruohonleikkaajani kuopus pitää pihapiirini siistinä. Salaattimaasta ja yrttitarhastani otin eilisien suolapalojen lisukkeet. Kukat voivat hyvin. Nyt ehkä siirrän joitakin niistä sisäkuistille sillä odotettavissa on sateinen ja viikko. Onko sinulla kurpitsaa kasvamassa? Minun eka yritykseni on toistaiseksi mennyt hyvin. Katsotaan saanko syksyllä satoa. Sinun vieraskestitys projektisi jatkuu ;) minulla on paussi juuri nyt. Esikoinen tulee lomalle kuun puolin välin jälkeen. Hän on odotetuin vieraani nyt heinäkuussa. Itse teen muutaman vierailun ystävieni luona. Ensi viikonlopulla meidät on kutsuttu lettujuhliin ;). Seuraavalla viikolla hollantilais/suomalaisen ystäväperheen järjestämään kesäjuhlaan vaimon äidin luokse. Petzen Hollannin lapset tulevat myös Suomeen omalle tilalleen pohjoiseen. Todennäköisesti vierailemme heidän luonaan. Kuitenkin kuten aloitus antaa ymmärtää, en enää passaile muita kuin lapsiani ja miestäni. Projektini hiljenee ja siirryn passattavaksi :) kiehtova ajatus olla ja nauttia muiden tarjoamista herkuista.
korppis1 kirjoitti:
Puutarhurini, ruohonleikkaajani kuopus pitää pihapiirini siistinä. Salaattimaasta ja yrttitarhastani otin eilisien suolapalojen lisukkeet. Kukat voivat hyvin. Nyt ehkä siirrän joitakin niistä sisäkuistille sillä odotettavissa on sateinen ja viikko. Onko sinulla kurpitsaa kasvamassa? Minun eka yritykseni on toistaiseksi mennyt hyvin. Katsotaan saanko syksyllä satoa. Sinun vieraskestitys projektisi jatkuu ;) minulla on paussi juuri nyt. Esikoinen tulee lomalle kuun puolin välin jälkeen. Hän on odotetuin vieraani nyt heinäkuussa. Itse teen muutaman vierailun ystävieni luona. Ensi viikonlopulla meidät on kutsuttu lettujuhliin ;). Seuraavalla viikolla hollantilais/suomalaisen ystäväperheen järjestämään kesäjuhlaan vaimon äidin luokse. Petzen Hollannin lapset tulevat myös Suomeen omalle tilalleen pohjoiseen. Todennäköisesti vierailemme heidän luonaan. Kuitenkin kuten aloitus antaa ymmärtää, en enää passaile muita kuin lapsiani ja miestäni. Projektini hiljenee ja siirryn passattavaksi :) kiehtova ajatus olla ja nauttia muiden tarjoamista herkuista.
Minulla on noin parikymmentä kurpitsantainta kasvamassa, osa tavallista kurpitsaa joka on just nipinnapin ehtinyt valmistua näillä leveysasteilla tuottaen yhden pienikokoisen halloween-kurpitsan lokakuussa, osa butternut squash-kurpitsaa, joka on ruuanlaittoon sopivampi, mutta talvikurpitsana vaatii pitkän ja lämpimän syksyn jaksaakseen valmistaa hedelmää; ja sitä meillä on heikosti tarjolla täällä norlannin rajoilla. Kumpikin kurpitsalajike tekee kahden sortin kukkia samaan kasviin ja kjos pölyytys epäonnistuu niin niitä pitäisi avittaa pienellä pensellillä kerätä siitepölyä heteistä ja asetella emiin että hedelmöitys tapahtuisi. Ongelmana täällä on ollut mehiläisten (ja muiden pölyyttäjien) vähyys ja hoitajien laiskuus, kun olemme melkein aina jossain reissussa kurpitsan kukkimisen aikaan. Olen yrittänyt auttaa asiaa antamalla unikkojen villiintyä kasvimaan reunoilla ja jokuinen pieni villiunikko penkkien välissäkin: ne tuovat hehkuvilla väreillään lisää pörrääjiä paikalle. Laventelipuskat ja muut voimakastuoksuiset kukat ajavat samaa asiaa.
Lutunen meidänkin päätoiminen puutarhuri on. Minä mitään viljellyt, kun tavattiin, paitsi nokkosia; mökin emäntä istui vain tietokoneen ääressä ja seurusteli ihmisten kaa ynpäri maailmaa.- bessie-
Myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut!
Pilvistä, mutta kirkastumaan päin näyttäisi olevan. Päivä olisi voinut alkaa paremminkin, paahtoleipä oli homeen makuista. Hätävarana oli vaaleaa ruisnäkkäriä, joten aamukahvi/lounas ei ollut ihan suunnitelmien mukainen. Marjat jäi syömättä, ei maistu näkkärin kanssa tai sellaisenaan.
Isompia projekteja ei ole tiedossa tälle päivälle tai muutenkaan. Miesten farkkupaitaa suljettavalla rintataskulla tai mieluummin kahdella saatan lähteä etsiskelemään.
Kaupasta ostetut ruukkuruohosipulit kasvavat uutta leikatun tilalle eri lailla kuin aikaisemmin käyttämäni, eli oikeastaan eivät kasva. Vähän arveluttaa, että olisiko jotenkin käsitelty. Toisaalta, nämä ovat kai ihan eri lajiketta, huomattavasti hennompia ja miedomman makuisia.
Seuraava projekti voisikin olla kunnon ruohosipuliviljelmä poikani pihalle. bessie- kirjoitti:
Myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut!
Pilvistä, mutta kirkastumaan päin näyttäisi olevan. Päivä olisi voinut alkaa paremminkin, paahtoleipä oli homeen makuista. Hätävarana oli vaaleaa ruisnäkkäriä, joten aamukahvi/lounas ei ollut ihan suunnitelmien mukainen. Marjat jäi syömättä, ei maistu näkkärin kanssa tai sellaisenaan.
Isompia projekteja ei ole tiedossa tälle päivälle tai muutenkaan. Miesten farkkupaitaa suljettavalla rintataskulla tai mieluummin kahdella saatan lähteä etsiskelemään.
Kaupasta ostetut ruukkuruohosipulit kasvavat uutta leikatun tilalle eri lailla kuin aikaisemmin käyttämäni, eli oikeastaan eivät kasva. Vähän arveluttaa, että olisiko jotenkin käsitelty. Toisaalta, nämä ovat kai ihan eri lajiketta, huomattavasti hennompia ja miedomman makuisia.
Seuraava projekti voisikin olla kunnon ruohosipuliviljelmä poikani pihalle.Nyt se myrkyn lykkäsi, en ole päässyt ylisille makaamaan. Uuden projektin pukkasi eteen ihan ilman, että sitä kerjäsin.
Autoni kävi katsastuksessa sut uusi hyvin pidetty auto... katsastus keskeytettiin, auto oli kunnossa, mutta trafi maksua ei löytynyt, joten olen ns. ajanut ajokiellossa olevaa autoa koko kevään. Niin ja miksi auto oli ajokiellossa, siksi kun kuopus maksoi puolen vuoden maksun eräpäivän jälkeen, eikä älynnyt maksaa 3,00 euron korkoa jolloin maksu on siirretty mappiin ööö.. odottamaan sitä 3,00 euron suoritusta.
No, nyt asia on hoidettu eli koko vuosi maksettu eikä siitä tule minulle sanktioita, käyn vain näyttämässä maksutositteen katsastuksessa ja se on siinä.
Mutta tuli toinen ongelma, jota nyt herrat ja automyyyjä kokouksessaan käsitelevät.
Ostin 17.2. 2016 auton käytettynä samaisesta merkkiliikkeestä. Auto on vuonna 2007 syksyllä käyttöön otettu WW Golf plus 1.4 TSL Comforline 5d. Yhden papparaisen käytössä olleen ja kaikki merkkihuollot läpikäyneen auton.
Papparainen ei ollut kuitenkaan myydessään kertonut, että öljypumpussa on vikaa. Eli auto menee isompaan remppaan. Annoin haisevan vastalauseeni, en maksa remppaa, joka on 500 euron luokkaa. Huomasin öljyn vajetta kesäkuun alussa otin heti yhteyttä ja minulle on useammin kuin kerran kirjallisesti vakuutettu auton olevan priima kunnossa.
Ei siis ollutkaan ja nyt jännään autoliikkeen korvauspäätöstä. Sain hieman positiivista esimakua kun korjaamopäällikkö kertoi, että vastuu kuuluu ilmiselvästi autoliikkeelle, mutta isot pomot päättää, en ole vielä saanut päätöstä.
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maate- bessie-
korppis kirjoitti:
Nyt se myrkyn lykkäsi, en ole päässyt ylisille makaamaan. Uuden projektin pukkasi eteen ihan ilman, että sitä kerjäsin.
Autoni kävi katsastuksessa sut uusi hyvin pidetty auto... katsastus keskeytettiin, auto oli kunnossa, mutta trafi maksua ei löytynyt, joten olen ns. ajanut ajokiellossa olevaa autoa koko kevään. Niin ja miksi auto oli ajokiellossa, siksi kun kuopus maksoi puolen vuoden maksun eräpäivän jälkeen, eikä älynnyt maksaa 3,00 euron korkoa jolloin maksu on siirretty mappiin ööö.. odottamaan sitä 3,00 euron suoritusta.
No, nyt asia on hoidettu eli koko vuosi maksettu eikä siitä tule minulle sanktioita, käyn vain näyttämässä maksutositteen katsastuksessa ja se on siinä.
Mutta tuli toinen ongelma, jota nyt herrat ja automyyyjä kokouksessaan käsitelevät.
Ostin 17.2. 2016 auton käytettynä samaisesta merkkiliikkeestä. Auto on vuonna 2007 syksyllä käyttöön otettu WW Golf plus 1.4 TSL Comforline 5d. Yhden papparaisen käytössä olleen ja kaikki merkkihuollot läpikäyneen auton.
Papparainen ei ollut kuitenkaan myydessään kertonut, että öljypumpussa on vikaa. Eli auto menee isompaan remppaan. Annoin haisevan vastalauseeni, en maksa remppaa, joka on 500 euron luokkaa. Huomasin öljyn vajetta kesäkuun alussa otin heti yhteyttä ja minulle on useammin kuin kerran kirjallisesti vakuutettu auton olevan priima kunnossa.
Ei siis ollutkaan ja nyt jännään autoliikkeen korvauspäätöstä. Sain hieman positiivista esimakua kun korjaamopäällikkö kertoi, että vastuu kuuluu ilmiselvästi autoliikkeelle, mutta isot pomot päättää, en ole vielä saanut päätöstä.
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateJos auto on ostettu samasta autoliikkeestä jonka korjaamopäällikkö sanoi noin, niin kyllä se tosiaan aika lupaavalta kuulostaa. Varaudu kuitenkin siihen, että joudut maksamaan uudet osat ja tarvikkeet tai jotain.
- oiloil
korppis kirjoitti:
Nyt se myrkyn lykkäsi, en ole päässyt ylisille makaamaan. Uuden projektin pukkasi eteen ihan ilman, että sitä kerjäsin.
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateEi se välttämättä papparaisen vika ole. Onko mahtanut tietää koko viasta?
- myyjänpussiin
korppis kirjoitti:
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateOnneksesi ostit liikkeestä etkä suoraan papparaiselta. Jos liike ei korvaa, niin ei muuta kuin valitusta kuluttaja-asiamiehelle ja vaatimus koko remppa korvauksetta.
- bessie-
myyjänpussiin kirjoitti:
Onneksesi ostit liikkeestä etkä suoraan papparaiselta. Jos liike ei korvaa, niin ei muuta kuin valitusta kuluttaja-asiamiehelle ja vaatimus koko remppa korvauksetta.
Ja mistähän se kuluttaja-asiamies voisi tietää, onko vika ollut autossa jo ostohetkellä?
Olen siinä käsityksessä, että sieltä voisi saada korkeintaan suosituksen joka ei sido kumpaakaan osapuolta. Turhaa vaivannäköä puolin ja toisin, näin pieni asia kun on kysymyksessä.
Parasta on neuvotella asiallisesti ja ahneeksi heittäytymättä liikkeen kanssa. Siitä kannattaa lähteä, että käytettyjä autoja myyvä liike tietää myös jotain, myös 'oikeutensa'. Eiväthän he muuten edes viitsisi myydä vähän vanhempia autoja. Vaatia toki voi vaikka mitä, mutta läpi meneminen on eri asia. Käytetty auto on käytetty auto, ja autoissa on kuluvia osia. - kolffi
Helmikuusta kesäkuuhun on sen verran aikaa, että vika on hyvinkin voinut syntyä vasta myöhemmin.
- myyjänpussiin
bessie- kirjoitti:
Ja mistähän se kuluttaja-asiamies voisi tietää, onko vika ollut autossa jo ostohetkellä?
Olen siinä käsityksessä, että sieltä voisi saada korkeintaan suosituksen joka ei sido kumpaakaan osapuolta. Turhaa vaivannäköä puolin ja toisin, näin pieni asia kun on kysymyksessä.
Parasta on neuvotella asiallisesti ja ahneeksi heittäytymättä liikkeen kanssa. Siitä kannattaa lähteä, että käytettyjä autoja myyvä liike tietää myös jotain, myös 'oikeutensa'. Eiväthän he muuten edes viitsisi myydä vähän vanhempia autoja. Vaatia toki voi vaikka mitä, mutta läpi meneminen on eri asia. Käytetty auto on käytetty auto, ja autoissa on kuluvia osia.Käsityksesi on kyseisessä merkissä nitä todennäköisemmin väärä, ja sikstoiseen kehoitin kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen vasta siinä tapauksessa ettei liike korvaa korjausta. Pääosin liikkeet noudattavat kuluttaja-asiamiehen suositusta.
- bessie-
myyjänpussiin kirjoitti:
Käsityksesi on kyseisessä merkissä nitä todennäköisemmin väärä, ja sikstoiseen kehoitin kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen vasta siinä tapauksessa ettei liike korvaa korjausta. Pääosin liikkeet noudattavat kuluttaja-asiamiehen suositusta.
Tarkoitin vähän yleisemmin, en merkkikohtaisesti. En ole perehtynyt edes oman automerkkini ja mallin tyyppivikoihin.
Kyllä kai minä nyt sen ymmärsin, että kuluttaja-asiamiehelle vasta siinä tapauksessa ettei liike korvaa korjausta!
"Pääosin liikkeet noudattavat kuluttaja-asiamiehen suositusta". Niinpä, sitähän minäkin. Aina ei siis kannata koukata sitä kautta. - wvvw
korppis kirjoitti:
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateMerkkiliike mikä? Laakkosta ei Kajjaanissa enää ole, ollut on kyllä.
- korppis1
wvvw kirjoitti:
Merkkiliike mikä? Laakkosta ei Kajjaanissa enää ole, ollut on kyllä.
Jos ei ratsasteta hevosella joka ei ole syntynyt. Kerron kun asia selviää, joten rauha. Ostin toka volkkarini v. 1997 Autotalo Laakkoselta. Tänään WW :n edustus on Pörhöllä. Ajaessani kuuntelen radiota, tämä osio on kuin eräässä radio Rockin mainoksessa, ollaan tietävinään ja vastataan puuta heinää. Ukkonen jyrää, mahdankohan päästä saunomaan.
korppis kirjoitti:
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateHetalle
Varmaan sotkeudun nihin kuuluisiin lillukanvarsiin mutta toi öljyn vähyys ja öljypumpun toimimattomuus niin miten se volkkarissa nivoutuu yhteen ?
Eikös se pumppu ole sisäpuolella ?koti-kiusattu kirjoitti:
Hetalle
Varmaan sotkeudun nihin kuuluisiin lillukanvarsiin mutta toi öljyn vähyys ja öljypumpun toimimattomuus niin miten se volkkarissa nivoutuu yhteen ?
Eikös se pumppu ole sisäpuolella ?Sinähän konemiehenä tiedät, että auton moottorin osat ovat konepellin sisäpuolella eivät ulkopuolella. Jos bensiiniin sekoittuu öljyä silloin nainenkin tajuaa, että jostain se öljy vuotaa. Olisiko esim. öljypumpuntiiviste rikki, poikki, katki ja vuotaa öljyä väärään paikkaan silloinhan öljy hupenee hiukka nopeammin kuin normaalisti kun sitä menee moottorin voitelun lisäksi myös bensiinin sekaan. Eikös ne näin mene, en tiedä, mutta otaksun.
- tuttuatouhua
koti-kiusattu kirjoitti:
Hetalle
Eikös se pumppu ole sisäpuolella ?Se on yleinen tyyppivika noissa 1,4 koneissa.
Öljypumpun siivilä tukossa.
Mittaamalla paineet se vika selviää. korppis kirjoitti:
Sinähän konemiehenä tiedät, että auton moottorin osat ovat konepellin sisäpuolella eivät ulkopuolella. Jos bensiiniin sekoittuu öljyä silloin nainenkin tajuaa, että jostain se öljy vuotaa. Olisiko esim. öljypumpuntiiviste rikki, poikki, katki ja vuotaa öljyä väärään paikkaan silloinhan öljy hupenee hiukka nopeammin kuin normaalisti kun sitä menee moottorin voitelun lisäksi myös bensiinin sekaan. Eikös ne näin mene, en tiedä, mutta otaksun.
Eipäs nakella navetalla ,moottorin sisäpuolella,öljypohjassa tietenkin.
Yleensä se pensa menee öljyn joukkoon vanhemmissa moottoreissa , mielenkiintoinen juttu.
Pitääpä syventyä volkkarin vö kaavioon kun en ennestään tunne sysyteemiä .- vwwwwwwwwww
korppis kirjoitti:
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateJos öljypumppu hajoaa, öljynpaineen valo syttyy, kone alkaa kolista jne. Ei ole voinut olla vika ostohetkellä autossa.
- hytinäx1
korppis kirjoitti:
ÄÄÄKKK... Haluaa ylisille maateVolkkarin 1,2 ja 1,4 TSI vuosimalleissa 2006-2014 on tehdasvikana jakopään käyttöketju. Koeta saada sen vaihto, ellei sitä ole tehty. liitän artikkelin ruotsiksi http://www.aftonbladet.se/bil/article20762301.ab
ja suomeksi http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat vwwwwwwwwww kirjoitti:
Jos öljypumppu hajoaa, öljynpaineen valo syttyy, kone alkaa kolista jne. Ei ole voinut olla vika ostohetkellä autossa.
Luottakaa nyt vain Autotalo Pörhön hyvään palveluun ja korjaamon henkilökunnan asiantuntemukseen.
Auton öljypumppu menee vaihtoon 14.7.
Minulle (ostajalle) ei synny kustannuksia. Vika ilmaantui vajaan kolmen kuukauden kuluttua auton ostamisesta.
Asia on loppuun käsitelty ; )
Arvo eellä on jo aiheesta kysely-aloitus.
H.- korppis1
Herra on hyvä ja siirtyy sinne. Tämä on blogi aloitus. Tiedän, että on palstalaisia, jotka eivät kertomansa mukaan avaa aloituksiani, joten sana blogi auttaa heitä arvaamaan kuka on aloittaja ja siten he voivat olla avaamasta aloituksiani. Hyvää päivän jatkoa. He joiden kanssa tykkään vaihtaa ajatuksia ottavat osaa ja se riittää minulle. .
korppis1 kirjoitti:
Herra on hyvä ja siirtyy sinne. Tämä on blogi aloitus. Tiedän, että on palstalaisia, jotka eivät kertomansa mukaan avaa aloituksiani, joten sana blogi auttaa heitä arvaamaan kuka on aloittaja ja siten he voivat olla avaamasta aloituksiani. Hyvää päivän jatkoa. He joiden kanssa tykkään vaihtaa ajatuksia ottavat osaa ja se riittää minulle. .
"feikki-korppis1"
Miksiköhän hekään eivät arvosta arvoa? :)
Uusinta-kysymys:
Kun teillä on omat bloginne, Paloma ja Sinä, miksi te ette blogaa niissä?
Eivätkö ne ns. vedä kansaa?
H.hunksz kirjoitti:
"feikki-korppis1"
Uusinta-kysymys:
H.Vastaan vain omasta puolestani.
Minun blogini ovat vain ns. matkapäiväkirjoja ja valokuva-albumeita: raportoin reissujani lähinnä perhepiirin ja ystävieni luettavaksi. Muutkin saavat lukea, mutta ne eivät ole yleisessä haussa, elikkä siis jos ei tiedä osoitetta niin ei löydä. Osoitetta taas jaan aina silloin sun tällöin facebookissa ystävilleni, eyenkinjos olen kirjoittanut jotain uutta tai laittanut uusia kuvia. Elikkä tarkoituksena ei ole ns. "vetää kansaa"
Minä en kutsu tätä keskustelunlajia jota harrastamme korppiksen kanssa "bloggaamiseksi". Naurettavaa. Me vain vaihdamme kuulumisia niinkuin aikuiset ihmiset yleensäkin tekee kun tapaavat. Ainakin ne joilla on jotain omaa elämää mistä voi kertoa. Siis konkreettista, jalat maassa kerrottavaa. Minä en runoile enkä läähätä minkään perään, vaihdan vain kuulumisia normaaliin tapaan, täällä nettiyhteisööni kuuluvien ihmisten kanssa, ensisijaisesti. Muutkin saa lukea ja kommentoida, mutta valitsen tarkkaan mihin ketjuihin osallistun.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"feikki-korppis1"
Uusinta-kysymys:
H.Vastaan hunksille omasta puolestani. Minullahan ei ole blogia, mutta jos olisi, uskon, että se toimisi vähän FB:n tapaan: satunnaisia kontakteja vailla jatkuvuutta toisin kuin täällä. Siksi minäkään en ole siirtynyt toiselle osastolle, 70 , vaikka sinne jo kuuluisin ja lähtötoiveitakin on esitetty.
Ajattelen, että meidän aloitusten tekijöille ketjun "vetäminen" ei olisi ykkösarvo vaan keskustelussa viihtyminen, vuorovaikutus. de-meter kirjoitti:
Vastaan hunksille omasta puolestani. Minullahan ei ole blogia, mutta jos olisi, uskon, että se toimisi vähän FB:n tapaan: satunnaisia kontakteja vailla jatkuvuutta toisin kuin täällä. Siksi minäkään en ole siirtynyt toiselle osastolle, 70 , vaikka sinne jo kuuluisin ja lähtötoiveitakin on esitetty.
Ajattelen, että meidän aloitusten tekijöille ketjun "vetäminen" ei olisi ykkösarvo vaan keskustelussa viihtyminen, vuorovaikutus.Minä taas toivoisin että sitten kun siirryt 70 plussiin jatkaisit kuitenkin täällä samanaikaisesti ainakin pari vuotta että ehtisin perässä. Korppikselle sama toivomus. Ei näistä ikärajoista kannata kauheesti nipottaa; ne ovat ohjeistavia, ei lakisääteisiä ;)
- korppis1
hunksz kirjoitti:
"feikki-korppis1"
Uusinta-kysymys:
H.Minun blogini ei ole keskustelublogi. Se on muistelmiani kirjaamista. Sillä on lukijansa. Päivitän sitä harvakseltaan, nyt alkaisi olla jo aika pistää kevään ja alkukesän jutskoja i ylös. Keskustelen täällä tämä on keskustelupalsta. Facebookin kautta pidän yhteyttä ystäviini. Kuulun erilaisiin ryhmiin joissa ole aktiivi. Mikä sinua kiusaa siinä, että keskustelen ystävieni kanssa täällä?
de-meter kirjoitti:
Vastaan hunksille omasta puolestani. Minullahan ei ole blogia, mutta jos olisi, uskon, että se toimisi vähän FB:n tapaan: satunnaisia kontakteja vailla jatkuvuutta toisin kuin täällä. Siksi minäkään en ole siirtynyt toiselle osastolle, 70 , vaikka sinne jo kuuluisin ja lähtötoiveitakin on esitetty.
Ajattelen, että meidän aloitusten tekijöille ketjun "vetäminen" ei olisi ykkösarvo vaan keskustelussa viihtyminen, vuorovaikutus."de-meter"
Kuten sanottu.
Sinun ei tarvitse siirtyä minnekään.
Vaikka oletkin vakavasti muuttunut.
-
Minäpä provoan noita tyttöjä lisää.
Kuulumisien vaihto ei ole keskustelua.
Se on kaksin-piuhelua.
tyyliin:
Heippa P/K
Olipa aamulla löysä olo herätessäni.
Piti ihan lähteä puutarhaan kykkimään.
En kehdannut vessaan mennä, koska lutunen on kotona.
Varmaan syynä oli eilen Kahvi-Akvaviitti.
Minullahan oli kyyti-poikana se kaikkien kiittämä koti-viinini.
Muistathan kun kerroin miten sen teen...pläp, pläp, pläp.
yst.
H.- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä taas toivoisin että sitten kun siirryt 70 plussiin jatkaisit kuitenkin täällä samanaikaisesti ainakin pari vuotta että ehtisin perässä. Korppikselle sama toivomus. Ei näistä ikärajoista kannata kauheesti nipottaa; ne ovat ohjeistavia, ei lakisääteisiä ;)
Sovitaan näin Paloma..)) Että tehdään nurkanvaltaus parin vuoden kuluttua. Sovittiin siitä jo kertaalleen epun ja Ancelinan kanssa, mutta sitä parempi mitä enempi väkeä saadaan siirtymävaiheeseen...
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Kuten sanottu.
-
Se on kaksin-piuhelua.
tyyliin:
Heippa P/K
yst.
H."Kuulumisien vaihto ei ole keskustelua."
Häh???
Mites sinä sitten kun tapaat vanhoja kamujasi keskustan toriaukiolla markkinapäivänä?
"Morjens Kalle, kuules toukka se lirutteli vettä, puun rungolla oli mettä. Voi että!"
Muutkin saa osallistua keskusteluun, vaikka s eonkin kahdenkesken aloitettua. Oletko sinä kuullut minglaamisesta?- korppis1
de-meter kirjoitti:
Ajattelen, että meidän aloitusten tekijöille ketjun "vetäminen" ei olisi ykkösarvo vaan keskustelussa viihtyminen, vuorovaikutus.Olen miettinyt, miksi riidaton, tasa-arvoinen keskustelu häiritsee. En halua ja uskon ei hekään jotka ottavat osaa keskustelublogeihini halua olla oikeassa, ei kynsin hampain pitää kiinni mielipiteittensä oikeellisuudesta vaan jutella ihan arkisista asioista ilman tunnekuohuja. Tällainen kirjoittelu on rentouttavaa.
- korppis2
Paloma.se.co kirjoitti:
"Kuulumisien vaihto ei ole keskustelua."
Häh???
Mites sinä sitten kun tapaat vanhoja kamujasi keskustan toriaukiolla markkinapäivänä?
"Morjens Kalle, kuules toukka se lirutteli vettä, puun rungolla oli mettä. Voi että!"
Muutkin saa osallistua keskusteluun, vaikka s eonkin kahdenkesken aloitettua. Oletko sinä kuullut minglaamisesta?Toi toukkajuttu oli huippu, pitää kopsata muistiin, oliko ihan omaa luovaa tuotantoa?
- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Kuten sanottu.
-
Se on kaksin-piuhelua.
tyyliin:
Heippa P/K
yst.
H.Olen kyllä aistinut, että suosioni on laskussa, hunksi, mutta kiitos nyt kuitenkin luvasta jäädä..))
Miksi sinua arkinen puhe noin rassaa ? Jos ihmisellä (en puhu itsestäni) on kertojanlahjat, miksi hän ei niitä käyttäisi ? Käytäthän sinäkin omiasi. - de-meter
korppis2 kirjoitti:
Toi toukkajuttu oli huippu, pitää kopsata muistiin, oliko ihan omaa luovaa tuotantoa?
..)) ..)) Hakkaa kyllä hunksin aamunavauksen mennen tullen... de-meter kirjoitti:
Olen kyllä aistinut, että suosioni on laskussa, hunksi, mutta kiitos nyt kuitenkin luvasta jäädä..))
Miksi sinua arkinen puhe noin rassaa ? Jos ihmisellä (en puhu itsestäni) on kertojanlahjat, miksi hän ei niitä käyttäisi ? Käytäthän sinäkin omiasi.Demeter, suosio laskee kuin lehmänhäntä vesisateessa, niin on käynyt minullekin.
Joillain on niin tiukat kriteerit, ettei kummoista virhettä tarvitse tehdä, kun lähtö tulee :)
Meidän yyt sentään ovat voimassa, eikö vain.Ancelina kirjoitti:
Demeter, suosio laskee kuin lehmänhäntä vesisateessa, niin on käynyt minullekin.
Joillain on niin tiukat kriteerit, ettei kummoista virhettä tarvitse tehdä, kun lähtö tulee :)
Meidän yyt sentään ovat voimassa, eikö vain."Ancelina"
Kehupa sinäkin Paloman riimiä.
Ettei tarvitse vaivautua kehumaan niitä muita :)
Kehu sillee osoittelevasti.
Että minä tajuan mitä minulle vihjaillaan :)
Älä kuitenkaan noin törkeästi kuin de-meter.
YH.korppis2 kirjoitti:
Toi toukkajuttu oli huippu, pitää kopsata muistiin, oliko ihan omaa luovaa tuotantoa?
Ihan omaa tuotantoa. :))
- de-meter
Ancelina kirjoitti:
Demeter, suosio laskee kuin lehmänhäntä vesisateessa, niin on käynyt minullekin.
Meidän yyt sentään ovat voimassa, eikö vain.Ei kai sinun suosiosi ole sentään laskussa, Ancelina ? Jos on, niin hunksin arvostelukyky on asetettava kyseenalaiseksi. .)) Jospa se onkin hänen oma suosionsa, mikä on laskussa ? Ja hän ei ole aurinko vaan kuu, joka heijastaa muiden valoa...)) Juu, yissä on ytyä...
Sen verran täytyy nyt herraa kehua, että kyllä hänen aamunavauksensa oli ihan hauska sekin ja Paloma luonnollisesti kopioi häntä..)) - de-meter
korppis1 kirjoitti:
Olen miettinyt, miksi riidaton, tasa-arvoinen keskustelu häiritsee. En halua ja uskon ei hekään jotka ottavat osaa keskustelublogeihini halua olla oikeassa, ei kynsin hampain pitää kiinni mielipiteittensä oikeellisuudesta vaan jutella ihan arkisista asioista ilman tunnekuohuja. Tällainen kirjoittelu on rentouttavaa.
Olisko tuossa sellainen pointti, korppis, että jos juttu soljuu sopuisasti muutamien kirjoittajien kesken, muut kokevat jäävänsä ulkopuolelle?
Sille nyt vain ei mitään voi, että ne, jotka ovat olleet täällä pitempään,ovat oppineet tuntemaan toisensa ja heissä saattaa alunalkaenkin olla jotakin samankaltaista, mikä tekee jutustelun vaivattomaksi.
Kenenkään samalla nimmarilla kirjoittavan en ole koskaan koskaan kokenut syrjivän uusia mukaan tulijoita, elleivät nyt ihan riitaa tule haastamaan.
- de-meter
Ei ollut häävi juhlasää meilläkään. Olin laittanut pihalle vesileikkapaikan lapsille, mutta sinne ei ollut menemist, sateeseen, juhlavaatteissa, vailla vaihtokenkiä. 14 hengen ruokailu ja kahvittelukin piti sijoittaa sisätiloihin.
Meitähän oli kaksi projektivastaavaa, joten homma sujui, eikä edes väsyttänyt jälkeenpäin. Lasten ja nuorten seura virkistää kuitenkin ja on kiva nähdä miten "minun" ja "sinun" lälkikasvu sopii keskenään.
Uusia projekteja heinäkuulle on aivan riittävästi ja edeltä käsin huolestuttaa miten niistä selvitään. Meillä kun on tuo itsetekemisen perinne, josta moni ikäisemme on jo osannut luopua.- korppis1
Sää ei itseasiassa haitannut kivaa tunnelmaa. Mukana oli lapsuudenystäviäni ja rakkaimmat serkkutyttöni :) päivä eteni vanhoja muistellen. Rakkain lahja, jonka sain oli iso vanha varvuista tehty kantokori täynnä sievästi yhteen sidottuja risuja saunaa sytöiksi. Tuoja tietty serkkuni joka on tehnyt elämän työnsä Papua Guinean viidakoissa.
- henrjii
Mää tietysti lukihäiriöisenä luin, että salko on nostettu pystyyn emännälle, maljojen kera
Mitähän sitä tekisi, ettei tekisi mitään, kun lomakin alkoi, eikä lapsetkaan ole tulossa, kun kaikki on töissä. - eppu2
Yöllä satoi ja nyt on pilvipouta. Hyvä kun on satanut, ei tarvi kastella kukkia ja muita.
Minulla on tuo takan käyttöönottolämmitysprojetki meneillä. Pojan loma loppui, niin jatkan siitä. 3vk kestää, että saa ns. normilämmityksen käyntiin.
Eipä sitä nyt lämmön vuoksi tarvita, mutta on sitten käyttövalmis, kun viilenee.
Mulla on kanssa noita kurpitsantaimia 8kpl. Nytpä näyttää noita mehiläisiäkin olevan runsaasti muut pölyttäjät päälle.
Tässä on meneillän tämmöinen rauhallinen viikko, sitten taas tulee väkeä.Kirjoitin aikoinaan jos joku muistaa, että pidetään syksyllä kilpailu kenen kurpitsat kasvoivat komeimmiksi, niin se pitää sitten todistaa, kuvalla tietty ja ympärysmitalla tai jollain uskottavalla menetelmällä ; )
- hyvinonkasvanut
korppis kirjoitti:
Kirjoitin aikoinaan jos joku muistaa, että pidetään syksyllä kilpailu kenen kurpitsat kasvoivat komeimmiksi, niin se pitää sitten todistaa, kuvalla tietty ja ympärysmitalla tai jollain uskottavalla menetelmällä ; )
Kuvasta päätellen taidat voittaa koko kilpailun...
- korppis1
hyvinonkasvanut kirjoitti:
Kuvasta päätellen taidat voittaa koko kilpailun...
Kiitos kohteliaisuudesta, en kuitenkaan ole kurpitsa. Liekö ihoni salaisuus Nuaksen vesi ja hyvät unen lahjat. Heräsin juuri ylisiltä, että on kevyt olo, pitänee nousta päivällisen tekoon. Jauhelihakeittoa aion pistää tulille. Illemmalla ehkä saunon, tekee mieli nautiskella koko keholla saunan löylyistä, ehkäpä pulahdan Nuakseen.
Hyvä aloitus tällä tasolla, luulin alussa olevan jotain toista?
Jalkoja on hoidettu ja hoitajalla käyty 40min 50skr hyvin hoitaa saksasta muuttanut, pidän hänestä halataan lähes aina lähtiessä. ich libe.... .
Niin sää sataa ja paistaa. Nyt olen päättänyt näyttää naapureille kuinka on hyvä nurmikko. Ostin käsin työnnettävän leikkurin---leikkaan joka päivä, sillä ruoho kasvaa..Hitto vie, niin olen pihalla, kun pihalla voi olla, en totta tosiaan tiedä mistä tässä jutellaan, juhlista, säästä, puutarhanhoidosta, lapsenlapsista, autoista, toukista, viinistä, kuluttamisesta, niin on sisäänlämpiävää, ihan sisäänpolttavaa juttua, mutta hyvä niin, ei riitä äo tähän mitään sanomaan, jatkakaa, olkaa onnellisia ja suloisia supattajia.
Rosaliin...puhumme vain kesän projekteista noin yleensä, ilman neuvojia ja valvojia, ihan villeinä ja vapaina. Ne toukat jne. taisi olla hunkszilaisen ajanvietteeksi tarkoitettu kun ei se jaksa meidän juttuja.
Ei tässä sen kummempaa sekaan vain kerro mitä sinulle kuuluu, mitä puuhastelet ja mitä kaikkea on suunnitteilla loppukesäksi.Älä rosaliin ole milläskään ,kovasti on porukalla hommia ollut ,niist kertovat ,ittellä olis kuivamustekynien inventaario eressä.
Kovasti kerääntyny eri firmojen pänniä ,kaksoiskappaleet pois seinältä .En saanut saunaa tulille sillä ukkosrintama pyyhki niemeni yli. Nyt en enää jaksa. Onko se sittenkin tämä ukkosen painostava ilmanala kun vetää veltoksi. Olisi luettavaa, ei jaksa, tein ison kattilallisen lihasoppaa, söin hyvää oli, mutta silmiä siristelyttää, kai sitä on kohta kömmittävä taas ylisille. No, enhän ole saanut vielä kahta päivää maata kun tuli näitä ylimääräisiä suunnittelemattomia projekteja.
koti-kiusattu kirjoitti:
Älä rosaliin ole milläskään ,kovasti on porukalla hommia ollut ,niist kertovat ,ittellä olis kuivamustekynien inventaario eressä.
Kovasti kerääntyny eri firmojen pänniä ,kaksoiskappaleet pois seinältä .Taitaa sulla komea kokoelma olla, mulla ne vaan yhdes purkissa nököttää ja sitten kun tarvitsen niin ei mokoma riipasun raapasua aikaansaa.
Onkohan joku kynä, joka on ylitse muiden.
On maanantai ja sen huomaa ; )
Sain tänään sähköpostiini mainostoimiston myyntimiehen vastauksen viime torstaina lähettämääni tarjouspyyntöön (sisälsi kuvan logoista) emännänviirin kahdesta logoista.
Vastaus tuli tänään.
Hei!
Valitettavasti tuosta aineistosta ei pysty painamaan mitään, koska aineisto huonolaatuinen.
Terveisin
myyntimiehen allekirjoitus.
Lähetin juuri vastineen ; )
Ikävä, että sinä T.H pidät lähettämääni aineistoa huonolaatuisena, josta ei pysty painamaan mitään.
Onneksi osaava henkilökuntanne piti aineistoa riittävän hyvänä ja painoi minulle kaksi logoa. Niistä tuli parempia kuin osasin odottaa. Olin hyvin onnellinen sillä syntymäpäiväjuhlani onnistui täydellisesti kun vedin sunnuntaina sateen saattelemana ensimmäistä kertaa emännänviirini mökin lipputankoon.
Teillä on huippu ystävällinen ja osaava henkilökunta, joka ei tyrmännyt ajatustani vaan ryhtyivät tuumasta toimeen, sillä aikaa kun itse ompelin viirin toisesta kankaasta, henkilökuntanne painoi hyvälaatuiset logot/ kaksi kappaletta toiseen kankaaseen.
Välitä lämpimät kiitokseni ihastuttaville työntekijöillenne, jotka palvelivat minua perjantaina 1.7.2016.
Liite: valokuva emännänviiristä.
YstävällisestiOlen vähän ollut tekemisissä painofirmojen kanssa, huonolla laadulla hän taisi tarkoittaa että ei ollut kuvassa tarpeeksi pikseleitä. Hänelle on varmaan sanottu että vähimmäistarkkuus kuvassa on oltava jotain... ei ne myyntimiehet aina välttämättä tiedä mitä ne myy.
Myöhästyneet onnittelut, Korppis.hmp.f kirjoitti:
Olen vähän ollut tekemisissä painofirmojen kanssa, huonolla laadulla hän taisi tarkoittaa että ei ollut kuvassa tarpeeksi pikseleitä. Hänelle on varmaan sanottu että vähimmäistarkkuus kuvassa on oltava jotain... ei ne myyntimiehet aina välttämättä tiedä mitä ne myy.
Myöhästyneet onnittelut, Korppis.Kiitos ; ) Olen vielä ns. lepotilassa eilinen auto-taisto vei voimavaroja, mutta pannapa siihenkin taas joku tumpelo taivastelemaan ei tulisi mitään.
Projekteja sinulla tuntuu riittävän, kuten itseasiassa minullakin. Katsotaan kun esikoinen tulee lomalle aloitammeko portaiden ja etuterassin korjausprojektit.
Talossa ja puutarhassa on kieltämättä aina uusia haasteita, mutta jos terveyttä riittää ja vaikka ei riittäisikään niin aina tulee hommat hoidettua vaikka istualtaan piirongin laatikoiden siivousta kuten keväällä tein kun oli vielä pahasti toipilas.
Tänään tulee neljä kuukautta tapaturmastani. En käytä enää lääkitystä ja välillä tuntuu, että olen priima kunnossa, kunnes touhujen välissä ja varsinkin iltaa kohti selkä väsyy. Väsymistä pyrin estämään heittäytymällä vaaka-asentoon kovalle alustalle.
Korvessa aurinko paistaa, tuulee sopivasti, ukkonen jyllää jossain Sotkamon suunnalla, järvi kantaa jyrinät rantaani. Tuulee lounaasta joten no hätä, mutta jos lähempänä paukkuu niin paukkuu, nautin itseasiassa istua lämpimässä mökissä katsellen isoista tuvan ikkunoista järvelle kun välkkyy ja jymisee, kallio tärisee ja mökkikin mukana.korppis kirjoitti:
Kiitos ; ) Olen vielä ns. lepotilassa eilinen auto-taisto vei voimavaroja, mutta pannapa siihenkin taas joku tumpelo taivastelemaan ei tulisi mitään.
Projekteja sinulla tuntuu riittävän, kuten itseasiassa minullakin. Katsotaan kun esikoinen tulee lomalle aloitammeko portaiden ja etuterassin korjausprojektit.
Talossa ja puutarhassa on kieltämättä aina uusia haasteita, mutta jos terveyttä riittää ja vaikka ei riittäisikään niin aina tulee hommat hoidettua vaikka istualtaan piirongin laatikoiden siivousta kuten keväällä tein kun oli vielä pahasti toipilas.
Tänään tulee neljä kuukautta tapaturmastani. En käytä enää lääkitystä ja välillä tuntuu, että olen priima kunnossa, kunnes touhujen välissä ja varsinkin iltaa kohti selkä väsyy. Väsymistä pyrin estämään heittäytymällä vaaka-asentoon kovalle alustalle.
Korvessa aurinko paistaa, tuulee sopivasti, ukkonen jyllää jossain Sotkamon suunnalla, järvi kantaa jyrinät rantaani. Tuulee lounaasta joten no hätä, mutta jos lähempänä paukkuu niin paukkuu, nautin itseasiassa istua lämpimässä mökissä katsellen isoista tuvan ikkunoista järvelle kun välkkyy ja jymisee, kallio tärisee ja mökkikin mukana.Luonto tarjoaa ne mahtavimmat näytökset, tuntee itsensä pieneksi kun niitä katselee.
Sain eilen sähköpostiini kiitoksen hyvästä palautteesta painofirmasta. Kaveri joka ensin mitätöi logoni, kirjoitti ystävällisen kiitos viestin ja aikoi välittää terveiseni henkilökunnalle ; ))
Mulla on kaikki projektit vielä edessä, katon maalaus, ikkunapokien kunnostus, lipputangon maalaus, ajokortti-opetukset lapsille, risupolttopaikan laittaminen, kasvihuoneen loppufiksaus, käytävien betonivalaus.
Aidan laitto, polttopuiden siirtäminen, uusien tekeminen, 6m2 kuopan täyttäminen. Tahdon myös ylisille. Mitäs veikkaatte, paljonko ehdin laittaa tänä kesänä, ja mikä siirtyy ensi kesään? Kesälomaa jäljellä 3 viikkoa.- hytinäx1
Selviät kaikista noista viikossa kun ostat työntekijän tekemään ne isoimmat hommat, esim katonmaalauksen.
Risunpolttopaikan voit tehdä siihen kuuden neliön kuoppaan. Kasvihuoneen loppufiksaukseen ei mene kuin korkeintaan kaksituntia.
Ja ne melkein aikuiset teinit voivat auttaa kun vain laitat heidät tekemään jotain. Ei muuta kuin työleiri pystyyn heti tänä päivänä. Jätä katolle nousu samoin kiipeäminen lipputankoon. Jos tuut alas jää projektit tältä kesää tekemättä ; )
- bessie-
korppis kirjoitti:
Jätä katolle nousu samoin kiipeäminen lipputankoon. Jos tuut alas jää projektit tältä kesää tekemättä ; )
Onhan alas tultava? Jos jää lipputankoon tai katolle, niin varmasti jää muut projektit...
bessie- kirjoitti:
Onhan alas tultava? Jos jää lipputankoon tai katolle, niin varmasti jää muut projektit...
:D taaaas mä repesin. Pitää mennä leikkaamaan vinoja laastareita.
hytinäx1 kirjoitti:
Selviät kaikista noista viikossa kun ostat työntekijän tekemään ne isoimmat hommat, esim katonmaalauksen.
Risunpolttopaikan voit tehdä siihen kuuden neliön kuoppaan. Kasvihuoneen loppufiksaukseen ei mene kuin korkeintaan kaksituntia.
Ja ne melkein aikuiset teinit voivat auttaa kun vain laitat heidät tekemään jotain. Ei muuta kuin työleiri pystyyn heti tänä päivänä.Hytinäx, just tuollaista otetta tarttisin! Joku joka komentaa, ja sanoo että lopetä tuo vikinä :))
Aloitin eilen kamarin perkauksen, kun sitä ei käytetä kuin vierashuoneena, niin kaikki joutava (myöhemmin tutkittava aineisto), näyttää sinne keräytyvän.
Eräästä palaset-laatikostosta löysin virkamerkkini, kiinnitin sen farkkumekkoni rintamukseen.
Naapuri pistäytyi, nauroi ja kysyi, olenko saanut myös palkankorotuksen.
Jatkan tänään samaa puuhaa, saas nähdä mitä vielä löytyy.Mökin varastot tuli aikoinaan siivottua ylimääräisistä tavaroista kun lapset olivat vielä kotona. He kun asuivat varastomökeissä kesäaikaan. Nyt ne huoneet pursuavat jonninjoutavaa vaikka olen antanut tavaraa ilmaiseksi pois ns. Roskis-Kainuu ryhmässä. Minullakin on tallessa virkamerkki vuosilta 1972 - 1981 Seinäjoen Sorsanpesästä. Pyöreä punainen sorsa-rintamerkki ja numero 3. Se on hyvin kallisarvoinen muisto noista energisistä vuosistani kun tein työtä ja opiskelin.
korppis kirjoitti:
Mökin varastot tuli aikoinaan siivottua ylimääräisistä tavaroista kun lapset olivat vielä kotona. He kun asuivat varastomökeissä kesäaikaan. Nyt ne huoneet pursuavat jonninjoutavaa vaikka olen antanut tavaraa ilmaiseksi pois ns. Roskis-Kainuu ryhmässä. Minullakin on tallessa virkamerkki vuosilta 1972 - 1981 Seinäjoen Sorsanpesästä. Pyöreä punainen sorsa-rintamerkki ja numero 3. Se on hyvin kallisarvoinen muisto noista energisistä vuosistani kun tein työtä ja opiskelin.
Sateesta juuri tulin, nyt ainakin vettä riittää kasvimaan ja kukkasten tarpeisiin.
Sain virkamerkkini, kun valmistuin ammattiin 20.12.1975, takana on järjestysluku 2091.Ancelina kirjoitti:
Sateesta juuri tulin, nyt ainakin vettä riittää kasvimaan ja kukkasten tarpeisiin.
Sain virkamerkkini, kun valmistuin ammattiin 20.12.1975, takana on järjestysluku 2091.Istun pirtissä joutilaana, pitäisi kai tehdä jotain tähellistä, mutta kun ei kehtaa eikä jaksa. Aurinko paistaa plus 19 C varjossa, hiostaa. Ukkonen pitää konserttia toisella puolen järveä.
Ystävättäreni soitti pari tuntia sitten ja pyysi lounaalle. En jaksanut lähteä no, ei tosin ollut nälkäkään.
Mutta ihan aikuisten oikeesti nyt persus ylös laiskanlinnastani ja jotain tähellistä tekemään. Ehkäpä ajan katsastusasemalle ja näytän trafimaksukuitin ja saan auton katsastuspaperit leimattuna itselleni ; ))korppis kirjoitti:
Istun pirtissä joutilaana, pitäisi kai tehdä jotain tähellistä, mutta kun ei kehtaa eikä jaksa. Aurinko paistaa plus 19 C varjossa, hiostaa. Ukkonen pitää konserttia toisella puolen järveä.
Ystävättäreni soitti pari tuntia sitten ja pyysi lounaalle. En jaksanut lähteä no, ei tosin ollut nälkäkään.
Mutta ihan aikuisten oikeesti nyt persus ylös laiskanlinnastani ja jotain tähellistä tekemään. Ehkäpä ajan katsastusasemalle ja näytän trafimaksukuitin ja saan auton katsastuspaperit leimattuna itselleni ; ))Ja mie korjaan tuon järjestysnumeron, se on 2691, näin paremmin kun kuivasin naamani.
Vaikka helkkarin väliäkö tuolla nyt on, mikä se numero on :)
Josko tuon kamarin lattian vielä pesaisin, sitten vois keittää päiväkahvit.- v.www.golffi
korppis kirjoitti:
Istun pirtissä joutilaana, pitäisi kai tehdä jotain tähellistä, mutta kun ei kehtaa eikä jaksa. Aurinko paistaa plus 19 C varjossa, hiostaa. Ukkonen pitää konserttia toisella puolen järveä.
Mutta ihan aikuisten oikeesti nyt persus ylös laiskanlinnastani ja jotain tähellistä tekemään. Ehkäpä ajan katsastusasemalle ja näytän trafimaksukuitin ja saan auton katsastuspaperit leimattuna itselleni ; ))Älä nyt helkkari ajele sillä autolla, jos se öljypumppu tosiaan on sökö. Miksei sitä heti vaihdeta? Eikö auto oireile mitenkään?
- Elina-Amanda
Älä tosiaankaan aja
http://www.autowiki.fi/index.php/Öljypumppu
Pahimmassa tapauksessa, kone eli moottori leikkaa kiinni. - tuulestatemmattuja
korppis kirjoitti:
Mutta ihan aikuisten oikeesti nyt persus ylös laiskanlinnastani ja jotain tähellistä tekemään. Ehkäpä ajan katsastusasemalle ja näytän trafimaksukuitin ja saan auton katsastuspaperit leimattuna itselleni ; ))Millä sinä sinne ajat, jos auto on ajokiellossa.
Eikä se leima niin helposti irtoa, jos öljypumppu antaa vikakoodin katsastuksessa.
Melko löysää valvontaa paikkakunnalla, jos pystyy ajamaan muutaman kuukauden autolla, josta on verot maksamatta.
Siinä sitä on "projektia" kerrakseen... - v.www.golffi
Lue koko ketju, ei se auto enää ole ajokiellossa. Eikä katsastuksessa mitään vikakoodeja lueta. Sitä kyllä kummastelen, että eikö tosiaankaan mikään varoitusvalo pala? Öljynpaine, tai check engsing. Ilmeisesti ei, koska sitten se ei olisi mennyt leimasta läpi. Mutta en ajaisi sillä autolla.
- ihmetouhua
v.www.golffi kirjoitti:
Lue koko ketju, ei se auto enää ole ajokiellossa. Eikä katsastuksessa mitään vikakoodeja lueta. Sitä kyllä kummastelen, että eikö tosiaankaan mikään varoitusvalo pala? Öljynpaine, tai check engsing. Ilmeisesti ei, koska sitten se ei olisi mennyt leimasta läpi. Mutta en ajaisi sillä autolla.
Kyllä se vaan on ajokiellossa, jos katsastusleima puuttuu.
Samoin vikakoodit luetaan katsastuksessa.
Melkoista piittaamattomuutta, jos ei viitsi välillä edes tarkistaa autostaan öljytasoa!
Sitten ihmetellään huuli pyöreänä, kun varoitusvalo paukahtaa päälle.
Jos kerran oljynpaine on ollut riittämätön, niin kyllä ketju on jo ottanut nokkaansa. - tätätänäpäivänä
v.www.golffi kirjoitti:
"Katsastus keskeytetty.Ajoneuvo käyttökiellossa maksamattoman autoveron vuoksi"
Kun katsastustoimisto saa todistuksen, että vero on maksettu, saa leiman paperiin.
Edellyttäen, että vikakoodeja ei löydy.
Jos löytyy, saa kuukauden lisäaikaa katsastaa ajoneuvo. - jettaparas
Eihän ne yleensä edes aloita, jos veroissa tai vakuutusmaksuissa häikkää. Vikakoodin tietenkin voi nollata, jos auto oli huollossa ennen katsastusta, pysyyhän se hetken poissa, mut ilmaantuu uudelleen, ellei vikaa korjata.
jettaparas kirjoitti:
Eihän ne yleensä edes aloita, jos veroissa tai vakuutusmaksuissa häikkää. Vikakoodin tietenkin voi nollata, jos auto oli huollossa ennen katsastusta, pysyyhän se hetken poissa, mut ilmaantuu uudelleen, ellei vikaa korjata.
Auton vero on maksettu 2016 maaliskuun alussa, mutta eräpäivä oli ollut helmikuun lopussa. Kuopus maksoi veron eräpäivän jälkeen eikä reakoinut 3,00 korkoon.
Trafi ei kirjaa maksua saaduksi, koska maksu on 3,00 euroa liian pieni.
Trafi ei myöskään infoa autoilijaa vaan lähettää myöhemmin karhukirjeen koko vuoden summasta. En reakoinut karhukirjeeseen, uskoin sen olleen virhe koska tiesin, että puoli vuotta on jo maksettu.
Vasta maanantaisella puhelinsoitolla selvisi miksi katsastus keskeytettiin ja saman puhelinsoiton ansiosta lähdössä ollut ulosottokirje vedetiin pois. Jälkimmäinen osuus trafi maksusta ajalle 14.8.2016 - 24.2. 2017 on nyt maksettu. Koska maksut kirjautuvat tileille parin päivän viiveillä menen tänään katsastusasemalle hakemaan katsastustodistuksen.
Muistakaa jos valtion keräämät ajoneuvoverot myöhästyvät vaikka päivällä seuraukset yllättävät. Sitä ei osaa arvata ennen kuin se osuu kohdalle.
Kun juttelin tästä autoliikkeen edustajan kanssa hän kertoi, että en ole ainoa, ensimmäinen enkä viimeinen, jolle trafin käytännöt tulevat yllätyksenä.
En voi vieläkään ymmärtää, miksi Trafilta ei tullut 3,00 euron laskua 5,00 euron huomautusmaksua kuten on tapa. Nythän trafin mapissa Ö seisoi puolen vuoden maksettu verosumma minkä olimme maksanut. Sen takia auto oli ns. ajokiellosssa tietämättämme.
Sain myös tietää, että ongelma on poliisien tiedossa.
Auto toimii hyvin, ei ole varoitusvaloja eikä muutakaan häikkää. Korjaamolle auto menee 14.7 kuten jo kirjoitin.- eppu2
On kuulemma semmoset säännöt trafilla, että asiakas on vastuussa maksuista. Jos vaikka posti hukkaa tai Trafi unohtaa lähettää, niin asiakkaan pitäisi kuulemma kysellä maksua.
Näin olen kuullut, joka on ihan hullua mielestäni. eppu2 kirjoitti:
On kuulemma semmoset säännöt trafilla, että asiakas on vastuussa maksuista. Jos vaikka posti hukkaa tai Trafi unohtaa lähettää, niin asiakkaan pitäisi kuulemma kysellä maksua.
Näin olen kuullut, joka on ihan hullua mielestäni.Katsastuksessa riitti hyviä juttuja trafin käytännöistä. No, nyt tiedän jatkossa kuinka ajoneuvoveron maksut on hoidettava.
Autossa katsatusleimat, verot oli kirjautuneet tietokonejärjestelmään ; ) Ei lisäkuluja vain hiukan vaivaa.eppu2 kirjoitti:
Näin olen kuullut, joka on ihan hullua mielestäni.Noin se menee, itselle kävi sillai, että ajoin Tallukassa peltipoliisin haaviin ja aikojen kuluttua tuli lappu kotiin, jossa ilmoitettiin, että olin tehnyt liikennerikkomuksen.
olisi pitänyt hyväksyäse, en hyväksynyt ja ajattelin , että se on vain se ylinopeus. Jotenkin jäi vaivaamaan, että liikennerikkomus, minulla' kiltillä' ihmisellä. Tarkemmin kun tutustuin liikennerikkomukseeni, niin se olikinkatsastamattomalla autolla ajo. Olin unohtanut katsastuksen kokonaan, aikaisemmin oli moni katsastustoimisto muistuttanut ja houkutellut, mutta sinä syksynä kaikki olivat unohtaneet. Puoli vuotta olin ajanut katsasstamattomalla autolla, onneni, ettei poliisi tutkiensa kanssa tullut vastaan. Kiireesti katsastin ja se nopeudenylituskään ei lopulta antanut aihetta kuin huomautukseen.- jallerii
eppu2 kirjoitti:
Näin olen kuullut, joka on ihan hullua mielestäni.Ei yksin Trafilla. Periaatteessa asiakas on vastuussa kaikista maksuista ja laskuista, vaikka kuinka posti hukkaisi tms.
Ai että, projekteja, niitähän löytyy, on tilkkuprojektia ja pilvilinnaprojektia, pitäisi Turussa keksiäjotain hyvää katseltavaa porukalle, mutta ei tule mieleen kuin käsityöläismuseo, tori ja aurajoki, tuomiokirkko, se ekumenia laivajuttu siellä Hirvensalossa, siinä voisikin käydä siinä naapurissa syömässä, Suomen joutsen, turun linna, kait se noista on valittava jotkut, joita kattelis ajan kuluksi.
Olisi siellä Rembrantinkin luona niin mahottoman kiva käydä kylässä,sitten joskus elokuussa.
Nyt pitää kyllä hakea pari kalikkaa tuohon uuniin ja sytyttää tuli, jos se onnistuisiilman savutusta... pitää loihtia jotain loitsujakorppis kirjoitti:
Mitä pilvilinnaprojektisi pitää sisällään?
Haa, pilvilinna projektini on naivistien näyttelykierros, ensin Iittalaan, siellä vanhassa kansakoulussa on naivistien vuosinäyttely ja sitten sieltä Pilvilinnaan, joka on Raija Nokkalan taidetalo. Jotain värikylläistä elämää pikkuhetki. Olen jo jonkin aikaa halunnut käydä siellä vaan aina on tullut jokin este, mutta nyt ei esteitä noteerata...
Säkin voisit tykätä näyttelyistä, olet ehkä käynytkin, taiteilijapersoona kun olet. Iittalassa käyn joka vuosi, naivisstit saa mun hyvälletuulelle.
http://www.nokkala.net/rosaliiin kirjoitti:
Haa, pilvilinna projektini on naivistien näyttelykierros, ensin Iittalaan, siellä vanhassa kansakoulussa on naivistien vuosinäyttely ja sitten sieltä Pilvilinnaan, joka on Raija Nokkalan taidetalo. Jotain värikylläistä elämää pikkuhetki. Olen jo jonkin aikaa halunnut käydä siellä vaan aina on tullut jokin este, mutta nyt ei esteitä noteerata...
Säkin voisit tykätä näyttelyistä, olet ehkä käynytkin, taiteilijapersoona kun olet. Iittalassa käyn joka vuosi, naivisstit saa mun hyvälletuulelle.
http://www.nokkala.net/Yritin linkkiä, siellä on päivitys käynnissä. Kurkistan jahka avautuu.
Kovin on ollut sateista Korvessa. Nyt aurinko yrittää jostain pilven välistä ilmiantaa itseään. Olen nauttinut täällä mökin lämmössä olostani, eilen saunoin ja pulahdin järveen. Olen levännyt ja kohta kai pitänee alkaa suunnitttelemaan seuraavaa projektia. ; )
Kävin söhäsemässä uudella blogialoituksella kusiaispesää ja se tuotti oitis tulosta. Voi näitä yksinäisiä peräkamarin miehiä, sääliksi käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1663024Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli1132286Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.771970Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi491738Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n621617Kuka on Farmi Suomi Riiko?
Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe161456Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä
Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään321430Vastuuhenkilöt
Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.731261Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan671251Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n211024