Se on nyt teidän vuoronne riidellä.

Minä en yksin jaksa

44

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muinaisjäänne

      En oikein usko että täällä on monta jotka sinulle ilkeilee, tiedät varmaan että monnikki liikkuu sivulla ja häneltä niitä syntyy!
      Hänen vanaveteensä on joku alkanut ladella latteuksia, ne ovat tyhjänpäiväisiä toistoja.
      Älä Ruuneperi lannistu kerää vain uusia voimia ja palaa pian.

    • harmaahiuz

      Mainittuja momninikkejä on enemmän kuin yksi.

      • Terveiset Ison Ompun lounaalta! Ethän Sinä ole yksin, kyllä täällä jaksetaan puolustaa, ole ihan rauhassa ⛱
        Eilen oli selvästi ukonilman ärtymystä liikkeellä, håll flaggan högt 🇫🇮


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Terveiset Ison Ompun lounaalta! Ethän Sinä ole yksin, kyllä täällä jaksetaan puolustaa, ole ihan rauhassa ⛱
        Eilen oli selvästi ukonilman ärtymystä liikkeellä, håll flaggan högt 🇫🇮

        det skall jag göra!


    • Suotakoooon

      On sellainenki naispuolinen, joka välillä käyttää miesnikkiä ja monia on rekannutkin. Sillä tavoin kehuu ihtiään , luulee että menee täydestä. Mutta suotakoon se hänelle , jos oloaan helpottaa.

      • hi-lema

        Naispuolinen ja käyttää miesnikkiä? Olisi syytä mainita myös, mistä nikistä on kyse. Muuten ei ehkä uskota.


    • kat.leija

      Kuinka yksineläjä osaa yksin riidellä, kun riitaan tarvitaan aina kaksi. Vai voisiko ihminen olla riidoissa itsensä kanssa, määt ja tiijä.
      Palstalla kuitenkin riitelyyn tulee mahdollisuus, sillä se aukeaa nopiasti kun viestisi julki laitat.
      Kaikki on sitten vaan sinusta itsestäsi kiinni, jos syöttiin tartut.

      • Tiedän minäkin jotain jostain!


      • kat.leija

        Tuosta ole kanssasi aivan samaa mieltä; osaamista ja tietämistä löytyy muillekin jaettavaksi.
        Viestini taas syntyi spontaanisti aloituksestasi sen enempää analysoimatta. Mieleen tuli vain fraasi "riitaan tarvitaan aina kaksi" ja siitä tuo mitätön muutaman lauseen viesti syntyi.
        Harvat meistä palstalla riidellä haluaa.


    • Kyllä yksinkin voi riidellä ihan elävässä elämässäkin ja aivan ääneenkin. Olen tavannut ja kuunnellut ainakin paria sellaista kaveria. Kiroaminen ja noituminen käy, ääni muuttuu roolin vaihtuessa kuin hyvällä näyttelijällä.
      En ehkä ole näin riidellyt kuuntelijoiden iloksi, mutta itsekseni kyllä. Hyvähän se on harjoitella roolipeliä ennen tosikoitosta.

      Onhan täällä palstoillakin joskus "itsensä kanssa" riitelijöitä, tosin usein pää pensaaseen piilotettuna.
      Juu... kuten kat.leija kirjoittaa:" Palstalla kuitenkin riitelyyn tulee mahdollisuus, sillä se aukeaa nopiasti kun viestisi julki laitat." Näin minäkin luulen onnistuvan, kyllä Ruuneman, maineesi riittää riitelyseuran hankintaan!

      • Minun on tietysti yritettävä uskoa mitä muut minusta tietävät.

        Koen itse olevani mainettani parempi. Kun muut hyökkäävät kimppuuni henkilökohtaisia loukkauksia ladellen ja vaikka olisin kuussa eli totaalisesti poissa koko internetistä, niin minut nähdään ruunena joka tappelussa. Riitelyä ei ikäänkuin voi olla ilman ruuneperiä.
        Puutun kyllä asiavirheisiin, mutta en enää pieniin kielivirheisiin. Kova olen "kynästäni", sen toki myönnän.

        Niin pahoilta kuin nämä vaikeudet tuntuvat, ei niistä eroon pääse.

        Mielenkiintoinen oli se, ilmeisesti naishenkilön, viesti, ruune on symppis. Olen siis aivanuusi löytö keskuudessanne.

        Olen kuin Tuntemattoman sanonnassa: meitin Preetiä on kannatettu.

        Kyllä nämä mollailut Kahvipirtin aina voittavat!


      • Ehkä tässä oppii hiuka tuntemaan itseänsä. Itsetunto ei kyllä kasva!

        Olen ilmeisen ristiriitainen kun en sairauksieni ja rampauteni pohjalta ole saanut osallistu elämään.
        Tämä palsta on merkinnyt minulle tavattoman paljon. Olen saanut kohdata monia erilaisia henkilöitä, ainakin yhden kuulun tateilijan, joka antoi tämän palstan ikäänkuin haltuuni " kun Ruuneperi ei pelkää mitään."

        Kiitollinen olen teille monelle näistä vuosista!


      • reppuriika

        En tiedä onnistuuko riitely, mutta jutustelu kyllä joiltain sujuu. Ystävättäreni kertoi hauskasta naapuristaan, jolla oli tapana jutella yksin. No joku ehtii joskus kysymään, että miksi se Otto ihan yskinään haastaa ja jutustelee. Oli vain todennut, että hän haluaa jutella ja kuunnella tosi viisasta miestä.


    • Nythämähokasin

      Nyt onkin vakava paikka kun kahvipirtistä on mieshenkiö lähetetty kentälle. Ei auttanut , ruune vannoo riitelyn nimeen. Täällä onkin
      Maaottelu kahvipirtti/normaali palsta.

      • Arvoisa nimmari:"Nythämähokasin".

        Olet varmaan tehnyt "analyysisi" huolella. Silti rphkenen hieman korjata. Kirjoitat että " kahvipirtistä on mieshenkilö lähetetty kentälle." Ei minua ole lähetetty, osasin ilman lähetystä ja päätöstänikään ei kukaan valmistellut, eikä esittänyt.

        "Maaottelustakin" kirjoitat palturia. Se taitaa pyöriä vain sinun päässäsi. "Hokaamisesi" puskassa olisi parempi olla hokematta.


      • et-tainut-hokata

        Maaottelu kahvipirtti/normaali palsta.

        Selitä hieman tarkemmin tuota hokaamistasi ensin, kunnes käymme (sinä ja minä) riitelemään. :)) Toisia ei oteta mukaan tähän "riitaan". :))

        1) Kuka on heitetty Kahvipirtistä kentälle?
        2) Kahvipirtti/normaali palsta? Tarkenna hieman noiden eroa.


      • Nythämähokasin, kirjoitti. "ruune vannoo riitelyn nimiin!"

        Miten!


    • jakolasku

      Ensin Ruune komentaa ja sitten kerjää myötätuntoa. Erikoinen persoona oot.
      Hyvää myöhäisillan jatkoa Ruune.

    • Aivan vastaavaan henkilökohtaiseen haukkumiseen en ole omasta mielestäni syyllistynyt. En kerjää myötätuntoa, tämäkin kestetään.

      Käyn läpi historiaani täällä. Julkaisen eräänlaisen yhteenvedon harkintani jälkeen.

      Tänä iltana ja huomenna mietin, sitten kirjoitan.

    • jakolasku

      Jään odottamaan julkaisuasi.
      Jälleen aurinkoista päivää sulle Ruune.

    • Kurasaapas

      Luonto tuullettaa!
      Lähirinne on kuin aarniometsä vaahterat ja muut lehtipuut heiluvat tuulessa uljaasti kuin kesän ilosta auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta.

      Ruuneperi anna vain tekstin soljua palstalle on kesä ja vuolaasti virtaa vesi uomissaan, sinä voit auttaa kirjoitusten muodossa meitä joilla ei aina ole terävin kynä käytössä tai muuten vain ajatuskin voi takkuilla.

      Ymmärrän kuitenkin sinun tuntemuksia kiusaamisesta, olenhan minäkin ollut tuullettumassa muutaman vuoden juuri kiusaamisen takia.
      En aio ottaa vakinikkiä käyttöön ne käyttää jotka haluaa, olemme aikuisia ja osaamme päättää itse asioista.

      • Lorenaa

        Tässsä vaiheessa elämää on niin monia sattumuksia ollut, on usein pudottu luudan päältä lattialle, se ei nyt isosti ole satuttanut, palstalla sitä on tullut. Kaiketi muistatte juttuni joka toi yli 500 vastausta lyhyellä aikavälillä. Vastauksissa ei sanoja säästelty, piti oikein hymähdellä kun leimattiin maailman vanhimman ammatin harjoittajaksi useaan kertaan, suorasukaisesti HE---TIN ovea availtiin.
        Moni kirjoittaja purki omaa pahaa oloa,kehenkä muuhun kun kirjoituksen aloittajaan, jos purkaus tervehdytti vastaajien ajatusmaailmaa - hyvä niin.

        Toisaalta sain varsin selkeän käsityksen kirjoittajista millä aaltopituuksilla ovat. No, itsepä sanaisen arkkuni avasin, päästin vastaajien mielikuvitukset valloille.Olen niin kovia kokenut elämän aikana, etteivät vastaukset elämääni romahduttaneet.
        Mutta mennyttä palstaa muistelen niin mielelläni vielä, tässä mummi-iässä.

        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Elämässä tapahtuvat ikävät asiat jotka menevät syvälle sisimpään, ne,ne kysyvät elämän hintaa, ne repivät katkeriin kyyneliin. Elettävä on eteenpäin, olivat saappaat kuinka raskaat tahansa.~Mitalin toinen puoli voi näyttäytyä valoisalta.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        Porskutellaan eteenpäin ikävistä kommenteista huolimatta. Kuka voi tietää kuka on riidankylväjä - jos ei ole samaa mieltä kirjoittajan kanssa silloin on riita valmiina.
        Puolensa on pidettävä elämän myrskyissä joita tahtomatta vastaan tulee.


      • -jos et ole samaa mieltä kirjoittajan kanssa, silloinon riita valmiina, sanot

        Niin vanha, hyvä tuttu kuin oletkin, on tuo väitteesi kuin väärinymmärrys.

        Olen niin paljon keskustellut silloin lähes aina joutunut olemaaneri mieltä. Pitää perustella miksi on eri mieltä. Väittelyyn tottuneiden on em. osattava.

        Kiitos, lorena! Kumarassa kallistan!


      • Kaiketi muistatte juttuni joka toi yli 500 vastausta lyhyellä aikavälillä. Vastauksissa ei sanoja säästelty, piti oikein hymähdellä
        kun leimattiin maailman vanhimman ammatin harjoittajaksi useaan kertaan, suorasukaisesti HE---TIN ovea availtiin.

        Muistan minä ainakin, koska on sitä itse´kukin ollut "Korpilammella", siis vastaavissa reissuissa ja jonkun puolustuksenkin yritin väsätä, mutta kadotukseen ja helvetin kiirastuleen meikäläiset tuomittiin.

        Pientä on se, jos vain palstalla riidan haastajaksi mollataan, mutta meidän kaltaiset ruodittiin kaikesta yksityis`elämästäkin tyyliin, että kyllä minä tiedän! Piru teidät perii. Onnellisia ette ole koskaan ja kukahan se on meidänkin onnen ollut todistamassa?

        Minä olen ainakin tyytyväinen elämääni, siis ainakin onnekas, koska mies elää, samoin lapset ja lapsenlapset. Lämmin koti on ja ruokaa riittävästi.

        On myös mukavia asioita, niitä salaisuuksia nuoruudesta, joita on kiva muistella nyt mummina ja joskus niitä sisareni kanssa "ruoditaankin", koska molemmilla tuntuu olevan sellaista, jonka on siskoltaan salannut silloin ja nyt tulee sellainen "ahaa" elämys, että noinkos se menikin? Nyt minä ymmärrän senkin, mutta pahinta on, kun toinen muistaa väärin ja aina minun tekemäni, kuten minä siskoni!:))

        Muutaman päivän-viikon mykkäkoulu ja taas muistuu ihana asia, josta on pakko soittaa, koska siskollani ei ole nettiä.

        Päivänkakkaralla arvon, olenko, en, olenko, en olen!


    • Riitelyyn en suostu, mutta sen totean, että Ruunelle Kahvipirtti on aina ollut kivi kengässä, joka vaan jatkuvasti hiertää.
      Mielestäni tänne sopivat kaikenlaiset viestit, myös pirtin, ne eivät ainakaan riitaan asti yllä, pienen tilankin yksi ketju vie, joten rauhaa kaikille kirjoittajille ja mukavaa kesän jatkumista sinullekin Ruuneman, kuin koko palstan porukalle;)

      • Lorenaa

        Sanonta joka puoliksi totta:
        "Jos sulla kivi kengässäsi on,
        niin muista, tie on siihen viaton."

        Ei Ruuneperi mikään riitelijä ole, josku voi tuntea niin muistamatta eroavaisuutta.
        Miesten ja naisten ajattelutapa vaan on toinen. Miehet ajattelevat ja tuovat esille asian loogisen ajattelun perusteella, joka kuulema johtuu siitä heillä on suora aivokurkiainen osaavat ajatella suorasukaisemmin. Me naiset olemme sellasia sykkyrä aivoja, ainakin minä!, sitä vatkaa ajatuksia tekisinkö niin vai näin- valmista mielipiteestä tulee ajan kanssa, jos nnistuu. Miehillä on vastaus valmiina miltei heti, siihen ei ole paljon lisäämistä.

        26 avioliitovuoden aikana perheessä puhuttiin asiat niinkuin ne ovat jonka perusteella tehtiin ratkaisu. Ammatti vaati asioiden hoitoa piirun tarkasti, erehtyä ei saanut. Siinä sitä kasvoi samalla oikeudenmukaisuuteen, kohtelemaan - ottamaan toiset henkilöt tasavertaisina, vastamaan ongelmiin sellaisina kun ne eteen tulivat.

        Tämä ei ole lipomista vaan mielipiteeni. Ruuneperi on hyvin ajantasalla oleva, hyvän ammattitaidon omaava, älykäs kirjoittaja, hän tuo asiat esille sellaisina kun ne ovat.
        Joskus ei oma järki yllä samaan, vaan on mietittävä miten asian voisi ottaa tullakseen ymmärretyksi.

        Kaikki olemme erilaisia luonteeltamme, mitä pidän hyvin virkistävänä asiana palstakirjoittelussa. Nenään ei pidä hernettä vetäistä kun toinen tietää, hallitsee asian paremmin - kaikesta voi oppia, kuten variksen poika tuulessa ollessa.

        Me tarvitsemme paljon iloa, valoa, lapsen uskoa ja värejä.
        Sadetta, saappaan anturan alla vaipuvaa ruohikon ääntä
        syksyn koittaessa....
        Hymyä ja optimismia.......


      • herttak

        En ole pitänyt Kahvipirttiä kivenä kengässä. Olen vain todennut, ettei siellä keskustella. Kun kerrotte vain päivän töistä tapahtumista ym. ei niistä voi keskustella.

        Keskusteluissa tulee lähtökohtaisesti olla valmiina vastakohdat. Politiikka on hyvä keskustelunaihe ja parhaimmillaan värikäskin. Riidellä ei tarvitse, vaan värikkäin sanakääntein nostetaan oma kuin taivaan sineen vastapuoli sotketaan kuvaannollisesti suohon, ellei pahempaan.


      • katselijana

        Josku tekisi mieli vastata päivän töistäsä kertonnele että mitä sitten.


      • mitäsitten-itsellesi
        katselijana kirjoitti:

        Josku tekisi mieli vastata päivän töistäsä kertonnele että mitä sitten.

        katselijana

        Olet kai lukijanakin, kun jo mielit vastata. Miksi menet niitä toisten päivän töitä lukemaan?


      • Vahtelee-mielensä

        Skillan sanoi ruuneperillä aina Kahvipirti olleen kivi kengässä

        mutta sillä on kyllä kengät kiviä täynnä.

        Millon yks millon toinen saa yllättäin kuraa niskaasa.

        Tai kehut.


      • kiikunkaakun-
        Vahtelee-mielensä kirjoitti:

        Skillan sanoi ruuneperillä aina Kahvipirti olleen kivi kengässä

        mutta sillä on kyllä kengät kiviä täynnä.

        Millon yks millon toinen saa yllättäin kuraa niskaasa.

        Tai kehut.

        Skillan on suosituin palstalainen kautta aikain, sehän ruunea hiertää. Kaikki Skillanista pitävät, niin miehet kuin naiset , koska hän on ystävällinen KAIKILLE. Ruune tosiaan nostaa aina jonkun jota kehuu tolkuttomasti ja joka välissä. Hyviä kirjoittajiahan he kehutut ovat, mutta tuskin itsekään siitä ylistyksestä tykkäävät. Usein se aiheuttaa muissa ärtymystä ja aiheestakin. Ei täällä kukaan saa ottaa jotain kriitikon paikkaa, ei tänne ole pääsyvaatimuksia. Riittää kun ylläpidon ohjeita noudattaa. Huomattu on, että ruune on hyvin arvaamaton, joskus joku lemmikki saakin kurat niskaansa ykskaks. Eikö ole tarpeeksi muistanut ruunea huomata ja hyvitellä , siitä ottaa nokkiinsa. Ihmeen paljon asiallisia ja kivoja vastauksia ruune saa, kaipa täällä ollaan ymmärtäväisiä ja suvaitsevaisia tätä palstan nestoria kohtaan. Alkaisivat nuo Kahvipirtin hienot miehet tänne yleiselle osastolle kirjoittaa, tulisi tasapainoa.


      • vaalierkki
        herttak kirjoitti:

        En ole pitänyt Kahvipirttiä kivenä kengässä. Olen vain todennut, ettei siellä keskustella. Kun kerrotte vain päivän töistä tapahtumista ym. ei niistä voi keskustella.

        Keskusteluissa tulee lähtökohtaisesti olla valmiina vastakohdat. Politiikka on hyvä keskustelunaihe ja parhaimmillaan värikäskin. Riidellä ei tarvitse, vaan värikkäin sanakääntein nostetaan oma kuin taivaan sineen vastapuoli sotketaan kuvaannollisesti suohon, ellei pahempaan.

        Hieman ihmettelen tuota Ruunen vähättelevää asennetta, kun kysymyksessä on kahvipirtti. Ruune itse on poikkeuksellisen särmikäs kirjoittajana mutta on vuosien saatossa joko aloittanut tai ainakin osallistunut satoihn keskusteluihin. Niistä on muodostunut hänen sosiaalinen kotinsa ehkä aika ajoin jopa poikkeuksellisine reviirirajoineen.
        Täällä on kuitenkin ryhmä, joka on kasvanut henkisesti tiiviiksi yhteisöksi. Käytännössä ei ompeluseurojenkaan tärkein merkitys ole ompeleminen, sama pätee näihin kirjoittajiin, ei niinkään keskustelu vaan tunne yhteenkuuluvuudesta, lähes 120 kertaa noin 200 vierailua tuolla kahvipirtissä, vieläkö joku väittää ettei se olisi tietyn laatuinen myönteinen sosiaalinen funktio.


    • hohhhhhhhoijjjaaa

      Kävin joskus kirjoittelun alkuaikoina pirtissä, olin aivan noviisi ja ilmitoin ajatukseni että olen uusi ja aion tulla mukaan kirjoittelemaan.
      Kerroin jotain itsestäni kuteen olen maailman turuilla oppinut, sain nuivean vastauksen ja siihen se pirtti on pimentynyt edessäni.

    • vassokuu

      Minäkin kävin kerran ja se riitti.

      • kaipaipai

        Onkohan teitä paljonkin pirtissä kaipailtu ?


    • Kysymys-

      ruunelle: miksi haluat meidän riitelevän?

      • Ruune-----hoi----

        Etkö halua vastata selkeään hyvään kysymykseen?


      • Ruune.KAIT.vieläkään

        ei itsekään tiedä miksi käyttäytyy niin kummallisesti
        joskus niin ja joskus taas toisin
        viina ja kuuden kupin kumara selittänevät palstan kiusat


      • En halua kenenkään riitelevän, vähiten itseni. Tiedän, ettei asia palstalaisille koskaan selviä. Lieneekö niin, että ainakin joillekin on hauskaa kun saa telottua ruunea, häntä, joka kerrankin saa takaisin samaa jota antoi.

        Perusystävällisyys ja pyrkimys omaperäiseen hauskuuttamiseen, ovat pohjavireinä kommunikationissani.


      • Itsesääliä

        kaiken päälle!


      • turhokki1
        Itsesääliä kirjoitti:

        kaiken päälle!

        En ole Ruunen enkä muunkaan fani, mutta ottaa jo aivoon tämä ruune mollaus. Elämässä olemme jo loppusuoralla, kirjoitellaan vaikka höpöjä, pääasia että johonkin vielä on mielenkiintoa ja halua yhteydenpitoon. Keritään vielä makaamaan vailla mitään kiinnostusta, jos huonosti käy. Jos jollakin on paha olo, annetaan se hänelle anteeksi, eihän me ketään olla täydellisiä, vaikka joskus sitä niin luuleekin. Siispä, pötköä pesään ja kirjoittamaan.))


      • Ei-kiinnosta-riitely

        ei tänne jaksa tulla

        koskaan en ole lähtenyt mistään ovet paukkuen

        siksi tännekin yritin pitkään kirjoittaa saadakseni aikaan hyvän fiiliksen

        mutta tämän suhteen olen jo luovuttanut

        joskus vanhasta tottumuksesta vilkaisen ja sitten menen


      • Ruune-on-

        ollut yllättävän raaka loukkaaja.
        Tuskin hän itse muistaa mitä on tullut kirjoittaneeksi.


    • Juoppohan

      ei muista edes

      mitä on tullut tehtyä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe