Uskonvapaudesta keskustelu on periaatteessa täysin turhaa. Sitä ei voi ihmiseltä riistää, koska se on Jumalalta saatu. Ihmistä ei voi pakottaa uskomaan mininkään vaan kaikki tapahtuu vapaasta tahdosta. Vaikka tahtoa ohjailisi pelkokin on se silti valinta.
Uskotko uskonnonpakotukseen?
Uskotko uskonnottomuudenvapauteen?
Uskonvapaus on Jumalalta saatu
4
135
Vastaukset
- selväpeli
Jokaisella on oikeus uskoa ihan niin moneen jumalaan kuin haluaa, tai olla uskomatta yhteenkään.
Uskontojen syöttäminen lapsille ja lapsikaste ovat rikollista toimintaa.
Lapset huostaan uskonharhaisilta vanhemmilta, kunnollinen mörkövapaa koulutus ja sit täytettyään 18 saavat valita tiensä ja uskonsa ihan vapaasti.
"Uskonvapaus on Jumalalta saatu "
laiskuuskin on.
jumala on siis olemassa.
(suuri laiskimus)- suvakkiatte
"Uskotko uskonnonpakotukseen?"
Sitä on todistettavasti ollut vielä minunkin kouluaikana. Olen sitä ikäluokkaa että elämänkatsomustieto tuli valikoimaan ala-asteen aikana. Sitä ennen ei ollut mitään muita vaihtoehtoja kuin osallistua tunnustukselliseen uskonnon opetukseen. Nykyisin uskonvapaus on edistynyt huimasti, mutta en tiedä varmaksi ollaanko vielä maalissa.
"Uskotko uskonnottomuudenvapauteen?"
Minä kyllä uskon uskonnottomuudenvapauteen, uskoin jo silloin ala-asteen uskonnonpakotuksessa, sillä vain yksin minä päätän mitä ajattelen ja mitä uskon tai olen uskomatta. Yhteiskunnallisesti uskonnottomuudenvapaudessa (sisältyy itseasiassa uskonvapaus -termin alle) on vielä hieman tekemistä, mutta ei Roomaakaan päivässä.. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829