Uskonvapaudesta keskustelu on periaatteessa täysin turhaa. Sitä ei voi ihmiseltä riistää, koska se on Jumalalta saatu. Ihmistä ei voi pakottaa uskomaan mininkään vaan kaikki tapahtuu vapaasta tahdosta. Vaikka tahtoa ohjailisi pelkokin on se silti valinta.
Uskotko uskonnonpakotukseen?
Uskotko uskonnottomuudenvapauteen?
Uskonvapaus on Jumalalta saatu
4
122
Vastaukset
- selväpeli
Jokaisella on oikeus uskoa ihan niin moneen jumalaan kuin haluaa, tai olla uskomatta yhteenkään.
Uskontojen syöttäminen lapsille ja lapsikaste ovat rikollista toimintaa.
Lapset huostaan uskonharhaisilta vanhemmilta, kunnollinen mörkövapaa koulutus ja sit täytettyään 18 saavat valita tiensä ja uskonsa ihan vapaasti.
"Uskonvapaus on Jumalalta saatu "
laiskuuskin on.
jumala on siis olemassa.
(suuri laiskimus)- suvakkiatte
"Uskotko uskonnonpakotukseen?"
Sitä on todistettavasti ollut vielä minunkin kouluaikana. Olen sitä ikäluokkaa että elämänkatsomustieto tuli valikoimaan ala-asteen aikana. Sitä ennen ei ollut mitään muita vaihtoehtoja kuin osallistua tunnustukselliseen uskonnon opetukseen. Nykyisin uskonvapaus on edistynyt huimasti, mutta en tiedä varmaksi ollaanko vielä maalissa.
"Uskotko uskonnottomuudenvapauteen?"
Minä kyllä uskon uskonnottomuudenvapauteen, uskoin jo silloin ala-asteen uskonnonpakotuksessa, sillä vain yksin minä päätän mitä ajattelen ja mitä uskon tai olen uskomatta. Yhteiskunnallisesti uskonnottomuudenvapaudessa (sisältyy itseasiassa uskonvapaus -termin alle) on vielä hieman tekemistä, mutta ei Roomaakaan päivässä.. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_242514Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581873Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup161435Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3041115Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua141095- 2591002
- 63965
- 146913
- 50847
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113837