Olen agnostikko, enkä omaa uskonnollista taustaa. En varsinaisesti pelkää mitään uskontoa, mutta pelkään helvettiä. Pelkään sitä, etten voi täysin varmasti tietää, ettei mitään pahaa tapahdu kuoleman jälkeen. Muutama pointti:
1) Tiedän, ettei helvetistä ole mitään päteviä todisteita.
2) En näe mitään järkiperäistä syytä uskoa helvetin olemassaoloon.
3) Tiedän, että aivokemian lakatessa myös tietoisuus ja kyky tuntea tuskaa (ainakin tieteen mukaan) lakkaa.
Nämä eivät kuitenkaan auta minua, sillä ajattelen näin:
-Mitä jos on olemassa paha kaikkivaltias Jumala? En voi olla täysin varma, ettei sellaista ole. Jos sellainen on, niin kukaan ei voi vastustaa sitä. Ja jos kukaan ei voi vastustaa sitä, niin se voi tehdä aivan mitä haluaa.
En pelkää kovinkaan monia asioita, mutta kuoleman jälkeisyys on jotenkin niin uhkaava ja ahdistava asia, etten pääse siitä yli. Olen vetänyt kovia lääkkeitäkin siihen, joka on pistänyt minut ihan pihalle (siis sillä tavalla kuin niiden on tarkoitettukin) ja olen ollut autuaan tietämätön asioista. Mutta ei ole oikeastaan mitään, mikä saisi minut selviämään tästä pelosta turruttamatta kaikkea muutakin.
Se, etten voi varmasti tietää jotain näin merkittävää ja suurta, kalvaa minua niin kovin. Olen hyvinkin rationaalinen ihminen, joka tajuaa todennäköisyyksien olevan puolellani, mutta ajattelen, että joskus 0.00000000000000000000000000001% todennäköisyys voi tapahtua.
Kuinka pääsen yli tästä pelosta?
PS. En välttämättä ehdi vastaamaan jopa pariinkaan viikkoon muista tekijöistä johtuen, mutta luen kuitenkin viestinne. Kiitoksia.
Kuoleman jälkeisyys pelottaa :(
72
628
Vastaukset
- äläpelkää
Mitään ei pidä pelätä. Ei edes kuolemaa. Olemme energiaa ja kuollessamme maalliset jäänteemme maatuvat, mutta energia säilyy ikuisesti. Energia ei häviä, se vain muuttaa muotoaan. Kuolemaa ei ole olemassa, on vain elämää. Jonkinlainen tietoisuus tai sielu tai miksi ikinä haluat sitä kutsua on todellinen ja se on ikuinen. Kuoleman jälkeen et varmasti jää yksin. Joku on sinua varmasti auttamassa.
Tärkeintä on, että nauttisit elämästäsi ja tekisit juuri sinulle tärkeitä asioita mistä saisit voimaa. Olet viisas ja nämä asiat pitää vain tajuta ja ymmärtää. Itseäni on helpottanut paljon kun olen järkeillyt asiat itselleni. Taivaasta tai helvetistä en tiedä mitään mutta sen tiedän, että jos itse ikinä joutuisin helvettiin koittaisin saada ne pois ketkä siellä jo ovat. Maaplaneetta voisi olla jo nyt taivas meille kaikille, jos olisimme hyviä toisillemme. Kuoleman jälkeen meille annetaan eri mahdollisuuksia. Toiset haluavat kiireellä eteenpäin ja toiset taas voivat halutessaan jäädä tänne haahuilemaan pitkäksikin aikaa. Syitä tänne jäämiseen on monia. Esimerkiksi tapaturmaisesti tapahtunut kuolema tai murha. Olit sitten murhattu tai ennen kaikkea murhaaja.
Muista, että lopussa kaikki tulee olemaan hyvin. Kaikkea hyvää sinulle ja ei muuta kuin suuta hevosenkengälle!
Tässä vielä linkki kummitusten metsästäjiin :) https://www.youtube.com/watch?v=bWCaP7y-W0o- varoitankaikkia
ja nämä kummiusjahdit johtavat riivaajien valtakuntaan. niistä kannattaa pysyä erossa
- isämeitää
Jeesus tie taivaaseen vie . Golgatan risti pelastaa . Sovitus. Usko Poikaan . Jeesus sanoo ÄLÄ PELKÄÄ USKO AINOASTAAN .
- siinävastaus
Olet käsitellyt asiaa myös ateismipalstalla. Anna elämäsi Jumalalle Jeesuksen Kristuksen kautta, niin ei tarvitse pelätä ei elämää, ei kuolemaa, eikä helvettiä.
- SeAvarakatseinen
Avaajalta jäi tarkasti laskien yksi nolla (0) pois tuosta todennäköisyyslaskelmastaan!
- michai
Jumala on ja pysyy olemassa.Jeesus on tie taivaan valtakuntaan...joka ikinen joka häneen uskoo niin pelastuu,siis valinta on sinun.
"Valinta on sinun" tätä argumenttia kutsutaan 'Pascalin vedoksi' ja se on naurettava, koska väität, että voimme valita mihin uskomme? Minun uskoni ei ainakaan toimi näin! Jos tuntematon mies tulisi luoksesi et luultavasti uskoisi häntä, jos hän kertoisi sinulle koko Raamatun tarinan. Ainoa syy miksi uskot siihen on, koska synnyit tähän uskontoon. Jos olisit syntynyt Intiassa olisit Hindu tai Pakistanissa olisit muslimi! Olisiko Jumalan oikeutettua laittaa 5 vuotias lapsi, joka ei edes ollut tietoinen kristinuskosta helvettiin? Ansaitseeko kukaan ikuista kidutusta helvetissä!? Oletko miettinyt, että kristinuskon pää idea on, että jos et usko Jeesukseen, jonka jumalallisuudesta ei ole MITÄÄN todisteita joudut ikuiseen kidutukseen!? Periaatteessa ainoa mahdollisuutesi välttää helvetti on olla syntymättä perheeseen joka ei ole kristitty ja eristää mielipiteesi kaikista todisteista jotka viittaavat siihen, että uskontosi on väärässä.
Jos uskot Jeesukseen vaan, koska pelkäät helvettiä ja haluat taivaiseen eikö jumala tietäisi tämän? Eikö hän arvostaisi ihmistä enemmän jos hän ei valehtelisi uskottomuudestaan, kun jos hän väittäisi uskovansa!?- Rakastan-Raa.-sanaa
DarwinFanBoy kirjoitti:
"Valinta on sinun" tätä argumenttia kutsutaan 'Pascalin vedoksi' ja se on naurettava, koska väität, että voimme valita mihin uskomme? Minun uskoni ei ainakaan toimi näin! Jos tuntematon mies tulisi luoksesi et luultavasti uskoisi häntä, jos hän kertoisi sinulle koko Raamatun tarinan. Ainoa syy miksi uskot siihen on, koska synnyit tähän uskontoon. Jos olisit syntynyt Intiassa olisit Hindu tai Pakistanissa olisit muslimi! Olisiko Jumalan oikeutettua laittaa 5 vuotias lapsi, joka ei edes ollut tietoinen kristinuskosta helvettiin? Ansaitseeko kukaan ikuista kidutusta helvetissä!? Oletko miettinyt, että kristinuskon pää idea on, että jos et usko Jeesukseen, jonka jumalallisuudesta ei ole MITÄÄN todisteita joudut ikuiseen kidutukseen!? Periaatteessa ainoa mahdollisuutesi välttää helvetti on olla syntymättä perheeseen joka ei ole kristitty ja eristää mielipiteesi kaikista todisteista jotka viittaavat siihen, että uskontosi on väärässä.
Jos uskot Jeesukseen vaan, koska pelkäät helvettiä ja haluat taivaiseen eikö jumala tietäisi tämän? Eikö hän arvostaisi ihmistä enemmän jos hän ei valehtelisi uskottomuudestaan, kun jos hän väittäisi uskovansa!?Jumala on Jumala ja sillä siisti. Jeesus piti Raamatun sanaa totuutena ja Totuutena se myös pysyy.
Aamen! Rakastan-Raa.-sanaa kirjoitti:
Jumala on Jumala ja sillä siisti. Jeesus piti Raamatun sanaa totuutena ja Totuutena se myös pysyy.
Aamen!Päässäsi kulkee ihan oma pyörä. Raamattu on totta, koska Jumala teki sen -> Jumala on totta, koska niin lukee Raamatussa. Aivan naurettavaa.
- Rakastan-Raa.-sana
DarwinFanBoy kirjoitti:
Päässäsi kulkee ihan oma pyörä. Raamattu on totta, koska Jumala teki sen -> Jumala on totta, koska niin lukee Raamatussa. Aivan naurettavaa.
Kuoleman jälkeen lähes 100%:ti ihmiset joutuu toteamaan, että se: "Maanpäällä eletty elämä oli sittenkin sitä parasta aikaa." Matti Nykäsen aforismi mukailtunakin on totista totta.
Väitän, ovatpa elämän olosuhteesi mitkä hyvänsä, mutta jos
elät ilman Jeesusta niin ajanrajan tuolla puolen, huomaat, että se maanpäällä olo aika olinkin paratiisi.
Kuolema sinetöi lopullisesti kohtalomme, niin tutki mitä tarkoittaa Johannes kastajan huudahdus: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.” Ja muista myös Jeesuksen sanan: ”Älkääkä pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Sananl. 3:34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon. Rakastan-Raa.-sana kirjoitti:
Kuoleman jälkeen lähes 100%:ti ihmiset joutuu toteamaan, että se: "Maanpäällä eletty elämä oli sittenkin sitä parasta aikaa." Matti Nykäsen aforismi mukailtunakin on totista totta.
Väitän, ovatpa elämän olosuhteesi mitkä hyvänsä, mutta jos
elät ilman Jeesusta niin ajanrajan tuolla puolen, huomaat, että se maanpäällä olo aika olinkin paratiisi.
Kuolema sinetöi lopullisesti kohtalomme, niin tutki mitä tarkoittaa Johannes kastajan huudahdus: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.” Ja muista myös Jeesuksen sanan: ”Älkääkä pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Sananl. 3:34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.Turha yrittää pelotella minua uskontoosi helvetin avulla. Olen ateisti ja ateistina pysyn!
Vaikka Jumalasi olisi olemassa ja vain uskovaiset pääsisi taivaaseen: Olisiko helppo nauttia taivaasta samalla, kun mahdollisesti joku rakkaasi palaa helvetissä? Olen kuullut, että taivaassa on aina iloista.. Jos olisi, olisitte kaikki aivopestyjä mielettömiä robotteja. Helvetissä sentään saisi pitää järkensä.- Wausi
DarwinFanBoy kirjoitti:
Turha yrittää pelotella minua uskontoosi helvetin avulla. Olen ateisti ja ateistina pysyn!
Vaikka Jumalasi olisi olemassa ja vain uskovaiset pääsisi taivaaseen: Olisiko helppo nauttia taivaasta samalla, kun mahdollisesti joku rakkaasi palaa helvetissä? Olen kuullut, että taivaassa on aina iloista.. Jos olisi, olisitte kaikki aivopestyjä mielettömiä robotteja. Helvetissä sentään saisi pitää järkensä.Ei tämäkään ole mitään pelottelua, vaan informaatiota:
Jouduin vahingossa profeetan kotiin, istuessamme Profeetan Henki veljessä alkoi kertoa millainen olin ja myös Jumalan suunnitelman elämälleni.
Ei tuomion sanoja, eikä nuhteita mistään asiasta.
Näin Jumala näyttää toimivan kaikkien Jeesuksen omien kohdalla, vaikka et löytäisi yhtään sielun hoitajaa, niin muista Jumalan armo kasvattaa, varjelee ja suojelee, joka tapauksessa.
”Kuningas (David luotti) luottin Herraan, ja Korkeimman armo teki hänet horjumattomaksi.”
Jumala, sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä” on se, joka loisti sydämiimme”, Ja tuoValo on. Evankeliumi aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisen ongelmiin, on antaa Jumalan valon loistaa.
Maailma täytyy kuulla, että Jeesuksen veriuhri mitätöi synnit Wausi kirjoitti:
Ei tämäkään ole mitään pelottelua, vaan informaatiota:
Jouduin vahingossa profeetan kotiin, istuessamme Profeetan Henki veljessä alkoi kertoa millainen olin ja myös Jumalan suunnitelman elämälleni.
Ei tuomion sanoja, eikä nuhteita mistään asiasta.
Näin Jumala näyttää toimivan kaikkien Jeesuksen omien kohdalla, vaikka et löytäisi yhtään sielun hoitajaa, niin muista Jumalan armo kasvattaa, varjelee ja suojelee, joka tapauksessa.
”Kuningas (David luotti) luottin Herraan, ja Korkeimman armo teki hänet horjumattomaksi.”
Jumala, sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä” on se, joka loisti sydämiimme”, Ja tuoValo on. Evankeliumi aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisen ongelmiin, on antaa Jumalan valon loistaa.
Maailma täytyy kuulla, että Jeesuksen veriuhri mitätöi synnitOlen edelleen ateisti ja tuhlaat vain aikaasi turhiin kirjoituksiisi. Voit hallusinoida rauhassa, mutta minä mielummin perustan mielipiteeni todisteisiin.
- Siunaus-kaikille
DarwinFanBoy kirjoitti:
Olen edelleen ateisti ja tuhlaat vain aikaasi turhiin kirjoituksiisi. Voit hallusinoida rauhassa, mutta minä mielummin perustan mielipiteeni todisteisiin.
Se ei merkitse mitään, sillä Jeesus ristillä sovitti kaikkien ihmisten synnit. Mutta ainut ongelma on ihminen itse, hän ei anna sovittaa itseään Jumalan kanssa.
Sillä kirjoitettu on: 2 Kor 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." - vel-vel
Siunaus-kaikille kirjoitti:
Se ei merkitse mitään, sillä Jeesus ristillä sovitti kaikkien ihmisten synnit. Mutta ainut ongelma on ihminen itse, hän ei anna sovittaa itseään Jumalan kanssa.
Sillä kirjoitettu on: 2 Kor 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."Profeetta Hesekielin kautta Jumala itse sanoi: 33:11
"Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo! " vel-vel kirjoitti:
Profeetta Hesekielin kautta Jumala itse sanoi: 33:11
"Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo! "Evilbible.com siinä teille raamatun viisauksia..
- Suuri-on-Herra
DarwinFanBoy kirjoitti:
Evilbible.com siinä teille raamatun viisauksia..
Aivokuollut ei tunne, ei näe, ei kuule. Mikään ärsyke ei saa aivoja reagoimaan. Aivot eivät yksinkertaisesti toimi. Kehoa voidaan pitää koneellisesti elossa. Aivokuollut saa happea koneen avulla. Sydän toimii koneelli-sesti – tiputuksessa tulee ruokaa. Kaikki elintoiminnot ovat vallan erinomaiset, mutta keho ei reagoi. Sielu – ihminen on poistunut kehosta. Sielun mukana meni tunto-, näkö-, kuulo-, maku- ja hajuaistit, sekä aivotoimin -ta ajatuksineen. Muista rikkaan miehen jaasaruksen olotilat kuoleman jälkeen. Sielua ei voi tappaa, ei tuho- ta. Muistanet varmasti Jeesuksen sanat: Älkääkä pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Häntä peljätkää. Hesekielin kautta Herra sanoo: ”Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.” Ja Jesaja: ”meidän rikoksemme seuraavat meitä.” Kuoleman jälkeen ihminen kokee yllätyksen – juomareilla himo jatkuu ikuisuuden. Janoa vain ei voi enää kuoleman jälkeen sammuttaa koska ruumis puuttuu. Kuoleman jälkeen et voi enää himojasi tyydyttää. Haureuden harjoittajan himo jää tyydyttämättä.
Sen vuoksi Apostolien teoissa sanotaan; että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Ja Roomalaiskirjeessä; jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Vain Jeesus tuo avun, etsi armahtajaasi! - Daijanan-stoori
DarwinFanBoy kirjoitti:
Evilbible.com siinä teille raamatun viisauksia..
Daijana rehenteli aviorikoksilla koko maailman silmien edessä ja kapinoi avoimesti perhettä vastaan, jolle oli luvannut alamaisuutta (ja niin toteutui tämä Ilm. 18:7-8 jakeiden mukainen tuomio? )
”Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut". www.tv7.fi/vod/player/47252/ Suuri-on-Herra kirjoitti:
Aivokuollut ei tunne, ei näe, ei kuule. Mikään ärsyke ei saa aivoja reagoimaan. Aivot eivät yksinkertaisesti toimi. Kehoa voidaan pitää koneellisesti elossa. Aivokuollut saa happea koneen avulla. Sydän toimii koneelli-sesti – tiputuksessa tulee ruokaa. Kaikki elintoiminnot ovat vallan erinomaiset, mutta keho ei reagoi. Sielu – ihminen on poistunut kehosta. Sielun mukana meni tunto-, näkö-, kuulo-, maku- ja hajuaistit, sekä aivotoimin -ta ajatuksineen. Muista rikkaan miehen jaasaruksen olotilat kuoleman jälkeen. Sielua ei voi tappaa, ei tuho- ta. Muistanet varmasti Jeesuksen sanat: Älkääkä pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Häntä peljätkää. Hesekielin kautta Herra sanoo: ”Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.” Ja Jesaja: ”meidän rikoksemme seuraavat meitä.” Kuoleman jälkeen ihminen kokee yllätyksen – juomareilla himo jatkuu ikuisuuden. Janoa vain ei voi enää kuoleman jälkeen sammuttaa koska ruumis puuttuu. Kuoleman jälkeen et voi enää himojasi tyydyttää. Haureuden harjoittajan himo jää tyydyttämättä.
Sen vuoksi Apostolien teoissa sanotaan; että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Ja Roomalaiskirjeessä; jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Vain Jeesus tuo avun, etsi armahtajaasi!Aivokuollut ei tunne, näe tai kuule, koska hän on aivokuollut. Sielu on vain uskonnollista höpinää. 666.
- lepo-on-ikuinen
Sielu ei kuole, syyttävä omatuntokaan ei kuoleman jälkeen puhdistu ja ihminen joutuu tekemään tilin jopa ajatuksistankin, ruumis maatuu. Mutta sielu jatkaa eloaan, toisilla suuressa tuntemattomassa. Ja Jeesuksen omat odottavat ruumiin ylösnousemuksen suurta päivää levossa.
- jklh
Voisi olla kaiken kaikkiaan eduksi vaihtaa uskomus siitä pahasta kaikkivaltiaasta Jumalasta sellaiseen systeemiin, jossa toteutuu oikeudenmukaisuus, tarpeen mukaisuus ja hyödyllisyys, ja niin, että maailmankaikkeus suhtautuu mieluummin armollisesti kuin tuomitsevasti. Mikään olotila ei ole myöskään ikuinen. Kun Jumala on vain oma todellisin olemuksemme, on mahdotonta, että mikään joutuisi ikuiseen kadotukseen tai kidutukseen. Mikään ei hitsaa polttoliekillä vasenta kättään ikuisia aikoja siksi, että se kaatoi maljakon. Sitä voidaan kyllä jonkin aikaa puhdistaa, jos siinä on likaa. Korkein voima on oma todellinen itsesi, ja korkeimman voiman toimissa toteutuu siksi oma korkein tahtosi. On vain yksi universaali elämä, yksi universaali Itse. Jos elämässäsi on jokin käytösmalli tai -tapa, joka painaa sinua sisäisesti, vaihda se johonkin toiseen.
- varmaJaLuotettava
Marjan bloki: " Meidän Jumalamme on yhteyden ja vuorovaikutuksen Jumala, joka rakastaa elää ihmisen arkea lastensa kanssa. Hän on täydellisen pyhä ja puhdas, mutta ei etäinen tai vaikeasti lähestyttävä. Vanhan testamentin Jumala, etsii läheisyyttä ja ystävyyttä ihmisten kanssa. Jumalaan, joka ei edes tehnyt tärkeää päätöstä kysymättä mitä mieltä Aabrahan on. Uuden testamentin sivuilla intensiteetti kasvaa: Jumala keskellämme! Jeesus Jumala kulki ihmisenä Israelin katuja tuoden taivasta maan päälle. Jeesus syntyi todellisena vauvana ja eli todellisen elämän ihmisenä. Näin liki tuli Jumala ihmistä. Mutta siinäkään ei ole kaikki. Helluntaina Jumala tuli ja tulee ihmistä vieläkin lähemmäksi kuin Jouluna. Pyhä Henki Jumala, muuttaa asumaan sydämiimme. Huikea juttu! Meille ja kaikille Jeesuksen omilla on Jumalan voimaa, joka herätti Kristuksen kuolleista.Kristus meissä kirkkauden toivo!"
Jes 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Jeesus kertoi kuinka rikas mies kuoli ja joutui kuoltuaan vaivan paikkaan, jossa ei enää rukouskaan auta. Luk 16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!
Tuo kroisos eli joka päivä ilossa loisteliaasti ja samoin hän rukoili vielä elossa oleviensa veljensä puolesta, että Aabraham lähettäisi Lasaruksen hänen kotiinsa varoittamaan veljiänsä etteivät hekin joutuisi samaan vaivan paikkaan.. ..
Mutta Aabraham sanoi ei se heitä auttaisi vaikka kuollut Lasarus nousisi ylös ja menisi sinne varoittamaan. Ja lisäsi: Heillä on omat raamattunsa lukekoot itse raamatuistaan,
Ilm 20:14-15 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Kristus on vastaus! Synnin voittaja Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
http://www.tv7.fi/vod/player/47658/ - Nuuskis54311
"Mitä jos on olemassa paha kaikkivaltias Jumala?"
Hyvyys ja pahuus ei päde kaikkivalttisuuteen, joka on inhimillisyyden ja muiden rajoitteiden ulkopuolella. Universumi ei tunne moisia käsitteitä, etenkään sinun yksilölliseen muodostuneeseen käsitykseen pahasta.
Kyky määrittää pahuus/vääryys on syntynyt kilpailuvaistosta, jotta se kannustaisi selviytymään. Tällä maallisella eläinten kyvyllä ei ole mitään yliluonnollista tasapainon tarpeellisuutta, johon jonkin kaikkivaltiaan pitäisi jollain tavalla vaikuttaa.
"Olen hyvinkin rationaalinen ihminen, joka tajuaa todennäköisyyksien olevan puolellani, mutta ajattelen, että joskus 0.00000000000000000000000000001% todennäköisyys voi tapahtua."
Vedät kaaottisen/epärationaalisen "jumala" määritelmän sinun karkeasti yksinkertaistetulle "rationaaliselle" tasolle, muodostat erittäin rajoitetun johtopäätöksen ja päätät vaistomaisesti pelätä sitä. Pelkosi on hyvin epärationaalinen ja kaikessa skaalassaan hyvin turha. - SanassaOnElämä
Hebrealaisten Jumala ei ole paha. Hän on absoluuttinen huvyydessään.
Mutta Syntiä hän ei Taivaaseen päästä, siksi:
Apt 17: 30-31 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Sillä hän on säätänyt päivän,
jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt;
ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
herättämällä hänet kuolleista."
Mr 10 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin- Elämänvoima
Rakkaus voittaa pelon
Uskomus kuolemanjälkeisestä kadotuksesta on sitkeimmin elänyt uskomus maailmassa, uskomus kumpuaa pelosta. Kukaan vastasyntynyt ei pelkää kuolemanjälkeistä kadotusta. Vertauksin opettanut, maailmalle luvattu Messias, Jeesus Nasaretilainen asettikin lapsen uskon esikuvaksi. Siinä meillä ihmisillä olisi oppimista. Usein sanotaan lapsen olevan paras opettaja tai että totuus tulee lapsen suusta. Ihmisen omistamisen halu maailman suurimpana vitsauksena ja maailmanrauhan esteenä koskee myös pelastuksen kysymystä ja totuuden omistamista elämän synnystä.
Perheenisän rauhaani laskeutui vakava uhka näiden asioiden ympärillä. Kriisin ytimessä oli minun ja puolisoni lapsuudenkodeistamme omaksumamme vanhoillislestadiolaisen vakaumuksen uskonopillisten asioiden seuraamisesta nouseva uhka perheenjäsenten terveydelle ja turvallisuudelle. Poissulkevaa oppia julistavan yhteisön opetukset uskovaisista ja epäuskoisista tulevat helposti totuusarvoksi.
Ehkäisemättömyys tuli kivuksi perheessämme keväällä 2009. Perheeseemme odotettiin lasta, asia tuotti kipua, kolmas pyörä oli välissämme. Irtaantuminen lapsuudestani omaksutun uskonopin seuraamisesta oli tosiasia. En voinut pelastaa vain omaa nahkaani vallankäytön alta, niinpä purkuvaihe kesti kuusi vuotta ja oli viedä perheenisän hengen.
Rakkaitteni onneksi synnyin kahdeksantena lapsena, kätkytkuolleen siskoni jälkeen, ja sain perheeseeni toivon säteenä syntyneenä osakseni ylimääräisen annoksen rakkautta. Kasvoin yhdeksän veljen ja kahden siskon sisaruussarjan poikavaltaisessa joukossa. Sain kodistani matkaevääksi uteliaisuuden, vahvan tahdon ja tuntevan sydämen. Ala-asteen viidennellä luokalla aloitettu palokuntaharrastus ja sittemmin ammatikseni osoittautunut kutsumustyö pelastusalan auttamisen maailmassa on antanut minulle omalta osaltaan niitä valmiuksia, jota lujuus uhan edessä edellyttivät.
Tapahtumien kulkuun puututtiin aikanaan appeni taholta, uskonyhteisön opin keskeisimpänä tulkitsijana hän vallallaan tiputti minut kanveesiin, mieleni järkkyi. Sairastuin traumaattiseen stressireaktioon ja masennukseen, masennus eteni pian vakavaksi masennukseksi. Sairastumisestani kahdeksan kuukauden kuluttua ajoin autollani siltapilariin 70 km/h nopeudella, vakaana tarkoituksenani päättää elämäni. Palomiesten ja ensihoitohenkilöstön pelastustyön tuloksena minut pelastettavana saatiin pois autonromusta ja kohti sairaalaa. Vammauduin pahiten kasvoistani, ammattitaitoiset kirurgit saivat leikkauksessa kasvoni lähes ennalleen. Onneni on, ettei pysyviä vammoja jäänyt vaivoiksi. Sairaalavuoteella havahduin rakkaani läsnäoloon vuoteen äärellä, ensituntemuksekseni parahdin ”selvisin siitä, selvisin siitä hengissä”, olin vapaa.
Olen vakuuttunut ihmistä suurempien voimien olleen asialla. Jumalan aikataulussa aikani ei ollut kuolla. Rakkaus voittaa pelon, ystävyyden silta appeeni on säilynyt. Onnellisena jatkan matkaani.
- Waut-si-vau
Jh 1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Vain Jeesus syntyi Jumalan tahdosta ja kaikki muut ovat syntyneet lihan himojen seurauksena ja miehen tahdosta.
Yksi työnantajani oli Lestadiolainen ja heillä oli kolmetoista lasta, tämä 13 lapsen äiti valmisti meille rappaus laastin.
Perheen vävy kuljetti laastit kottikärrillä ja homma hoitui hienosti.
Työyteisö oli tasapainoinen, eikä meillä ollut ristiriitaa uskon asioissa vaikka kuulun hellareihin.
Kuoleman pelko laittoi minut etsimään raamatusta vastausta ja sitten eräs neurokirurki sanoi televisiossa suunnilleen näin:
"Kuoleman pelko johtuu siitä, kun ihminen ei tiedä minne hän kuoltuaan joutuu."
Uskoon tultuani kuoleman pelkokin katosi ja näin jälkikäteen ajateltuna Jumala veti minua yhteyteensä juuri tuon kautta.
Jumalan tahtohan on, ettei yksikään ihminen hukkuisi vaan, että löytäisi armon avuksi oikeaan aikaan. - ja-ym
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=26196
30 min. yliluonnollista ohjelma perisynnistä ehtoollisesta jym. Kamalaa nähdä uskonnon vaikutuksia viattomaan ihmiseen.. Itsekin pelkäsin helvettiä järjettömästi ennen, kun aloin tutkimaan eri uskontoja ja ateismia. Olen täysin yli näistä peloista ja ainoa vinkkini on kasvattaa tietoisuuttasi ateismista. Erittäin hyvä kirja sinulle olisi Richard Dawkinsin Jumalharha, joka käsittelee esim. jumalan olemassaolon puolesta olevia väitteitä, jumalan olemassaolon epätodennäköisyyttä, jumalaa tieteellisenä hypoteesina ja uskonnon aiheuttamia psyykkisiä ongelmia (esim. Helvetin pelkoa.)
- Tutki-Kirjoituksia
1.He saapuvat juhlimaan, idästä ja lännestä. Ei Pohjolan jäät, ei helteiset säät saa kulkua lannistaa. On määränä taivaan maa, siell ´ Jeesuksen nähdä saa. iäisestä iäiseen kiitosta lauletaan.
:,:Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
2.On joukko niin lukuisa, jo rannalla kotimaan. Jo rannalla kotimaan .Ei synnin, ei kuolon toivoton yö voi häiritä autuuttaan. Ei itkua parkua, ei eroa kuoloa. Riemu laulut kaikuvat, kun voitti Karitsa. :,: Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
3.Nyt portti on avoinna. Käy sisälle joutuisaan. Sun paikallesi, mi odottavi, käy Jeesuksen kautta vaan. On kotimme valmiina, ja rakkaamme odottaa, enkeljoukot tervehtää jokaista tulijaa:,:Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
lainaus Hengellisestä laulikirjasta!!! Tutki-Kirjoituksia kirjoitti:
1.He saapuvat juhlimaan, idästä ja lännestä. Ei Pohjolan jäät, ei helteiset säät saa kulkua lannistaa. On määränä taivaan maa, siell ´ Jeesuksen nähdä saa. iäisestä iäiseen kiitosta lauletaan.
:,:Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
2.On joukko niin lukuisa, jo rannalla kotimaan. Jo rannalla kotimaan .Ei synnin, ei kuolon toivoton yö voi häiritä autuuttaan. Ei itkua parkua, ei eroa kuoloa. Riemu laulut kaikuvat, kun voitti Karitsa. :,: Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
3.Nyt portti on avoinna. Käy sisälle joutuisaan. Sun paikallesi, mi odottavi, käy Jeesuksen kautta vaan. On kotimme valmiina, ja rakkaamme odottaa, enkeljoukot tervehtää jokaista tulijaa:,:Pois mereltä myrskyjen, pois poluilta kyynelten. He taivaltavat ja kiiruhtavat luo Ylkänsä Jeesuksen. Hääpuvussa morsian käy etehen Karitsan, Joka hälle elämän soi ristin kuolollaan:,:.
lainaus Hengellisestä laulikirjasta!!!Ja miten tämän pitäisi minua kiinnostaa?
- Tutki-Kirjoituksia
DarwinFanBoy kirjoitti:
Ja miten tämän pitäisi minua kiinnostaa?
Totta kai tuo kiinnostaa kaikkia ihmisiä, viimeistään silloin, kun kuolema kolkuttaa vuoteen vieressä.
Voi olla että tämä Stefanuspaavalin, mietelmä ei oikein sovi tähän viestiketjuun, mutta laitan sen kuitenkin: http://www.youtube./watch?v=Xqa-PjLgpa0 Uutisvuoto com ohjelmassa Pekka Jalava rienasi Päivi Räsästä.
Merkille pantavaa oli, että vähän aijan kuluttua Pekka Jalava kuoli.
Tulee mieleen Jumalan Sanan kohdat: "Älkää koskeko Herran voideltuihin" "Jumala ei salli itseänsä pilkata". Paljon puhutaan Armollisesta Jumalasta, mutta eihän armollisuuttakaan ole ilman tuomiota. On vaarallista väärällä tavalla arvostella Jumalan sanaa ja sen esilläpitäjiä. Tutki-Kirjoituksia kirjoitti:
Totta kai tuo kiinnostaa kaikkia ihmisiä, viimeistään silloin, kun kuolema kolkuttaa vuoteen vieressä.
Voi olla että tämä Stefanuspaavalin, mietelmä ei oikein sovi tähän viestiketjuun, mutta laitan sen kuitenkin: http://www.youtube./watch?v=Xqa-PjLgpa0 Uutisvuoto com ohjelmassa Pekka Jalava rienasi Päivi Räsästä.
Merkille pantavaa oli, että vähän aijan kuluttua Pekka Jalava kuoli.
Tulee mieleen Jumalan Sanan kohdat: "Älkää koskeko Herran voideltuihin" "Jumala ei salli itseänsä pilkata". Paljon puhutaan Armollisesta Jumalasta, mutta eihän armollisuuttakaan ole ilman tuomiota. On vaarallista väärällä tavalla arvostella Jumalan sanaa ja sen esilläpitäjiä.Olen ateisti, en usko Jumalaan eikä hallusinaatiosi kiinnosta pätkääkään.
- huikea-juttu
DarwinFanBoy kirjoitti:
Olen ateisti, en usko Jumalaan eikä hallusinaatiosi kiinnosta pätkääkään.
Marjan bloki: Meidän Jumalamme on yhteyden ja vuorovaikutuksen Jumala, joka rakastaa elää ihmisen arkea lastensa kanssa. Hän on täydellisen pyhä ja puhdas, mutta ei etäinen tai vaikeasti lähestyttävä. Vanhan testamentin Jumala, etsii läheisyyttä ja ystävyyttä ihmisten kanssa. Jumalaan, joka ei edes tehnyt tärkeää päätöstä kysymättä mitä mieltä Aabrahan on. Uuden testamentin sivuilla intensiteetti kasvaa: Jumala keskellämme! Jeesus Jumala kulki ihmisenä Israelin katuja tuoden taivasta maan päälle. Jeesus syntyi todellisena vauvana ja eli todellisen elämän ihmisenä. Näin liki tuli Jumala ihmistä. Mutta siinäkään ei ole kaikki. Helluntaina Jumala tuli ja tulee ihmistä vieläkin lähemmäksi kuin Jouluna. Pyhä Henki Jumala, muuttaa asumaan sydämiimme. Huikea juttu! Meille ja kaikille Jeesuksen omilla on Jumalan voimaa, joka herätti Kristuksen kuolleista.Kristus meissä kirkkauden toivo.
huikea-juttu kirjoitti:
Marjan bloki: Meidän Jumalamme on yhteyden ja vuorovaikutuksen Jumala, joka rakastaa elää ihmisen arkea lastensa kanssa. Hän on täydellisen pyhä ja puhdas, mutta ei etäinen tai vaikeasti lähestyttävä. Vanhan testamentin Jumala, etsii läheisyyttä ja ystävyyttä ihmisten kanssa. Jumalaan, joka ei edes tehnyt tärkeää päätöstä kysymättä mitä mieltä Aabrahan on. Uuden testamentin sivuilla intensiteetti kasvaa: Jumala keskellämme! Jeesus Jumala kulki ihmisenä Israelin katuja tuoden taivasta maan päälle. Jeesus syntyi todellisena vauvana ja eli todellisen elämän ihmisenä. Näin liki tuli Jumala ihmistä. Mutta siinäkään ei ole kaikki. Helluntaina Jumala tuli ja tulee ihmistä vieläkin lähemmäksi kuin Jouluna. Pyhä Henki Jumala, muuttaa asumaan sydämiimme. Huikea juttu! Meille ja kaikille Jeesuksen omilla on Jumalan voimaa, joka herätti Kristuksen kuolleista.Kristus meissä kirkkauden toivo.
Jos Jumala on täydellinen, miksi hän tuomitsee meitä tunteista joita ei itse ymmärrä? Jos Jumala on täydellinen hän ei tunne himoa, jolloin olisi väärin tuomita joku sen perusteella mistä ei ole ymmärrystä, mutta jos hän tuntee himoa ei hän ole täydellinen. Ja oletko koskaan lukenut Raamattua? Raamatun jumala on murhaaja, kansanmurhaaja, sadomasokisti, lapsen tappaja, homoja vihaava ja seksiin pakkomielteisesti suhtautuva julmuri. Jos Jumala olisi todistettavasti olemassa olisin saatanan palvoja, koska Jumala on liian epäoikeuden mukainen. Tiesitkö, että Raamatussa Jumala tappaa 371 186 ihmistä itse ja käskee 1 862 265 ihmistä tapettavaksi, kun Saatana tappaa vain 10?
Jos Jumala on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkialla (joka on loogisesti mahdotonta) hän on kaiken pahan alku. Hän tiesi kaiken, mitä tulee tapahtumaan jos hän luo Saatanan ja silti hän loi Saatanan. Hän tiesi mitä tulee tapahtumaan jos hän luo hyvän ja pahan tiedon puun ja silti hän loi sen.
Ja onko helvetti mielestänne pätevä rangaistus niille, jotka eivät usko Jumalaan. Sehän on vielä pahempaa mitä terroristi järjestöt kuten ISIS tekee lähi-idässä.
Mutta ei tästä minun kommentistani kuitenkaan mitään apua ole kun te Kristityt olette niin hallusinaationne vallassa..DarwinFanBoy kirjoitti:
Jos Jumala on täydellinen, miksi hän tuomitsee meitä tunteista joita ei itse ymmärrä? Jos Jumala on täydellinen hän ei tunne himoa, jolloin olisi väärin tuomita joku sen perusteella mistä ei ole ymmärrystä, mutta jos hän tuntee himoa ei hän ole täydellinen. Ja oletko koskaan lukenut Raamattua? Raamatun jumala on murhaaja, kansanmurhaaja, sadomasokisti, lapsen tappaja, homoja vihaava ja seksiin pakkomielteisesti suhtautuva julmuri. Jos Jumala olisi todistettavasti olemassa olisin saatanan palvoja, koska Jumala on liian epäoikeuden mukainen. Tiesitkö, että Raamatussa Jumala tappaa 371 186 ihmistä itse ja käskee 1 862 265 ihmistä tapettavaksi, kun Saatana tappaa vain 10?
Jos Jumala on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkialla (joka on loogisesti mahdotonta) hän on kaiken pahan alku. Hän tiesi kaiken, mitä tulee tapahtumaan jos hän luo Saatanan ja silti hän loi Saatanan. Hän tiesi mitä tulee tapahtumaan jos hän luo hyvän ja pahan tiedon puun ja silti hän loi sen.
Ja onko helvetti mielestänne pätevä rangaistus niille, jotka eivät usko Jumalaan. Sehän on vielä pahempaa mitä terroristi järjestöt kuten ISIS tekee lähi-idässä.
Mutta ei tästä minun kommentistani kuitenkaan mitään apua ole kun te Kristityt olette niin hallusinaationne vallassa..Menee kristityt äkkiä hiljaiseksi, kun tuodaan faktoja esille..
- vel-vel
DarwinFanBoy kirjoitti:
Mutta ei tästä minun kommentistani kuitenkaan mitään apua ole kun te Kristityt olette niin hallusinaationne vallassa..1 Ms 6 "Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."
Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä."
Jos Jumala tuntisi himoa, niin silloin Hän ei olisikaan Täysin oikeamielisin persoona.
- sinulleDihailija
Sinun pitää paeta sitten koko aika ateismiin. Sinullahan ei ole mitään julistusmissiota niin kuin meillä kristityillä on lähetyskäsky. Alitajuinen pelko ja rauhattomuus pitää sinut näillä palstoilla edelleen. Mikäli niin ei olisi, niin puuhastelisit ihan jotain muuta tänä kauniina kesäpäivänä.
- asderaavasdv
Teet yleistyksiä ja olettamuksia. Esim. miksi Jumala olisi paha? Mistä sellainen käsitys on sinulle syntynyt? Voisiko Jumala olla jotain muuta? Sanot ettet pelkää uskontoa vaan helvettiä. Mitä helvetti on sinulle? Onko se jokin asia, jonka uskonto on tuonut julki? Jos siis et pelkää uskontoa niin ajatteletko että pelkäät sellaista mikä on uskonnon tuote? Eikö pelkosi ole silloin turha tai heikon itsetunnon aiheuttamaa? Vai oletko sitten kuitenkin pohjimmiltasi uskonnollinen? Vai ajatteleeko agnostikko siten ettei taivasta ole mutta helvetti on? Onko siis perimmäinen päätepiste yksi? Onko se siis pelkoa jostain vai kenties jokin tila?
Tässä vähän lisää:
Jos pelkäät, ettet tiedä mitä oikeasti tapahtuu kuoleman jälkeen niin miksi sitä tiedonpuutetta pitäisi pelätä? Kuka sinulle on opettanut pelkäämään asioita, jotka odottavat nurkan takana, mutta joita et vielä voi nähdä kun edessä on nurkka? Vanhemmat vai evoluutio? Oletko koskaan kokeillut jotain muuta kevyempää kuin kallion kielekkeeltä hyppäämistä kuten esim. tutustua sellaiseen tuntemattomaan ihmiseen, johon et muutoin elämässä kenties törmäisi? Tai kokeilla harrastaa sellaista mistä et koskaan ole tykännyt? Ehkä se pelko tuntemantonta kohtaan kevenee uusien kokemusten myötä.
Entä jos kuolemanjälkeen ei tapahdukaan mitään pahaksi tulkittavaa? Entä jos pelko kuolemanjälkeisestä on vain käsittelemättömien asioiden pelkoa, luopumisen tuskaa? Näet yöllä painajaisen ja päivällä pelkäät sen vaikuttavan jotenkin tulevaisuudessa sinuun? Entä jos se painajainen heijastaa vain pelkoa, tunteita, päiväntapahtumia, entä jos pelko on vain ajatuksen tuote sellaisesta tietojoukosta, jota et kykene vielä tiedostamaan?
Jos siis tiedtä ettei ole todisteita, miksi pitäisi uskoa? Vai jos ei ole todisteita niin silloin ei voi tietää vaan kaikki on uskon varassa? Siis käsitteletkin kokoajan omaa uskoasi. Kohdassa kolme sanot että tieteen mukaan tuskan tunteminen lakkaa. Oletko tiedemies vai oletko vain ottanut tämän tiedon vastaan?
Jos olet vain vastaanottaja, olisiko mahdollista että aloittaisin pienen propagandan opettelututkimuksen ihan vain päivittäisten uutisten muodossa. Poimitaan vaikka tämä maailmanlaajuista huomiota saanut tapaus Ukraina. Opettele lukemaan heidän puolen näkemyksiä, opettele lukemaan mitä Donetsk ja luhansk tms. eli kapinalliset eli itsenäiseksi julistautuneet puhuvat, tutki mitä venäjä kirjoittaa - ei siis mitä yle kertoo venäjän kirjoittavan vaan lue venäläisistä lähteistä englanniksi tai mitä kieltä nyt osaat, uutisia. Älä vain valikoi pelkästään yhdenlaista viestikanavaa. Työsi kestänee vuosia, joten samalla kannattaa laajentaa kiinnostusta myös muista asioista.
Pyri hylkäämään tiedonvastaanottajan rooli olipa uutinen lännen tai idän mediasta. Vertaile kertomuksia. Mieti mitä näiden juttujen taustalla kenties on. Tutustu siihen mitä puhutaan yleensäkin maailman luonteesta, ei laajasti vaan myös rajatusti, esim. vain yhteiskuntatieteen puolelta. KUn siis puhut ateismista ja uskonnosta, unohda ne koska olet siihen selvästi sitoutunut ja katso maailmaa ilman näitä linssejä.
Veikkaan että pikkuhiljaa alat tajuta paljon paremmin maailman tapahtumia, luonnetta, ja kenties sitä mihin elämässä kannattaa keskittyä. Se ei todellakaan ole pelko.
Ajattela asiaa ihan fiktiivisesti. Entä jos jonkin uskonnon esittämä jumala tai henkiolento onkin vain vieraalta planeetalta, ja hänen perimmäinen tarkoitus on vain selviytyä. Entä jos hän joutuu käyttämään tätä planeettaa selviytymiseen? Entä jos ihminen ei pärjää ilman materiaalista ruokaa, ja entä jos tämä olio ei pärjää ilman henkistä ruokaa, tai siis käyttääkin ruokana ihmisiä, heidän uskomuksiaan tms.?
Entä jos mikään valtakunta ei pysy pystyssä jos sitä ei ole rakentamassa kansalaisia? Sitten voit miettiä että minkälaista valtakuntaa sinä haluat olla rakentamassa? Onko se jo siis rakennettu, eikä sinun tarvitse tehdä mitään, vai onko niin että sinulta vaaditaan jotain? Vai onko niin että sinä saat valita mitä teet ja niistä teoista seuraa se mitä rakennat, etkä vielä voi tietää milloin se on valmis ja miten pitkällä vaan sinun on vain elettävä ja rakennettava?
Rakennatko siis toisille vai itsellesi? Uskotko että kaltaisiasia on myös muita? Voitko sitä hyväksyä että jos sinä valitset auton ja vaimo verhot niin pärjäätte yhdessä? Voitko siis tehdä ja antaa tilaa muille luopumatta kuitenkaan omasta tilastasi?
Ehkä sen pelon tilalle kannattaa luoda jotain muuta?v - siinvastaus
Kun antaa elämän Jeesuksen kautta Jumalalle, niin ei tarvitse pelätä kuolemaa.
- Uskis_vaan
Niinpä. Siinä on vastaus ongelmiisi. Mene rohkeasti johonkin paikkakuntasi kristittyyn kirkkoon (jossa ihmiset oikeasti uskovat Jumalaan. Suosittelen jotain karismaattista kirkkoa, mutta toki ev. lut kirkossakin uskovia vielä on) ja kysy, miten se tehdään. Kun annat elämäsi Jeesukselle, ei tarvitse pelätä elämää eikä kuolemaa.
- Kuolemaaeiole
Kuolema ei ole lopullista. Uskonnot ovat pelotelleet ihmiset uskomaan kuolemaan. Kannattaa seurata channelingerik.com sivuja ja hiukan infoa; http://beforeitsnews.com/spirit/2016/07/policeman-was-needed-to-prove-reincarnation-is-real-2503941.html
- TotuusJa-vapaus
Darvinin ilosanoma Jumalaa ei ole olemassa. Jos Jumalaa ei ole, niin ei tuomiotakaan. Jos ei ole tuomiota niin ei ole väliä miten elää. Hyvin tuo oppi on perille mennyt.
Darvin sai ylimieliset britit uskomaan, että koska meillä on paremmat aseet ja asevoimat, niin olemme parempia kuin afrikan, austraalian alkuasukkaat ja amerikan intiaanit.
Natsit ideoi puhtaan arjalaisrodun ja tappoi kuusimiljoonaa Juutalaista. Onneksi hän ei saanut koko maailmaa valtansa alle.
Karl Marx imi ajatuksiinsa ei ole Jumalaa filosofian.
Rom.1 luvussa sanotaan:”Koska he, vaikka ovat tunteneet Jumala eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltaan turhistuneet ja heidän ymmärtämön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi." - Villasukkien.pitäjä
TotuusJa-vapaus kirjoitti:
Darvinin ilosanoma Jumalaa ei ole olemassa. Jos Jumalaa ei ole, niin ei tuomiotakaan. Jos ei ole tuomiota niin ei ole väliä miten elää. Hyvin tuo oppi on perille mennyt.
Darvin sai ylimieliset britit uskomaan, että koska meillä on paremmat aseet ja asevoimat, niin olemme parempia kuin afrikan, austraalian alkuasukkaat ja amerikan intiaanit.
Natsit ideoi puhtaan arjalaisrodun ja tappoi kuusimiljoonaa Juutalaista. Onneksi hän ei saanut koko maailmaa valtansa alle.
Karl Marx imi ajatuksiinsa ei ole Jumalaa filosofian.
Rom.1 luvussa sanotaan:”Koska he, vaikka ovat tunteneet Jumala eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltaan turhistuneet ja heidän ymmärtämön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.""Rom.1 luvussa sanotaan:”Koska he, vaikka ovat tunteneet Jumala eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltaan turhistuneet ja heidän ymmärtämön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.""
Minusta tuo on erinomainen kohta lukea ja ymmärtää, vaikka ei uskoisi yhteenkään Jumalaan. Se kertoo jotain oleellista ihmisestä, valitettavasti. Tuossakin suhteessa maailma on kyllä jossain määrin mennyt parempaan suuntaan sitten niiden päivien, kun tuo on kirjoitettu, mutta ei ollenkaan niin paljon, kuin monesti annetaan ymmärtää.
- pure-O
Oletko tullut ajatelleeksi pakko-oireisen häiriön mahdollisuutta? Nuo "mitäs jos", "en voi olla varma" ja 000000000,1 % saattaisivat viitata siihen suuntaan...
- Järkeä-kehään
Juuri sitähän se kehitysoppiin uskominen juuri onkin.
Rom. 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
(Darvinin kehitysopiksi)
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. - häpeäisit--
Järkeä-kehään kirjoitti:
Juuri sitähän se kehitysoppiin uskominen juuri onkin.
Rom. 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
(Darvinin kehitysopiksi)
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Tässä viestissä taas nähdään uskovaisen julmuus.
- anteeksi-että-kirjoitin
häpeäisit-- kirjoitti:
Tässä viestissä taas nähdään uskovaisen julmuus.
Raattamaan aikana eräässä kokouksessa ihmiset vaikeroivat syntiensä alla ja kokouksessa olleet saarnamiehet alkoivat julistaa sanan alle jääneille ihmisille synnit anteeksi ja ihmisten omattunnot saivat levon.
Ihmisille ensin saarnataan sanaa niin, että tuntuu ja sitten vasta sovitus kelpaa.
Apt 2:37 -40 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" >> Jakeen lisätiedot Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
http://www.uskotv.fi/ohjelmat/nicky-cruz-helsingin-saalemilla-17-5-2014/
Teemalla "älä ole paha itsellesi" - ota.huomioon
Ota huomioon, että olet nyt Uskontojen uhrit -palstalla. Teille saarnaajille on ihan omia palstoja pilvin pimein, joten jättäisitkö uskontojen uhrit rauhaan, kiitos.
- ylistys-Jumalalle
häpeäisit-- kirjoitti:
Tässä viestissä taas nähdään uskovaisen julmuus.
Järkeä kehään raamatun sanasta otettua kannaottoa en kadu, eikä se suinkaan ole edes kovaa, vaan suoraa asiaa pakanain apostolin kynästä.
Mutta ei taida edes Lestdiolaisuus enää kunnioittaa Jumalan innoittamaa sanaa.
Rauno Helppi - paholainen käpälät irti minusta - YouTube - eienääahdistusta
ylistys-Jumalalle kirjoitti:
Järkeä kehään raamatun sanasta otettua kannaottoa en kadu, eikä se suinkaan ole edes kovaa, vaan suoraa asiaa pakanain apostolin kynästä.
Mutta ei taida edes Lestdiolaisuus enää kunnioittaa Jumalan innoittamaa sanaa.
Rauno Helppi - paholainen käpälät irti minusta - YouTubeKyllä nimimerkki ota-huomioon on aivan oikeassa-mene julistamaan jonnekkin muualle,täällä koitetaan toipua kaltaistesi aiheuttamista vaurioista!!!
- vielä-kerta
eienääahdistusta kirjoitti:
Kyllä nimimerkki ota-huomioon on aivan oikeassa-mene julistamaan jonnekkin muualle,täällä koitetaan toipua kaltaistesi aiheuttamista vaurioista!!!
Tänään glassius glei näkee on tämän Lk. 16:22 suunnilleen samanlaisella näköala paikalla kuin "palestiinan pakolaiset gazzassa" He lähtivät Israelista ja ovat lähdön jäkeen olleet, Arabien vaatimusten mukaisessa UNRWA nimisessä valtiossa. Itse he poistuivat Israelista vapaaehtoisesti. Turha on enää ulista. totta kai se harmittaa kun UNRWASTA katselee kuinka Israeliin jääneet palestiinalaiset elävät Maanpäällisessä paratiisissa.
"Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
- sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.' - OnnetonVaeltaja
eienääahdistusta kirjoitti:
Kyllä nimimerkki ota-huomioon on aivan oikeassa-mene julistamaan jonnekkin muualle,täällä koitetaan toipua kaltaistesi aiheuttamista vaurioista!!!
Todellakin "koetetaan". Ratkaisu ongelmiin ei kuitenkaan löydy suomi24-palstan ateistien filosofiasta. Jos joku saa sisäisen rauhan uskontoja syyttämällä, niin onneksi olkoon. Näin ei kuitenkaan näytä käyneen, ainakaan tämän palstan kirjoittelijoiden kohdalla
- Nettikuuntelija
Itse kuuntelen vanhoillislestadiolaisten saarnoja. Siellä annetaan synnit anteeksi.
http://www.nettiseurat.info/ - kaikilleavoinovi
Synnit saa kyllä anteeksi ihan vain rukoilemalla omin sanoin Jeesukselle Kristukelle, eism. rakas Jeesus, näet sydämeni tilan ja elämäni. Anna minulle kaikki pahat teot, ajatukset, laiminlyönnit anteeksi (ja tietenkin jos on tunnolla jokin erityinen asia). Anna minulle voimaa elää tahtosi mukaan ja vie minut taivaan kotiin, kun aikani on täysi maan päällä. Vahvista uskoani, anna voimaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiäni ja elää täysipainoista elämää. Kiitos Jeesus ja Isä, että kuulet minua ja autat ja että saan olla sinun lapsesi ....jne...
- Roksi
Varmaan tiesitkin jo etukäteen millaisia kommentteja tulisit saamaan? No, niitä juuri tuli.
Koska kuolemasta ei ole tietoa, täytämme tyhjän tilan erilaisilla ajatusrakennelmilla ja teorioilla. Ja juuri niitä erilaiset uskonnot ovat.
Vääjäämätön totuus on se, että elämä on täynnä erilaisia lainalaisuuksia joille me ihmiset emme voi yhtään mitään. Hyvä esimerkki on vanheneminen! Kuolema on täysin samankaltainen asia, sitä ei voi väistää - kuten ei vanhenemistakaan.
Kuolemaan minusta täytyy suhtautua siis samoin kuin muihinkin lainalaisuuksiin tässä elämässä: Jättäydyn sen armoille, tulee mitä on tullakseen. Eihän vanehemistakaan voi estää millään ajatusrakennelmilla. Mitkään ajatusrakennelmat eivät muuta vääjäämättömiä lainalaisuuksia .
Me ihmiset olemme kaikki samassa veneessä, saman luonnon / elämän lainalaisuuksien edessä. Jos Jumala on osa näitä lainalaisuuksia, niin sitten meidän tulee olla yhtä nöyriä Hänenkin edessään. Uskovaiset vaan ovat omineet Jumalan itselleen ja muuntaneet Hänen sanomansa luetteloksi erilaisia sääntöjä jotka täytyisi opetella ulkoa ja sitten käydä ''tenttimässä'' ja professorina toimisivat uskovaiset itse; he sitten antaisivat joko hylkäävän tai hyväksyvän lausunnon. Mieletöntä.
Jos katsotaan tätä asiaa psykologiselta kantilta, tämä koko ongelmakimppu ja kuolemanpelko on täysin nk narsistinen ongelma kaikkineen. ''Narsistinen'' tässä tarkoittaa ''itseen liittyvä'', se ei tarkoita arkikielessä käytettävää ''itserakas'' käsitettä.
Me ihmiset emme kykene hahmottamaan täysin itseämme muuhun, olemme keskittyneitä ja sidottuja itseen, omaan olevaisuuteen. Olemme minä-keskeisiä, ja tämä on täysin inhimillistä.
Tässä on kyse siis narsistisesta harhasta, itseen liittyvästä ongelmakimpusta: Minä olen syntynyt ja elänyt elämää, kun kuolema tulee, mitä minulle tapahtuu? Voinko vain häipyä olemattomiin?
Monet pitävät itseään niin arvokkaana ettei niin arvokas vaan voi häipyä pois vaan jokin ratkaisu täytyy olla. Tätä varten on kehitetty ne mitä erilaisemmat uskonnolliset teoriat kuolemanjälkeisestä elämästä.
Parasta olisi kuitenkin vaan jättäytyä luottavaisin ja rauhallisin mielin vääjäämättömien asioiden armoille koska mitään emme niille voi. Me kaikki olemme saman kohtalon alaisia. Ja jos Jumala on osa tuota kohtaloa, niin seisotaan Hänenkin edessään yhtä rauhallisin ja luottavaisin mielin.
Tuomioita jakelevilla uskovaisilla, ja niillä jotka konemaisesti luettelevat raamatunlauseita, ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Itseasiassa he tekevät suurta syntiä tunkeutuessaan ihmisten henkiselle reviirille aiheuttaessaan sieluihin suurta tuhoa muka Jumalan nimissä.- elämä-
"Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan
ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi.
Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."
Kyllä luotan enemmän Jumalan sanaan, kuin ihmisopeihin olkoonpa vaikka kuinka korkeasti oppinut tahansa. Mutta rajan tuolla puolen ihmisviisaudetkaan eivät auta.
Olkaampa asiasta mitä mieltä tahansa, Kuoleman pelko uskoontuloni jälkeen se ei enää ole vaivannut. Olen onnellinen ja tiedän minne olen matkalla. - enpelkää
Jos ei Jeesus ole saanut tulla elämänherraksi, on todella syytä pelätä kuolemaa.
- Ohion365
Raamatun mukaan kaikki ihmiset pelkäävät kuolemaa, viimmeistään siinä vaiheessa, kun se tulee lähelle.
- sinäkinpelkäät
Jos ihminen ei pelkää kuolemaan, niin miksi hän sitten tekee kaikkensa paetakseen kuolemaan, esim. sairastuttuaan syöpään.
- KuolematonsieluX
Kuolemaa ei ole, vain kehomme kuolee ja muuttuu mullaksi. Liitelemme tuonpuoleiseen joka on tässä vieressämme kun aika koittaa ja hopealanka katkeaa. Siellä olemme lomalla ja aloitamme joskus taas elämän koulua uudelta luokalta uudessa kehossa. Karman laki on opettajamme.
- Valitse-siis-elämä
Elämä on haaste, lahja, mielenkiintoinen seikkailu ja taideteos. Lavin mukaan: Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Jokainen elämä on tärkeä me elämme hetken vain.. Ihmis elämä on niin tärkeä, että Jumala tuli ja sovitti meidät.
Joka janoaa hän tulla saa, luokse Jeesuksen, luokse mestarin.
Joka uskoo häneen ja luottaa häneen.
Elämän alkaa hän voi uudelleen.
Jeesus verellään lunasti meidät ja sen vuoksi tuossa laulussa on niin toivorikkaat sanat.
Jeesuksen on iankaikkisen elämän sanat, ja hän tietää kaiken ja silti rakastaa.
Rukoile: Rakas Jeesus sinä olet elämä ja yltäkylläisyys. Tule elämäni Herraksi.
Ei ole valinnan varaa (kirjoitti:) Elämä on ikuinen. Jatkoksi edelliseen.
Keho elää vain määräajan, mutta sielu on ikuinen. Keho kuolee, mutta kehossa asuva sielu jatkaa uusissa kuvioissa maailmankaikkeuden ikuisilla leikkikentillä. Valitse siis elämä.
- KuolematonsieluX
Ei siellä mitään jeesusta ole eikä jumalaakaan. Minun taivaassa varsinkaan sillä se on onnen ja autuuden kenttä, kesälaidun niinkuin koululaisella ainakin.
- ikävää-
Silloinhan Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa ei sinua pääse autamaan.
- KuolematonsieluX
Karman laki ei anna armoa, mitä kylvämme sitä niitämme. Siis armoa ei ole olemassa.
- voi-maailmaa
KuolematonsieluX kirjoitti:
Karman laki ei anna armoa, mitä kylvämme sitä niitämme. Siis armoa ei ole olemassa.
Aivan oikein Jumalan Armoa ei löydy hinduilta, buthalta, islamista, sitä ei löydy olemalla hyvä ihminen, siihen ei auta sekään, että noudattaa Jumalan kymmentä kaskyjä, käy joskus kirkossa. tuntee arkkipiispan kirkkoherran, on saanut vauvana hätäkasteen. Maksaa kirkollisveroja antaa rahaa pelastakaa kulkukoiria järjestölle, tai testamenttaa omaisuutensa unisefille, tai kirkkojen ulkomaan avulle.
Vielä hurjempaa on luullaan tekevän uhripalvelusta Jumalalle, tappamalla Juutalaisia ja Hengestä syntyneitä Jeesuksen omia.
- KuolematonsieluX
Käskytkin ovat turhia. Riittää kun noudatamme kultaisen säännön lakia ^ älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi tahtoisi tehtävän. ^ Jos kaiki uskoisivat karman lakiin ja jälleensyntymisoppiin niin mitään pahaa ei olisi maailmassa.
- Tässä-nimessä-pelastuu
Johanneksen evankeliumi:
3:14-17 "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. "
ja Apt. 4: Hän (Ieesus) on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
- KuolematonsieluX
Tuokin on turhaa ajanhaaskausta, miltä muka pitää pelastua? Kai sulla on jotain omaakin ajatusta ?
- tutustu-Jumalan-lupauks-
Ei nuo jälleensyntymis oppikaan ole sinun omanta päästä lähtenyt, eiköhän hindusmi olekin sinut ja monet muutkin lutterin perilliset pettänyt.
Mutta minkä Jeesus on luvannut sen hän myös toteuttaa.
Olen nimittäin kokenut Raamatun sanan muuttavan voiman. - eihyvätteotpelasta
tutustu-Jumalan-lupauks- kirjoitti:
Ei nuo jälleensyntymis oppikaan ole sinun omanta päästä lähtenyt, eiköhän hindusmi olekin sinut ja monet muutkin lutterin perilliset pettänyt.
Mutta minkä Jeesus on luvannut sen hän myös toteuttaa.
Olen nimittäin kokenut Raamatun sanan muuttavan voiman.Amen. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Läpi kuoleman kulkenut ja voittanut, Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.
- JSK2016
Kannattaa lukea tämä:
https://ylilauta.org/uskonnot/45761960 - yksinkertaista
Hoosea 5:4 Heidän tekonsa eivät salli heidän kääntyä Jumalan puoleen, sillä haureuden henki on heidän sisimmässä eivätkä he tunne Herraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634