Tuntuis tulevan. Nyt kun joku autoileva lähtis meitsin kanssa sienii kerää ja laittaa vaikka pieni sienibisnes käyntiin. Tää köyhyys alkaa nääs potuttaa. Tää on ihan tosi. Tykkään metsissä pyörii ja lenkkeillä, joten jos sienii alkais kerää niin vois tulla vähän rahaakin. Ei vaan oo ajokorttii ja kunnon metsätkin on vähän kauempana kuin pyörälenkin päässä.
Tuleeko hyvä sienikesä?
22
209
Vastaukset
- riippunytsiitä
ootko mies vai nainen??
- nainenkelpaavain
no sit ei voi auttaa, valitan
Vai pitäskö mennä sienipalstalle ettii sienestysseuraa? Sienet on jossain määrin hallinnassa.
- nuukuuskunniaan
Hyvältä näyttää, siis sienisato. Tänään nautiskelin ensimmäiset kantarellit uusien perunoiden kanssa.
- Pöpiöässäkö
Tänään?...0.04 yöllä....Aikaiseen on nuukuus ruokaillut tänään.....:)
- Mb_123
Mese on rikki. Pitäisi uusia akku, sun muuta. Onneksi on kortti kuitenkin tallella. Missä päin "erakko" asuu? Mielellään ei kyllä täällä kannata vastata. Olis se mukavaa kyllä samanhenkisten kanssa mennä metsällä. Itse etsin naisihmistä. Erakkokin etsimään 40 puumaa ja saat sitä sun tätä! Yleensä nämä pehmeämmät arvot alkaa vasta 40 ikävuodesta. Tiukan säntillisestä tyylistä olen luopunut toistaiseksi, mikä kyllä vidudaa. Olen ostanut turhuuksia, tai jättänyt ostamatta tärkeitä ja Armeija mallinen preppaus on jäänyt puolitiehen. Toivottavasti tämä maailma ei jätä ja kerkee myöhemminkin. Jotenkin pitäisi ryhdistäytyä. Itse en tykkää työttömyydestä, kun lähtee heti turbo vaihde päälle, kun töissä rahallisesti.
Pihlajanmarjoja tulee tänä vuonna hyvin! Nämä on tosi loistavia! Mustikkaakin on jo nyt! Tosiaan en ole kerennyt, mutta sivusilmällä katsoin. - nuukuuskunniaan
Pöpiöässäkö kirjoitti:
Tänään?...0.04 yöllä....Aikaiseen on nuukuus ruokaillut tänään.....:)
The early bird catches the worm.
- pirkko60v
Mb_123 kirjoitti:
Mese on rikki. Pitäisi uusia akku, sun muuta. Onneksi on kortti kuitenkin tallella. Missä päin "erakko" asuu? Mielellään ei kyllä täällä kannata vastata. Olis se mukavaa kyllä samanhenkisten kanssa mennä metsällä. Itse etsin naisihmistä. Erakkokin etsimään 40 puumaa ja saat sitä sun tätä! Yleensä nämä pehmeämmät arvot alkaa vasta 40 ikävuodesta. Tiukan säntillisestä tyylistä olen luopunut toistaiseksi, mikä kyllä vidudaa. Olen ostanut turhuuksia, tai jättänyt ostamatta tärkeitä ja Armeija mallinen preppaus on jäänyt puolitiehen. Toivottavasti tämä maailma ei jätä ja kerkee myöhemminkin. Jotenkin pitäisi ryhdistäytyä. Itse en tykkää työttömyydestä, kun lähtee heti turbo vaihde päälle, kun töissä rahallisesti.
Pihlajanmarjoja tulee tänä vuonna hyvin! Nämä on tosi loistavia! Mustikkaakin on jo nyt! Tosiaan en ole kerennyt, mutta sivusilmällä katsoin.No tässä ois puuma, autokin löytyy. Mistä päin pitäs hakee??
- Mb_76
Apua! Menin ihan lukkoon! ;) Mulla on enksu ja sitä ja tätä ja niin pois päin!11
Mb_123 kirjoitti:
Pihlajanmarjoja tulee tänä vuonna hyvin! Nämä on tosi loistavia! Mustikkaakin on jo nyt! Tosiaan en ole kerennyt, mutta sivusilmällä katsoin.Toistaiseksi vielä Pk-seudulla vaikutan. Joo oishan se naisseura mukavaa seuraa metsään sienestään.
Pitänee tehdä sit vaikka yön yli retki metsään kun ei löydy kyytii. Vähän arveluttaa nää Pk-seudun lähimetsät. Mitä kulkureita ja rikollisii niissä hengailee? Oon kuullu juttuja.
- pirkko60v
pirkko60v kirjoitti:
No tässä ois puuma, autokin löytyy. Mistä päin pitäs hakee??
Ja höh. Nyt pojilla meni pupu pöksyyn :( Minäpä tästälähden tansseihin lauantain kunniaksi. Sielläkäy myös 30 -v ja nuorempiakin miehiä ja tällaisella simpsakalla ja huolitellulla kuusikymppisellä daamilla käy hyvin flaksi. Viikonloppuja !
- Kyllätulee
On vissiin tulossa, ainakin uutisoinnistakin sain sen käsityksen.
Joistain paikoista on löytynyt jo kanttarellejakin, eli sadot ovat jonkun verran etuajassa.Tatit ja kanttarellit kiinnostaa. Uutena tuttavuutena myös vois kiinnostaa noi keltahaperot.
- kylsesiitä
Köyhyys voi olla synnin seuraus tai sukukirous myös mitä suusta tulee ulos aiheutta sitä mistä puhuu . Sen takia Jeesuskin sanoi ettei se mikä menee suusta sisään saastuta ihmistä kun se ulostuu mutta se mikä tulee suusta ulos saastuttaa . Myös vahingoittaa kuten pahat puheet niin ei saa antaa rumien puheitten vaikuttaa vaan toimii toisin eikä masennu sanokoin kuka mitä tahansa. Voi muuttaa maalle pikkukaupunkiin missä metsä vieressä vallankin koko itäinen suomi kaipaa asutusta mistä saa halvalla asuntojakin . Aina kun saat rahaa maksat ensin asumisen sähkön veden ja netin sitten ostat kalsarit ja lasket 31 vrk ruokaan mitä jää niin jaat sen . Hurstin leipäjonosta saa perjantaisin kassillisen joskus hedelmiäkin . Sienet on sekä syötäviä että myrkyllisiä joten kun harrastaa sellaista on ensin luettava sienikirjat . Leipäjakelua on kaikilla paikkakunnilla myös euroruokaa joka tulee unionista. Jos muutat maaseudulle voit ottaa kanoja ja kasvattaa kasvimaata . Siivoojilta jää noin 1000€-1200€ kk palkkaa käteen siksi heitä on muuttanut viroon missä vuokrat on puolet suomen vuokrista myös Viipurissa saa kaksioita jääkaapilla 170-200€ kk . Esim.lappeenrannassa voi löytää asunnon 300€ -400€ kuussa ja hiukan edullisemmat ruokahinnat. Riisimurot auttaa nälkään ja suklaapatukat . Ananas säilykepurkit vie nälän jos lisäät vähän rusinoita.
- sieniä.tulee.taas.sataa
Siinähän sulle yks autoileva lady vastasi, etkö uskaltanut tarttua haasteeseen? Vai oliko liian vanha? Etkö tiedä, että nykyään ei ole iällä väliä, sitä paitsi teillähän oli kyseessä bisnes ja sienten kerääminen myyntitarkoitukseen. Häh?
- se.on.toisinpäin
Siivoojat eivät ole muuttaneet viroon, virosta on tullut tänne siivoojia viemään meidän siivoojien työt. Siivoustyöstä pitäisi maksaa saman verran kuin virossakin, johan lähtisivät takaisin kotiinsa.
- jake26
sieniä.tulee.taas.sataa kirjoitti:
Siinähän sulle yks autoileva lady vastasi, etkö uskaltanut tarttua haasteeseen? Vai oliko liian vanha? Etkö tiedä, että nykyään ei ole iällä väliä, sitä paitsi teillähän oli kyseessä bisnes ja sienten kerääminen myyntitarkoitukseen. Häh?
Kuka sitä ny 50 ikäsiä mummoloita kattelee. Alle 30-v ehottomasti oltava ;)
- Suosittelen-
jake26 kirjoitti:
Kuka sitä ny 50 ikäsiä mummoloita kattelee. Alle 30-v ehottomasti oltava ;)
Nää vanhat rouvathan on ihan parasta, kapakat niitä täynnä ja "helppoja" ovat nuoriin muijiin verrattuna, lähtevät nuoren jätkän mukaan helpost kokemusta on! Ovat pehmeitä ja pyöreitä, mukavan irstaita ja estottomia eikä aina tarvii kumia käyttää.
- L_S_D
kävin kyllä syömässä silokkeja pellolta paljon,ja hyviä neolivat.mutta toisaalta jouduin makaamaan pellolla selälläni noin 2tuntia,koska jouduin pahalle tripille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä164561Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1774094Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk163403Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst211486Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk451260- 831110
- 1151107
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111072- 641070
- 1631019