Olen 72 vuotias.

ddrklm

Haastan kaikki Suomen nuoret kuskit kisaan auton hallinnassa 8 muotoisella asfaltti radalla, eli ajetaan 4 pyörä luisussa lähes jatkuvasti, ja kelloa vastaan. En ole kilpa-autoilija, ja jos joku ei-kilpa-autoilija alle 21v kuski voittaa, annan hänelle 100 euroa. Nimimerkki "KylVanhakiOsaa"

13

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummanAutolla

      Sinähän se melkoinen setämies olet. Laita yhteystietosi, niin palaan asiaan.

    • Enlähdemukaan

      Aloittajalla on omastamielestään ilmeisesti jo riittävästi vuosia takana mutta mukaan pitää saada nuori. Tarvitaan kaksi arkkua piakkoin.

    • pakumies671

      Ja voihan se olla että pappa pärjäisikin radalla, missä huomiokykyä ei tarvitse kohdistaa muuhun kuin omaan ajoon.
      Sama pappa luultavasti normaaliliikenteessä esim. Pysähtyy tai lähes pysähtyy liikenneympyrään tullessa, vaikkei kukaan olisi niin lähellä etteikö hyvin voisi jatkaa sujuvasti ympyrään kun ei enää aivot rekisteröi montaa asiaa samaan aikaan.
      Sama pappa mahdollisesti ei huomaa nopeusrajoitusten muutoksia, eikä pitkää taakseen kertynyttä jonoa taustapeilistä. Tai ainakaan ei enää ymmärrä että normaali liikenteen rytmi on hänelle jo ihan liian hektistä. Silti saattaa pärjätä jollekin rata-ajossa jossa ei ole muita häiriötekijöitä, epäilen silti.
      Miten olis, pappa, kisa jossa ajetaan reitti jossa on kaupunkiajoa ja maantieajoa, molemmilla valvoja kyydissä joka valvoo että liikennesääntöjä noudatetaan. Kumpi on nopeammin kulkenut matkan pisteestä a pisteeseen b on voittaja. Häviäjä luopuu ajokortistaan. Miten ois?

      • pelisilmä.puuttuu

        Laki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella ja oma kyky homioiden. Jos pitää lähes pysähtyä että hahmoittaa tilanteen, niin sitten lähes pysähdytään.

        Olet itse surkea kuski jos et pysty omassa ajossasi ottamaan muut (myös huonommat) kuskit huomioon.


      • kisasta.kiinnostunut

        On mielenkiintoista seurata tarttuuko aloittaja heittämääsi haasteeseen.
        Vahvasti epäilen ettei kantti, vahvasta uhosta huolimatta, kestä.
        Jos kuitenkin kisa tulee, olisi mielenkiintoista tietää mikä oli tulos, voinet varmaan ilmoitella.


      • sujuvuus.on.turvallista
        pelisilmä.puuttuu kirjoitti:

        Laki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella ja oma kyky homioiden. Jos pitää lähes pysähtyä että hahmoittaa tilanteen, niin sitten lähes pysähdytään.

        Olet itse surkea kuski jos et pysty omassa ajossasi ottamaan muut (myös huonommat) kuskit huomioon.

        Eihän pakuski kirjoittanut ettei pystyisi ottamaan tupeksijoita huomioon, kertoi vain, että moiset haittaa liikenteen sujuvuutta, joka taatusti pitää paikkansa.


      • pakumies671

        Näin on, ja olen sitä mieltä että kun reaktio- ja huomiokyvyt on taantuneet rattijuopon tasolle, on ihan yhtä vastuutonta ja halveksittavaa astua rattiin kuin humalassa ajaminen.


    • näino

      Jos vanhuksen läheinen, joka tietää että läheisen kyvyt on rattijuopon tasolla, päästää vanhuksen silti ajamaan, päästää varmasti humalaisenkin.

    • pakumies671

      Ei tainnut tulla kisaa...
      No, en yllättynyt.

      • kisasta.kiinnostunut

        Miten on nimim. "ddrklm" vastaatko huutoosi ja hyväksyt pakumiehen esittämän kisan, vai menetkö akkamaisesti ns. puihin.
        Jos ei kanttisi kestä vastata huutoosi niin kerro edes osoite jonne hamekangas voidaan lähettää.


    • vähän.vanha

      Aloittajalle vaan, olen kunnolla yli 80v ja ajan joka kesä Hämeenlinnan radalla useita kertoja, kun se on meille ilmaista.
      En kyllä pärjää yhdellekään noin kolmekymppiselle lapsenlapselleni.

      Sen olen kyllä huomannut, moni minkä ikäinen hyvänsä ei hallitse autoaan lähelläkään luisto rajoja. Moni ei pysy edes kunnolla istuimessa kun kaahataan, kaikkeen kyllä oppii.

      Linnanmäellä hurjissa laitteissa käynti auttaa näkemään nopeassa vauhdissa, suosittelen.

    • Kilpailuhenki.tallella

      Munkin tekis mieli kisailemaan Alastaron radalle, olen 78v
      Ajoa puoli tuntia.
      Ei vaan oikein voi sanoa koska, on 12 lastenlastenlasta, pari ulkomaanmatkaa ja Joulu tulossa.

      Auto kyllä olis, 2 vuotias, 220 heppaa, ajettu 80 000km. Ei ole 15 vuoteen ollu alle 200 heppaista.

    • 4vetoLuisuaPimeässä

      Daa daa: Minä olen vain 69v ja ehdotan että tehdään se peruuttamalla, kympin huulien paikalla ollessa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe