Tässä on tullut nyt jonkun verran seurattua tätä viimeaikaista keskustelua Erään Piikkiön ja Toivonlinnan kasvatin sekä erään adventistikodin lapsen edesottamuksia.
Puuttumatta sen syvällisemmin itse tapahtumaan, niin herää kuitenkin kysymys, että kuinka hyvin siellä adventtikirkossa niistä lampaista huolta oikein pidetään?
Luulisi, että joku olisi Jahvelta saanut jonkun viestin siitä, että eräs adventisti kärsii ja tarvitsisi lähimmäisen apua? Kukaan adventisti ei kuitenkaan saanut jumaliltaan mitään infoa, vaan poliisi oli se taho, jolta infoa alkoi tulemaan, että joku kaveri on nyt todella vaarassa ja kenties itsetuhoisessa tilassa?
Tunnetaanko adventtikirkon piirissä lainkaan sellaista ennaltaehkäisevää rukousta, kun kerran asioista on ollut tietoa? Luulisi sen olevan sellaista Jahven mielenmukaista, jos kerran siihen Jahveen on vahva usko olemassa?
Jahven tepposiako?
32
349
Vastaukset
- pyhpyhjapyh
Syytä vain Jumalaa. Saat siitä helvetin osaksesi.
- ystävänä-rinnalla
Tunnetaanhan sitä. Vesan puolesta on rukoiltu paljon mutta hänen uskonsa on hänen ja hänen Jumalansa välinen asia eikä kuulu tänne palstoille retosteltavaksi, jos hän ei itse muuta päätä.
Vesan ympärillä on ollut uskovien ystävien ja perheenjäsenten jatkuva tuki. Täällä palstalla kirjoittajilla on paljon arvailtavaa kun eivät tunne Vesaa eivätkä hänen tilannettaan. Me olemme kaikki yksilöitä ja itse kullakin meillä on omat elämänkokemuksemme ja asiamme, jotka tekevät meistä sen ihmisen ja persoonan, joita olemme. Ystäväpiirimme on erilainen ja tapauksemme on erilainen. Myös ympärillämme olevat seurakunnan jäsenet ovat erit. On myös yksilöstä itsestään kiinni, miten hän haluaa tuoda uskoaan esille ja miten hän haluaa itseensä suhtauduttavan. Kun te ette näistä asioista mitään tiedä, niin miksi kirjoittaa niistä? Tässä on kuulkaa niin paljon tekijöitä, joista melkein kukaan ei tiedä mitään, joten spekuloinnit kannattaa jättää spekuloimatta.
Tuo mainitsemasi viesti ei tullut poliisilta vaan ihan jostakin muulta: rakastavilta uskovilta ja huolestuneilta lähimmäisiltä. Siinä sinulle vastaus kysymykseesi, että kuinka hyvin niistä lampaista välitetään. Jo pienestäkin syystä huolestua pidetään omasta hyvää huolta.
Mistä tiedät, että moista viestiä ei olisi tullut? Varmasti on tullut ja varmasti Vesasta on pidetty niin hyvää huolta kuin vain on ollut mahdollista. Tämä ei ole arvailua eikä spekulointia. Tiedän Toivonlinnan seurakunnan ja nämä ihmiset, jotka ovat olleet lähellä Vesaa. Kaikki rakastavia ja syvästi uskovia ihmisiä. Yleensä ei asiat ole niin yksinkertaisia kuin voisi olettaa eikä kaikkia asioita pidä tuodakaan tänne palstoille retosteltaviksi.- Epäjumalia.ne.kaikki
Eipä siitä Jahven nimen hokemisesta ole mitään apua sitten ollut hänenkään kohdallaan? Se jo toidistaa selvästi osaltaan, että Raamatun jumalat ovat vain keksittyjä epäjumalia ja lahkojen valtaapitävien keino kerätä rahat pois herkkäuskoisilta.
- neitiABC
Epäjumalia.ne.kaikki kirjoitti:
Eipä siitä Jahven nimen hokemisesta ole mitään apua sitten ollut hänenkään kohdallaan? Se jo toidistaa selvästi osaltaan, että Raamatun jumalat ovat vain keksittyjä epäjumalia ja lahkojen valtaapitävien keino kerätä rahat pois herkkäuskoisilta.
Luet seuloen lehtitietojakin. Eihän se niin ollut, luepa uudelleen.
- Hyvin.perillä.asiassa
"Varmasti on tullut ja varmasti Vesasta on pidetty niin hyvää huolta kuin vain on ollut mahdollista."
Ei ole pidetty huolta ainakaan adventistien osalta. Enemmän hänestä ovat huolta pitäneet ne, jotka eivät millään tavalla liity adventismiin. Adventismilla kyllästetty osin hyvin ankea lapsuus on johtanut kaikkeen tähän.
Vesalta tuli selkeä hätähuuto, johon vasta havahduttiin, kun viranomaiset olivat jo puuttuneet asiaan ja havahtuneet ongelmien laajuudesta.
Kaikki olisi ollut ennalta ehkäistävissä, mutta adventisteilla ei ainakaan siihen halua ole ollut ja adventistit ovat suurimmalta osalta pelkureita ja vain omaan napaansa tuijottajia.
Tiedän asian 100 % varmuudella olevan näin. Muitakin vastaavia tapauksia on nimittäin runsaasti adventistikodin lapsien piirissä Suomessa, joten tämä ei ole mikään yksittäistapaus.- pyhpyhjapyh
Emme usko valheisiisi.
- omastmielestäänviisaita
Onhan niitä maalla viisaita kun merellä vahinko tulee, ei voi muuta sanoa kun lukee noita kirjoituksia mitä tuohon Vesan tapaukseen liittyi.
- ystävänä_rinnalla
Valitettavasti tietosi on väärä tietoa. Vesasta on todella seurakunnassa huolehdittu. Kirjoituksesi on pahansuopaa.
- Kyllä.tiedän
Älä valehtele. Ei ole huolehdittu Vesasta ainakaan adventistien toimesta, niin kuin tulisi. On vain kytätty ja julistettu luopioksia, rokkia soittavaksi saatanan omaksi lapseksi, jopa saatanan palvojaksi.
- Lahkon-Kusetusta
Miksi juuri Toivonlinnan sisäoppilaitoksen käyneillä näyttäisi olevan suuria ongelmia sopeutua elämään normaalia elämää yhteiskunnassa?
On niin, että adventtikirkko odottaa Toivonlinnan kasvattavan kuuliaisia jäseniä lahkolleen, joita sitten voitaisiin käyttää hyväksi kaikin tavoin.
"Talkootyöt" tai "maallikkona" oleminen on lahkon valtaapitävien mieli-ilmaisut, koska niillä saadaan lahkolaisesta tehtyä ilmainen työntekijä, joka taas helpottaa entisestään pastorin muutenkin jo niin lokoisaa elämää.Lahkon-Kusetusta kirjoitti: «Miksi juuri Toivonlinnan sisäoppilaitoksen käyneillä näyttäisi olevan suuria ongelmia sopeutua elämään normaalia elämää yhteiskunnassa?»
Lapsena adventtiseurakuntaan kasvaneet ihmiset oppivat erilaisen tapakulttuurin ja erilaiset uskomukset kuin ympäröivässä maailmassa on tapana.
Irtautuminen seurakunnasta on hankalaa ja kivuliasta, vaikka ei uskoisi pätkääkään heidän opinkohtiinsa. Ympäröivään yhteiskuntaan meneminen on kuin ulkomaille muuttaisi.
Tiedän monia, jotka ovat pysyneet seurakunnassa uskon puutteestaan huolimatta, kun eivät vain jaksa opetella elämään muun maailman kanssa yhteensopivalla tavalla.
Minä olen tuon opettelun tehnyt ja ollut jo kauan vapaa adventistien aitauksista. Se vaati paljon työtä, mutta kyllä se kannatti. Nyt kuulun ihmiskuntaan enkä vain johonkin piskuiseen kollektiivisen narsismin leimaamaan ryhmään.
Adventtikirkko on systemaatisesti tuottanut sosiaalisesti vammaisia ihmisiä. Tarkoitus on ainakin useimmiten ollut hyvä, mutta tulos huono.v.aari kirjoitti:
Lahkon-Kusetusta kirjoitti: «Miksi juuri Toivonlinnan sisäoppilaitoksen käyneillä näyttäisi olevan suuria ongelmia sopeutua elämään normaalia elämää yhteiskunnassa?»
Lapsena adventtiseurakuntaan kasvaneet ihmiset oppivat erilaisen tapakulttuurin ja erilaiset uskomukset kuin ympäröivässä maailmassa on tapana.
Irtautuminen seurakunnasta on hankalaa ja kivuliasta, vaikka ei uskoisi pätkääkään heidän opinkohtiinsa. Ympäröivään yhteiskuntaan meneminen on kuin ulkomaille muuttaisi.
Tiedän monia, jotka ovat pysyneet seurakunnassa uskon puutteestaan huolimatta, kun eivät vain jaksa opetella elämään muun maailman kanssa yhteensopivalla tavalla.
Minä olen tuon opettelun tehnyt ja ollut jo kauan vapaa adventistien aitauksista. Se vaati paljon työtä, mutta kyllä se kannatti. Nyt kuulun ihmiskuntaan enkä vain johonkin piskuiseen kollektiivisen narsismin leimaamaan ryhmään.
Adventtikirkko on systemaatisesti tuottanut sosiaalisesti vammaisia ihmisiä. Tarkoitus on ainakin useimmiten ollut hyvä, mutta tulos huono."Tiedän monia, jotka ovat pysyneet seurakunnassa uskon puutteestaan huolimatta, kun eivät vain jaksa opetella elämään muun maailman kanssa yhteensopivalla tavalla."
Tämä taas johtuu usein siitä, että moni on syntynyt adventistikotiin ja kaikki elämässä on liittynyt lähes yksinomaan adventtikirkon toimintaan. Koulu on käyty adventtikirkon sisäoppilaitoksessa. Koko kaveripiiri koostuu adventtikirkon jäsenistä. Joka lauantaiaamu tulee kokoontua kuulemaan vakuutteluja siitä, että ainoastaan adventtikirkon piirissä elävät ovat etuoikeutettuja kaikin tavoin ja on onnellista kuulua maailmanlaajuiseen adventistiperheeseen.
Aivopesu on niin tehokasta, että nuori saattaa itsekin uskoa siihen moskaan ja vaikka sitten totuus alkaisi vähitellen valkenemaan, niin aina siellä pääkopassa saattaa kummitella ne joka lauantaiaamuiset saarnat ja Raamatun sekä Ellen Whiten tulkinnat, joita sieltä adventtikirkon kirkkosalin puhujakorokkeelta paatoksellisesti on suollettu ulos.- Eristäytyvä.pulju
Adventtiairut kirjoitti:
"Tiedän monia, jotka ovat pysyneet seurakunnassa uskon puutteestaan huolimatta, kun eivät vain jaksa opetella elämään muun maailman kanssa yhteensopivalla tavalla."
Tämä taas johtuu usein siitä, että moni on syntynyt adventistikotiin ja kaikki elämässä on liittynyt lähes yksinomaan adventtikirkon toimintaan. Koulu on käyty adventtikirkon sisäoppilaitoksessa. Koko kaveripiiri koostuu adventtikirkon jäsenistä. Joka lauantaiaamu tulee kokoontua kuulemaan vakuutteluja siitä, että ainoastaan adventtikirkon piirissä elävät ovat etuoikeutettuja kaikin tavoin ja on onnellista kuulua maailmanlaajuiseen adventistiperheeseen.
Aivopesu on niin tehokasta, että nuori saattaa itsekin uskoa siihen moskaan ja vaikka sitten totuus alkaisi vähitellen valkenemaan, niin aina siellä pääkopassa saattaa kummitella ne joka lauantaiaamuiset saarnat ja Raamatun sekä Ellen Whiten tulkinnat, joita sieltä adventtikirkon kirkkosalin puhujakorokkeelta paatoksellisesti on suollettu ulos.Aivopesua nimenomaan! Koska "tartuntavaaran" pelossa ei lapselle ja nuorelle anneta mitään mahdollisuutta tutustua seurakunnan ulkopuolisiin kavereihin, ystävyyssuhteista puhumattakaan. Adventistinen sisäpiiri pyörii sapatista toiseen omaa pienoista piirileikkiään.
Toivonlinnan laitoskin on perustettu adventismin sisäsiittolaksi, koska adventisti ei saa mennä naimisiin kuin vain toisen adventistin kanssa.
Ymmärrettävää, että adventismista (samoin kuin Jehovan todistajista) irtautuminen on vaikeaa. Kun kaikki sukulaiset ja ystävät ovat ainoastaan omasta kirkosta ja seurakunnasta. Jos lähdet, katkeavat kaikki sosiaaliset kontaktisi. Siksi siellä moni roikkuu muodon vuoksi, koska muuten olisi yksin. Adventismissahan ei uskoa vaadita (muuta kuin adventismin virallisiin opinkohtiin, joista osa on puuta heinää), tärkeää on vain, että kuulut adventtiseurakuntaan, kun kristityt ovat niitä "Babylonin huoria". - pyhpyhjapyh
Eristäytyvä.pulju kirjoitti:
Aivopesua nimenomaan! Koska "tartuntavaaran" pelossa ei lapselle ja nuorelle anneta mitään mahdollisuutta tutustua seurakunnan ulkopuolisiin kavereihin, ystävyyssuhteista puhumattakaan. Adventistinen sisäpiiri pyörii sapatista toiseen omaa pienoista piirileikkiään.
Toivonlinnan laitoskin on perustettu adventismin sisäsiittolaksi, koska adventisti ei saa mennä naimisiin kuin vain toisen adventistin kanssa.
Ymmärrettävää, että adventismista (samoin kuin Jehovan todistajista) irtautuminen on vaikeaa. Kun kaikki sukulaiset ja ystävät ovat ainoastaan omasta kirkosta ja seurakunnasta. Jos lähdet, katkeavat kaikki sosiaaliset kontaktisi. Siksi siellä moni roikkuu muodon vuoksi, koska muuten olisi yksin. Adventismissahan ei uskoa vaadita (muuta kuin adventismin virallisiin opinkohtiin, joista osa on puuta heinää), tärkeää on vain, että kuulut adventtiseurakuntaan, kun kristityt ovat niitä "Babylonin huoria".Sinun kanssasi emme halua olla tekemisissä.
- kerettiläinen-
v.aari kirjoitti:
Lahkon-Kusetusta kirjoitti: «Miksi juuri Toivonlinnan sisäoppilaitoksen käyneillä näyttäisi olevan suuria ongelmia sopeutua elämään normaalia elämää yhteiskunnassa?»
Adventtikirkko on systemaatisesti tuottanut sosiaalisesti vammaisia ihmisiä. Tarkoitus on ainakin useimmiten ollut hyvä, mutta tulos huono.>> Minä olen tuon opettelun tehnyt ja ollut jo kauan vapaa adventistien aitauksista. Se vaati paljon työtä, mutta kyllä se kannatti. Nyt kuulun ihmiskuntaan enkä vain johonkin piskuiseen kollektiivisen narsismin leimaamaan ryhmään. <<
Minäkin olen vapautunut adventismin kurimuksesta sen jälkeen, kun aloin ajatella asioita omilla aivoillani. Tosin minulle se ehkä on ollut helpompaa kuin monelle adventistikodissa syntyneelle, koska liityin aikoinaan seurakuntaan adventismin ulkopuolelta. Minun onneni oli myös se, että synnyin uskonnottomaan kotiin, eikä minua oltu aivopesty mihinkään muuhunkaan seurakuntaan sitä ennen, kuten suuri osa suomen luterilaisista. Toisin kuin v.aari koen kuitenkin olevani varsin löyhä osa tätä ihmiskuntaa, sillä mielestäni koko tämä maailma on täynnä pienempia tai suurempia kollektiivisia narsismin leimaamia ryhmiä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi kaksi suurta eli Venäjä ja USA. Meitä pelotellaan Venäjäpropagandalla, mutta onko Suuri Narsisti USA sitten parempi vaihtoehto? Minä ainakin henkilökohtaisesti koen tekopyhän ja agressiivista ulkopolitiikkaa harjoittavan USA:n (mistä se tietenkin narsistina syyttää juuri Venäjää) paljon pahempana uhkana Suomelle ja maailman rauhalle kuin Venäjän. Nyt meidän typerät, USA:n harjoittamalla propagandalla aivopestyt poliitikkomme yrittävät kaikin tavoin liittää meitä sotilasliitto Natoon ja todennäköisesti siinä jossain vaiheessa onnistuvatkin, jos ei rehellisesti niin sitten filunkipelillä vastoin suurimman osan suomalaisten tahtoa...elleivät sitten onnistu manipuloimaan ja aivopesemään suomalaisia sitä ennen Venäjämörkö-pelottelullaan...
Kannattaako karhua paeta lohikäärmeen syliin? kerettiläinen- kirjoitti:
>> Minä olen tuon opettelun tehnyt ja ollut jo kauan vapaa adventistien aitauksista. Se vaati paljon työtä, mutta kyllä se kannatti. Nyt kuulun ihmiskuntaan enkä vain johonkin piskuiseen kollektiivisen narsismin leimaamaan ryhmään. <<
Minäkin olen vapautunut adventismin kurimuksesta sen jälkeen, kun aloin ajatella asioita omilla aivoillani. Tosin minulle se ehkä on ollut helpompaa kuin monelle adventistikodissa syntyneelle, koska liityin aikoinaan seurakuntaan adventismin ulkopuolelta. Minun onneni oli myös se, että synnyin uskonnottomaan kotiin, eikä minua oltu aivopesty mihinkään muuhunkaan seurakuntaan sitä ennen, kuten suuri osa suomen luterilaisista. Toisin kuin v.aari koen kuitenkin olevani varsin löyhä osa tätä ihmiskuntaa, sillä mielestäni koko tämä maailma on täynnä pienempia tai suurempia kollektiivisia narsismin leimaamia ryhmiä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi kaksi suurta eli Venäjä ja USA. Meitä pelotellaan Venäjäpropagandalla, mutta onko Suuri Narsisti USA sitten parempi vaihtoehto? Minä ainakin henkilökohtaisesti koen tekopyhän ja agressiivista ulkopolitiikkaa harjoittavan USA:n (mistä se tietenkin narsistina syyttää juuri Venäjää) paljon pahempana uhkana Suomelle ja maailman rauhalle kuin Venäjän. Nyt meidän typerät, USA:n harjoittamalla propagandalla aivopestyt poliitikkomme yrittävät kaikin tavoin liittää meitä sotilasliitto Natoon ja todennäköisesti siinä jossain vaiheessa onnistuvatkin, jos ei rehellisesti niin sitten filunkipelillä vastoin suurimman osan suomalaisten tahtoa...elleivät sitten onnistu manipuloimaan ja aivopesemään suomalaisia sitä ennen Venäjämörkö-pelottelullaan...
Kannattaako karhua paeta lohikäärmeen syliin?kerettiläiselle
On parempi ajatella niin, että esimerkiksi Yhdysvallat tai Venäjä eivät kuulu ihmiskuntaan. Ihmiskunta koostuu yksilöistä, joilla on jokaisella omat raskaansa ja keveänsä. Jokaisella on myös omat harhansa ja virheensä, siinä kuin terävän näön alueensakin.
Me täydennämme toisiamme. Yhteistyössä olemme vahvoja ja viisaita. Tyhmyys tiivistyy joukossa yleensä vain huonon johtajan alaisuudessa.
Yksittäin lähestyen ihmiset ovat kuitenkin toisilleen sisaruksia eivätkä susia, siten kuin vanhassa Plautuksen näytelmässä sanotaan.
Tähän voisi viisastella sillä, että sisaruksetkin riitelevät usein keskenään. Ehkä asia kuitenkin tuli selväksi.- valintavapaus
v.aari kirjoitti:
Adventtikirkko on systemaatisesti tuottanut sosiaalisesti vammaisia ihmisiä. Tarkoitus on ainakin useimmiten ollut hyvä, mutta tulos huono.Se riippuu ihmisestä itsestään miten juurruttaa itsensä mihinkin leiriin, samoin on luterilaisissakin jos lapsena on kastettu luterilaisiin niin vaikeaa on sieltäkin irtaantuminen ja vaikka lähteekin pois niin siellä taka alalla se luterilaisuus vain on, ja niin näyttää näillä entisillä adventisteillakin olevan sillä ne tänne palstalle tulevat jos ei muuten niin ainakin pahaa puhumaan adventisteista, kuinka he nyt ovat vapaita, minä en mene luterilaisten palstalle koskaan ylvästelemään kuinka minä olen nyt vapaa teistä, olen valintani tehnyt ja se siitä.
- kerettiläinen-
v.aari kirjoitti:
kerettiläiselle
On parempi ajatella niin, että esimerkiksi Yhdysvallat tai Venäjä eivät kuulu ihmiskuntaan. Ihmiskunta koostuu yksilöistä, joilla on jokaisella omat raskaansa ja keveänsä. Jokaisella on myös omat harhansa ja virheensä, siinä kuin terävän näön alueensakin.
Me täydennämme toisiamme. Yhteistyössä olemme vahvoja ja viisaita. Tyhmyys tiivistyy joukossa yleensä vain huonon johtajan alaisuudessa.
Yksittäin lähestyen ihmiset ovat kuitenkin toisilleen sisaruksia eivätkä susia, siten kuin vanhassa Plautuksen näytelmässä sanotaan.
Tähän voisi viisastella sillä, että sisaruksetkin riitelevät usein keskenään. Ehkä asia kuitenkin tuli selväksi.>> On parempi ajatella niin, että esimerkiksi Yhdysvallat tai Venäjä eivät kuulu ihmiskuntaan. Ihmiskunta koostuu yksilöistä, joilla on jokaisella omat raskaansa ja keveänsä. Jokaisella on myös omat harhansa ja virheensä, siinä kuin terävän näön alueensakin. <<
Voihan sitä omaa ahdistustaan lievittää ajattelemalla, että maailmassa on järkeviäkin, rauhaa rakastavia ja toisten parasta ajattelevia yksilöitä, mutta vaikea noita "Suuria Narsisteja" on sivuuttaa, koska ne pyrkivät >aktiivisesti< ajamaan omaa etuaan, joka ei useinkaan ole ihmiskunnan etu. Valitettavasti narsisti on ihminen, jonka himoitsee valtaa ja pyrkii siihen määrätietoisesti muita huijaamalla ja sellaisia (jälleen kerran valitettavasti) istuu huomattavan monilla tämän maailman johtajan palleilla. Jos olet eri mieltä, niin miksi tämä maailma on niin suurelta osin sotatannerta ja täynnä selkkauksia ja levottomuutta? Miksi emme vain elä rauhassa toistemme kanssa?
>> Yksittäin lähestyen ihmiset ovat kuitenkin toisilleen sisaruksia eivätkä susia, siten kuin vanhassa Plautuksen näytelmässä sanotaan. <<
En tahtoisi olla ilonpilaaja, mutta valitettavasti kokemus on opettanut minulle tähän ikään mennessä, että löytyy niitä "susia" yksilöidenkin joukosta.
>> Tähän voisi viisastella sillä, että sisaruksetkin riitelevät usein keskenään. Ehkä asia kuitenkin tuli selväksi. <<
Mielestäni hieman liian lievä ilmaisu tämän maailman sodille ja väkivaltaisuuksille.
- Surkea.lapsuus
Tässä löytymisessä ei ole mitään muuta, kuin että naapuri tiesi ja muisti Vesan ennenkin piiloutuneen tuohon koloon ja meni siksi sinne. Ei mitään yliluonnollista eikä ihmeellistä. Looginen ajattelutoiminta, ei muuta.
Mitä Epätoivonlinnan kasvatteihin tulee, jotka ovat jo varhaislapsuudessa saaneet tuta adventismin kurimusta, niin se on kyllä totta, että itsemurhia tai niiden yrityksiä on siinä porukassa suhteellisesti enemmän kuin normaalikotien ja -koulujen lapsissa ja nuorissa. Sekä muita psyykkisiä ongelmia. Ja vaikeuksia pärjätä elämässä, löytää yhteiskunnassa omaa paikkaansa. Kuinka julmaa onkaan, että ihmisen elämä pilataan jo niin varhain! Mutta kun sitä ei valitettavasti voi valita, mihin kotiin syntyy...Surkea.lapsuus kirjoitti: «Mutta kun sitä ei valitettavasti voi valita, mihin kotiin syntyy...»
Voi toki. Hurahda antroposofiaan ja ala uskoa Rudolf Steinerin sekoiluihin. Hän opetti, että lapsi valitsee vanhempansa ennen syntymäänsä.- jokalähtöön
%%Hän opetti, että lapsi valitsee vanhempansa ennen syntymäänsä. %%
"Raamattupalstalla Teuvo Suni opettaa että Kristus valitsee omansa äidin kohdussa" - Tarinoita.on.monia
Ja Aku Ankka kertoo, että Tupu, Hupu ja Lupu ovat pyhästä hengestä siinneet.
- Tietoa.löytyy
Kyllä se oli Magdalan Maria, joka kävi seillä Disney-maassa Akua kuksimassa.
Ei siinä pyhällä hengellä ole mitään osuutta.
- jumalien.julmuus
"Raamattupalstalla Teuvo Suni opettaa että Kristus valitsee omansa äidin kohdussa"
Että sellaisia valintoja tekee?
Sama kuin minä valitsisin, että kumpi lapsistani saa syödä ja kumman tapan nälkään?
Sellaisia sadistisia hahmoja ne Raamatun tarunhohtoiset beduiinien keksimät jumalat ovat. Paljon pahempia, kuin ihminen osaa itse olla.- Siitä.syystä
Raamattu on erään sadistisen beduiiniheimon satukirja, joten sen tarinatkin ovat sen mukaisia.
- vaihtoehto-1
Miten suuri ongelma ovat nämä mielenterveysvaivat?
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ennen-ja-jalkeen-kuvat-mieheni-laakittiin-liikkumattomaksi-kupittaan-sairaalassa/5812062 - Herran.haltuun
Vahvat lääkkeet pitävät potilaat rauhallisina.
- Anonyymi
Uskovaisille hoetaan, että uskonto ja juuri meidän lahkoon kuuluminen on paras lääke.
Ihan sama periaate on lääkeyhtiöillä, jotka valmistavat lääkkeitä vain siksi, että saadaan huimat tulot.
Lääkeyritykset ja elintarvikevalmistajat toimivat kimpassa.
Ihmisille syötetään kirjaimellisesti paskaa pillereiden muodossa, joilla pillereillä heidät saadaan sairastumaan kaikenlaisiin vaivoihin ja sitten lääkeyhtiöt ja heidän juoksupoikansa/myyntimiehet lääkärit tulevat mukaan kuvioihin pumppaamalla ihmiskehon täyteen myrkkyjä, että ihmisestä saadaan varmuudella lääkeyhtiöihin riippuvaisia zombeja.- Anonyymi
Piti olla näin:
"Ihmisille syötetään kirjaimellisesti paskaa mukamas ravinnon muodossa, jolla 'mukamas ruualla' heidät saadaan sairastumaan kaikenlaisiin vaivoihin ja sitten lääkeyhtiöt ja heidän juoksupoikansa/myyntimiehet lääkärit tulevat mukaan kuvioihin pumppaamalla ihmiskehon täyteen myrkkyjä pillereiden muodossa, että ihmisestä saadaan varmuudella lääkeyhtiöihin riippuvaisia zombeja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti olla näin:
"Ihmisille syötetään kirjaimellisesti paskaa mukamas ravinnon muodossa, jolla 'mukamas ruualla' heidät saadaan sairastumaan kaikenlaisiin vaivoihin ja sitten lääkeyhtiöt ja heidän juoksupoikansa/myyntimiehet lääkärit tulevat mukaan kuvioihin pumppaamalla ihmiskehon täyteen myrkkyjä pillereiden muodossa, että ihmisestä saadaan varmuudella lääkeyhtiöihin riippuvaisia zombeja."Juurikin näin. Lääkärit ovat lääkeyhtiöiden juoksupoikia ja samalla he saavat provikat määräämistään lääkkeistä. Ketkähän mahtavat tehdä miljoonatulosta vuosittain? Apteekkarit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin. Lääkärit ovat lääkeyhtiöiden juoksupoikia ja samalla he saavat provikat määräämistään lääkkeistä. Ketkähän mahtavat tehdä miljoonatulosta vuosittain? Apteekkarit!
Ihmisiä huijataan kaikkialla, eivätkä nämä amerikan lahkot tee siinäkään mitään poikkeusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiä huijataan kaikkialla, eivätkä nämä amerikan lahkot tee siinäkään mitään poikkeusta.
Apteekkilääkeitä ei saa koskaan käyttää. Ne ovat myrkkyjä ja ihmiselle vaarallisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835