Millainen on iankaikkisuus?

iankaikkisuudenverho

Mitä siellä tehdään?

Miten aika siis kuluu iankaikkisuudessa?

Onkos kukaan pohtinut tätä asiaa?

Onko jotkut rajoitteet pois, voiko esim. liikkua kuin enkelit?

Miten maailmankaikkeuden muut galaksit liittyvät iankaikkisuuteen?

Raamattu ei anna kovin paljon vastauksia, mutta mitä se antaa, kukas on tutkinut?

11

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvä-ei-eksy-tieltä

      Miten tutkia sellaista, mistä ei ole kirjoitettua tietoa? Tuskinpa Jumala henkensä kautta kenellekään näitä asioita ennen kristuksen tulemusta ilmoittaa?

    • karmea.kohtalo

      Siellä nuollaan J:n p-reikää aamusta iltaan, vuosituhannesta toiseen.

      • Loogista

        Reikä tarvitsee reunat ollakseen reikä ja reunat merkitsevät rajoja. Jumalalla ei ole rajoituksia, joten hänellä ei ole persereikää!


      • loogicco
        Loogista kirjoitti:

        Reikä tarvitsee reunat ollakseen reikä ja reunat merkitsevät rajoja. Jumalalla ei ole rajoituksia, joten hänellä ei ole persereikää!

        Hänellä on loputon persereikä.


      • Loogista

        Tuo on tietysti hyvä toinen vaihtoehto.


    • ei-lahkoille

      Mitä "taivaassa" ei ole? Se on helpompi kysymys. Siellä ei ole enää jakoa puolueisiin ja lahkoihin. Siellä ei ole enää katolisia, luterilaisia, anglikaaneja, metodisteja, kalvinisteja, reformoituja, ortodokseja, helluntailaisia, baptisteja, vapaakirkkolaisia, jne. Siellä kaikki ovat yhtä kristuksessa Jeesuksessa, meidän herrassamme. Riidat, kiistat ja pahat erimielisyydet ovat jääneet taakse entiseen elämään, kiitos Jumalalle!

      Ilmestyskirja:
      21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
      21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

    • Ytcijböon
    • Kroooooohhhhhh

      Täältä kun kerran pääsee pois, onneksi, niin ensimmäisenä tulee mieleen täydellinen lepo. Mikä täällä estää täydellisen levon, se on pois.

      • ei-lahkoille

        Työtön haluaa varmaan ihan ensimmäisenä Jeesuksen näkemisen jälkeen tehdä työtä "taivaassa"... ;-)


      • oma.valinta

        Täältähän pääsee pois juuri silloin kun itse haluaa.


    • Mitä siellä tehdään? Miten aika siis kuluu iankaikkisuudessa?
      - Raamatussa ei ole tätä kovin tarkkaan kerrottu, joten täsmällistä kuvausta en pysty antamaan. Jumala on luonut tämän maailman sellaiseksi että emme elinaikanamme emmekä koko ihmiskunnan elinaikana ehdi kaikkea tutkimaan. Uskon, että Jumalan kyky ja ymmärrys riittää luomaan myös taivaan siten, ettei siellä tule tylsää tai ikävää. Joka tapauksessa tästä jää aika huippu kuva taivaasta.
      - Johanneksen ilmestys 21:3-4
      "Ja minä kuulin voimakkaan äänen sanovan valtaistuimelta: ”Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän asuu heidän keskellään, ja he ovat hänen kanssaan. Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua eikä tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.”"

      Onko jotkut rajoitteet pois, voiko esim. liikkua kuin enkelit?
      - Raamatun mukaan meidän ruumiimme muuttuu taivaalliseksi ruumiiksi ylösnousemuksessa. Uskon, että on on taivaallinen ruumiimme
      on samankaltainen kuin Jeesuksen ylösnousemusruumis.
      - 1. Korinttolaiskirje 15:47-48
      "Ensimmäinen ihminen oli maasta ja maallinen. Toinen ihminen on taivaasta. Millainen maallinen oli, sellaisia ovat maalliset. Millainen taivaallinen on, sellaisia ovat myös taivaalliset."
      - 1. Korinttolaiskirje 15:40-44
      "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta toisenlaista on taivaallisten kirkkaus, toisenlaista taas maallisten. Toista on auringon kirkkaus, toista kuun kirkkaus ja toista tähtien kirkkaus, ja toinen tähti eroaa toisesta kirkkaudeltaan. Näin on myös kuolleiden ylösnousemus: Kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa. Kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa. Kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa. Kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

      Miten maailmankaikkeuden muut galaksit liittyvät iankaikkisuuteen?
      - Iankaikkisuudessa ei enää ole sinne otettujen ihmisten lisäksi mitään tästä maailmasta. En siis usko, että ylipäätään galaksit tai planeetat liittyisivät iankaikkisuuteen eivätkä ne toki ikuisia taitaisi ollakaan.
      - Johanneksen ilmestys 20:11
      "Minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja sillä istuvan. Hänen kasvojaan pakenivat taivas ja maa, eikä niille löytynyt sijaa."
      - Johanneksen ilmestys 21:1
      "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut."
      - Johanneksen ilmestys 21:5
      "Valtaistuimella istuva sanoi: ”Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi myös: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet.”"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe