Olen pitkään ollut helluntaiseurakunnan jäsen. Opetuksessa usein painotetaan parantumista, jonka Jeesus on antanut meille ristintyön kautta. Näinhän Raamattu selkeästi lupaa. Perheeni jäsenen vakava sairaus ei kuitenkaan ole parantunut. En ole myöskään huomannut muidenkaan parantuneen vakavista sairauksista. Jotkut ovat parantuneet ainoastaan hetkellisesti joistain pienistä säryistä tai flunssasta. Miksi parantuminen ei koskaan koske vakavia sairauksia? Lupauksia lupausten perään, mutta mitään ei tapahdu. Koen, että minua on petetty jo parin vuosikymmenen ajan.
Minua on petetty
40
470
Vastaukset
- tsemppiä
Koska 2000 vuotta sitten teurastettu juutalainen ei paranna yhtään mitään eikä ketään yhtään mistään. Sinua ei ole petetty. Saat syyttää itseäsi, että uskot satuihin.
>Sinua ei ole petetty. Saat syyttää itseäsi, että uskot satuihin.
Jos satua väitetään todeksi eikä myönnetä että se on satu, kyllä silloin kyse on petoksesta.
- Emmetiedämikähyvä
Johonkin ihmisen pitää kuolla, kun päivien määrä on tullut täyteen. Joskus sairaus on annettu ihmisen hengellisen kasvun vuoksi. Paavalilla oli pistin lihassaan, että hän ei ylpeilisi saamiensa ilmestysten tähden.
- Seurannut
Sairaus on nuorella eikä vanhuksella. Sairaus ei saa aikaan hengellistä kasvua, väite on järjetön. Jeesus paransi aikoinaan paljon sairaita, miksi Hän paransi sairaita, jos sairaus aiheuttaisi hengellistä kasvua?
- capiche
Seurannut kirjoitti:
Sairaus on nuorella eikä vanhuksella. Sairaus ei saa aikaan hengellistä kasvua, väite on järjetön. Jeesus paransi aikoinaan paljon sairaita, miksi Hän paransi sairaita, jos sairaus aiheuttaisi hengellistä kasvua?
Sairaus voi opettaa asioita, jotka saavat aikaan hengellistä kasvua. Paavali pyysi Jumalaa poistamaan piikin lihastaa, eli jonkun asian, josta hän selvästi kärsi. Mutta Jumala vastasi hänelle: minun armossani on sinulle kylliksi, sillä minun voimani tulee täydelliseksi sinun heikkoudessasi.
Mm. ylläolevan läksyn Jumala haluaa meille opettaa silloin kun Hän ei poista sairautta tai ongelmaa. Kärsivällisyys on hengen hedelmä. Eikä kärsivälliseksi tulla muuten kuin harjoittelemalla. Itsesääli on pahinta sairautta.
Olen itse oppinut kantapään kautta, että sillä on vähemmän merkitystä mitä minulle tapahtuu. Tärkeämpää on miten suhtaudun siihen. Ja paljon on ehtinyt tapahtua. Tämä läksy pätee kaikkeen elämässä. Katkeruus ja kiukuttelu ei kasvata, ne kutistavat.
Uskovan elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Sairaus, kärsimys ja kuolema kuuluvat elämään. Jokaisella on määrätyt elinpäivät. Toiset elävät lyhyemmän elämän ja toiset pidemmän ajan. Harva meistä täältä suorilta jaloin lähtee. Mutta onnellisia ovat ne, jotka lähtevät kiitollisina. - capiche
he-ma kirjoitti:
No voihan sitä tietysti pistimeksikin sanoa.
Raamatullista kuvakieltä. Joka tapauksessa joku asia vaivasi Paavalia paljon. Paavali joutui kärsimään vankeudessakin niin paljon, että tuskin oli turhan kitisijä.
capiche kirjoitti:
Sairaus voi opettaa asioita, jotka saavat aikaan hengellistä kasvua. Paavali pyysi Jumalaa poistamaan piikin lihastaa, eli jonkun asian, josta hän selvästi kärsi. Mutta Jumala vastasi hänelle: minun armossani on sinulle kylliksi, sillä minun voimani tulee täydelliseksi sinun heikkoudessasi.
Mm. ylläolevan läksyn Jumala haluaa meille opettaa silloin kun Hän ei poista sairautta tai ongelmaa. Kärsivällisyys on hengen hedelmä. Eikä kärsivälliseksi tulla muuten kuin harjoittelemalla. Itsesääli on pahinta sairautta.
Olen itse oppinut kantapään kautta, että sillä on vähemmän merkitystä mitä minulle tapahtuu. Tärkeämpää on miten suhtaudun siihen. Ja paljon on ehtinyt tapahtua. Tämä läksy pätee kaikkeen elämässä. Katkeruus ja kiukuttelu ei kasvata, ne kutistavat.
Uskovan elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Sairaus, kärsimys ja kuolema kuuluvat elämään. Jokaisella on määrätyt elinpäivät. Toiset elävät lyhyemmän elämän ja toiset pidemmän ajan. Harva meistä täältä suorilta jaloin lähtee. Mutta onnellisia ovat ne, jotka lähtevät kiitollisina.Joo, maitopurkin vaikutus on ihan sama kuin sun jumalan.
Asioita sattu ja sillai. Jos pyytää jotain jumalalta ja maitopurkilta vuorotellen riittävän kauan, niin molemmat ovat yhtä tehokkaita vastauksissaan.
Paitsi ett, maitopurkki sammuttaa janon. Siihen ei olematon jumala kykene.- uuudestisynnyensin
he-ma kirjoitti:
Joo, maitopurkin vaikutus on ihan sama kuin sun jumalan.
Asioita sattu ja sillai. Jos pyytää jotain jumalalta ja maitopurkilta vuorotellen riittävän kauan, niin molemmat ovat yhtä tehokkaita vastauksissaan.
Paitsi ett, maitopurkki sammuttaa janon. Siihen ei olematon jumala kykene.Miten sinä voisitkaan ymmärtää hengellisiä? Sinun täytyy ensin uudestisyntyä Joh 3:3 , kuten Jeesus opettaa. Se mikä hengellistä, sitä ei lihallinen ihminen ymmärrä. Henki ja liha, ne sotivat toisiaan vastaan.
- naurettavaa.huuhaata
uuudestisynnyensin kirjoitti:
Miten sinä voisitkaan ymmärtää hengellisiä? Sinun täytyy ensin uudestisyntyä Joh 3:3 , kuten Jeesus opettaa. Se mikä hengellistä, sitä ei lihallinen ihminen ymmärrä. Henki ja liha, ne sotivat toisiaan vastaan.
Uudestisyntyä = Typerin käsite mitä on keksitty.
- eimuutuseonnäin
naurettavaa.huuhaata kirjoitti:
Uudestisyntyä = Typerin käsite mitä on keksitty.
Oli mitä oli, mutta älä ihmettele jos et ymmärrä. Ihmisen pitää uudestisyntyä. Edelleen kts. Raamatusta Uusi testamentti Johanneksen evankeliumi 3luku. Ja lisäksi, välttääkseen helvetin vaivat ja tuskan ja päästäkseen Taivaan kotiin, Jumalan työ, ihmisen on uudestisynnyttävä . Älä sekoita uudestisyntymää ja jälleen syntymistä, ne aivan kaksi eri käsitettä.
eimuutuseonnäin kirjoitti:
Oli mitä oli, mutta älä ihmettele jos et ymmärrä. Ihmisen pitää uudestisyntyä. Edelleen kts. Raamatusta Uusi testamentti Johanneksen evankeliumi 3luku. Ja lisäksi, välttääkseen helvetin vaivat ja tuskan ja päästäkseen Taivaan kotiin, Jumalan työ, ihmisen on uudestisynnyttävä . Älä sekoita uudestisyntymää ja jälleen syntymistä, ne aivan kaksi eri käsitettä.
Kannattaa myös kokeilla ajattelemista ainakin kerran elämässä. Se ei ole ollenkaan välttämätöntä, mutta siihen voi jopa tottu.
- saviseutulainen
he-ma kirjoitti:
Kannattaa myös kokeilla ajattelemista ainakin kerran elämässä. Se ei ole ollenkaan välttämätöntä, mutta siihen voi jopa tottu.
Kerropa he-ma,
mitä suuret ajatuksesi, syvälliset pohdintasi, kyynisyytesi ja uskovien täydellisiksi älykääpiöiksi mollaamisesi auttavat sinua, kun vuorollasi astut yli viimeisen rajan!?
Ole he-ma varma siitä, että ellei Jumala saa sinua kiinni tässä elämässä, Hän tulee vielä sinua vastaan.
Herra Jeesus sanoo: "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi". saviseutulainen kirjoitti:
Kerropa he-ma,
mitä suuret ajatuksesi, syvälliset pohdintasi, kyynisyytesi ja uskovien täydellisiksi älykääpiöiksi mollaamisesi auttavat sinua, kun vuorollasi astut yli viimeisen rajan!?
Ole he-ma varma siitä, että ellei Jumala saa sinua kiinni tässä elämässä, Hän tulee vielä sinua vastaan.
Herra Jeesus sanoo: "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi".Jäitkö älyllisesti 5-vuotiaan tasolle? Satutitko pääsi vai oletko synnynnäisesti herkkäsuskoinen?
Tuoko joulupukki sinulle lahjojen sijasta risuja?
Jos ihan oikeasti luulet olevasi niin erikoisen hyvä uskonharhainen, että pidät taivasosuuttasi selviönä, kysy itseltäsi miksi et hyväksy mielikuvitusjumalasi tahdon tapahtumista, vaan arvostelet hänen päätöstään?
Eikö muka ole mielikuvitusjumalasi selkeä tahto, joka tapahtuu niin maan päällä kuin taivaassakin, että hänen seuraajilleen nauran räkänaurua ja hänen olemattomuuttaan rienaan?
Sori, että pitää näin suoraan osoittaa, että teillä uskonharhaisilla ei ole mitään keinoa voittaa. Jos haluat lisää, käännä vaan toinenkin poski,- saviseutulainen
he-ma kirjoitti:
Jäitkö älyllisesti 5-vuotiaan tasolle? Satutitko pääsi vai oletko synnynnäisesti herkkäsuskoinen?
Tuoko joulupukki sinulle lahjojen sijasta risuja?
Jos ihan oikeasti luulet olevasi niin erikoisen hyvä uskonharhainen, että pidät taivasosuuttasi selviönä, kysy itseltäsi miksi et hyväksy mielikuvitusjumalasi tahdon tapahtumista, vaan arvostelet hänen päätöstään?
Eikö muka ole mielikuvitusjumalasi selkeä tahto, joka tapahtuu niin maan päällä kuin taivaassakin, että hänen seuraajilleen nauran räkänaurua ja hänen olemattomuuttaan rienaan?
Sori, että pitää näin suoraan osoittaa, että teillä uskonharhaisilla ei ole mitään keinoa voittaa. Jos haluat lisää, käännä vaan toinenkin poski,Olet tainnut käsittää vähäisen väärin.
Ei kyse suinkaan ole mistään voittamisesta tai häviämisestä "uskonharhaisten" ja vaikkapa sinun, Jumalan kieltäjän välillä.
Tosin siihen - kilpalaulantaan - sorrumme mennen tullen, niin uskovat kuin uskosta osattomat.
Kaikki olemme heikkoja ja vajavaisia. Oman itsensä koroittaminen kohoaa herkästi kaiken muun yläpuolelle.
Näin myös meidän uskovien kohdalla.
Meidän, jotka olemme Jumalan käsittämättömästä armosta saaneet uskoon tulla ( edelleen peräti vajavaisina ja syntisinä ), tulisi kertoa niille, jotka eivät vielä ole tätä kohdallaan kokeneet, että Jumalan Armo on koko ajan tarjona myös heille - aivan jokaiselle ihmiselle, poikkeuksetta jokaiselle.
Itse en entisenä ateistina olisi ilmoisna ikänä voinut kuvitella , että semmoinen ihme tulee tapahtumaan, että minä tulen uskoon, minä joka lujasti ja epäröimättä kielsin Jumalan olemassa olon.
Enkä olisi edes halunnut niin käyvän, enpä tosiaan.
Mutta niin vain kävi eikä siinä ollut pienintäkään omaa hapuilua siihen suuntaan, että ehkä ....
( vai oliko sittenkin!? ) Ihminen ei omasta tahdostaan, omasta "päätöksestään", kuitenkaan uskoon voi tulla. Se on kertakaikkiaan vain ja ainoastaan Jumalan armoa ja Hänen työtään ihmisessä, joka sitten uskoon tulee.
Mutta keneltäkään Jumala ei armoaan ja sovitusta Jeesuksessa Kristuksessa kiellä eikä Jeesus torju yhtäkään ihmistä, joka Hänen tykönsä tahtoo tulla, pois luotaan.
Jeesus myös sanoo, ettei kukaan voi tulla Hänen tykönsä ellei Jumala häntä ensin kutsu. Jokaista ihmistä Jumala kutsuu Raamatun mukaan kahdesti, kolmestikin. Minkälaista tämä Jumalan kutsuminen kunkin kohdalla on, se on vain ja ainoastaan Jumalan omissa käsissä.
Olen tainnut jossain viestiketjussa aiemmin kirjoittaa sinun suuntaasi he-ma, että kukaties Jumala on kutsumassa sinua!?
Edelleen arvelisin, ettet viihtyisi näillä palstoilla niin hyvin kuin näytät viihtyvän ellei joku, jokin, vetäisi sinua tänne.
Okei, tahdot nauraa räkänaurua meille Jumalaan uskoville ja antaa tulla mitä kuuluu ja kuka käskee mokomille "uskonharhaisille".
Tämän olet johdonmukaisesti, ihan pieniä "lipsahduksiasi" lukuun ottamatta, täällä osoittanut.
Silti en sitten millään usko, että pelkkä pottuilu ja "selkävoiton" saaminen "uskonharhaisista" olisi yksinomaisena pontimenasi täällä notkumiseen meidän muiden notkujien joukossa:). saviseutulainen kirjoitti:
Olet tainnut käsittää vähäisen väärin.
Ei kyse suinkaan ole mistään voittamisesta tai häviämisestä "uskonharhaisten" ja vaikkapa sinun, Jumalan kieltäjän välillä.
Tosin siihen - kilpalaulantaan - sorrumme mennen tullen, niin uskovat kuin uskosta osattomat.
Kaikki olemme heikkoja ja vajavaisia. Oman itsensä koroittaminen kohoaa herkästi kaiken muun yläpuolelle.
Näin myös meidän uskovien kohdalla.
Meidän, jotka olemme Jumalan käsittämättömästä armosta saaneet uskoon tulla ( edelleen peräti vajavaisina ja syntisinä ), tulisi kertoa niille, jotka eivät vielä ole tätä kohdallaan kokeneet, että Jumalan Armo on koko ajan tarjona myös heille - aivan jokaiselle ihmiselle, poikkeuksetta jokaiselle.
Itse en entisenä ateistina olisi ilmoisna ikänä voinut kuvitella , että semmoinen ihme tulee tapahtumaan, että minä tulen uskoon, minä joka lujasti ja epäröimättä kielsin Jumalan olemassa olon.
Enkä olisi edes halunnut niin käyvän, enpä tosiaan.
Mutta niin vain kävi eikä siinä ollut pienintäkään omaa hapuilua siihen suuntaan, että ehkä ....
( vai oliko sittenkin!? ) Ihminen ei omasta tahdostaan, omasta "päätöksestään", kuitenkaan uskoon voi tulla. Se on kertakaikkiaan vain ja ainoastaan Jumalan armoa ja Hänen työtään ihmisessä, joka sitten uskoon tulee.
Mutta keneltäkään Jumala ei armoaan ja sovitusta Jeesuksessa Kristuksessa kiellä eikä Jeesus torju yhtäkään ihmistä, joka Hänen tykönsä tahtoo tulla, pois luotaan.
Jeesus myös sanoo, ettei kukaan voi tulla Hänen tykönsä ellei Jumala häntä ensin kutsu. Jokaista ihmistä Jumala kutsuu Raamatun mukaan kahdesti, kolmestikin. Minkälaista tämä Jumalan kutsuminen kunkin kohdalla on, se on vain ja ainoastaan Jumalan omissa käsissä.
Olen tainnut jossain viestiketjussa aiemmin kirjoittaa sinun suuntaasi he-ma, että kukaties Jumala on kutsumassa sinua!?
Edelleen arvelisin, ettet viihtyisi näillä palstoilla niin hyvin kuin näytät viihtyvän ellei joku, jokin, vetäisi sinua tänne.
Okei, tahdot nauraa räkänaurua meille Jumalaan uskoville ja antaa tulla mitä kuuluu ja kuka käskee mokomille "uskonharhaisille".
Tämän olet johdonmukaisesti, ihan pieniä "lipsahduksiasi" lukuun ottamatta, täällä osoittanut.
Silti en sitten millään usko, että pelkkä pottuilu ja "selkävoiton" saaminen "uskonharhaisista" olisi yksinomaisena pontimenasi täällä notkumiseen meidän muiden notkujien joukossa:).Ei olematon voi selväjärkistä kutsua.
- kerroppas
Kuka sinua on pettänyt?
- Seurannut
Pastorit, saarnamiehet ja itse asiassa Raamatussa olevat lupaukset, jotka eivät näytä pitävän paikkaansa.
Ovat varmaan kuitenkin onnistuneet sinua rahastamaan?
Eikös tuo ole silloin jatkettu petos, vai meneekö uhrin tyhmyyden piikkiin?- Seurannut
Eivät rahasta enää, kymmenykset olen lopettanut jo varsin kauan aikaa sitten.
- niinketäneolivatkaan
Kuka sinut pakotti maksamaan kymmenyksiä tai viitosia tai..?
- Ingenjör_81
Raamatussa ei luvata "oikeutena paranemista", mutta Jumala parantaa sairaita ja itsekin olen saanut kokea tämän omassa elämässä.
Monet ahdistuksen kautta meidän on mentävä taivasten valtakuntaan ja kannettava ristimme. Joskus Jumala myös parantaa sairaita, mutta ensisijaisesti Hän parantaa henkemme, kun kadumme syntejämme Jeesuksen Kristuksen veressä.
Tulee kuitenkin Herran omille se aika, kun kaikki paha pyyhitään pois ja saamme olla iankaikkisesti ilossa, siinä missä synnissä eläjät joutuvat iankaikkiseen kadotukseen ja kärismykseen.
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." - Ilmestyskirja 21:3-4
Rukoile ja pyydä Herralta vastausta, niin Hän vastaa tavalla tai toisella, jos olet antanut elämäsi Hänelle ja ihmisten edessä olet tunnustanut Jeesuksen Kristuksen Herraksi.Miksi Jumala ei ikinä paranna amputoituja tai downinsyndroomaa sairastavia?
Miksi Jumala parantaa vain sellaisia sairauksia, jotka voivat parantua itsestään tai jollain luonnollisella syyllä/lääkkeellä?
Ja jos Jumala parantaa, niin sairastuttaako Jumala vai sairastuvatko ihmiset - itsestään?
Miten voitte liittää Jumalan sairastumisiin ja parantumisiin? Jos ne asiat vain sattuvat, tarviiko siinä yhtälössä olla mitään Jumalaa?
"Sairastin syöpää, kemoterapia aloitettiin ja rukoilin, parannuin."
-Kumpaa kiität, Jumalaa vai lääkäriä?
- HoseeHalapenjo
Meille ei ole tässä ajassa luvattu paranemista. Uuden testamentin parantumisihmeiden tarkoitus oli osoittaa, että Jeesus Kristus on Messias. Karismaattiset armolahjat eivät ole enää toiminnassa. Paranemiskokouksissa on turha juosta. Jos tulet Kristuksen tykö mistään muusta syystä, kuin syntisyytesi tähden, tulet väärästä syystä.
- kasvaaikuiseksi
Oletko sinä lapsi? Jumala parantaa kun parantaa. Missään ei ole luvattu, että kaikki paranevat. Minä olen kasvanut helluntaiseurakunnassa, mutta kukaan ei ole koskaan siellä luvannut kenellekään parantumista. Toki sairaiden puolesta rukoilevat, mutta lopputulos on Jumalan vastuulla.
Ei Jumala ole mikään karkkiautomaatti, joka vain jakelee mukavia asioita. Ihminen voi oppia paljonkin Jumalan olemuksesta myös sairauden kautta Hän on läsnä kaikessa mitä koemme ja antaa voimaa päivittäin.
Kysymys kuuluukin: uskotko sinä Jumalaan, vai omaan mielikuvaasi Jumalasta. Ja oletko lukenut Raamattua kokonaisuutena. - Samassaollut
Olen ollut itse samassa tilanteessa sairaiden läheisten ympäröimänä. Ihmettelin, miksi elämäni ei muistuta Apostolien tekoja, ihmeet ja merkit eivät seuraa. Kuulin, että ihmeitä tapahtuu ja lähdin etsimään vastausta. Etsin vastausta pitkään ja se on intiimi suhde Jumalan kanssa. Olen nyt siinä tilanteessa, että omien käsieni kautta on alkanut parantua ihmisiä, joten minun on pakko uskoa. Tiedän, että on vielä enemmänkin, sillä jo nyt näen sellaista, jota en osannut kuvitella.
Suosittelen Todd Whiten opetuksia. Suomeksi ainakin Anne Miettinen ja Patrick Tiainen opettavat saman suuntaisia asioita. Joka etsii, se löytää. Itse olen niin tavallinen ja silti olen löytänyt ja saanut. Tv7:lta ja youtubesta löytyy.
Kaikista seurakunnista ei tätä opetusta löydy, se on totta. Lännen seurakunta on elänyt valheessa, että parantuminen ei olisi Jumalan tahto. SE ON! Etsi! Älä luovuta!- Samassaollut
Älä kuuntele negatiivista puhetta. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on hyvä ja rakastava Isä, joka tekee kaikkensa saadakseen sinun rakkautesi.
- HoseeHalapenjo
Samassaollut kirjoitti:
Älä kuuntele negatiivista puhetta. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on hyvä ja rakastava Isä, joka tekee kaikkensa saadakseen sinun rakkautesi.
On minullekin ihmetelty sitä, että miksi nykykristillisyys ei näytä siltä, kuin Apostolien teoissa? Tähän on yksinkertainen vastaus: Ihmiset eivät tunne Apostolien tekoja, vaan oletuksissaan perustavat käsityksensä tuulesta temmattuihin mielikuviin. Lue se kirja, ihan oikeasti! Ota kynä ja paperia käteen ja kun tekstissä tapahtuu ihme, kirjoita ylös, kenen kautta ihme tapahtui. Tulet yllättymään. Ihmeitä ei juurikaan tapahtunut muiden, kuin Kristuksen nimittämien Apostolien kautta.
Rakas ystävä, sinä olet eksyksissä, kun mainostat Todd Whitea, Anne Miettistä tai Patrick Tiaista. Sinä sanot: "Ei Kristus ole täällä, Kristus on tuolla" ja siten eksytät muitakin.
- ykotjit
Helluntailaiset show tytöt ja pojat siellä ennen uhrilahjan keräämistä. esittävät vaikka minkälaisia visioita. milloin kenenkin paranemisesta.
Meillä on oikeus rukoilla paranemista. mutta Jumala ei ole käskettävissä ja toimii. kuten parhaaksi näkee.
Niilo Ylivainio ei parantanut ketään, vaikka toisin väitetään. Ne henkilöt jotka sanoivat parantuneensa ja heidän elämäänsä on seurattu. Tutkimuksen tulos oli että nämä jotka sanoivat parantuneensa. heidän keskuudesaan tehtiin itsemurhia enemmän kuin muussa kansassa keskimäärin.
Helluntailaiset hyvin mielellään siirtävät syyn parantumattomuudesta sairaan niskaan. Et usko tarpeeksi ! Sinulla on jokin salainen synti ! Et ole antanut kymmenyksiä ! Et kunnioita kirkon johtoa ! tai vaikka mitä mitä kukin shown pitäjä päästään keksii.- päivitätietosi
älä nyt höpötä tuollaista...itsemurhia kaikkea kans mistä keksit tuollaiset jutut häh?!
ja kuule tuo ikifraasi ...et usko tarpeeksi.... sellaista ei ole missään terveessä seurakunnassa ollut koskaan ja niissä epäterveissäkin se on aikaa sitten ohi sellaiset höpinät.
- KaappiAuki
Apostolien aika on ohi!
Gal.5:1-10
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
Orjuutta nimittäin on sekin, jos väkisin täytyy pitää naama hymyssä vaikka miten itkettäis. Tai leikkiä terveempää kuin oikeasti on. Monissa seurakunnissa keskitytään lisäksi liiaksi uusien jäsenten kalasteluun, sen sijaan, että entisistä pidettäisiin huolta. Aina parempi, mitä enemmän nämä pettyneet astuvat raippaasti esiin ollen rohkaisevana esimerkkinä muillekin.
Sairaus ja terveys on suhteellista. - Setä.neuvoo
Kenneth Haginin ja muiden menestysteologien viestinä oli jotain tämänkaltaista: kun olet rukoillut, Jumalan mielen mukainen pyyntö on jo vastattu hengellisessä ulottuvuudessa, ja sitten on ajankohtaista vain kiitellä, eikä marista ja epäillä, tuleeko se - omilla marinoilla mitätöidä aiempi rukous.
Mutta laiha lohtu, jos pyydetty asia näyttää tulevan 50 vuoden viiveellä?
http://biblehub.com/multi/1_john/5-14.htm - helluntailainen
Jos me parantuisimme kaikista vakavista sairauksista, niin emmehän silloin kuolisi. Minusta se on Jumalan ihme, että saa elää terveenä eikä sairastu. Herra tekee ihmeitä vahvistaaksensa Sanansa silloin kun sen hyväksi näkee ja yksi ihme on parantuminen. Parannuin 16 sitten jo nuoruudesta saakka asti vaivanneesta mahavaivasta rukouksessa. En kyllä edes pyytänyt esirukousta silloin tuon vaivan puolesta vaan muuten Jumalan ilmestymistä elämäni erittäin vaikeassa tilanteessa. Herra korjannut heti vaikeaa ongelmaa, mutta vahvisti uskoani tuon ihmeen kautta.
- Iloasuuminussa
Laitan jonon jatkoksi yhden nimen lisää: Andrew Wommack, löydät myös netistä kristillisen tv7:n ohjelmisoarkistosta. Hän opettaa parantamisesta/parantumisesta Raamatun tekstit mainiten.
- o-m-a-tk-o-i-r-a-t
omatkoirat
HELLUNTAILAISUUTTA ja ÄÄRI-ISLAMIA ei erota toisistaan millään, ei edes laboratoriossakaan. Kumpikin ääriliike haluaa siitä uskomuksestaan olla se ainoa, jonka DEMONISN pillin mukaan kaikkien pitäisi elää. Ja joka ei halua elää SURMATAAN. Ääri islamilaisuus TAPPAA RUUMIIN, mutta HELLUNTAILAISUUS TAPPAA , SIELUN sekä RUUMIIN.
Taitaa olla perää väitteessäsi. Useat HELLUNTAILAISET on yhtä JYRKKIÄ, SYRJIVIÄ ja toisista PAHAA PUHUVIA, kuin on ÄÄRI-ISLAMISTITKIN.
Kaikki johtuu siitä, kun ovat menneet "RAJAN" yli, YLITTÄNEET "rajan", menneet pois USKOSTA, tilalle heille tullut hirvittävä halua saarnata ja käännyttää muita uskoonsa. Eivät pahukset ymmärrä, että toisia moittimalla ja tuomitsemalla, he ei ketään käännytä uskoonsa. Normaali ihminen ei SYRJI muita, normaali ihminen elää RAUHASSA uskonsa kanssa.
OMAT KOIRAT PUREE.
HALLE
HALLE
- tuutulaulu
Kyllä nyt oli asiaa!Tätä tykitystä lisää.
- ootsääaika
o-m-a-t-k-o-i-r-a-t syyllistyy juuri itse siihen, mistä syyttää helluntailaisia. Näin käy jälleen toteen Raamatun sana: itse teet juuri niitä tekoja, joista toisen tuomitset.
- o-m-a-tk-o-i-r-a-t
o-m-a-tk-o-i-r-a-t
21.3.2016 22:22
Tämä on helluntailaisuutta toden totta.
Käsketään ylistämään, ja hönöthän sen tekevät mielellään ja sairaat tervehtymisen toivosta tietenkin tavallaan ylistävät, tietämättään lahkosaarnaajaa.
Ylistys on helluntailiikkeessä aina ollut muiden metodein sisäistämiä vain rahan haalimista, valheellisten lupausten pettäessä sairaat. Mutta mieleltään sairaat helluntailaiset eivät siitä välitä parantuukoo joku koska heillä on hauskaa odottaessaan että henki iskisi voimallisesti koska se tuo siminnähden mukanaan todistuksen että minäkin olen jotain. Suurta universaalisuutta ainutlaatuista kokonaisuutta, jota kutsutaan lahkohelluntailaisuudeksi.
Valheellinen uskottavuus on petoksin ja valhein hiipinyt helluntaiseurakuntiin ja suomen ei uskovien joukko ei seuraa helluntailaisuutta koska se johtaa juurensa ja Jumalan voiman lutherilaiseen ja Raamatulliseen kasteen armoon.
HALLE HALLE - alfa123om22
Itselläni parani vakava selkäsairaus. Mutta ei paikalliset kristityt kyenneet auttamaan, vaan kun tuli puhujaryhmä jostakin Pohjanmaalta, joka oli kovin henkevä ryhmä. He saivat houkuteltua minut alttarille. Ja selkäni parani silloin heti.
Samoin erään Messiaanisen juutalaisen kokouksen jälkeen rukouksiini vastattiin.
Ei kaikilla ole parantamisen armolahjaa. Eivät kaikki puhu kielillä jne. Itse olisin aktiivinen sen suhteen, että menisin sinne missä ovat kaikkein henkevimmät kristityt piirit. Kyllä se yleensä tunnistaa ilmapiiristä onko esim. enkeleitä läsnä.
Sellaista toista ilmapiiriä en ole kokenut mitä esim. Pelastusarmeijassa sekä Katukirkossa. Helluntaikirkoissa en ole kokenut kovin usein olevan henkivaltoja tai enkeleitä läsnä. Mutta Adventtikirkossakin kyllä.
Kerran Jeesus itse kehotti minua: Käy joka seurakunnassa ja etsi se seurakunta, josta saat avun. Kyllä Jeesus tosin on läsnä kaikkialla missä kokoonnutaan hänen nimeensä, mutta voimalliset ovat parannukset olleet siellä missä on henkeä ja enkeleitäkin läsnä. - o-m-a-tk-o-i-r-a-t
tuutulaulun pyynnöstä
omatkoirat
"Olen aina oikeassa vai olenko.
Helluntailaisilla on tunnettu alemmuuskompleksi, joka aiheuttaa heille pelkoa toiseksi jäämisestä, minkä takia he ovat julistaneet oman Jumalansa muiden
Jumalien Jumaliakin ylemmäksi ja palvovat tätä mitä omaperäisimmillä tavoilla, kuten kumiankkojenpolttamisella, kärpästen lätkimisellä ja monilla muilla.
Helluntailaiset myös haluavat aina pelata varman päälle, ja siksi kumartavat tasatunnein Mekkaa päin ja käyvät synagogassa ja kirkossa vuoroviikoin sunnuntaisin.
Omat kokouksensa he pitävät lukujärjestyksensä mukaisesti joka arkipäivä. Perinteiseen helluntailaiseen kokoukseen yleensä kuuluu muutaman tunnin ajan pelkkää tanssia, laulua ja näytelmiä, joiden jälkeen mukaan astuvat perinteisemmät kristillisen messun toimitukset kuten saarna,ehtoollinen ja päivän rukous.
Suurin ero muihin kristittyihin seurakuntiin on se, että kun muut seurakunnat suorittavat kasteen ja ripityksen vain kerran tai pari, niin helluntailaiset suorittavat nämä jokaisen kokouksen yhteydessä, eli toisin sanoen joka päivä.
Helluntailaisessa seurakunnassa messun vetää pappi, piispa ja nunnat vuoron perään, muissa seurakunnissa taas alttarilla saarnaa ainoastaan pappi. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että helluntailaisen messun vetäjät tarvitsevat 15 minuutin lakisääteisen kahvitauon pystyäkseen jatkamaan messun loppuun asti.
Helluntailaisuus perustettiin Paavalin toimesta . Tätä seuranneessa toisessa kirkolliskokouksessa vuonna 2001 päätettiin, ettei naisten tarvitse enää käyttää burkaa, sillä pyhien kirjoitusten iankaikkiset totuudet ovat kyseisessä jakeessa aikaansa sidottuja.
Helluntailaisten on kiellettyä lukea vanhaa testamenttia, sillä he pitävät sitä vanhentuneena lukuunottamatta jakeita, jotka koskevat lohikäärmeitä, haitareita, Suurta Henkeä, lipeäkalaa, homoutta, vaatteita tai muita perversioita.
Supervoimat
paranemisvoima
ajatusten lukeminen
energiasäteiden ampuminen
demonien läsnäolon aistiminen
adamantium-luuranko
Heikkoudet
hidas lisääntyminen
hopealuodit
myrkkykäärmeet
Mitä helluntailainen saa ja ei saa tehdä
Helluntailainen saa
Rukoilla, mikä ylistää Paavalia, joka on helluntailaisten kaikkivaltias. Rukousta varten on kuitenkin laadittu muutamia erityissääntöjä, joita ei kerrota seurakunnan ulkopuolisille.
Puhua kielillä, elleivät kielet ole Saatanallisia. Tässä ollaan varovaisia, koska glossolaliaa harjoittaa myös avoinmielinen Sana ja Ylistys -seurakunta.
Juoda verta, sillä siihen kehotetaan Raamatussakin.
Vihata, sillä Jumalakin vihaa luotujaan.
Helluntailainen ei saa
Katsoa televisiota, sillä siellä voi näyttäytyä Saatana. (Television voi kuitenkin löytää jokaisen seurakunnan jäsenen kaapista. Samaan kaappiin on tungettu jokainen homo, joka seurakunnan jäsenille on syntynyt.)
Kuunnella radiota, sillä siellä voi saarnata Saatana, tai joku Syntinen.
Lukea lehtiä, sillä niiden kautta voi viestittää Saatana. Lisäksi helluntailaiset pitävät paperia epäpyhänä materiaalina.
Pelata tietokoneella, sillä ruudusta voi ilmestyä Saatana. Tai meisseli.
Syödä veriruokia, sillä se kielletään Raamatussa.
Nukkua, sillä unet ovat usein syntisiä ja niiden kautta Saatana voi korruptoida mielesi.
Syödä, sillä se on irstasta ja Saatana voi olla myrkyttänyt ruoan synnillä.
Juoda, sillä Jeesus muutti veden viiniksi ja alkoholin nauttiminen on synti.
Paskoa, sillä pöntössä piilee Saatana.
Runkata, sillä käsi joka heitä runkkaa voi olla Saatanan.
Että mäin . Halleluuujaaaaa. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684321Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D913878- 503416
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222663Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!242498Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562353- 432197
- 471848
- 361810
- 301616