Kaikkein kiinnostavimmasta aiheesta

Pitkän poissaoloni jälkeen laitoin päätösviestin futiksen EM-kisoja koskeneelle avaukselleni (On tämä niin rankkaa) ja tehtyäni uuden avaukseni (Brexitin vaikutus puolueittemme kannatukseen?). Sitten selasin palstaa kauas taaksepäin. Palstan aiheeksi nimetty keskustapolitiikka ei näy montakaan kiinnostaneen. Sen sijaan näin monen mielenkiintoa sellaiseen, joka on varmaan hyväksyttävä minunkin avaukseni aiheeksi.

Näin, että eräiltä ei ole mennyt päivääkään niin, etten olisi heidän mielessään ollut. Kiihkeimmän kaipaajani silmissä moni on minuksi joutunut! Taannoin hän näki minuksi vain palstan eliittiin kuuluvia, nyt sellaiseksi pääsevät jo lähes ”tasoisensa” parin lauseen roiskijat. Voi ihmispolon elämän tyhjyyttä, kun tällainen vanha mies on hänen mielensä niin täysin vanginnut!

Ei tuosta enempää, mutta kun eräiltä taas on kuultu myös tuota samaa kuin sadat kerrat aikaisemminkin - että olen äpärä, mitätön aliupseeri, pihoja lakaissut talkkari ja homo - käsitellään nyt noita asia kerrallaan:

Jos häpeäisin aviotonta syntyperääni, en tietenkään olisi siitä kertonut. Pikemmin ylpeilyn aihe minulle on, että lähtökohdistani huolimatta olen näinkin hyvän elämän saanut elää. Onnellisempi lapsuus minulla isovanhempieni kasvattina kotini ainoana lapsena oli kuin useimmilla isällisillä suurissa perheissään. En toki ole ”äpäränäkään” ainutlaatuisen onnistunut, sillä yhdestä sellaisesta tuli suuri kuningaskin, 1000-luvun ensimmäisellä vuosisadalla vaikuttanut Englannin ensimmäinen normannikuningas Vilhelm I, Vilhelm Valloittaja (William the Conqueror), joka tunnettiin myös nimellä Vilhelm Äpärä (William the Bastard).

Aliupseerina tosiaan palvelin pitkään puolustusvoimissa, eikä siinä hävettävää, kun aliupseeristoa sanottiin armeijan selkärangaksi. Aliupseeriston korkeimpaan arvoon, sotilasmestariksi kohosin, tosin jo reservin vänrikkinä. Toimiupseerina ylenin ammattikunnan korkeimpaan arvoon, kapteeniksi. Ensimmäisten neljän joukossa, muuten. Monissa eri joukoissa - myös YK:n rauhanturvaajajoukoissa - ja monissa eri ja hyvin erilaisissa tehtävissä - myös sotakoulun opettajana - toimin. Suuren osan urastani esikunnissakin (sinnehän kyvyttömät laitetaan, kun esikuntia johdetaan sieltä kentältä, jossa me kaikki aluksi pakersimme;))

Talkkari en koskaan ollut, mutta isännöitsijä olin. Työpaikkani 5 ha:n tontilla oli monien rakennusten lisäksi myös pihoja, teitä, nurmikoita ja monipuolisia istutuksia, mutta alaiseni pihamiehet niitä hoitivat. Vastuullani oli noiden kaikkien rakennustenkin kunnossapito, turvallisuus ja yli 500-päisen henkilökunnan työpisteiden toimivuus, mutta käytännön töissä niistä huolehtivat johdossani olevat ammattimiehet. Oli rakennus- ja korjausmiehiä, sähkömiehiä, putkimiehiä, vartijoita, siivoojia, vahtimestareita, autonkuljettajia, varastomiehiä, sisä- ja ulkolähettejä, puhelinkeskuksen hoitajia, yhtiön hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenten kaupunkiasuntojen ja edustuspaikkojemme (kartano ja saaripaikka) hoitajia. Ja paljon muuta. Minulla tietenkin oli tulosvastuu koko laajalta toimialueeltani.

Näytin täällä kerran kuvan itsestäni veljeni savusaunan lauteilla. Suomalaista miestä ei luulisi miehen saunakuvan pahastuttavan, eikä normaalia heteromiestä kiihottavankaan. Mutta täällä on myös ”miehiä”, joita tuo kuvan ihana näky unohtumattomasti kolautti! Ja sitten he sanovat minun näyttäneen tuota kuvaa heistä miesseuraa hakeakseni! Varhaisnuoruudestani saakka olen ollut ”sillä tavalla” kiinnostunut vain naisista, joita on elämässäni mukavasti riittänyt, joskus vähän liikaakin. Vielä näin vanhuksenakin minulla on ihana naisystävä, vaikkei tämän suhteen tärkein side ole vain se, joka oli joskus nuorempana.

Noilla eräillä on traumoja omasta syntyperästään, siksi vouhkaavat äpärästä, traumoja menestymättömyydestään sotaväessä kuten siviilissäkin, siksi tekevät itsestään upseereja ja johtajia - todella huvittavaa heitä ajatellen! - ja epävarmuus seksuaalisesta suuntautumisestaan, siksi yrittävät tehdä homoja muista. He kokevat itsensä mitättömyyksiksi. Annan tunnustusta: oikein he itsensä tuntevat! Eräät tyhmyyksissään yrittävät sen peittää hohottelullaan. Vaikka heidän ilon aiheensa lienevätkin kovin vähissä, viimeistään noin he myös oikeat tuntemuksensa paljastavat!

En toki ole pitkässä elämässäni tehnyt vain oikeita tekoja, vaan olen tehnyt myös sellaista, joka olisi saanut jäädä tekemättä. Mutta on kuitenkin niin kuin sanon profiilillakin: ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”, sillä elämää se kaikki on ollut. Näin asennoituen minulla ei ole aihetta hävetä itseäni ainakaan täällä, kun niin ei ole tarvinnut koskaan tehdä paremmassakaan seurassa.

Tulipa pitkä kirjoitus! Eivät nuo parin lauseen roiskaisuihin pystyvät tätä jaksane lukea, mutta olkoon tämä näyttönä siitä, että tässäKIN taidossa olen heitä niin paljon parempi kuin kaikessa muussakin.

18

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni lisäys:

Eipä kepupolitiikasta puhuminen minuakaan juuri enää innosta tässä seurassa, jossa siitä kiinnostuneet keskustelukykyiset ovat käyneet kovin vähiin, kun minä olen täällä sellaisen kiinnostuksen kohde, että ykkössijasta kanssani kilpailee vain Tarja Halosen eläke;)) Täällä velloo nyt turhimuksia, joiden turvat on aina tukittu elävässä elämässä ja he ovat paenneet tänne, jossa saavat puskapiiloistaan tuoda palstalle kaikkea sitä, mitä synnyinperäinen typeryys tai toteutumattomien unelmien sairastuttama mieli tuottaa.

Joten kun vielä vastailen noille parille edelliselle avaukselleni, sen jälkeen nuo vain minusta ja minulle elävät kaipaajani saattavat taas varsin kauan joutua minua tänne turhaan odottamaan - ja tuon pipipäisimmän silmissä taas moni sivullinen varmaan minuksi joutuu;))

• Ei.kehumista

Kapin eläke paritonnia.

• Sanon avauksessani ja sen jatkoviestissäni:

>>Tulipa pitkä kirjoitus! Eivät nuo parin lauseen roiskaisuihin pystyvät tätä jaksane lukea, mutta olkoon tämä näyttönä siitä, että tässäKIN taidossa olen heitä niin paljon parempi kuin kaikessa muussakin<<

>>Olen täällä sellaisen kiinnostuksen kohde, että ykkössijasta kanssani kilpailee vain Tarja Halosen eläke;)) Täällä velloo nyt turhimuksia, joiden turvat on aina tukittu elävässä elämässä ja he ovat paenneet tänne, jossa saavat puskapiiloistaan tuoda palstalle kaikkea sitä, mitä synnyinperäinen typeryys tai toteutumattomien unelmien sairastuttama mieli tuottaa<<

Aliarvioin noita tarkoittamiani. Ovat he jaksaneet nuo viestini lukea, ovat lukemansa ymmärtäneet ja sanomani on kolahtanut heihin niin, että ovat hiljentyneet. Kukaan ei siis ole ihan toivoton tapaus, eivät edes hekään, sen he noin osoittavat. Hyvä!

• OpeOulusta

Kapin syntyperä karjakon äpärä, ei koulutusta ei kunnon työtä koskaan. Isossa vesipäässään kuvittelee isoja itsestään.

• Osmium2

Todella tyhjä katse on vesipäisen äpärän silmissä. Enpä kehtaisi moista profiilikuvakseni laittaa...

• Ei.noita.kukaan.lue

Et sinä ketään kiinnosta. Tuollaisia åpitkiä vuolatuksia, kukaan viitsi lukea.

Sitä samaa jaaritusta vuodesta toiseen.
      Et sinä ole kiinnostuksen kohde,
      Itse vain itseäsi tuot esille.
      Paritonnisella kuussa ei herran huonetta rakenneta, eläkkeelläsi.

• kapi.ressukka

aikansa puhuu kohta valion pääjohtaja
        "alaisensa" kuin nyt tuollaisella niitä olisi

• KapiOnPäällikkö

Kovasti sinua tuntuu kapin "vuolatukset" kiinnostaa kun on pakko pitkä kommentti kirjoittaa. Kapi on kuitenkin täällä palstalla ns. päällikkö jota seurataan ja jonka avauksiin kirjoitetaan.

Päinvastoin kuin tuon onnettoman res.maj:n Halosen eläkettä tai SAK:a koskiviin tai tuon "johtajan" mkarvasitätätaitota päivityksiin.

• Elämässä on aina onnistumisia ja pettymyksiä. Totesin edellisessä viestissäni:

>>Ovat he jaksaneet nuo viestini lukea, ovat lukemansa ymmärtäneet ja sanomani on kolahtanut heihin niin, että ovat hiljentyneet<<

Mutta liian hyväuskoinen olin, ja sain pettyä, kun eräiden ”vastaanotin” on siinä kunnossa, että avauksessani sanomani ei ole mennyt heille perille. Samapa tuo. Humaanina ihmisenä myönnyn tunnustamaan, että saahan ihminen tuoda tänne sitä, joka häntä kiinnostaa ja tavalla, johon hänen kykynsä riittävät.

Tuo, joka ”tietää” eläkkeeni olevan vain kaksi tonnia on sikäli oikeassa, että ei se toinen eläkkeeni juuri sitä suurempi ole, kun se on vain puoli eläkettä. Mutta ensimmäinen eläkkeeni on täysi eläke ja jonkin verran yli kahden tonnin, vaikka se vähän pienemmästä palkasta määräytyykin. Joten huoli pois - kyllä minä näillä pärjäilen, vaikkei eläkkeeni ole niin suuri kuin palstan majuri on kertonut oman eläkkeensä olevan, yli kuusi tonnia - joka on muuten huomattavasti suurempi kuin majurin palkka;))

Noiden rikkinäisten ”vastaanottimien” omistajien kannattaa vielä toistamiseen yrittää lukea tuo, mitä sanon avauksellani syntyperästäni, sotilas- ja siviilityöurastani ja sen tietyn saunakuvan tiimoilta. Sitten heidän kannattaa vielä lukea sen jälkeen heistä tekemäni johtopäätökset. Niin viallinen heidän ”vastaanottimensa” ei voi olla, etteivätkö kuulisi johtopäätöksiäni ja etteivätkö myöntäisi itselleen minun olevan niissä oikeassa.

Luulenpa, että tämä saa riittää minulta tästä kaikkein kiinnostavimmasta aiheesta, enkä usko heiltäkään tulevan enää mitään sellaista, jota minun tarvitsisi kommentoida.

• Uskon.majuria

Majuri & Diplomi-insinööri.
        Miksei olisi eläke yli kuudentonnin.
        Ja luulempa, että siinä vielä "koira haudattuna" .
        Eli, on muitakin eläkkeitään. Eläkkeisiin kun lasketaan kaikki ansiotulo.

Itselläkin viisi eläkettä, pienin on 7.48 € kuukaudessa. Sen olisi saanut kertakorvauksenakin, mutta noin otin. Paritonnia olisi kerralla ollut -vero.

Tuskin nyt ali-upseerilla 2000 € päälle eläke on.

• Muista_kuitenkin

notta vitutukseen voi kuolla.

Ja saakin...

• Asiat.kohdalleen
        Uskon.majuria kirjoitti:

Majuri & Diplomi-insinööri.
        Miksei olisi eläke yli kuudentonnin.
        Ja luulempa, että siinä vielä "koira haudattuna" .
        Eli, on muitakin eläkkeitään. Eläkkeisiin kun lasketaan kaikki ansiotulo.

Itselläkin viisi eläkettä, pienin on 7.48 € kuukaudessa. Sen olisi saanut kertakorvauksenakin, mutta noin otin. Paritonnia olisi kerralla ollut -vero.

Usko vain itseesi "majuri" ja "dipl.ins", mutta kukaan muu ei usko, että olisi olemassa majuri tai dipl.ins, joka ei ole äidinkieltä oppinut. Niiden kun on täytynyt käydä korkeampiakin kouluja, palstan "majurilta" ja "dipl.inssiltä" peruskoulukin jäänyt vaiheeseen.

Kapin eläkkeiden täytyy olla vähintään sanomaansa tasoa, ei muuten monta kertaa vuodessa pitkiä maailmanmatkoja tehtäisi. "Palstan "majurin" ja "dipl.inssin" kuuden tonnin eläke on samaa kantaa kuin majurin ja dipl. inssin arvot. Mielenvikaisen mielikuvituksen tuottamaa.

• Eikä.ole.ainut
        Asiat.kohdalleen kirjoitti:

Usko vain itseesi "majuri" ja "dipl.ins", mutta kukaan muu ei usko, että olisi olemassa majuri tai dipl.ins, joka ei ole äidinkieltä oppinut. Niiden kun on täytynyt käydä korkeampiakin kouluja, palstan "majurilta" ja "dipl.inssiltä" peruskoulukin jäänyt vaiheeseen.

Kapin eläkkeiden täytyy olla vähintään sanomaansa tasoa, ei muuten monta kertaa vuodessa pitkiä maailmanmatkoja tehtäisi. "Palstan "majurin" ja "dipl.inssin" kuuden tonnin eläke on samaa kantaa kuin majurin ja dipl. inssin arvot. Mielenvikaisen mielikuvituksen tuottamaa.

kun vaan on.

• Jos.et.ihan.täysillä
        Asiat.kohdalleen kirjoitti:

On se majuri ynnä inssi.
        Sellaisia on paljonkin. Monet upseerit lukeneet lisää jo aiemminkin,
        monet opiskelee työaikanaan yliopistoissa. Tiedän sen, kun olen läheltä seurannut.
        Tuskin nyt majuri et inssi jättänyt kansakoulua kesken, mistähän
        senkin olet päähäsi saanut, tuskin edes itse olet osannut keksiä.
        Jossain lähde omituisuuksiisi.

• OulunUkki

Sinulla kapi on vastaanotin rikkinäisissä kalsareissasi, mutta kukaan homo ei halua haisevaa vastaanotintasi käyttää. Näin on näreet???

• kukajaksaalukea

Eikös sinun pitänyt lähteä palstalta lopullisesti, vai sekoitanko johonkin muuhun hörhöön?

• NäinLupasin

Toivon että jaksatte hyvin mieli iloisena
        Majuri.ei.enääKiusananne
        16.6.2016 23:41
        http://www.suomi24.fi/profiili/evp_Majuri
        Itse poistuin palstalta lopullisesti, tämä viimeinen viestini.
        Taisin mainitakin "katsotaan kesään", miten palsta on ryhdikäs.
        Mielestäni ei ole ryhdikäs. En syytä ketään, otan kaiken omaksi syykseni,

• Narraa.suuremmaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe