Ihmettelen, miksi Jt:lle on niin paljon ohjeita elämän elämiseen pukeutumisesta ja parrankasvusta alkaen.
Jumala tai siis Jehova tuntuu olevan pikkutarkka ja tunnoton, kun hylkää uskovansa, joka hairahtuu vaikkapa viettämään 50-vuotispäiväänsä. Tai osallistumaan naapurin vastaaviin.
Jokainen ihminen tekee erehdyksiä. Ei voi olla Jt:tä, joka ei olisi jotain ohjetta rikkonut. Miten hän selviää? Onko jokin maallinen tuomioistuin, joka anteeksiantaa rikkeet, vai onko rukoiltava armoa Jehovalta? Entä jos ei tiedä rikkoneensa! Miten sitten suu pannaan?
Joku herkkätuntoinen Jt voi joutua elämään koko elämänsä tunnontuskissa. Hän voi tahtomattaan tehdä jotain sääntöjen vastaista, juuri kun on selviytynyt edellsestä hairahduksestaan. Se ei voi olla Jehovan tahto.
Selviääkö paremmin, jos muut eivät tiedä? Jos hairahdus on vain ihmisen ja Jehovan tiedossa?
Sääntäjen perässä
28
264
Vastaukset
- niin_nähtyä
Kyllä nämä jt:t silti elää salaa ja julkisesti ihan kuten maailmallisetkin. Osa voi näytellä niin hurskasta ja muita tuomita milloin mistäkin pikku jutuista, mutta silti itse tekevät kaikkea mitä lystäävät ja sitten jos tästä mainitsee joskus niin sieltä tulee tulikiven katkuista puolustelua.
Omassa seurakunnassani elettiin kuin siat pellossa ja vasinkin eräät matkustelivat ympäri maailmaa jopa useamman kerran kuussa. Osa harrasti maailmallisia tanssiharrastuksia, ratsastusta ja kävivät konserteissa, teattereissa, shoppailivat muotivaatteita ja muuta pinnallista ja kalliita huonekaluja ja ostelivat merenrantahuviloita ja jokaisella kallis auto tottakai. Eräskin vanhemmistoperhe patisti poikansa korkekoulutukseen, jotta saavat leuhkia kaikille kuinka lukenut poika on ja omaa nyt komean tittelin ja ammatin.
Ravintoloissa kävivät juhlimassa komeasti kaikenmaailman kissanristiäisiä tämän kuulin kerran jopa aluetaksissa jossa radiosta kuulutettiin taksinkuljettajalle haettavaksi asiakas eli polttariseurue (sanoi seurakuntamme jäsenen etu ja sukunimen) jotka pitää viedä erääseen ravintolaan (kaupunkimme kallein ravintola).
Ja mitä lie tekevät ulkomailla kun ei kukaan näe ja tiedä. Paljon istuskelevat ravintoloissa syömässä leikkien seurapiiriylimystöä ja hakeutuvat kaupungin silmää tekevien isokenkäisten ystäväpiiriin.- Tunnontuskaiset
Olen ymmärtänyt, että tälliset juhlijat ovat sentään vähemmistö. Monet perheet elävät tunnollisesti ohjeitten mukaan, ja minusta on murheellista. että elämä jää elämättä, kun on seurattava sääntöjä' kaiken aikaa. Ehkä viikottaiset kokoontumiset valtakunnansalilla auttavat kestämään, mutta meillä on vain yksi elämä. Siihen kuuluu niin paljon muutakin kuin uskonto. Jehova on ne mahdollisuudet luonut ja suonut.
- PientäPohdiskelua
Sääntöjä Jt-lahkossa toden totta riittää! Jt-lahkossa on niitä tunnollisia puurtajiakin, jotka luulevat Jumalan ohjaavan Jt-lahkoa ja he ahdistuvat helposti, jos eivät pysty täyttämään lahkon lukemattomia ohjeistuksia ja sääntöjä. (vrt fariseukset)
Jt-lahkossa on myös niitä opportunisteja, jotka elelevät aika lailla kuten huvittaa, mutta he yrittävät pitää varsinaiset rikkeet, joista voidaan erottaa, salassa. Jt-lahkossa on paljon köyhiä (lahkon yksinkertaistamisihanteen vuoksi) ja näitä joitakin varakkaita rahan tienaamiseen ja nautintoihin keskittyviä yhtä aikaa tavallaan ihaillaan ja kadehditaan, mutta myös paheksutaan.
Olen usein miettinyt mitä näitten löysemmin lahkossa roikkuvien päässä liikkuu. Ovatko he mukana sosiaalisista syistä vai uskovatko he myös edelleen oikeasti, että Jumalalla on jotain tekemistä Jt-lahkon kanssa. Jos uskovat, miksi he sitten kehtaavat/uskaltavat elää vastoin "Jumalan Äänitorven" sääntöjä ja ohjeita. No, ehkä moni heistä ei oikein tiedä mitä ajattelisi...kroonisesti mönkään menneiden ennustelujen jälkeen sellainen tilanne lienee yleistymässä ja moni roikkuu epävarmuuden tilassa ja on mukana lähinnä sosiaalisista syistä.
Ja onhan tottumus toinen luonto.Joillakin painavat myös aiemmin tehneet uhraukset. On aina vaikeaa alkaa herätä tajuamaan, että onkin kuulunut johonkin lahkoon, joka ei oikeasti mitenkään edustakaan Jumalaa vaan vain huijaa ja alistaa jäseniään. Ehkä on monesta helpompaa vähentää pohdiskelua ja satsata materiaalisiin juttuihin, matkusteluun jne ja jäädä roikkumaan johonkin välitilaan. Toisaalta luulisi senkin olevan pitemmän päälle kuluttavaa. - Valkoistavaltaa
PientäPohdiskelua kirjoitti:
Sääntöjä Jt-lahkossa toden totta riittää! Jt-lahkossa on niitä tunnollisia puurtajiakin, jotka luulevat Jumalan ohjaavan Jt-lahkoa ja he ahdistuvat helposti, jos eivät pysty täyttämään lahkon lukemattomia ohjeistuksia ja sääntöjä. (vrt fariseukset)
Jt-lahkossa on myös niitä opportunisteja, jotka elelevät aika lailla kuten huvittaa, mutta he yrittävät pitää varsinaiset rikkeet, joista voidaan erottaa, salassa. Jt-lahkossa on paljon köyhiä (lahkon yksinkertaistamisihanteen vuoksi) ja näitä joitakin varakkaita rahan tienaamiseen ja nautintoihin keskittyviä yhtä aikaa tavallaan ihaillaan ja kadehditaan, mutta myös paheksutaan.
Olen usein miettinyt mitä näitten löysemmin lahkossa roikkuvien päässä liikkuu. Ovatko he mukana sosiaalisista syistä vai uskovatko he myös edelleen oikeasti, että Jumalalla on jotain tekemistä Jt-lahkon kanssa. Jos uskovat, miksi he sitten kehtaavat/uskaltavat elää vastoin "Jumalan Äänitorven" sääntöjä ja ohjeita. No, ehkä moni heistä ei oikein tiedä mitä ajattelisi...kroonisesti mönkään menneiden ennustelujen jälkeen sellainen tilanne lienee yleistymässä ja moni roikkuu epävarmuuden tilassa ja on mukana lähinnä sosiaalisista syistä.
Ja onhan tottumus toinen luonto.Joillakin painavat myös aiemmin tehneet uhraukset. On aina vaikeaa alkaa herätä tajuamaan, että onkin kuulunut johonkin lahkoon, joka ei oikeasti mitenkään edustakaan Jumalaa vaan vain huijaa ja alistaa jäseniään. Ehkä on monesta helpompaa vähentää pohdiskelua ja satsata materiaalisiin juttuihin, matkusteluun jne ja jäädä roikkumaan johonkin välitilaan. Toisaalta luulisi senkin olevan pitemmän päälle kuluttavaa.Ja kun ja jos haluaa oppia , miten valkoinen Herrakansamme oikein käyttäytyy, , kannattaa mennä katsomaan Uusinta tarzanelokuvaa, Jossa -maailmallista kansanosaa esittävät Gorillaherrat karjahtelevat sydäntäsärkevästi , -
Jane ei tosin suostu pitämään alistumismössää päässään , joten Viidakon vanhimmisto suosittelee gorillaneitoa uudeksi janeksi Tarsulle ,Hän on harvasanaisempi kuin Tarsu , joka sentään osaa sanoa " ; ..Sinä , ..öö tuota ..Jane , Mie kuule oun Roka antti , pienviljelijä Kannak...
Anteeksi väärä roolivihko ;
- Kauspe
Eikö jt usko että Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit , kuollut meidän kaikkien puolesta
- Paipai
Jokainen voi tietysti lukea ja uskoa ,miten haluaa , mutta meillähän on Uskonnonvapaus, tieto on erikseen ,
Ensiksi tuo synti; Hamartia sanskriitinkielellä , Se on kotoisin Intiasta , Buddhalaisten sanastoa , ja kukaan ei ole vielä pystynyt oikein selittämään ,mitä se on ,
toiseksi ; Ei Jeshua tullut Maan päälle Isänsä tahtoa täyttämään jollain veriuhrilla , Kun Korkein hävitti Juudan sen takia , että he uhrasivat lapsia Karthagon Tanitille ,
Vaan hän tuli tullakseen Maan hallitsijaksi " aina hämärään tulevaisuuteen asti , " Niin Psalmien kirja kertoo
Totta kai hänet surmattiin ; Roomalainen sotilas , tietty "Pitkä Keihäs " nimeltään , puhkaisi hänen kylkensä pitkällä keihäällä, onhan se totta, sillä Euroopan keisarien ja kuninkaitten kassaholveissa on 11 ja puoli tätä keihästä tallessa , - Baibaib
Heillä ei ole edes ristiä, vaan paalu.
Kuitenkin katsovat olevansa kristittyjä. - voideltu.kingi.Khristos
Baibaib kirjoitti:
Heillä ei ole edes ristiä, vaan paalu.
Kuitenkin katsovat olevansa kristittyjä.jaahas, KRISTITTY on se jolla on RISTI ?
kyllä rippikoululeirillä kerrottiin sanasta ihan muuta ennenmuinoin ?
mitäs Wiki sanoo?
--Sana 'Kristus' on kantasanana sanoille
'kristinusko' ja 'kristitty'
siinähän se
#Kristus on Jeesuksen arvonimi.
Kreikan sana Khristos on käännös heprealaisesta sanasta mashiah,
suomeksi Messias.
Kristus ja Messias ovat siis käytännössä samaa tarkoittavia.
Kummankin sanan merkitys on
”se, joka on voideltu”.
Tämä viittaa alunperin Israelin kuninkaaseen,
joka asetettiin virkaansa voitelemalla.#
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Kristus - Baibaib
voideltu.kingi.Khristos kirjoitti:
jaahas, KRISTITTY on se jolla on RISTI ?
kyllä rippikoululeirillä kerrottiin sanasta ihan muuta ennenmuinoin ?
mitäs Wiki sanoo?
--Sana 'Kristus' on kantasanana sanoille
'kristinusko' ja 'kristitty'
siinähän se
#Kristus on Jeesuksen arvonimi.
Kreikan sana Khristos on käännös heprealaisesta sanasta mashiah,
suomeksi Messias.
Kristus ja Messias ovat siis käytännössä samaa tarkoittavia.
Kummankin sanan merkitys on
”se, joka on voideltu”.
Tämä viittaa alunperin Israelin kuninkaaseen,
joka asetettiin virkaansa voitelemalla.#
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/KristusKristus sovitti maailman synnit ristinkuolemalla.
Se ei jt:lle kelpaa.
Kuitenkin pitävät itseään kristittyinä. - vilpitöntä.tarkastelua
Risti ja paalu. Siinä sitä sanasta taas kiistellään.
Ensin, Jeesus ei kylläkään kantanut ristiä, se on todellisuudessa liian raskas, sekä toisaalta, hakattu mies ei siihen pystyisikään.
Mutta, Hän kantoi sen ristin poikkipuun, aivan todellisuudessa.
Ja se ristin pystypuu oli siellä paikalla jo valmiina, mihin tämä poikkipuun kanto tapahtui.
Siis risti ja paalu - sen kesken kiistely on turhaa.
Kummallakin on tavallaan sanotus kohdallaan, mutta tulkinnassa on se näköalainen erimielisyys.
Eli kristittynä näen Herrani kantaneen sitä "poikkipuuta", johon Hänen kätensä on naulattu ja joka asetettiin siihen paaluun, joka vielä oli siellä odottamassa "pitkällään"... Ne ovat ihmisten töitä ne, nauloineen. Siksi ihmisten töitä ei pidä ihailla, vaan nähdä se pahuutemme kättenjäljet, kun naulitsimme Herramme nähtäväksi ristinpuulle. Sijaisuhri oli siellä, kun myrkkykäärmeen pistämät ihmiset luulivat tekevänsä oikein. - Juutalaisten kuninkaan - ristille kuolemaan asettivat.
Myös ristin molemminpuolin ryövärit. Nekin symboolisesti kertovat meistä. Toiset meistä pilkkaa Herraa edelleen, "astu alas, jos olet Jumalan Poika"! Tai muista, kun tulet valtakuntaasi - minä olen syntinen ja minä kärsin tekojeni mukaan.!
Synti on Jumalan tahdon rikkominen, jonka tuomio on II- kuolema.
Siksi kun katselmemme sijaistamme, näemme kättemme teot.
Se saa todellisuuden eteemme ja ymmärrämme käärmeen myrkyn.
Kaikki, mitä teemme lähimmäisellemmekin, on Jumalan kätten suhteen tehtävä oikein. Hän on Jumalan luoma, ja siksi rakastakaamme lähimmäistämme, älkäämme tehkö hänelle pahaa.
Siis rakkaudettomuutta, syntiä, jos sen teemme olemme kadottettuja.
Kyllähän Jehovat pyrkivät hyvään, ehkä enemmän, kuin kristityt.
He kieltäytyvät aseista, siis eivät ammu "veljeään" rajan yli, molemmin puolin, siis ovat takoneet aseensa auroksi viljelemään ja varjelemaan luomakuntaa.
Siinä kristityt voisimme ottaa oppia.
Sanoma, mikä tämä risti - tuo esiin, on se, että teemme pahaa.
Teemme niin pahaa, että Herrakin, joka voisi vapauttaa meidät pahasta, naulaamme ristille, ettei meidän tarvitseisi tehdä mielenmuutosta.
Mutta, joka tämän tajuaa, ymmärtää sen vertauskuvallisen vaskikäärmeen viestin erämaassa, kun käärmeet purivat ja se vaskikäärme nostettiin, että joka siihen katsoi pelastui.
Idea ajatukseen on siinä. Näemme mikä myrkyttää ja näemme, mikä pelastaa.
Pahatuksesta on tehdävä parannus. Jehovilla siinä varmaan ollaan edempänä, kuin kristityillä, ja hännänhuippuna on ateistit.
Maa on sellainen, miten me se naulaamme myrkytettyinä ja kumarramme tämän maan herraa.
Siten nautimme sitä myrkkymaljaa huulillamme.
Siis kuka nauttii ja kuka ei.
Enkä minä ole jahvettilaisen tuomari. Meillä jokaisella on Tuomari kerran julistamassa tekojemmekin mukaan tuomiota.
Eikä se meidän muotojumalisuus paljoakaan auttanut, mitä IsoKirja kertoo.
Kokonaisvaltainen parannus. Siitä on kyse. Ettei se myrkky enää vaikuttaisi sielumaisemiimme.
Eletäänkö näin realiteeteissa, kun mittaamme ja tuomitsemme toisiamme, vaikka paalun ja ristin äärellä.
Onhan tuota jo puitu kristillisnäköisissä televisiossa esitetyissä ohjelmissa ja todettu. Poikkipuu kannettiin. Se ristinkanto on mahdottomuus - sen painonkin suhteen.
Ja jos vielä mietitään raamatunkertomusta, että oli ruoskitusta henkilöstä kyse, niin kannattaa löysätä omat sota-aseet, vaikkakin oli kyse Mestarista - Olihan hän Uusi- Adam. lihan muodossa täällä.
Hänhän itki- söi- teki puutöitä jne. kuten muutkin.
Voimakin oli varmaan sen poikkipuun kannon vertainen, kuten mekin. Mutta, ilman syntiä - Paipai
vilpitöntä.tarkastelua kirjoitti:
Risti ja paalu. Siinä sitä sanasta taas kiistellään.
Ensin, Jeesus ei kylläkään kantanut ristiä, se on todellisuudessa liian raskas, sekä toisaalta, hakattu mies ei siihen pystyisikään.
Mutta, Hän kantoi sen ristin poikkipuun, aivan todellisuudessa.
Ja se ristin pystypuu oli siellä paikalla jo valmiina, mihin tämä poikkipuun kanto tapahtui.
Siis risti ja paalu - sen kesken kiistely on turhaa.
Kummallakin on tavallaan sanotus kohdallaan, mutta tulkinnassa on se näköalainen erimielisyys.
Eli kristittynä näen Herrani kantaneen sitä "poikkipuuta", johon Hänen kätensä on naulattu ja joka asetettiin siihen paaluun, joka vielä oli siellä odottamassa "pitkällään"... Ne ovat ihmisten töitä ne, nauloineen. Siksi ihmisten töitä ei pidä ihailla, vaan nähdä se pahuutemme kättenjäljet, kun naulitsimme Herramme nähtäväksi ristinpuulle. Sijaisuhri oli siellä, kun myrkkykäärmeen pistämät ihmiset luulivat tekevänsä oikein. - Juutalaisten kuninkaan - ristille kuolemaan asettivat.
Myös ristin molemminpuolin ryövärit. Nekin symboolisesti kertovat meistä. Toiset meistä pilkkaa Herraa edelleen, "astu alas, jos olet Jumalan Poika"! Tai muista, kun tulet valtakuntaasi - minä olen syntinen ja minä kärsin tekojeni mukaan.!
Synti on Jumalan tahdon rikkominen, jonka tuomio on II- kuolema.
Siksi kun katselmemme sijaistamme, näemme kättemme teot.
Se saa todellisuuden eteemme ja ymmärrämme käärmeen myrkyn.
Kaikki, mitä teemme lähimmäisellemmekin, on Jumalan kätten suhteen tehtävä oikein. Hän on Jumalan luoma, ja siksi rakastakaamme lähimmäistämme, älkäämme tehkö hänelle pahaa.
Siis rakkaudettomuutta, syntiä, jos sen teemme olemme kadottettuja.
Kyllähän Jehovat pyrkivät hyvään, ehkä enemmän, kuin kristityt.
He kieltäytyvät aseista, siis eivät ammu "veljeään" rajan yli, molemmin puolin, siis ovat takoneet aseensa auroksi viljelemään ja varjelemaan luomakuntaa.
Siinä kristityt voisimme ottaa oppia.
Sanoma, mikä tämä risti - tuo esiin, on se, että teemme pahaa.
Teemme niin pahaa, että Herrakin, joka voisi vapauttaa meidät pahasta, naulaamme ristille, ettei meidän tarvitseisi tehdä mielenmuutosta.
Mutta, joka tämän tajuaa, ymmärtää sen vertauskuvallisen vaskikäärmeen viestin erämaassa, kun käärmeet purivat ja se vaskikäärme nostettiin, että joka siihen katsoi pelastui.
Idea ajatukseen on siinä. Näemme mikä myrkyttää ja näemme, mikä pelastaa.
Pahatuksesta on tehdävä parannus. Jehovilla siinä varmaan ollaan edempänä, kuin kristityillä, ja hännänhuippuna on ateistit.
Maa on sellainen, miten me se naulaamme myrkytettyinä ja kumarramme tämän maan herraa.
Siten nautimme sitä myrkkymaljaa huulillamme.
Siis kuka nauttii ja kuka ei.
Enkä minä ole jahvettilaisen tuomari. Meillä jokaisella on Tuomari kerran julistamassa tekojemmekin mukaan tuomiota.
Eikä se meidän muotojumalisuus paljoakaan auttanut, mitä IsoKirja kertoo.
Kokonaisvaltainen parannus. Siitä on kyse. Ettei se myrkky enää vaikuttaisi sielumaisemiimme.
Eletäänkö näin realiteeteissa, kun mittaamme ja tuomitsemme toisiamme, vaikka paalun ja ristin äärellä.
Onhan tuota jo puitu kristillisnäköisissä televisiossa esitetyissä ohjelmissa ja todettu. Poikkipuu kannettiin. Se ristinkanto on mahdottomuus - sen painonkin suhteen.
Ja jos vielä mietitään raamatunkertomusta, että oli ruoskitusta henkilöstä kyse, niin kannattaa löysätä omat sota-aseet, vaikkakin oli kyse Mestarista - Olihan hän Uusi- Adam. lihan muodossa täällä.
Hänhän itki- söi- teki puutöitä jne. kuten muutkin.
Voimakin oli varmaan sen poikkipuun kannon vertainen, kuten mekin. Mutta, ilman syntiä" Vaikka oli kyse Mestarista" ..
_Mestari- sanassa on kyse Teosofiasta , siellä Jeesus oli ns, valo-olento eli Yksi Adepteista ,
Toiseksi , Jeshua oli sillälailla uusi Adam ,että hän tuli, Psalmien mukaan Ihmiskunnalle uudeksi hallitsijaksi , jonka piti hallita Maata aina ajan pimeään asti , mutta hänen "Omansa " murhasivat hänet pakanain kätten kautta ,
Ristin historia on taas oma lukunsa , Kirkkoisät kääntyivät pois tosiasioista takaisin pakanuuteen ,koska he olivat enimmäkseen helleenejä , jotka toivat mukanaan omat myyttinsä ,
muinaistutkimuksissa löytyi aik, Englannin Gloucesterista kaulakoru, metalliristi , jossa on kirjoitusta , Se on keisari Glaudiuksen jälkeiseltä ajalta oleva Roomanajan risti , Kun suuret vainot alkoivat , käytti alkuseurakunta näitä lähettäessään vainottuja pakoon muuanne , hän meni ilmoitettuun kaupunkiin tai kylään , etsi talon porttia , jonka portin pylväässä oli mosaiikikuvia , siellä muiden joukossa oli tasasivuisen ristin kuva ,myös kalan kuva kävija sinne piti mennä, piirtää hiekkaan risti ja kirjoittaa vaakaviivalle hänelle kerrottu sana , isännän tuli tietää pystyviivalle kirjoitettava sana , Näitä G, ristejä on löytynyt sitten muualtakin , Kiinasta asti ,
kun vainot lakkasivat , henkiin jääneet perustivat seurakuntia ja nostivat kokouspaikkansa katolle tankoon tsasivuisen ristin , ja tekivät näitä kaularistejä ,
Nikean papit ottivat käyttöön vanhan Babylonian tarun Mardukista , joka meni Tuonelaan , , ja fiksasi sen omaan käyttöönsä sopivaksi , - Baibaib
vilpitöntä.tarkastelua kirjoitti:
Risti ja paalu. Siinä sitä sanasta taas kiistellään.
Ensin, Jeesus ei kylläkään kantanut ristiä, se on todellisuudessa liian raskas, sekä toisaalta, hakattu mies ei siihen pystyisikään.
Mutta, Hän kantoi sen ristin poikkipuun, aivan todellisuudessa.
Ja se ristin pystypuu oli siellä paikalla jo valmiina, mihin tämä poikkipuun kanto tapahtui.
Siis risti ja paalu - sen kesken kiistely on turhaa.
Kummallakin on tavallaan sanotus kohdallaan, mutta tulkinnassa on se näköalainen erimielisyys.
Eli kristittynä näen Herrani kantaneen sitä "poikkipuuta", johon Hänen kätensä on naulattu ja joka asetettiin siihen paaluun, joka vielä oli siellä odottamassa "pitkällään"... Ne ovat ihmisten töitä ne, nauloineen. Siksi ihmisten töitä ei pidä ihailla, vaan nähdä se pahuutemme kättenjäljet, kun naulitsimme Herramme nähtäväksi ristinpuulle. Sijaisuhri oli siellä, kun myrkkykäärmeen pistämät ihmiset luulivat tekevänsä oikein. - Juutalaisten kuninkaan - ristille kuolemaan asettivat.
Myös ristin molemminpuolin ryövärit. Nekin symboolisesti kertovat meistä. Toiset meistä pilkkaa Herraa edelleen, "astu alas, jos olet Jumalan Poika"! Tai muista, kun tulet valtakuntaasi - minä olen syntinen ja minä kärsin tekojeni mukaan.!
Synti on Jumalan tahdon rikkominen, jonka tuomio on II- kuolema.
Siksi kun katselmemme sijaistamme, näemme kättemme teot.
Se saa todellisuuden eteemme ja ymmärrämme käärmeen myrkyn.
Kaikki, mitä teemme lähimmäisellemmekin, on Jumalan kätten suhteen tehtävä oikein. Hän on Jumalan luoma, ja siksi rakastakaamme lähimmäistämme, älkäämme tehkö hänelle pahaa.
Siis rakkaudettomuutta, syntiä, jos sen teemme olemme kadottettuja.
Kyllähän Jehovat pyrkivät hyvään, ehkä enemmän, kuin kristityt.
He kieltäytyvät aseista, siis eivät ammu "veljeään" rajan yli, molemmin puolin, siis ovat takoneet aseensa auroksi viljelemään ja varjelemaan luomakuntaa.
Siinä kristityt voisimme ottaa oppia.
Sanoma, mikä tämä risti - tuo esiin, on se, että teemme pahaa.
Teemme niin pahaa, että Herrakin, joka voisi vapauttaa meidät pahasta, naulaamme ristille, ettei meidän tarvitseisi tehdä mielenmuutosta.
Mutta, joka tämän tajuaa, ymmärtää sen vertauskuvallisen vaskikäärmeen viestin erämaassa, kun käärmeet purivat ja se vaskikäärme nostettiin, että joka siihen katsoi pelastui.
Idea ajatukseen on siinä. Näemme mikä myrkyttää ja näemme, mikä pelastaa.
Pahatuksesta on tehdävä parannus. Jehovilla siinä varmaan ollaan edempänä, kuin kristityillä, ja hännänhuippuna on ateistit.
Maa on sellainen, miten me se naulaamme myrkytettyinä ja kumarramme tämän maan herraa.
Siten nautimme sitä myrkkymaljaa huulillamme.
Siis kuka nauttii ja kuka ei.
Enkä minä ole jahvettilaisen tuomari. Meillä jokaisella on Tuomari kerran julistamassa tekojemmekin mukaan tuomiota.
Eikä se meidän muotojumalisuus paljoakaan auttanut, mitä IsoKirja kertoo.
Kokonaisvaltainen parannus. Siitä on kyse. Ettei se myrkky enää vaikuttaisi sielumaisemiimme.
Eletäänkö näin realiteeteissa, kun mittaamme ja tuomitsemme toisiamme, vaikka paalun ja ristin äärellä.
Onhan tuota jo puitu kristillisnäköisissä televisiossa esitetyissä ohjelmissa ja todettu. Poikkipuu kannettiin. Se ristinkanto on mahdottomuus - sen painonkin suhteen.
Ja jos vielä mietitään raamatunkertomusta, että oli ruoskitusta henkilöstä kyse, niin kannattaa löysätä omat sota-aseet, vaikkakin oli kyse Mestarista - Olihan hän Uusi- Adam. lihan muodossa täällä.
Hänhän itki- söi- teki puutöitä jne. kuten muutkin.
Voimakin oli varmaan sen poikkipuun kannon vertainen, kuten mekin. Mutta, ilman syntiäSiis paneudut tähän kirjaimelliseen ristiin ja sen muotoon. Sinä jaarittelet ristin muodoista ja vainotuista seurakuntalaisista. Sano, miksi heitä vainottiin? Juuri siksi, että he uskoivat Messiaaseen, joka sanoi: Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta.
Eikö sinulle merkitse mitään, että sillä ristillä kuoli Jeesus, joka kuoli sinunkin syntiesi sovitukseksi. Hän antoi henkensä sinunkin puolestasi.
Sitä ei jt-uskossa muisteta eikä uskota, ja kuitenkin siinä on koko kristillisen uskon sanoma.
Sellainen asia monasti unohtuu, että suolikaasun laskemisessa jt on henkistetyn tarkka YHWH:n antama etiketti. Ja se vasta tarkka onkin, niin kuin erittäin tärkeässä asiassa kuuluukin olla. Ohjeet ovat aaprabamin Epytgissä saamassa kivitaulussa.
Suolikaasua ei pruitkaistakkaan miten ja milloin vaan.
Sellaisessa peruspieяussa tuttujen jt kyseessä ollessa on käytäntöä hieman helpotettu. Riittää kun nostaa oikeaa koipea, suorittaa kaasun laskemisen, ja naurahtaa kevyesti päälle. On kiinnitettävä erityistä huomiota äänen voimakkuuteen ja pituuteen. Mitään mopsin pieяuja ei saa laskea, vaan on kerättävä suolikaasua, kunnes vaikuttavaa voimaa on tarpeeksi.
Mutta salilla- ja etenkin muistinvietossa- on syytä etukäteen syödä muutama päivä runsaasti kaasua kehittävää ruokaa (hernevelli ja keskiolut on parasta). Sitten on suolikaasua laskettaessa sanottava "oho" jo noin puolta sekuntia aikaisemmin. Jalan nostoa ei saa unohtaa. Sekä on kaikkien läsnäolijoiden hohotettava vedet silmissä ja aplodeerattava onnistuneelle suoritukselle. Selkäänkin saa taputtaa. On syytä noudattaa pikkutarkasti jt-pieяemisprotokollaa, etenkin vieraiden läsnäollessa, jotta eivät saisi huonoa kuvaa ko. jt-seurakunnasta.- Tunnontuskaiset
Olet kookoo siis jt, joka kadehtii muiden elämää ilman sääntöjä ja määräyksiä. Kun et muuta voi, törttöilet suolikaasuinesi ja olet vitsikäs.
Tai jos olet lähtenyt seurakunnasta, pilkkaat niitä, jotka haluavat seurata annettuja sääntöjä.
Minusta vain aika on ajanut näiden sääntöjen luojien ohi. Maailma on 150 vuodessa muuttunut, soisi, että uskovainenklin voisi elää hyvän ja onnelisen elämän.
Sinä et varmaan siihen pysty, niin katkera kirjoitukesi on. - Oikeatie
Tunnontuskaiset kirjoitti:
Olet kookoo siis jt, joka kadehtii muiden elämää ilman sääntöjä ja määräyksiä. Kun et muuta voi, törttöilet suolikaasuinesi ja olet vitsikäs.
Tai jos olet lähtenyt seurakunnasta, pilkkaat niitä, jotka haluavat seurata annettuja sääntöjä.
Minusta vain aika on ajanut näiden sääntöjen luojien ohi. Maailma on 150 vuodessa muuttunut, soisi, että uskovainenklin voisi elää hyvän ja onnelisen elämän.
Sinä et varmaan siihen pysty, niin katkera kirjoitukesi on.Opettele tollo kirjoittamaan oikein!!
- Tunnontuskaiset
Missä virhe? Jt:t ovat taitavia osoittamaan muiden tekemät virheet. Sehän kuuluu myös heidän filosofiaansa. Lyöntivirheitä kirjoituksiin saattaa aina eksyä.
- Paipai
Tunnontuskaiset kirjoitti:
Missä virhe? Jt:t ovat taitavia osoittamaan muiden tekemät virheet. Sehän kuuluu myös heidän filosofiaansa. Lyöntivirheitä kirjoituksiin saattaa aina eksyä.
Näissä Uskonto-organisaatioissa ei ole kysymys todellisen tapahtuman kertomisesta , vaan Paikalliset merkkihenkilöt samaistetaan muinaisten , kaikille kansoille yhteisten perinnetarinoiden kehykseen ,
Kyse on sankaritarinasta , jossa paikallinen , jostain huomiota saanut henkilö siirtyy parinsadan vuoden aikana Lohikäärmeen tappajien kuuluisuuteen , niin herakles , thor, kaikki aasian ja keski-amerikan ja muiden sankarit toistavat samaa tarinaa , esim vielä ilmestyskirja toistaa tarinaa punaisesta lohikäärmeestä,
kyllä se todellinen tarinakin sieltä alta jostain pilkistää, mutta ihmiset ihmiset haluaa kuulla vain Sankaritarinoita ; - Paipai
Paipai kirjoitti:
Näissä Uskonto-organisaatioissa ei ole kysymys todellisen tapahtuman kertomisesta , vaan Paikalliset merkkihenkilöt samaistetaan muinaisten , kaikille kansoille yhteisten perinnetarinoiden kehykseen ,
Kyse on sankaritarinasta , jossa paikallinen , jostain huomiota saanut henkilö siirtyy parinsadan vuoden aikana Lohikäärmeen tappajien kuuluisuuteen , niin herakles , thor, kaikki aasian ja keski-amerikan ja muiden sankarit toistavat samaa tarinaa , esim vielä ilmestyskirja toistaa tarinaa punaisesta lohikäärmeestä,
kyllä se todellinen tarinakin sieltä alta jostain pilkistää, mutta ihmiset ihmiset haluaa kuulla vain Sankaritarinoita ;Tarkoitan sitä, että kun kirjoitukset sanovat, että hänet, siis galilealainen rakennusmies , Rampa tai vammainen , on kutsuttava Nasaretilaiseksi,- tai siis oikeammin -Nasarealaiseksi , niin hänestä tulikin parissa vuosisadassa Khristos , ; Syyrialainen auringonjumala , -Voittamaton Aurinko , Sol Invictus ,
- Paipai
Tai siis oikeastaan tarkoitan sitä, että kun joulupukit sanovat, että hänet, siis gullialainen sekatyömies , Rampa tai -Nastarealaiseksi , on kutsuttava ,- tai siis oikeammin , niin hänestä tulikin parissa päivässä Khrister, ; Syyrialainen auringonottaja , -Voimaton Nasarealainen. Tulihan asia nyt kaikille selväksi.
- Jallumpiolo
Paipai kirjoitti:
Tai siis oikeastaan tarkoitan sitä, että kun joulupukit sanovat, että hänet, siis gullialainen sekatyömies , Rampa tai -Nastarealaiseksi , on kutsuttava ,- tai siis oikeammin , niin hänestä tulikin parissa päivässä Khrister, ; Syyrialainen auringonottaja , -Voimaton Nasarealainen. Tulihan asia nyt kaikille selväksi.
Katoppas , siellä se jallupullossa luuraa ,
- Paipai
Kun minä niin tykkään olla humalassa,ja kirjoitella järkeni mukaan sekavia. Jallupullo tai kaksi päivässä siellä se pyhä hanki luuraa.
- PaipaioikByebye
Paipai kirjoitti:
Kun minä niin tykkään olla humalassa,ja kirjoitella järkeni mukaan sekavia. Jallupullo tai kaksi päivässä siellä se pyhä hanki luuraa.
Kookoo2 tai vissiin 6 se on monipersoonainen henkilö, nikkivarkauskin sujuu, Mutta jallusta puhuen , " ain laulain työtäs tee ...lala
- Paipai
Minä oln Paipai kirjoitan ihan itse nämä jutut. Minä lähen nyt packalle ja jalluhuikalle.
- nuttu.kaupasta
Kyllä tässä verkkapukukansalla on hyvä olla "pukeutumissäännöt" seurakunnassa.
Toisaalta, joka ei omista pukuaan, voihan hän tulla sellaisenaan.
Mutta, katsokaas tätä maailmaa ja sen muotia.
Yksillä on repaleiset farkut, kun se pukeutumissääntö on. Sitten eri ateismin uskonlahkoa. Siis tarkoitan esimerkkinä tätä festariporukkaa.
Näkyyhän tavallaan kukin ryhmä sen pukeutumissääntöjensä kirjon mukaan. Eli pukeutuminen on ateismin keskuudessa hyvin esiintuleva merkki, kuka ja mitä kukin on.
Siinäpä meidän on hyvä lähteä "mittaamaan" jahvettilaisia.
Onhan työpaikalla säännöt, miten sorvinääressä ollaan.
Pankkimaailmassa on säännöt, että pukua päälle.
Eduskunnassakin on tavallaan säännöt, miten tullaan esiin.
Onhan joskus siitä peistä väännetty, eli pukeutumisesta on kylläkin näköaloja.
Entä tämä kristillisyyden kansa. Ennen ehkä puettiin kirkkoon parempaa ylle. Mentiihän itse Herran eteen palveltavaksi.
Tavallaan olisi hyvä tänäänkin kirkkokansa hyvä edustaa sitä, millaisena hän pitää Herran arvon.
Ehtoollisella vapaissa suunnissa monet pistää ykköset päälle. jne.
Mutta, voi tätä farisealaisuutta meissä. Kun jahvettia aletaan mittaamaan, otetaan puekutuminen esiin.
Jos minä menisin tuonne kokoukseen, voisinhan tietysti erottautua joukosta, mutten menisi kuitenkaan verkkapuvussa toisten juhlaan.
Ja jos olisin joukossa, voisin hyvinkin hakea sen puvuntakin, ja voisinpa löytää sellaisen siistin vaikka Pelastusarmeijan vaaterekistä.
Siis onko pukeutuminen ongelma. Tai jokin ja jotkut säännöt.
Jossainhan on koulumaailmassa koulupuvut. Tietysti maksaa, mutta se tasa-arvoistaa oppilaan. Nyt meillä oppilaita pilkataan jos ei ole varaa siihen viimeisimpään "muoti" villitykseen. Niin, siinäpä sitten mittaillaan sitä pukeutumista.
Pitäisikö meidän hieman hävetä sitä, että mittaamme naapurin tekemisiä.
Jaa, syntymäpäivistä. Olisikohan tasapuolista se, että luovuttaisiin mokmasta kaupallisista päivistä, lapsesta - vaariin.
Mitä ongelmia olemme lukeneet, kun lapsella on synttärit, eikä ketään tullut. Tai tehdään listaa, tällaisia lahjoa on tuotava.
Nykyäänhän tämä on mennyt aika överiksi, mitä ennen ei ollut.
Ne viisikymppiset on siinä samassa pötkössä. Lahjoja ja lahjoja, harmaita hiuksia, mitä pitää ostaa ja puhua.
Eikös olisi parempi jatkumossa jokapäivä, tai viikko, tai kk. tavata lähimmäinen ystävänä, että se merkkipäivä olisi jokapäiväistä.
Juhlissa ja haudalla puhutaan suurimmat valheet tässä järjestelmässä.- Paipai
Ennen puettiin parempaa päälle kirkkoon mennessä , " ennenvanhaan parempi porukka oli kirkossa kännissä kuin keijukaiset ,( en tosin ole tavannut vielä kännistä keijukaista, ) kirkosta lähdettäessä ajettiinkilpaa kotiin päin , ja näitä ajajia kuoli ja rampaantui, Laestadiolaisuus alkoi kirkon myymästä ja mainostamasta paloviinasta ,Laestadius oli ruotsin kirkon pappi,
- bööööö
Sääntöjä täytyy olla ettei kukaan ala ajatella itse kysyä miksi ja epäillä kaikkea huuhaata.
- Oikeatotuus
Parasta uskonnollista opetusta koko maapallolla osoitteessa: www.jw.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975998Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2881333Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226