ala-aste ikäiset leikkii hengellään

varoitus

Poliisi tiedottaa lapsien leikkivän vaarallista peliä, eli kuka uskaltaa maata autotiellä pisimpään ja kuka uskaltaa juosta lähempänä auton edestä. Tässä leikissä on edäs sukulaisen sukulainen saanut aikoinaan surmansa. Tälläisiä lapset touhuavat vanhempien seläntakana, ja eivät todellisuudessa ymmärrä toiminnasta tulevia mahdollisia ikäviä seurauksia.

12

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LempäälässäköVai

      Ne luulee olevansa kuolemattomia vaikka asia ei ole niin.

    • Lapsetkeksii

      Jossain päin Suomessa, mutta poliisi kehoitti yleisesti vanhempia seuraamaan lastensa tekemisiä, ja varoitti tuosta ilmiöstä.

    • kuuluukaikille

      Lapsille voi neuvoa ja opastaa asioita useampaankin kertaan, mutta valitettavasti nuo neuvot tahtoo helposti unohtua matkanvarrella, lapset kun on lapsia, eikä heillä ole riittävästi ymmärrystä vaaroista. Kuvittelevat usein olevansa kuolemattomia niinkuin tuossa joku aiemmin kirjoitti. Olisi kaikkien aikuisten asia puuttua lasten vaarallisiin puuhiin, mikäli sellaista havaitsevat, sen pitäisi olla itsestään selvää yhteisvastuullista toimintaa.

    • Remmiäennenvanhaan

      Kunnon selkäsuna opetti ennenvanhaan kakarat tavoille.Nykyisin ei saa edes kevyesti tukistaa ja olet lapsenpahoinpitelystä syytettynä. Nykyvanhemmat ja nykymukulat on parantumattomasti pilalla.

    • kuljulainen

      Kuljussa ainakin siinä liikenneympyrän jälkeen oli lapsia jotka juoksi auton edestä.

    • ikäväkyllä

      Kyllä ennenvanhaankin kurista huolimatta tehtiin yhtä ja toista mm roikuttiin linja-auton perässä, ja tuota kuka uskaltaa mennä viimmeisenä junan tai auton edestä. Edäs poika mm kuoli jäätyään junan alle tuollaisen karmean leikin seurauksena. Aina lapset ovat tehneet vanhemmiltaan salassa kaikkea vaarallista, sitä kun ei oikeasti tajuta kuoleman läheisyyttä ja sen lopullisuutta. Kaveriporukassa tyhmyys tiivistyy ja teot sen mukana. Vanhemmille sanoisin että seuratkaa tarkoin sen minkä pystytte jälkeläistenne touhuja. Nuo vaaralliset vaiheet ovat lapsuudessa, mutta lisääntyy edelleen pahimmilleen teini-iässä. Niin se menee, vaikka kuinka hyvät neuvot ja ohjeet on saatu kotoa ja vaikka nuori olisi periaatteessa tosi fiksu. Siitä huolimatta on paikallaan varoituksen sanat lapsille ja nuorille. Tärkeää on myös muistuttaa kuinka kurjaa ja surullista olisi jos he itse aiheuttavat jollekulle vakavan vamman, kuoleman tai itselleen. Turvallista kesää kaikille.

    • lastenasialla

      Hirvittää koulujen jälleen alkaessa, kun nuo pienet taaperot joutuvat taittamaan jalan 3-5 km. suunta. Vanhemmat maksaisivat mielellään kyydeistä, jos se olisi mahdollista, olisi käytettävissä tai järjestettäisiin joukkoliikenne, tai kyydit järjestettäisiin muilla tavoin. Päättäjiltä valitettavasti ei jostain kumman syystä löydy siihen tahtoa, ja lapsiperheet tuntevat syystä syvää huolta. Ihan hullua edes kuvitella, että 5-9 vuotiailla menisi 9-10km. koulumatkat ongelmitta. Ja vielä mitä he matkoillaan keksivät ja mihin vaaroihin altistuvat.

    • Ajatonmuuttuneet

      Aina vaan ei kaikilla ole suojelusenkeli mukana ollut. Muistan nuoruudestani kanssa näitä kuolemantapauksia kun ei vielä edes 16 vuotiailla järki päätä pakottanut vaan henkihän siinä kavereilta meni vauhdinhurmassa. -70 luvulla sai 16 kesäinen pappatunturin jälkeen 900 kawasakin ajooikeuden ja jälki oli senmukaista ympäri suomea.

    • Hulabaloota

      Ikäväkseni olen joutunut näkemään useaan kertaan sen, ettei aikuiset kykene ymmärtämään lasten arvaamattomuutta, sitä miten lapsi usein lähtee auton takaa auton eteen, sillä lapsilla on kokonsa vuoksi rajallinen mahdollisuus nähdä aikuisten tavoin. Lapsi liikenteessä on AINA ELÄVÄ VAROITUS VAARASTA, joten aikuisten täytyisi se entistä paremmin huomioida, eikä lisätä kaasua lapset nähdessään niin kuin he usein tekevät.
      Tuo koulukuljetus pidemmiltä matkoilta pienempien osalta olisi kyllä hyvä kaikkien kannalta ja liikenteen sujuvuudenkin huomioiden, sillä vilkkaampina aikoina meno on melkoista hulabaloota.

    • ViisastunutVanhemmiten

      Mopopojat, mopoautoilijat ja nuoret autokuskit leikkii omalla ja toisten hengellä. Tunnustan myös nuorena siihen itse syyllistyneeni, mutta onneksi itse olen päässyt säikähdyksellä, mutta valitettavasti kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri kuin minulla.

    • Älytöntäpelleilyä
    • riskejäliikenteessä

      Tietotekniikka on pääasiassa oikein käytettynä sopivissa määrin hieno juttu, jolla on rajattomia mahdollisuuksia palvella ihmiskuntaa. Lääketieteessä ja autoissa se tulee vielä mullistamaan myönteisesti ja turvallisuus paranee. Soteuudistuksessa olisi hyvä hyödyntää näitä entisiä Nokialaisia, sillä heillä olisi tietotaitoa, joka edistäisi potilasturvallisuutta. Pian autot ajavat ilman kuljettajia tai kolarit ja törmäykset pystytään estämään. Ennenkuin kaikki on valmista tulisikin siihen asti, kiinnittää enemmän huomiota turvallisuuteen ja tuo edellisen kirjoituksen peli kieltää, sillä se lisää väistämättä onnettomuuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe