hyväksyisittekö kumppanin tupakan/nuuskan päivittäisen käytön jos itse et käytä? onko kohtuutonta pyytää vähentämään (ajallaan tietenkin) puoleen?
kumppanin päihteiden käyttö
7
179
Vastaukset
- suvaitseva
Menin sellaisen miehen kanssa naimisiin 46 vuotta sitten.
Vaikka vanhempani eivät polttaneet eivätkä edes maistaneet alkoholia enkä itse ole kokeillutkaan tupakkaa niin mieheni savuttelu oli aivan luonnollinen asia.
Samoin ajoittainen alkoholin käyttö kuului asiaan. Itse olin huono juoppo.
Mieheni tupakointi loppui kuukausien vieroitusoireisiin 38 vuotisena.
Noita aikoja hän oli jo säännöllinen viikonloppujuoppo.
Mitään haittaa ei ollut.
En koskaan huomauttanut miestäni kummastakaan tavasta.
Huoli omasta terveydestä ja eräästä siihen tärkeäksi kokemastaan ominaisuudesta muutti hänen elämäntapansa täysin 60 vuotisena
Sohva vaihtui kuntosaliin eikä säästyneet juomaeurot likimainkaan ole menneet salikorttiin.
Harvoin esiintyvät maistelurupeamat ovat vain kalpea varjo aikaisemmista.
Viimeiset 15 vuotta ovat minulta menneet ilman alkoholitippaakaan.
Elämäni on ollut hyvää ja harmitonta. Seurusteluaikana mieleeni ei juolahtanutkaan edes mainita mitään tulevan mieheni tupakoinnista tai alkoholin käytöstä.
Nyt, kun olet ottanut asian esille, niin olen varma, että siinä tapauksessa olisin pikaisesti mennyt suteeseen jonkun toisen kanssa mutta savuttomuus ja raittius olisivat supistaneet valikoimaa radikaalisti.ö
En ole missään vaiheessa yrittänyt muuttaa miestäni missään muussa asiassa kuin vaatteiden levittämisessä eteisen lattialle. - Tiukkaalinjaa
En ole mennyt naimisiin tupakan/nuuskan käyttäjän kanssa eikä myöskään lapseni ole valinneet puolisoksi näiden päihteiden käyttäjää.
Voisi yksioikoisesti kai vetää johtopäätöstä, että päihteiden käyttö kulkee suvuttain eli minkä mallin kotona saa, se jatkuu lasten parisuhteissa.
Jos tupakkaa ei ole joutunut kotona haistelamaan, niin ei sitä pysty suvaitsemaan kumppaniltakaan. Haisee se sen verran pahalle tupakoimattoman nenään. :)
Huumeista sen verran, että huumeita käyttävä ei ole lainkaan sopiva vanhemmaksi eli jos valitsette nuoruuden hölmyyksissänne huumeet tai olette raitistuneita ex-narkkeja tehkää silti sterilisaatio.- leske
Huumeet on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin alkoholi.
En tarkoita tutkimuskemikaaleja. - Tiukkaalinjaa
No olen kyllä aivan toista mieltä. Huumeet on huonoin vaihtoehto, sitten tupakka ja vasta sitten alkoholi.
Toki alkoholia voi käyttää niin, että on kännissä tai krapulassa koko ajan ja joillakin riippuvuus syntyy helposti. Tavallinen tallaaja pystyy käyttämään alkoholia esim muutaman kerran vuodessa.
Oma lähin kokemus huumeista on vain sukulaispojan kautta, joka aloitti käytön 14-vuotiaana ja myös sille tasolle henkisesti jäikin. Hänestä ei kasvanut koskaan vastuuntuntoista aikuista, vaan hän on ikuinen murrosikäinen. Aika reppana nyt 4-kymppisenä, mutta onneksi on sentään vielä hengissä ja pystyy välillä käymään töissäkin. Ajatusmaailmaltaan hän on lapsentasoinen rikollinen.
Jos todella rakastaa toista ihmistä, niin se ei haittaa. Jos se parisuhde katkeaisi siihen että toinen käyttää tupakkaa tai nuuskaa niin voi vittu...
- Tiukkaalinjaa
Katsos, harva rakastuu ensisilmäyksellä! Tuon tupakan/nuuskan käytön huomaa kyllä ensitapaamisellä, joten silloin on helppo jatkaa matkaa. Että voi vittuvaan...
- Röökiperhejess
Tupakan tai nuuskan käyttö olisi vaikea hyväksyä, jos voi sietää tupakkatuotteiden hajua. Tuhkakupin hajuinen ja makuinen kumppani alkaisi kertakaikkiaan yököttää.
Parempi siis, että röökaajat pariutuvat keskenään, silloin haju ei varmaan haittaa niin paljon muuta kuin mahdollisia tulevia lapsia, muttä äkkiäkös hekin oppivat vanhempiensa tavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002