Ohittaja ei päässyt takaisin omalle kaistalleen, vaan osui ohitettavaa ajoneuvoa kylkeen!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821928539_uu.shtml
En tiedä, mitä tuolla on oikeasti tapahtunut, mutta vähän pohdittavaa teille, joilla on tapana hankaloittaa ohitusta.
Kiihdyttikö ohitettava?
62
931
Vastaukset
- joillain.tapana
Juuri tällaistahan ohituksen hankaloittajat toivovat.
- Ou_nou
Mitä todennäköisimmin eivät kuitekaan. Taisi tulla ohitettavallekin yllätyksenä, että ohittaja todella lentää tieltä kun auton takakulmaan törmätään maantienopeuksissa. Juurikin tämään vuoksi tieliikennelakiin on erikseen kirjattu, ettei ohitettava saa nostaa nopeuttaan ohituksen aikana.
Kuten ennenkin on todettu: Tieliikennelaki on kokoelma minimivaatimuksia niille, joiden oma pää ei riittävästi ohjaa. - tarina.eik.kerro
Mistä tiedät oliko ohittajan syy koska palasi takaisin liian aikaisin?
- Eitästätiedä
Kumpaakin tapahtuu, eli ohitettava alkaa kiriä ja ohittaja ei osaa ohittaa, eli tulee esim. kaistalle liian aikaisin takaisin ja nokkaan. (Motarilla vakkarilla ajaessa on nähty kaikkea mahdollista).
- syypoistunut
Ohitus on silloi nuijat lopetettava!
- yli50v.ajanut
Katsele Venäjän kolarivideoita voit ymmärtää enemmän.
Toiseksi, tuskimpa ohitettava lisäsi vauhtia, minunkin auton nokkaan on jo kahdesti osunut ohitettavan perä, kun on palannut omalle kaistalleen. Molemmilla kerroilla tuli edellä ajavan auton peittämä yllättäen vastaantulija ja molemmat kuljettajat ajoivat yhdelllä kädellä. Yhden käden ohjauksessa menee useimmiten hieman liikaa ja siitä alkaa heittelehtiminen. - Näitä_on
Kuljettajia, joille korttia ei mielenterveyssyistä olisi koskaan pitänyt antaa, kulkee toki liikenteessä. Sen verran usein ohitettava on ryhtynyt kiihdyttämään tahallaan ohitustilanteessa. Etenkin ohituskaistoilla näitä tilanteita on sattunut monia vuosittain.
Temppu on sen verran törkeä, että siitä pitäisi laittaa kortti kuivumaan ainakin vuodeksi. Olisi kuskilla paremmin aikaa miettiä suhtautumistaan liikenteeseen.- kuinkassitten
Juuri näin! Jos vain mitenkään ehtivät reagoimaan, kolmannes kuskeista yrittää estää ohitusta, vaikka on ensin körötellyt pienoista (tai reilumpaa) alinopeutta = ajanut alle sallitun tiekohtaisen nopeusrajoituksen!
- ViisasEiTörmäile
No saihan tuo ohittaja kuitenkin rangaistuksensa välittömästi. Otti ja kuoli oman virheensä kautta. Kannattaisi miettiä ensin kahteen kertaan, ennen kuin lähtee koheltamaan liikenteessä......
- lupa.ohittaa
Mulla on parempi auto ja mä olen parempi kuski kuin kukaan edelläajavista :D
- jessir
lupa.ohittaa kirjoitti:
Mulla on parempi auto ja mä olen parempi kuski kuin kukaan edelläajavista :D
niin mäkin mutta uskallan jopa väittää, olen suakin parempi
- Anonyymi
Täyttä totta puhut. Liikenteessä vallitsee nyt enenevässä määrin välinpitämättömyys sekä omaa että muita tiellä liikkuvia kohtaan. Uskotaan olevan kuolemattomia ja juuri tämä ohitus on sellaista kamikaze leikkiä, jossa kokeillaan omaa uskallusta ja riskienotto kykyä. Oli äskettäin uutisissa kerrontaa, miten rekkoja ohitellaan korkealla riskillä ja joita sitten fideoidaan ja laitetaan samaan tapaan nettiin katsottaviksi kuten Venäjällä on tapana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä totta puhut. Liikenteessä vallitsee nyt enenevässä määrin välinpitämättömyys sekä omaa että muita tiellä liikkuvia kohtaan. Uskotaan olevan kuolemattomia ja juuri tämä ohitus on sellaista kamikaze leikkiä, jossa kokeillaan omaa uskallusta ja riskienotto kykyä. Oli äskettäin uutisissa kerrontaa, miten rekkoja ohitellaan korkealla riskillä ja joita sitten fideoidaan ja laitetaan samaan tapaan nettiin katsottaviksi kuten Venäjällä on tapana.
Näin TV- uutisissa tuon saman "rekka penan" esittämän itkuvirren vaarallisista ohituksista, jotka vaikka Oulun seudulla muka esiintyvät, eivät ole liikenteessä toivottava ilmiö.
- IdioottejaRiittää
Kolme ihmiseksi kutsuttua oli ohitettavassa autossa. Porukassa tyhmyys ei ainakaan vähene.
- näisevaamenee
ei pahitteeks, jos jotai myös tapahtuu! ku se lusikka painetaa pohjaa..
- voisiollatoisinpäinkin
spekulaatioita, spekulaatioita. aika niukasti oli tietoa iltalehden linkissä.
jos kyseessä olisi ruuhkainen tienpätkä saattaisi selitys olla juuri päinvastainen kuin aloittajan vihjaama: "pohdittavaa teille, joilla on tapana hankaloittaa ohitusta" joskus käy myös niin, että ohitettavassa autoletkassa joku yrittää auttaa ohittajaa hidastamalla vauhtia, jotta ohitus helpottuisi...ongelman tuo se, että ohittaja on saattanut päättää palata hidastavan auton taakse omalle kaistalle ja siellä ei yhtä äkkiä enää olekaan tilaa kun hidastajan takana oleva syö raon kiinni. hidastaja taas on luullut pelastavansa hullun ohittajan päivän kun hidastaa sen verran että ohittaja ehtisi hidastajan edelle ennen vastaantulevaa liikennettä. - Rajoitusten_mukaan
mennään ja jos joku mulkku yrittää ohi kun ajan suurinta sallittua, tekee hän sen lakia rikkomlla ja vaarantaa myös minun turvallisuuteni. Kyllä minulla on yhtä lailla oikeus kiihdyttää ylinopeuteen ja estää ohittamasta ja vaarantaa hänen turvallisuutensa. Miettikää sitä seuraavan kerran kun lähdette ohittamaan ylinopeudella ja rekka tulee vastaan. "kyllä tuosta vielä kerkeää".
Se ohitettava saatan olla minä.- Totta_kai
Siis jos joku on idiootti, sinulla on oikeus olla vielä suurempi idiootti?
- Koti_kasvatus
"Kyllä minulla on yhtä lailla oikeus kiihdyttää ylinopeuteen ja estää ohittamasta ja vaarantaa hänen turvallisuutensa."
Onneks en ole tuollaisia typeryksiä koskaan nähnyt maantiellä.
minä päästän mielellään ohi, ajan sitten mitä nopeutta hyvänsä. Ei olis tullu mieleen, että tuolla tavalla joku voi ajatella.
- Suojeluvaisto
Jos ei auton tehot riitäkkään ohitukseen ja jää siihen rinnalle ajelemaan, pitää vain nielaista "häpeä" ja jättäytyä siihen taakse. kyllä se pienikin auto kulkee 100km/h jos on 100-lätkä tien varressa.
pahinta on lähteä ohittamaan juuri ennen kun 80-nopeus rajoitus muuttuu 100-alueeksi. ohitettavakin kiihdyttää 100-lätkälle. ja ollaan sitten miettimässä uskalletaanko ajaa Ylinopeutta, kun ollaan jo vierellä.
minä ajan gps-mittarin mukaan 100-alueella 100km/h jne.. . ja vielä jotkut ajaa ohi. asenne kysymys kun pitää olla jonon ensimmäinen..- ihmeohittelijoita
näitä liikennemerkin kohdata ohitukseen ryntääviä näkee usein. kaikkein oudoimmat tapaukset ovat tulleet jostain taajamasta auton taakse ja ryntäävät ohitukseen heti kun taajamanopeus mahdolliset ohituskiellot päättyvät, eivät viitsi edes katsoa josko edessä oleva auto ajaisikin aivan riittävän kovaa tai jopa kovempaa heidän edellä.
jos edellä olevalla autolla on tehokkaampi pata, saattaa se tietysti tarkoittaa myös sitä, että ainakaan liikennemerkin kohdalla ei kannata lähteä ohittamaan jos ei edes tiedä mitä ajonopeutta edellä oleva meinaa taajaman ulkopuolella noudattaa. 55 taajamassa ei anna vihjettä taajaman ulkopuolisesta nopeudesta monenkaan kuskin kohdalta. - datsunit_keulii
> näitä liikennemerkin kohdata ohitukseen ryntääviä näkee usein. kaikkein oudoimmat tapaukset ovat tulleet jostain taajamasta auton taakse ja ryntäävät ohitukseen heti kun taajamanopeus mahdolliset ohituskiellot päättyvät
Häh? Nykyään liikenteessä perseilee nimenomaan ankean harmaat järkiautot (skeida octaviat, datsunit, tolloloota varikset, pakettiautot) ja näillähän on tyylinä, että kiihdytys aloitetaan hyvissä ajoin ennen rajoituksen muuttumista. Tarkoittaen, että jo 2 km ennen rajoituksen muuttumista 60->80->100 voi ennakoivasti lähteä kiihdyttämään 70->90... Moinen on tarpeen, kun näillä nopeuden nosto 20 km/h ottaa kilometrin tai kaksi. Eli nää sankarit tosiaan ohittelee 60 km/h rajoituksilla, päästäkseen hinaamaan jonoa 10-15 km/h alinopeudella, kun rajoitus vaihtuu sataseen.
Joskus, kun näitä sankareita on useampi, joku onneton saattaa olla ohittamassa vielä siinä vaiheessa, kun rajoitus vaihtuu 80->100. Hän ei huomaa liikennemerkkejä, joten minäkään en "huomaa" ohittajaa ja kiihdytän ripeästi sataseen. Kovasti näyttää pää pyörivän ja ratti vispaavan ohittajalla tällöin... ;-D
Sekin kuuluu tyyliin, että moottoritien alkupäässä kyllä otetaan spurtti jopa 130 lukemiin (ja luonnollisesti ennakoidaan tätä 100 ->120 muutostakin pari km), mutta pian rupeaa kait moottorin ulina/rengasmelu vaivaamaan ja hidastetaan turvalliseen 110 marssivauhtiin.
Sama toimii myös toisinpäin eli rajoituksen tippuessa kaupunkia lähestyttäessä 120 -> 100 ei ainakaan esimmäiseen rajoitusmerkkiin tarvitse reagoida, vaan vasta toiseen tai kolmanteen. Eli hyvinkin päästellään 2-3 km 110 lasissa 100 rajoituksilla. Sama toistuu myös rajoituksen tippuessa 100 -> 80.
Maanteillä ohituskaistan lähestymisenkin näkee siitä, että jonoa hinaava datsuni aloittaa verkkaisen kiihdytyksen 70->90 km/h, vaikka rajoitus vaihtuu sataseen vasta 2 km myöhemmin, ohituskaistan alussa. Siellä ohituskaistalla sitten otetaan puupalikka pois kaasupolkimen alta ja piiskataan rottelo yhtään säälimättä vähintään 100 ja mieluummin 110 vauhtiin. Ohituskaistan lopussa terävä jarrutus ja matka jatkukoot turvallisella 10 km/h alinopeudella. - ErikII
datsunit_keulii kirjoitti:
> näitä liikennemerkin kohdata ohitukseen ryntääviä näkee usein. kaikkein oudoimmat tapaukset ovat tulleet jostain taajamasta auton taakse ja ryntäävät ohitukseen heti kun taajamanopeus mahdolliset ohituskiellot päättyvät
Häh? Nykyään liikenteessä perseilee nimenomaan ankean harmaat järkiautot (skeida octaviat, datsunit, tolloloota varikset, pakettiautot) ja näillähän on tyylinä, että kiihdytys aloitetaan hyvissä ajoin ennen rajoituksen muuttumista. Tarkoittaen, että jo 2 km ennen rajoituksen muuttumista 60->80->100 voi ennakoivasti lähteä kiihdyttämään 70->90... Moinen on tarpeen, kun näillä nopeuden nosto 20 km/h ottaa kilometrin tai kaksi. Eli nää sankarit tosiaan ohittelee 60 km/h rajoituksilla, päästäkseen hinaamaan jonoa 10-15 km/h alinopeudella, kun rajoitus vaihtuu sataseen.
Joskus, kun näitä sankareita on useampi, joku onneton saattaa olla ohittamassa vielä siinä vaiheessa, kun rajoitus vaihtuu 80->100. Hän ei huomaa liikennemerkkejä, joten minäkään en "huomaa" ohittajaa ja kiihdytän ripeästi sataseen. Kovasti näyttää pää pyörivän ja ratti vispaavan ohittajalla tällöin... ;-D
Sekin kuuluu tyyliin, että moottoritien alkupäässä kyllä otetaan spurtti jopa 130 lukemiin (ja luonnollisesti ennakoidaan tätä 100 ->120 muutostakin pari km), mutta pian rupeaa kait moottorin ulina/rengasmelu vaivaamaan ja hidastetaan turvalliseen 110 marssivauhtiin.
Sama toimii myös toisinpäin eli rajoituksen tippuessa kaupunkia lähestyttäessä 120 -> 100 ei ainakaan esimmäiseen rajoitusmerkkiin tarvitse reagoida, vaan vasta toiseen tai kolmanteen. Eli hyvinkin päästellään 2-3 km 110 lasissa 100 rajoituksilla. Sama toistuu myös rajoituksen tippuessa 100 -> 80.
Maanteillä ohituskaistan lähestymisenkin näkee siitä, että jonoa hinaava datsuni aloittaa verkkaisen kiihdytyksen 70->90 km/h, vaikka rajoitus vaihtuu sataseen vasta 2 km myöhemmin, ohituskaistan alussa. Siellä ohituskaistalla sitten otetaan puupalikka pois kaasupolkimen alta ja piiskataan rottelo yhtään säälimättä vähintään 100 ja mieluummin 110 vauhtiin. Ohituskaistan lopussa terävä jarrutus ja matka jatkukoot turvallisella 10 km/h alinopeudella.Onneksi näistä puupalikan pois ottavista pääsee ohi oikasemalla oikeaa nilkkaa... Siinähän vilkuttelevat valojaan perään kusen hölskyessä päässä.
Tämän kesän ehkä paras oli nais kuski Skeidalla, ennen ohituskaistaa se 10km/h alle rajoituksen, ohituskaistalla piti ottaa 135km/h mittariin ennen kuin ohi pääsi, akka vielä mulkaisi sivulasistaan... Ohituksen jälkeen ja ohituskaistan loppuessa asetin vakkariin suurimman sallitun ja Skeida rupesi jäämään eli pudotti nopeutensa ennalleen, 10km/h alle rajoituksen. Ja rajoitushan oli se 100km/h ja keli mitä mainioin kesäkeli.
Mitä näillä liikkuu päässä? Kusta? Vai kokevatko kerrankin tekevänsä jotain tärkeää vetäessään jonoa perässään? Aivan sama ohi mennään... Ohitusmahdollisuuden tullessa. - datsunit_keulii
> Tämän kesän ehkä paras oli nais kuski Skeidalla,
Aika normaali suoritus, tullut minullekin eteen monta kertaa. Tasa-arvo on kehittynyt, koska muinon tätä teki VAIN karvattupapat maaseudulla, nykyään jo kaiken ikäiset naiset & 4-kymppisetkin miehet.
Ohi kyllä pääsee, mutta en välttis haluaisi riskeerata ajokorttiani, kun tällaisen kiihdyttelijän vuoksi pitää tosiaan oma nopeus nostaa jonnekin 130-140 lukemiin että kerkiän ohi. Joskus, kun ohittajia on ollut useampi, olen koukannut sen kiihdyttelijän eteen ja hidastanut siihen 85 vauhtiin, mikä kyllä kelpasi ohituskaistojen välillä, jotta kerkiää ne muutkin autot ohi!
Parempi näitä on ohitella ohituskaistojen välillä. Eivät osaa odottaa sitä, joten ei tarvi kiihdyttää tolkuttomiin nopeuksiin näyttää nuo tutkatkin sijoittuvan yleensä just sinne ohituskaistan loppupäähän, missä kisa on kiihkeimmillään.
> Mitä näillä liikkuu päässä? Kusta?
Kyykytetyn orjan ainoa mahdollisuus päästä kokemaan vallan tunnetta. Sitä tärkeämmäksi voi itsensä tuntea, mitä pidempää jonoa perässään hinaa.
Näähän kanssa oikein tarkoituksella hidastelee, kun mitään ohitusmahdollisuutta ei ole, esim. keskikaide ja vain 1 kaista suuntaansa. Eli nopeus tippuu esim. 85->75 näissä paikoissa ... mutta pitkillä suorilla kiihdytetään 95 vauhtiin ja ohituskaistoilla reiluun sataseen.
Ja sitten, kun joku onnistuu tientukon ohittamaan, nämä hyvin usein nostavat ajonopeuttaan esim. 80 -> 90 km/h jotta jäljellä olevan jonon ohitusinto vähenisi.
Valitettavan paljon on nykyään niitäkin ressukoita, jotka osaavat ajaa vaikka kuin lujaa tahana toista autoa peesatessaan, mutta omatoimiseen ohitukseen eivät kykene. Siis missään muualla kuin ohituskaistoilla tai moottoritiellä. Tänä kesänä nähty mm. Touran, joka ei kyennyt ohittamaan 100 rajoitusalueella n. 45 km/h vauhdilla edennyttä, isoa työkonetta hinannutta, traktoria.
Sekä 2-tiellä 5 hlöautoa, jotka eivät 100-rajoituksella päässeet ohi kuutta kymppiä ajaneesta nosturiautosta....
Nuo on kanssa tosi kivoja, kun ei nämä peesaajat osaa ajaa muuten kuin puskuri kiinni puskurissa. Koko perkeleen letka pitää ohittaa kertalaakista = taas pitää nopeus nostatella huimiin lukemiin.
- xdfcvgb
Aloitin autoilun 1968, ja vain 1 kerran on ohitettava painanut kaasun pohjaan kun ohitin sitä. Otin rekkarin ylös, laitanko sen tänne kaikkien nähtäväksi?
- metsä_vastaa
Et ole sen kerran jälkeen ohittanut? Tai ajat sen verta tehokkaalla autolla, ettei ohitettavat edes viitsi lähteä kisaamaan.
Kun itse ajelin taannoin tehottomalla autolla, niin taisi luokkaa puolet ohituksista jäädä suutariksi. Lähdin ohittamaan 70-75 satasen aluella köröttänyttä pappaa, jolla siihan aikaan tyypillinen menopeli oli joku Vectra 1,6 l koneella. Oma kotteroni kiihtyi joten kuten 90 vauhtiin, mutta siitä eteenpään kiihtyvyys mitattiin lähinnä kalenterilla. Joten sain kiihdytettyä ennen kaistan vaihtoa vain reilut 80 tauluun ja ohitettavan rinnalle päästessäni oli vauhtia sitten tuo 90 ... millä kyllä olisi tasaista 75 ajavasta päässyt ohi, mutta ne papathan melkein poikkeuksetta löi kaasun pohjaan -> päädyimme ajamaan rinta rinnan, tasatahtiin, kunnes ohitusyritys oli pakko keskeyttää. Ja sittenhän se karvahattu hidasti taas 75 vauhtiin!
Tuosta viisastuneena olen sittemmin hankkinut vähän rivakampia autoja, joilla ohitus onnistuu yllätyshyökkäyksenä. Mikä on turvallisempaa kuin ryhtyä kiihdytyskisaan pitkillä suorilla, joilla tietukot tapaavat muutoinkin kiihdyttää 70->85, puhumattakaan ohituskaistoista, joilla tientukot nostavat nopeuttaan jopa 30 km/h.
Kyllä tämä kiihdyttely edelleen on normikäytäntö, josta ainoana poikkeuksena ovat vakionnopeussäätimen varassa ajavat autot (joiden määrä on onneksi nousussa).
Moottoritiellä on ihan normaali ilmiö, että jos vetelen vaikka 122 todellista nopeutta ja saavutan hyvää vauhtia auton, joka ajoi arviolta 110, niin sehän kiihdyttää nopeutensa täsmälleen samaksi kuin oma nopeuteni, kun ilmaannun vas. sivupeilin näkymään. Siinä sitten ajetaan muutama km silläviisiin, että autoni etunurkka on ohitettavan oikean takanurkan kohdalla. Jos takaa ei ole tulossa kiireisempiä, teen perselijälle vastapalveluksen - minäkin rupean sovittaamaan nopeuttani toisen auton mukaan. Jossain vaiheessa eteen tulee kuitenkin rekka ja oikeaa kaistaa ajava yrittää kiihdyttää eteeni, mutta myös minä kiihdytän "vahingossa" -> koukkaus ei onnistu ja perseilijä joutuu tekemään hätäjarrutuksen välttääkseen törmäämästä rekkaan.
- minä.vedän.vitosella
Usein syy on se, että ohittaja ei osaa kiihdyttää. Käsivaihteilla kolmosella moottoriteitä lukuunottamatta ja lähtö kauempaa, ei takapuskurista.
..taas täysin turha kuolema ja onnettomuus.
Kun lähdetään ohittamaan, on huomioitava, että on mahdollisuus ohittaa, kuten autokoulussa opetetaan.
On katsottava, että on hyväpaikka ohittaa, ei ole muita ohittajia.
Pitäisi ajatella ohittaessa, että jos ohitettava on sairas pelle ja kiihdyttää. Heti takaisin omalle kaistalle. Ohitettava voi olla humalassa jne.juuri kortin saanut tilastollinen ja potentiaalinen kuoleman uhri: mies 18-25 vuotias... , ja etäisyyttä ohitettavaan.
Nämä päätökset voivat pelastaa henkiä.
Toisaalta kun lähtee ohittamaan, pitää ajaa reilusti ohitse, että näkee peruutuspeilistä ohitettavan, että ohitukseen pitää varata tietä reilusti.
Ja aina muistettava, että kun nopeus on 80km/h asiat etenee 22 metriä sekunnissa!!jokaisen pitää kävellä 22 metrin matka ja miettiä asiaa!
Miksi pitää ajaa parimiljoonaa kilometriä ammattiajoa, ennenkuin tämä asia menee ihmisen aivoon??
Ajetaan rauhallisesti, ei raivota, ymmärretään virheet, ei kosteta heti ajamalla perässä tai keskisormen näytöillä.
ajetaan turvallisesti perille, on tyhmää kuolla johonkin tienvarteen, vain siksi, että ajetaan liian kovaa...ja liian kovaa ei ole aina nopeusrajoituksen ylitys, vaan olosuhteet ja tilanne, mitä ne vaativat...- ewewewewe
"Miksi pitää ajaa parimiljoonaa kilometriä ammattiajoa, ennenkuin tämä asia menee ihmisen aivoon??"
Jotkut vaan ovat niin typeriä etteivät tuota vähemmällä opi kuten normaalit ihmiset
- nykytakanaajaja
Tavallaan vastaava tilanne Hämeenlinnan väylällä ennen kehä ykköstä. Soralastissa oleva täysperävunu ohitti muita ja lopuksi tietyömaan kohalla kun kolmekaistaa supistetaan yhteen niin Audia ei päästänyt väliin vaan lokasuojat lenteli. Soralastissa oleva rekka saatiin pysähtyyn Hagan kohalla kuskin reagtio en huomannut. Oma näkemykseni oli että jos perävaunu heilahtaa ja auto hidastuu niin miksi ei huomaa. Onko tähän jokin syy että pakenee kolaripaikalta nykypäivää. myöskin se että paikalle saapuu kuski joka sanoo että ei se ole sorakuskin vika jos jää väliin. Minusta jos on 60 kilsan nopeus ja ohittelee tietyömaan kohalla on välinpitämättömyyttä.
- hjuu22
Kännissä ei kannata ajaa eikä kirjoittaa.
- Torstaisiis
Sama paikka ja vähän taaempana :( Minusta sorakuskin ajotyyli oli ei ammatimainen.
Mitä tällä kuumakuskilla oli mielessä huojua kaistalta toiselle ja vaarantaa liikennettä. - tosionn
Pohjoiseen menevällä kaistalla ajaneena. Poliisin pitää tarkistaa rekkakuskin ajopiirturi.
- EiKoskeSäännötMinua
Mulla on ykkösautona Audi, kakkosautona Bemari, ja kolmosautona MB. Siispä liikennesäännöt eivät koske minua.......
- OletPelkkäLuuseri
Selitä tuo sama poliisille, kun on sinut pysäyttänyt. Ja älä sepustele, että pääsit karkuun. Et pääse.....
- yopelius
NO selitys on nähty.
Miljonääri ajoi 27 kilometrin ylinopeutta, sakkoja yli 27 000 euroa – ”Rangaistus siitä, että maksan veroja Suomeen”
Yrittäjän ylinopeus tuli kalliiksi.
Yrittäjän ylinopeus tuli kalliiksi. (KUVA: Rio Gandara)
Julkaistu: 19.8. 6:33
Sakkorangaistus Yrittäjä ajoi tutkaan Tampereella huhtikuussa.
Lukuisten yritysten hallituksissa toimiva yrittäjä Jari Löfroos on saanut 27 296 euron sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta Tampereella. Poliisi määräsi jättisakot Löfroosin ajettua tutkaan 87 kilometrin tuntinopeudella tieosuudella, jossa suurin sallittu nopeus oli 60 km/t.
Rikkomus tapahtui lauantaina 2. huhtikuuta Teiskon kautta Ruovedelle vievällä maantiellä 338. Tutka mittasi nopeuden Kaitavedentiellä risteysalueella, jossa sallittu maksiminopeus on normaalia 80 km/t:ssa alempi.
– Ylitys tuli täysin epähuomiossa. Tahallani en ylinopeutta aja, niin älyttömiä rangaistukset ovat, 62-vuotias Löfroos kertoo IS:lle.
Tunnen saaneeni rangaistuksen siitä, että maksan veroni Suomeen.
Löfroos katsookin, ettei häntä rangaistu rikoksesta vaan ”jostain ihan muusta”.
– Rangaistus ei ole missään suhteessa mihinkään. Tunnen saaneeni rangaistuksen siitä, että maksan veroni Suomeen. On tämä ainakin minun oikeustajuni vastaista. - TutustukaahanLakiin
Tunne, ettei minun tarvitse noudattaa nopeusrajoituksia siksi, koska maksan veroni suomeen, on täysin omasta sairaasta pästä temmattu. JOKAISEN Suomessa autoilijan, Kansalaisuuteen, tai tulotasoon katsomatta, on noudatettava Suomessa tieliikenne lakeja, jotka koskevat KAIKKIA Suomessa autoilijoita.
Oliko kikuleille selostettu liian vaikeasti Suomalainen tieliikennelaki? - yopelius
Ei koska vain yrittäjä maksaa veroja eli me muut emme maksa veroja? Eli herää kysymys miksi on polttoainevero, alvi? Ja kas tuli maksettavaksi jälkiverot?
- mistäsentietää
...vai töppäsikö ohittaja itse?
- Sääntökirja
Ohittajan täytyy katsoa, onko tilaa ohittaa ja onko tilaa palata kaistalle.
Ja nopeutta pitää nostaa riittävästi, ettei ohitettava pääse aiheuttamaan vaaraa ja muutenkin nopeusero nopeuttaa ohitusta ja vähentää riskiä.
Nopeuden nostossa on pieni riski, että pääsee maksamaan lisäveron sakkobudjetin paikkaamiseksi, mutta turvallinen ja sujuva liikenne on tärkeintä.
Kaasupoljinkin on turvavaruste ja kiilailu, törmäily, ja blokkaaminen on vaarallista, toisin kuin turvaetäisyyksistä huolehtiminen, vaikka ainoastaan nopeudesta sakotetaankin.- MyösNe.nopeusrajoitukset
Turvallisuutta on myös noudatattaa nopeusrajoituksia. Silloin muiden ei tarvitse arvailla tai yrittää telepatina avulla selvittää mitä nopeutta maksimissaan ajetaan.
- Typeriä.on.aina-tiellä
M o n i k a t s o o s i v u p e i l i s t ä ja kun ohitettava näkyy menevät kaistalle.
Oikein olisi katsoa SISÄ-peilistä jos ei muuten autoaan osaa ajaa.
Kannattaa huomioida myös, moni tekee kaistanvaihdossa paljon jyrkemmän mutkan kuin oikeasti kaarteessa uskaltaisi ajaa,
Monella on, tai ollut työsuhdeauto ja kaahailu on jäänyt vereen, kun kaikki on ilmaista - hohhoijaavaan
Ohitustilanteessa vastuu on ohittajalla, että vaihtaa kaistan turvallisesti. Luulen, että ohittaja on tehnyt virheen ja jättänyt katsomatta onko kaista vapaa.
Suorastaan sekopäistä kiihdyttää, jos joku ohittaa. Tosin kyllähän sekin vaarallista on, että ylipäätään ohitellaan, mutta ei ohitettavan tarvitse tehdä siitä tilanteesta vaarallisempaa kiihdyttämällä.
Jos kaikki pystyisivät sisäistämään sen, että nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, niin liikennevirta olisi tasainen ja ei tarvitsisi juurikaan ohitella. Olen pitkään ihmetellyt, että mikä saa ihmisen ajamaan ylinopeutta, koska sehän pakostikkin aiheuttaa tilanteita, joissa pitää ohitella ihmisiä, jos aikoo vauhdin pitää. Miksi ylinopeutta ajavat yrittävät pakottaa muut sopeutumaan vaaralliseen ajotapaansa ja altistavat muutkin siinä sivussa ottamilleen riskeille, eikä niin päin, että kaikki sopeutuisivat liikennesääntöihin?- Allerajoitustensakkoo
Niin. Ja sisäistämään sen että jos ei pysty autollaan ajamaan liikennevirran mukana niin antaa tietä tai pysyy niiltä pois.
- mietisitänyt
Enpä usko. Onhan nuo meinanneet kiilata kylkeen monesti moottoritielläkin missä olisi sitä ohituskaistaa ihan varmasti riittävästi. Kyse on siis kyvyttömistä ohittajista.
Moottoritiellä varsinkin on ohitettavilla tapana kiihdyttää. Kyse on tällöin kyvyttömistä ohitettavista.
- asialieneeselvä
TheRat kirjoitti:
Moottoritiellä varsinkin on ohitettavilla tapana kiihdyttää. Kyse on tällöin kyvyttömistä ohitettavista.
Höpö höpö provosetä. Moottoritiellä saa jarrutella jatkuvasti kyvyttömien ohittajien takia. Silloin kun ohitetaan painetaan sitä kaasua eikä jarrua ja sitten reilusti ohi eikä yritetä puskea kylkeen.
asialieneeselvä kirjoitti:
Höpö höpö provosetä. Moottoritiellä saa jarrutella jatkuvasti kyvyttömien ohittajien takia. Silloin kun ohitetaan painetaan sitä kaasua eikä jarrua ja sitten reilusti ohi eikä yritetä puskea kylkeen.
Vakkari on päällä. Jos takaa ei tule ketään, minä ohitan polkimiin koskematta.
Aika usein ajellaan kilometritolkulla rinnakkain, kun aiemmin 10-20 km/h hitaammin ajanut löytää kaasupolkimen kun joku uskaltaa meinata mennä ohi. Pahimmat tapaukset kiihdyttävät vähän lisää, siirtyvät ohituskaistalle eteen ja sitten hidastavat siihen "turvalliseen" rajoitus - X nopeuteen...- asialieneeselvä
TheRat kirjoitti:
Vakkari on päällä. Jos takaa ei tule ketään, minä ohitan polkimiin koskematta.
Aika usein ajellaan kilometritolkulla rinnakkain, kun aiemmin 10-20 km/h hitaammin ajanut löytää kaasupolkimen kun joku uskaltaa meinata mennä ohi. Pahimmat tapaukset kiihdyttävät vähän lisää, siirtyvät ohituskaistalle eteen ja sitten hidastavat siihen "turvalliseen" rajoitus - X nopeuteen...Juuri niin. Vakkarit pitäisi ehdottomasti kieltää, kun ne aiheuttavat vain ongelmia urpoille. Ei osata enää edes ohittaa.
asialieneeselvä kirjoitti:
Juuri niin. Vakkarit pitäisi ehdottomasti kieltää, kun ne aiheuttavat vain ongelmia urpoille. Ei osata enää edes ohittaa.
Tarkoitit, ettei osata tulla ohitetuiksi?
Mikäs kiire sitä ohitusta on motarilla tehdä, jos kukaan ei ole takaa tulossa?
- Anonyymi
Hyvä pitää kunnon nopeuksia 300 km/h ja enemmän kun lähtee ohituksiin. Menee juohevasti, pääsee omalle kaistalle ajoissa. Matkavauhti vähintään 360 km/h, kilometrille 10 sekuntia. Ei jää kenenkään eteen vaivaksi.
- Anonyymi
Moottoritiellä huomaa hyvin asioita, kun väh. 2 kaistaa suuntaan ja rauhallista ohi ajamista tulee paljon.
-todella moni nostaa nopeutta, kun lipuu tasaista nopeutta ohi. Ohitettaessa on pakko kiihdyttää.
Ohitettu lähtee yleensä ajamaan kiinni perässä, ja jättäytyy hetken päästä ajamaan alkuperäistä nopeuttaan.
- moni mm. rekan ohi ajava hiljentää lähelle rekan nopeutta siinä rinnalla.
Nopeus saattaa tippua jopa 120-> alle 100kmh.
Ihan kuin peloissaan sekoilisivat ja jäävät junnaamaan siihen vaarallisimpaan paikkaan.
Kaksi puolta asiassa ja tämä koskee ainakin hki-lahti välillä ajavia.- Anonyymi
Täälläkin on usein epäilty, että pyöräliiton päämäärät ovat joitakin muita kuin pyöräilijöiden turvallisuuden edistäminen. Miten ylimielinen voikaan järjestö olla, joka velvoittaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia? Voiko pyöräliitto enää selvemmin sanoa, että heidän mielestään pyöräilijät ovat kaikkien lakien ja sääntöjen yläpuolella ja että kaikkia muita pitää vihata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin on usein epäilty, että pyöräliiton päämäärät ovat joitakin muita kuin pyöräilijöiden turvallisuuden edistäminen. Miten ylimielinen voikaan järjestö olla, joka velvoittaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia? Voiko pyöräliitto enää selvemmin sanoa, että heidän mielestään pyöräilijät ovat kaikkien lakien ja sääntöjen yläpuolella ja että kaikkia muita pitää vihata.
Nämä sinun näkemykset pyöräliitosta on todella järjettömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä sinun näkemykset pyöräliitosta on todella järjettömiä.
Vastaamasi kommentoijan näkemys pyöröliiton toiminnasta on niin totta kuin olla ja osaa.
Haluat siis olla ensimmäinen totuuden puhujan kivittäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaamasi kommentoijan näkemys pyöröliiton toiminnasta on niin totta kuin olla ja osaa.
Haluat siis olla ensimmäinen totuuden puhujan kivittäjä.Pyöröliiton? Siitä onkin esitetty paljon näkemyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin on usein epäilty, että pyöräliiton päämäärät ovat joitakin muita kuin pyöräilijöiden turvallisuuden edistäminen. Miten ylimielinen voikaan järjestö olla, joka velvoittaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia? Voiko pyöräliitto enää selvemmin sanoa, että heidän mielestään pyöräilijät ovat kaikkien lakien ja sääntöjen yläpuolella ja että kaikkia muita pitää vihata.
Täälläkin on usein uskottu, että pyöräliiton päämäärät ovat joitakin muita kuin pyöräilijöiden turvallisuuden edistäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöröliiton? Siitä onkin esitetty paljon näkemyksiä.
Kirotus virheestä huolimatta, ehkä ymmärsit kritiikin kohdistuvan pyöräliiton toimintaan ja näkemyksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirotus virheestä huolimatta, ehkä ymmärsit kritiikin kohdistuvan pyöräliiton toimintaan ja näkemyksiin.
Varsin selvää on, että kritiikkiä ei ole esitetty, vaan varsin perustelemattomia ja varsin perusteettomia väitteitä.
- Anonyymi
Tai ohittaja ei uskaltanut ylittää nopeusrajoitusta että olisi ehtinyt päästä ohi ennen kuin joutui väistämään vastaantulijaa. Toki ohitettava voi samalla pahentaa tilannetta pienellä nopeuden lisäyksellä, jos haluaa antaa ohittajalle ns. opetuksen.
- Anonyymi
Jos ohitettava nostaa omaa nopeuttaan, niin on rikkonut lakia kohtaan ja on osasyyllinen tapahtumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227