On hyvä ymmärtää, että vaikkapa naapurin vaimon pelkkä himoitseminen sydämessään on syntiä. Huorintekoon ei siis tarvita tekoja, vaan pelkkä toisen himoiitseminen riittää syntiin lankeamiseen, ja Jumalan tahdon vastaiseen toimintaan.
Veljemme Paulus kirjoittaa myös, että kukin pitäköön astiansa (ruuminsa) pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkoissa, kuten pakant, jotka eivät Jumalaa tunne.
Eläkää hyvin ilman syntiä.
Huorinteosta:
11
126
Vastaukset
- Sydämensuunnitelma
Synti ei ole ajatustoimintaa, joka on ohi menevää, vaan sydämestä lähtevää tietoista suunnittelemia ajatuksin. Silloin naapurin rouvan kaunis vartalon tuijottaminen on ainoastaan kiitosta Jumalalle nimittäin, jos älyä kiittää kauniista naapurista. Mistään syntiin lankeemuksesta ei silloin liene kyse. Ääriajattelu on ikävä piirre ihmisessä.
- hieno.uusi.käännös
Kuudes käsky: älä tee aviorikosta. Siis jos kumpikaan ei ole naimisissa niin seksi on vapaa.
Miksi sitten himoitsit naapurin naista ? Ja tänne kirjoittelet ikäänkuin jonkun muun tekemänä asian ... No Jeesukseen uskoen niin sekin on kuitattu kuten "tosi" uskovaiset tuppaa kertomaan ja selittelemään syntejään . Jeesus on malli , noudata sitä
Kuitenkin Jeesus kärsi ristillä meidän syntiemme tähden ja syntimme ovat mustat ja moninaiset, ei kai siinä suurimpia ole humalaisten hairahdukset, mutta agraarikulttuurimme pitää tästä synnistä erityisen suurta melua ja sen ymmärtää. Pitäisikin opettaa ihailua ja kunnioittamista toista ihmistä -lähimmäistäsi - kohtaan, jollloin kaikkinainen hyväksikäyttö loppuisi. Tai nuorille voisi korostaa ihan streittarielämän hyvyyttä, ilman että edes koskaan aloittaa kännikokeiluja, jotka tuovat lieveilmiöitä... Ja huorintekoa on tietysti sekin jo, jos ei ole itselleen uskollinen, että suuret ovat usein syntimme.
- Epäilijä
Minkäs teet jos naapurin vaimo tai tyttäret ovat viehättäviä.
Eikö Jeesus opettanut, että pippeli pitää leikata pois ja heittää menemään jos semmoisia ajatuksia itsestään tapaa?
Moniko meistä ei näitä ajatuksia olisi havainnut mielessään, eli moniko on tässä mielessä synnitön?
Siihen pysty kuin kunnon kristityt.- nuorisopastoriLeo
Mikko A pystyy, hän on kristitty eikä pakana.
Mikko pystyy suhtautumaan vastakkaiseen sukupuoleen pelkästään sisarellisesti, koska on saanut rippikoulussa nuorisopapilta rokotuksen vastakkaisen sukupuolen kohtaamisen varalle.
- Setä.neuvoo
Tulkinnallinen kohta, käännetty eri tavoin:
http://biblehub.com/multi/1_thessalonians/4-4.htm
http://biblehub.com/text/1_thessalonians/4-4.htm
http://biblehub.com/greek/2932.htm - turhatajatukset
Noniin. Siinalta haagar orjuus laki saa aikaan vihaa. jeesus tuli syntisiä pelastamaan. . Koittakaa etsiä armoa. Kuten paha palvelija jolle jeesus oli antanut anteeksi ei antanutkaan anteeksi muille. Kyllä jokaisessa ihmisessä on himot jotka vetää mutta kun katsoo Jeesukseen saa rauhan . Armosta elämään. Kirjoittaja siis itse kyttää naapurin naisia kun moisia tulee mieleen. Senkin ajan voi käyttää heikkojen auttamiseen vaikka perheensä hoitamiseen eikä mieti turhia. Sukulaiset kuuluu hoitaa köyhiä ruokkia.
- Lällärihommaa
Teuvo ruokkii nälkäisiä totuudella. hän hokee heille loputtomiin totuus totuus totuus ja kiirehtii kääntämään pankkiin rahojaan ettei alimmaiset homehdu.
- Se.on.vaan.kestettävä
Sekö sua kyrsii, jos joku pärjää sua paremmin. Miten se sun mielikuvitus Jumala suhtautuu tuohon kateuteen?
Himojahan meissä pyrkii nousemaan ajoittain, mutta tukahdettu, tai huomiotta jätety himo ei ole synniksi, vaan se että jos on himojensa palvelija. Jumalaa meidän tulee palvella, eikä omia himojamme, kuten tekevät ihmiset, jotka eivät vielä Jumalaa tunne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345408Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852489Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271279JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51145En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.17979Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7944Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812- 60811
HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193784Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764