Anttilasta laskulla tilatti tuote

Arvokkaampi-tilaus

Osaako kukaan kertoa miten käy kun on laskulla tilattu tuote anttilasta. Tuoom jo ehtinyt postiin, luultavasti toimitetaan pian. Tarkoituksena oli perua tilaus heti kun se olisi kotia toimitettu. Mutta nyt mietin uskallanko perua postipojan toimituksen jos minulle kuitenkin tulee lasku perästä.
luin että ennakkoon maksetut tuotteet voi jäädä toimittamatta, eikä rahoja saa takaisin. Mutta kuinka käy laskun kanssa? Tuleekohan minulla itse olla yhteyksissä laskuttajaan? Kiitos etukäteen.

19

807

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnttiKallela

Lasku on siellä paketissa, joka on sulle tulossa.

• Nase-setä

Konkurssi ei vaikuta asiaan, eli jos sinulla on oikeus perua tilaus niin voit sen tehdä eikä heillä ole oiketta vaatia maksua sen enempää kuin ilman konkurssiakaab.

• Priiingg

Jos tilaa laskulle ja posti tuo kotia tuotteen niin ne soittaa ja sopii ajan koska voi tuoda. Eli ei vastaa puhelimeen niin ne lähettää sen parin viikon päästä takas.

• Hyvin.menee

"Mutta kuinka käy laskun kanssa?"

Ei hätää. Koska et ole maksanut mitään etukäteen, ei tappioitakaan voi tulla. Jos tuotteesi tulee postissa, lasku lienee sen mukana, ja voit maksaa sen normaalisti. Näin myös kannattaa tehdä, sillä muussa tapauksessa ennemmin tai myöhemmin maksua aletaan periä muilla keinoilla, ja se tulee sinulle kalliiksi.

Jos et saa tuotetta postin toimittamana, et saa laskuakaan. Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että tuotetta ei tulisi, mutta lasku kuitenkin lähetettäisiin, laskun voi jättää maksamatta. Anttilan konkurssipesän valvoja ei kykene todistamaan, että Anttila olisi toimittanut tuotteen sinulle, koska et ole kuitannut sitä vastaanotetuksi postissa. Ei tyhjästä mitään tarvitse maksaa.

• huolestunuth

Kiitos paljon vastauksesta!

• SuoSielläVeteläTäällä

Lasku ei tule Anttilan paketissa vaan jonkun viikon kuluttua Avarda Oy:ltä. Jos et saa tuotetta ja lasku kuitenkin tulee, niin ota yhteyttä laskun lähettäjään. Mikäli saat tuotteen ja palautat sen, niin ota huomioon, että tavara palautuu Anttilan konkurssipesälle eikä se maksa palautuksia ennen kuin konkurssipesä on selvitetty (voi mennä vuosia) ja silloinkin saat luultavasti vain pienen osan rahoistasi takaisin.
        Parempi pitää tavara ja yrittää myydä se eteenpäin.

• varman.päälle
        SuoSielläVeteläTäällä kirjoitti:

Lasku ei tule Anttilan paketissa vaan jonkun viikon kuluttua Avarda Oy:ltä. Jos et saa tuotetta ja lasku kuitenkin tulee, niin ota yhteyttä laskun lähettäjään. Mikäli saat tuotteen ja palautat sen, niin ota huomioon, että tavara palautuu Anttilan konkurssipesälle eikä se maksa palautuksia ennen kuin konkurssipesä on selvitetty (voi mennä vuosia) ja silloinkin saat luultavasti vain pienen osan rahoistasi takaisin.
        Parempi pitää tavara ja yrittää myydä se eteenpäin.

Takuun kanssa tulee ihmettelyä, jos tuotteeseen tulee vikaa. Itse peruisin toimituksen ja ostaisin muualta

• porfa

Itse tilasin ja sain tuotteen päivää ennen konkurssia. Se on noin kolmenkympinarvoinen, eikä ole osamaksujakoinen. Laskua ei keritty vielä lähettää ja toivottavasti ei tulekkaan:)

• eileikitä

Jos laskua ei ala kuulumaan niin kannattaa olla omatoimienn ja itse kysellä asiasta. Saattaa muuten tulla myöhemmin yllätyksenä lasku johon onkin lisätty jo korot.

• Konkurssiton

Tilasin minäkin Anttilasta tavaraa ja sain kotiinkuljetuksena toimituksen ennen kuin ehtivät konkurssiin.
      Lasku on maksamatta, kun eräpäivä on vasta 27.7.2016.

Luin, että osa tilanneista ei saanut maksamaansa tavaraa, vaan ovat nyt velkojina konkurssipesässä.

Ihmettelen nyt, että voinko maksaa tuota laskua?

Yleensä kaupankäynnissä sillä ei ole merkitystä, milloin tavara siirtyy myyjän omistuksesta ostajan omistukseen. Asia muuttuu m e r k i t y k s e l l i s e s t i vasta yrityksen mennessä k o n k u r s s i i n.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/anttilan-konkurssi-miksi-asiakas-ei-saa-saapunutta-pakettiaan-tavaratalosta-konkurssiasiamies-vastaa/5997282

Sitä vaan ihmettelen, kun en lakeja oikeen tiedä, niin jos nyt maksan edesmenneelle Anttilalle, niin tuleeko harmia?
      Esim. jälkeenpäin ilmenee, että ei olisi saanut enää maksaa mitään konkurssiyritykselle vaan esim. odottaa kiltisti ohjeita konkurssivalvojilta?

Ymmällään konkurssista.
      Mikä on oikea toimintatapa, jos kerran asia/t muuttuu vasta yritysen mennessä konkurssiin?

Maalaisjärjellä ajatellen olisi yksinkertaisinta, että myös ne, jotka ovat jo maksaneet tavaransa ja tavara on jo Postin toimipisteessä noudettavissa, mutta Postin virkailija ei saa niitä luovuttaa k o s k a konkurssi.

Yksinkertaisinta olisi tietysti jättää maksamatta ja tosiaan odottaa niitä konkurssipesän ohjeita.

Mutta suo siellä, vetelä täällä ja kun en kerran asiasta mitään tiedä, niin paras odottaa selkeää ohjetta, ettei vaan toimi väärin ja menetä montaa sataa euroa kankkulan kaivoon, koska konkurssi.

Kosken ole vielä maksanut näitä tavaroita, niin onko ne nyt sitten konkurssipesän omaisuutta vai kenen?
      Tulisiko ottaa yhteyttä konkurssipesään?
      Vai olisiko parasta palauttaa kaikki?
      Tosin olen jo hiustenhoitoainetta kaksi kertaa käyttänyt.
      Pitäisikö se kuitenkin jättää palauttamatta?
      Entä Posti? Ottaako se kuljetettavakseen asiakaspalautuksen, koska konkurssi?

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14386190/anttila-konkurssiin

• 5-15

Konkurssipesällä on saatavien joukossa sinulle lähetetyn laskun summa, joka sinun pitää maksaa. Tässä ei siinä mielessä ole ongelmaa, että olet saanut tavaran. Mahdollisten takuuasiaoiden suhteen voi tulla ongelmia.

Sinänsä tuntuu siltä, että konkurssilainsäädäntö ei ole huomioinut verkkokaupan erityispiirteitä. mm. omistusoikeuden syntymisen ajankohdasta. Mikään taho. pesähoitaja, kuluttajaviranomaiset ja konkurssiasiamies (vai mikä se on) eivät ole yksimielisiä tai eivät uskalla sanoa oikein mitään.

• Konkurssiton

Mutta koska konkurssi, niin onko ne tavarat nyt Anttilan konkurssipesän omaisuutta ja ovat minulla vain 'varastoituna', koska ovat edelleen maksamatta?

Kuluttajana minulla on mahdollisuus myös vielä palauttaa verkkokauppaostot, ainakin kuluttajasuojan mukaan.
        Jos kuitenkin haluan palauttaa tavarat, mutta Posti ei ota enää palautusta kuljetettavakseen, koska konkurssi, niin voinko alkaa periä konkurssipesältä vuokraa, koska Anttilasta tilaamiani tavaroita on täällä meillä varastoituna?

Vaikeita nämä konkurssiasiat tavalliselle kuluttajalle, huoh.

• Konkurssiton
    • jayykaakoo

Käsittääkseni Anttila on käyttänyt rahoituslaitosta paikkaamaan akuuttia rahapulaansa ns. factoring -kaupan kautta, jolloin tilaat tuotteen Anttilasta, mutta lasku tulee siirtomerkinnöillä rahoituslaitoksesta nimeltään Avarda, ja jonka kautta Anttila on siis minimoinut luottotappioitaan ja kulujaan.
      Avarda on maksanut Anttilalle luototuskelpoiset saatavat ja on siis tässä tapauksessa velkoja.

Maksamaton rahoituslaitoksen lasku = ei hjuva heilu!

Mikäli Avardan kautta on ollut saldoa ennestään, ja palauttanut tavaraa, kannattaa tsekata nämä laskut läpi. Itseltäni yrittivät periä olematonta korkoa palautetusta tavarasta. Siis koron osuutta ei oltu korjattu.

Satuin itsekin pölöpää haksahtamaan tähän. No, ei satu toista kertaa, velkaa tänne 40 €. Sen verran vaikeaselkoisia nämä Avardan laskut ovat.

• Konkurssiton

Ei ole ennestään mitään saldoja mistään yhtiöstä.
        Palauttaisin tuotteet, mutta kun kerran konkurssi niin konkurssipesänvalvojat ovat kieltäneet palauttamisen.

Eli viestitänkö Avardaan, että rahansa ovat täällä tavaran muodossa, tervetuloa pikaisesti hakemaan vai onko Avardakin täten konkurssipesän yksi velkojista?

Eli kenelle sitten uskallan luovuttaa nämät tavarat, kun ne kerran eivät ainakaan minun ole, koska konkurssi muutti kaiken.

• Konkurssiton

Vielä pohdin tuota sanomaasi luototuskelpoiset saatavat?

''Avarda on maksanut Anttilalle luototuskelpoiset saatavat ja on siis tässä tapauksessa velkoja.''

Olen ostanut tavarat palautusoikeudella, joten eihän minulle voi syntyä maksuvelvollisuutta, jos kerran konkurssipesä on kieltänyt palauttamisen.

• Jayykaakoo
    • ketku21

Jätät laskun vaan maksamatta ja pidät tuotteen kjeh kjeh

• konkassa

Anttila on konkurssissa....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7385
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3927
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3490
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2683
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2632
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2423
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2359
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2145
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1932
    Aihe