Katselin juuri Jaakon matkassa -ohjelmaa, kun hän esittelee hauskoja tuliaisia Vilnan matkaltaan. Ei mitään rojua, vaan sellaisia, joita voisin mielelläni joko antaa tai saada itsekin.
Ostatteko te paikallisia herkkuja tai muita matkamuistoja matkoiltanne?
Mitä?
Hauskoja tuliaisia matkoilta ?
42
802
Vastaukset
Juu, kiva aloitus.
Mun hauskin matkamuistoni on kutistettu pääkallo jivaro-intiaanien tekemä. Lähetimme sen aikanaan matkamuistona iskälle kun hän oli vielä elossa. Sulhaseni laittoi mukaan kirjelapun jossa kertoi sen olevan hänen edellisen appiukkonsa pääkallo :)) Oikeesti se oli tehty apinan päästä.- VoihanWissyyyyyy
Ja kommentti pakkomielteisesti joka ketjuun rustailevalta, jolla ei yleensä ole mitään aiheeseen liittyvää tiedossa.
Jos hunkszukka pääsee joskus Hakaniemen torille asti, tuskin sieltä mitään ostetuksi tulee.
ei tuu mun tv:stä. Eikä haittaa.
- flegmaatti
Paikasta riippuen. Vähemmän raahaamme mitään rihkamaa jos sellaiseksi ei lueta vaimoni satunnaisesti ostamat korut.
Espanjasta tuomme ilmakuivattua kinkkua ja kypsytettyjä juustoja. Lampaan, vuohen ja eri yhdistelmäjuustoja. Osassa mukana myös annos lehmää.
Ei ollut yllätys kun keväällä tutkivat laukun juustopakettien vuoksi. Olisivat voinet olla muoviräjähteitä.
Vuosia sitten toin kolmen sortin aminihappoampulleja ja yhden sortin primabolaria, kerran.
Mexikosta sterling hopeaa korusettien muodossa joissa osassa on turkoosia sekä matoteguilaa. Ei maun vaan madon vuoksi.
Vaimoni rättihankinnat eivät ole kiinnostaneet. Aina sillä tuntuu jotain tarttuvan mukaan.- jännältäKuulostaa
Kertoisitko siitä mato-Tequilasta?
jännältäKuulostaa kirjoitti:
Kertoisitko siitä mato-Tequilasta?
Mezcalia, agave-kaktuksesta tehtyä viinaa. Niissä on usein mato antamassa makusävähdyksen.
- Heikunkeikku
Olipas täs ketjus kamalia vastauksia. Niin kuin nyt toiki, että lähettää Pääkallon iskälle. Voi heh-he-he-heetä. Onneks ei ollut ihmisen pääkallo, mutta kyllä kutistettu apinankin pääkallo saa karvani pörhötilaan.
Sitten MATO alkoholin seassa. Voi apua sentäs mitä sitä saa lukea. Kirjoittajan pitäisi ensteks kirjoittaa, että "ei herkille" tai "ei matokammoisille" ja vasta sitten kirjoittaa se varsinainen matoasia.
.
No mutta joo. Mun vastaukseni on se, että oon aina Rrrakastanut kiviä. Isoja kiviä, pieniä kiviä, pikkuruisia kiviä, erivärisiä kiviä, sileitä, kröpeliäisiä ja ja kaikenlaisia kiviä.
Kivi kengässä ei miellytä. Se sanottakoot.
Mulla on aika liuta erilaisia Hienoja kiviä, joita olen raahannut matkoilta.
Tooosi hieno kokoelma. Muistoiksi tuotu. Eikä ole maksanut mitään rahhhaaa.- flegmaatti
Mitäs vikaa madossa on? Tuhosimme kaverin huvilalla ko. matopulloa ja taktisessa oikeassa vaiheessa ilmoitin, että se jonka lasiin menee viimeinen tilkka saa myös madon jota ei saa heittää hukkaan.
Ei onnistunut. Olisi pitänyt aloittaa istunto vaikkaka kossulla niin olisi ollut sopivampi tunnelma madon loppusijoitusta ajatellen.
Puolihumalainen suomalainen on kranttu!
Mennäkseni keräämiini kiviin niin ainoat kotiin kuskaamani ovat köntty alabasteria ja muutamia erilaisia, huokoisia, kelluvia vulkaanista alkuperää olevia.
Unohdin vallan, että ollessamme uudessa joulumarkkina kaupungissa Saksassa lunastan paikallisen gluchwein mukin jota käytän toreilujen ajan ja tuon kotiin. Mutta vain kerran / kaupunki. - laitinen-salakuljettaja
Ihanaa! Kivien kerääjä ja kantaja. Minulla on lisäksi kaikenlaisia simpukan kotiloita, joita Floridassa keräiltiin. Lapseni toi Boliviasta sellaisen "hirviö" naamarin, joku heidän taikakalu, mutta tosi upeita tuulikelloja.
Tämä juttu sopisi tuonne "salakuljettajat" osioon, mutta kerron sen kuitenkin tässä ja olen kertonut tämän aiemmin, joten turha huomauttaa siitä.
Itävallassa ihastuin Jägerteehen, jota pakkasin jo pyyhkeiden kanssa postipakettiin. Arvaa, haisiko jo tullissa hakiessani pakettia. Ei huomauttaneet asiasta. Mutta minä "viisas" täytin yhden ½ littanan lasipullon piripintaan ja sujautin sen poveeni. Ei se näkynyt, koska olen aika povekas, mutta tulikohan kemia luettua huonosti?
Koneen laskeutuessa Seutulaan, tunsin vain ritinää ja nestettä valuvan vaatteisiini! Bussissa olikin sitten raikuvat huudot, Jägerteetä tännekkin!!! Siihen loppui minun salakuljetus.
ps. tuo Jägertee olisi kai pitänyt kirjoittaa rommi, että toisetkin ymmärtää, mitä tarkoitan, mutta kun rommiakin on niin erilaista ja en viitsi tarkastaa kirjoitusasua tuolle Jägerille.. - JaakaanJaMetsästän
laitinen-salakuljettaja kirjoitti:
Ihanaa! Kivien kerääjä ja kantaja. Minulla on lisäksi kaikenlaisia simpukan kotiloita, joita Floridassa keräiltiin. Lapseni toi Boliviasta sellaisen "hirviö" naamarin, joku heidän taikakalu, mutta tosi upeita tuulikelloja.
Tämä juttu sopisi tuonne "salakuljettajat" osioon, mutta kerron sen kuitenkin tässä ja olen kertonut tämän aiemmin, joten turha huomauttaa siitä.
Itävallassa ihastuin Jägerteehen, jota pakkasin jo pyyhkeiden kanssa postipakettiin. Arvaa, haisiko jo tullissa hakiessani pakettia. Ei huomauttaneet asiasta. Mutta minä "viisas" täytin yhden ½ littanan lasipullon piripintaan ja sujautin sen poveeni. Ei se näkynyt, koska olen aika povekas, mutta tulikohan kemia luettua huonosti?
Koneen laskeutuessa Seutulaan, tunsin vain ritinää ja nestettä valuvan vaatteisiini! Bussissa olikin sitten raikuvat huudot, Jägerteetä tännekkin!!! Siihen loppui minun salakuljetus.
ps. tuo Jägertee olisi kai pitänyt kirjoittaa rommi, että toisetkin ymmärtää, mitä tarkoitan, mutta kun rommiakin on niin erilaista ja en viitsi tarkastaa kirjoitusasua tuolle Jägerille..Metsästäjä (= Jäger) on ihan oikein kirjoitettu. Juovatkohan suomalaisetkin metsäsästäjät samanlaista kovaa teetä?
- Heikunkeikku
flegmaatti kirjoitti:
Mitäs vikaa madossa on? Tuhosimme kaverin huvilalla ko. matopulloa ja taktisessa oikeassa vaiheessa ilmoitin, että se jonka lasiin menee viimeinen tilkka saa myös madon jota ei saa heittää hukkaan.
Ei onnistunut. Olisi pitänyt aloittaa istunto vaikkaka kossulla niin olisi ollut sopivampi tunnelma madon loppusijoitusta ajatellen.
Mennäkseni keräämiini kiviin niin ainoat kotiin kuskaamani ovat köntty alabasteria ja muutamia erilaisia, huokoisia, kelluvia vulkaanista alkuperää olevia.
Unohdin vallan, että ollessamme uudessa joulumarkkina kaupungissa Saksassa lunastan paikallisen gluchwein mukin jota käytän toreilujen ajan ja tuon kotiin. Mutta vain kerran / kaupunki.Siis eikö sitä matoa sitten kukaan napsinut poskeensa? Itte sait syödä.
Kaikkia sitä kans myydään. Älkäätte sitten VAAN sano, että se mato sujautetaan viinan sekaan elävältä.
Tulipa yks ostos mieleen, kun luin teidän viinanräplääjien kirjoituksia :) , että ostettiin Kreikasta Pythagoraan maljoja useamman kappaleen. Ne ovat kohtuuden maljoja. Pythagoras syntyi Samoksella ja juuri sieltä nuo juomapikarit ostettiin.
Pythagoras perusti filosofis-uskonnollisen koulukunnan. Häntä alkoi tympimään oppilaiden liiallinen viininjuonti ja niinpä hän keksi kohtuuden maljan.
Malja toimii ookoosti, jos kuppiin kaataa viiniä kohtuudella, mutta appajeee, jos viiniä lurahtaa liikaa kuppiin, niin hupsista vaan, viini valuu kupin pohjassa olevasta reijästä pois. Kuppiin ei yksinkertaisesti voi kaataa viiniä, kuin vain kohtuullisesti. - Heikunkeikku
laitinen-salakuljettaja kirjoitti:
ps. tuo Jägertee olisi kai pitänyt kirjoittaa rommi, että toisetkin ymmärtää, mitä tarkoitan, mutta kun rommiakin on niin erilaista ja en viitsi tarkastaa kirjoitusasua tuolle Jägerille..Joo, kivet ovat ihania kerätä ja kantaa. Vaan riippakivistä en pidä, ne on eri juttuja ne. Simpukoita tottahan toki niitäkin. Niin ja joitakin kaktuksen pätkiä, joita sai kotona sitten tökätä multaan.
Kreikassa keskittyessäni kivien keräämiseen suurella intohimolla, huomaamatta ympäristössä norkoilevia ihmisiä, niin yks-kaks yks nainen tuli luokseni ja sanoi, että olivat porukan kans seurailleet, kun minä keräilen pikkukiviä. Hän avasi nyrkkinsä apposen ammolleen ja kämmenellä oli pieni kauniin värinen (keltainen) pyöränsatulan mallinen sileä kivi.
Nainen ojensi sen minulle kuin suurenkin kultakimpaleen tai timantin ja sanoi: Eikö ookki ku satula. Sinä saat tämän.
Tietysti ilahduin kovasti tästä satulasta. Se on nätisti lasivitriinin pienen peilin päällä muiden kauniiden kivien vieressä.
Jos tuo "Jägertee" on samaa Rommia, jota sain toissajouluna lahjaksi miniältä, niin tottavie sanon, että olipas harvinaisen pahaa. Niin pahaa, niin pahaa. Ehkä hän juuri sen takia sen minulle ostikin:) - ällöttää
Heikunkeikku kirjoitti:
Siis eikö sitä matoa sitten kukaan napsinut poskeensa? Itte sait syödä.
Kaikkia sitä kans myydään. Älkäätte sitten VAAN sano, että se mato sujautetaan viinan sekaan elävältä.
Tulipa yks ostos mieleen, kun luin teidän viinanräplääjien kirjoituksia :) , että ostettiin Kreikasta Pythagoraan maljoja useamman kappaleen. Ne ovat kohtuuden maljoja. Pythagoras syntyi Samoksella ja juuri sieltä nuo juomapikarit ostettiin.
Pythagoras perusti filosofis-uskonnollisen koulukunnan. Häntä alkoi tympimään oppilaiden liiallinen viininjuonti ja niinpä hän keksi kohtuuden maljan.
Malja toimii ookoosti, jos kuppiin kaataa viiniä kohtuudella, mutta appajeee, jos viiniä lurahtaa liikaa kuppiin, niin hupsista vaan, viini valuu kupin pohjassa olevasta reijästä pois. Kuppiin ei yksinkertaisesti voi kaataa viiniä, kuin vain kohtuullisesti.Kivetkin tuovat mukanaa Suomeen kuulumattomia itiöitä. Älä enää tuo :)
- expimot
Täytyy tunnustaa että olen myös kivien ystävä.
Mulla on sellainen neliskanttinen lasikulho jossa on reissuilta tuotuja kiviä. Sileät ja symmetriset ovat vähemmistönä, eniten kiinnostaa moniväriset ja erikoisen muotoiset. Niitä katsellessa on kiva miettiä, että montakohan tsiljoona vuotta tuonkin muovailuun on mennyt. - Heikunkeikku
ällöttää kirjoitti:
Kivetkin tuovat mukanaa Suomeen kuulumattomia itiöitä. Älä enää tuo :)
Minä kerään pikku pinseteillä ne itiöt pieneen lasiakvaarioon. On vähän erikoisempi kapistus, kuin tavallinen akvaario, joita muut harrastaa:)
On kiva sitten vaihdella itiöitä muiden kivenkantajien kaa :) - O-Orvokki
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, kivet ovat ihania kerätä ja kantaa. Vaan riippakivistä en pidä, ne on eri juttuja ne. Simpukoita tottahan toki niitäkin. Niin ja joitakin kaktuksen pätkiä, joita sai kotona sitten tökätä multaan.
Kreikassa keskittyessäni kivien keräämiseen suurella intohimolla, huomaamatta ympäristössä norkoilevia ihmisiä, niin yks-kaks yks nainen tuli luokseni ja sanoi, että olivat porukan kans seurailleet, kun minä keräilen pikkukiviä. Hän avasi nyrkkinsä apposen ammolleen ja kämmenellä oli pieni kauniin värinen (keltainen) pyöränsatulan mallinen sileä kivi.
Nainen ojensi sen minulle kuin suurenkin kultakimpaleen tai timantin ja sanoi: Eikö ookki ku satula. Sinä saat tämän.
Tietysti ilahduin kovasti tästä satulasta. Se on nätisti lasivitriinin pienen peilin päällä muiden kauniiden kivien vieressä.
Jos tuo "Jägertee" on samaa Rommia, jota sain toissajouluna lahjaksi miniältä, niin tottavie sanon, että olipas harvinaisen pahaa. Niin pahaa, niin pahaa. Ehkä hän juuri sen takia sen minulle ostikin:)Rommia voi juoda lämpimän tee- tms. totissa ja testata ensin mikä makuseos miellyttää eniten. Talviretkelle suosittelen välillä mukaan teetä termoksessa ja pieneen taskumattiin kirkasta tai tummaa rommia. Lämmittää sekä sisäisesti että ulkoisesti, ja yksi toti riittää erinomaisesti.
Nuorilla päivillä join mielelläni rommi-kolaa, eli rommia ja Coca-Colaa lasissa jäiden kanssa, joskus lisäsivät lasiin ohuen sitruunaviipaleen. Maailmaa tuli parannetuksi aina välillä jatkoilla Vanhan Kellarissa, Kosmoksessa ja muuallakin pitkä rommi-kola -lasi pöydällä ja siitä verkkaisesti naukkaillen. - O-Orvokki
flegmaatti kirjoitti:
Unohdin vallan, että ollessamme uudessa joulumarkkina kaupungissa Saksassa lunastan paikallisen gluchwein mukin jota käytän toreilujen ajan ja tuon kotiin. Mutta vain kerran / kaupunki.Jäin miettimään, että miltähän se mato mahtaisi maistua ja millainen sen pinta on. Olisiko samanlainen kuin kastemadoilla vai olisiko ehkä rapea. Voisin maistaa ihan vapaaehtoisesti, kun olisi säilytetty pitkään steriilissä ympäristössä. Toistaiseksi en ole yhtään matoa syönytkään, vain etanoita sekä erilaisia rapuja ja simpukoita ja, ja...
- Heikunkeikku
O-Orvokki kirjoitti:
Rommia voi juoda lämpimän tee- tms. totissa ja testata ensin mikä makuseos miellyttää eniten. Talviretkelle suosittelen välillä mukaan teetä termoksessa ja pieneen taskumattiin kirkasta tai tummaa rommia. Lämmittää sekä sisäisesti että ulkoisesti, ja yksi toti riittää erinomaisesti.
Nuorilla päivillä join mielelläni rommi-kolaa, eli rommia ja Coca-Colaa lasissa jäiden kanssa, joskus lisäsivät lasiin ohuen sitruunaviipaleen. Maailmaa tuli parannetuksi aina välillä jatkoilla Vanhan Kellarissa, Kosmoksessa ja muuallakin pitkä rommi-kola -lasi pöydällä ja siitä verkkaisesti naukkaillen.Tuosta "nuorilla päivillä" tuli mieleen, että itse tapasin juoda vodkaa ja puolukkamehua. Se maku on jäänyt niin hyvin kielennystyröihin mieleen, että jos joisin tavallista puolukkamehua (ilman viina), niin se maistuisi vodkalle. Tulisinkohan juovuksiin jos vaan joisin ja joisin :)
Hunajarommia tavattiin mieheni kans tuoda Kanarialta kotiin. Kun sen hetkeksi laittoi pakastimeen, että oli viimesen päälle kylmää, niin siitä voin sanoa, että oli tottavie hyvää. Suomesta sitä ei saanut, mutta voi olla, että nykyään sitä saa. Pitääpä mennä katsomaan Alkoon. - O-Orvokki
flegmaatti kirjoitti:
Unohdin vallan, että ollessamme uudessa joulumarkkina kaupungissa Saksassa lunastan paikallisen gluchwein mukin jota käytän toreilujen ajan ja tuon kotiin. Mutta vain kerran / kaupunki.Glühwein = hehkuviini
Onko Glühwein-lasisi kokonaan lasia ja onko siinä korva tai mahdollisesti jokin pidike. Malleja on monenlaisia ja joillain voi olla pitkäkin perinne takanaan. - flegmaatti
O-Orvokki kirjoitti:
Glühwein = hehkuviini
Onko Glühwein-lasisi kokonaan lasia ja onko siinä korva tai mahdollisesti jokin pidike. Malleja on monenlaisia ja joillain voi olla pitkäkin perinne takanaan.Yksi on kapeahko, korkea mattalasinen, reilulla korvalla varustettu, kuvioitu Sapandaun kippo. Oikeastaan Berliiniä sekin.
Muut ovat kuvioituja, värjättyjä, korvallsia posliinimukeja paitsi yksi, samaa materiaalia mutta saappaan mallinen.
Ei noita ole kuin 6kpl. Bremenin ja Dusseldorfin mukit jäivät ottamatta ja Useamman käynnin Berliinistä ja Dresdenistä on vain yksi paikastaan.
Pelkkä hehkuviini on minun makuuni turhan makeaa joten rommilisäys taittaa makeuden paremmin suun mukaiseksi. - expimot
Heikunkeikku kirjoitti:
Minä kerään pikku pinseteillä ne itiöt pieneen lasiakvaarioon. On vähän erikoisempi kapistus, kuin tavallinen akvaario, joita muut harrastaa:)
On kiva sitten vaihdella itiöitä muiden kivenkantajien kaa :)Mä taasen imeskelen keräämäni kivet puhtaaksi.
Pari päivää on sen jälkeen pakki sekaisin, mutta kivet pöpöttömiä. - Heikunkeikku
expimot kirjoitti:
Mä taasen imeskelen keräämäni kivet puhtaaksi.
Pari päivää on sen jälkeen pakki sekaisin, mutta kivet pöpöttömiä.Joo niin minäkin ensin tein, mutta posket lähti venymään ku trumpetin soittajalla. Varsinkin isommat kivet, joita piti oikein tukkia naamaan:)
Sitten kekkasin sen itöakvaarion ja nyt posketkin ovat kivasti kasauttaneet itsensä takaisin alkutilaansa. - kesi.vä
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo niin minäkin ensin tein, mutta posket lähti venymään ku trumpetin soittajalla. Varsinkin isommat kivet, joita piti oikein tukkia naamaan:)
Sitten kekkasin sen itöakvaarion ja nyt posketkin ovat kivasti kasauttaneet itsensä takaisin alkutilaansa.Heh hee expimot ja Heikunkeikku. Sain muistijäljen eläimestä joka taltioi ruokaa poskiinsa. En vain muista mikä se elukka on, mutta ei haittaa.
Kaiken näköstä isosta norsusta lähtien mut kaikkein tärkein mulle on tiukasti muoviin kääritty tervanaru käärö.
Kun huonona päivänä meen ja avaan sen paketin niin se tuoksu puhuu ja kertoo mulle paljon asioita 40v ajalta .- villanuttujasukat
Älkää nyt ehdoin tahdoin niitä krääsäbakteereja Suomeen kuskatko. Ne espanjalaiset kastanjetit yms. ovat niin sitä 60/70-lukua. Kukaan ei halua matkamuistoja, yäks, ihmettelen, että niitä poronnahka-avaimenperiä ilmeisesti menee edelleen kaupaksi.
Niin ja älkää tuoko niitä kasvien/kukkien -siemeniä Suomeen. Pysytään Suomessa ja ostetaan suomalaista käyttötavaraa -vaatteita matkoiltamme. - heihumpsiskakeikkaa
voisitteko te edes yrittää jos olette noin monilla nimimerkeillä olevanne oikeesti tunnistumatomia
- eikaktusviinaa
Heh hee!
Mulla on kaapin päällä erikoinen tuliainen:
Thaimaalaista käärmeviinaa.
Litteässä viinapullossa on kellertävää viinaa ja aito kobra, jolla on poikittain suussaan pieni, vihreä käärme.
Etiketissä on käyttöohjeet, sillä se on tehty lääketarkoitukseen.
Taidan kylläkin jättää korkkaamatta...
Mutta pulloa on aina kiva esitellä krapulaisille vieraille, sillä naamanilmeet ovat sitä luokkaa, että ei taida vähään aikaan viina maistua! Tuliaisten osto on aina kauhea ongelma, pari viimeistä päivää ravaan puotista toiseen ja epätoivo vaan kasvaa. Olen melkein luopunut tuliaisista.
Kukankastelijoille ja koiranhoitajille tuon aina viinipullot ja valitsen aina etiketin mukaan, ihan sama onko kuivaa vai makeaa mutta kaunis etiketti pitää olla ja mielellään paikallista jos on saatavilla. Viinin osto käy kätevästi lentokentillä ja samoin kosmetiikka, jota joskus joillekin tuon ja ainakin ostan itselleni uuden hajuveden, ihanaa, kaikki mahtuu käsimatkatavaroihin.
Seurasin kerran vuosia sitten Rhodoksen lentokentällä perheriitaa, jossa emäntä . raahasi laukut täynnä ruukkuja ja isäntä oli tosi tuiterissa ja inhosi kaikkia matkalaukkuja koska ne olivat täynnä emännän ruukkuja. Riidan päätteeksi isäntä kuskattiin rauhoittumaan vartian toimesta. Minullakin oli silloin ruukkuja matkalaukussani, onnekseni ei ollut humalikkoa miestä mukana, mutta koskaan en ole sen jälkeen ruukkuja kuskannut, vaikka niin niistä pidän.- showeikuljevierivinkivin
Heikku ja Rosaliin pitäkää edes pikkasen väliä kun vastaatte, vai mitä Anceliina?
showeikuljevierivinkivin kirjoitti:
Heikku ja Rosaliin pitäkää edes pikkasen väliä kun vastaatte, vai mitä Anceliina?
Sanovat, ettei vierivät kivet ei sammaloidu. En tiedä pitääkö paikkansa.
Valitettavasti mä kirjoitan ja vastailen aloittajan kysymykseen juuri silloin kun itse haluan. Sinulta sen enempää kuin keltään muultakaan en siihen lupia kysele.- äläutele
showeikuljevierivinkivin kirjoitti:
Mitäpä se Anja -Niinalle kuuluu .
- prkleböndet
Voi v*ttu, kukaan ei halua yhtään mitään matkamuistoa! Kamalinta on se että pakotetaan katsomaan matkakuvia. ME ollaan nähty ja eletty ne. Pidä oma elämäsi!
- flegmaatti
Perheen sisäistä työnjakoa. Minä lopetin kameran kanniskelun joskus 80-luvun loppuvuosina.
Muutamana vuotena tuon jälkeen kuvasin vielä perhetapahtumia mutta sekin loppui jo aikoja sitten.
Vaimoni kuvailee minkä kuvailee mutta hänkään ei aina ota kameraa mukaan jos olemme menossa uudemman kerran johonkin kohteeseen.
Kohteesta ja kuvaajasta riippuen katson mielelläni toisten matkakuvia kunhan niissä on muutakin kuin "tässä on Make hotskun uima-altaalla. Tässä on allasbaarin baarimikko. Jne."
Useimmilla tuntuu samat naamat olevan kuvauksen pääasiallisia kohteita.
Minä pääsen vaimoni ottamiin kuviin vain harvoin ja poikkeustilanteissa.
- O-Orvokki
Vuosien varrella on tullut tuoduksi monenlaista syötävää ja vähän juotavaakin matkoilta. Nykyisin ei tarvitse paljonkaan rahtailla ruokaa tai ruoka-aineita mukanaan, kun Suomestakin saa jo ihan kaikkea.
Ostin juuri pitkästä aikaa säilykepurkillisen viininlehtikääryleitä ja mietin, että mahtavatko maistua yhtä hyvältä kuin aikoinaan.
Tuliaiset jäävät minulta useimmiten hankkimatta, kun en harrasta shoppailua. Jos vastaan tulee jotain käytännöllistä ja silmääkin miellyttävää, saatan kyllä ostaakin.
- - -
Niitä pieniä valkoisia kiviä ihailin ensimmäisen kerran joskus viime vuosisadalla melkein Kolin huipulla. Pihistin hotellin seinustalta yhden kiven taskuuni, ja puolustelin omatuntoani arvelemalla, että hotelli sai maksun siitä kohtuullisen isossa laskussaan. - pessitoistenantimissa
Äklöä äklöä kukaan meistä jotka ovat matkustelleen eivät halua kuulla niistä mukamas uusista matkakohteist. nykynuorisokin instagrammaa tässä ja nyt kuvansa. Kukaan ei ole oikeasti kiinnostunut mistään teidän mukamas uusista näkemyksistä.
Auts... kamalaa kun jouduin katsomaan illuuusian matkakuvia joissa maisemissa olin itse käynyt kakskytävuotta sitten. En tohtinut sukulaissuhteita silloin repiä-- O-Orvokki
Maisemat muuttuvat kaiken aikaa, ja minä katselisin mielelläni ystävien ja/tai rakkaiden esittämiä kuvia tutustakin kohteesta. Jokainen näkee paikkoja ja asioita omalla tavallaan.
Sääli, että katselet maailmaa noin negatiivisesta näkökulmasta.
Minun puolestani vieraat ihmiset saavat toimia ihan miten haluavat, heidän naamakuvansa eivät kiinnosta minua yhtään.
- hytinäx1
Aikoinaan tuli ostettua vaikka mitä, mutta nykyään olen vain etsinyt musiikkia cd-levyjen muodossa. Tai sitten halpiskoruja tai textiilejä, tai jääkapin oveen magneetteja. En kuskaa enää tuliaisia lapsille enkä lapsenlapsille. No Suomesta tietenkin pantterikarkkeja tai tervapastilleja.
En osta koskaan mitään tavallista turistikrääsää enkä tuo tullessani matkamuistoja, mutta matkani ovat harvoin tyypillisiä turistimatkoja tyypillisiin turistikohteisiin. Viime reissultani toin pari pakettia aitoa kolumbialaista kahvia, sokeriruokoviinaa (aguardientea) ja paikallista rommia, pari intiaanien kutomaa värikästä laukkua (mochila), hopea-ja smaragdikoruja (tyttärelle synttärilahjaksi) jne. käyttötavaraa tai juttuja sisustukseen. Olisin halunnut tuoda aidot puuvillalangasta solmitut suuret riippumatot (hyvin kauniita ja koristeellisia) mutta ei matkalaukuissa olisi ollut tilaa.
USA:sta ostin vain kesävaatteita ja kosmetiikkaa.- kesi.vä
Käyttötavaraa minäkin ostin kun vielä matkustelin. Nyt kun oikein jäin miettimään niin on Nepalista laukku käsintehty ja Mexikosta pussukkalaukku, mayan tekemä, sain seurata vierestä, kun hän valmisti sen. Näköjään nuo erilaiset pussukat ovat kiinnostaneet, en sitä aiemmin ollut huomannutkaan.
- kuppapillu67
Parhaimmat tuliaiset on ehdottomasti kestosuosikit, tippuri ja kuppa. ;))
- MitäTulikaanTilattua
Toivottavasti saat sellaiset jo seuraavalta matkaltasi. Kannattaa miettiä, kun sanotaan, että sitä saa mitä tilaa. ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112784Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092590- 1782472
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1662136Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241674Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581129- 84888
- 45797
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15742Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll152740