Lisää historian suurmiehiä

Tähän mieheen liitetään eräs ase. Hän kuului myös Asevelisosialisteihin. Kyseessä ei ole tuliase.

27

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkis

      Anssi Kukkonen?

    • MunakrvaJombnJOHTO

      Deaktivoitu FN ja Jombe?? :-))

    • Olisikohan

      4cm henk.koht "tykillä" varustettu "Johtaja"??

      • Homo_Ossin_kurittaja

        HOH HOH HOH Tuon takia johtaja on varmaan homo, kun naiset kääntyvät nauraen pois HOH HOH HOH


    • Sitähän.tulee

      Kai se varjonen taas.

      • Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".


      • Sanoa.puklauta.itse
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".

        Kaikki sen tiedämme. Miksi noin yksinkertaisia esität, etkö osaa vaikeampia.
        Odotetaan kun Kapi taas tulee ja sanoo.
        Tulee rehevänä, että minä tiedän.heheheh.
        Tuli Varjoseesikin vastaamaan.
        Saihan tikkukaramellin palkinnoksi.


      • pankkoelätti

        Tiedetään... tiedetään... vastaus on Anssi Kukkonen


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".

        Tämä mieshän se:

        http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2009/09/sapeli-simonen.html

        Toki tiesin tuon ilman googlettamistakin, sillä olen paljonkin lukenut tuosta miehestä ja tietenkin tiedän, mistä hän tuos Sapeli-Simosen nimen sai. Mutta laitoinpahan tähän nyt googetustiedotkin, jotta ne lukemalla tietäisi asian tuokin, joka jättää vastaamatta vaatimattomuuttaan - siis oikeasti siksi, kun ei tiennyt.


      • Onneksi.olkoon
        kapi_ kirjoitti:

        Tämä mieshän se:

        http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2009/09/sapeli-simonen.html

        Toki tiesin tuon ilman googlettamistakin, sillä olen paljonkin lukenut tuosta miehestä ja tietenkin tiedän, mistä hän tuos Sapeli-Simosen nimen sai. Mutta laitoinpahan tähän nyt googetustiedotkin, jotta ne lukemalla tietäisi asian tuokin, joka jättää vastaamatta vaatimattomuuttaan - siis oikeasti siksi, kun ei tiennyt.

        Kaikkihan sen tiesi.
        Saat siitä 1 -kapin.
        astaa, kun osaa ajaa polkupyörällä.


    • On varmaan hyvä että pysyt noissa tietovisoissa muuta asiaahan sinulla ei ole. Tosin vastaukset ovat helppoja vaikkei olisikaan lukenut Lehtisen kirjaa.

      Oliko Lehtisen kirjassa myös kerrottu mistä tuo sapeli lisänimi oikein tuli?

      • Tosikko.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tosikko.

        Niin näytät olevan. Et siis tiedä mistä Simonen tuon lisännimen sai ja koska.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Niin näytät olevan. Et siis tiedä mistä Simonen tuon lisännimen sai ja koska.

        Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa.

        Niinpä niin, twiittaaja on havainnut tietoni paljon omaansa laajemmaksi. Joten hän katsoo paremmaksi olla vastailematta minulle ettei joudu nolatuksi niin usein.

        Ei se kuitenkaan auta sillä saitilla on muitakin asioihin perehtyneitä kirjoittajia.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Niinpä niin, twiittaaja on havainnut tietoni paljon omaansa laajemmaksi. Joten hän katsoo paremmaksi olla vastailematta minulle ettei joudu nolatuksi niin usein.

        Ei se kuitenkaan auta sillä saitilla on muitakin asioihin perehtyneitä kirjoittajia.

        Kyse ei perehtyneisyydestä. Asiallinen käyttäytyminen hakusessa?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kyse ei perehtyneisyydestä. Asiallinen käyttäytyminen hakusessa?

        "Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa. "

        Mikä mielen muutti noin nopeasti? Jokuhan oli poiminut omia kommenttejasi jotka eivät olleet asiallista lähelläkään, en viitsi nyt kaivaa juttua tuolta aikaisemmista avauksista esiin.


      • Ei.me.tiedetä
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa.

        Kerro, eihän me muuten tiedetä.
        Mistä sai lisänimen. Osaisko Kapi jelppiä.


      • Kapii
        Ei.me.tiedetä kirjoitti:

        Kerro, eihän me muuten tiedetä.
        Mistä sai lisänimen. Osaisko Kapi jelppiä.

        Mistä sapeli -Simonen sai nimensä Kemissä.
        Me ei tiedetä. Tule sanomaan.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        "Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa. "

        Mikä mielen muutti noin nopeasti? Jokuhan oli poiminut omia kommenttejasi jotka eivät olleet asiallista lähelläkään, en viitsi nyt kaivaa juttua tuolta aikaisemmista avauksista esiin.

        Mutta minulla on muistissa.
        "DV8_Diva_XOXO
        27.4.2016 14:51
        Ihan tiedoksesi Maalaisliitto lakkasi olemasta 1964.

        Aiotko jatkaa akkasi ja lastesi pahoinpitelyä?"


    • Kumpi.kerkiää

      Sapeli-Simosesta oli kyse, ja et kerro meille mistä liikanimen sai.
      Kerro ennenkuin Kapi kerkiään meitä avuttomia neuvomaan.
      Kapi tiesi palstalla ainoana aiemman kysymyksesikin.
      Kukaan muu ei olisi sitä tiennyt.

      • No kerrotaan, kerrotaan.

        Nimitys tuli Arabian lakon aikana 1948. Lakko muuttui mellakoinniksi ja ratsupoliisi hajotti mielenosituksen kovin ottein hakaten pampuilla ja ratsupiiskoilla väkijoukkoa. Eräs lehtikuvaaja sai otettua kuvan jossa ratsupoliisin kädessä oleva pamppu muistutti sapelia.

        Sisäministerinä ollut Simonen sai tuon kuvan johdosta loppuiäkseen lisänimen Sapeli-Simonen


      • No.nyt.esillä
        DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        No kerrotaan, kerrotaan.

        Nimitys tuli Arabian lakon aikana 1948. Lakko muuttui mellakoinniksi ja ratsupoliisi hajotti mielenosituksen kovin ottein hakaten pampuilla ja ratsupiiskoilla väkijoukkoa. Eräs lehtikuvaaja sai otettua kuvan jossa ratsupoliisin kädessä oleva pamppu muistutti sapelia.

        Sisäministerinä ollut Simonen sai tuon kuvan johdosta loppuiäkseen lisänimen Sapeli-Simonen

        OikeistoSosDem:lle esitin kertovansa.
        Tai lapsellinen Kapi.


      • No.nyt.esillä kirjoitti:

        OikeistoSosDem:lle esitin kertovansa.
        Tai lapsellinen Kapi.

        OikeistoSosDem ei tiennyt vastausta muuten hän olisi kiirehtinyt sen kertomaan. Simonen oli OikeistoSosDem:n ainoa Suomen sankarihallitus joten kyllä hän olisi asian kiirehtinyt kertomaan jos olisi tiennyt.

        Ei taida olla Lehtisen kirjassa mainintaa tästä asiasta


      • OikeistoSosDem
        DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        OikeistoSosDem ei tiennyt vastausta muuten hän olisi kiirehtinyt sen kertomaan. Simonen oli OikeistoSosDem:n ainoa Suomen sankarihallitus joten kyllä hän olisi asian kiirehtinyt kertomaan jos olisi tiennyt.

        Ei taida olla Lehtisen kirjassa mainintaa tästä asiasta

        Kyllä tiennyt. Ei viitsinyt toisarvoiseen paneutua.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kyllä tiennyt. Ei viitsinyt toisarvoiseen paneutua.

        Hahahhahhahhaaaa.

        Avauksessasihan mainitsin aseen. Vai oli lisänimen synty toisarvoinen. Olet huono ja epäuskottava valehtelija


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Hahahhahhahhaaaa.

        Avauksessasihan mainitsin aseen. Vai oli lisänimen synty toisarvoinen. Olet huono ja epäuskottava valehtelija

        Oli oli. Ei se nimen synty minua kiinnostanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe