Mitkä vippifirmat eivät siirrä oikeudelliseen perintään (ainakaan heti) vaan vitkuttavat ja kerryttävät kuluja? Ellos yksityislaina (Resurs Bank) varmaan ainakin laittaa?
Onko parempi että vitkuttelevat, jotta sillä välin saan ulosoton kautta maksettua esim. pari muuta isompaa lainaa pois?
Perintäkirjeissä aina mainitaan että voin kirjallisesti pyytää vapaaehtoisen perinnän keskeytystä ja velan siirtämistä oikeudelliseen perintään. Miksi velallisen pitää sitä pyytää, eikö velkoja joka tapauksessa halua saada velan takaisin vaikka sitten oikeudellisen perinnän kautta?
Oikeudellisesta perinnästä
4
3434
Vastaukset
- 193
Sen perinnän keskeyttämisen hyöty on siinä, että sen jälkeen velkaan ei voi enää lisätä perintäkuluja. Tämä on velallisen etu, koska perintätoimisto ihan mielellään vitkuttelee ja ottaa lain sallimat maksimit perintäkuluista. Jos tietää että velka menee joka tapauksessa käräjille, keskeyttämistä kannattaa vaatia jo ensimmäisestä perintäkirjeestä.
- tietämätön2
Mutta entäs kun ulosottoon menee monta isompaa velkaa...? Onko siinä järkeä että sieltä tilitetään usealle velkojalle, kun se raha voitaisiin sijoittaa yhteen tai kahteen velkaan? Ja ne muut odottaisivat siellä perintätoimistossa. Vai tulisiko se kalliimmaksi?
- 17161815
yleensä ei mitenkään kiltisti odota perintätoimistossa. useimpien perintätoimistojen kanssa on kyllä mahdollista sopia maksuohjelma mutta jos siitä lipeää saatavat menee oitis ulosottoon.Ulosottoon menee ne velat joita ei muulla tavalla hoideta, ei siinä mietitä järkeä , vouti vaan kasaa sen summan minkä saa ulosotettua ja jakaa kaikille jotakin. Kaikki vippifirmat joille mulla on ollut maksuongelmia ovat heittäneet velan jonkinlaiseen perintäfirmaan joiden kanssa on voitu tehdä sopimus maksuohjelmasta
- tietämätön2
17161815 kirjoitti:
yleensä ei mitenkään kiltisti odota perintätoimistossa. useimpien perintätoimistojen kanssa on kyllä mahdollista sopia maksuohjelma mutta jos siitä lipeää saatavat menee oitis ulosottoon.Ulosottoon menee ne velat joita ei muulla tavalla hoideta, ei siinä mietitä järkeä , vouti vaan kasaa sen summan minkä saa ulosotettua ja jakaa kaikille jotakin. Kaikki vippifirmat joille mulla on ollut maksuongelmia ovat heittäneet velan jonkinlaiseen perintäfirmaan joiden kanssa on voitu tehdä sopimus maksuohjelmasta
Velkaa on niin paljon ja useille eri firmoille että maksuohjelmien noudattaminen ei olisi mahdollista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799