http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521956266_uu.shtml
Alakouluikäiset tappoivat siilin julmasti - "keskustelun paikka vanhempien kanssa"
Maanantai 25.7.2016 klo 13.33
Ala-asteikäiset pojat hakkasivat siilin kuoliaaksi Seinäjoella. Jutun lopussa on kuva, joka saattaa järkyttää.
Seinäjokelainen silminnäkijä sattui paikalle, kun neljä ala-asteikäistä poikaa puuhasteli pihalla epäilyttävästi.
Lapset lähtivät karkuun, ja paikalle jäi puulankun pätkä ja kuolemassa ollut siili.
Silminnäkijä teki tapauksesta rikosilmoituksen.
- Hei pojat, mikä teillä on siellä?
Seinäjokelainen silminnäkijä sattui koiransa kanssa paikalle, kun neljän hengen poikalauma puuhasteli epäilyttävästi seurakuntakeskuksen pihapiirissä. Vanhimman pojan kädessä oli puulankun pätkä. Alakouluikäiset lapset lähtivät karkuun, kun iltalenkillä ollut henkilö lähestyi näitä utelemalla, mitä on meneillään.
Silminnäkijä käveli lähemmäksi ja huomasi, että nurmikolla oli kuolemaan käpertynyt siili. Eläin aukaisi muutaman kerran suunsa, ja kuoli todennäköisesti siihen paikkaan. Rikosilmoituksen tapahtumista tehnyt henkilö kertoo murheellisesta episodista Facebook-päivityksessään, jota on jaettu jo yli 1 700 kertaa.
Puolustuskyvytön eläin
Silminnäkijä ei pystynyt näkyä enempää katsomaan, joten hän soitti ystävälleen, jolla on tapana hoitaa siilejä. Eläin todettiin kuolleeksi ja se haudattiin seuraavana päivänä. Epäillään, että pieni piikkiotus menehtyi sisäiseen verenvuotoon, sillä joko sen suusta tai nenästä oli valunut verta.
- Kyllä tätä tapahtuu ympäri Suomea. Olen Siilien ystävät -Facebook-sivulla, jossa ilmiö on valitettavan tuttu.
Alaikäisiä on haastava laittaa vastuuseen teostaan, silminnäkijä harmittelee.
- Luonnon ja elämän arvostaminen lähtee omasta kodista. Tämä olisi keskustelun paikka vanhempien kanssa. Olin kuvitellut, että murrosikäiset pojat tekevät tällaista, mutta nämä olivat niin nuoria vielä.
http://static.iltalehti.fi/uutiset/21956679_503_uu.jpg
Ala-asteikäiset pojat hakkasivat siilin kuoliaaksi
10
369
Vastaukset
- siiliparka
Niin sairasta. Mun mielestä tollaset penskat kuuluis rikosoikeudelliseen vastuuseen.
- vituttaahhh
KYllä pitäis alentaa rikosoikeudellista vastuuta.. Kaikki lapset EI oo kilttejä. Vapaa kasvatus on perseestä.
- Anonyymi
Taas samanlainen tapaus, äitin pikku enkelit kiduttivat siilinpoikasta! Noilta perkeleiltä pitäisi repiä kädet irti niin kuin kärpäseltä siivet! 😡
- Anonyymi
Näinhän se on ja ollut käytännössä aina, että "julmat ja kieroutuneet"
ihmiset tappavat ja hakkaavat puolustuskyvyttömiä/syyttömiä
eläimiä ja ihmisiä !
nimim. yli 60 v. - Anonyymi
Poikien kehityssuunta jatkuu kun tällaasiin ei puututa. Ajatelkaapa millaisia he tulevat aikanaan olemaan liikenteessä. Ruukintien puut lakoavat.
- Anonyymi
Näistä raikulipojistä herkästi tulee Putinille hyödyllisiä imbesillejä. Somessa heitä rekrytoidaan tekemään sabotaaseja täällä omassa maassaan korvausta vastaan. Maaseudun rahattomille raikuleille usein tärkiää on tehdä rahaa millä tavalla tahansa. Tapetaan eläimiä, vahingoitetaan ihmisiä tai hankaloitetaan heidän elämäänsä. Mitä nyt mieleen pälkähtää tai Putin ohjastaa.
- Anonyymi
kertoo jotain vanhemmistakin, onko isi pökkinyt perseehin ja nyt kostavat sen eläimille,kumpahan joku rääkkäisi näitä pikku saastoja samoin
- Anonyymi
alle 15v lupa tappaa
- Anonyymi
Juu, kannattaa keskustella lasten kanssa tämmöistä vakavasti, ettei tapahdu tulevaisuudessa enää tämmöistä
- Anonyymi
Samaa hoitoa mukuloillekin ja samalla lauralla. Juappojen harha siämen syäksyjä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423