Facebookin tulee välillä näitä ehdotuksia kaveriksi, siis "Ihmisiä joita saatat tuntea" joille sitten voi halutessaan lähettää kaveripyynnön. Miten Facebook valitsee nämä henkilöt?
Mm. näillä perusteilla:
- että on paljon yhteisiä tuttuja
- että kuulumme johonkin samaan ryhmään
että olemme tykänneet samoista julkaisusta
- että olemme käyneet samoilla sivuilla
- että ko. henkilö on pannut hakukenttään minun nimeni eli siis etsinyt minua netistä
Nuo äskeinen ovat oletuksia. Olenko oikeassa?
Tuo viimeinen vaihtoehto nimittäin vaivaa minua. Erästä entistä naapuriani,joka oli varsinainen häirikkö ja jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä, on yhtäkkiä joka välissä tarjottu minulle kaveriksi. Tyyppi on viimeinen ihminen jolle esittäisin kaveripyynnön. Meillä EI ole yhteisiä kavereita, yhteisiä harrastuksia tms. Onko siis kyse siitä että hän on etsinyt minua Facebookissa? Ajatus inhottaa. Tunnen itseni uhatuksi.
Toisaalta on hyvä tietää että jos on tullut haettua siellä tiettyä henkilöä niin tämä kyllä saa tietää siitä. Ei kannata panna hakukenttään sellaisten ihmisten nimiä joita haluaa välttää. Siis näitä No Contact -henkilöitä.
Millä perusteilla Facebook ehdottaa kavereita?
Hjjkll
1
680
Vastaukset
- outookyttäystäon
Mä kerran GOOGLETIN (en siis etsinyt fb:ssä olenkaan) yhen mulle ennalta tuntemattoman ihmisen jota olin myöhem. menossa tapaamaan toivoen että tunnistaisin tyypin siis ennalta jo näöltä. Oltiin sovittu yhet kaupat tori.fi:n kautta siis. Nyt fb:ssä jatkuvasti saan kaveriehdotusta tästä henkilöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802095
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641836Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461786- 1231503
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1701334Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571297Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen621084- 71981
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27952- 15929