Facebookin tulee välillä näitä ehdotuksia kaveriksi, siis "Ihmisiä joita saatat tuntea" joille sitten voi halutessaan lähettää kaveripyynnön. Miten Facebook valitsee nämä henkilöt?
Mm. näillä perusteilla:
- että on paljon yhteisiä tuttuja
- että kuulumme johonkin samaan ryhmään
että olemme tykänneet samoista julkaisusta
- että olemme käyneet samoilla sivuilla
- että ko. henkilö on pannut hakukenttään minun nimeni eli siis etsinyt minua netistä
Nuo äskeinen ovat oletuksia. Olenko oikeassa?
Tuo viimeinen vaihtoehto nimittäin vaivaa minua. Erästä entistä naapuriani,joka oli varsinainen häirikkö ja jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä, on yhtäkkiä joka välissä tarjottu minulle kaveriksi. Tyyppi on viimeinen ihminen jolle esittäisin kaveripyynnön. Meillä EI ole yhteisiä kavereita, yhteisiä harrastuksia tms. Onko siis kyse siitä että hän on etsinyt minua Facebookissa? Ajatus inhottaa. Tunnen itseni uhatuksi.
Toisaalta on hyvä tietää että jos on tullut haettua siellä tiettyä henkilöä niin tämä kyllä saa tietää siitä. Ei kannata panna hakukenttään sellaisten ihmisten nimiä joita haluaa välttää. Siis näitä No Contact -henkilöitä.
Millä perusteilla Facebook ehdottaa kavereita?
Hjjkll
1
586
Vastaukset
- outookyttäystäon
Mä kerran GOOGLETIN (en siis etsinyt fb:ssä olenkaan) yhen mulle ennalta tuntemattoman ihmisen jota olin myöhem. menossa tapaamaan toivoen että tunnistaisin tyypin siis ennalta jo näöltä. Oltiin sovittu yhet kaupat tori.fi:n kautta siis. Nyt fb:ssä jatkuvasti saan kaveriehdotusta tästä henkilöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009