Facebookin tulee välillä näitä ehdotuksia kaveriksi, siis "Ihmisiä joita saatat tuntea" joille sitten voi halutessaan lähettää kaveripyynnön. Miten Facebook valitsee nämä henkilöt?
Mm. näillä perusteilla:
- että on paljon yhteisiä tuttuja
- että kuulumme johonkin samaan ryhmään
että olemme tykänneet samoista julkaisusta
- että olemme käyneet samoilla sivuilla
- että ko. henkilö on pannut hakukenttään minun nimeni eli siis etsinyt minua netistä
Nuo äskeinen ovat oletuksia. Olenko oikeassa?
Tuo viimeinen vaihtoehto nimittäin vaivaa minua. Erästä entistä naapuriani,joka oli varsinainen häirikkö ja jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä, on yhtäkkiä joka välissä tarjottu minulle kaveriksi. Tyyppi on viimeinen ihminen jolle esittäisin kaveripyynnön. Meillä EI ole yhteisiä kavereita, yhteisiä harrastuksia tms. Onko siis kyse siitä että hän on etsinyt minua Facebookissa? Ajatus inhottaa. Tunnen itseni uhatuksi.
Toisaalta on hyvä tietää että jos on tullut haettua siellä tiettyä henkilöä niin tämä kyllä saa tietää siitä. Ei kannata panna hakukenttään sellaisten ihmisten nimiä joita haluaa välttää. Siis näitä No Contact -henkilöitä.
Millä perusteilla Facebook ehdottaa kavereita?
Hjjkll
1
771
Vastaukset
- outookyttäystäon
Mä kerran GOOGLETIN (en siis etsinyt fb:ssä olenkaan) yhen mulle ennalta tuntemattoman ihmisen jota olin myöhem. menossa tapaamaan toivoen että tunnistaisin tyypin siis ennalta jo näöltä. Oltiin sovittu yhet kaupat tori.fi:n kautta siis. Nyt fb:ssä jatkuvasti saan kaveriehdotusta tästä henkilöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1256610MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny545672Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.794426NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun864309Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1034079Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.841426- 3341237
- 791235
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a151203Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?35978